MediaMarkt neemt elektronica-afdelingen van Makro over

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik draag ondertussen wel die Makro-broeken,(Moscovic)en die vallen echt reuze mee,kwaliteit is zeer goed zou ook moeten komen omdat er een klein % elastaan in verwerkt is.
Laatst gewijzigd door fluppie 17 mei 2018, 10:45, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

fluppie schreef:Ik draag ondertussen wel die Makro-broeken,(Moscovic)en die vallen echt reuze mee,kwaliteit is zeer goed.
Telkens er weer zo'n promo is koop ik een paar, die leg ik klaar voor een hifi show in een kast.
Heb nog geen enkele die stukgegaan is, uiteraard kleur wordt steeds minder donker bij wassen, zeker bij die black blue valt het op.

Bij veel dure A merken worden de jeans kunstmatig verzwakt met weekmiddelen en bleekmiddelen, dat ze dan sneller stuk zijn: je hebt er zelfs voor betaald. Niet dus bij maskovik.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mediamarkt en Vandenborre gaan samenwerken.

https://tweakers.net/nieuws/138675/medi ... ucten.html
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

boonpwnz schreef:Mediamarkt en Vandenborre gaan samenwerken.

https://tweakers.net/nieuws/138675/medi ... ucten.html
Even met mijn sales kennis gesproken die nog bij VDB heeft gewerkt, nu doet hij totaal iets anders. Nuttige info:
dus waarom doen ze dit ?
zoals ik al zei :
- 1 merk onder de ketens
- budget merk
- geen concurrentie prijzenslag op entry level
- 1 verpakking
- 1 communicatie
- 1 prijs
- goedkoper produceren
- goedkoper verschepen
dus ze kopen het goedkoper in
ze verkopen het aan dezelfde prijs
ze verdienen meer geld
en dat is de ENIGE reden
Het draait dus enkel om geld. Voor de klant is er geen direct voordeel, buiten dan grotere aantallen en hopelijk een betere QA.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

4 merken, maar slechts 2 bedrijven.
Die 2 gaan dan nog eens samenwerken.
Pff er was vroeger al geen prijsconcurrentie, wel het zal met deze samenwerking zeker niet verbeteren voor de consument.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

En dan maar klagen dat mensen online gaan kopen:
- meer concurrentie
- meer aanbod (en geen modellen met goedkopere componenten die speciaal voor MM gemaakt zijn)
- dozen schuivers voor de laagste prijs of met advies voor een iets hogere prijs (VDB of MM zijn vooral dozenschuivers voor niet de beste prijs)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Achteraf gezien is het gemakkelijker,maar nu vind ik toch dat MediaMarkt weinig meerwaarde bied,in Makro.Volgens mij had Makro beter een elektronica keten gecontakteerd,die nog niet in Belgie aanwezig was.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

MediaMarkt is een zusterbedrijf van Makro. Een alliantie met een concurrerend bedrijf zou nooit goedgekeurd geraakt zijn.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ok,maar ik ga niet naar Makro voor Mediamarkt,want die MM. kan men gerust bezoeken op andere lokaties,dichterbij,de enige oplossing zou kunnen zijn dat MM Makro andere promoties krijgt dan de andere (aparte)MM.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ondertussen Makro Belgie in de problemen,nieuwe strategie slaat helemaal niet aan,Duitsers investeren nog eens,maar zetten nu ook een ultimatum.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180619_03569467

Na mijn laatste bezoek,een maand geleden,(nog maar het tweede bezoek,dit jaar)heb ik de dag erna ook nog een mail gekregen,waar ik mijn ondervindingen kon opschrijven,wat ik gedaan heb,maar ik hoor van zeer veel klanten hetzelfde verhaal,en ik heb niet de indruk dat daar naar geluisterd word.
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Weggesmeten geld voor die Duitsers, ze denken scholen en verenigingen terug te winnen door opnieuw grotere verpakkingen aan te bieden en door de mensen die rond de Makro wonen als klant aan te trekken.
MAKRO houden ze nog omdat dat blijkbaar zou nodig zijn voor hun Metro keten, die uitsluitend op horeca gericht is..., Metro die blijkbaar vorig jaar ook al een negatief resultaat boekte...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Tijd om nog eens wat stock Maskovick broeken te kopen dan.

