Apple Keynote Events

butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 475 keer

Re: Apple Keynote Events

Berichtdoor butskristof » 30 Sep 2018, 10:27

Met m'n XS geen last van (maar die laad ik altijd draadloos op), met m'n 7 Plus op iOS 12 (beta) merkte ik het wel. Maar daar stond ook raise-to-wake aan, dus bij het insteken van de kabel ging het scherm praktisch altijd aan en begon hij te laden. Op de SE die ik tijdelijk gebruikte (ook iOS 12 beta) kan ik het me niet meer exact herinneren, maar ik denk dat ik het daar ook wel eens voorgehad heb.

Zal iets voor de volgende iOS update dan zijn vermoed ik.
 MacBook Pro 15" (2017)  MacBook Pro 13" (Mid 2015)  iPhone XS  iPad Air 2  Watch Series 3

selder
Moderator
Moderator
Bedankt: 519 keer
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer

Berichtdoor selder » 30 Sep 2018, 16:49

Zowel m’n vrouw als ik (Xs 64GB Goud en Xs 512GB Space Gray) geen problemen met opladen, 2 verschillende merken draadloze opladers. Met de kabel laden we eigelijk niet meer op :-)
DAN A4-SFX v2 • 8700K • Asetek 545LC • Asus ROG STRIX Z370-I Gaming • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus GTX1080Ti Turbo • Samsung 960 Pro • HP Omen X 35 • AudioEngine A2+ • Logitech G Pro keyboard/mouse • Logitech G933 • Oculus Rift + Oculus Touch

butskristof
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor butskristof » 30 Sep 2018, 18:24

Idem, gisteren voor de eerste keer aan de kabel gehangen gehad. Gewoon een Anker wireless charger van 15 euro of zo op m'n bureau, werkt perfect en ik vertrek altijd met 100%.
 MacBook Pro 15" (2017)  MacBook Pro 13" (Mid 2015)  iPhone XS  iPad Air 2  Watch Series 3

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 125 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Berichtdoor Vaganzza » 2 weken 6 dagen 11 uur geleden (30 Okt 2018, 09:18)

Vandaag om 15u is er opnieuw een keynote "There's more in the making" (het is 15u doordat het in New York doorgaat). Dit keer zal het vooral over hardware gaan:

- iPad Pro met Face id (zonder homeknop dus)
- iPad mini?
- opvolger Macbook Air
- nieuwe hardware voor andere Macbook, Macbook pro en iMac?
- Nieuwe Mac Mini (ben ik persoonlijk wel benieuwd naar)
- Airpower

EDIT: ik vraag mij ook af of ze geen nieuwe Airpods gaan uitbrengen. In het iPhone event zag je Airpods die waterbestendig waren (in het eerste filmpje waar ze de afstandsbediening van de presentatie in een doosje brachten). Lees er alvast niets over op de gerenommeerde websites, maar dat deden ze ook niet vorig jaar op WWDC toen daar al screenshots van Waze en Google Maps op Carplay te zien waren...
Telefonie, Internet & TV: Orange Internet & TV
GSM: Koala limited edition + Dommel Mobile Freedom (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

remus
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Berichtdoor remus » 2 weken 6 dagen 9 uur geleden (30 Okt 2018, 11:23)

Misschien komt er ook nieuws over de beschikbaarheid van Apple Pay in Belgie?

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 139 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor CCatalyst » 2 weken 6 dagen 1 uur geleden (30 Okt 2018, 19:22)

remus schreef:Misschien komt er ook nieuws over de beschikbaarheid van Apple Pay in Belgie?

Insider much?

https://www.tijd.be/tech-media/technolo ... 64585.html

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1928 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 405 keer

Berichtdoor r2504 » 2 weken 5 dagen 21 uur geleden (30 Okt 2018, 23:02)

Het blijft wel zielig dat je hier moet wachten op Apple om de hardware waarvoor je dikke centen hebt mogen betalen kunt gebruiken.

