Telenet sluit gemeenten 2 dagen af van internet, tv en telefoon: “Medewerker moet verplicht verlof nemen”

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:De Grote Nerwerf was eigenlijk de Grote Marketing Truuk.
Dus volgens jou gebeuren er geen aanpassingen aan het netwerk... dat we volgend jaar plots tot 1 Gbps kunnen downloaden en dat de limieten misschien volledig verdwijnen komt gewoon door de heilige geest zeker :bang:
heist_175 schreef:Maar Telenet heeft helemaal niets te vrezen.
Dit is heus geen Telenet probleem... men is ook al aan de elektriciteit en waterleiding komen werken in m'n straat.

Heb ik toen van Electrabel een stroomgenerator gekregen, of van PIDPA een tank met water... nee, ik denk het niet.

Get a life zou ik zeggen... ga eens wandelen in de natuur en als je een bedrijf hebt dan zorg je voor een backup.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

r2504 schreef:Dus volgens jou gebeuren er geen aanpassingen aan het netwerk... dat we volgend jaar plots tot 1 Gbps kunnen downloaden en dat de limieten misschien volledig verdwijnen komt gewoon door de heilige geest zeker
Nee, dat denk ik niet :).
Ik ben er van overtuigd dat een telecombedrijf constant moet investeren.
De marketingtruuk bestond erin om de (standaard, want recurrent) investering die altijd moeten gebeuren te bundelen over enkele jaren om zo naar de buitenwereld met een gigantisch bedrag af te (kunnen) komen.

Proximus haalt dat bedrag ook, maar heeft niet zo'n slimme marketingdienst. Dus denkt de modale Vlaming: wow Telenet investeert fors, dan zal het daar wel beter, sneller, ... zijn.
Marketing+1
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Inderdaad, als ze werken komen doen aan gas,stroom,water, jullie worden ook verwittigd op voorhand... Of plots uitval van stroom wegens problemen in onderstation, krijg je dan ook compensatie? Al die instanties/firmas zijn niet genoodzaakt om tijdens werken jullie een alternatief aan te bieden? Bij mijn weten is dat nog steeds geen basisrecht om 24/24 stroom, water, internet te hebben....

Probleem van Telenet is nu gewoon dat er een hoge piet (snot) van Unizo Limburg "2 dagen" (lees = misschien 2-3 uurtjes op 2 dagen tijd) geen internet heeft.... Hebben er nog andere mensen geklaagd sinds vorige jaar en zo uitgebreid in de krant is uitgesmeerd ?
Voor mij dus geen discussie verder waard
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Marketing+1
Gaan we nu al bedrijven veroordelen omdat ze een goede marketing hebben ?
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Heb dit deze vorige week en deze week zelf meegemaakt in Hasselt...
We hebben 5 vestigingen waarvan alle servers en PBX in de vestiging van Hasselt staan...
We hebben in elke vestiging zowel Telenet als Proximus liggen omdat het voor ons Internet wel echt belangrijk is..

Ik heb niet geklaagd dat het vrijdag 2 uur heeft uitgelegen en maandag 3 uur...
Er was enkel een probleem met onze TAP die bij ons binnen staat wat ze die maandag vervangen hebben, maar dat heuvel was ook onmiddellijk door iemand van INfrax zelf snel recht gezet....
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

r2504 schreef:... en dat de limieten misschien volledig verdwijnen..
Heb je een roze bril op vandaag? 8)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

r2504 schreef:
heist_175 schreef:Marketing+1
Gaan we nu al bedrijven veroordelen omdat ze een goede marketing hebben ?
Nee, gewoon de persberichten met een korrel/emmer zout nemen zal volstaan :).
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Slafes schreef:waarbij de gemiddelde zelfstandige niet eens weet waar de afkortingen voor staan. (ne SLA? Wij eten liever tomaten.)
Zoeken (ik weiger het googlen te noemen) is ook een kunst: https://duckduckgo.com/?q=define%3Asla&t=h_&ia=web
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Ik denk dat we kunnen samenvatten dat het probleem vooral zit bij zelfstandigen die geen flauw benul hebben van hun IT maar er toch niet in willen investeren door het te outsourcen. Hetzelfde (residentiële) internetabo als thuis "want dat werkt toch", wat met haken en ogen aan elkaar hangende infrastructuur en dan klagen als het mis gaat.
Ken je er zelf niet genoeg van, neem dan iemand onder de arm die het voor jou regelt en zorgt dat alles in orde is. Ja, dat kost geld. Ja, downtime kost ook geld. Nee, je moet achteraf niet komen klagen dat je niet gewaarschuwd was.

IT blijft nu eenmaal een hekele post om te kunnen verkopen aan management, maar dat wanneer alles plat gaat achteraf wel komen zagen :roll: .
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

zelfs met een SLA kunnen ze je eigenlijk bijna niet helpen, het had geen enkel verschik gemaakt, hebben ze me zelf gezegd, heb genoeg contact opgenomen, vriendelijk en minder vriendelijk, tot de ombudsman Telecom ook nog die mij gelijk gaf, echter zijn advies is niet bindend, en telenet legt dat gewoon naast zich neer...
gezien ik niet zonder internet kan heb ik gezorgd voor backup, als gevolg van deze heisa heb ik Telenet wel bijna volledig buitengekieperd, enkel nog een Telenet basic Internet nu, wel Orange internet, en EDPNET met SLA en Orange internet@Home, dus betaal nu continue 4 providers , via kabel, koper en 3G/4G...
Een compensatie had fair geweest, zelfs dat eiste ik niet, het enige wat ik vroeg was teruggave van mn abonnementskosten voor de periode dat ik geen gebruik kon maken van hun diensten en er wel diende voor te betalen, het was zelfs geen storing, een voorziene onderbreking, en ik heb mijn netwerken aangepast en gezorgd dat de routing via de andere providers ging om geen uitval te hebben...zelfs dat werd geweigerd, en dus werd het voor mij op dat moment een princiepskwestie waarbij men ook door de ombudsman werd voor op de vingers getikt, ik heb er zelfs de bevoegde minsister voor aangeschreven, met de bewijzen... men zou werken aan een nieuwe wetgeving die er voor zou zorgen dat de consument meer rechten kreeg en de operaturen minder laks kunnen optreden..tot nu toe nog niks van gemerkt, mss moet ik de minister hier nog eens aan herinneren, als journalist heb ik hier wel een tandje voor....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

...
Laatst gewijzigd door ubremoved_22196 30 mei 2017, 02:44, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

r2504 schreef: Dit is heus geen Telenet probleem... men is ook al aan de elektriciteit en waterleiding komen werken in m'n straat.

Heb ik toen van Electrabel een stroomgenerator gekregen, of van PIDPA een tank met water... nee, ik denk het niet.
dat dus. er heeft hier ooit quasi de ganse dag geen elektra geweest (basisrecht volgens zovelen)... toch heeft niemand in de straat daar ook maar enige compensatie voor gehad.
sterker nog: je had effectief schade als je pech had (diepvriezer die ontdooit en alles wegsmijten)... heel wat anders dan internet.

toch vreemd dat men zo snel is te zeggen dat de internetprovider (telenet hier dus) maar moet zorgen voor alternatieven, terwijl we het voor stroom allemaal normaal vinden van "als we willen dat het blijft werken, moeten we een ups hebben" ... en dat voor een basisrecht?
veel hypocrieten precies :)

also: iedereen die telenet hier in fout zet... ik veronderstel dat jullie nooit een omnium nemen, en dan bij glasbreuk tegen de verzekering zeggen dat ze maar een extra auto moeten voorzien, en een compensatie omdat je ruit stukgegaan is? *ohwait....*

nutteloze thread aan het worden alweer, "pay peanuts get monkeys" aan de ene kant en planet of the apes aan de andere...
Slafes schreef:Je weet toch wat zo'n IT specialisten per uur vragen? Extra kost voor zelfstandigen van duizenden euro's dus ja, dat moet zo goedkoop mogelijk kunnen.
"duizenden euro's"... dan overdrijf je toch ook wel. je moet geen inhouse IT'er hebben hé, gewoon iemand die je netwerk even bekijkt, adviseert, en eventueel in orde brengt. en als je dan zegt "zo goedkoop mogelijk" zal die ook wel gewoon zorgen voor een 2 provider oplossing en zeggen dat je bij problemen het kabeltje maar moet oversteken.