In de MM Eke lopen we tegenwoordig nog zelden, zo steriel en overal mexican hats - zeer gezond voor de medewerkers ;)
De oude multimedia afdeling in Makro was beter.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Eerlijk? Ik heb de MM afdeling van de Makro in Eke zelfs nog niet gezien. Vroeger gingen mensen die groot aankochten naar de Makro, maar nu is dat minder en minder het geval heb ik de indruk. Het enige waarvoor mn ouders nog naar de Makro gaan, is voor hun uitgebreid vis assortiment.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik ben vorige week nog eens geweest,om zomer schoeisel,en daarna eens naar boven geweest.Ik heb ook een mail gekregen van Makro,waar ik mijn bevindingen mocht uiten.
Gisteren dan ineens een tel van Makro,men wilde nog wat vragen stellen.
Ik heb twee dingen heel duidelijk proberen maken,men moet veel te ver gaan,zeker als men er rekening mee houd dat vanaf dinsdag tot donderdag zeer veel 65+ komen....nu nog alleen deze die zeer goed te been zijn.M.A.W. doe die centrale ingang terug open,klanten gaan dit waarderen.

Mediamarkt Makro: dit kan volgens mij alleen maar zeer goed werken als MM Makro acties kan brengen die niet in andere MM geldig zijn,anders crieert MM Makro geen enkele meerwaarde.

Dit heb ik proberen duidelijk te maken,iedereen mist Makro Electro,gewoon omdat ook de prijzen uniek waren,en daardoor een bezoek meer dan waard.

Persoonlijk vond ik Makro Elektro ook veel mooier,maar dat zal wel verschillen,vermoed ik.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dus als er geen kentering komt dan zou het wel eens amen en uit zijn met Makro. :frown:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik vrees dat het daarop uitkomt ja,dit zou bijzonder jammer zijn,ik hoop dat Makro zich alsnog kan herstellen,mits een goed beleid,en in samenspraak met Mediamarkt.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

De makro was ooit zo succesvol, stampevol vh volk, was niet normaal en nu???
Ik moet wel zeggen de reden wrm wij er minder gaan dan vroeger dat is omdat ze duur zijn. Er zijn zelfs redelijk wat producten bij die duurder zijn dan onze kleine supermarkt hier.

Mediamarkt vind ik zeer toffe winkels, ik loop er graag rond maar dure multimedia koop ik er niet meer.
Zeker niet na wat ik der ben tegen gekomen met een tablet.

Kopen is geen probleem ze, tot der wat fouts aan is, dan ist miserie en ik lees dit van vele mensen.
En ze zijn vaak ook ferm stukske duurder.
Bv micro keten 169€ bij hen, we trekke fotoke van van model nr zodat we zeker identiek dezelfde kunnen opzoeken en bij bol en art&craft stond datzelfde toen aan 30 euro goedkoper. Tkan zelfs 40 euro zijn geweest, kzou het aan de maat moeten vragen. Voor ons is da veel geld hoor; ik moet daar ong 4 uren mijne zak voor afdraaien voor die 40€.
Tttsss
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Unicorn1 schreef:Ik moet wel zeggen de reden wrm wij er minder gaan dan vroeger dat is omdat ze duur zijn. Er zijn zelfs redelijk wat producten bij die duurder zijn dan onze kleine supermarkt hier.
Makro is altijd al duur geweest tenzij je een Ster aanbieding hebt.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

r2504 schreef:
Unicorn1 schreef:Ik moet wel zeggen de reden wrm wij er minder gaan dan vroeger dat is omdat ze duur zijn. Er zijn zelfs redelijk wat producten bij die duurder zijn dan onze kleine supermarkt hier.
Makro is altijd al duur geweest tenzij je een Ster aanbieding hebt.
En dat noemde zich dan zelfbedieningsgroothandel. Met altijd de max. retailprijzen.

Ik vernam trouwens dat Makro op 6 maand betaalt aan hun leveranciers, dus vrijwel alles wat daar staat, is dus van de leverancier.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

r2504 schreef:Makro is altijd al duur geweest tenzij je een Ster aanbieding hebt.
Over elektro spreek ik me niet uit, maar andere producten?
Wat heb ik er al gekocht dat serieus goedkoper was dan elders?
- granieten tegels voor in de tuin
- automatische serreraamopeners
- grondboor
- vol oranje wiel
- kastanjepalen (die je zelf kan+mag+moet kiezen)
- kleine plastieken serre

Toen ik de grondboor kocht - niet in de DriveIn, maar in de "echte" winkel, verbaasde ik me over
- de drukte, of de totale afwezigheid van klanten eigenlijk
- het mega-aanbod: Demeyere pannen, boeken, grasmachines, truien, ... :eek:
Maar dus vooral: geen klanten
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”