Turks referendum

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Bepaalde personen is juist, bepaalde religies niet want er zijn overweldigend veel personen met dezelfde religie die zich niet opblazen, eigenlijk vertegenwoordigen deze personen 0,x% maar toch doet men veralgemenende uitspraken.
En toch is het steeds in naam van die éne religie... 0,x% of niet !

De religie is ook niet tolerant naar andere religies (en die strekking wordt in een aantal landen - tot zelfs in Belgische moskeeën - ook actief "gepromoot")... jij mag dat dan 0,x% noemen... het zit gewoon in de wortels ervan (en daarom geloven er nog steeds zoveel mensen in, in tegenstelling tot het Christendom waar we de laatste 600 jaar wel vooruit zijn gegaan en stilaan stoppen met in die fabeltjes te geloven).

Als je kinderen van thuis uit niet meegeeft dat ze minderwaardig zijn en slaafs een hoofddoek moeten dragen in naam van één of andere heilige zullen ze dat ook niet doen... wat mij betreft is een godsdienst (ook het Christendom) pure indoctrinatie en dat is veel erger dan al het racisme dat we er bij blijven sleuren om het kind toch maar niet bij naam te hoeven noemen.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:En toch is het steeds in naam van die éne religie... 0,x% of niet !
Er zijn in naam van heel wat meer religies dan enkel de Islam smeerlapperijen gepleegd en dat zal heus niet stoppen. Het zijn vooral slechte mensen die een aanzet, excuus of middel nodig hebben om hun destructief gedrag te uiten.

Sommige gefrustreerde arabieren hebben de koran als middel om anderen slecht aan te doen, de Muricans hebben een zeer groot defensiebudget en hun tweede grondrecht als middel om makkelijk iemand anders iets aan te doen.

Niet vergeten dat het telkens slechte of toch zeer gefrustreerde *mensen* zijn die zulke rottigheden plegen, niet de middelen die ze ervoor gebruiken. Guns don't kill people, en zo.

Waarmee ik helemaal niet wil goedpraten wat religie is en waar het voor staat. Voor mijn part mag de grootste nerd met een lightsaber op zijn pasfoto, als hij vindt dat dat hoort bij zijn persoon, wanneer iemand anders er met keppel of hoofddoek op mag. En voor mijn part mag geloof nét zoals bij aanhang van starwarsadepten volledig in de privé verdwijnen en subsidies opdrogen en volledig gescheiden worden van het openbare leven.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

r2504 schreef:En toch is het steeds in naam van die éne religie... 0,x% of niet !
Dat is enkel wat je wil of kan zien.
Geef me een godsdienst (of eender welke ideologie) en ik geef u terroristische aanslagen.
Of dacht je dat het boeddhisme of het christendom geen fundamentalistische zotten kent :)?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Geef me een godsdienst (of eender welke ideologie) en ik geef u terroristische aanslagen.
Vandaar ook m'n eerder pleidooi godsdiensten niet langer te subsidiëren en mensen weerbaarder te maken tegen deze onzin.

Los daarvan is hier nog geen enkele Jood, Boeddhist, Protestant, ... een bomaanslag komen plegen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

r2504 schreef:Los daarvan is hier nog geen enkele Jood, Boeddhist, Protestant, ... een bomaanslag komen plegen.
Laat "hier" weg en je stelling gaat niet meer op.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:En toch is het steeds in naam van die éne religie... 0,x% of niet !

De religie is ook niet tolerant naar andere religies (en die strekking wordt in een aantal landen - tot zelfs in Belgische moskeeën - ook actief "gepromoot")... jij mag dat dan 0,x% noemen... het zit gewoon in de wortels ervan (en daarom geloven er nog steeds zoveel mensen in, in tegenstelling tot het Christendom waar we de laatste 600 jaar wel vooruit zijn gegaan en stilaan stoppen met in die fabeltjes te geloven).

