VRT NU videoplatform online

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Mijn chromecast (oud model) werkt via ethernet verbinding en lijkt mij uitermate stabiel en betrouwbaar. Wij streamen hier zelden lang genoeg om die 2 uur grens te bereiken, dat ga ik dus een keer opvolgen :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Het gaat de betere kant uit sinds de laatste update van de VRT NU app. Je moet eerst Chromecast activeren en dan kan je iets kiezen om te kijken (ipv omgekeerd zoals voorzien).

Voorlopig geen haperingen bij live kijken, maar wel precies 15 minuten vertraging tov live... Zonder Chromeast is die vertraging er niet.
De 2u limiet heb ik nog niet opnieuw getest.
RPhil
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2018, 19:51

Sinds kort werkt ook de Chromecast functie op iOS!
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

TomG schreef:Voorlopig geen haperingen bij live kijken, maar wel precies 15 minuten vertraging tov live... Zonder Chromeast is die vertraging er niet.
15 min. vertraging ? Allé, de VRT kan voor die kijkers hun journaal een nieuwe naam geven : "Het Voorlaatste Nieuws"
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

fredo66 schreef:
TomG schreef:Voorlopig geen haperingen bij live kijken, maar wel precies 15 minuten vertraging tov live... Zonder Chromeast is die vertraging er niet.
15 min. vertraging ? Allé, de VRT kan voor die kijkers hun journaal een nieuwe naam geven : "Het Voorlaatste Nieuws"
Eerder oud nieuws of in het Oostends: Het is oed en vuul. :mrgreen:
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

De vertraging bij live kijken is misschien 15 seconden, geen 15 minuten. :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Heb het afgelopen dagen al paar keer getest met deze combo:

- live
- VRT NU App (Android)
- chromecast

Het 19u journaal begon inderdaad om 19u15. Zonder Chromecast is het wel min of meer live zonder noemenswaardige vertragingen ... Dit is maar pas sinds de laatste update van de VRT NU app. Niet getest vanuit de website met Chrome.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Als je een live stream niet live kunt bekijken (15 min vertraging is niet live) zou ik niet spreken van "het gaat de betere kant uit". :?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Zo is dat, DVB-T signaal vervangen door de VRTNu app is zeker geen verbetering!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Ik vraag me af of de VRT nu app zou werken met een MiniX NEO U9-H Mijn huidige minix 7 daar werkt de vrt app in ieder geval niet mee. Zou dus deze nieuw willen bestellen maar wil dan toch zeker zijn dat de app werkt..
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

VRTNu app werkte afwisselend wel/niet met mijn Minix X7/android 4.4.2. Met mijn smartphone (android 5.0.2) werkt de VRTNu app al behoorlijke tijd erg stabiel...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

er
wied schreef:VRTNu app werkte afwisselend wel/niet met mijn Minix X7/android 4.4.2. Met mijn smartphone (android 5.0.2) werkt de VRTNu app al behoorlijke tijd erg stabiel...
Het is hier ook niet ok op tablet. Op smartphone iets beter. Allemaal erg ontgoochelend.

BRT = vrt.nu = niet OK
VTM = Stievie = niet OK
Vier/Vijf/Zes = website, geen casting mogelijk, geen live tv mogelijk = niet OK
En alle betalende Belgische alternatieven = te duur voor wat het is + een domme bak nodig = niet OK

Zo maken ze het de netflixen van deze wereld wel iets gemakkelijker natuurlijk.
demenne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2011, 19:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 9 keer

Hier iOS device en apple TV 4K:

VRTNU, OK via airplay.
VTM, OK via app.
VIER, OK via airplay, maar wel enkel op ipad. Werkt niet goed via iphone 6 en iphone se.

Zou liefst hebben dat ze allemaal een iOS-app uitbrengen zoals VTM en NPO, maar alles "Niet OK" te noemen lijkt me toch ook wel wat overdreven.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

jutuiz schreef:Het is hier ook niet ok op tablet.
...
demenne schreef:maar alles "Niet OK" te noemen lijkt me toch ook wel wat overdreven.
Allez, als het niet stabiel werkt op een tablet is het toch duidelijk niet oké. Men maakt wél reclame met de slogan "kijk op je tablet of smartphone".
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Enkele maanden geleden werd er hier een native app voorgesteld die op Apple TV4 draaide waarbij je alle Vlaamse zenders kon bekijken en ook terugkijken (bv. VRT NU). Dat werkte zeer goed, tot iemand de maker ervan op de vingers tikte en hij het terug offline moest halen. Enige nadeel was dat er geen HD beschikbaar was...

