Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Dizzy schreef:Hij streeft blijkbaar naar een nieuw dieptepunt in de poppoll. Dit soort gebeurtenissen zijn schadelijk voor hem want het drijft de niet-extremisten weg van hem. Ook veel republikeinen zijn niet opgezet met dit soort extremisme. Het opstappen van een aantal bedrijfsadviseurs toont dan weer dat ook bedrijven zich niet met zulke zaken wil verbinden.

Het toont klaar en duidelijk aan waar je kan belanden als je mensen tegen elkaar blijft opzetten en extremisme niet stevig in bedwang houdt. Het is een kwestie van tijd tot er eentje totaal over de schreef gaat. The Devided States of America worden greater en greater met de dag.
Is dat diezelfde poppoll die hem een verkiezingsnederlaag van 10% voorspelde?

Ik weet zo niet dat dit schadelijk is voor Trump, de doorsnee amerikaan ziet een bende gekken "standbeelden" afbreken waarover elke amerikaan in de geschiedenisles heeft geleerd.
[youtube]5uZXKOdTjQE[/youtube]
Die amerikaan ziet dat als een "bedreiging", heel dat aftzetten tegen het overdreven politiek correct denken in Amerika is trouwens al jaren lang bezig onder Obama, dat is niet de schuld van Trump. Integendeel net door dat "symptoom", dat buikgevoel, heeft Trump de verkiezingen gewonnen.

Ik wil hier toch nog eens herinneren dat bepaalde strekkingen de verkiezingsnederlaag bijzonder slecht verteerd hebben. Deze groepen kunnen er niet mee leven dat Amerika na 8 jaar Obama terug een rechtsere koers gaat varen waardoor ze nu alles doen om de verenigde staten te verdelen, om zo hun eigen "revolutie" te kunnen doorvoeren.
Want Trump heeft momenteel absoluut niets aan een "verdeelde" verenigde staten van Amerika, integendeel.
Waarom moet net nu die beeldenstorm gebeuren? na 8 jaar democraten aan de macht?

Gevaarlijk spel, als dit maar niet uitmond in een burgeroorlog :!:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Die beeldenstorm is al veel langer bezig, ook onder Obama. Alleen is er nu veel meer tamtam rondt, zowel rond de beeldenbestormers als rond de beeldenverdedigers.

@poppol
Het eindresultaat inschatten met een systeem van "first past the post" is notoir moeilijk.
De populair vote was wel overtuigend voor de Democraten, en was ook correct voorspeld. Het US kiessysteem werkt anders en iedereen heeft zich neer te leggen bij de eindcijfers. Misschien ook even aan herinneren dat niet elke deelnemer op voorhand van plan was zich aan het eindresultaat te houden?

@verliezers
Natuurlijk vinden de Democraten het jammer dat ze verloren hebben, zeker als ze wel de popular vote hadden.
Misschien moet je eens teruggaan in de tijd, toen Clinton of Obama gewonnen hadden en de reacties van "de andere zijde" op die moment. Dat was ook geen toonbeeld van goeie verliezers.

Overigens, niet elk protest tegen Trump is georganiseerd door de Democraten hé :).
Of zijn al die CEO's die sinds het oprichten van de adviesraad opgestapt zijn volvloed Democraten, of beter nog gezwicht voor de Democraten :)?

Het is eigenlijk veel erger. Als je een overtuigd Republikein bent, lig je nu toch te wenen?
Alle wetgevende instanties zijn volledig aan Republikeinse kant, en zelfs onder dat gesternte krijgen ze niets, maar dan ook niets erdoor?
Behalve de calimero uithangen over de pers, over de democraten en klagen over de Mexicanen, de Canadezen, de Europeanen en de Russen, gebeurt er echt niets. Geen idee hoe lang de old-skool Republikeinse basis dit nog gaat pikken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

De KKK is heel blij dat er een dodelijk slachtoffer is gevallen,een vrouw die woonde in de stad(en dus alle redenen had,om daar te zijn) waar zij toevallig kwamen betogen!!om woede en haat te versprijden

http://www.hln.be/hln/nl/960/buitenland ... 0212814eec

zo een mensen worden op een zelfde lijn gezet,(door Trump)met de bewoners,van een gewone stad,die met het standbeeld die daar staat,eigenlijk niets te maken hebben,nogal straf dat de republikeinse kant zich met zo een mensen wil verenigen.
Of messchien niet?? dan moeten we in de komende weken nog wel wat verwachten,als de meeste rep. terug zijn van verlof,krijgt dit verhaal dan nog een vervolg????
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 586 keer
Recent bedankt: 41 keer

Gray schreef:Is dat diezelfde poppoll die hem een verkiezingsnederlaag van 10% voorspelde?

