Trajectcontrole gaat flitspalen vervangen.

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Over de E17 (en E19) gesproken, iemand een idee wat die tijdelijke opstelling is op die bruggen? Zowel van en naar Antwerpen hangen aan een brug 2 camera's/scanners.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik kom daar niet, maar "tijdelijke opstelling" klinkt als kilometerheffing controle :).

Zoiets?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Nope, ze hangen aan de railing van de bruggen per 2 in elke richting :) zien er uit als een groot uitgevallen nummerplaatscanner.
Die andere heb ik ook al zien staan, maar nog niet op de autostrade (daar hangen die bruggen namelijk, ik neem aan dat die hetzelfde kunnen).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MClaeys schreef:Over de E17 (en E19) gesproken, iemand een idee wat die tijdelijke opstelling is op die bruggen? Zowel van en naar Antwerpen hangen aan een brug 2 camera's/scanners.
Ook op de E34 hangen ze aan een brug... zo'n redelijk grote witte bakjes.
James. schreef:Mensen die zich asociaal gedragen mogen niks beters verwachten van een ander, dus mij niet gelaten.
James. schreef:Ik ben beter omdat ik (hopelijk) een ander niet lap wat ik zelf irritant vind in het verkeer
James. schreef:Dan moet er uiteraard worden gewezen op de mogelijheid middels duwen. Hoe anders?
Dat ze jou rijbewijs maar snel afnemen... je begrijpt duidelijk nog niet dat het verkeer niet het Wilde Westen is :bang:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

MClaeys schreef:Nope, ze hangen aan de railing van de bruggen per 2 in elke richting :) zien er uit als een groot uitgevallen nummerplaatscanner.
Die andere heb ik ook al zien staan, maar nog niet op de autostrade (daar hangen die bruggen namelijk, ik neem aan dat die hetzelfde kunnen).
Ik heb bovenstaande toestel wel al op de bruggen over de E19 zien hangen. Ze staan dan niet opgesteld met 3 poten, maar hangen effectief aan de balustrade vastgemaakt. Hoe, weet ik niet, ik ben niet gaan kijken.
In Waze zijn er die zo'n toestel aangeven als "politie", vandaar dat het mijn aandacht trok.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Op Coyote duiden ze het aan als flitser, maar volgens mij flitsen ze niet :).
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Camera's hangen op alle snelwegen rond Antwerpen.
Bedoeling is om via ANPR in kaart te brengen welk verkeer van waar komt en dat vervolgens het havengebied binnenrijdt.

Normaal gezien gebeurt dit in het kader van de vijfjaarlijkse verkeerstelling:
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-antw ... -a2650332/

Normaal gezien zou dit dit jaar niet moeten gebeuren, waarom ze er dan toch hangen, is mij een beetje een raadsel.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:Dat ze jou rijbewijs maar snel afnemen... je begrijpt duidelijk nog niet dat het verkeer niet het Wilde Westen is :bang:
Moest ge nu voor bedrijven die zich bezondigen aan witteboordcriminaliteit even kritisch zijn, ik zou u nog serieus nemen. Maar belerende uitspraken slikken van een lobbyschoothondje? Nope. 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cyberbozzo schreef:Camera's hangen op alle snelwegen rond Antwerpen.
Bedoeling is om via ANPR in kaart te brengen welk verkeer van waar komt en dat vervolgens het havengebied binnenrijdt.
Volgens het artikel waren die tellingen einde maart... echter voor zo zover ik me herinner zijn de camera's op oa. de E34 er pas geplaatst na die periode (vrij recent dus).
James. schreef:Moest ge nu voor bedrijven die zich bezondigen aan witteboordcriminaliteit even kritisch zijn
Wat heeft dat met jou oog om oog, tand om tand gedrag in het verkeer te maken ?

Trouwens jou gevoel voor witteboordcriminaliteit is louter subjectief. Het is niet omdat een bedrijf z'n strategie niet past binnen jou eisen dat het daarmee crimineel is... trouwens het is aan een rechter om dat te beslissen, net zoals bij overtredingen in het verkeer.

Cowboys als jij horen niet thuis in het verkeer :nono:
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:trouwens het is aan een rechter om dat te beslissen, net zoals bij overtredingen in het verkeer.
r2504 schreef:Cowboys als jij horen niet thuis in het verkeer :nono:
Yep.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”