trouwens, als je zo hard van je tak maakt als degene in de krant nu... dan lijkt het alsof deze 2 dagen je ook duizenden euro's kosten, dan was je IT'er dus al terugbetaald op 2 dagen!
laroyj schreef: dus betaal nu continue 4 providers , via kabel, koper en 3G/4G...
en wat is het probleem van toch onderbreking te hebben dan? als je alle technologieën samen gebruikt ga je toch geen uitval meer hebben?
en als je ip's hebt die je over die verbindingen wil routeren dan moet je zorgen dat je PI ip's hebt en die zelf kan routeren, nee?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

r2504 schreef:
boulder schreef:Wat mij vooral stoort als eindgebruiker is dat je 2 dagen een serieus verminderde service krijgt, maar niets van compensatie.
Er zijn nochtans al mensen die compensatie hebben gekregen...
boulder schreef:Het gaat precies niet om werken van een half uurtje
Toch is de werkelijke downtime veel lager dan de vermelde 2 dagen in dit artikel... meestal is het beperkt tot enkele uren of een halve dag (het feit dat ze twee dagen opgeven is eerder uit praktische overwegingen, anders moet men per straat precies gaan specifiëren wanneer wel en niet).
Het gaat ook niet alleen over internet, hee.
Als er werken zijn aan de kabel, kun je ook zonder TV of telefonie zitten.
In mijn geval zou het enkel over TV gaan.
Maar het gaat mij over het principe, je betaalt voor een hele maand, als ze dan 2 dagen storingen veroorzaken, vind ik dat je daar iets moet voor terugkrijgen, qua korting of zo.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

boulder schreef: Maar het gaat mij over het principe, je betaalt voor een hele maand, als ze dan 2 dagen storingen veroorzaken, vind ik dat je daar iets moet voor terugkrijgen, qua korting of zo.
fiber200: normale prijs, 73 euro / maand
*onvoorziene storing, niet door overmacht* zou je dan kunnen overwegen als een compensatie...
maar again, geen enkele verplichting (EN DAAR BEN JE MEE AKKOORD GEGAAN...)

nu soit, 73/30*2 ... is een kleine 5 euro, en dat is als het letterlijk 48 uur plat ligt.
ligt het bv maar 40 uur plat, ook al slaap jij de overige 8, heb je ook maar op 40 uur recht.
(of gaan we straks terug het concept van inbel internet gebruiken om te bepalen hoeveel je moet betalen of terugkrijgen?)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Slafes schreef:Ik denk echt dat velen hier geloven dat alle zelfstandigen stinkend rijk zijn. Je weet toch wat zo'n IT specialisten per uur vragen? Extra kost voor zelfstandigen van duizenden euro's dus ja, dat moet zo goedkoop mogelijk kunnen.
Je moet alles in perspectief bekijken.
Eerst moet je afwegen hoe belangrijk iets is voor jou. Als taxi chauffeur is je auto van levensbelang, daar ga je dus niet op besparen qua onderhoud.
Als je een broodjeszaak hebt met thuislevering ga je ook zorgen dat je vervoer iets is waar je op kan rekenen, maar de lak, autoradio, zetels,... zijn al minder belangrijk en kan je dus op besparen.

Als je een (thuis)kantoor hebt en je leeft van permanente communicatie dan moet je zorgen dat die communicatielijnen perfect in orde zijn en je extra backup voorziet. Als dat dan 'duizenden €' kost, dan is dat maar zo. Een auto kost ook duizenden €.
Als internet zo belangrijk is dan moet je de kost er bij nemen.
Ik vind het dan even dom om hierop te veel te besparen zoals zelfstandigen die een boekhouder te duur vinden. Er zijn nu eenmaal kosten verbonden aan het hebben van een zaak.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Ik denk echt dat velen hier geloven dat alle zelfstandigen stinkend rijk zijn. Je weet toch wat zo'n IT specialisten per uur vragen? Extra kost voor zelfstandigen van duizenden euro's dus ja, dat moet zo goedkoop mogelijk kunnen.
Een zelfstandige geeft tientalle duizenden euro's uit aan machines/voertuigen/gebouwen/... die hij nodig heeft om z'n werk te kunnen doen.

Een internet verbinding die hij ook nodig heeft (althans op basis van de heisa rond dit topic)... mag plots niets kosten ?

Waar zit het verband tussen beide... als IT een belangrijk werkmiddel is zou er namelijk geen onderscheid mogen zijn !
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

geen appelen met peren vergelijken aub, onderbrekingen van nutsvoorzieningen elektriciteit, gas en water gebeuren eerder uitzonderlijk, en daar betaal je maar wat je verbruikt hebt.....dus heb je geen stroom, moet je er niet voor betalen.... dat je zonder tv of telefoon zit, allemaal geen probleem, desnoods kan dat ook via internet, en iedereen heeft wel een gsm en is op die manier bereikbaar...
Internet is een ander verhaal, daar betaal je een forfaitaire prijs, in vele gevallen zelfs op voorhand, bij EDPNET zelfs bijna 2 maand op voorhand, en ook al beweren er hier een aantal dat het geen verworven recht is 24 op 24 voorzien te zijn, daar deelt de ombudsman telecom toch mn mening dat als dat al in een contract zou staan, dat eruit moet, wat er zeker wel in staat is dat de provider alles zal en moet in het werk stellen om er voor te zorgen dat er continue internet beschikbaar is, en gezien je daarvoor betaald dien je bij aangekondigde uitval van meerdere uren zeker gecompenseerd te worden, dus teruggave van wat je al betaald hebt voor die termijn.
Tegenwoordig is internet eveneens een basisrecht geworden, gebruik je om online te werken, je mail, alles in the Cloud te doen, je betalingen, facturatie, e-commerce, e-griffie, bestellingen, voip telefonie, fax over voip, alarm, camerabewaking, ftp, serverhosting etc....

.. en ik verzeker je ik heb het al geprobeerd om alles via loadbalancing voor 4 providers op 1 mikrotik 2025 of 2011 te krijgen, maar werkt niet zoals het moet werken, dus gewoon allemaal aparte netwerken waar indien nodig, ik op 10 sec tijd, wanneer er iemand aanwezig is kabeltje kan switchen op de WAN-poort van elke router.....

...en voor een klein bedrijf die geen nood heeft aan een voltijdse ITer er eentje inhuren aan 125 euro of meer per uur..... is idd veel geld, vandaar de goedkoopste oplossing, zorg gewoon voor meerdere providers, kost je enkele 100den euro's per jaar maar ben je bijna verzekerd van internet, maar valt de elektriciteit uit, is het ook al weer gedaan, en zo blijven we bezig....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

laroyj schreef:geen appelen met peren vergelijken aub, onderbrekingen van nutsvoorzieningen elektriciteit, gas en water gebeuren eerder uitzonderlijk
Ik kan me niet herinneren wanneer ik de laatste keer geen internet had... ooit in een ver verleden eens omdat er een dronkaard van de weg was geraakt en een kast van TN in de vernieling had gereden. Moet TN dan plots ook meteen 3G sticks gaan uitdelen of zo (dit was trouwens op een zondag morgen en na enkele uurtjes was alles terug in orde) ?
laroyj schreef:Tegenwoordig is internet eveneens een basisrecht geworden, gebruik je om online te werken, je mail, alles in the Cloud te doen, je betalingen, facturatie, e-commerce, e-griffie, bestellingen, voip telefonie, fax over voip, alarm, camerabewaking, ftp, serverhosting etc....
Raar... maar veel van die diensten hebben ook onderhoud nodig en informeren mij ook vaak (veel vaker dan TN) dat ze niet beschikbaar zullen zijn.

