Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Over politieke keuzes informeer ik me wel goed en dus laat ik me niet vangen (tenminste, dat probeer ik) door populistische uitspraken genre "de kracht van verandering", "we bouwen een muur", ... etc
Je laat je niet vangen... doen de regerende (correct) politieke partijen het dan zo goed ?

Bij de verkiezingen staan ze allemaal op de eerste rij met hun beloftes... maar daarna ?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

En door te liegen helpt Trump "het volk"?
Alsof hij nog maar in de buurt gaat komen van wat hij beloofd heeft?

@laten vangen
vandaar "tenminste, dat probeer ik"
want niet elke belofte wordt omgezet in de realiteit.
Wat ook niet abnormaal is, want politiek is compromissen sluiten.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

MichelJ schreef:1 ding zal niet veranderen : de rijken worden rijker en de armen armer :)
tijdens de "golden sixties" leek het echter dat de rijken minder rijk werden en de armen welvarend konden worden :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:En door te liegen helpt Trump "het volk"?
Alsof hij nog maar in de buurt gaat komen van wat hij beloofd heeft?
Die man heeft ondertussen een vermogen van 4.2 miljard dollar... een dommerik zal het dus wel niet zijn.

Laat ons even wachten... en geen doemscenario's voorspellen zoals De Gucht dat doet (die ondertussen wel 8000 euro/maand in z'n zakken steekt en jou en mij gewoon uitlacht in ons gezicht).
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Maarten Verheyen schreef:Maar liefst 57 kranten schaarden zich achter Clinton.
Trump moest het met 2 stellen.
Elders was het al niet beter.
CNN werd herdoopt in the Clinton News Network. Niet ééns ver gezocht als je ziet hoe journalisten debatvragen doorstuurden naar de democratische kandidaat.
Trump heeft de verkiezingen gewonnen ondanks de enorme tegenkanting die hij kreeg van de media.
Of moet ik zeggen “dankzij” die tegenkanting?
Volgens mij heeft Trump de media handig gebruikt om zijn slag thuis te halen. Dat gevoel heb ik gehad sinds dag één en werkt sterker naarmate de verkiezing vorderde.
Trump jaagde de media bewust de gordijnen in.
Had hij lang voor anderen gezien hoe iedere verkiezing in het Westen gewonnen wordt door dezelfde anti-establishment trend?
Waar het vroeger belangrijker was om de media achter je te hebben, is dat nu eerder een blok aan je been.
Mensen geloven de media niet meer. Ze maken deel uit van het establishment dat ze verwerpen.
Hoe meer die media dan hun best doen om een bepaalde kandidaat met de grond gelijk te maken, hoe aantrekkelijker hij wordt.
Neem nu de polls.

De media spenderen miljoenen dollars aan het verzamelen van data en niet één van hen hield zelfs maar rekening met een overwinning van Trump.
De Washington Post schreef recent nog: “Donald Trump’s chances of winning are approaching zero”
Op een gegeven moment tijdens de zomer was er sprake van een voorsprong van 12% (!)
En begin deze week was dat nog steeds 3%-4%.
Ik heb het altijd moeilijk gehad om die peilingen serieus te nemen en toen ik er wat onderzoek naar deed, merkte ik een aantal interessante zaken op:

1) Bepaalde onafhankelijke peilingen gaven een ander beeld. Anonymous deed een brede peiling die Trump een enorme voorsprong gaf bijvoorbeeld.
2) De animo op social media was veel groter voor Trump dan voor Clinton
3) Er verscheen weinig volk op bijéénkomsten van Clinton terwijl Trump een massa op de been kreeg.
4) De peilingen hielden geen rekening met “shy-voters” (kiezers die niet willen aangeven voor Trump te stemmen)
enz.

Dit klopt totaal niet met het beeld dat de media probeerde op te hangen.
Het beeld dat Clinton met een landslide zou winnen.
Waarom kon ik een overwinning van Trump voorspellen terwijl de media miljoenen spendeerden aan polls en niet ééns in de buurt kwamen?
Simpel: de media geeft geen bal meer om correcte informatie.
Ze gebruiken de data om hun eigen agenda te pushen. (het is bewezen dat journalisten van CNN debatvragen doorspeelden aan Clinton)
Ging recent al fout met Brexit en nu dus ook met de verkiezingen in de VS.

