VRT NWS testers

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultu ... /1.2918695#
heb deze vorige week laten installeren en meteen doorgegeven dat de ''chromecast'' feature ontbreekt! Wie volgt? :banana:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

net ingeschreven. mijn eerste feedback zal wellicht ook voor chromecast zijn.

Ook voor het VRTNU-platform zou er in 2017 een app komen (ios/android). Dààr moet pas native chromecast-ondersteuning in zitten!
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Vertel dan ook eens wat er op die nieuwe site te zien is.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Heel spijtig dat ze steeds die chromecast support vergeten. Ook voor het platform van Medialaan. Mochten ze nu eens een app maken zoals netflix waarbij je vlot kan connecteren met je chromecast en direct de content kan opzetten die je wil, dan zou ik zeker mijn traditionele TV buitengooien (als de beeldkwaliteit wat ok is natuurlijk)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Ik zal mij ook inschrijven en ijveren voor Chromecast support. Al een significante groep dit doet zal het wel effect hebben.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Gautier schreef:Vertel dan ook eens wat er op die nieuwe site te zien is.
https://www.vrt.be/vrtnu/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Het ging om VRT NWS en niet om VRTNU. Dus nogmaals, wat is er te zien op die nieuwe VRT NWS?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik vraag me toch af wie die namen bedenkt bij de VRT.

Allez, als ik nu dat logo zie, en ik zou niet beter weten, dan zou ik denken dat onze regionale omroep "NWS" heet. NWS is ook de afkorting van een zeer bekende meteo-organisatie, dat is ook het eerste dat bij mij opkomt als ik die afkorting lees.

Alsook, de eigenaar van nws.be zal in z'n handen kunnen wrijven met de vele extra traffiek die hij gaat krijgen.

Ahja, als het belastinggeld maar verspild kan worden. Alsof het niets is.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Vermits anderen te lomp of te lui zijn om hier fatsoenlijke nieuwsberichten achter te laten, geef ik zelf maar een schermafbeelding van wat er op VRT NWS te zien zal zijn.


Kritiek die ik heb achtergelaten:
* De zoveelste "vette-vingers-layout". Gigantische titels, lees je dit op een laptop, dan krijg je nu vier keer minder artikels op dezelfde ruimte. (voor de duidelijkheid, de rode stippellijn heb ik zelf toegevoegd, de eerste twee artikels zijn alles wat er op een 17"-scherm te zien is, en vervolgens scrollen maar...)
* Het soort groen is ... bweuk (ik weet niet wat anderen ervan vinden?)
* Overzicht is ver te zoeken (was vroeger al een probleem). Alles door elkaar, en het is er niet op verbeterd met die gigantische titels.

Ps: dat van die NWS is inderdaad behoorlijk infantiel, vermits het uiteindelijk toch als NIEUWS zal uitgesproken worden. Ga dan gewoon meteen voor "VRT Nieuws", maar ja, da's niet zo hip en swingend neem ik aan.

Afbeelding
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Container in het midden en open randen had inderdaad wel een pak beter geweest. Ik ben echt geen fan van web sites die de hele breedte van de browser innemen als het window zo breed is. Veel te vel heen en weer bewegen, het is veel comfortabeler om het blok veel smaller te nemen, en in dit geval de content wat kleiner maken.

Wat is de breedte in pixels van je browserscherm? Kwestie van een referentiekader te kunnen vormen.

That said, zelf zet ik mijn browser nooit over de volledige breedte van mijn scherm. Geen idee of het komt doordat macOS niet zo aangetrokken is tot fullscreen vensters zoals Windows, maar in praktijk neemt mijn browser max 60% of zo van de totale schermbreedte in.


Die tint groen is volgens mij exàct de kleur waarmee ik vroeger ontelbare creaties heb geschapen in Paint. Yuk, jakkes, eikebah.


Ordening vind ik nu nog wel te doen, zeker al veel erger gezien. Al bij al is de layout niet zò slecht en redelijk modern. Op zich toch niet te veel tralala. Maar dat groen.. Een van de dagen eens proberen binnen te geraken en wat rondkijken.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Het groen is idd mottig.
Feedback: ik kan niet eens een login creëeren in Chrome :)
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bon, eerste indrukken...

Eerst en vooral, wat een prachtige kleur groen! :bdaysmile: #trolltroll :lol:

Daarnaast hetzelfde als heist_175, in Chrome van de beta-login-page steeds en meteen een redirect naar een inschrijvingspagina voor de nieuwsbrief....
Lang geleden dat ik IE nog eens gebruikte...

Verder is het gewoon deredactie.be in een ander jasje. Extra teleurstellend: ga voor meer video naar VRTnu.... :roll:

De app voor Android nog niet veel gebruikt, maar vind ik wel beter leesbaar in de nieuwe layout...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Gautier schrijft: Vermits anderen te lomp of te lui zijn om hier fatsoenlijke nieuwsberichten achter te laten

op 5.5'' android smartphone werkt alles niettemin behoorlijk. Ook voor hoog-begaafden vermoed ik...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik word horendol van die fat finger interfaces.
Dat hoort alleen maar thuis op een smartphone.

Een van de vele redenen waarom ik win10 niet kan uitstaan.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

serialchiller schreef:Daarnaast hetzelfde als heist_175, in Chrome van de beta-login-page steeds en meteen een redirect naar een inschrijvingspagina voor de nieuwsbrief....
Ook voorgehad op Chrome. Paar keer weg en weer gegaan. Uiteindelijk besloten om eerst naar VRTNU te gaan, daar UIT te loggen, zodat ik bij de VRT niet meer aangelogd was. Dan terug naar VRT NWS, en daar dan wel kunnen inloggen. (of halverwege ook op ESC gedrukt alvoor hij me wou doorverwijzen of zoiets.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Blijkbaar is de website vandaag live gegaan voor iedereen...

EDIT: alsook de nieuwe VRT NWS app is er
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Martijn van der Wal
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2017, 21:17

Graag de Chromecast toepassing nog toevoegen.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 585
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Dacht eerst dat mijn zoom verkeerd stond, maar zelfs op 100% zie ik slechts drie titels op 17inch laptop scherm. :-(

Trouwens, als je zoomt van 100 naar 110% in Chrome wordt de tekst kleiner, hebben jullie dat ook?
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”