Turks referendum

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

r2504 schreef:Zoiets mag je niet benoemen... racisme wordt maar al te vaak gebruikt om net de discussie uit de weg te gaan.

Als ik Nederlanders gierig noem ben ik toch ook geen racist ? (het is louter de perceptie van zij die zich aangesproken voelen).
Net zoals de discussie over racisme uit de weg wordt gegaan. Nochtans voelen velen zich aangesproken als men racisme wil benoemen. :lol:

Kortom, men is geweldig goed in het benoemen van de fouten van anderen maar zwakbegaafd als het over eigen problemen gaat.

Racisme is geen mening, het is een strafbaar feit en dient dus behandeld te worden als het respecteren van de wet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Net zoals de discussie over racisme uit de weg wordt gegaan. Nochtans voelen velen zich aangesproken als men racisme wil benoemen.
Ik ga de discussie zeker niet uit de weg... maar als je bij het minste gebruik van "ze" de stempel krijgt dat je een racist bent dan is het voor mij wel duidelijk dat de persoon niet verder wil kijken dan z'n neus lang is en "racisme" gebruikt om de discussie te stoppen.
Dizzy schreef:Racisme is geen mening, het is een strafbaar feit en dient dus behandeld te worden als het respecteren van de wet.
Hollanders zijn gierig... racisme of niet ? Ben ik nu strafbaar ? Wat als ik zeg/de meeste/nogal wat/veel/... Hollanders zijn gierig ?

Iets strafbaar maken is vaak veel erger dan de aanleiding zelf !
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

James. schreef:Edit: ITnetadmin schrijft dat die meningen op zich niet mogen getolereerd worden. Nou breek me klomp!

Edit 2: meer gepalaver over dat specifiek onderwerp:
The danger of elevating tolerance to an absolute virtue is that you run into all sorts of shit like the paradox of tolerance. I think anyone who steps back and thinks about this realizes the paradox. If you tolerate intolerance, then you get destroyed. If you don't, then you yourself are intolerant, and since the specific thing you don't tolerate is intolerance, logically this implies that you can't tolerate your intolerance either.
Hohohohooooo, dat is efkes breinbreken.
Ten eerste: effe mijn woordkeuze daar verduidelijken.
Je mag bepaalde meningen niet tolereren.
De meningen "ik vind dat abortus plegen slecht is" en "ik zou nooit met iemand van hetzelfde geslacht trouwen" moeten mogelijk blijven; de meningen "ik vind dat jij geen abortus mag plegen omdat ik het slecht vind" en "homos mogen niet met mekaar trouwen omdat ik dat niet vind kunnen" mogen niet getolereerd worden.
Mss wat slecht verwoord, maar ik heb het dus idd over de mening/uitvoering opdringen aan een ander.

Hoewel dat een heel moeilijke opgave is, want de mening "dieren mogen niet lijden / onverdoofd geslacht worden" dringen wij ook op aan anderen. Net zoals de mening "staat en religie moeten gescheiden worden". Of de meningen "vrouwen zijn gelijk aan mannen" en "homos mogen huwen". Dat zijn uiteindelijk ook allemaal meningen.


Ten tweede: kijk, nog iemand die het een paradox noemt :-)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

van belang is echter dat er over al deze meningen een zekere consensus bestond, en een aantal hiervan zelfs in wetten werden gegoten. Het probleem is slechts ontstaan op het moment dat hieraan kon gerommeld worden, en onze beleidsmakers het politiek correcte denken gingen uitvinden :evil:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:de meningen "ik vind dat jij geen abortus mag plegen omdat ik het slecht vind" en "homos mogen niet met mekaar trouwen omdat ik dat niet vind kunnen" mogen niet getolereerd worden.
Waarom zou je die mening niet mogen hebben... zolang je de wet respecteert (die het wel toelaat) zie ik hier totaal geen probleem.

Als je die mensen bijvoorbeeld zou lastig vallen dan heb je een ander verhaal... dat mag niet getolereerd worden.