Hopelijk een signaal om weer feiten te gaan rapporteren in plaats van de bevolking te manipuleren?
Ik vrees ervoor.

Dezelfde personen die je anderhalf jaar aan een stuk blaasjes hebben wijs gemaakt over de winstkansen van Trump menen nu al te weten wat voor president hij zal zijn.
De propagandamachine blijft gewoon doordraaien.

Als je een correcter beeld wil van hetgeen gaande is in de wereld, kan je niet meer rekenen op de media alleen.
Dat is de reden waarom ik diverse bronnen gebruik, kritisch ben ten opzichte van alles en iedereen en mijn eigen denkwerk doe.

Niet dat ik daarom altijd gelijk zal hebben, maar ik weiger in ieder geval om te geloven wat de media wil dat ik geloof.
een quote van iemand die enkele dagen geleden nog Trump tot president aanduide (en wie ik voor gek verklaarde...)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Hoe gaat de man in kwestie zich dan informeren?
Via IRC? Via usenet?
Of via Anaonymous? Lachwekkend :).

De uitspraken die Trump tijdens de campagne deed, zijn verderfelijk. Om die reden zou ik niet op hem gestemd hebben, maar wel op Clinton die veel ervaring heeft met beleid en met compromissen zoeken.
Aangezien Trump een ongeleid projectiel is gebleken tijdens de campagne, is het nu koffiedik kijken wat voor beleid hij echt gaat voeren.

Wat die "Maarten" beweert is ook niet correct.
Niemand had een landslide voorspelt, wel een voorsprong van 4 procentpunt.

@vermogen Trump
Er doen allerlei geruchten de ronde over zijn vermogen. Van enkele miljoenen tot enkele miljarden.
Niemand die het weet, want hij heeft het niet willen zeggen. Of hij zei elke dag wel iets anders.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Die linkse rakkers toch, zowel hier op UB als elders. Zowel voor, tijdens als na de verkiezingen zijn hun commentaren over 1 kam te scheren. Schelden, schelden en nog eens schelden. Laatste voorbeeld staat iets boven mijn bericht, namelijk zeggen dat iemand gek is omdat hij Trump de verkiezingen zag winnen. Wat voor een zielige bende stumperds zijn jullie?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Je kan The Simpsons ook als nieuwsbron nemen, die hadden 16 jaar geleden al voorspeld dat Trump ging winnen.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161109_02563653

Misschien heeft niet iedereen de (voor)verkiezingen gevolgd, maar ik ken iemand die heel hard kan schelden en straks president wordt.
En ik zou die niet links noemen.
Maar ongewtijfeld ben ik een stumperd :banana:
Laatst gewijzigd door heist_175 09 nov 2016, 14:26, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

LOL, dus omdat ik Trump een onbeschofte nitwit vind, waarop ik nooit zou stemmen mocht ik mogen, ben ik een linkse rakker ? De tijd dat ik hier links gestemd heb dateert nog van mijn studententijd, en dat is serieus lang geleden zulle.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:De uitspraken die Trump tijdens de campagne deed, zijn verderfelijk.
En raar maar waar... enorm veel vrouwen hebben voor Trump gekozen.
_ketter_
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 2 keer

Volgend jaar worden in Frankrijk en Nederland de anti-establishment populistische golven bereden zoals Trump ze nu getoond heeft in de USA. Coming soon to a european theatre near you :). Ik denk dat het bij BDW ook al zal beginnen kriebelen.

Karel De Gucht epitomiseert in België de door de kiezer gehate elite, die deze boze kiezers steeds wegzetten als racistische bekrompen fanatici en hun felbevochten lidmaatschap in de middenklasse hersenloos wegglobaliseren.

Wel beste Karel, dit was de grootste FU ooit.