Nogmaals, ben je particulier... get a life, ben je een bedrijf(je)... zorg voor een backup oplossing !

Trouwens het nieuwe circulatie plan in Gent zorgt bij handelaars voor 30% en meer omzet daling... dat is pas iets om wakker van te liggen, niet dat je internet er over twee dagen enkele uurtjes uit ligt :!:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik kreeg toevallig gisteren een mail van de boekhouder (kantoor met verschillende medewerkers):
Beste

Morgen zijn er elektricteitswerken gepland in de oudenaardse Steenweg waardoor we de volledige dag zonder stroom zullen zitten.

Hierdoor zijn we dan ook gans de dag uitzonderlijk gesloten.


Met vriendelijke groeten
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

r2504 schreef:Nogmaals, ben je particulier... get a life, ben je een bedrijf(je)... zorg voor een backup oplossing !
Correct!
Voor een particulier met een normaal levensritme is de impact te verwaarlozen. 's Avonds zou alles terug moeten werken en het is niet zo dat je overdag geen seconde verbinding zal hebben. Particulier kan je al heel wat weg met 3G/4G als je niet in't hol van Pluto woont.

Voor een bedrijf(je) die niet permanent voor een 2de internetabonnement wilt betalen zijn er ook tal van mogelijkheden. Professionele klanten worden vele weken voordien ingelicht. Als internet zo onmisbaar is heb je altijd een back-up-verbinding, maar indien niet kan je bijvoorbeeld van zodra je het weet een DSL-verbinding aanvragen. Er is toch geen opzegtermijn meer.

Ik woon landelijk en kan jullie zeggen dat de kabel het stabielst is van alle nutsvoorzieningen. Hier komt het niet in de krant als er weer eens een stroompanne is, Belgacom heb ik hier vroeger eens 9+7 dagen uit weten liggen (kabelbreuk bij straatwerken), gelukkig was de impact beperkter, gezien hier geen VDSL2 of Proximus TV over ADSL beschikbaar is. Er waren niet zoveel gedupeerden, maar stel je voor dat dit in stedelijke gebieden zou gebeuren!
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

..ik heb het niet over storingen maar over geplande stilstanden, wanneer ze je bewust afschakelen, het maakt zelfs niet uit als je zelfstandige of particuler bent, het kan gewoon niet dat je moet betalen voor een dienst wanneer er geen wordt geleverd, als jij geen zin hebt om te gaan werken zal je baas je ook niet betalen, wanneer je auto in panne staat en je geraakt niet op je werk, kan je het melden en heb je evt een toegestane afwezigheid, zonder loon, ofwel neem je een dag verlof, maar je zal niet betaald worden wanneer je er niet bent....

Wanneer je je auto verkoopt omdat je een bedrijfswagen krijgt en je levert je nummerplaat in, dan betaaltd de overheid netjes tot op de dag je op voorhand betaalde verkeersbelasting terug... maar normaal dat Telenet of welke provider dat ook als ze infrastructuurwerken doen en je daardoor geen dienst leveren. Het is toch maar normaal dat ze hun netwerk onderhouden en optimaliseren, daar gaat een deel van het abonnementsgeld naartoe, daar moet je niet extra voor betalen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

laroyj schreef:Het is toch maar normaal dat ze hun netwerk onderhouden en optimaliseren, daar gaat een deel van het abonnementsgeld naartoe, daar moet je niet extra voor betalen...
Daar moet ook niemand extra voor betalen, tenzij je dat zelf wilt. Het is aan de klant om te bepalen of een back-up-provider noodzakelijk is. Telenet en iedere andere provider kan geen 365 dagen 24/24-uptime garanderen en ik ben er bijna zeker van dat dit ook in de kleine lettertjes staat, waarmee je onwetend akkoord gaat als je klant wordt... Of dit nu door een ongewilde panne is of een gepland onderhoud (verbeteringswerken!) zal daar weinig verschil uit maken. Ze zullen zich zelf wel genoeg indekken hiervoor.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

laroyj schreef: in vele gevallen zelfs op voorhand, bij EDPNET zelfs bijna 2 maand op voorhand,
Toch even corrigeren. Je betaalt voor de maand die komt. Ik betaal manueel en de abo-periode start de 12e, ik betaal tegen de 10e voor de maand die 2 dagen later begint.

De laatste keer dat EDPnet er uit lag (fiber onderbroken in Gent) was er trouwens compensatie voor de dag zonder internet.

Tot zo ver de off-topic comment.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Om terug te komen op het voorbeeld van dat bedrijfje, dat leeft van communicatie en dus een backup moet voorzien.
Datzelfde bedrijfje gaat zeker geen noodgenerator hebben die een hele dag stroom kan leveren, voor moest de stroom een hele dag uitliggen.
Of een noodtank met water, voor het geval ze dat afsluiten.

Het verschil ligt hem natuurlijk in de noodzaak en de kostprijs.
Een noodgenerator en/of noodtank is stukken duurder dan een backup internet oplossing.
Maar internet is ook een delicater medium dan stroom en water.

Als je in een huis stroomkabels legt, laat keuren, en aanschakelt, dan heb je daar (met wat geluk) de eerstkomende 20 jaar geen werk meer aan. Zelfde voor de waterleiding.
Doe je dat met een internetsetup, veel geluk :-)
Ik denk dat veel mensen het verschil daar echt niet snappen.

Internet is een veeeeel fragielere technologie.
Tel maar uit hoeveel bedrijven een ITer in dienst hebben, of tenminste on call via een extern bedrijfje.
Tel dan ns hoeveel bedrijven een electricien in dienst of on call hebben, of een loodgieter.

Probleem is dus dat niet-techneuten, door de prevalentie van het internet, en het feit dat je tegenwoordig echt niks meer moet kennen om een eenvoudige aansluiting thuis te doen (de routers komen preconfigured en de wifi werkt), geen enkele feeling meer hebben met de complexiteit ervan.
Waardoor iedereen gaat denken dat internet hetzelfde is als water en stroom.
Nee dus, de kans dat dat uitligt is stukken groter. De backbone is stukken gecompliceerder.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik heb ook een noodgenerator/inverter hoor, in de groothandel gekocht, 590 euro voor een 2 kw, , en nog een 2de met iets minder perfectre sinus van 3,5 kw voor ook dezelfde prijs.....das voldoende voor mn it configuraties,
ik heb een monofasige aansluiting, met na de tellerkast een extra aansluiting met zwaar stopcontact waar de generator op kan, bij geplande stroomonderbrekingen zet ik gewoon zelf de stroom en zonnepanelen uit en schakel de generator aan, gezien overal upsen op staan ondervind mn infrastructuur geen last van de manuele omschakeling, moet enkel zien dat er voldoende benzine is...
Dus bedoel maar, ook deze investering kost geen massa's geld maar zorgt wel voor backup, want de tijd dat Electrabel een generator komt plaatsen op vraag van de zelfstandige is al lang voorbij....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Splitter schreef:fiber200: normale prijs, 73 euro / maand
*onvoorziene storing, niet door overmacht* zou je dan kunnen overwegen als een compensatie...
maar again, geen enkele verplichting (EN DAAR BEN JE MEE AKKOORD GEGAAN...)
Wie zegt dat?
Ik heb alleen maar digitale TV van Telenet.
Mijn internet is van Proximus.
Mijn GSM abonnement zit bij Dommel.
Vaste telefonie via VOIP (3StarsNet).
Maar zelfs als je nu alleen TV hebt bij hen, het is toch een hele dag dat ze voor storing zorgen.
Gelukkig lopen er geen opnames van de kabel vóór 19 uur vandaag (toevallig doen ze in mijn gemeente ook werken vandaag).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

boulder schreef:
Splitter schreef:fiber200: normale prijs, 73 euro / maand
*onvoorziene storing, niet door overmacht* zou je dan kunnen overwegen als een compensatie...
maar again, geen enkele verplichting (EN DAAR BEN JE MEE AKKOORD GEGAAN...)
Wie zegt dat?
Ik heb alleen maar digitale TV van Telenet.
.....
Maar zelfs als je nu alleen TV hebt bij hen, het is toch een hele dag dat ze voor storing zorgen.
Gelukkig lopen er geen opnames van de kabel vóór 19 uur vandaag (toevallig doen ze in mijn gemeente ook werken vandaag).
ik snap niet gelijk waar je heen wil door mij half te quoten, maar soit.
enkel DTV, proficiat dan mag je vragen achter een compensatie van zo'n 86 cent voor 1 dag (24u) geen tv gehad te hebben.
en nog heeft TN daar geen enkele verplichting mee om dat ook effectief te compenseren.