Ik weet zo niet dat dit schadelijk is voor Trump, de doorsnee amerikaan ziet een bende gekken "standbeelden" afbreken waarover elke amerikaan in de geschiedenisles heeft geleerd.

Die amerikaan ziet dat als een "bedreiging", heel dat aftzetten tegen het overdreven politiek correct denken in Amerika is trouwens al jaren lang bezig onder Obama, dat is niet de schuld van Trump. Integendeel net door dat "symptoom", dat buikgevoel, heeft Trump de verkiezingen gewonnen.

Ik wil hier toch nog eens herinneren dat bepaalde strekkingen de verkiezingsnederlaag bijzonder slecht verteerd hebben. Deze groepen kunnen er niet mee leven dat Amerika na 8 jaar Obama terug een rechtsere koers gaat varen waardoor ze nu alles doen om de verenigde staten te verdelen, om zo hun eigen "revolutie" te kunnen doorvoeren.
Want Trump heeft momenteel absoluut niets aan een "verdeelde" verenigde staten van Amerika, integendeel.
Waarom moet net nu die beeldenstorm gebeuren? na 8 jaar democraten aan de macht?

Gevaarlijk spel, als dit maar niet uitmond in een burgeroorlog :!:
Dit zijn geen voorspellingen maar een peiling naar de populariteit/goedkeuring van zijn beleid of gebrek eraan.Je kan erover zeggen wat je wil maar dat het een nieuw laagterecord is, is niet positief, point final.

De tegenstand komt lang niet alleen van het verliezende kamp. Bedrijfsleiders keren zich van hem af wat hem opnieuw gezichtsverlies oplevert. Er werden geen republikeinen gevonden om hem op TV (Fox) te verdedigen en dat toont nog maar eens aan dat ook in eigen partij de steun opnieuw een dreun kreeg na de recente gebeurtenissen.

De steun bij de extremisten valt ook nog mee leerde ik gisteren uit een reportage van viceland waarin men oa vertelde dat Trump voor hen te soft is en niet te vertrouwen vermits hij zijn dochter aan een jood heeft gegeven :roll:

De rol van een president is om te verenigen maar Trump doet het omgekeerde. Na een overwinning moet je ook de aanhangers van de andere kant proberen te paaien door een beleid te voeren. Trump kan ondanks zijn meerderheid en overwinning niets klaarmaken en valt van het ene schandaal in het andere. Door extremisten te soft aan te pakken geeft hij hen een signaal om verder te doen. Een burgeroorlog zie ik er niet van komen, daarvoor zijn de extremisten te beperkt in aantal en vooral in daden. Deze mensen kunnen trump echter enorm schaden door minder extremistische kiezers af te stoten.

Dit fenomeen zien we ook bij ons. VB en NVA mikken deels op hetzelfde publiek. VB kan als uitdager en oppositie veel extremere standpunten innemen dan regeringspartij NVA. NVA moet daarbij ook opletten dat ze niet de centrumkiezers afschrikken. Dat blijft balanceren op een slappe koord.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Wat denkt Trumps Partij nu over zijn uitlatingen??
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170817_03021521

Mooie samenvatting wat er allemaal gebeurd is,met de reacties van iedereen(ook de extrimisten).

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... ke/2.51472
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Trump zijn rechtse aanhangers zullen groter zijn dan de criticasters van de Republikeinen.