Als je kinderen van thuis uit niet meegeeft dat ze minderwaardig zijn en slaafs een hoofddoek moeten dragen in naam van één of andere heilige zullen ze dat ook niet doen... wat mij betreft is een godsdienst (ook het Christendom) pure indoctrinatie en dat is veel erger dan al het racisme dat we er bij blijven sleuren om het kind toch maar niet bij naam te hoeven noemen.
Niet waar, er zijn helaas problemen geweest bij zowat alle religies. Religie is daarbij niet het grootste probleem maar wel de fanatici die de religie misbruiken om hun eigen agenda uit te voeren. Trouwens als Katholiek zou ik helemaal niet met dit argument durven afkomen gezien ons eigen trackrecord terzake.

Elke religie gaat ervan uit dat zij de ware is, ook de onze en ook bij ons hebben mensen dat gebruikt om grove misdaden te plegen. Het zit dan ook in onze wortels. Ook in Nederland en de VS zijn er heel wat mensen die ik niet echt gezond bezig zijn maar daarom ga ik alle christenen niet afvallen.

Ik ben zelf ook niet pro-religie maar ik ga niet even fanatiek alle mensen van een bepaalde religie over één kam scheren omdat ik weiger om mensen als individu te beschouwen. Er zijn genoeg moslims die toch gelovig zijn maar geen hoofddoek dragen, of zij die dat wel doen maar nog nooit een haar kwaad gedaan hebben en helemaal niet onder uw overdreven beschrijving vallen. Je klaagt over respect maar toont zelf geen respect voor die overgrote meerderheid. Racisme is een uiting van dat gebrek aan respect maar vooral een uiting van een fanatieke angst voor andere fanatici omdat je de andere kant niet wenst te zien. Racisme is ook een vorm van indoctrinatie als je het doorgeeft aan je kinderen door hen steevast eenzijdige info te voeren terwijl zij , veel meer dan wij, met een multiculturele realiteit zullen moeten leven.

Geen subsidies voor geloof is trouwens een nepoplossing. Het zou vooral de eigen kerk treffen vermits zijn het overgrote deel van de subsidies ontvangen en de controle op de moskeeën verminderen. Het zou bovendien de greep van extremisten op een moskee eerder versterken. Ik zie ze liever het geld anders gebruiken door te investeren in meer en betere opleiding van eigen imam's die volledig in onze cultuur zijn opgegroeid. Moskeeën gaan niet verdwijnen, ook niet als we de subsidies afschaffen net zoals moslims nooit meer gaan verdwijnen. We zullen met elkaar moeten leven, willen of niet.
Laatst gewijzigd door Dizzy 28 apr 2017, 20:27, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Is het stom van mij om te denken dat mensen mij niet respecteren als zelfbeschikkend individu en in bezit zijnde van een eigen impliciete moraal, omdat ze gelovig zijn? Afin, dat geldt toch voor de religies waarbij die veronderstellingen worden gedaan.

Hoe durven ze, beweren dat ik naar de hel ga en dat ik zomaar moorden zou plegen omdat ik weiger mee te gaan in hun fantasieën!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Niet waar, er zijn helaas problemen geweest bij zowat alle religies.
Inderdaad... 600 jaar geleden deed het Christendom ook nog domme dingen omdat we als individu niet weerbaar waren... ondertussen staan we heel wat verder en accepteren we die dingen gewoon niet meer. Spijtig genoeg maken andere religies die evolutie niet mee en blijft de indoctrinatie van het volk primeren (op zich was dat het begin van dit topic trouwens, kijk maar waar Erdogan mee bezig is) !
Dizzy schreef:Religie is daarbij niet het grootste probleem maar wel de fanatici die de religie misbruiken om hun eigen agenda uit te voeren.
En in welke religie zien we de meest gewelddadige fanatici ?
Dizzy schreef:Trouwens als Katholiek zou ik helemaal niet met dit argument durven afkomen gezien ons eigen trackrecord terzake. Elke religie gaat ervan uit dat zij de ware is, ook de onze en ook bij ons hebben mensen dat gebruikt om grove misdaden te plegen. Het zit dan ook in onze wortels.
Zie eerste paragraaf.
Dizzy schreef:Ook in Nederland en de VS zijn er heel wat mensen die ik niet echt gezond bezig zijn maar daarom ga ik alle christenen niet afvallen.
Voel je vrij eens statistieken te maken... hoeveel mensen blazen zich jaarlijks op in naam van de Islam en Christendom (of welke andere religie dan ook).
Dizzy schreef:Je klaagt over respect maar toont zelf geen respect voor die overgrote meerderheid.
Het zou me raar lijken als de goede moslims zich zouden aangesproken voelen... ik scheer heus niet iedereen over dezelfde kam, maar ik durf wel te stellen dat er een probleem is... in plaats van de fluwelen handschoen steeds te moeten dragen.
Dizzy schreef:Racisme is
Ik beschouw me niet als racist... ik durf alléén het probleem te benoemen waar jij dat niet durft en steeds racisme aanhaalt alsof ik zou beweren dat iedere moslim slecht is, net zoals iedere Hollander gierig zou zijn. Nee, de veralgemening zit meer in jou hoofd dan in dat van mij vrees ik.
Dizzy schreef:met een multiculturele realiteit zullen moeten leven.
FAIL ! Er is al genoeg bewezen dat een multiculturele samenleving een groot fabeltje is... zeker als er een cultuur bij zit wiens enige doel is te veroveren.
Dizzy schreef:Geen subsidies voor geloof is trouwens een nepoplossing. Het zou vooral de eigen kerk treffen
So what... de kerk heeft meer centen dan de Belgische staat, maar vooral goden zijn fabeltjes (net zoals Sinterklaas en de paashaas).

