Apple Keynote Events

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Dit las ik daarstraks ook. Even afwachten wat het geeft.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

[youtube]ld5H2L4j6LE[/youtube]
[youtube]Yq2sP2Lh5K8[/youtube]
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Wat ik nogmaals opmerk tussen al die verschillende toestellen dat ze allemaal goed zijn in foto's en filmen en er zijn zeker verschillen te merken, in het ene is de iPhone beter, in het andere een/de samsung. Dat is toch wat ik opmerk. Hetzelfde bv voor foto's; overdag bv wat beter nog via de S8 die ik heb, 's avonds lijkt de iPhone plus het beter te doen. Het verschilt vd omstandigheden der is nooit een echte winnaar vind ik als het op dat gebied aankomt.
Uiteindelijk gebruiken de meeste mensen het om eens een selfieke of op fb te zetten ofzo en voor prive. Wie echt een pro is die gaat toch nog voornamelijk een heel duur echte fototoestel kopen mss in combinatie dan met een smartphone.
Ik vind het alvast top dat een smartphone ook zo mooi kan fotos trekken en filmen etc...

Het belangrijkste is dat met het toestel dat je hebt dat je der zelf tevreden van bent dat is wat telt, al de rest doet er niet toe.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Na het lezen van kritische evaluaties blijken de foto-functionaliteiten toch wel een behoorlijk achterstand op te lopen vergeleken met de laatste topmodellen van LG en Huawei. Overigens komt de iPhone 8 plus niet altijd OK uit test vergeleken met de iPhone 7 plus. Volgens mij is hun digitale omgeving nog niet helemaal op punt, hopelijk verbeteren ze het met updates.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

iceke schreef:[youtube]Yq2sP2Lh5K8[/youtube]
Completely off-topic: wat is dat toch met die Amerikanen en het mes dat ze gebruiken om een stomme doos te openen. Keer op keer zie je van die knipmessen die hier wellicht als verboden wapen zouden gecatalogeerd worden :P. Wat is er mis met een simpel cutter-mes ?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Waarom zou je met een cuttermes op zak lopen als je ook een fancy zakmes kan kopen :-)
Trouwens, van messen slijpen word ik rustig, maar dat is dan waarschijnlijk weer beroepsmisvorming :bdaysmile:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

https://www.macrumors.com/2017/10/24/io ... ation-bug/

Toch echt wel weer facepalm-waardig. Volgens een van de commentaren zat dit al in de eerste beta en was het een gekend probleem. Toch wel straf dat een Apple dergelijke genante issues in productie laat geraken.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Tomby schreef:
CCatalyst schreef:Die iPhone 8 verkoopt blijkbaar niet. Maw: de >1k EUR iPhone zal fenomenaal goed verkopen.
Bron? EDIT: hier valt toch anders te lezen : http://bgr.com/2017/09/15/iphone-8-sold ... ne-8-plus/ .
Ondertussen bevestigd: de iPhone 8 is de zwakst verkopende iPhone sinds jaren.

Morgen moet alles goed maken. Dat hoopt Tim Cook toch, anders geen bonus dit jaar.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

selder schreef: Ik verwacht dan ook m'n 8/X/edition/Pro/jezus versie te kunnen bestellen een paar weken na volgende dinsdag, met een levering van ergens in 2018...
Valt precies wel mee, wie nu bestelt krijgt die nog altijd enkele weken voor kerstmis geleverd. Ofwel is de productie dus bijlange niet zo problematisch als men ons deed geloven, ofwel heeft Tim Cook een gigantisch probleem.

Soit, wanneer ga je hem hebben in november 2017?
Laatst gewijzigd door CCatalyst 27 okt 2017, 10:13, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Hah, heb 'm zelfs nog niet besteld, ik wacht wel tot ie in de winkels ligt...