KKK, Rechts alt groepering en de neonazi's staan blijkbaar achter trump.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Over dat ene dodelijk slachtoffer is ondertussen al tien keer meer inkt gevloeid dan over de ca. 80 slachtoffers van Bataclan of de tientallen doden op Zaventem annex metro of de ruim 100 slachtoffers bij Atocha of de doden in Nice of de underground te Londen of... Maar ja, die ultrarechtse dader in de USA, die is toch wel een pak gevaarlijker zeker dan de daders van voornoemde aanslagen? Enfin, al mijn kaarsen voor de herdenkingen van de slachtoffers van Islam terreur zijn ondertussen al geruime tijd opgebrand. En ik had er een stapel.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Jack Daniels schreef:Over dat ene dodelijk slachtoffer is ondertussen al tien keer meer inkt gevloeid dan over de ca. 80 slachtoffers van Bataclan of de tientallen doden op Zaventem annex metro of de ruim 100 slachtoffers bij Atocha of de doden in Nice of de underground te Londen of... Maar ja, die ultrarechtse dader in de USA, die is toch wel een pak gevaarlijker zeker dan de daders van voornoemde aanslagen? Enfin, al mijn kaarsen voor de herdenkingen van de slachtoffers van Islam terreur zijn ondertussen al geruime tijd opgebrand. En ik had er een stapel.
Op het exacte moment dat je die post schreef werd er alweer een nieuwe terreuraanslag uitgevoerd in Europa. Dus zet Barcelona 17 augustus 2017 er ook maar bij in je lijstje. Ondanks de vele doden (volgens de eerste meldingen) ga je de politiek correcte bedrijfsleiders nu niet horen hoor...

En de eerdere voertuigaanvallen in Frankrijk deze maand op militairen en burgers (grotendeels genegeerd door de media).

Met een 100-pack kaarsjes ga je niet toekomen voor het einde van het jaar. Laat staan het einde van volgende maand.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Velen begrijpen blijkbaar niet wat die rechtste rakkers willen...

Zelfde met die standbeelden nu...
Waarom haal je die weg? Sinds wanneer zijn die confronterend?

Sorry maar Amerika is vroeger met die burgeroorlog een hele nieuwe weg opgegaan. En vergeet ook Nelson Mandela niet. Om dan terug racisme te promoten dat is me te ver aan het gaan.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

boonpwnz schreef:En vergeet ook Nelson Mandela niet.
Daar kunnen we heel kort over zijn: een terrorist die president werd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 586 keer
Recent bedankt: 41 keer

De meeste doen het omgekeerd
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Er Zat wel een reden achter waarom hij dat deed...

Dat het niet zo netjes is tja maar ik heb liever zo dan een Erdogan...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

https://www.jnj.com/leadership/respondi ... visiveness
Johnson & Johnson CEO Alex Gorsky resigned from the Council, prior to disbandment. We refuse to stand with those who spread hate.
En hij blijkbaar niet alleen. Duidelijk gebaar!
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Jack Daniels schreef:Over dat ene dodelijk slachtoffer is ondertussen al tien keer meer inkt gevloeid dan over de ca. 80 slachtoffers van Bataclan of de tientallen doden op Zaventem annex metro of de ruim 100 slachtoffers bij Atocha of de doden in Nice of de underground te Londen of... Maar ja, die ultrarechtse dader in de USA, die is toch wel een pak gevaarlijker zeker dan de daders van voornoemde aanslagen? Enfin, al mijn kaarsen voor de herdenkingen van de slachtoffers van Islam terreur zijn ondertussen al geruime tijd opgebrand. En ik had er een stapel.
Ah, dus we gaan opbieden?

Tientallenduizenden vuurwapendoden per jaar alleen al in de US. (dus meer dan 9/11, élk jaar!)
Miljoenen verkeersdoden per jaar, mondiaal, als ik goed ruw gegokt heb.
Miljoenen doden dankzij armoede, ondervoeding en ziekte.

Hoeveel inkt is dáárover al gevloeid? Ik dacht het al.

Wie wint er?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Er is niemand die terrorisme in naam van islam verdedigt of vergoelijkt? Integendeel.
Ik ken er wel een heel aantal die aanslagen gepleegd door rechtse zotten vergoelijken.
Waar zit dan de blinde vlek denk je :)?

Ik ken weinig bedrijfsleiders die in in een adviesorgaan van Al-Qaeda zetelen?
Moeilijk om daar dan uit op te stappen bij een aanslag, niet?

Overigens: moeten we nu ook niet verwachten dat elke alt-righter of white-supremacist de aanslagen veroordeelt?
Want verwachten we niet hetzelfde van eender welke moslim als er aanslagen gepleegd worden in naam van de islam?
Ik denk dat Jambon eens naar ginder moet reizen. Ik denk dat hij daar een significant deel van de alt-righters gaat vinden die staan te dansen.