Of geloof je ook nog dat Maria zwanger is geworden van de heilige geest... alsjeblief.
Dizzy schreef:en de controle op de moskeeën verminderen.
Die moet je mij toch eens echt uitleggen... door het feit dat je geld geeft heb je controle ? We zouden het geld beter aan de staatsveiligheid geven voor controle dat het absurde idee dat er zelfregulering ontstaat omdat we ze centen geven (goh, misschien moeten we wat extra mandaten verzinnen voor onze politici, dan kunnen ze tweemaal per jaar een vergadering bijwonen vanwege hun "expertise").
Dizzy schreef:We zullen met elkaar moeten leven, willen of niet.
Graag... maar dan wel met die groep die respect heeft... niet met de groep die het komt verprutsen voor iedereen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:Inderdaad... 600 jaar geleden deed het Christendom ook nog domme dingen omdat we als individu niet weerbaar waren... ondertussen staan we heel wat verder en accepteren we die dingen gewoon niet meer. Spijtig genoeg maken andere religies die evolutie niet mee en blijft de indoctrinatie van het volk primeren (op zich was dat het begin van dit topic trouwens, kijk maar waar Erdogan mee bezig is) !
Klopt niet, sommige problemen zijn echt niet zo oud. Hoe lang is de Ierse strijd nog maar geleden.

Ik stel ook vast dat er een probleem is maar ik ga 99,9% niet belasten met de fouten van 0,x%. Wie overdrijf er dan.

Ik benoem het probleem toch ook, fanatici die godsdienst misbruiken. Jij maakt van de godsdienst zelf het probleem.

De multiculturele samenleving is een feit. Je kan dat niet meer terugdraaien de vermenging is al veel te lang bezig en onomkeerbaar, hoe we ermee omgaan is de enige mogelijkheid. Sommigen blijven vechten tegen een voldongen feit, ik vind dat tijdverlies en onproductief.

Subsidies geven u een controlerecht anders worden het privéclubs waar je weinig te zeggen hebt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Ik benoem het probleem toch ook, fanatici die godsdienst misbruiken. Jij maakt van de godsdienst zelf het probleem.
Als die godsdienst intolerantie, gebrek aan respect en veroveringsdrang in z'n roots heeft zitten dan is dat inderdaad de godsdienst zelf die aan de basis van het probleem ligt.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Waarom wil je niet inzien dat je bij elke godsdienst intolerante elementen vindt?
Ook het christendom en het boeddhisme zijn uit op verovering en wereldheerschappij.
Het probleem is niet de godsdienst, maar wel de fundamentalistische interpretatie. Ook die fundamentalistische interpretatie hoeft nog niet zo'n probleem te zijn, ware het niet dat die aanleiding geeft tot terrorisme.

Vrijheid van mening: iedereen mag salafisme of wahabisme aanhangen.
De omzetting naar daden (vrouwen, holebi, ...) is geen mening, maar een strafbaar feit.