Enkel Bernie Sanders had dit debâcle kunnen helpen voorkomen als enig redelijk aanspreekpunt voor de verliezers van de globalisering.
Laatst gewijzigd door _ketter_ 09 nov 2016, 15:08, in totaal 1 gewijzigd.
so, a chicken is not a sparrow
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:Schelden, schelden en nog eens schelden.
Jack Daniels schreef:Wat voor een zielige bende stumperds zijn jullie?
Afbeelding
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

cloink schreef:
Jack Daniels schreef:Schelden, schelden en nog eens schelden.
Jack Daniels schreef:Wat voor een zielige bende stumperds zijn jullie?
Afbeelding
Heb je echt niets beters in te brengen???
Zielige linkse rat!
(graptjen é Pol)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

_ketter_ schreef:verliezers van de globalisering.
Er wordt wel degelijk nagedacht over "verliezers", maar ook dat wordt door populisten weggelachen.
Of heb jij recent Wilders of Trump horen pleiten voor pleiten voor een minimuminkomen?
Of denk je dat de-gelobalisering de jobs gaat terughalen? En van waar ga je ze terughalen? Uit Mexico, zodat uw producten veel te duur zijn?
Of voor Nederland: vanuit Polen? Terug een oorlogje voeren in de EU :)?

Dus ja, bekrompen vind ik nog niet zo'n slechte vergelijking.

Overigens zou ik Trump - die zelf belastingen ontdoken heeft, illegalen tewerkstelt en niet al zijn onderaannemers betaalt - een opmerkelijke vertegenwoordiger of verdedigen dat de verliezende klasse in de USA.
_ketter_
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:
_ketter_ schreef:verliezers van de globalisering.
Er wordt wel degelijk nagedacht over "verliezers", maar ook dat wordt door populisten weggelachen.
Of heb jij recent Wilders of Trump horen pleiten voor pleiten voor een minimuminkomen?
Of denk je dat de-gelobalisering de jobs gaat terughalen? En van waar ga je ze terughalen? Uit Mexico, zodat uw producten veel te duur zijn?
Of voor Nederland: vanuit Polen? Terug een oorlogje voeren in de EU :)?

Dus ja, bekrompen vind ik nog niet zo'n slechte vergelijking.

Overigens zou ik Trump - die zelf belastingen ontdoken heeft, illegalen tewerkstelt en niet al zijn onderaannemers betaalt - een opmerkelijke vertegenwoordiger of verdedigen dat de verliezende klasse in de USA.
Integendeel, ik denk dat het door Trump geïnstalleerde protectionisme tot een serieuze recessie zal leiden.

Globaal maakt de middenklasse vooruitgang, maar dat neemt niet weg dat de Amerikaanse (en West-Europese) middenklasse zonder job valt en er tov. de jaren 70! & 80 op achteruit gegaan is in effectieve koopkracht.

Ik becommentarieer de verkiezingsuitslag maar vanuit het standpunt van de kiezer hé, imho. (over Trump zal ik maar zwijgen).
so, a chicken is not a sparrow
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tomby schreef:Ik zie nu immers dat Trump 47.7% van de stemmen heeft tegenover 47.5% voor Clinton, dus het is toch closer dan het lijkt.
Indertussen is het zelfs omgewisseld en ligt dus Clinton voor. Dat zal ook nie veel helpen om het Amerikaanse volk terug samen te brengen. Zeker al niet omdat Trump al tijdens de dag begon te zagen over een rigged systeem en dus ongetwijfeld op het systeem ging hameren hebben had hij verloren met 0.2% stemmen méér.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

cloink schreef:
Jack Daniels schreef:Schelden, schelden en nog eens schelden.
Jack Daniels schreef:Wat voor een zielige bende stumperds zijn jullie?
Afbeelding
Kijk naar om het even welk USA TV programma of liever luister aandachtig, t is de ene biep na de ander.
Hij sprak blijkbaar de taal van het volk zonder de nodige bieps.
én t is een zakenman, hij gebruikt de regels zoals ze gemaakt zijn met achterpoortjes en al.
Velen deden hem dat voor.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Je hoeft je helemaal niet in te houden om zijn kiezers "dom" te noemen. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Het staat op het internet dus is het waar!

Tsjonge tsjonge.

http://www.factcheck.org/2015/11/bogus- ... ets-trump/
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

selder schreef:Het staat op het internet dus is het waar!