trouwens, STEL nu dat ze evenredig zouden compenseren, mensen krijgen dan 1 euro / dag compensatie... dan gaan ze zegge "da is toch ook de moeite ni, zo weinig!"...
iets van geef een hand en ze willen een arm
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Splitter schreef:ik snap niet gelijk waar je heen wil door mij half te quoten, maar soit.
Waarom zou ik altijd een heel bericht moeten quoten?
De bedoeling van quoten is nu net dat je op een bepaald onderdeel reageert, als iedereen iedere keer heel het vorige bericht herhaalt, dan zit je na en paar berichten aan bladzijden tekst.
Splitter schreef:enkel DTV, proficiat dan mag je vragen achter een compensatie van zo'n 86 cent voor 1 dag (24u) geen tv gehad te hebben.
en nog heeft TN daar geen enkele verplichting mee om dat ook effectief te compenseren.
Neen, dat is nu net wat erg is.
Ik moet niet afkomen van "ik heb mijn service niet volledig gehad, ik zal zoveel procent minder storten".
Het is trouwens de 2e keer op een paar maanden tijd dat dat gebeurt hier.
Maw. het mes snijdt maar aan de kant van de klant.
Splitter schreef:trouwens, STEL nu dat ze evenredig zouden compenseren, mensen krijgen dan 1 euro / dag compensatie... dan gaan ze zegge "da is toch ook de moeite ni, zo weinig!"...
iets van geef een hand en ze willen een arm
Zwak argument, hoor.
Als ze het zouden gedaan hebben, zou het niet genoeg geweest zijn.
Dat beweer jij, en ze hebben niets gecompenseerd.
Dus ja, veel veronderstellingen van jouw kant.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

boulder schreef:Waarom zou ik altijd een heel bericht moeten quoten?
dat hoeft niet, maar ik snap niet gelijk de relevantie van het gequote deel tov je reactie erop.
boulder schreef:Ik moet niet afkomen van "ik heb mijn service niet volledig gehad, ik zal zoveel procent minder storten".
klopt... je moet een compensatie vragen, per definitie is dat iets dat achter de feiten komt. dus ook achter je correcte en volledige betaling.
boulder schreef:
Splitter schreef:trouwens, STEL nu dat ze evenredig zouden compenseren, mensen krijgen dan 1 euro / dag compensatie... dan gaan ze zegge "da is toch ook de moeite ni, zo weinig!"...
iets van geef een hand en ze willen een arm
Zwak argument, hoor.
Dat het zwak is, maakt het niet minder waar.
Heb je trouwens - als je 2x effectief last hebt gehad (en dat te bewijzen valt, en aan TN lag)- de moeite gedaan hen erover te contacteren?
Want indien niet is het zowiezo al logisch dat je geen compensatie krijgt (again, er is enkel een "best effort" op consumer abbo's)

Ik snap dat mensen zo min mogelijk willen betalen, en ik snap ook dat ze willen dat er iets tegenoverstaat als ze iets niet geleverd hebben gekregen gedurende een periode.
Aan de andere kant snap ik ook goed genoeg dat je bij een consumer abbo tekent voor "best effort" en niet "always available".

Wat ik niet snap, is dat de mensen meer en meer heisa maken rond zaken die over het algemeen vrij beperkt zijn in impact en/of soms te voorkomen zijn door eigen initiatief (zoals, bij absolute noodzaak aan internet, een backuplijn)

trouwens... heeft er vroeger iemand als de analoge tv eruitlag, of de rtt eens niet werkte, iemand zitten klagen achter compensatie ofzo? neen...
over het algemeen kwam men dan gewoon nog wat meer buiten.
tegenwoordig zie je letterlijk mensen die verwachten dat ze altijd en overal wifi hebben zonder dat er ook maar 1 toestel is, en dan vraag ik me af waar we naartoe gaan.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

krisken schreef:
blaatpraat schreef:Telenet SLA op het werk:
Bij geplande werken, zorgen voor een tweede lijn, zodat we het niet merken (of hooguit die ene seconde dat er geschakeld wordt).
Bij ongeplande uitval, maximale response time van 1 uur en dit 24/7 voordat het terug moet werken.
Geen idee wat de consequenties zijn indien dit niet gehaald wordt.

Dit lijkt mij al bij al een deftige SLA.

Hun alternatief van VDSL leveren ze niet, daar wij zelf ook al veel VDSL verbindingen hebben op het werk.

En worst case scenario: 4G, satelliet internet, of zelf ISP spelen.
SLA wilt niet zeggen "tijd tot oplossing" maar "tijd voor we beginnen te zoeken naar een oplossing".
Als jij belt en binnen het uur zijn ze begonnen met te zoeken wat je probleem is, dan is die SLA gehaald.
Niet bij ons, binnen het uur moet een probleem aan de zijde van telenet opgelost zijn, netwerk is iets te kritiek (hence al de back-ups die we hebben).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Splitter schreef:dat hoeft niet, maar ik snap niet gelijk de relevantie van het gequote deel tov je reactie erop.
Je schreef als antwoord op iets dat ik geschreven had dat ik akkoord gegaan was met de vereisten van een of ander fibernet, terwijl ik niet eens internet heb van hen.
Splitter schreef:Dat het zwak is, maakt het niet minder waar.
Neen, want het zijn van die gratuite veronderstellingen.
Zo van "het zou toch altijd wat zijn, dus doen we niets."
Dat is een beetje een heel makkelijk excuus om niets te doen.
Splitter schreef:Heb je trouwens - als je 2x effectief last hebt gehad (en dat te bewijzen valt, en aan TN lag)- de moeite gedaan hen erover te contacteren?
Neen, ik ga geen moeite doen om hen te contacteren.
Ik vind ook niet dat ik iedere keer moet gaan klagen bij hun telefoonlijn als ik over iets niet tevreden ben.
Maar ik stel wel vast dat ze vorig kwartaal 20.000 TV kijkers kwijtgeraakt zijn.
Dus uiteindelijk stemmen mensen met hun voeten, dat is ook veel efficiënter.
Begrijp mij niet verkeerd, op dit moment heeft Telenet nog altijd het beste TV product, dat is dan ook de enige reden dat ik blijf.
Maar "on best effort" is dit duidelijk niet.
Zij weten dat ze hinder veroorzaken, toevallig had ik daar nu zelf geen last van (ik was op mijn werk, en er liepen geen opnames), maar bijv. bejaarden die thuis zitten, en geen TV kunnen kijken, betalen wel die dag gewoon als anders, en het is een volledig voorspelbaar probleem.
Het is niet zoals een blikseminslag waar niemand iets kan aan doen, en die niet te voorspellen is.
Het gaat om werken die ze op voorhand aankondigen (2 keer een SMS gehad hierover).
Splitter schreef:Aan de andere kant snap ik ook goed genoeg dat je bij een consumer abbo tekent voor "best effort" en niet "always available".
Tja, makkelijk gezegd, ik vind dit geen best effort.
Ik begrijp best dat ze hun upgrade eens moeten doen, maar dan mogen ze wel een compensatie bieden.
Telenet-Info: Op 27/4 (07:30-17:00) verbeteren we het netwerk in .....
We doen ons best om de hinder te beperken.
Vorige keer was het al op 16/02 en 17/02 tussen 07:30 en 18u, en toen stond er expliciet op dat tv, internet en vaste telefoon niet beschikbaar zouden zijn tussen 07u30 en 18u. Bedankt voor je begrip.
Dat is dus een hele werkdag.
Splitter schreef:Wat ik niet snap, is dat de mensen meer en meer heisa maken rond zaken die over het algemeen vrij beperkt zijn in impact en/of soms te voorkomen zijn door eigen initiatief (zoals, bij absolute noodzaak aan internet, een backuplijn)
Misschien omdat we voor al die producten altijd maar meer betalen?
Misschien omdat die providers altijd maar meer zaken beloven in hun reclame?
Misschien omdat we als klant, werknemer, belastingbetaler ook steeds meer verplichtingen krijgen te verduren?
Splitter schreef:trouwens... heeft er vroeger iemand als de analoge tv eruitlag, of de rtt eens niet werkte, iemand zitten klagen achter compensatie ofzo? neen...
Ken je het verschil niet tussen een panne en geplande werkzaamheden?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