En zo zie je maar dat het een heel gevoelig onderwerp is wat sterk afhankelijk is van de interpretatie... en wederom roept men dan heel snel "racisme" !
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk dat we allen op dezelfde golflengte zitten, maar ik slaag er niet helemaal in om mezelf duidelijk uit te drukken.
Semantische discussie dus.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

ITnetadmin: over anderen een wil opdringen, dat gaat dus verder dan louter een mening hebben, dat gaat eerder over een mening hebben én daarnaar handelen. Maar als ze zich beperken tot er over nadenken, maar voor de rest iedereen gerust laten, mag het dan wél van jou? Vrijheid van denken lijkt mij wel een groot ideaal.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

James. schreef:Maar als ze zich beperken tot er over nadenken, maar voor de rest iedereen gerust laten, mag het dan wél van jou? Vrijheid van denken lijkt mij wel een groot ideaal.
Dat op zich is ook niet altijd eenvoudig... als IS sympathisanten continue denken om de ongelovige af te slachten... is dat ook vrijheid dan ?

Vrijheden hebben ook hun grenzen !
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

r2504 schreef:Dat op zich is ook niet altijd eenvoudig... als IS sympathisanten continue denken om de ongelovige af te slachten... is dat ook vrijheid dan ?

Vrijheden hebben ook hun grenzen !
Hoe denk jij gedachten te controleren? Zij mogen dat denken maar daar houdt het dan ook mee op. Als ze er naar handelen is het aan justitie om op te treden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Jij zegt respect voor een religie of religies? Zoals ik dus zei; respect voor een religie die een pedofiel als grote held heeft? Aischa dat schaapke heeft het mogen ondervinden ze toen mee de Mohamed.
Een religie die geen gelijkheid tussen man en vrouw heeft? Respect? Hell no man.
Dood aan alle ongelovigen en ik bespaar u al het andere , het is te erg en teveel om dit alles te gaan posten.

Nee merci; ik heb respect voor andersdenken maar niet voor religies. Dat is een groot verschil dan gaan zeggen respect voor iemand zijn religie, sry man, in nog geen 100 jaar. En uiteraard mag ik de homohaat niet vergeten.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

James. schreef:ITnetadmin: over anderen een wil opdringen, dat gaat dus verder dan louter een mening hebben, dat gaat eerder over een mening hebben én daarnaar handelen. Maar als ze zich beperken tot er over nadenken, maar voor de rest iedereen gerust laten, mag het dan wél van jou? Vrijheid van denken lijkt mij wel een groot ideaal.
Uiteraard mogen ze die mening hebben, maar je mag die dus niet tolereren.
Dat betekent dat je daar moet tegenin gaan, niet door die mening strafbaar te maken, maar door die constant te ontkrachten, tegen te werken, ervoor te zorgen dat elke keer die mening de publieke discussie haalt er tegengewicht is, ...

Iemand die bv vindt dat homos niet zouden mogen trouwen, omwille van welke reden dan ook (en dat komt meestal neer op varianten van "ik vind dat vies" en "mijn religie vindt dat vies"), moet telkens opnieuw uitgelegd worden en duidelijk gemaakt worden dat zijn mening niet mag en zal opgelegd worden aan anderen.
Iemand die vindt dat hij niet wil trouwen met iemand van hetzelfde geslacht, so what.

Om een ander vb te gebruiken: iemand die vindt dat de vrouw aan de haard moet en naar haar man moet luisteren, die moet duidelijk gemaakt worden dat dat niet kan, dat er gelijkheid is tussen de geslachten.
Iemand die vindt dat vrouwen minderwaardig zijn, mag dat denken, maar mag daar niet naar handelen, ook niet in zijn persoonlijke omgang met vrouwen; hoogstens mag hij omgang met vrouwen proberen te vermijden, maar hij mag niet eisen door een man bediend te worden. Als hij de pech heeft dat er een vrouw "aan het loket staat", dan kan hij daar beleefd mee omgaan, of vertrekken.


Zulke meningen negeren is wat ertoe geleid heeft dat oa de US nu serieuze problemen heeft met creationisten die hun mening als alteranatieve feiten wil laten opnemen in de lessen wetenschap; en dat er sinds een paar jaar terug serieuze flat earthers zijn.