Tsjonge tsjonge.

http://www.factcheck.org/2015/11/bogus- ... ets-trump/
Ne mens mag toch eens lachen zekers... :bang:

Trouwens, jouw factcheck staat ook gewoon op het internet, dat is dus even juist als hetgeen ik hier toonde. :banana:

Draai het of keer het. Je kan hem moeilijk tactvol noemen en ook zeker niet vrijspreken van leugens in zijn toespraken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Enkele bedenkingen,indien hij zijn beloftes waarmaakt zal hij ongetwijfeld op ramkoers komen met China,vraag is hoe dit land zal reageren,maar ook Mexico en canada liggen in de weegschaal bij Trump,ik vind dat het nog altijd beter is goed overeen te proberen komen met je buurlanden.
Maar China lijkt mij toch ook wel moeilijk in te schatten,hoe zal dat land reageren als het in het visier komt van Trump?? dit lijkt mij evenzeer onvoorspelbaar,en niet te voorspellen,en dat is gevaarlijk.
Bovendien weet ik niet waar Trump het geld zal vandaan halen voor zijn verwezelijking van zijn plannen binnen de US,hij zou wegen en bruggen willen heraanleggen,of gewoon nieuwe leggen,massaal dan,wat enorm veel geld zou kosten.
ook zou hij het belastingsstelsel willen vereenvoudigen,en de erfenisrechten willen hervormen,waarbij mensen met een redelijk aantal $$ geen taksen bij overlijden zouden moeten betalendit alles zou veel minder geld in de schatkist brengen.
Bovendien zou hij ook het Amerikaans leger nog eens willen uitbreiden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

De polls waren op zich niet echt fout, Hillary wint uiteindelijk ook de popular vote. Maar het probleem is vooral dat de polls geen rekening houden met turnout. Was er een stemplicht in de VS, dan zou Hillary het wel gehaald hebben. Maar die stemplicht is er niet, en het viel op dat het de grote Hillary-doelgroepen waren die thuisbleven.

Waarom bleven die thuis? Volgens mij omdat Clinton er nooit in geslaagd is om die mensen echt te omarmen. Ze is er niet in geslaagd om een "klik" te maken met die mensen. Het viel me overduidelijk op in de laatste dagen van die campagne: Hillary laat schatrijke sterren als Katy Perry liedjes voor haar zingen, en dat is wel allemaal "amazing" qua show met veel "bling bling", maar wat voor indruk geef je daar mee? Katy Perry en consoorten die veelal in het comfortabele Californië wonen weten niets af van de problemen waar velen in leven, en als puntje bij paaltje komt geven ze er ook niet veel om, dat hebben de meeste kiezers ook wel al door. En dat algemene "lots of talk, few action" die je bij Hillary en haar campagne aanvoelt vergrote enkel nog maar de afstand tussen Hillary en haar kiezers. Ik denk dat de doelgroepen zich wel achter haar geschaard hebben omdat het alternatief voor hen zeker niet beter was, maar dat het nooit van harte was en op Election Day zelf zal de motivatie om te gaan stemmen voor velen er uiteindelijk niet geweest zijn. Iets waar Obama dan weer helemaal geen problemen mee had, zelfs niet in zijn tweede campagne.

Trump heeft ook niet die klik gemaakt, maar hij had die ook niet nodig, omdat hij enerzijds een (oudere) bevolkingsgroep aansprak die al jarenlang gefrustreerd loopt en sowieso heel hard gemotiveerd was om voor hem te stemmen wat hij ook zei of deed, en daarnaast omdat hij een (jongere) beweging had die voor hem de klik maakte en een groot deel van zijn online-campagne vrijwillig voor hem uitgevoerd heeft. Kijk maar naar /r/The_Donald, waar Trump bijna tot God verheven werd.

Ik vond de verzoenende woorden van Trump de voorbije nacht wel indrukwekkend. Als hij zich echt presidentieel gedraagt, en vooral, als hij zij goed laat adviseren, dan denk ik dat de juiste keuze gemaakt is voor de Amerikaanse economie de komende 4 jaar. Niet voor de buitenlandse economieën, maar Trump zal de deur ook niet dichtslaan, hij weet zelf ook goed genoeg dat Amerika niet alleen op zichzelf kan leven.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik verwacht ook nog andere problemen,Trump zal (dat heeft hij toch beloofd) Obama care weghalen,natuurlijk had die O.Care nog vele nadelen,en stond nog zeker niet op punt,(maar het was wel de eerste algemene ziekteverzekering in de US!!)en er is al helemaal geen vgl. met hier in Europa mogelijk,maar weet iemand wat hij daarna gaat doen? het is natuurlijk heel gemakkelijk om miljoenen Amerikanen terug zonder een ziekte verzekering te zetten,gaat hij daarna de mensen laten kreperen op de straten,(mensen die genoeg geld hebben kunnen zich natuurlijk wel goed laten verzorgen in de US).
Zoiets is in Europa gelukkig ondenkbaar.
De muur tussen Mexico bouwen zou al een huzarenstuk zijn(bijna 3000 km) maar wat daarna?? hoe gaat men die muur bewaken,en ervoor zorgen dat niemand er op een idee komt om er een tunnel onder te graven??