Wat homo's betreft, moet je eens gaan kijken naar Spanje, Italië of (vooral) Polen :), om maar te zwijgen over Rusland of de VS.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Waarom wil je niet inzien dat je bij elke godsdienst intolerante elementen vindt?
Ook het christendom en het boeddhisme zijn uit op verovering en wereldheerschappij.
Veel succes om nog een gek te vinden die zich in naam van het Christendom gaat opblazen !

De vraag blijft dus waarom dit kinderspel is bij de islam ?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Dizzy schreef: Subsidies geven u een controlerecht anders worden het privéclubs waar je weinig te zeggen hebt.
dus elke club die geen subsidie krijgt mag niet gecontroleerd worden en hoeft zich niet aan geldend recht te houden?

klopt natuurlijk niet
clubs moeten zich aan de wet houden, ongeacht het feit of ze geld krijgen of niet, of het nu de voetbalclub, breiclub of de bidclub is doet er verder niet toe
houden die clubs, of leden zich niet aan de wet kunnen ze altijd vervolgd of bestraft worden

r2504
geef hen f16's, Tanks,... en ik garandeer u dat ze zich niet meer opblazen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ongeveer de helft van de Turkse bevolking is echter conservatief Islamitisch. Die stemmen op basis van geloof niet op basis van democratische en rechtstatelijke ideeen. Dat is leuk, maar ondergeschikt. Erdogan zat in 1997 al vast in de Turkse gevangenis voor zijn indirecte oproep tot een gewapend jihad. In zijn tijd als burgemeester in Istanboel zette hij zich in voor een algeheel alcoholverbod naar Islamitische waarden. Ook nu is hij daar stapsgewijs juridisch mee bezig. Zijn achterban is daar blij mee. Vooral blij waren ze me de opheffing van het hoofddoek verbod in publieke instellingen. In decennia heeft Turkije eindelijk weer een leider die hen expliciet laat dromen van een groot Islamitisch Ottomaans Rijk.

En NederTurken? Net als Oostenrijk, Duitsland, Denemarken, Zwitserland, Belgie en Frankrijk (maar niet UK en VS) hebben wij voornamelijk Turken uit oorspronkelijk Anatolie. Het gebied waar de zeer conservatieve moslims wonen. Het gebied waar sinds 2003 de aanhang voor AK party en Erdogan het grootst is. Elke verkiezing.

Deze mensen stemmen op basis van vooral geloof, rechtstatelijke en democratische argumenten zijn leuk maar altijd ondergeschikt. We gaan ze dan ook niet overtuigen mede Tweakers. Ik was erbij, bij het consulaat in Rotterdam van 8 tot 12. Er werd wel degelijk heel de avond 'Allah Akbar' gescandeerd. De overigens uiterst vriendelijke aanwezigen verklaarden mij dat zij zowel Nederland als Turkije het liefst als Islamitische Republiek zien. Zijn dat alle Nederturken? Nee, maar gezien de laatste verkiezingen wel zo'n ~150.000
Bron: https://tweakers.net/nieuws/124127/turk ... #r_9928317

Niets aan de hand volgens heist_175, dizzy, ... toch tijd dat sommigen hun ogen open gaan !
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef: Als die godsdienst intolerantie, gebrek aan respect en veroveringsdrang in z'n roots heeft zitten dan is dat inderdaad de godsdienst zelf die aan de basis van het probleem ligt.
Over welke godsdienst heb je het nu? :roll:
heist_175 schreef:Waarom wil je niet inzien dat je bij elke godsdienst intolerante elementen vindt?
Ook het christendom en het boeddhisme zijn uit op verovering en wereldheerschappij.
...
Het boeddhisme heeft zich inderdaad verspreid, maar is geen dominerende godsdienst. Het is zelfs niet helemaal een godsdienst, eerder een levensbeschouwelijke spirituele stroming en heeft helemaal geen wereldheerschappij als doel. Het is niet belerend, wat wil zeggen dat er je niet verteld word vanop een spreekgestoelte wat juist en fout is.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

petrol242 schreef: Het boeddhisme heeft zich inderdaad verspreid, maar is geen dominerende godsdienst. Het is zelfs niet helemaal een godsdienst, eerder een levensbeschouwelijke spirituele stroming en heeft helemaal geen wereldheerschappij als doel. Het is niet belerend, wat wil zeggen dat er je niet verteld word vanop een spreekgestoelte wat juist en fout is.
Laat de boeddhisten/Hindoeïsten doen, geef hen heerschappij ik garandeer u dat ze chateaubriand verbieden

heerschappij is nu eenmaal het doel van elke ideologie die denkt de absolute waarheid in pacht te hebben
geweld?
genoeg oorlogen in Azie en in elke oorlog speelt religie een rol.