Ik vind dat je dus mag duidelijk zijn dat bepaalde meningen sociaal niet aanvaardbaar zijn.
Bestraffen gaat echter te ver; zélfs voor holocaust ontkenners.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Eekhoorn schreef:Jij zegt respect voor een religie of religies?
Neen, helemaal niet.

Ik vermoed dat hij de keuze aanvaardt en respecteert van iemand om een religie te belijden of te aanvaarden, net zoals ik jouw keuze moet respecteren om bijvoorbeeld de kleur rood als lievelingskleur te hebben terwijl ik de kleur rood degoutant en verachtelijk vind. Jouw keuzes zijn de jouwe en 's mans keuzes dienen te worden gerespecteerd, maar andersom natuurlijk ook: als iemand anders graag zijn homoseksualiteit beleeft of wens tot abortus wilt uitoefenen, dan dient de persoon met 'problemen daarmee' zich niet te moeien, want het belangt hem of haar niet aan wat een ander doet of denkt.
ITnetadmin schreef:...
Dan zijn we het met elkaar compleet eens op dat vlak.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ondertussen voert Erdogan druk op Europa om een EU lidmaatschap voor Turkije te verkrijgen, die kerel heeft toch echt lef, je moet maar durven. :x :x
Hij weet heel goed dat zijn land nooit lid van de EU kan worden en toch heeft hij het lef om die aan te vragen, is hij niet beschaamd? :x

http://www.hln.be/hln/nl/39602/Referend ... jaar.dhtml
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

@Iedereen mag zijn mening hebben, daar niet van. Ook ik ben niet scheutig op godsdiensten. Mag ik dat zeggen? Uiteraard. Mag je schrik hebben als er plots vreemden in je dorp rond lopen? Ja, schik kun je niet tegen houden. Dat noemen ze dan xenofobie. Was Hans Teeuwen racistisch tegen de meiden van Hallal? In mijn ogen niet. Het was grappig. Het was hoe de meisjes ermee omgingen dat in mijn ogen fout was.

Of zoals religieuzen doen : horen, zien en lezen wat je wil verstaan in een bepaald standpunt. Als ze mij er niet mee lastig vallen heb ik er absoluut geen probleem mee. Ieder zijn ding hé.

Je mag je mening uiten, gelukkig maar. Het is alleen maar op de manier waarop je dat doet en in welke context. Relativeren is soms moeilijk, maar de grens naar echt racisme kan ik nog wel onderscheiden, en dat heb ik in sommige uitspraken op het forum hier wel gelezen. En gelukkig is het ook mijn goed recht om daartegen te reageren. Ik word er alleen pissed van dat je er reacties op krijgt als zijnde je de maatschappelijke problemen niet zou zien.

Edit : soryy apestaart, ik had je post over Erdogan tussendoor niet gezien. Mijn reactie ging over het draadje erboven. Ja, Erdogan is echt een lefgozer. Een maniakale dictator die denk dat hij zich nu alles kan permitteren.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

petrol242 schreef: Ja, Erdogan is echt een lefgozer. Een maniakale dictator die denk dat hij zich nu alles kan permitteren.
Erdogan is de hond die je tuin onder kakt, je bezoek bijt en dan voor de deur komt zitten om binnen te mogen. Dat lukt nooit natuurlijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

r2504 schreef:Ik ga de discussie zeker niet uit de weg... maar als je bij het minste gebruik van "ze" de stempel krijgt dat je een racist bent dan is het voor mij wel duidelijk dat de persoon niet verder wil kijken dan z'n neus lang is en "racisme" gebruikt om de discussie te stoppen.

Hollanders zijn gierig... racisme of niet ? Ben ik nu strafbaar ? Wat als ik zeg/de meeste/nogal wat/veel/... Hollanders zijn gierig ?
Iets strafbaar maken is vaak veel erger dan de aanleiding zelf !
Het ging hier over "het ergste uitschot" niet over "ze". Ik denk niet dat je mij kan beschuldigen een discussie te willen stoppen, vraag maar eens aan een oude bekende :lol:

Als je verwijten als ergste uitschot op een totaal veralgemenende manier nog geen racisme vindt dan weet ik niet of we de term maar beter kunnen schrappen.