Of wordt er misschien toch met 2 maten en 2 gewichten gewerkt?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als ruimdenkend mens moet ik dan ook eerlijk zijn en hier de miljoenen mensen ter sprake brengen die gestorven zijn in Russische goelags.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

heist_175 schreef:Overigens: moeten we nu ook niet verwachten dat elke alt-righter of white-supremacist de aanslagen veroordeelt?
Want verwachten we niet hetzelfde van eender welke moslim als er aanslagen gepleegd worden in naam van de islam?
Ik denk dat Jambon eens naar ginder moet reizen. Ik denk dat hij daar een significant deel van de alt-righters gaat vinden die staan te dansen.

Of wordt er misschien toch met 2 maten en 2 gewichten gewerkt?
Ik moei me liever niet meer (want daar kruipt veel te veel tijd in), maar uw vergelijking klopt niet:

Als een "white-supremacist" een aanslag pleegt, moeten we niet verwachten dat zijzelf dat veroordelen, maar dat alle blanken dat veroordelen (wat ze massaal doen).
Als een IS'er een aanslag pleegt, verwachten we ook niet dat IS dat veroordeelt, maar de grotere groep waar ze een (marginaal) deel van uitmaken, de moslims dus (wat ze niet massaal doen, zeker niet op een schaal zoals nu de blanke mensen neo-nazi scum veroordelen).
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nob schreef:Als een "white-supremacist" een aanslag pleegt, moeten we niet verwachten dat zijzelf dat veroordelen, maar dat alle blanken dat veroordelen (wat ze massaal doen).
Als een IS'er een aanslag pleegt, verwachten we ook niet dat IS dat veroordeelt...
Van onder welke steen kom jij gekropen?? Als een extreem rechts iemand hier of in de VS een aanslag pleegt, dan wordt dat door 99% van ons volk veroordeeld. Als IS een aanslag dan springt 99% van dat zootje ongeregeld een gat in de lucht omdat er nog maar eens zoveel ongelovigen omgebracht werden bij een aanslag. Mij moet je niet geloven. Lees morgen maar eens de kranten na over de nieuwe triomf van IS.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Jack Daniels schreef:Over dat ene dodelijk slachtoffer is ondertussen al tien keer meer inkt gevloeid dan over de ca. 80 slachtoffers van Bataclan of ...
Ik hoop dat je dat toch zelf niet gelooft...
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Jack Daniels schreef:Van onder welke steen kom jij gekropen?? Als een extreem rechts iemand hier of in de VS een aanslag pleegt, dan wordt dat door 99% van ons volk veroordeeld. Als IS een aanslag dan springt 99% van dat zootje ongeregeld een gat in de lucht omdat er nog maar eens zoveel ongelovigen omgebracht werden bij een aanslag. Mij moet je niet geloven. Lees morgen maar eens de kranten na over de nieuwe triomf van IS.
Ten eerste zou een beetje vriendelijkheid u wel sieren.

Ten tweede beweer ik min of meer hetzelfde als jij, alleen dan genuanceerder en minder extreem. Want met stellingen als 99% van de moslims staat te springen als IS een aanslag pleegt, maak je u enkel ongeloofwaardig.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Nob schreef:
Jack Daniels schreef:Mij moet je niet geloven.
maak je u enkel ongeloofwaardig.
Niet enkel ongeloofwaardig.
Het is ongelooflijk dat zoiets beweerd wordt.
Er zijn inderdaad landen waar elke Amerikaanse (of Westerse) dode tot feestvreugde leidt. Dat heeft meer met de interne politiek of met geopolitiek te maken, dan met religie.
Het toont enkel de intellectuele armoede of luiheid aan van zij die de vergelijking willen maken.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 586 keer
Recent bedankt: 41 keer

Mocht dit zo zijn dan was Jambon niet zo in problemen gekomen met zijn dansverwijzing en had hij duizenden foto's en video's als bewijs kunnen gebruiken. mocht IS werkelijk dergelijke steun genieten dan bestond er niets anders meer.

Bovendien wordt ook vergeten dat heel wat slachtoffers ook gewoon moslims zijn oa bij de aanslagen in Brussel. Ik betwijfel of hun familie en kennissen zaten te springen.