In eerste instantie zou het dan enkel werken voor BNP... kan je nogmaals x-aantal maanden wachten tot de rest toegelaten wordt.

butskristof
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor butskristof » 2 weken 5 dagen 21 uur geleden (30 Okt 2018, 23:16)

Dat geeft wel ineens een bepaalde zekerheid dat het deftig, veilig en met oog voor privacy geïmplementeerd wordt, in afhankelijk te zijn van een mogelijks gebrekkige implementatie van je lokale bank. En dan het eenduidig werkt tussen verschillende systemen, wat nu ook niet het geval is.
Zeker naar privacy toe heb ik toch meer vertrouwen in Apple daarvoor.

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 2 weken 5 dagen 21 uur geleden (30 Okt 2018, 23:21)

De Bancontact app onder Android is cross-bank... het is dus niets lokaal van één bank en werkt gewoon en dus ook eenduidig.

Ik wil deels in je idee meegaan dat een sterk gecontroleerd eco-systeem zijn voordelen heeft maar Apple loopt er toch de kantjes af (in die zin dat het wat mij betreft zelfs onder misbruik valt).

Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 101 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer

Berichtdoor Stroper » 2 weken 5 dagen 21 uur geleden (30 Okt 2018, 23:22)

r2504 schreef:Het blijft wel zielig dat je hier moet wachten op Apple om de hardware waarvoor je dikke centen hebt mogen betalen kunt gebruiken.

In eerste instantie zou het dan enkel werken voor BNP... kan je nogmaals x-aantal maanden wachten tot de rest toegelaten wordt.

Google Pay was eerst ook exclusief voor BNP en nadien is slechts KBC erbij gekomen(met enkele buitenlandse fintechs zoals Revolut en N26, maar niemand gebruikt die als hoofdbank).
Aangezien de NFC niet geblockt is op Android kan je ook third party gaan met bv Bancontact, maar das dan weer waardeloos van zodra je in Nederland of Frankrijk bent.

Ik zie dus weinig verschil tussen Android en Apple.(maar das misschien omdat ik vaak in Nederland ben, en geen zin heb om meerdere apps te installeren die hetzelfde doen).

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 316 keer

Berichtdoor heist_175 » 2 weken 5 dagen 12 uur geleden (31 Okt 2018, 07:37)

Het is grappig hoe Apple in staat blijkt hun onzin overal voor waar te doen aannemen.

Geloof je echt dat een bank een service zou aanbieden die qua privacy of veiligheid niet top-of-the-bill is?
Heel de wereld gebruikt Facebook, wat zo lek is als een zeef qua privacy en beveiliging, en dan ook om de haverklap incidenten heeft.
Maar een datalek bij een bank of veiligheidsissues bij een bank, die zijn veel minder frequent.

BNP zal wel zwaar betaald hebben om het exclusieve recht te hebben voor die periode.
Ze willen mee "hip" doen, maar de echte revolutie zal niet van GooglePay of ApplePay komen, maar van PSD2...

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 2 weken 5 dagen 11 uur geleden (31 Okt 2018, 09:29)

Stroper schreef:Aangezien de NFC niet geblockt is op Android kan je ook third party gaan met bv Bancontact

Is dat effectief zo... waarom zie ik dan niemand dit gebruiken met NFC ?

Stroper schreef:maar das dan weer waardeloos van zodra je in Nederland of Frankrijk bent.

95% kan perfect met die beperking leven dus dat is een non-argument lijkt me.

johcla
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 126 keer
Uitgedeelde bedankjes: 578 keer

Berichtdoor johcla » 2 weken 5 dagen 16 minuten geleden (31 Okt 2018, 20:14)

Ik gebruik het regelmatig met de Bancontact App en Samsung S7.
Zeer handig. Wel net zo snel als contactloos betalen met een kaart.
Het valt me wel op dat het bij Colruyt nooit werkt... misschien bewust om hun systeem te promoten?

apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 62 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor apestaart » 2 weken 4 dagen 8 uur geleden (01 Nov 2018, 12:18)

johcla schreef:Ik gebruik het regelmatig met de Bancontact App en Samsung S7.
Zeer handig. Wel net zo snel als contactloos betalen met een kaart.
Het valt me wel op dat het bij Colruyt nooit werkt... misschien bewust om hun systeem te promoten?