#prioriteiten :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

de x krijg ik vrijdag.
Er zijn er minder of anders, maar er zijn er
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 2 keer

Ik heb toch mijn twijfels dat de iPhone X de zwakke verkoop van de 8 gaat goedmaken. Ik heb best wel wat Apple fans in mijn kennissenkring waarvan er verschillende jaarlijks upgraden, en tot nu toe weet ik van slechts 1 persoon die de X gereserveerd heeft. Telkens dezelfde reactie dat meer dan 1000€ toch wel veel geld is voor een telefoon, en dat de 8 amper meerwaarde biedt voor wie al een 7 heeft.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Isheeps, wie dit nu nog koopt zeker die van 1329 euro zijn echt wel isheeps.
Ben Apple fan, kzit nu op mijne macbook bezig, toptoestel, zeer tevreden van , zalig om mee te werken maar ik ben gisteren nog naar hun nieuwe macbooks weesten kijken en ik weet nu al dat de kans zeer klein is dat mijne volgende een macbook zal zijn; 1) die prijs is hoog en 2) waar zijn in godsnaam die aansluitingen naartoe?? Dat moet ik niet hebben ze. Ik wil 2-3 usb poorten hebben enz....
Echt triestig. Dus ik zal nie veel andere kunnen dan terug naar windows te gaan.
Het is ook de aller 1ste keer ooit dat ik geen iPhone zal kopen, mijn S8 is de top en voor de helft vd prijs, zeer tevreden mee.

De ezel schijt hier geen geld.
Tttsss
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Unicorn1 schreef:waar zijn in godsnaam die aansluitingen naartoe?? Dat moet ik niet hebben ze. Ik wil 2-3 usb poorten hebben enz....
Alles draadloos hé :-D
Draadloos printen, draadloos scannen, draadloos foto's overzetten, draadloos DVD lezen, draadloze koptelefoon, draadloos opladen, draadloze eID lezer, draadloze USB sticks, ...

Ergens heb je een iProfetie op een iPsalm gemist waarin dat werd toegelicht, denk ik.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

heist_175 schreef:
Unicorn1 schreef:waar zijn in godsnaam die aansluitingen naartoe?? Dat moet ik niet hebben ze. Ik wil 2-3 usb poorten hebben enz....
Alles draadloos hé :-D
Draadloos printen, draadloos scannen, draadloos foto's overzetten, draadloos DVD lezen, draadloze koptelefoon, draadloos opladen, draadloze eID lezer, draadloze USB sticks, ...

Ergens heb je een iProfetie op een iPsalm gemist waarin dat werd toegelicht, denk ik.
Jaja.
Ik heb liever de ouderwetse manier, blijft het beste en stabielste.
Alleen de smartphone is via wifi hier , al de rest met kabel.
Tttsss
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Wel, de Macbooks die je zag hebben dezelfde aansluitingen als je Galaxy S8 "top en voor de helft vd prijs, zeer tevreden mee". Ik weet niet welke model je gezien hebt, maar er zijn Macbooks met 4 USB-C poorten en uiteraard kan je dat bij elk model nog uitbreiden als je wil.

Van die touchbar gaan ze heel misschien nog terugkomen, maar USB-C is here to stay hoor. Ik zie ze niet meer terugschakelen op de legacy USB-poorten, temeer omdat de klant dat ook niet vraagt (weerstand tegen verandering, maar eenmaal de overgang gemaakt blijkt men er wel mee te kunnen leven). USB-C is ook niet enkel Apple he, zoals je gemerkt hebt. Is het dan geen pluspunt dat verschillende fabrikanten eindelijk dezelfde connectoren beginnen te gebruiken? Nochtans vroeg iedereen daar achter. (Jaja, de iPhone krijgt ook ooit wel USB-C, als dat niet overgeslaan wordt tvv volledig wireless, maar de nieuwste modellen kunnen nu wel al snelladen van USB-C).

Het is aan de fabrikanten om te volgen, naarmate USB-C adoptie een kritische massa begint te bereiken zal dat ook gebeuren.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Unicorn1 schreef:Alleen de smartphone is via wifi hier , al de rest met kabel.
En die kan je ook niet opladen aan de Macbook zonder dongle ;)
Ghohja, USB-C zal wel een gemeengoed worden zoals USB en dan zijn al die dongles niet meer nodig. Of zoams bij printers, geen kabels er meer bij, afzonderlijk aanschaffen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef:Wel, de Macbooks die je zag hebben dezelfde aansluitingen als je Galaxy S8
Ja, laat ons vooral appelen (no pun intended) met peren vergelijken... :bang:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

CCatalyst schreef:Wel, de Macbooks die je zag hebben dezelfde aansluitingen als je Galaxy S8 "top en voor de helft vd prijs, zeer tevreden mee". Ik weet niet welke model je gezien hebt, maar er zijn Macbooks met 4 USB-C poorten en uiteraard kan je dat bij elk model nog uitbreiden als je wil.