het beeld over het vredelievende in Azïe is echt overdreven romantisch.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:Veel succes om nog een gek te vinden die zich in naam van het Christendom gaat opblazen !

De vraag blijft dus waarom dit kinderspel is bij de islam ?
Het is ook kinderspel elders, de vraag is waarom zo focussen op Islam voor iemand die zich geen racist noemt.

De Ierse kwestie alleen al heeft voorbeelden genoeg waarbij zelfs kinderen geviseerd werden ook een Breivik handelde ter verdediging van christelijke waarden en had zelfs niet-gelovigen in wat hij geloofde op een dodenlijst. Kortom, zotten heb je altijd en overal maar daar moeten anderen niet voor opdraaien.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:waarom zo focussen op Islam voor iemand die zich geen racist noemt.
Waarom blijf je racisme gebruiken om de feiten te ontkennen ? Eén enkele Breivik hoe droevig ook doet hier geen afbreuk aan.

Er is geen enkele godsdienst in de wereld waar men vandaag de dag nog zoveel mensen voor afslacht en veracht als de Islam !

Los hiervan... een substantieel aantal Moslims streven in België (en alle andere landen) NIET naar integratie maar willen evolueren naar een Moslim staat (lees de tekst op Tweakers er ook nog maar eens op na, ze ontkennen dit zelfs niet)... maar volgens jou zijn we racist als we dat onder de aandacht brengen.

Onze standpunten zijn duidelijk... einde discussie voor mij. Zij dit willen integreren en deel uitmaken van onze maatschappij zijn van harte welkom, zij die dat niet willen mag men wat mij betreft morgen het land uitzetten.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

1207 schreef: heerschappij is nu eenmaal het doel van elke ideologie die denkt de absolute waarheid in pacht te hebben
geweld?
genoeg oorlogen in Azie en in elke oorlog speelt religie een rol.

het beeld over het vredelievende in Azïe is echt overdreven romantisch.
Over het hindoeïsme heb ik het niet gehad, maar daar ga ik voor een stuk in je stelling mee. Het verhaal van de Tamilkrijgers is hier eigenlijk heel toepasselijk. Zo'n driekwart van de bevolking is boeddhistisch. De Tamils zijn hindoes en Christenen. En het zijn nu net die laatsten die amok maken en voor afscheuring vechten. Religie is in dit conflict ook wel gerelateerd, maar is niet de hoofdoorzaak.

De meeste conflicten in Azië, waar Turkije ook een stuk in valt, worden veroorzaakt door etnische belangen en ja, ook de Islam, Christendom Hindoeïsme... Om een paar te noemen, het Koerden verhaal, de Kyrgiezen, Abuh Sajaf in de Filippijnen, de Tamil tijgers in Sri Lanka, en spijtig genoeg is de lijst nog veel langer.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:Waarom blijf je racisme gebruiken om de feiten te ontkennen ? Eén enkele Breivik hoe droevig ook doet hier geen afbreuk aan.

Er is geen enkele godsdienst in de wereld waar men vandaag de dag nog zoveel mensen voor afslacht en veracht als de Islam !

Los hiervan... een substantieel aantal Moslims streven in België (en alle andere landen) NIET naar integratie maar willen evolueren naar een Moslim staat (lees de tekst op Tweakers er ook nog maar eens op na, ze ontkennen dit zelfs niet)... maar volgens jou zijn we racist als we dat onder de aandacht brengen.