Dat over die Hollanders is een veralgemening. Veralgemeningen zijn altijd fout omdat ze uitgaan van een ondeelbaar geheel, er is geen zinnig mens die echt gelooft dat alle Hollanders gierig zijn. Trouwens het blijkt dat bij acties voor goede doelen de Nederlanders vaak alles behalve gierig zijn. Dit verwijt is trouwens ook deels gebaseerd op hun betere handelsvaardigheden en mondigheid die men in België al snel ziet als gierigheid. Zoals een Proximusbobo het ooit eerlijk vertelde over het verschil met Nederlanders, "Belgen betalen graag" :wink:

Ik ben tegen censuur maar er zijn zaken die gewoon op democratische manier strafbare feiten zijn geworden. Oproepen tot geweld en racisme zijn dus niet enkel meningen. Ik volg de stroming hier die dit idee tolereert tot het in praktijk gebracht wordt. Het is echter niet gezond dat dit tolereren hetzelfde is als niets doen. Men moet erop blijven hameren dat dit not done is. Net zoals men op vrouwenrechten en rechten van andersgeaarden moet blijven hameren. Men verstaat zwijgen nogal snel verkeerd als toestaan.
Erdogan is de hond die je tuin onder kakt, je bezoek bijt en dan voor de deur komt zitten om binnen te mogen. Dat lukt nooit natuurlijk.
Dat lukt redelijk goed, de hond gaat zelfs nog met 3 miljard euro wandelen :lol:
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Dizzy schreef:Dat lukt redelijk goed, de hond gaat zelfs nog met 3 miljard euro wandelen :lol:
Hij heeft natuurlijk "leverage". De vluchtelingenstroom en het gebruik van de militaire basis b.v.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Dizzy schreef: Dat over die Hollanders is een veralgemening. Veralgemeningen zijn altijd fout omdat ze uitgaan van een ondeelbaar geheel, er is geen zinnig mens die echt gelooft dat alle Hollanders gierig zijn.
er is geen zinnig mens die echt gelooft dat alle moslims fundamentalisten zijn die elke moment kunnen ontploffen
er is geen zinnig mens die gelooft dat alle Negers stinken
er is geen zinnig mens die gelooft dat avrouwen minderwaardig zijn
...
toch zijn die uitspraken, terecht, racistisch

een blanke die een jodenmop maakt is een racist
een jood, gelijk in goed volk, die uitlegt waar om de joden 613 geboden hebben, de regels waren gratis, is gewoon grappig.

het hele rascismeverhaal is dus een redelijk complex/ingewikkeld gegeven dat maakt het lastig en zeker geen zwart-wit verhaal.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Het ging hier over "het ergste uitschot" niet over "ze".
Ik ben "het ergste uitschot" terug gaan opzoeken in deze thread en de enige die deze woorden in z'n mond neemt ben jij !

Sterker nog... ik heb dit zelfs tegengesproken... gelieve me dus jou woorden niet in m'n mond te leggen !
r2504 schreef:Het gaat hier niet over uitschot maar wel mensen met een totaal andere achtergrond, één waar religie, geloof, ...
Dizzy schreef:Dat over die Hollanders is een veralgemening. Veralgemeningen zijn altijd fout omdat ze uitgaan van een ondeelbaar geheel, er is geen zinnig mens die echt gelooft dat alle Hollanders gierig zijn.
Waarom is het bij Hollanders een veralgemening en bij een andere groep plots racisme ?

Ik heb trouwens nooit de intentie te veralgemenen... "ze" is dan ook nooit in die context gebruikt. Ik ga dan ook niet zoeken naar termen als velen, een aantal, de meeste, sommigen, ... want er zal altijd discussie zijn, dus zij die zich niet aangesproken voelen moeten er ook niet van wakker liggen (net zoals Hollanders niet vaak zullen wakker liggen van die uitspraak).

