Amazon stopt met aanbieden onbeperkte webopslag

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

9TB is niet persoonlijk? Het feit dat mijn vaste PC alleen al een SSD heeft van 256GB en 4 disks van 3TB bewijst al het tegenovergestelde.
Er zijn 2 NAS'en die ik gebruik. Beiden hebben 4x 3TB in raid 5 setup. Beide NAS'en zijn mijn eigendom. Dus wat er op deze schijven komt is dan ook van mij en mijn vriendin. Hooguit kan je mij dus verwijten dat ik hun "persoonlijke opslag" heb omgevormd naar "familiale opslag". En als je je afvraagt hoe je aan zoveel TB's komt : dat noemt hobbyfotografie. Als je al +/- 8 jaar aan een stuk minimum 1x/maand ergens foto's gaat maken dan loopt dit snel op. Huwelijken, Urbex, Communie's, Reizen, ... En reken ook maar al gauw een fotoarchief van +/- 800GB aan foto's van Wireless België van alle sites doorheen het hele land (uiteraard niet allemaal door mij gemaakt). Niet iedereen gebruikt een PC enkel voor wat te surfen en te mailen hé.

En ja, ik ben slim genoeg om te beseffen dat "onbeperkt" niet bestaat. Er is altijd wel ergens een beperking. Maar als bedrijven als Telenet en Proximus "onbeperkt" mogen aanbieden en dat de wet dit al jaren "legaal" noemt, waarom zou ik dit dan niet mogen geloven en hiervan gebruik maken? Nogmaals : alle gegevens die op die cloud staan zijn van mij persoonlijk, met uitzondering van een goeie 500GB (welke backups zijn van vrienden hun site op de nas in het datacenter). Het is niet zo dat ik de logingegevens deel met iemand, zoals wel eens gebeurd met bvb Netflix. Dus neen, ik hou mij absoluut niet in, het is immers onbeperkt! Het is niet omdat jij akkoord bent met het feit dat ze je een auto verkopen die 500km/u kan, en waarbij de verkoper nadien zegt "je bent slim genoeg om te beseffen dat dit eigenlijk niet kan, en dat 80km/u genoeg is in alle omstandigheden" dat iedereen dat doet.

En laten we eerlijk zijn : 1TB is peanuts! Zowat elke PC van tegenwoordig heeft een disk van 1TB. Toen ik mijn Core I7 920 gekocht in 2009 was dat nog "wow" om te hebben. Maar tegenwoordig is dat peanuts. Het is niet omdat jij je pc voor andere dingen gebruikt die minder harddisk vreten, dat een ander illegaal of onverantwoord bezig is.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sorry voor de off-topic, maar ivm Crashplan is het me recent overigens opgevallen dat ik duidelijk hogere upload-snelheden haal dan vroeger. Vroeger kwam ik nooit boven de 4 Mbps uit, maar de laatste weken haal ik bijna consistent 8 a 12 Mbps.
Momenteel is er buiten die Reddit, waar de originele poster overigens verdwenen is en zijn ding gedeletet heeft, eigenlijk totaal niets dat er op wijst dat ze gaan stoppen met Individual of Family.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Voor al wie Stack zou overwegen als online backup, net gezien dat ze 'ook' aan versionning doen. Deze voormiddag een bestand ergens diep in de lokale struktuur bewerkt, en daarnet weest kijken en moet een paar seconden na het opslaan ervan reeds vervangen geweest zijn op de stack. Kan natuurlijk ook zijn nadelen hebben...

Ik gebruik de windows app, 2 stacks van 1TB gekoppeld...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