Onze standpunten zijn duidelijk... einde discussie voor mij. Zij dit willen integreren en deel uitmaken van onze maatschappij zijn van harte welkom, zij die dat niet willen mag men wat mij betreft morgen het land uitzetten.
Ik ontken nergens dat extremisten voor problemen zorgen en dat er onder die extremisten ook veel moslims zitten, Breivik is trouwens geen unicum. Is dat dat een reden om racisme te minimaliseren op de overgrote groep waar geen problemen mee zijn.

Nogmaals, zoals velen hier al gezegd hebben, een idee is niet strafbaar het uitvoeren wel. Ik wil de Belgen niet tellen die graag de vrouwen liever terug aan de haard willen of mannen superieur vinden, voor dat idee kan je hen niet opsluiten.

Inderdaad, we verschillen helemaal niet zoveel van mening. Jij doet alsof de overgrote meerderheid extremist is terwijl ik dat enkel bij een kleine minderheid zie. Daar zit ons meningsverschil. Voor extremisten die strafbare feiten plegen ben ik even streng.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

petrol242 schrijft: ...net die laatsten die amok maken en voor afscheuring vechten.

best te begrijpen misschien als ge bedenkt dat zij (de tamils) als tweederangsburgers worden bekeken en behandeld...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Versta me niet verkeerd. Amok heeft in deze niet de bijklank als zijnde de "verkeerde partij".
Wat ik wil meegeven is dat de Tamil meer zijn dan alleen een religie. Het is een etnische groep waar meerdere religies omgang hebben. Het onderliggend conflict tussen de Sinhala en de Tamils gaat verder tot in de koloniale tijd onder de Engelsen en is puur op racisme gestoeld. Ook India speelt een grote rol in het conflict omdat het zijn eigen Tamil onder controle probeert te houden.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Erdogan noemt Donald Trump een gek, het is een goeie die het zegt.
Erdogan is een even grote gek als Trump dus de ene gek verwijt de andere gek of de ketel verwijt de pot dat hij zwart is terwijl de ketel dat zelf is.
Aanleiding van die uitspraak is dat de Turkse lira nog verder in waarde zakt en dat zou volgens Erdogan de schuld zijn van Trump, zou het eerder niet de schuld zijn van Erdogan zelf aangezien hij bezig is zijn eigen land te isoleren van de rest van de wereld met zijn dictatoriaal bewind.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/tu ... /#comments
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Hoe hoger de hekken, hoe gekker de gekken... aan elke kant van het hek.

Voor politici is het altijd de schuld van een ander, de schuld van de sossen, de schuld van de Islam, de schuld van de crisis, de schuld van Europa,... werkelijk alles is goed om eigen gebroken beloftes goed te praten.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

@Dizzy : en de, bij gebrek aan betere termen, linkse kant is zodanig gefocused op rechts dat ze niet meer kunnen aanvaarden dat er nog 'slechterikken' zitten tussen de gemeenschappen die ze verdedigen en iedereen die er niet uitziet zoals hen of neutraal zijn bijna per definitie rechts en fascist.

Snap nog eigenlijk niet waarom je ergens vandaan vlucht omwille van vervolging, en dan hier zou willen dat de samenleving heringericht wordt om de thuissituatie opnieuw te vormen : nl macht geven via een godsdienst aan een stel potentaten/herrieschoppers/criminelen. In de hoop dat je deze keer aan de 'goede' kant staat van zij die macht verkrijgen en dat een ander maar zich dient te schikken/vluchten/straffen ?

Ach, misschien duwt er wel eens een idioot op een knop, beestjes zullen wel overleven, dan is de planeet van de meest kwaadaardige parasiet vanaf. Links of rechts, religieus of niet, liever je buren verklikken en die laten kapot maken dan opstaan en nee zeggen. Als je natuurlijk denkt dat de toleranten voor je gaan opkomen als de extremisten je uit je huis sleuren dan ben je nog dommer dan ik dacht( en Dizzy dit is niet aan jouw gericht, maar op de mens).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MichelJ schreef:Snap nog eigenlijk niet waarom je ergens vandaan vlucht omwille van vervolging, en dan hier zou willen dat de samenleving heringericht wordt om de thuissituatie opnieuw te vormen : nl macht geven via een godsdienst aan een stel potentaten/herrieschoppers/criminelen.
Ik snap zelfs niet dat anno 2018 er nog één verstandig mens in een God gelooft... conclusie: er lopen enorm veel domme mensen rond.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