Ik vind het eerder raar dat een bepaalde groep steeds snel op z'n teentjes is getrapt bij bepaalde uitspraken... maar ondertussen zelf enorm "racistisch" is als het over gelijke rechten, homo's, vrouwen, ... gaat ?
Dizzy schreef:dan weet ik niet of we de term maar beter kunnen schrappen
Wat mij betreft mag men die term ook gerust schrappen... hij wordt toch maar te pas en te onpas misbruikt... zoals 1207 aaneeft;
1207 schreef:het hele rascismeverhaal is dus een redelijk complex/ingewikkeld gegeven dat maakt het lastig en zeker geen zwart-wit verhaal.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

r2504 schreef:Ik ben "het ergste uitschot" terug gaan opzoeken in deze thread en de enige die deze woorden in z'n mond neemt ben jij !

Sterker nog... ik heb dit zelfs tegengesproken... gelieve me dus jou woorden niet in m'n mond te leggen !
Nergens zeg ik dat dit uw woorden zijn. Ze zijn wel degelijk terug te vinden in deze topic maar ik maakte de vergissing dat het "grootste uitschot" was ipv "ergste uitschot". Ik had het dus over de uitspraak van Eekhoorn. Dat het niet eens opvalt bewijst perfect mijn punt hoe "gewoon" racisme geworden is.

Een veralgemening kan racistisch zijn maar meestal is het eerder een vereenvoudiging van een idee dat niet echt geloofd wordt. Het is dus eerder een overdrijving dan puur bedoeld om te discrimineren. Zoals ik al zei, weinigen zullen echt denken dat alle Hollanders gierig zijn, net zoals Nederlanders wel lachen met Belgenmoppen maar ook niet denken dat elke Belg te dom is om te helpen donderen.

Je hebt gelijk dat racisme ook bij de getroffen groepen bestaat maar dat maakt de andere vormen niet minder schadelijk. Er zullen bvb ook wel homo's bestaan die racistisch zijn, dat maakt homohaat niet OK en homorechten niet overbodig. Het is niet omdat iets soms moeilijker te definiëren is dat we hem moeten schrappen, integendeel. De vele problemen wijzen zelfs op de noodzaak om er MEER werk van te maken. Hier pleiten sommigen volledig terecht voor het benoemen van problemen maar mag men een groot probleem niet benoemen :nono:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Een veralgemening kan racistisch zijn maar meestal is het eerder een vereenvoudiging van een idee dat niet echt geloofd wordt. Het is dus eerder een overdrijving dan puur bedoeld om te discrimineren. Zoals ik al zei, weinigen zullen echt denken dat alle Hollanders gierig zijn
Misschien overdrijven mensen gewoon om de aandacht te vestigen op de problemen... waarom ga je ervan uit dat het racisme/discriminatie is ?

Misschien moet je ook eens nadenken over het feit waarom mensen het van Hollanders geloven... en niet van andere culturen... misschien wel omdat er echt een problemen is met mensen van andere culturen (hopelijk ben je wijs genoeg om te begrijpen dat het hierbij niet over iedereen gaat).

In jou hoofd ben ik vermoedelijk ook een racist... terwijl ik vrienden heb van allerlei nationaliteiten en religies... en net die hebben mij nooit een racist genoemd ondanks dat ik dergelijke discussie ook met hen voer (het grappigste is dat ze me zelfs gelijk geven - ze voelen zich dus heus niet aangesproken - en de mening gewoon delen).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

1207 schrijft: het hele rascismeverhaal is dus een redelijk complex/ingewikkeld gegeven dat maakt het lastig en zeker geen zwart-wit verhaal.

heel juist, want joden bezitten dikwijls de (zeldzame) gave tot zelfspot :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

wied schreef:
heel juist, want joden bezitten dikwijls de (zeldzame) gave tot zelfspot :-)


meer mensen bezitten dat
zelfs domme blondjes, Hollanders, gehandicapten, Limburgers en Marokkanen :)

maar da's het punt niet
maak ik een negermop ben ik een racist maar maakt een neger zo'n mop is het ok.
maak ik een domme blondjesmop zal niemand mij van seksisme beschuldigen
een gehandicapte mag lachen met kreupelen, doen jij en ik dat is er direct een wrange nasmaak
als de hoerenloper gisteren naar thuis gekeken heeft dan kan 'm nu zeggen dat 'm geen hoerenloper is maar een zorgvraag heeft voor een seksuele dienstverlening. klinkt dat bij u zo krom als ge da zo uitlegt?