Van die touchbar gaan ze heel misschien nog terugkomen, maar USB-C is here to stay hoor. Ik zie ze niet meer terugschakelen op de legacy USB-poorten, temeer omdat de klant dat ook niet vraagt (weerstand tegen verandering, maar eenmaal de overgang gemaakt blijkt men er wel mee te kunnen leven). USB-C is ook niet enkel Apple he, zoals je gemerkt hebt. Is het dan geen pluspunt dat verschillende fabrikanten eindelijk dezelfde connectoren beginnen te gebruiken? Nochtans vroeg iedereen daar achter. (Jaja, de iPhone krijgt ook ooit wel USB-C, als dat niet overgeslaan wordt tvv volledig wireless, maar de nieuwste modellen kunnen nu wel al snelladen van USB-C).

Het is aan de fabrikanten om te volgen, naarmate USB-C adoptie een kritische massa begint te bereiken zal dat ook gebeuren.
Ja ik had dit over het hoofd gezien, de meeste mensen weten dit allemaal nog niet. Ze zijn zoals mij de gewone usb gewoon, alleen bij de smartphone is het anders maar men moet geene smartphone met een laptop vergelijken.
Ik kijk bv naar de externe schijven en dat is toch met een gewone usb aansluiting? Dus als er op een laptop voor mij geen usb meer zit dan ben ik er niet veel mee en ik wil geen verlengstukje beginnen op te steken+ iets wat nog erger is zijn die prijzen; die macbooks zijn ook duur en te duur geworden voor mij. Ik heb dees week in de MM zitten testen; dienen touchbar voor wat is dat nu nodig? Int begin zeg je eens van leuk, wel wijs maar ik weet dat ik dat niet eens ga gebruiken.
Tttsss
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb al sinds een kleine 3 jaar op mijn Macbook geen gewone USB aansluiting meer (had Macbook 12" van 2015 tem 2017 en nu de Macbook Pro 13" met 2 USB-C aansluitingen). Ik heb ook de adapter hier liggen, die heb ik welgeteld 1x gebruikt op die 3 jaar... Voor de rest niet meer... Ik zie het probleem niet. Mocht ik het alsnog nodig hebben, heb ik wel mijn Mac Mini ook nog altijd. Maar die is meer gebruikt voor de SD kaart dan voor een USB stick (ja een SD reader is wel een gemis die 4tal keer per jaar in mijn Macbook, want dat zit niet in die adapter).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik had het hier al eens getypt - misschien niet zo uitgebreid maar ...

Er is een hele grote groep van mensen die zo gewoon zijn van computers en laptops te gebruiken al van sinds ze ermee werken dat ze niet stilstaan bij het feit dat er geen reden is dat allerlei verschillende manieren om 2 apparaten met elkaar te verbinden allemaal verschillende kabels en stekkers moeten hebben. Wij zijn dat zo gewoon dat we de digicorder op onze TV aansluiten met een HDMI kabel, onze headphones met nog een andere soort kabel en stekkers, en dat we voor een printer aan te sluiten maar weer eens een andere USB kabel moeten gebruiken.

De terminologie van "USB-C" laat heel veel te wensen over, maar de visie daarachter is dat alle verbindingen tussen apparaten met 1 soort kabel kan gemaakt worden: een USB-C kabel. Scherm op je laptop? Muis aansluiten op je desktop? Printer aansluiten? Allemaal USB-C en niet voor elk soort technologie een ander soort kabel.

Geen elfendertig verschillende stekkers meer op je laptop of andere apparaten, gewoon supersimpel allemaal USB-C. Bam. Geen geklooi meer.

Dat is uiteraard voor de dingen die je nog met een kabel wil aansluiten. Draadloos en "cloud" zal nog veel meer ingeburgerd geraken, totdat we voor dingen waarvan de bandbreedte het toelaat geen kabel meer nodig hebben.