Bovendien (net gehoord op CNN) zou hij de deal men Iran (over kern energy) willen opblazen.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Kiezen tussen Trump en Clinton................
In het begin zegde ik; geen van beiden (moestk in Amerika wonen). Ik zou gewoon niet gaan stemmen dat was mijn 1ste gedachte.

Maar als je dan voor maandenlang al die haatdragende irritante schijtartikels krijgt te lezen hier en elders zoals hln, nieuwsblad, zeker diene de morgen, de standaard en noem maar op; ik was het moe en kotsbeu en zo is mijn sympathie voor Trump beginnen groeien. Clinton zou sowieso nooit mijn stem krijgen. En dan zag ik de debatten en toen wist ik het zeker, als je dan toch moet kiezen en niet nog eens 4j Obama wanbeleid wil krijgen waar Clinton zou voor zorgen, Trump stemmen dus.

Obamacare is geen goed systeem en moet zeker afgevoerd of herbekeken worden.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Obamacare is een compromis, gemaakt door mensen die allergisch waren aan een systeem 1) waar iedereen moest aan deelnemen, en 2) dat een prijslimiet kon zetten op onderzoeken/operaties en medicatie.
En een universal healthcare system dat dit niet kan doen, wordt een zwart gat.
De hospitaals en farmaceutische industrie melken dit uit, want "de patient is verzekerd".
Waardoor de prijzen stijgen (enfin, de winstmarges), en de verzekeraars moeten de premiums omhoogtrekken om mee te kunnen. Rinse, repeat.

In de US echter gaat zo'n systeem heeeeeel moeilijk verdedigbaar zijn. Aan de ene kant heb je mensen die allergisch zijn aan belastingen (=socialisme), verplichte verzekeringen (=socialisme), en een overheid die zich teveel bemoeit (=socialisme, tenzij het over de slaapkamer gaat).
Aan de andere kant zijn ze na decennia zo gebrainwashed dat ze niet inzien dat publieke wegen, brandweer, en onderwijs etc etc ook al "socialistisch" zijn. En zij die het inzien proberen het af te breken (de staat van honderden bruggen in de US bv is rampzalig).

Tja, solidariteit is een concept dat veel amerikanen haten. Dan weet je het wel he.

Met als resultaat dat je voor een geboorte hier zo'n 600 euro betaalt, en in de US zo'n 22000 dollar.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Het was met Obama Care zeker niet zo goed,men moet weten dat,om redelijk goed verzekerd te zijn,men ongeveer 2x 3000$ per jaar moet betalen,dat is inderdaad zeer duur,maar natuurlijk veel beter dan vroegere tijden waar bijna niemand (behalve diegene die er warmpjes inzitten) een verzering konden betalen.
Inderdaad,die Obama Care is veel te duur,men kan zich afvragen met wat voor een plan Trump zal tevoorschijn komen,een aangepaste,vernieuwde Obama Care,met een andere naam?? zou volgens mij het beste zijn voor de bevolking.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Er hebben 15000 mensen op Harambe gestemd blijkbaar, een dode gorilla. Ook dat is Amerika. (Ik wist niet eens dat je nieuwe voorstellen kon doen)
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Tja, als je moet kiezen tussen de pest, cholera of Harambe is de keuze snel gemaakt. :bdaysmile:

#DicksOut
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

De kiesmannen kunnen het resultaat nog steeds het resultaat aanpassen natuurlijk: http://www.nbcnews.com/id/18053715/ns/p ... CYAm-ErLdQ
Als er zo een paar volgen dan kan het evengoed zijn dat het nog Hillary zal worden.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Moesten er niet een stuk of 70 kiesmannen overstappen of zo ? In de hele geschiedenis van de US zijn er in totaal maar 17 geweest die uitendelijk niet voor de kandidaat van hun partij gestemd hebben.
Trouwens, hoe ondemocratisch zou dat wel niet zijn eigenlijk. Je stemt voor kandidaat X, en een van zijn kiesmannen stemt uiteindelijk voor kandidaat Y.