In ieder geval krijgt ge da amper uitgelegd waarom ik, maatschappelijk gezien dan, bepaalde moppen niet mag maken en een andere wel.

dan probeert ge lijnen te trekken en dan loopt ge u weer vast.
elkeen die: " ik ben geen racist, maar ..." zegt wordt onmiddellijk in het hokje racist geknald ongeacht wat 'm daarna nog zegt.
of organisaties die ook criteria trachten te hanteren, organisaties die dan plots naar maatschappelijke verhoudingen kijken om te bepalen of iets racistisch is met het bizarre neveneffect dat minderheden zich plots niet meer aan racisme zouden kunnen schuldig maken.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

r2504 schreef:Misschien overdrijven mensen gewoon om de aandacht te vestigen op de problemen... waarom ga je ervan uit dat het racisme/discriminatie is ?

Misschien moet je ook eens nadenken over het feit waarom mensen het van Hollanders geloven... en niet van andere culturen... misschien wel omdat er echt een problemen is met mensen van andere culturen (hopelijk ben je wijs genoeg om te begrijpen dat het hierbij niet over iedereen gaat).

In jou hoofd ben ik vermoedelijk ook een racist... terwijl ik vrienden heb van allerlei nationaliteiten en religies... en net die hebben mij nooit een racist genoemd ondanks dat ik dergelijke discussie ook met hen voer (het grappigste is dat ze me zelfs gelijk geven - ze voelen zich dus heus niet aangesproken - en de mening gewoon delen).
Voor mij worden veralgemeningen racistisch als je het niet "humoristisch" gebruikt maar het echt meent en dat de bedoeling is anderen te discrimineren. De opmerking over het grootste uitschot past in die zin. Dat is niet grappig bedoeld maar gewoon een racistische opmerking over een grote groep. Uiteraard zit er probleemgevallen tussen grote groepen, ook bij de Belgen is dat zo maar zeggen dat Belgen uitschot zouden zijn is erover en racistisch.

Ik ken u niet goed genoeg om u een racist te noemen maar ik stel voor dat je eens een kleine test doet bij uw buitenlandse vrienden en vertel hen eens met uitgestreken gezicht dat ze het grootste uitschot zijn, het zal lachen, gieren maar vooral brullen worden waarschijnlijk :lol:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het is pas racistisch als je het kwetsend bedoelt.
Ik kan dus perfect een negermop, jodenmop, hollandermop, ... zonder racistisch te zijn (trouwens, sommigen zijn zelfs geen ras, dus kan je zeker niet racistisch zijn).
Zij die dat denken lijden aan die andere kwaal van de moderne tijd, "overdreven political correctness".
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

ITnetadmin schreef:Het is pas racistisch als je het kwetsend bedoelt.
Akkoord, want anders wordt het discriminatie. Het feit dát je het mag zeggen, garandeert echter nog niet dat het goed overkomt bij het doelpubliek. Een beetje zoals twee baardige bikers die elkaar tongen, dat vind ik ook niet horen bij de leukste der dingen die ik ooit heb gezien. Soit.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:Het is pas racistisch als je het kwetsend bedoelt.
Is niet objectief... sommige mensen zijn nogal snel gekwetst... anderen dan weer niet.

Idem voor racisme... sommigen zien het overal in... anderen dan weer niet.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:Is niet objectief... sommige mensen zijn nogal snel gekwetst... anderen dan weer niet.
Hoe de zegger het bedoelt, niet hoe de hoorder het opvat.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

James. schreef: Hoe de zegger het bedoelt, niet hoe de hoorder het opvat.
intentieprocessen zijn lastig

na elke show heeft Agnew wel een klacht van Joods actueel aan z'n broek
Hoe zou Agnew het bedoelen denk je?
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Als je ziet vandaag wat diene linkse kwiebel in Oostenrijk heeft gezegd, wanneer gaan de ogen eens open gaan?
Links en de islam is een gevaar voor de Westerse maatschappij en dictators a la Erdogan en diene gek in Noord-Korea.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

