Apple Keynote Events

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

MClaeys schreef:[...] gezichtsherkenning faalde wel even [...]
Neen, Face ID faalde niet. Net zoals met Touch ID moet je na een herstart van je apparaat eerst je passcode ingeven vooraleer dat systeem geactiveerd wordt. De melding op het apparaat was "your passcode is required to enable Face ID".

Screenshot:
Screen Shot 2017-09-13 at 07.50.52.png
Screen Shot 2017-09-13 at 07.50.52.png (72.48 KiB) 2924 keer bekeken
Anyway, voor de rest ... het meest Apple-achtige event ooit, 't is allemaal het beste ooit omdat ze hun saus over bestaande technologie gegoten hebben. Maar zoals we al wel gewend zijn van Apple werkt het deze keer wél goed.

Ook: gemiste kans voor "Apple-juice" (ipv AirPower)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb als Apple fan ook gekeken gisteren naar de presentatie van de nieuwe producten.

Momenteel heb ik een iPhone 7 plus 128GB en een Apple Watch series 2.

Waar ik vooral naar uitkeek gisteren was de nieuwe iPhone X. Prima iPhone met enkele leuke nieuwe features denk maar aan het nieuwe grote Oled scherm, gezichtherkenning, betere batterij, snel laden, draadloos opladen ...
maar die prijs ... 1159EU voor een telefoon :) Ok je hebt dan wel direct een 64GB maar ik vind dat toch echt veel geld voor een gsm.
Ik koop altijd mijn toestellen 2e hands, hopelijk kan ik er na de jaarwisseling ook 1 op de kop tikken maar ik denk dat die iphone x een enorme hype gaat worden dus zal duur zijn, ook tweedehands.

En de Apple watch tja .... jammer dat de providers hier de esim niet ondersteunen. Positief is dat de nieuwe series 3 gezakt is in prijs. Van 469EU naar 399EU voor een 42mm kast.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Deze vond ik wel een goeike :lol:
Bijlagen
iPhoneX
iPhoneX
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

selder schreef:
MClaeys schreef:[...] gezichtsherkenning faalde wel even [...]
Neen, Face ID faalde niet. Net zoals met Touch ID moet je na een herstart van je apparaat eerst je passcode ingeven vooraleer dat systeem geactiveerd wordt. De melding op het apparaat was "your passcode is required to enable Face ID".

Screenshot:
Screen Shot 2017-09-13 at 07.50.52.png
Anyway, voor de rest ... het meest Apple-achtige event ooit, 't is allemaal het beste ooit omdat ze hun saus over bestaande technologie gegoten hebben. Maar zoals we al wel gewend zijn van Apple werkt het deze keer wél goed.
I stand corrected, ik keek naar de persoon die het unlocken deed en zijn reactie deed het zo uitschijnen.

"Alleen nu werkt het wel goed"
Qi is nochtans al lang bewezen technologie, ik heb nooit gehad dat dat niet werkt zoals het moet.
FaceId daarentegen wel.
De camera heb ik geen idee van, dat volg ik niet zo in smartphoneland.
Voor het glas wil ik wel een droptest zien, want het sterkste glas is een zware claim om te maken. Het zou knap zijn.
Ik ben ook vooral benieuwd naar andere toepassingen voor die facetracking als devs er mee aan de slag gaan buiten emojis.

(Ik hoopte stiekem wel op een glimps van die zelfrijdende wagen waar men aan werkt)



Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

selder schreef:
MClaeys schreef:[...] gezichtsherkenning faalde wel even [...]
Neen, Face ID faalde niet. Net zoals met Touch ID moet je na een herstart van je apparaat eerst je passcode ingeven vooraleer dat systeem geactiveerd wordt. De melding op het apparaat was "your passcode is required to enable Face ID".

Screenshot:
Screen Shot 2017-09-13 at 07.50.52.png
Blijkt ook niet te kloppen, was wel degelijk een fail.
Schermafbeelding 2017-09-13 om 09.56.26.png
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Een fail uiteraard, maar niet van Face ID.

Ofwel was die iPhone X net herstart en klopt de melding in iOS11 GM niet, ofwel had de sensor iemand anders gescand bij het voorbereiden van de opstelling en vroeg daarom naar de passcode. Fail ja, van de voorbereidingen, maar dus geen Feature Fail zoals je zo graag zou willen :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

selder schreef:maar dus geen Feature Fail zoals je zo graag zou willen :)
Het was gewoon een rechtzetting van foute informatie, meer niet hoor :roll:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

maakt ni uit

lelijk toestel, te duur en veel te ingewikkeld aan het worden. Elke keer ge swiped krijgt ge iets anders omdat het scherm bijna een zeeslagbord geworden is
en die face ID? ik pak uw gsm, het scherm ff naar u wijzen en ik ben binnen.

die ive is toch niet meer zo briljant sinds Jobs dood is, die laatste zal zich stilaan in z'n graf omdraaien.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Lelijk toestel is voor iedefeen persoonlijk.