boulder schreef: Je schreef als antwoord op iets dat ik geschreven had dat ik akkoord gegaan was met de vereisten van een of ander fibernet, terwijl ik niet eens internet heb van hen.
nee, eigelijk gebruikte ik die quote om het voorbeeld te halen wat je bij TN eigenlijk maximaal zou kunnen terugkrijgen moesten er (evenredige) compensaties zijn
boulder schreef:
Splitter schreef:Dat het zwak is, maakt het niet minder waar.
Neen, want het zijn van die gratuite veronderstellingen.
Zo van "het zou toch altijd wat zijn, dus doen we niets."
Dat is een beetje een heel makkelijk excuus om niets te doen.
....
Neen, ik ga geen moeite doen om hen te contacteren.
Ik vind ook niet dat ik iedere keer moet gaan klagen bij hun telefoonlijn als ik over iets niet tevreden ben.
sja, een groot bedrijf en een "best effort" contract... als je dan denkt recht te hebben op compensatie,
zou je toch op zijn minst de moeite moeten doen om ze te contacteren.
(ik ga toch ook het vooringevulde tax-on-web niet zomaar blindelings geloven?)
boulder schreef: Maar ik stel wel vast dat ze vorig kwartaal 20.000 TV kijkers kwijtgeraakt zijn.
ja, van analoog naar digitaal wss...
boulder schreef: maar bijv. bejaarden die thuis zitten, en geen TV kunnen kijken, betalen wel die dag gewoon als anders, en het is een volledig voorspelbaar probleem.
de meeste bejaarden dat ik ken zitten ofwel niet thuis (kunnen nog weggaan en interesseren zich maar weinig voor tv, laat staan digitale),
ofwel in het rusthuis en daar betalen ze nog vaak aan het rusthuis en niet aan TN.
En je punt dat een aangekondigd werken voorspelbaar is, klopt... dus kan je je ook erop voorzien en wat anders doen of een opgenomen serie kijken.
boulder schreef: ik vind dit geen best effort.
Ik begrijp best dat ze hun upgrade eens moeten doen, maar dan mogen ze wel een compensatie bieden.
Telenet-Info: Op 27/4 (07:30-17:00) verbeteren we het netwerk in .....
We doen ons best om de hinder te beperken.
Vorige keer was het al op 16/02 en 17/02 tussen 07:30 en 18u, en toen stond er expliciet op dat tv, internet en vaste telefoon niet beschikbaar zouden zijn tussen 07u30 en 18u. Bedankt voor je begrip.
Dat is dus een hele werkdag.
- ze upgraden (voorlopig gratis...) wat je met je verbinding kan doen, en je wil dat zij jouw daarvoor betalen? ahum... er was een tijd dat men daar blij mee was ipv compensatie voor wou.
- ze waarschuwen je, dus kan je wat anders inplannen
- ze zeggen een hele werkdag, maar je bent zelden effectief een hele werkdag onderbroken
boulder schreef: Misschien omdat we voor al die producten altijd maar meer betalen?
Misschien omdat die providers altijd maar meer zaken beloven in hun reclame?
Misschien omdat we als klant, werknemer, belastingbetaler ook steeds meer verplichtingen krijgen te verduren?
- 15 jaar geleden, telenet mono: 4mbps down, 128kbps up, 10gb volume: 41,95 euro(+5 euro indien geen domiciliering), nu: basic internet: 27,8 per maand voor 30/3 met 150gb limiet...
voor tv kan je moeilijker vergelijken, 15 jaar geleden was er nog geen digitale tv en voor analoge tv moet je bellen als je de prijs wil weten nu.
- reclame is net dat: reclame. ik hoor dagelijks zever in reclame op tv en radio
- wat hebben meer verplichtingen als belastingbetaler en werknemer te maken met een provider? straks gaan we er nog een politiek spel van maken hier? en welke nieuwe verplichting krijg je als klant door je strot geduwd dan?
boulder schreef:
Splitter schreef:trouwens... heeft er vroeger iemand als de analoge tv eruitlag, of de rtt eens niet werkte, iemand zitten klagen achter compensatie ofzo? neen...
Ken je het verschil niet tussen een panne en geplande werkzaamheden?
een panne: afhankelijk van de oorzaak en sla kan je daar al dan niet compensatie voor krijgen.
geplande werkzaamheden: verbetering van de aangeboden dienst die je kon verwachten: logisch dat je er geen compensatie voor krijgt?
ze zijn mijn gasmeter een tijd terug komen vervangen, gedurende dat uurtje ofzo kon ik dus mijn huis niet verwarmen, krijg ik dan ook compensatie?
zelfde voor de watermeter... ik kon tijdelijk niet afwassen, douchen, of de was doen. tijd om de watergroep een factuurtje te sturen dan maar?


kijk, ik wil het telecom landschap in belgie niet ophemelen (it kinda s****), en het mag altijd goedkoper... maar er staat ook vanalles tegenover: voor niets gaat de zon op hé, en als je dan 'maar' 50 euro in de maand geeft kan je moeilijk voor 2u downtime 100 euro compensatie verwachten.
en als je dan denkt zoveel verlies te hebben op die tijd... dan zorg je dat je geen single point of failure hebt.
het enige wat ik kan vaststellen is dat zowel provider als klanten fouten maken:

- klanten willen 10x meer voor 100x minder
- providers proberen dan 10x minder aan te rekenen en 100x meer te geven in specs, maar ten koste van de service (grote kostenpost)
- klanten gaan vervolgens klagen over de service, ook als er dus er onderbrekingen zijn voor verbeteringen: de reden maakt de klanten niets meer uit blijkbaar, als er maar geklaagd kan worden... terwijl de hardste klagers érg vaak (maar natuurlijk niet altijd) degene zijn die er het minste recht op hebben - en dat zie je trouwens niet enkel bij de telecom providers gebeuren!