r2504 schreef:
MichelJ schreef:Snap nog eigenlijk niet waarom je ergens vandaan vlucht omwille van vervolging, en dan hier zou willen dat de samenleving heringericht wordt om de thuissituatie opnieuw te vormen : nl macht geven via een godsdienst aan een stel potentaten/herrieschoppers/criminelen.
Ik snap zelfs niet dat anno 2018 er nog één verstandig mens in een God gelooft... conclusie: er lopen enorm veel domme mensen rond.
Jij bent duidelijk een atheïst pur sang. :mrgreen:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Of een realist.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het is niet omdat ik niet in een God geloof dat ik in niets geloof (al is dat eerder het geloof in een gebrek aan een wetenschappelijke verklaring)... feit is wel dat ik er niet voor op m'n knieën ga zitten, er andere mensen voor zal afslachten laat staan het opdringen aan iemand anders.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Turkse munt is al maanden stil aan het zakken,doordat Erdogan nu zijn schoonzoon(!!) heeft benoemd,als hoofd van de Nationale Bank van Turkye(enkele weken terug),en daarbij even gezegd heeft dat het nu zal gedaan zijn met de rentestijgingen,is de Lira in vrije val geraakt,daarna heeft Trump nog het zijne gedaan,maar het kwaad was daarvoor al lang gebeurd.Natuurlijk probeert Erdogan Trump de boeman toe te schuiven,en hulp in te roepen van godsdienstige krachten.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Inderdaad, de oorzaak van de huidige crisis valt voornamelijk terug te traceren naar erdogans onbereidheid om de rente te laten stijgen.

Daarna zijn de twee brulapen met elkaar in aanraking gekomen en zijn ze nu druk bezig met uitwerpselen naar elkaar te slingeren.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik geloof niet, niet in god noch in links of rechts. Rechts is trouwens evenzeer gefocust op het eigen gelijk als links, ook daar heb je er dus die denken dat alles wat anders is dan henzelf slechteriken/dommeriken zijn. Anderzijds zijn weinig mensen echt neutraal, iedereen heeft wel een mening en is onderhevig aan diverse invloeden zowel sociaal als cultureel.

Men kan vluchten om diverse redenen en die zijn zeker niet altijd een geloofskwestie. Geloof zelf is voor mij niet verkeerd want miljarden mensen kunnen geloven zonder enig probleem te veroorzaken. Geloof wordt echter vaak misbruikt om andere motieven (macht/geld). Omdat ik liever mijn eigen mening vorm en deze baseer op zelf gekozen bronnen geloof ik zelf niet. Ik begrijp echter wel waarom anderen in geloof een steun kunnen vinden. Anderzijds heb ik het zelf zo goed dat het gemakkelijk te stellen is dat ik geen geloof nodig heb.

De mens werkt inderdaad de zelfvernietiging in de hand en misschien komt het ooit wel zo ver. Met "leiders" als Trump en andere Erdogannen moet je echt niet meer opkijken van zo'n scenario. Anderzijds kunnen we het ook langzamer doen of helpt de natuur ons zelf om zeep door de klimaatveranderingen die we zelf deels oppoken.

Extremisten zijn een probleem, geen onderscheid tussen links of rechts op dat gebied. Denk voor jezelf en laat je niet gek maken door welke kant ook. Anderzijds geloof ik toch in iets, nl dat er altijd nog wel genoeg mensen rondlopen die het wel degelijk goed menen, helaas zijn mensen verrassend snel te overtuigen om de meest ondenkbare dingen te doen, de geschiedenis staat er vol van. Ik verkies echter te leven met hoop ipv me kapot te ergeren aan dingen waar ik toch niets aan kan veranderen of door anderen te haten omdat ze niet zoals ik ben.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dizzy schrijft: ...dat er altijd nog wel genoeg mensen rondlopen die het wel degelijk goed menen...

Die zijn er zeker nog, maar niet ¨genoeg¨ om het politieke wantij op krachtige manier tijdig te keren :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

wied schreef:Dizzy schrijft: ...dat er altijd nog wel genoeg mensen rondlopen die het wel degelijk goed menen...