KRL100 schreef:Voor al wie Stack zou overwegen als online backup, net gezien dat ze 'ook' aan versionning doen. Deze voormiddag een bestand ergens diep in de lokale struktuur bewerkt, en daarnet weest kijken en moet een paar seconden na het opslaan ervan reeds vervangen geweest zijn op de stack. Kan natuurlijk ook zijn nadelen hebben...
Wat je hier beschrijft is toch geen bewijs van versioning ? Dit is gewoon automatische cloud sync, wat me nogal basic functionaliteit lijkt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ondertussen zijn we 2 maand verder, en is er van die verwachte stop van Crashplan toch ook nog niets te merken. Ondertussen heb ik al mijn abonnement met een jaar verlengd.
Heb overigens weer een NAS f*ck-up gehad (Synology is al besteld), en kan weer alles gaan restoren... Momenteel gaat dit aan een fenomale snelheid: ik trek gewoon mijn Telenet lijn vol :eek: . Crashplan client toont >180Mbps en op de Telemeter zie ik dat ik sinds middernacht al 100 GB binnengetrokken heb, en dat op 2u tijd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tomby schreef:Ondertussen heb ik al mijn abonnement met een jaar verlengd.
Dat van mij eveneens... verder geen nieuws over beschikbaarheid van hun product.
Tomby schreef:Crashplan client toont >180Mbps en op de Telemeter zie ik dat ik sinds middernacht al 100 GB binnengetrokken heb, en dat op 2u tijd.
Prachtig... vaak hoor je andere verhalen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Prachtig... vaak hoor je andere verhalen.
Inderdaad. Had hier ergens tijdje terug ook al gepost dat ook upload duidelijk sneller is dan vroeger. Haal geregeld >10Mbps.
Op dit moment ben ik ons foto-archief van 150GB aan het restoren en ook dat gaat nog altijd aan meer dan 100 Mbps, wat dus slechts een paar uur zal duren. Volgens Telemeter sinds middernacht al meer dan 300GB gerestored :banana: .
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Gisteren:
Cher client,

Amazon ne propose plus de plan de stockage illimité. Étant donné que vous possédez actuellement un plan de stockage illimité, vous avez la possibilité de conserver votre plan illimité existant jusqu'à la fin de votre abonnement actuel. Votre avantage Prime Photos d'espace de stockage de photos illimité ne change pas. Vous pouvez donc continuer à stocker toutes vos photos, plus 5 Go de fichiers supplémentaires, dans le cadre de votre abonnement à Amazon Prime.

Vous pouvez à tout moment annuler votre abonnement ou passer à un nouveau plan de stockage annuel de 100 Go pour un tarif de 19,99 € par an, ou pour 99,99 € par To par an, limité à 30 To, en accédant à la page Gérer votre espace.

Si le renouvellement automatique est activé et que vous disposez de moins de 100 Go de fichiers autres que des photos, vous bénéficierez d'un renouvellement automatique pour un nouveau plan et moins cher de 100 Go, sauf si vous avez déjà choisi un autre plan. Si le renouvellement automatique est désactivé et si vous choisissez de ne pas renouveler votre abonnement, les fichiers numériques dépassant le volume de stockage alloué seront supprimés au terme d'une période de grâce de 180 jours, conformément à notre politique de conservation des fichiers.

Pour plus d'informations sur les modifications de notre plan de stockage, consultez notre page FAQ.

Merci. Amazon.
Ik ga echt geen €400 per jaar betalen om 4Tb te backuppen.
Ik denk dat ik iemand ga zoeken waar ik een NAS mag zetten: €175 voor een DS118 + €140 voor een 4Tb disk
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Klopt,

PS koop desnoods Hubic aan 50/j 10TB weet dat er een snelheidslimiet(10mbps) zit maar uiteindelijk staat je data safe :) -> 3x kopie in een datacenter van hun

Volgend jaar ga ik ook investeren in degelijke hdd's voor men NAS + cloud van Hubic niet perfect maar doet wat het moet.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Rias
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 nov 2017, 10:18

Gratis bestaat niet, net zoals ongelimiteerd niet bestaat.
Voor service betaal je gewoon.

Als je zelf een nas backup nas bij iemand plaats, vergoed je dan ook zijn internetconnectie en stroomverbruik?
En doe je dan ook alles redundant?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Rias schreef:GAls je zelf een nas backup nas bij iemand plaats, vergoed je dan ook zijn internetconnectie en stroomverbruik?
En doe je dan ook alles redundant?
Internetconnectie: unlimited, backup draait 's nachts, dus niemand heeft er last van
Stroomverbruik: een NAS verbruikt niet zoveel hé :)
buthead schreef:PS koop desnoods Hubic aan 50/j 10TB weet dat er een snelheidslimiet(10mbps) zit maar uiteindelijk staat je data safe :) -> 3x kopie in een datacenter van hun
Uit hun Algemene Voorwaarden
La bande passante est limitée à 10 Mbit/s en montant et descendant. Le débit de connexion dépend également de la qualité
de la connexion Internet du Client.
Wel lastig voor de initiële upload
4TB @1MB/s -> 46 dagen upload, als ze echt flat 10Mbps geven
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Klopt daarom ook expliciet erbij vermeld 10mbps, soms haal ik wel eens men max uploud van 20mbps voor paar uur/min maar dan poef 10mbps weer.
Nu staat men free storage daar vol :(
Rias schreef:Gratis bestaat niet, net zoals ongelimiteerd niet bestaat.
Voor service betaal je gewoon.