Maar nee, dat inzicht hebben de meeste mensen niet. Liever klagen dat je USB stick van een paar euro of godbetert een paar tiental euro niet meer werkt op je Macbook :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

selder schreef:Maar nee, dat inzicht hebben de meeste mensen niet
Het gaat mij niet over het type aansluiting, USB-C, wel over het aantal.
Mijn muis is aangesloten via een dongle,
Scherm via HDMI
Netwerk op een netwerkpoort
Koptelefoon via bluetooth of via jacl
Van mij mag dat allemaal via een XYZ kabel, maar zorg dan wel dat ik er genoeg heb en dat ik niet moet kiezen tussen een 24" scherm, de oplader, mijn muis of een USB stick.

Maar Apple wil natuurlijk dat we bij elke nieuwe laptop de hele rimram vervangen: USB sticks, muizen, toetsenbord, scherm, ...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Je vergeet ook nog dat apple een rol speelde in de dood van flash. Een goede zaak.

Dat cloud kabels zal vervangen denk ik niet, niet iedereen heeft of wil altijd (een goede) verbinding. De cloud lijkt me dan zelfs een achteruitgang. Mijn huis is ook nog altijd volledig bekabeld omdat draadloos gewoon minder betrouwbaar is.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Muis en toetsenbord werken via Bluetooth hier. Dat moet natuurlijk wel in je hand liggen, ik heb er geen probleem mee, dus dat is al zeker 1 aansluiting die ik niet nodig heb. :)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Er is geen "one fits all" oplossing. In jouw geval is misschien een dock wel een oplossing als je zoveel brol met een kabel wil aansluiten op je laptop. En daarbij vergeet je het daisy-chain gehalte van USB-C/Thunderbolt. Je kan gerust het eene apparaat op het andere aansluiten en zo allebei de apparaten gebruiken (denk bijvoorbeeld aan DisplayPort Daisy-chain, 1 displayport kabel in je PC, en dan van dat scherm via de Displayport out kabel naar de in van je 2de scherm)

Ik heb hier eens een recente Dell erbij gepakt (E5480) en daar tel ik twaalf "stekkers" rondom de laptop. Maar je kan dus niet kiezen welke kabel in welke stekker je die wil steken. Nee, de HDMI kabel moet op de HDMI poort en een 2de HDMI scherm is dus niet mogelijk. Als het nu allemaal USB-C poorten waren met de achterliggende hardware die nodig is, dan kon je 12 schermen aansluiten. Genoeg?

Zo kan ik op mijn bureau de USB-C kabel van m'n lader in elk van de 4 poorten van m'n Macbook Pro steken.
En kan ik ook de USB-C kabel die uit m'n scherm komt in elk van de 4 poorten van m'n Macbook Pro steken.
Of allez ja, 1 en dezelfde kabel die uit m'n scherm komt die doet van "scherm" en "laden".
Doe dat eens met de HDMI kabel van je scherm?

Het enige - maar ook weer begrijpelijk - waar je iets over kan zeggen, en waar ik tot een bepaald niveau wil meegaan, is dat Apple er te vroeg mee is. Maar ik vermoed dat ze dit gedaan hebben om "de markt" ook gewoon in die richting te duwen, al is Apple een te kleine speler om grote invloed daarin te hebben. Microsoft en Dell en de andere groten zouden beter ook afstappen van hun 12 aansluitingen en hun nieuwe apparaten alleen maar uit te rusten met USB-C poorten. Maar nee, die luisteren liever naar de luidkeels roepende niet-toekomst-gerichte gebruikers.

anyway, ik geef je gelijk dat ik het niet heel goed kan uitleggen, want je ziet het punt dat ik wil maken niet eens :)

I'm out, bye ;)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik vind voornamelijk dat er genoeg usb type C poorten moeten bestaan met thunderblt 3.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Vaganzza schreef:Muis en toetsenbord werken via Bluetooth hier. Dat moet natuurlijk wel in je hand liggen, ik heb er geen probleem mee, dus dat is al zeker 1 aansluiting die ik niet nodig heb. :)
Ik game veel; muis met draad blijft het beste.
Tttsss
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb een bedraad muis en toetsenbord. Jammer genoeg haat ik kabels dus op termijn gaan die buiten.

Voor internet van men pc blijf ik bekabeld surfen en gamen want dat is echt iets wat wifi niet kan vervangen + dat men pc geen wifi heeft.
Iemand anders tips om toch wifi te hebben?