U bekijkt de gevaren voor de Westerse maatschappij veel te eng.
Het gevaar komt van overal: van groeperingen die de vrijheden die we hier genieten willen aanvallen.
Dat kan links zijn (Hollande heeft toch maar mooi 2 jaar de noodtoestand in FR), dat kan van rechts zijn (kijk maar naar Polen), dat kan van terroristen zijn (zowel links, rechts, islam, ...). Dat kan van binnenaf zijn (eigen partijen, zowel links als rechts) of van buitenaf zijn.
Trap niet in de val om uw focus maar op 1 groep te leggen, want dan ben je gaat voor je het weet :).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Trap niet in de val om uw focus maar op 1 groep te leggen, want dan ben je gaat voor je het weet :).
Toch wel bizar want al de voorbeelden die je geeft worden net door 1 groep veroorzaakt !
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Oei :).
Misschien mijn post eens herlezen?

Wantoestanden door de noodtoestand in FR, hoe is dat gelinkt aan "die ene groep" (wat natùùrlijk niet stigmatiserend bedoeld was).
Een Poolse regering met dictatoriale trekjes (monddood maken grondwettelijk hof etc), hoe is dat gelinkt aan "die ene groep"?
:bdaysmile:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Wantoestanden door de noodtoestand in FR, hoe is dat gelinkt aan "die ene groep" (wat natùùrlijk niet stigmatiserend bedoeld was).
Waarom is die noodtoestand er gekomen in Frankrijk denk je ?

Omdat bepaalde personen/religies geen respect hebben voor anderen en zich geroepen voelen de ongelovige varkens af te slachten. Gelukkig blazen ze zich niet allemaal op maar het gebrek aan integratie is evenzeer een "bom" onder onze maatschappij (en vroeg of laat zal die ontploffen al zijn onze linkse politiekers daar te naïef voor).
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:ongelovige varkens
r2504 schreef:woorden niet in m'n mond te leggen !
lolwat
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ben jij wereldvreemd of wat... "ongelovige varkens" zijn uitspraken van terroristen... of ben je ze weer in mijn mond aan het leggen ?
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:Ben jij wereldvreemd of wat... "ongelovige varkens" zijn uitspraken van terroristen... of ben je ze weer in mijn mond aan het leggen ?
"alles wat ge zegt zijt ge zelluf, met uw neus in de rode verruf!"
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

James. schreef:"alles wat ge zegt zijt ge zelluf, met uw neus in de rode verruf!"
De typische uitspraak van kinderen als ze de waarheid niet meer kunnen ontlopen :roll:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

r2504 schreef:Waarom is die noodtoestand er gekomen in Frankrijk denk je ?

Omdat bepaalde personen/religies geen respect hebben voor anderen en zich geroepen voelen de ongelovige varkens af te slachten. Gelukkig blazen ze zich niet allemaal op maar het gebrek aan integratie is evenzeer een "bom" onder onze maatschappij (en vroeg of laat zal die ontploffen al zijn onze linkse politiekers daar te naïef voor).
De noodtoestand wordt vaak ook misbruikt. Bij ons zie je dat met de militairen. In Gent lopen er geen rond, is dat een onveilige stad?

Bepaalde personen is juist, bepaalde religies niet want er zijn overweldigend veel personen met dezelfde religie die zich niet opblazen, eigenlijk vertegenwoordigen deze personen 0,x% maar toch doet men veralgemenende uitspraken. Er gebeuren daarnaast ook aanslagen genre Breivik, Van Themsche,...

Haatzaaien en racisme zijn ook bommen die ook door enkelingen (mis)bruikt worden om slachtoffers te maken. Extremisten zullen immers altijd een reden vinden om "hun ding" te doen.

Door 99,9% slachtoffer te maken van de daden van een kleine minderheid gaan we geen vooruitgang boeken, integendeel.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Waarom is die noodtoestand er gekomen in Frankrijk denk je ?
om dezelfde reden waarom er hier para's rondlopen
pure electorale window-dressing

het probleem met de noodtoestand is dat onze eigen grondrechten, zogezegd om ze te beschermen, uitgehold worden.
de enige verantwoordelijken zijn wijzelf, niet IS of al qaida.

in Vlaanderen wou de Nva toch de meningsvrijheid aantasten onder het mom om de meningsvrijheid te beschermen? dat kan natuurlijk niet
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”