Wie dergelijke onzin vertelt maakt zichzelf inderdaad ongeloofwaardig.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dizzy schreef:Bovendien wordt ook vergeten dat heel wat slachtoffers ook gewoon moslims zijn
De meeste doden bij islam-gerelateerde terreur vallen inderdaad in landen met een grote moslimpopulatie en bij aanslagen daar vallen dus telkens ook massa's moslimslachtoffers.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

heist_175 schreef:Het toont enkel de intellectuele armoede of luiheid aan van zij die de vergelijking willen maken.
Uw vergelijking (die waarbij we moeten verwachten dat elke alt-righter of white-supremacist de aanslagen veroordeelt) toonde anders ook serieus wat intellectuele armoede...

Ik ben dat gedoe van links ook zo kotsbeu: "politieke correctheid, wij zijn intellectueel, ..." alsof er enkel langs linkse kant slimme mensen zijn. En zij dus de facto gelijk hebben, omdat ze slim zijn...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Het is anderzijds heel verrijkend om iedereen die een andere mening heeft meteen een links of rechts stempel te geven.

Beide quotes, zowel over de white-supremacists als de reactie op 99% dansende moslims is perfect met feiten aan te tonen.
Ongetwijfeld zijn het linkse feiten dan weer :).
Het is heus geen alleenrecht van links, rechts, boven of onder om zich intelligent te voelen of het te zijn. In bepaalde discussies verzandt het debat al snel in toogpraat. Rechts toogpraat bekt op dit moment beter dan linkse toogpraat.
Ik ben in het algemeen geen fan van toogpraat, van welke kleur of strekking dan ook. Als iemand zich geroepen voelt om dan op mijn reactie een kleur te kleven: be my guest :).

white-supremacists
Er wordt telkens van moslims verwacht dat ze de aanslagen veroordelen. Maar wat heeft iemand uit Borgerhout, Charleroi of Molenbeek die moslim is te maken met 3 zotten die een taxi nemen om een bom te laten ontploffen? Niets.
Net zo dwaas is het om te verwachten dat elke inwoner van Charlottesville, US of bij uitbreiding het ganse westen publiekelijk de aanslag te veroordelen. Het is evident een dwaze actie. Ik voel me geenszins verbonden met noch de islambommers, noch de white-supremacists.

intellectuele luiheid - 99% dansende moslims
Het is gewoon niet waar dat moslims blij zijn met aanvallen of aanslagen in het Westen. Integendeel. Heel wat moslims, Westers en andere, beseffen/vrezen dat aanslagen in naam van de islam leiden (lijden) tot meer agressie en een vijandigere houding tov moslims.
Los daarvan zijn moslims de grootste groep slachtoffers van islamterreur.
Dus opnieuw: luiheid.

Tenzij iemand anders kan aantonen:)?
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Uwe grote intellectuele hoogheid heeft gelijk.

Uw ego genoeg gestreeld nu?
Kan je nu terug beter slapen?

Alle vooruit, dan ben ik blij.

Over and out.

ps. Als er ooit een grote agressieve groep uw richting uitkomt, wens ik u veel succes hen te overtuigen dat ze intellectueel lui zijn en dus ongelijk hebben en van hun acties moeten afzien. Succes ermee ;-)
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoe is deze discussie nu weer uitgedraaid op wie links en rechts is?

Maakt dat nou echt uit bij welke kant je hoort en vooral welke mening je verspreid?

Cmon we spelen geen pokémon waar het goed tegen kwaad is.

Ik ben gewoon enorm geschrokken van dat links rechts gedoe?
Dus als je een mening hebt zal je gewoon in een vakje worden geduwd?

Waar gaan we naartoe?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Je kan er inderdaad voor kiezen om elke discussie te smoren in geweld. Dat is wat je ziet in heel wat Afrikaanse, Aziatische landen en het Midden-Oosten.
Ik dacht dat we in België en bij uitbreiding nog wel enkele landen de wet van de sterkste al een tijdje vervangen hadden door een wetboek?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 586 keer
Recent bedankt: 41 keer