EDIT: hier nog even een aantal passages uit de algemene voorwaardes van TN, daarin zie je dus duidelijk dat er toch niets te klagen valt in deze gevallen
5.4. Het onderhoud en de ontwikkeling van het Telenet-netwerk kan Telenet ertoe verplichten de dienst(en) gedurende een korte periode te beperken of te schorsen, zonder dat Telenet daardoor enige vergoeding aan U verschuldigd is. Telenet verbindt zich er naar beste vermogen toe om U hiervan tijdig in te lichten.
...
13.1.
Telenet kan slechts aansprakelijk worden gesteld voor zover U bewijst dat Telenet een zware contractuele fout heeft begaan, in geval van opzet of indien Telenet een verbintenis niet heeft uitgevoerd die een van de voornaamste prestaties van de Overeenkomst vormt. De aansprakelijkheid van Telenet is beperkt tot het herstellen van voorzienbare, rechtstreekse en persoonlijke schade die U heeft geleden, met uitsluiting van
alle indirecte of immateriële schade zoals, maar niet beperkt tot, zakelijk verlies, inkomens- of winstderving, verlies van klanten of contracten, verlies of beschadiging van gegevens of opnames. In alle gevallen is de aansprakelijkheid van Telenet beperkt tot het equivalent van 3 maanden abonnementsvergoeding van de betrokken dienst.
...
15.1. Klachten dienen gericht te worden aan de Telenet-klantendienst. Dit kan via het daartoe beschikbare invulformulier op de Telenet-website of via een brief aan Telenet. De klachten dienen duidelijk en gemotiveerd te worden opgesteld, desgevallend met vermelding van het betwiste bedrag.
15.2. Klachten dienen binnen de twee maanden na aanrekeningsdatum of het schadegeval te worden gericht aan Telenet. De verplichting tot betaling van het betwiste bedrag en eventueel de maatregelen genomen ten gevolge van niet-betaling worden dan geschorst. Het niet-betwiste bedrag moet binnen de normale termijn worden betaald. Na analyse van de klacht en vervolgens verwerping ervan door Telenet, wordt het betwiste
bedrag onmiddellijk volledig opeisbaar."
en of je die nu gelezen hebt of niet, en het er mee eens bent of niet... als je hun diensten afneemt ben je automatisch akkoord met de voorwaardes.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Splitter schreef:sja, een groot bedrijf en een "best effort" contract... als je dan denkt recht te hebben op compensatie,
zou je toch op zijn minst de moeite moeten doen om ze te contacteren.
Beetje realistisch zijn, hee.
Het is niet dat wij hier tussen een massa bedrijven keuze hebben, en dat we als consument in een positie staan om een ander contract te bedingen.
En zoals gezegd, ze moeten geen schrik hebben, ik ga niet direct weg, hoor.
Maar ik zie dat anderen wel beginnen af te haken.
Splitter schreef: ja, van analoog naar digitaal wss...
Dat geloof ik niet, dat zouden ze niet als een vermindering van het aantal klanten zien.
Splitter schreef: En je punt dat een aangekondigd werken voorspelbaar is, klopt... dus kan je je ook erop voorzien en wat anders doen of een opgenomen serie kijken.
Maar als je weet dat je iets niet gaat leveren, dan is het toch wel erg dat je het aanrekent.
Als ik iedere dag een brood aan huis geleverd krijg, en ik weet dat de bakker morgen niet komt, dan kan ik mij inderdaad daarop voorzien.
Maar dat de bakker nadien gewoon een brood doorrekent voor die dag, dat vind ik niet kunnen.
Splitter schreef: - ze upgraden (voorlopig gratis...) wat je met je verbinding kan doen, en je wil dat zij jouw daarvoor betalen? ahum... er was een tijd dat men daar blij mee was ipv compensatie voor wou.
Er is niets gratis aan.
Ze zorgen voor onderbrekingen, en daar krijg je geen compensatie voor.
Het abonnement is ook al 2 keer gestegen, met argument dat ze het aan het upgraden zijn.
En als het zal geüpgraded zijn gaan ze zeggen dat ze nu een veel beter netwerk hebben, dat dus mag gerust doorgerekend worden.
Dus betaal je er nog eens voor.
Splitter schreef:- 15 jaar geleden, telenet mono: 4mbps down, 128kbps up, 10gb volume: 41,95 euro(+5 euro indien geen domiciliering), nu: basic internet: 27,8 per maand voor 30/3 met 150gb limiet...
Dat heet technische evolutie.
15 jaar geleden waren er nog diskettes, en stelde 4 Mb geheugen nog iets voor.
Dat dat volume gestegen is, is maar normaal, of je zou er gewoon niets meer mee kunnen doen, want de sites zijn wel allemaal fors zwaarder geworden, en ook de downloads zijn exponentieel zwaarder geworden.
Splitter schreef:voor tv kan je moeilijker vergelijken, 15 jaar geleden was er nog geen digitale tv en voor analoge tv moet je bellen als je de prijs wil weten nu.
Analoge TV kost qua abonnement toch gewoon hetzelfde als digitale (als je een kooptoestel neemt digitaal)?
Splitter schreef:- reclame is net dat: reclame. ik hoor dagelijks zever in reclame op tv en radio
Ik zal het anders zeggen : verwachtingen die geschapen worden, en ik heb het niet in het algemeen, maar de verwachtingen door Telenet zelf geschapen over hun producten.
Dat maakt dat de mensen veeleisender worden.
Splitter schreef:- wat hebben meer verplichtingen als belastingbetaler en werknemer te maken met een provider? straks gaan we er nog een politiek spel van maken hier? en welke nieuwe verplichting krijg je als klant door je strot geduwd dan?
Het feit dat iedereen van jou als klant eist dat je je facturen betaalt, dat je als werknemer je werk goed moet doen, je uren moet presteren en als belastingbetaler steeds meer belastingen moet ophoesten.
Dan is het logisch dat jij als klant ook veeleisender gaat worden.
Als iedereen jou op jouw plichten wijst, dan ga je dat ook doen met anderen.
Splitter schreef:een panne: afhankelijk van de oorzaak en sla kan je daar al dan niet compensatie voor krijgen.
Jij bent veel te veel bezig alles te bekijken vanuit het wettelijke standpunt.
Wat MOET ik als provider geven?
Wat staat er in mijn CONTRACT?
Als dat ook de attitude van het bedrijf zelf is, dan gaan ze nog wel wat meer klanten verliezen.
Want een klant is geen legalist, die de kleine lettertjes leest en uitpluist.
Een klant verwacht waar voor zijn geld, en als hij dat onvoldoende of niet krijgt, en dat blijft duren, dan gaat die weg.
Kijk naar TV Vlaanderen, die dekken zich in hun contract tegen zowat alles in.
En zo zijn ze nooit in fout, maar dat houdt een leegloop niet tegen.
Onlangs kreeg ik een tevredenheidsenquête van Telenet.
Er stond in van "wat kan er nog verbeterd worden aan de producten (dit gaat niet over de prijs)."
Met andere woorden : dit is wat we willen weten, en de rest interesseert ons niet.
Maar je kunt het dan 100 keer zeggen dat dat u niet interesseert, het kan de klant wel wegjagen.
Splitter schreef:geplande werkzaamheden: verbetering van de aangeboden dienst die je kon verwachten: logisch dat je er geen compensatie voor krijgt?
ze zijn mijn gasmeter een tijd terug komen vervangen, gedurende dat uurtje ofzo kon ik dus mijn huis niet verwarmen, krijg ik dan ook compensatie?
zelfde voor de watermeter... ik kon tijdelijk niet afwassen, douchen, of de was doen. tijd om de watergroep een factuurtje te sturen dan maar?
Breekt dat allemaal bij u, of wat is dat?
Bij mij is er nog nooit een meter vervangen moeten worden.
Trouwens, uw vergelijking gaat weer niet op, hee.
Want als er geen watertoevoer is, verbruik je ook geen water, en krijg je daar ook geen factuur van.
Idem ditto voor gas of electriciteit.
Splitter schreef:kijk, ik wil het telecom landschap in belgie niet ophemelen (it kinda s****), en het mag altijd goedkoper... maar er staat ook vanalles tegenover: voor niets gaat de zon op hé, en als je dan 'maar' 50 euro in de maand geeft kan je moeilijk voor 2u downtime 100 euro compensatie verwachten.
"Maar" 50 euro in de maand.
In andere landen is dat soms 30.
En het is niet dat ze daar met een inbelmodempje zitten.
Ik werk veel met Portugezen, die ergeren zich steen en been aan het feit dat er hier überhaupt nog limieten zijn.
Ze klagen dat ze zo weinig keuze hebben, ze begrijpen niet dat wij dat allemaal verdragen.
Splitter schreef:en als je dan denkt zoveel verlies te hebben op die tijd... dan zorg je dat je geen single point of failure hebt.
het enige wat ik kan vaststellen is dat zowel provider als klanten fouten maken:
Dus omdat het s****, zoals je zelf zegt, en omdat we al bijna het dubbele betalen van elders, moet ik nog maar een tweede erbij nemen?
Werk jij bij Telenet of zo?
En ik als klant heb geen enkele fout gemaakt.
Splitter schreef:- klanten willen 10x meer voor 100x minder
Reality check : we zijn van de duurste van heel Europa, en we krijgen er zeker niet meer voor, integendeel. We zijn bij de enigen die nog met die limieten zitten.
Splitter schreef:- providers proberen dan 10x minder aan te rekenen en 100x meer te geven in specs, maar ten koste van de service (grote kostenpost)
Zie de vorige reality check.
Splitter schreef:- klanten gaan vervolgens klagen over de service, ook als er dus er onderbrekingen zijn voor verbeteringen: de reden maakt de klanten niets meer uit blijkbaar, als er maar geklaagd kan worden... terwijl de hardste klagers érg vaak (maar natuurlijk niet altijd) degene zijn die er het minste recht op hebben - en dat zie je trouwens niet enkel bij de telecom providers gebeuren!
De vorige 2 waren niet juist, en deze is al helemaal een gratuite bewering.
Splitter schreef:EDIT: hier nog even een aantal passages uit de algemene voorwaardes van TN, daarin zie je dus duidelijk dat er toch niets te klagen valt in deze gevallen
Nog eens : uw legalistische indekkerij interesseert mij niet.
Die 20.000 klanten die weg zijn hebben er ook geen boodschap aan gehad.
Papier is gewillig, klanten veel minder.
Splitter schreef:en of je die nu gelezen hebt of niet, en het er mee eens bent of niet... als je hun diensten afneemt ben je automatisch akkoord met de voorwaardes.
Advocaten denken dat als ze op papier zetten dat de wereld plat is, en de klant heeft getekend, dat de wereld vanaf dat moment geen bol meer is.
Rare jongens, die advocaten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