Die zijn er zeker nog, maar niet ¨genoeg¨ om het politieke wantij op krachtige manier tijdig te keren :-(

Zeker genoeg, maar die steken allemaal hun kop in het zand als het er op aan komt : of het nu de politieke wantij is, religieus geïnspireerd geweld, gewoon crimineel geweld. En dan spreken we niet van de zonderling van het type die zichzelf en zijn/haar dierbaren in gevaar zou brengen om wel op te staan.
Dat kan alleen maar de overlevingsdrang zijn van een mens, ikke(en mijn familie) en de rest kan stikken.
En om in het reine te komen met zichzelf, dus zijn ze zich ook bewust van hun daad, vertellen ze zichzelf :
a) ze hadden maar de juiste kant moeten kiezen
b) ze hadden het moeten aanvaarden en zich aanpassen
c) ze hadden het maar beter moeten verbergen

Voor de fanatiekeling maakt het niet uit welke ideologie hij/zij ook volgt, daar telt het woord van de leider niet de inhoud van de ideologie. Daar staat staat dan pal tegenover de leider van zulke fanatiekelingen, die zijn dan weer zo pragmatisch ingesteld dat ze aan al hun acties zo'n draai kunnen geven dat ze rustig business kunnen doen met hun ergste 'vijanden'.

Dus iedereen mag geloven wat die wil, ik kan niet bewijzen dat er een god bestaat of bewijzen dat die niet bestaat. En als die bestaat of die wel de vorm heeft beschreven in duizend jaar oude boeken of beschreven door de machthebbers van die tijd. Als ik 5000 jaar terug ga in de tijd met de kennis en eventueel wat middelen van nu, dan zou ik ook een god kunnen zijn.

En 99% van de mensen zal het gooien van homoseksuelen van een gebouw in naam van dat boekje in zijn hart veroordelen, maar 0.1% of minder zal zich openlijk verzetten ertegen. En ga me niet vertellen dat in de dorpjes je niet weet waar de 'soldaten' zitten met hun familie,toch lukt het om met brutaal geweld en achterbaks gedoe met een minimale bezetting je eigen volk te onderdrukken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ach, geschiedenis herhaalt zich: de spaanse inquisitie was geen haar beter :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

@wied : dat laatste stukje was een voorbeeld, uit de zeer recente geschiedenis, de Duitsers heb je ook gehad, de Spaanse Inquisitie, ik denk wel dat je in elke eeuw hetzelfde kunt terugvinden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ja, triest genoeg! 5000 jaar geschiedenis heeft ons schijnbaar niks wijzer/mondiger gemaakt :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Alleen zijn wij in de loop der jaren/eeuwen een pak slimmer geworden, iets wat je van de Turken niet kunt zeggen. Een president die denkt dat Allah zijn problemen gaat oplossen, het moet niet gekker worden.
Om het met de legendarische woorden van een Antwerpse volksgroep (aka The Strangers) te zeggen: Allah is groot maar ziekenkas is groter.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Ik snap zelfs niet dat anno 2018 er nog één verstandig mens in een God gelooft... conclusie: er lopen enorm veel domme mensen rond.
als je een levend wezen maar vroeg genoeg begint te conditioneren en te hersenspoelen,...
je laat die geloven wat je wil en daar kan de slimste geest niet tegen op.

dan krijgen je taferelen zoals op de afbeelding, zal ze u wel vertellen dat dit perfect normaal is en ze goed bezig is. gewoon vanaf allerjongste leeftijd gehersenspoeld.

hersenspoel hawkins vanaf kindsbeen en die zal u perfect rationeel uitleggen dat z'n ziekte een straf van god was, maakt niet uit welke, en die zal u zelfs vertellen wat 'm verkeerd heeft gedaan

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:als je een levend wezen maar vroeg genoeg begint te conditioneren en te hersenspoelen,...
je laat die geloven wat je wil en daar kan de slimste geest niet tegen op.
Ik wil best geloven dat het niet eenvoudig is in dergelijke situaties maar in deze moderne wereld waar haast iedereen (ook in de meest onderdrukte landen) toegang heeft tot het internet en kritische meningen moeten je ogen toch opengaan zou ik denken.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”