Nob schreef:Ik ben dat gedoe van links ook zo kotsbeu: "politieke correctheid, wij zijn intellectueel, ..." alsof er enkel langs linkse kant slimme mensen zijn. En zij dus de facto gelijk hebben, omdat ze slim zijn...
Uiteraard is intelligentie niet gekoppeld aan een politieke strekking. Er zitten dus zowel intelligente als minder intelligente personen bij alle strekkingen. Helaas is het wel vaak zo dat de minder intelligente exemplaren zich het hardst laten horen en opmerken. Als je minder vermogen hebt om een onderbouwde argumentatie op te bouwen dan vervalt men sneller in geroep of de zogenaamde toogpraat. Men praat gewoon na wat men in eigen groep hoort of soms gewoon wat men wil horen/weten. Zo krijg je een erg eenzijdig verhaal dat wel fout moet zijn door de eenzijdigheid. Dit geldt voor zowel links als rechts. Dit fenomeen is trouwens niet beperkt tot mensen met een minder hoog IQ, ook hoog opgeleide mensen trappen in die bubble-val.

Een 2e belangrijk feit is dat intelligentie nu eenmaal schaars is en niet iedereen er in dezelfde mate mee gezegend is, je zit dus altijd met een overschot aan mensen die eerder volgers zijn dan mensen die zelfs iets doen/bedenken dat een verschil maakt in positieve zin. Het is dus veel moeilijker om mensen te overtuigen van iets nieuws (verandering) als dit ook nog eens moeilijk te begrijpen is of onzekerheid meebrengt. Domme ideeën verkopen veel gemakkelijker, zeker als ze beroep doen op een instinctief gevoel van veiligheid en bekende/aanvaarde opvattingen.

Een derde punt is dat politieke leiders zich steeds vaker beperken tot hun kiespubliek en niet langer verenigend werken en ook de kiezers die niet op hen stemden willen dienen. Dan krijg je een steeds grotere verdeeldheid in de bevolking die met elke trivialiteit groter wordt. Er wordt ook steeds meer beroep gedaan op de instinctieve gevoelens (veiligheid, angst,...) om eenzijdige standpunten te pushen. Alle gelijkenissen met bestaande situaties is puur toevallig.

Trouwens, het is al een foute aanname dat links OF rechts gelijk zouden hebben. Beiden hebben ongelijk als je het te puur bekijkt want ze gaan uit van een idealistische situatie/denkbeeld. Daarom dat ik persoonlijk niet geloof in het "gelijk" van een strekking. Soms heeft links een punt, soms rechts. Om een beleid te krijgen dat op langere termijn werkt heb je dus een evenwicht nodig waarbij de fouten in beide strekkingen door de andere strekking gemilderd worden. Ik denk niet dat veel mensen willen wonen in een puur links/rechts land.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je moet echt geen moeite doen om in de US tweedracht te zaaien hoor.
Dat land rukt zichzelf zo ook al uit mekaar.
Links wil allang linkser worden (healthcare, ...) terwijl rechts nog rechtser wil gaan, en dat is al jaren het geval.
Er is allang geen middle ground meer in de US. Ze zijn eigenlijk korter bij een burgeroorlog dan je zou denken.

Inzake intelligentie: wat je nu ziet in oa de US, is dat populisme dat aan het winnen is; populisme leeft nl van zwart-wit stellingen, en die gaan er vlot in bij mensen die niet zo op de hoogte zijn van alle nuances.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Het is voldoende om naar de website van de Belgische politieke partijen te gaan, om in te zien dat enkel een coalitieregering zin heeft.
De PVDA dweept nog steeds met Venezuela (ondertussen wel al in afgezwaktere bewoordingen), hoewel het daar nu gewoon een dictatuur is.
De standpunten van de NVA hoeven geen betoog qua "waanzinnigheid"

Het is wel duidelijk dat het heil niet van links of rechts zal komen, maar vanuit het centrum.
Helaas overheersen ook in de BE politiek de oneliners. Zoals altijd ook hier weer: zowel links (Stevaert/gratis), als rechts (armen op café/Homans).
Een visie op lange termijn, en een strategie om daar te geraken, ontbreekt compleet (L en R).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef: Het is wel duidelijk dat het heil niet van links of rechts zal komen, maar vanuit het centrum.
Niet echt mee akkoord. We hebben hier altijd al een centrumregering gehad (de huidige is dat ook, maak je daar geen illusies over). Probleem met centrumregeringen is dat die bij elk nieuw initiatief massaal water in de wijn moeten doen om iedereen tevreden te stellen. Het is dan uiteindelijk zodanig verwaterd dat het niet meer effectief is. Dit is volgens mij een van de redenen waarom we in dit land nog amper vooruit raken.