boulder schreef:
Splitter schreef:sja, een groot bedrijf en een "best effort" contract... als je dan denkt recht te hebben op compensatie,
zou je toch op zijn minst de moeite moeten doen om ze te contacteren.
Beetje realistisch zijn, hee.
ben ik dat dan niet? als ik vind dat er een onrecht is aangedaan, dan zal ik daar toch echt contact over opnemen voor dat in orde te brengen...
dat werkt over het algemeen beter dan zeggen dat je niks krijgt.

boulder schreef: Maar als je weet dat je iets niet gaat leveren, dan is het toch wel erg dat je het aanrekent.
Als ik iedere dag een brood aan huis geleverd krijg, en ik weet dat de bakker morgen niet komt, dan kan ik mij inderdaad daarop voorzien.
Maar dat de bakker nadien gewoon een brood doorrekent voor die dag, dat vind ik niet kunnen.
...
Ze zorgen voor onderbrekingen, en daar krijg je geen compensatie voor.
...
Breekt dat allemaal bij u, of wat is dat?
Bij mij is er nog nooit een meter vervangen moeten worden.
Trouwens, uw vergelijking gaat weer niet op, hee.
Want als er geen watertoevoer is, verbruik je ook geen water, en krijg je daar ook geen factuur van.
Idem ditto voor gas of electriciteit.
je kan een compensatie krijgen door zelf even te bellen, maar doet het niet... dan kan je niet zeggen dat het hun fout is.
en dan nog zijn ze het zelfs niet verplicht, want je bent akkoord gegaan met die voorwaarden.
tuurlijk bekijk ik het ook van legaal (en vaak ook logisch) vlak, wat denk je dat een *bedrijf* doet? de rest is geste en niet "omdat het hoort"
(andere zaak als je elke 5 minuten offline ligt)
en neen, bij mij "breekt dat niet" - ze zijn die komen vervangen voor een nieuwer model. en mijn vergelijking gaat wel op, want je vergeet dat er voor beide ook een vast recht dient betaald te worden.
boulder schreef:Als iedereen jou op jouw plichten wijst, dan ga je dat ook doen met anderen.
plichten = verantwoordelijkheden = wettelijk = net wat jij zegt dat ik niet naar moet kijken...
boulder schreef:Wat MOET ik als provider geven?
Wat staat er in mijn CONTRACT?
Als dat ook de attitude van het bedrijf zelf is, dan gaan ze nog wel wat meer klanten verliezen.
Want een klant is geen legalist, die de kleine lettertjes leest en uitpluist.
Een klant verwacht waar voor zijn geld, en als hij dat onvoldoende of niet krijgt, en dat blijft duren, dan gaat die weg.
wat een provider moet, en wat een provider voor zijn klanten doet (eventueel tegen een kleine tegenprestatie zoals de telefoon opnemen en ze bellen, zoals ook in de voorwaarden btw) zijn 2 aparte zaken.
dat de klanten de AV niet lezen, sja... lets be honest: geen kat doet dat, maar dat wil niet zeggen dat het dan niet je eigen fout is.
ooit heeft iemand dat eens getest met het zinnetje "je eerstgebore zoon afstaan" in de AV te zetten...
en een klant verwacht tegenwoordig meer dan "waar voor zijn geld", die verwacht goud voor niks, maar dat is halvelings een andere discussie.

boulder schreef: "Maar" 50 euro in de maand.
In andere landen is dat soms 30.
andere discussie.
boulder schreef: Dus omdat het s****, zoals je zelf zegt, en omdat we al bijna het dubbele betalen van elders, moet ik nog maar een tweede erbij nemen?
Werk jij bij Telenet of zo?
als je totaal niet zonder internet kan? ja... net zoals je bij het herstellen van je wagen meestal ook een vervanwagen gaat nemen,
of nog beter: zoals zovelen tegewoordig gewoon 2 auto's hebben...
en nee, ik werk niet bij TN (heb er wel gewerkt, en ook op callcenters, en ook voor PXM)

boulder schreef: Reality check : we zijn van de duurste van heel Europa, en we krijgen er zeker niet meer voor, integendeel. We zijn bij de enigen die nog met die limieten zitten.
ook andere discussie
boulder schreef:
Splitter schreef:- klanten gaan vervolgens klagen over de service, ook als er dus er onderbrekingen zijn voor verbeteringen: de reden maakt de klanten niets meer uit blijkbaar, als er maar geklaagd kan worden... terwijl de hardste klagers érg vaak (maar natuurlijk niet altijd) degene zijn die er het minste recht op hebben - en dat zie je trouwens niet enkel bij de telecom providers gebeuren!
De vorige 2 waren niet juist, en deze is al helemaal een gratuite bewering.
ervaring leert anders.
boulder schreef: Nog eens : uw legalistische indekkerij interesseert mij niet.
Advocaten denken dat als ze op papier zetten dat de wereld plat is, en de klant heeft getekend, dat de wereld vanaf dat moment geen bol meer is.
Rare jongens, die advocaten.
dat het jouw niet interesseert, is dan pech voor jou. in principe heb je gewoon zelfs geen recht van klagen:
als ik morgen een brood uit de winkel meeneem, en dat is bruin brood terwijl ik wit wou, maar verkeerd gekeken heb...
dan zal ik het toch met dat bruin moeten stellen. (akkoord, dit is een vreemde vergelijking, but you get the point)

en die advocaten verwachten dan niet dat de wereld geen bol meer is... ze verwachten dat jij niet gaat zeuren als je dan toch ineens wil geloven dat die rond is, of dat nu een feit is of niet.

soit, good night :)
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb de discussie hier niet zitten volgen maar mijn mening derover; 2 volle dagen geen internet/tv is not done, punt.
En als je dit dan toch doordrukt dan moet men de mensen vergoeden en ik las dernet zo eens voor de fun snel wat reacties van bezoekers op de telenet forum op facebook en daar vroeger er dat iemand van de boel lag hier de hele dag plat, krijg ik hier vergoeding ofzo vroeg die en de medewerker van telenet zij van nee. De man haalde terecht aan van ik betaal er toch voor, voor alle dagen te internetten en tv te kijken enz... dan is het toch logisch dat er een vergoeding moet zijn als je de boel plat legt of grote panne hebt maar helaas, de man ving bot.