Ja je hebt van die usb adapters maar of dat nou zo goed werkt betwijfel ik.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Hier ook bedraad toetsenbord en muis. Heb even draadloos geprobeerd maar het stak me snel tegen. Ofwel kon het toetsenbord niet volgen met mijn niet al te hoge tiksnelheid ofwel was de batterij plat, net als je natuurlijk dringend iets moet doen. :bang: Den draad was rap terug.

Het is wel goed dat één kabel meerdere verbindingen zou kunnen verzorgen en dat dat sneller kan dan voorheen. Nu is het inderdaad een gedoe met teveel soorten kabels. Bedrijven moeten dan wel dezelfde kabel gebruiken en niet om de zoveel tijd veranderen louter om iedereen een nieuwe kabel of zelfs toestel aan te smeren.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

selder schreef:anyway, ik geef je gelijk dat ik het niet heel goed kan uitleggen, want je ziet het punt dat ik wil maken niet eens :)
Er is een lastige overgangsfase:
- weinig schermen hebben USB-C
- weinig USB sticks hebben USB-C en dan is het maar de vraag of de "ontvangende" partij een USB-C heeft
- zelfde verhaal als er iemand met een USB-stick naar u komt

Maar essentieel gaat het over het aantal poorten.
Ik heb op mijn 6jaar* oude Samsung laptop
- 3 USB poorten (handig voor USB stick, keyboard/muis, ...)
- 1 VGA
- 1 HDMI
- 1 Gbit
- 1 charger
- jack/mic
- SD lezer

Ik gebruik constant:
- USB dongle voor mijn muis
- charger
- ethernet
- HDMI kabel
Zelfs een Macbook Pro van €1500 zit dan "vol" wat aansluitingen betreft
Waar steek je dan uw USB-stick? In het scherm, dat je nadien misschien even afkoppelt om in de keuken te gaan werken.
Super handig, echt waar :)

Maar ik zie bij Coolblue ook een Macbook 12" en die sukkelaar heeft maar 1 USB-C.
Dus ofwel opladen, ofwel een scherm aansturen, ofwel een USB-stick gebruiken, ofwel ethernet, ...
:bang:

Ik snap uw punt zeker wel, en kijk uit naar de utopische wereld met alles op USB-C.
Maar een toestel van €1500 waar je zo scherp moet kiezen, hilarisch :).

* het is een mythe dat enkel Apple producten van >€1500 6+ jaar mee kunnen
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Als je zoveel apparaten moet aankoppelen, koop dan een dock. Ik sluit één enkele USB-C kabel aan op mijn tbMBP en die levert stroom, video (HDMI), 3x USB-A voor externe storage, toetsenbord, muis, ... en audio. Voor mij is dat dan weer makkelijker om af te koppelen als ik 'even in de keuken wil gaan werken'.
Maar ik heb het hele USB stick verhaal/drama errond nooit gesnapt. Daar zijn in 2017 toch veel betere oplossingen voor dan alles heen en weer te liggen kopiëren met flash drives. Ik heb nog één use case voor USB drives: ik gebruik ze met Rekordbox om op Pioneer CDJ-toestellen te kunnen draaien. Anders hadden ze al lang stof kunnen gaan happen in de kast.

De 12" MacBook moet het inderdaad stellen met één aansluiting, maar dan is dan ook geen toestel dat bedoeld is voor dergelijke gebruikers. Kijk dan naar een 13" MBP. Hoewel ik daar toegeef dat slechts twee aansluitingen wel heel beperkt is.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Apple was al duur maar nog doenbaar om te kopen; nu zijn ze er goed mee bezig dat alleen nog de zeg maar rijkere of goed verdiende mensen het kunnen kopen of tgohja, dan maar allemaal op de poef en nog meer schulden maken. Zoals ze nu ook weer doen met de iPhone x; 9 euro maar en u hebt de iPhone x.
Het is gewoon te duur en welke reactie krijg ik dan? Omdat jij het niet kan betalen wil dat toch niet zeggen................................................
Dat krijg ik als reactie maar ze zijn fout want ik kon die wel kopen maar ik ben geen isheep, een Apple fan ja, maar geen isheep. Wie daar nu 1329 euro aan zit tegeven is volgens mij een par keer op zijn hoofd blijven blutsen.

