HP blokkeert vreemde inktpatronen

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 7 keer

Een software update van HP meldt dat inktpatronen van andere leveranciers in een HP printer beschadigd zijn. Aan printers is geen geld verdiend, op inkt worden woekerwinsten genomen.

http://www.clickx.be/nieuws/164795/hp%2 ... czMzk2NQS2

Ik heb mijn HP printers al lang buitengegooid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Oud nieuws:
https://tweakers.net/nieuws/115793/bepa ... sinds.html (2016/09/16)

Ze zijn in HP in hetzelfde bedje ziek als in de BE politiek: de regels tijdens de rit aanpassen.
Dat lukt eventjes. In dit geval: HP zal tijdelijk iets meer inkt verkopen.
Maar de volgende keer dat iemand een printer moet kopen, laat ie HP mooi liggen en neemt een ander merk :).
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hier komt ook geen HP meer binnen omwille van dure inkt en de lock in met originele cartridges.

Ik heb nu een Epson ecotank 2550 gekocht. Die werkt met flesjes inkt (die je dan in de reservoirs giet) en belooft zeer zuinig te zijn (moet nog blijken). Maar die flesjes op zich zijn niet duur en zelfs als zou Epson de prijs verhogen, dan zal er zeker alternatieve inkt te vinden zijn, die niet door een chip of andere intelligentie kan geweerd worden door de fabrikant.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef:Oud nieuws:
https://tweakers.net/nieuws/115793/bepa ... sinds.html (2016/09/16)

Ze zijn in HP in hetzelfde bedje ziek als in de BE politiek: de regels tijdens de rit aanpassen.
Dat lukt eventjes. In dit geval: HP zal tijdelijk iets meer inkt verkopen.
Maar de volgende keer dat iemand een printer moet kopen, laat ie HP mooi liggen en neemt een ander merk :).
Tenzij dat dat HP model weer 20 euro goedkoper is dan alle andere modellen natuurlijk, met dezelfde specs. Zo laten de mensen zich telkens vangen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

die €20 verdien je zo terug met andere int :)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

True, maar de realiteit blijft dat een heleboel mensen gewoon op die 20 euro zich gaat focussen.
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 7 keer

En wie zegt dat HP op die 20€ duurdere printer ook geen software update uitvoert die vreemde patronen weigert, zoals het nu gebeurt op printers die al lang met vreemde patronen werkten en nu niet meer na de update?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Tis bijna goedkoper een nieuwe printer te kopen telkens de inkt op is. Bij de reacties op Tweakers stond er zo iemand tussen dacht ik.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Voor mij nooit meer HP. Had ooit een dure d135 multifunctional, en die had cartridges met een vervaldatum ingebouwd in de chip.
Dus eens in promo aankopen was weggegooid geld, want tegen dat ik nodig had, was de chip vervallen.

Boeven, dat zijn het.

Ik print tegenwoordig met een Canon MX925, een vrij snelle multifunctional, met de 8 euro inkt voor 5 cartridges uit den action. Niet van originele inkt te onderscheiden, ik doe er al mijn testdrukwerk mee alvorens het in de magazines verschijnt. Ook prijslijsten en full color A4's voor op shows, zelfs vele duizenden op enkele dagen.

Ik had nog twee MG5150's, eentje heeft nu zelfmoordneigingen en slaat zijn inktkoppen tegen de zijkant omdat hij niet meer weet waar te stoppen. Die hebben vele duizenden A4's erdoor gejaagd voor drukwerk op shows.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik heb vorige maand nog 1 van de modellen gekocht die nu met deze software "getroffen" zijn (OfficeJet Pro 8620). Ik had daarvoor ook al een HP (na slechte ervaringen met Epson en Brother). Op zich vind ik het wel zeer goede allround printers. Bij mijn vorige Officejet Pro model heb ik ook van die huismerk inkt gebruikt. Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit van de prints er serieus op achteruit ging. Ik merk het verschil wel en was sowieso niet meer van plan om die te gebruiken...