Ik wijk nu wel effe af vd topic maar als mensen zoiets tegen komen en ze krijgen geen vergoeding en ze zijn dan boos zoals ik ook boos was toen op telenet maar om een andere schandelijke reden dan wil je eens kijke om over te schakelen maar dat is toch ook niet alles en niet voor iedereen goedkoper vind ik.
Ik heb nu wel telenet maar voorlopig stap ik niet over; ik ben vorig jaar eens naar proximus gegaan voor een goeie 6 maanden, derna ben ik toch terug naar telenet gegaan. Wrm? De decoder is traag bij proximus, dergelijke functies duurden 3sec eer da spel reageerde en het was nochthans de laatste nieuwe. Ook de nieuwste software verbeterde het niet en hun menu's vond ik maar ouderwets gedoe allemaal.
Ook had ik iedere maand een panne en een paar wat kleinere pannes. Het probleem is ik zat naar de champions league te kijken en opeens viel alles uit; met andere woorden; als uw internet uitvalt bij proximus dan valt uwe tv ook uit, bah zeg. Daardoor 25 min niks gezien vd match en heel de tijd bezig geweest mee de boel te resetten enz... Nog zoiets; bij telenet start het boeltje toch sneller op, bij proximus duurd het beduidend langer.
Is proximus nu slecht, neen , het is naar behoren hoor, het was me ook ong 20 euro goedkoper dan bij telenet maar ze kunnen niet tippen aan wat telenet aanbied en toch ook betrouwbaarder, dusja, dan maar terug naar telenet gegaan. Ook het ook al ist maar voor een paar minuten dat uitvallen is geen goede zaak als je zoals mij een online gamer bent.

Ik overweeg dan om naar orange te gaan omdat ik mss een klein beetje geld kan besparen maar in mijn geval lijkt dat niet echt zo te zijn maar er zijn enkele zaken die me tegen houden; ik moet terug kijk tv hebben, belgisch voetbal en dat heeft orange dacht ik niet + ik wil niet verplicht worden om een gsm abo te nemen. Dus ik heb geen andere keuze dan bij telenet te blijven terwijl ik ook liever wat meer zou besparen.

Wij simpele mensen want dat zijn u en ik hoor wij hebben weinig tot nikske te zeggen, wij moeten knikken en buigen, af en toe kunnen we eens voor een kleine overwinning zorgen maar het is en blijft slechts een stuiptrekking. Telenet die komt leuteren over hun zoveelste prijsverhoging, het is nodig, we moeten veel betalen om verder te investeren en dan nog geen paar weken later zie je dat ze voor miljoenen euro's uitdelen aan wat is het allemaal? Beleggers/investeerders en weet ik nog allemaal? Op zo'n moment heb je toch gewoon zin om weg te gaan maar zoals ik al zei is er tot nu toe nog geen goed alternatief voor me. De gewone werkmens is de melkkoe en altijd de dupe van die grote bedrijven, van die politiekers en dergelijke meer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Eekhoorn schreef:Ik heb de discussie hier niet zitten volgen maar mijn mening derover; 2 volle dagen geen internet/tv is not done, punt.
Er is een groot verschil tussen twee dagen werken met mogelijke onderbrekingen... versus 2 volle dagen geen internet/TV !

Hier is men nog niet geweest maar van andere hoor ik dat ze zeker geen twee dagen zonder zaten en dat het louter beperkt is gebleven tot enkele uurtjes tijdens de dag (wanneer de meest mensen zelfs niet thuis zijn). Ik heb dus de indruk dat mensen hier gewoon klagen om te klagen... iets wat ik meer en meer zie op forums, sommigen zelfs over een product dat ze nog niet eens bezitten.
Eekhoorn schreef:En als je dit dan toch doordrukt dan moet men de mensen vergoeden
Ieder product heeft onderhoud nodig... en ik ken geen enkel bedrijf dat daar een vergoeding voor geeft.
Eekhoorn schreef:en ik las dernet zo eens voor de fun snel wat reacties van bezoekers op de telenet forum op facebook en daar vroeger er dat iemand van de boel lag hier de hele dag plat, krijg ik hier vergoeding ofzo vroeg die en de medewerker van telenet zij van nee.
Neem persoonlijk contact op met TN en je krijgt een vergoeding (dat weet ik van een collega).
Eekhoorn schreef:De man haalde terecht aan van ik betaal er toch voor, voor alle dagen te internetten en tv te kijken enz... dan is het toch logisch dat er een vergoeding moet zijn als je de boel plat legt of grote panne hebt
De man moet misschien eens lezen waar hij mee akkoord gegaan is... ik krijg trouwens ook geen vergoeding van de netbeheerder of de waterleiding als men hieraan werkt, of als m'n auto in de garage staat voor onderhoud (ik moet hem zelf nog tot bij hun brengen, wat een schande !).
Eekhoorn schreef:Ik wijk nu wel effe af vd topic maar als mensen zoiets tegen komen en ze krijgen geen vergoeding en ze zijn dan boos zoals ik ook boos was toen op telenet maar om een andere schandelijke reden dan wil je eens kijke om over te schakelen maar dat is toch ook niet alles en niet voor iedereen goedkoper vind ik.
Als je boos wil zijn... wees dan boos op jezelf want jij bent hiermee akkoord gegaan ! Trouwens overschakelen... denk je nu echt dat andere providers geen onderhoud doen op hun netwerk ?
Eekhoorn schreef:maar ze kunnen niet tippen aan wat telenet aanbied en toch ook betrouwbaarder, dusja, dan maar terug naar telenet gegaan.
Oh, TN is betrouwbaar... maar als ze onderhoud doen om dit nog te verbeteren dan kom je wenen ?
Eekhoorn schreef:Op zo'n moment heb je toch gewoon zin om weg te gaan maar zoals ik al zei is er tot nu toe nog geen goed alternatief voor me.
Dan zou ik heel blij zijn dat TN je wel die service geeft en stoppen met zeuren als een bedrijf eens om de 10 jaar eens enkele uren downtime heeft vanwege verbeteringswerken.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

r2504 schreef: Hier is men nog niet geweest maar van andere hoor ik dat ze zeker geen twee dagen zonder zaten en dat het louter beperkt is gebleven tot enkele uurtjes tijdens de dag (wanneer de meest mensen zelfs niet thuis zijn).
Dat is geen argument. JIJ bent dan misschien niet thuis maar je zelfstandige buurman zit dan wel zonder internet op zijn werk.

Langs de andere kant ga ik er ook van uit dat het hele gedoe wat opgeblazen is. Voor de meeste getroffen klanten zou een 3G/4G stick of MiFi er voor gezorgd hebben dat er ze toch relatief normaal hadden kunnen verder werken. TN had dan misschien als commerciele geste een pakket mobiele data kunnen voorzien. kleine kost, iedereen tevreden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

on4bam schreef:Dat is geen argument. JIJ bent dan misschien niet thuis maar je zelfstandige buurman zit dan wel zonder internet op zijn werk.
Die zelfstandige moet voor een backup oplossing zorgen als zijn internet zo belangrijk is !
on4bam schreef:Langs de andere kant ga ik er ook van uit dat het hele gedoe wat opgeblazen is.
Het is inderdaad enorm opgeblazen... enkele uren geen internet over een periode van misschien 10 jaar... precies of de wereld vergaat voor sommigen :bang:
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:Het is inderdaad enorm opgeblazen... enkele uren geen internet over een periode van misschien 10 jaar... precies of de wereld vergaat voor sommigen :bang:
Hier op het werk hebben we telenet, en dat gaat per jaar toch wel vaker plat dan dat er maanden in een jaar zijn, soms voor enkele minuten, soms voor enkele uren, soms voor (bijna) een hele werkdag.

De lijn is Business Fibernet als ik mij niet vergis, dus geen consumentenlijn.

Soit, anekdotes van mensen zeggen amper iets over het geheel, dus zo zinnig is het niet.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Business Fibernet is geen Corporate Fibernet! Hier TN Schoolnet Internet Only (verkapte Business Fibernet XL) icm. EDP VDSL Pro en dat draait als een tierelier.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”