Ik gebruik nu YeloTV app, die ik stream naar Apple TV4, die werkt ook vrij goed.
Alhoewel ik nog steeds blijf hopen op een Native App voor Apple TV of een Android box.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

demenne schreef: Zou liefst hebben dat ze allemaal een iOS-app uitbrengen zoals VTM en NPO, maar alles "Niet OK" te noemen lijkt me toch ook wel wat overdreven.
ne(flic werkt altijd en de vrt haalt dat niet
ergo de app of systemen vd VRT zijn niet ok.

ik zie ook regelmatig wisselend en onvoorspelbaar gedrag
gsm, tablet, laptop al dan niet via de app of website.
demenne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2011, 19:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 9 keer

raf1 schreef:
jutuiz schreef:Het is hier ook niet ok op tablet.
...
demenne schreef:maar alles "Niet OK" te noemen lijkt me toch ook wel wat overdreven.
Allez, als het niet stabiel werkt op een tablet is het toch duidelijk niet oké. Men maakt wél reclame met de slogan "kijk op je tablet of smartphone".
Ik ben het volledig met u eens dat het allemaal wat moderner en beter kan. Ze schaffen DVB-T af en geven ons een alternatief dat minder gebruiksvriendelijk is.
Een vlotte app die platform onafhankelijk werkt lijkt me inderdaad ook de ideale oplossing.

Bij die chinese boxjes krijg je wel waarvoor je betaald:
http://www.freaktab.com/forum/tv-player ... em-i-think

Google is volgens mij niet blij met die bakjes, en heeft dan als alternatief AndroidTV naar voor geschoven. (zoals de Xiaomi Mi Box en de Nvidia Shield)
Gebruikersavatar
edon
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 jul 2011, 23:27
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 10 keer

RPhil schreef:Sinds kort werkt ook de Chromecast functie op iOS!
Wel jammer dat de ondertiteling niet werkt als je op deze manier wil streamen... :bang:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Wat Chromecast betreft is het onlangs precies toch in orde gekomen:

- geen haperingen meer bij live kijken
- live uitzending loopt niet meer volledig vast na exact 2u
- geen grote vertraging meer t.o.v. live

Ik ben nu alvast tevreden. :-)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

VRTNU werkt al maanden erg stabiel op desktopPC met firefox browser. Dat merk ik wel duidelijk bij het (gedeeltelijk) herbekijken van bijvoorbeeld ¨de zevende dag¨. Meteen zal voor VRT nu ook duidelijk worden dat ik soms hooguit 10% bekijk van dit programma, en zelfs niet eens elk item volledig volg. Deze kennis zou betere programma`s moeten opleveren op termijn, hoop ik toch. En voor mij is dit de manier om eindeloos geleuter en gehakketak te vermijden :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn vrouw vroeg me gisteren "wat was er op de VRT gisteren, of misschien is er vanavond nog iets"
Heu? Op de app heb ik dat niet gevonden. Zijn ze nu een programmagids vergeten? Zie ik dat correct?

PS: op de website hebben ze dat precies wel voorzien
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Inderdaad, doelgericht zoeken (of live kijken) zou wel lukken met de app maar een TV-gids raadplegen schijnt daar niet nodig volgens VRT :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Het mag ook niet te gebruiksvriendelijk worden hé... Ze mogen er bij de VRT niet aan denken dat dat bv. even gebruiksvriendelijk zou zijn als de opgedoekte DVB-T. 10 jaar heeft het geduurd om dat te kunnen verbannen ook al was er geen reclame voor. Nee, die fout gaan ze geen 2e keer maken. VRT NU moet en zal steeds een beetje prutsen blijven.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ze kunnen daar (VRT) maar beter uitkijken, want VTM zal volgend jaar zijn Stievie/VTMGO accounts grotendeels overbrengen naar het Orange netwerk. Het wordt vissen in dezelfde vijver voor die twee :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
dode_hond
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2018, 20:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

demenne schreef:Hier iOS device en apple TV 4K:

VRTNU, OK via airplay.
Ik heb wél problemen met VRT NU over AirPlay. iOS (iPhone 7 Plus of iPad Pro) AirPlay naar tv 4K: valt telkens uit na een minuut of twee drie (slaapstand?). Bij jou werkt dat dus wel?? Kan je dat bevestigen?

Andere apps zoals YouTube werken wel over AirPlay.
demenne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2011, 19:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 9 keer

dode_hond schreef:
demenne schreef:Hier iOS device en apple TV 4K:

VRTNU, OK via airplay.
Ik heb wél problemen met VRT NU over AirPlay. iOS (iPhone 7 Plus of iPad Pro) AirPlay naar tv 4K: valt telkens uit na een minuut of twee drie (slaapstand?). Bij jou werkt dat dus wel?? Kan je dat bevestigen?