Als je zelf een nas backup nas bij iemand plaats, vergoed je dan ook zijn internetconnectie en stroomverbruik?
En doe je dan ook alles redundant?
Klopt, unlimited is sinds kort minder en minder werkelijkheid uiteraard dankzij sommige misbruikers van die bepaalde dienst, bij amazon had bvb al iemand meer dan 1PB staan.


Heb men archief eens opengedaan en Jottacloud is ook nog onbeperkt* met FUP van 10TB daar haal je wel max upload, geen caps, zat ook wel goed in elkaar hun interface :) kost wel 75euro/j ipv 50/j Hubic
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik heb 3TB staan bij Amazon DE, voorlopig nog geen mail gehad
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

johcla schreef:Ik heb 3TB staan bij Amazon DE, voorlopig nog geen mail gehad
Voorlopig word het in EU niet gelimiteerd, de vraag is juist wanneer komt het. Zeer waarschijnlijk wachten ze nog effe tot ze meer klanten hebben en dan hup gedaan.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

buthead schreef:
johcla schreef:Ik heb 3TB staan bij Amazon DE, voorlopig nog geen mail gehad
Voorlopig word het in EU niet gelimiteerd, de vraag is juist wanneer komt het. Zeer waarschijnlijk wachten ze nog effe tot ze meer klanten hebben en dan hup gedaan.
Ik heb dus net een mailtje van Amazon FR gekregen, in FR is het gedaan met "unlimited".
buthead schreef:jottacloud
Kan ik niet integreren in mijn NAS
https://support.jottacloud.com/hc/en-us ... Jottacloud
To backup a network drive, simply add folders from the NAS drive in the same way as you would add folders from an external disk to "Backup".

The disadvantage is then that all datatraffic will go through the main machine, but it's also a little easier to keep track trough the Jottacloud client available from your comput
Dus ik moet mijn NAS op mijn pc mappen als netwerkdrive en de backup gaat alleen lopen als die pc opstaat.
:bang:
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Dan heb je niet echt veel opties :/
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ik heb 3 accounts bij Amazon Drive. Eéntje werd reeds een half jaar (of jaar?) geleden aangekondigd dat het een aflopende zaak was.
Nu heb ik voor de 2 andere accounts ook een mail gehad dat het stopt.
In die twee accounts heb ik eentje waar bijna 5 TB op staat. De twee andere onder de 1 TB.
Waarom die 2 accounts nu pas een stopzetting krijgen, weet ik niet. Ik vermoed dat het met de factor 'tijd' te maken heeft. Volgens mij heb ik deze een paar maanden eerder aangeschaft, dan degene waar al een stopzetting is gebeurd van de unlimited storage.

Het vreemde is dat de prijzen niet hetzelfde zijn.
Voor die éne die reeds eerder werd stopgezet, moet ik 60 dollar betalen, en gaat met 60 dollar omhoog per TB
Voor die twee die nu pas een bericht kregen, moet ik maar liefst 100 EURO betalen per TB.

Nochtans zijn ze alle 3 aangeschaft via Amazon.de.

Of snapt iemand wat hier aan de hand is?
a.png
b.png
c.png
d.png
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Duur grapje :O
Hier nu
Hubic 55gb
Stack 1TB
Zoolz lifetime deal 1TB cold en 1TB instant
( staat in amazon datacenter )
Lokaal natuurlijk ook nog eens back up.
En leukste van al gratis die online.

Natuurlijk zodra ik weer veel fotografie zal doen komt er een 100gb bij na volle dag gelukkig 1x per maand.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Dit is de derde :
5.png
Die zijn goed zot, die denken toch niet dat ik 500 euro ga betalen voor 4,1 TB opslag. Goed zot zeker !
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Sylvester schreef:Dit is de derde :

5.png

Die zijn goed zot, die denken toch niet dat ik 500 euro ga betalen voor 4,1 TB opslag. Goed zot zeker !
Dat is laat ons tellen, goed voor 10jaar Hubic 10TB :P
tegen dan zal het wel sneller gaan zeker? : :lol:
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Kan iemand mij eens vertellen hoe die aan die 500 euro per jaar komen? Dat is toch pokkeduur?
Een 5 TB schijf kost maar 150 euro en die gaat langer mee dan een jaar.
Afzetterij? Zo hou je toch geen klanten?
Of wat zie ik fout?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het is uiteraard niet alleen die schijf he. Stroom, netwerk, dataverkeer, servers, ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ja dat weet ik. Maar van 60 euro voor onbeperkt, naar 500 euro voor 5 TB is wel een enorme ommezwaai.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sowieso belachelijk want de prijs per GB is dan hoger dan bij 2TB.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Jammer genoeg komt dit door misbruik van enkelen die nodig al aan +1PB of meer zaten...