Vb e-commerce. Regering beseft dat we in dit land achterlopen en dat e-commerce makkelijker georganiseerd moet kunnen worden. Rechts lanceert initiatief om nachtwerk in retail mogelijk te maken. Achterban van links morrelt. Uiteindelijk is het een centrumcompromis: ok, maar mits bepaalde afspraken met vakbonden. De vakbonden zien daarin de gedroomde kans om elk bedrijf dat aan e-commerce wilt beginnen met hun lijstje van verplichte wensen te confronteren, zoniet gaan ze niet akkoord. Daardoor wordt e-commerce al snel niet interessant meer voor de bedrijven (de vele eisen van de vakbonden zouden de winsten van de e-commerce meer dan teniet doen). Gevolg: ons land verliest een van de belangrijkste economische sectoren van de toekomst aan de buurlanden die maar al te graag onze retailjobs inpikken.

Ook minimumdienstregeling voor het spoor, en de reden waarom het er niet komt, is een van die voorbeelden (volledig los van de discussie daarover zelf of dat nu nuttig is of niet).

Om constructief te zijn, ik pleit eerder voor afwisselend een linkse of rechtse regering (naargelang de kiezer) die wat zaken erdoor kan duwen, gevolgd door een centrumregering die ideaal is om de scherpe kantjes er wat vanaf te vijlen. Afwisselend links/rechts kan zoiets ook bereiken, maar daarmee riskeer je de polarisering die je in de VS ziet.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Alé, dan moeten we niet meer gaan kiezen :angel: binnen de 4 jaar is het toch de vijand die regeert.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

iceke schreef:Alé, dan moeten we niet meer gaan kiezen :angel: binnen de 4 jaar is het toch de vijand die regeert.
Dan is't zoals in de US... (proberen) afschaffen wat de vorige gedaan heeft. :bang:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

on4bam schreef:
iceke schreef:Alé, dan moeten we niet meer gaan kiezen :angel: binnen de 4 jaar is het toch de vijand die regeert.
Dan is't zoals in de US... (proberen) afschaffen wat de vorige gedaan heeft. :bang:
Je ziet hoever ze er mee raken met ObamaCare. Eenmaal je de mensen iets gegeven hebt neem je het niet zo makkelijk weer af. Dat is net het mooie van het systeem: je kan iets invoeren, en eenmaal de volgende regering aan de macht is hebben de mensen al kunnen proeven en kunnen oordelen of het goed of slecht is (je kan het dus tenminste proberen - iets wat in dit land niet kan!). Je beseft toch ook wel dat, als de vorige Amerikaanse regering een centrumregering was, er nu geen ObamaCare zou zijn? Voor de GOP was het toen een absolute no-go, alle GOP-senators waren tegen (inclusief degene die nu voor zijn).

(wat niet betekent dat ObamaCare op zich niet problematisch is - het huidige concept is onhoudbaar wegens niet te betalen zonder grondige wijzigingen aan hoe artsen en farmacie betaald worden voor hun prestaties (die daar uiteraard niet voor staan te springen) - als er niets verandert zal ObamaCare zichzelf vernietigen (is nu al bezig: zie elk jaar fors stijgende premies) en het lijkt dat de GOP daar nu gewoon op gaat wachten - maar da's een andere discussie).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 586 keer
Recent bedankt: 41 keer

De huidige regering is geen centrumregering maar eerder rechts. CD&V zit er wel in maar bakt er weinig van en laten zich herhaaldelijk met een kluitje in het riet sturen.

Dat er hier niets zou kunnen geprobeerd worden klopt ook niet. Men maakt genoeg wetten die nadien zodanig blijken te rammelen dat ze ze moeten bijsturen of afschaffen, je kan dat ook proberen noemen :lol:

Uiteraard is het moeilijker om voordelen weer af te voeren eens ze bestaan. Dan moet je de kiezer pijn doen en daar zijn de partijen te laf voor. Iedereen weet bijvoorbeeld dat de huidige regeling rond bedrijfswagens niet stroken met de verkeersproblematiek/files en nog minder met de milieudoelstellingen maar we doen gewoon verder omdat de kiezer nogal eens boos zou kunnen zijn.