Als ik zo tegen andere mensen zeg dat mijn toestel vb 700 heeft gekost schrikken ze zich al zot haha, ik zeg tis wel de beste en dan zeggen ze van de mijne van 200-250 kan ook alles en gelijk hebben ze maar natuulijk is die wat trager en de camera minder enz.... en dat is dan voor hen niet belangrijk maar voor mij wel.
Tttsss
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

butskristof schreef:Als je zoveel apparaten moet aankoppelen, koop dan een dock. Ik sluit één enkele USB-C kabel aan op mijn tbMBP en die levert stroom, video (HDMI), 3x USB-A voor externe storage, toetsenbord, muis, ... en audio. Voor mij is dat dan weer makkelijker om af te koppelen als ik 'even in de keuken wil gaan werken'.
Maar ik heb het hele USB stick verhaal/drama errond nooit gesnapt. Daar zijn in 2017 toch veel betere oplossingen voor dan alles heen en weer te liggen kopiëren met flash drives. Ik heb nog één use case voor USB drives: ik gebruik ze met Rekordbox om op Pioneer CDJ-toestellen te kunnen draaien. Anders hadden ze al lang stof kunnen gaan happen in de kast.

De 12" MacBook moet het inderdaad stellen met één aansluiting, maar dan is dan ook geen toestel dat bedoeld is voor dergelijke gebruikers. Kijk dan naar een 13" MBP. Hoewel ik daar toegeef dat slechts twee aansluitingen wel heel beperkt is.
Eén of twee usb C aansluitingen blijft gewoon zielig, zeker voor een PRO toestel en zeker zonder bijkomende legacy aansluitingen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Jup, twee aansluitingen op het nTB model vind ik persoonlijk ook nogal krap. Hier met vier eigenlijk nog nooit 'vol' gezeten. Maar er dus zoals ik hierboven zei wel meestal een dock in gebruik om displays, storage, peripherals, ... op aan te sluiten.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik kan het niet laten ;-)
[youtube]R59TevgzN3k[/youtube]
Check that dude op 0.51 :angel:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vaganzza schreef:Als ik een toestel zou moeten vervangen (mijn SE kan gerust nog ff mee :-D ), dan zou ik zeker voor de 8 gaan of zelfs wachten tot de opvolger van de SE (die ik, zoals als geschreven in dit topic, in februari/maart verwacht).

Stel je voor: een SE met de A11 chip, dat zal een fenomenaal resultaat op leveren 8)
Sinds gisteren zij de geruchten er dat er in maart de SE 2 zal komen met een A10 chip. We zullen zien, maar mijn voorspelling van enkele maanden geleden, dat er een nieuwe SE aankomt, zal hoogstwaarschijnlijk wel kloppen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Vaganzza schreef:
Vaganzza schreef:Als ik een toestel zou moeten vervangen (mijn SE kan gerust nog ff mee :-D ), dan zou ik zeker voor de 8 gaan of zelfs wachten tot de opvolger van de SE (die ik, zoals als geschreven in dit topic, in februari/maart verwacht)..
mijn se mag ten vroegste 2020 op pensioen
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

WWDC vanaf 19u deze avond. Wie kijkt in realtime? Ikzelf kan niet wegens andere afspraak vanavond... Zal uitgesteld kijken worden :wink:

Op het programma (verwacht):
- iOS 12
- macOS 10.14
- watchOS 5
- tvOS 12


Mogelijks:
- Nieuwe Macs / MacBooks?
- iPhone SE?
- Nieuwe Airpods?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 dec 2008, 15:15
Locatie: Diest
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Vaganzza schreef:WWDC vanaf 19u deze avond. Wie kijkt in realtime? Ikzelf kan niet wegens andere afspraak vanavond... Zal uitgesteld kijken worden :wink:

Op het programma (verwacht):
- iOS 12
- macOS 10.14
- watchOS 5
- tvOS 12


Mogelijks:
- Nieuwe Macs / MacBooks?
- iPhone SE?
- Nieuwe Airpods?


Blijkbaar géén hardware deze keer...... enkel software...
Afbeelding
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/
Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 534
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”