Het is nu ook niet zo dat ik zo gigantisch veel print, amper een paar blz per week. Met de huidige cartridge zou ik 2300 pagina's kunnen afdrukken volgens de verpakking. Dus ja.. Ik moet nu al opletten dat ze niet uitdrogen na verloop van tijd.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 7 keer

Ik had enkele jaren terug een HP printer-scanner HP Photosmart 5515 gekocht, hoofdzakelijk om te scannen en weinig om af te drukken.
Na een tijd waren de inktcardridges leeg, alhoewel er slechts een tiental kleurenfoto's afgedrukt waren. Bleek dat bij iedere opstart om te scannen telkens de cartridges gereinigd worden (=inkt spuiten). Nieuwe cartridges geplaatst, maar er kwam alleen nog maar knoeiboel op papier. Door het veelvuldig inktspuiten zat heel het reinigingsmechanisme onder de inkt waardoor de printkoppen besmeurd werden. Een ongebruikte printer is in het containerpark beland.
Ik heb toen losse scanner van Canon en een Samsung laserprinter Xpress c410 gekocht die prachtige afdrukken geeft. Niet de fijne kwaliteit van een inktjet, maar voor geen geld bestaan er sites voor goede fotoafdrukken: goedkoper dan zelf fotopapier en inkt te kopen.
HP ziet mij nooit meer als klant.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

pevepe schreef:Door het veelvuldig inktspuiten zat heel het reinigingsmechanisme onder de inkt waardoor de printkoppen besmeurd werden. Een ongebruikte printer is in het containerpark beland.
Canon is niet beter: telkens je nieuwe cartridges plaats, of als je hem opstart, zit er soms een enorme delay alvorens hij wil printen.
Als je met 50 euro / setje inkt werkt, is het is goedkoper je printer altijd aan te laten staan .... werk je met 8 euro / setje action inkt, dan maakt het niet zo veel uit.
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 7 keer

Bij een printer-scanner zou je bij het opstarten een keuzemogelijkheid moeten hebben: scannen, printen of kopiëren, zodat die niet onnodig de printkoppen reinigt.
Maar dat brengt natuurlijk geen geld in de schuif bij de printerfabrikanten.
rowan008
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2016, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ben ook aan het uitkijken voor nieuwe printer.

Ik zou willen kijjken voor een printer die compatible is met de action inkt.
Want goedkoper heb ik inkt nog nergens gevonden. Ik heb tot nu toe enkel die MX925 printer teruggevonden die compatible is en nog
gecommericaliseerd.

@ub4b. Jij hebt deze printer blijkbaar.
Nooit problemen met de action inkt. gewoon nieuwe inktcardridge inpluggen and plug and pray? Of moet je nog een teller op de printer op de resetten ofzo?
Laatst gewijzigd door rowan008 27 sep 2016, 13:05, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Inkt, waarom zou je nog inkt willen.
Toner blijft langer goed, en op lasergeprintpapier kan je met een fluomarkeerder iets aanduiden, het loopt niet uit, ...

Ik heb recent bij Amazon 3 toners van 5200blz capaciteit gekocht voor €30,89. Dat is €0,00198 per pagina, of 505 pagina's per €.
Het lijkt me straf dat een inkt-printer dat haalt?
rowan008
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2016, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

omdat een laserprinter nog altijd duurder is in aankoop?
En ik maar een 50tal pagina's per maand afdruk

welke laserprinter heb je?
kunnen ongebruikte toners in verpakking na verloop van tijd slecht worden

Ik denk dat foto's in inkt beter zijn. Alhoewel ik dat maar zeer occassioneel gebruik daarvoor
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Inderdaad, kleurenprint voor foto's is beter op inktjet.
Als ik een foto op het werk afdruk ziet dat er wel goed uit, maar die printers zijn veel te groot en veel te duur.
Consumentenprijs-kleurenprinters printen prima kleur voor een brochure ofzo, maar niet voor foto's.