Andere apps zoals YouTube werken wel over AirPlay.
Dag dode_hond :? , VRTnu werkt goed via airplay als ik de video vanuit safari opstart. Als ik vanuit de app opstart werkt het niet goed.
Ik heb dit reeds gemeld aan de VRT, maar meer dan dit standaard antwoord ontvang ik spijtig genoeg niet.
Ik hoop nog steed op een TvOS app zoals de NPO en VTM reeds hebben.
Bedankt voor uw reactie.

Wij geven uw graag meer informatie over het gebruik van VRT NU op televisie.

De VRT kiest de platformen in functie van de beschikbare middelen, relevantie, bereik en economische haalbaarheid. Momenteel biedt de VRT, VRT NU aan als webplatform en kan u sinds kort ook de VRT NU app downloaden. We kunnen dan ook enkel garanderen dat de dienst werkt via pc, tablet of smartphone. Kijkers die Chromecast voor Android toestellen en iOS toestellen of Apple Airplay gebruiken, kunnen met de nieuwe VRT NU app wel kijken via hun TV. Momenteel staat het nog niet op de planning om de VRT NU app beschikbaar te stellen voor Smart TV.

Indien u problemen ervaart bij het kijken via één van de mogelijke opties, willen wij u vriendelijk vragen via https://www.vrt.be/vrtnu/help/ onderstaand helpformulier in te vullen. Op deze manier stuurt u automatisch de informatie die staat onder 'diagnose' naar het technische team achter VRT NU. Vervolgens gaan zij voor u na waar het probleem zich juist bevindt.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.

Met vriendelijke groeten,
Anabel Coremans
VRT Klantendienst
dode_hond
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2018, 20:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

demenne schreef:
VRTnu werkt goed via airplay als ik de video vanuit safari opstart. Als ik vanuit de app opstart werkt het niet goed.
Ah. Wel. OK. Da's voorlopig dan een oplossing.
Wat ik niet goed begrijp is waarom Chromecast wel werkt in de app. Ik dacht dat de kapotte AirPlay een bewuste strategie is.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 809
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

De tv-gids in de app van Android klopt bij mij niet. Als ik op woensdag kijk, zie ik de programma's van dinsdag. Enkel de huidige dag klopt wel dacht ik.Ik heb zo willen kijken naar de Ideale wereld van donderdag en die tv-gids die niet klopt is dan heel verwarrend.

Wat betreft Chromecast, in het begin zijn er buffer problemen en dan lijkt het goed te gaan. Maar halverwege, of zelfs na 5 minuten, begint het geluid te snokken. Valt dan elke 5-10 seconden voor een halve seconde weg. Precies of iemand met de volumeknop zit te spelen, heel erg irritant.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Heb jij een TV gids in de Android app?
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 809
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tv gids lijkt nu wel te kloppen, en ddd?
Screenshot_20181211-135604.jpg
Screenshot_20181211-135644.jpg
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ah, dat is niet de vrt nu app, maar de website.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 809
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Oei, mijn fout. Heb die webpagina toegevoegd op mijn startscherm en was in het gedacht dat het een gewone app was. :bang: Net de app gecheckt en ziet er maar pover uit, dan liever de site.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Na een update gisteren is er ondertiteling beschikbaar in de app, ook via de chromecast.
Wat een verademing bij Eigen Kweek... :-)

Het werkt ondertussen zo goed voor mij, en beeldkwaliteit vrij goed (nog niet als de digicorder) dat ik voor VRT mijn digicorder niet meer start en dingen opneem.
Gewoon alles via vrtnu en chromecast (wired).

Live kijken is toch ook redelijk "live". De klok van de winterbeelden staat toch juist (de seconden zie ik niet).
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

- vrtnu live op de android app (wifi) loopt een minuutje achter tegenover tvvlaanderen satelliet
- vrtnu stream via mn openpli satelliet ontvanger (wired) loopt 3tal seconden achter tegenover tvvl sat
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Met de Telenet Digicorder een 8 seconden, op zich geen probleem, tenzij je het WK/EK voetbal wil volgen 8)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Als je vrt nu cast naar je tv met chromecast wat is dan de resolutie ? 540 of 720p ? Indien 720p, is dat ook zo voor de catalogusprogramma's of enkel voor de livestream ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

On demand: maximaal 540p
Livestreams: maximaal 720p

Chromecast: Geen idee, kan iemand met een Chromecast de kwaliteit van de livestreams uittesten?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik kijk dagelijks via chromecast, maar hoe kan ik dit zien?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Geen idee, misschien ergens in de instellingen. Maar als die optie niet bestaat zal je het netwerkverkeer moeten sniffen.
De bandbreedte monitoren is ook een mogelijkheid om te achterhalen welke stream je bekijkt: 720p is ongeveer 3 Mbps en 540p is ongeveer 2 Mbps
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

.
Bijlagen
bww.png
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”