Nochtans is het bij mij telkens gelukt om met de Bancontact app te betalen in de Colruyt winkels, je moet wel maken dat je smartphone een internetverbinding heeft anders zal het natuurlijk niet lukken.

hendrake
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer

Berichtdoor hendrake » 2 weken 4 dagen 2 uur geleden (01 Nov 2018, 17:55)

Ik gebruik al heel lang draadloos betalen via de Belfius app op mijn Android. Belfius gebruikt in feite Android Pay maar passen het toe in hun eigen app. Enkele misverstanden wegwerken:

* Werkt overal waar je met Maestro kan betalen, draadloos, dus ook in het buitenland
* Je hebt géén internetverbinding nodig. Je gsm gedraagt zich zoals een bankkaart met NFC in, genereert codes lokaal die via de NFC worden gestuurd naar de terminal, die wél op internet moet zitten

Wat een zever dat het systeem van Apple robuuster of veiliger zou zijn of een betere provacybescherming zou bieden. Dat slaat toch nergens op. Alsof banken zouden werken met een systeem at niet volledig waterdicht is.

Waar ik al tegen op zie is dat als Apple Pay dan eindelijk, na al die jaren, ook in België te krijgen zal zijn, het dan zal voorgesteld worden alsof Apple het zelf uitgevonden heeft en dat het toch geweldig is wat je allemaal kan met een iPhone. Terwijl ik al meer dan een jaar met mijn Android draadloos betaal en de winkeliers er nog elke keer staan naar te kijken met grote verbazing.

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 2 weken 4 dagen 1 uur geleden (01 Nov 2018, 19:14)

Ondertussen blijft het stil... werkt de Bancontact app op iPhone via NFC... ja of nee ?

Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 101 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer

Berichtdoor Stroper » 2 weken 4 dagen 1 uur geleden (01 Nov 2018, 19:28)

Niemand heeft ooit beweerd dat Bancontact met NFC werkt op iOS.

(tenzij je mijn bericht verkeerd gelezen hebt, waarin ik zeg dat NFC niet geblockt is op Android en je daardoor third-party kan gaan ipv. bij een iPhone. :wink: )

1207
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 48 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Berichtdoor 1207 » 2 weken 3 dagen 22 uur geleden (01 Nov 2018, 21:35)

r2504 schreef:Het blijft wel zielig dat je hier moet wachten op Apple om de hardware waarvoor je dikke centen hebt mogen betalen kunt gebruiken.

Ik zie volstrekt geen nut voor die apple pay
betaal al een eeuwigheid met m'n gsm'tje en de qr codes in den delhaize, tandarts, online, kroeg, frituur en zelfs krantenboer (als ik wil).

is toch rap genoeg?

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 2 weken 3 dagen 22 uur geleden (01 Nov 2018, 21:47)

Stroper schreef:Niemand heeft ooit beweerd dat Bancontact met NFC werkt op iOS.

(tenzij je mijn bericht verkeerd gelezen hebt, waarin ik zeg dat NFC niet geblockt is op Android en je daardoor third-party kan gaan ipv. bij een iPhone. :wink: )

Je gaf nochtans die indruk met die bewering... als NFC niet geblokkeerd is heeft Bancontact ook geen enkele reden om het op iOS niet te laten werken... of mag het toch niet van Apple ?

1207 schreef:Ik zie volstrekt geen nut voor die apple pay

Prima, al zijn er nog genoeg andere mensen op de wereld.

Terug naar “Ander nieuws”