Als je tekst wil printen, is laser niet echt duur hé. Instapmodellen kosten €60-80.
Voor wat het waard is, ik heb momenteel een Brother DCP L2520DW. Prima printer/scanner.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

heist_175 schreef:Inkt, waarom zou je nog inkt willen.
Toner blijft langer goed, en op lasergeprintpapier kan je met een fluomarkeerder iets aanduiden, het loopt niet uit, ...
Dat is al lang verleden tijd. Je kan perfect markeren met een inktjet printer. Je moet alleen de inkt lang genoeg laten drogen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Thermische printer kopen he. Komt geen inkt, toner, of drum bij te pas. Wel specifiek papier, maar ja papier moet je voor elke printer kopen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

rowan008 schreef: @ub4b. Jij hebt deze printer blijkbaar.
Nooit problemen met de action inkt. gewoon nieuwe inktcardridge inpluggen and plug and pray? Of moet je nog een teller op de printer op de resetten ofzo?
Nee geen gedoe met een chip, die zit er op.

Ik heb 2x MG5150 met action inkt (zonder wifi) en 1x MX925 met na de eerste set officiële inkt enkel nog action inkt die nu gezakt is van 10 euro naar 8 euro voor een setje. Nog nooit problemen gehad.

Het is simpel: als een setje officiële inkt 60 euro kost zoals bij Canon, HP, ... dan is laser goedkoper, maar is je kost per keer wel veel groter. Toners gaan tussen de 30 euro en 75 euro per stuk en dan heb je per kleurke 4500 faces. Dus voor vier kleurkes zit je snel aan 200 a 300 euro.

Daar koop je zeeeeeeeeeeeeeeer veel inkt bij den action voor. Ik kocht dus voor 200 euro aan inkt, heb nog steeds op zolder een doos vol, ongeveer de prijs die ik normaal ook aan een setje toners geef. Met een kitje van 8 euro kan ik vlot honderden full color pagina uitprinten in de normaal stand van de printer.

En met fotopapier ziet het er veel beter uit dan eender welke laser. Dus ik ben van laser teruggekomen. Ik ontwerp o.a. full color full page advertenties voor hifi magazines en enkel op fotopapier + inktjet heb ik de look zoals het in het boekje zal staan. Het scheelt echt niet veel. Vergeet het maar met laser.

Ik kocht de MX925 bij Vandenborre, en mijn tante + een kennis uit de hifi sector die voormalig drukker is van opleiding, heeft ook de MX925 en tot nu toe nog geen miserie met action inkt. En ik heb al vele duizenden pagina's na mekaar gedrukt die de printer best stressed.

Omdat ik veel PGBK gebruik heb ik dus massa's BK over. PGBK pigment zwart is donkerzwart en bestand tegen markers. BK loopt uit met water, en is minder zwart, maar wordt gebruikt in foto's. Je kan je overtollige BK cartridges opgebruiken door de printer wijs te maken dat er high resolution paper in zit, dan gebruikt hij geen PGBK maar enkel BK.

Voor iets simpels als een prijslijst is BK ipv PGBK zeker zwart genoeg, en zo recycleer ik mijn overtollige inkt.

Deze dus, te vinden voor rond de +-130 €

http://www.vandenborre.be/all-in-one-pr ... anon-mx925
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

HP brengt binnen twee weken een optionele update uit die ervoor zorgt dat bepaalde printermodellen van het bedrijf weer huismerkcartridges ondersteunden. Een recente firmware-update maakte een einde aan die ondersteuning, wat volgens HP 'een kleine groep gebruikers' trof.

https://tweakers.net/nieuws/116215/hp-b ... idges.html
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Inkt, waarom zou je nog inkt willen.
Zeker als je zeer weinig afdrukt... geen gedoe meer met cartridges die steeds uitgedroogd zijn.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb de mx925 printer gekocht, maar ik kan blijkbaar nergens direct via WIFI naar mijn PC scannen. Iemand dat het wel lukte?

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Daar maak je best een nieuw topic over, dat gaat veel beter zichtbaar zijn dan een post in een oud topic.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”