Eekhoorn schreef: Maar als je dan voor maandenlang al die haatdragende irritante schijtartikels krijgt te lezen hier en elders zoals hln, nieuwsblad, zeker diene de morgen, de standaard en noem maar op; ik was het moe en kotsbeu en zo is mijn sympathie voor Trump beginnen groeien.
Wow, dus gewoon door de negatieve berichtgeving begin je sympathie te krijgen ? Lijkt wel een stockholmsyndroom :eek: . Je kan er niet om heen welke groteske, belachelijke, onrealistische, schrikbarende etc... uitspraken Trump gedaan heeft. Mja, dan is het maar normaal dat de pers die begint uit te lichten en in vraag stellen.
Je stemt normaal nog altijd op een kandidaat omwille van zijn ideeën/gedachtengoed, en niet omwille van hoe hij in de pers afgeschilderd wordt, zou ik hopen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Tomby schreef:Moesten er niet een stuk of 70 kiesmannen overstappen of zo ? In de hele geschiedenis van de US zijn er in totaal maar 17 geweest die uitendelijk niet voor de kandidaat van hun partij gestemd hebben.
Trouwens, hoe ondemocratisch zou dat wel niet zijn eigenlijk. Je stemt voor kandidaat X, en een van zijn kiesmannen stemt uiteindelijk voor kandidaat
Helemaal mee akkoord.
De regels van het spel zijn op voorhand vastgelegd. De regels moeten dan naderhand niet aangepast worden, omdat er een gek in het Witte Huis komt. Die gek is er enkel gekomen omdat hij de regels gevolgd heeft. Ik vind niet dat de regels dan nu snel/snel aangepast moeten worden.
Jullie hebben voor een gek gekozen, wel zit dan maar op de blaren.

Alle hillbilly's die denken dat Trum opkomt voor zij die door globalisering uit de boot zijn gevallen, leg het later maar aan uw kinderen uit en tot die tijd zal je met uw keuze moeten leren leven.
En voor de mensen uit Californië (en andere regio's en steden die de kalender geen 50-60 terug willen draaien): sterkte en moed!
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

heist_175 schreef:
Tomby schreef:Moesten er niet een stuk of 70 kiesmannen overstappen of zo ? In de hele geschiedenis van de US zijn er in totaal maar 17 geweest die uitendelijk niet voor de kandidaat van hun partij gestemd hebben.
Trouwens, hoe ondemocratisch zou dat wel niet zijn eigenlijk. Je stemt voor kandidaat X, en een van zijn kiesmannen stemt uiteindelijk voor kandidaat
Helemaal mee akkoord.
De regels van het spel zijn op voorhand vastgelegd. De regels moeten dan naderhand niet aangepast worden, omdat er een gek in het Witte Huis komt. Die gek is er enkel gekomen omdat hij de regels gevolgd heeft. Ik vind niet dat de regels dan nu snel/snel aangepast moeten worden.
Jullie hebben voor een gek gekozen, wel zit dan maar op de blaren.
er is nergens een wet die zegt op wie de kiesmannen moeten stemmen. Ze hebben in theorie de vrije keus
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

waarom zouden ze dat doen? het zijn allemaal republikeinen, moest Trump nu zijn been stijf houden en regelrecht ingaan tegen hun standpunten... maar dat zie ik niet rap gebeuren.
Trump is trouwens heel goed nieuws voor de republikeinen, na de senaat en het huis van afgevaardigden hebben ze nu ook een republikeinse president.
Maakt het heel pak makkelijker om te regeren.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

In tegenstelling tot België, waar er een particratie heerst, zijn senatoren in de VS verantwoording schuldig aan hun achterban.
Als Trump allerlei geschifte maatregelen wil treffen die ingaan tegen het Republikeinse belang, is het verre van zeker dat hij dat ook zonder kleerscheuren erdoor krijgt.

We moeten zijn beleidsdaden natuurlijk nog zien, maar wat hij in de voorverkiezingen zei is niet bepaald republikeins te noemen.
Eerder opportunistisch en xenofoob.