Het is volgens mij dus meer een zaak van gebrek aan lef dan iets anders. Bekijk wat steden proberen, dat is soms veel gewaagder. Het circulatieplan in Gent is een andere topic maar een mooi voorbeeld hoe je iets kan doen dat veel kiezers eerst zal afschrikken maar op langere termijn u wel een sprong in de juiste richting kan opleveren. Ik ben ervan overtuigd dat dergelijke gewaagde keuzes ook de kiezer zal smaken.

Je zal in België altijd met coalities van diverse partijen zitten en dat is zo slecht niet. Je kan extreme voorstellen al afvijlen vóór ze ingevoerd zijn en dan is afvoeren of wijzigen ook niet altijd nodig bij de volgende regering.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

CCatalyst schreef:Je ziet hoever ze er mee raken met ObamaCare.
Verhelderend artikel
TheEconomist 10/08/2017 - The expanding universal - The fix for American health care can be found in Europe - Policymakers should take a close look
Mr McConnell’s syllogism, equating single-payer health insurance systems with socialism, government and Europe, rests on a set of deep archetypes. It can trace its roots back more than a century, to the days when Gilded Age railroad barons fulminated against the leftist European immigrants who, they believed, were infecting America with communism. But it makes no sense in the context of the health-insurance debate.
These countries achieve universal coverage through a mix of private, for-profit and not-for-profit insurers. This private-public combination may sound like the sort of ideological breakthrough that could serve as a compromise between Democrats and Republicans. But it isn’t new. Germany has been using some variety of this model ever since it invented public health insurance, 134 years ago, during the administration of Otto von Bismarck.
That complexity contributes to costs. America spends vastly more on administration: 8% of health spending, versus 2.5% in Britain. As of 2013, Duke University hospital had 400 more billing clerks (1,300) than hospital beds (900). Americans also consume more health care. The result is that health care manages to chew up about 17% of GDP without even covering everyone. (No European system costs more than 12% of GDP.)
Nog een voorbeeld waarbij stoere quotes (socialism, communism) het halen van een echt debat en een zoektocht naar een goede oplossing.

Obamacare kan dus beter, veel beter. En zelfs met lagere kosten!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dit is toch weer een nieuwe laagtepunt van Trump *zucht*. Je zou toch denken dat hij ondertussen wel al wat gecoacht en dergelijk wordt... Niet dus...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171129_03214544
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Tomby schreef:Je zou toch denken dat hij ondertussen wel al wat gecoacht en dergelijk wordt.
De perfectie hoeft niet gecoacht te worden. Niemand weet iets beter dan hij.

Waar zitten je gedachten??? :bang:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Tomby schreef:Dit is toch weer een nieuwe laagtepunt van Trump *zucht*. Je zou toch denken dat hij ondertussen wel al wat gecoacht en dergelijk wordt... Niet dus...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171129_03214544
Je moet echt altijd twee keer nadenken bij hetgene dat Trump doet, dat zou toch de les moeten zijn na de verkiezingen vorig jaar. Trump heeft opnieuw exact bereikt wat hij wou, mede dankzij de media. Miljoenen mensen gaan nu filmpjes zien waarin Moslims zinloos geweld plegen, iets wat anders nooit gebeurd zou zijn omdat zo'n filmpjes steeds onder de mat geschoven worden door de mainstream media.

Trump wint hierbij in die zin dat die filmpjes over de tongen zullen gaan en onbewust meer steun gaan opleveren voor de "travel ban", "immigration vetting" en zelfs Trump 2020. Doordat de mainstream media - hier en in de VS - weigeren om het probleem van geweld door immigranten aandacht te geven of bespreekbaar te maken, hebben ze zelf een kader gecreëerd waarin zo'n zaken gemakkelijk zonder duiding of relativering verspreid kunnen worden als ze dan eens op een andere manier aandacht krijgen, iets waar Trump gretig gebruik van gemaakt heeft.

Voor de rest is het puur echokamer. Als De Standaard schrijft dat het Trump "meteen op een hoop kritiek komt te staan", vergeten ze wel erbij te zeggen dat het hem enkel kritiek oplevert bij de groep die Trump sowieso al niet kan lusten. De mensen die hem wel in het zadel gestemd hebben zien hierin opnieuw een bevestiging van wat ze al denken.
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”