Beter doet amazon ook 60/j met max limiet aan data 5 of 10TB maar vrees ervoor
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik wil gerust €100 betalen voor max 5 of 10TB
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Is dit iets voor jou?
https://www.idrive.com/pricing
5TB voor $100
Ik heb het kleine pakket en ben er al enkele jaren heel tevreden over.
Mocht je klant willen worden, kan dat via een ref link, laat je dan iets weten?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

- Synology integratie - met een custom iDrive app (PSK)
- speed?
- smartphone app?
- versioning?
Laatst gewijzigd door heist_175 11 dec 2017, 19:22, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Synology, yep: https://www.idrive.com/synology-backup
Speed: ik kan niet vergelijken, maar super speed is het niet, je kan gratis testen
Smartphone: perfect, kijken en ook backuppen
Versioning: ja

Dit is de ref link:
https://www.idrive.com/p=detekentafel
Laatst gewijzigd door cadsite 12 dec 2017, 08:33, in totaal 1 gewijzigd.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Jottacloud is zeer interessant qua prijs maar opnieuw lastig icm Synology. Je moet eigenlijk een Win of Linux machine laten draaien om de sync te houden.

Als je native wil gebruikmaken van een Service op Synology heb je weinig keus... Dan zitten we met het vast lijstje Amazon, HubiC,...

Sowieso lijkt duplicati mij een mooie client om je backups te regelen.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Er is een package van IDrive voor Synology in DSM.
https://www.idrive.com/synology-backup
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

BertG3 schreef:Sowieso lijkt duplicati mij een mooie client om je backups te regelen.
Getest en werkt gewoonweg niet stabiel... (staat ergens in een andere thread beschreven).
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Oke bedankt. Dat heb ik dan gemist. Teruggevonden en klopt. Meerdere users hebben het gemeld.

Nu, ik heb gelezen dat Jottacloud zijn windows applicatie op zich ook goed moet werken. Blijkbaar bestaat er ook een mogelijkheid om het als Windows service in te stellen. En vooral een pluspunt dat het bedrijf in Noorwegen zit waardoor het qua privacy ook beter zit dan al de services uit de USA.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Ik wacht nog even af, voorlopig voldoet men gratis storage, stack,hubic en zoolz :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

heist_175 schreef:- Synology integratie - met een custom iDrive app (PSK)
- speed?
- smartphone app?
- versioning?
Speed: 100kb/s
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik voel me wel dom.

Heb nergens een backup van buiten de facturen die ik op mail krijg en sommige garantiebewijzen maar voor de rest backup ik niets.

Fotos heb ik niet.

Weet iemand of dat een goede methode is om jet te laten staan op onedrive de facturen etc ?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

heist_175 schreef:
heist_175 schreef:- Synology integratie - met een custom iDrive app (PSK)
- speed?
- smartphone app?
- versioning?
Speed: 100kb/s
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
iDrive op nas is niet zo evident :P veel problemen heb wel lifetime deal voor 5 toestellen(mobiel) voor onbeperkte opslag handig voor foto's op mobiel. 20euro +/-
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

100kBps is té traag.
Bij Amazon haalde ik gewoon 2MB/s (DSL sync)

Bij OVH haalde ik nog wel 1,4-1,6MB/s
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Ben nu zelf als vervanger van crashplan (met hun laatste client release is het helemaal niet tof meer) naar hubic aant zien voor mijn synology te backuppen. Momenteel aan het testen met een kleine dataset van ~500GB

-5€/maand voor 10TB is doenbaar, met wat selecteren raak ik wel onder de 10TB qua backup
-Snelheid is goed ( constant 2 tot 2.5 MB/S (20 tot 25mbit dus)

Wat wel tegensteekt is de hyperbackup client van synology zelf. Heel vermoeiende config en onduidelijk interface eigenlijk.

soit, we zien op termijn wel of dat een blijver is...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Afbeelding

Iemand een werkende link naar de OVH Android app?
https://play.google.com/store/apps/deta ... tend&hl=nl
deze doet het bij mij niet, ik kan ook geen APK vinden...
Laatst gewijzigd door heist_175 17 dec 2017, 12:59, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”