Als hij zijn "kabinet" heeft samengesteld, denk ik dat we al veel weten.
De namen die nu - uiteraard enkel via corrupte en uiterst linkse media :roll: - circuleren, beloven niet veel goeds. Amerika anno 2017, maar dan met een beleid van (in het beste geval) de jaren '80.
R3ap4r
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jun 2011, 16:22
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

Love him or hate him, een dikke 2 weken voor de verkiezingen:
Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

R3ap4r schreef:Love him or hate him, een dikke 2 weken voor de verkiezingen:
Mooi uit zijn context getrokken door Trump himself. Want dit is het volledige stuk: .
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik wil ook nog wel even zien hoe de relatie zal verlopen met Trump,en de top van de republ.partij,daar zijn in de voorverkiezingen harde woorden,en daden gesteld,en nu word Trum president,maar ik denk dat de partij zelf het meeste macht heeft,wat zal er gebeuren als men daar het niet eens is,over bepaalde zaken??(beloftes van Trup) ik heb niet de indruk dat Trump veel weet over internationale relaties met andere landen,en Europa bijv.
R3ap4r
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jun 2011, 16:22
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

Tomby schreef:
R3ap4r schreef:Love him or hate him, een dikke 2 weken voor de verkiezingen:
Mooi uit zijn context getrokken door Trump himself. Want dit is het volledige stuk: .

Inderdaad, bedankt voor de juiste link, maar m'n punt blijft, d'r zit waarheid in de punten die hij(Michael M) aanhaalt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

selder schreef:Mij maak je niet wijs dat de uitslag van de verkiezingen achter de schermen onder controle gehouden wordt, ik durf zelfs zo ver gaan als zeggen dat de uitslag al jaren op voorhand vast ligt. Niemand gelooft toch dat die verkiezingen en het tellen van de ballots 100% eerlijk verloopt in Amerika?

...
In België wel denk je? Je moet 3/4 de meerderheid hebben, dwz dat in BE er nooit een verliezer is of winnaar. Iedereen regeert altijd mee, het enige wat er verschilt is dat de grootste partijen het hardste mogen roepen. Aangezien je nooit met 3/4 de op dezelfde partij kan stemmen laat staan dat je met 3/4 voor één persoon kan stemmen.
CCatalyst schreef:De grote bedenking die je echt steeds moet maken is dat je hier in Europa nogal een erg eenzijdig beeld gepresenteerd krijgt in de pers en de media.
Dit is gewoon de realiteit, die weerspiegeld wordt, dé media in België is al lang niet meer vrij van een mening te hebben en wordt gecontroleerd en gestuurd door de overheid, er is geen vrije media in België. Eigenlijk leven we gewoon in een communistisch systeem, .. als je te veel verdient dan komt de belasting het halen verdien je niet genoeg dan springt de sociale zekerheid wel bij.
r2504 schreef:Je laat je niet vangen... doen de regerende (correct) politieke partijen het dan zo goed ?

Bij de verkiezingen staan ze allemaal op de eerste rij met hun beloftes... maar daarna ?
Inderdaad kijk maar wat ze belangrijk vinden, .. zwarte piet vermoorden. Dat politiek correcte gedoe is gewoon om te kotsen benoem de dingen gewoon zoals ze zijn.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

heist_175 schreef:
Tomby schreef:Moesten er niet een stuk of 70 kiesmannen overstappen of zo ? In de hele geschiedenis van de US zijn er in totaal maar 17 geweest die uitendelijk niet voor de kandidaat van hun partij gestemd hebben.
Trouwens, hoe ondemocratisch zou dat wel niet zijn eigenlijk. Je stemt voor kandidaat X, en een van zijn kiesmannen stemt uiteindelijk voor kandidaat
Helemaal mee akkoord.
De regels van het spel zijn op voorhand vastgelegd. De regels moeten dan naderhand niet aangepast worden, omdat er een gek in het Witte Huis komt. Die gek is er enkel gekomen omdat hij de regels gevolgd heeft. Ik vind niet dat de regels dan nu snel/snel aangepast moeten worden.
Jullie hebben voor een gek gekozen, wel zit dan maar op de blaren.
Die regels zijn er net om te voorkomen dat een gek in het witte huis terecht komt. Dat was het punt van de kiesmannen, een buffer om nog een stok achter de deur te hebben. Gezien de (on)populariteit van Trump kan dat dus wel gebeuren.
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”