Ik vind het een mooi toestel.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

My 2 cents:
Onvoldoende/ geen rekening gehouden met de (omwille vh bewust gecreerde mysterieuze effect) beperkte key lighting on stage, waardoor er diepte ontbreekt in het 'plaatje'.
Je krijgt als het ware een gezicht 'geplakt' op de zwarte achtergrond, zonder enige diepte.
De iphone heeft namelijk ook de diepte ih beeld nodig om een gezicht te identificeren (om zo te verhinderen dat een foto gebruikt kan worden om te ontgrendelen)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Belichting zou geen rol mogen spelen : de IR dots dienen voor dat dieptezicht.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Belichting zou inderdaad geen rol mogen spelen. Werkt zelfs in het donker. Jammer dat er geen touch id meer op zit. Zo kun je iphone ontgrendelen zonder dat je er naar kijkt. Nu ontgrendel ik mijn Iphone veel als hij gewoon naast mij op tafel ligt bijvoorbeeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

selder schreef:Fail ja, van de voorbereidingen, maar dus geen Feature Fail zoals je zo graag zou willen :)
Mja, en hoe ben jij zo zeker dat het daaraan ligt ? Het kan even goed zijn dat in die omstandigheden FaceID veel gevoeliger is en dan is het toch echt wel een feature falen. Ik ben toch echt wel zeer benieuwd om te zien hoe dit in de praktijk gaat werken. TouchID werkt nagenoeg perfect, maar bij FaceID heb ik toch mijn twijfels. En zelfs als de herkenning spot-on is, blijft het gewoon omslachtiger om telkens naar je scherm/camera te moeten kijken. Als mijn telefoon op mijn tafel ligt, leg ik er gewoon mijn vinger op om te ontgrendelen. Ben vrij zeker dat op dat een iPhone X op dat moment niet eens mijn gezicht ziet, dus ik zou dan telkens het toestel wat moeten kantelen.

Die FaceID is gewoon een oplossing voor een probleem dat er niet was. TouchID werkt gewoon perfect, en ik zie echt geen use cases waarin FaceID beter gaat werken dan TouchID. Of misschien toch 1: als je handschoenen aan hebt. Maar als je een sjaal en muts aan hebt, wil ook nog wel eens zien hoe goed FaceID werkt. Het lijkt er op dat ze gewoon koste wat het kost het scherm op de volledige oppervlakte wilden hebben, wat ook geïllustreerd wordt door die bovenkant waar ik toch ook mixed feelings over heb. Maar dan nog konden ze de TouchID ergens anders gestopt hebben.

Had gehoopt dat ik een opvolger ging zien voor de iPhone 5 van mijn vrouw, maar weet het toch nog niet. De X is mooi, maar gewoon veel te duur. De 8 is ook nog wel te duur, maar daar is het vooral die glazen achterkant die me afstoot (heb zelf een Nexus 4 gehad en was absoluut geen fan van glazen achterkant). Al is dat natuurlijk gemakkelijk op te lossen met een case. Wellicht wordt het gewoon een 6s of 7.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Tomby schreef: Of misschien toch 1: als je handschoenen aan hebt. .
niqaab, boerka, zonnebril in de zomer, baard laten groeien,...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Tomby schreef:[...] blijft het gewoon omslachtiger om telkens naar je scherm/camera te moeten kijken. Als mijn telefoon op mijn tafel ligt, leg ik er gewoon mijn vinger op om te ontgrendelen. Ben vrij zeker dat op dat een iPhone X op dat moment niet eens mijn gezicht ziet, dus ik zou dan telkens het toestel wat moeten kantelen.[...]
Ik vrees dat ik het niet snap... Waarom zou je met je vinger je telefoon willen ontgrendelen als je toch niet kan zien wat er op het scherm staat. Als het is om het uur of de datum af te lezen, dan moet je je telefoon niet unlocken, raise-to-wake is daarvoor voldoende. Als het is om iets te zien op je scherm dan maak je mij niet wijs dat jij dat kan zien als je telefoon op tafel ligt en je naar het scherm moet kijken onder die hoek.

Bij de moderne smartphones draait het allemaal om het scherm, en wat er dus van informatie af te lezen is van dat scherm. Dat wil eigelijk gewoon zeggen dat je naar dat scherm moet kijken, en dat het scherm op zo'n afstand of onder een hoek van je ogen moet houden dat die informatie leesbaar is. Laat dat nu ook gewoon de afstand en hoek zijn waarop Face ID werkt ...

Het is eigelijk hetzelfde systeem als met Touch ID hoor.

Met Touch ID moet je op de home-knop duwen om je scherm te unlocken zodat je de GUI kan bedienen, terwijl je dat doet registreert de fingerprint sensor je vingerafdruk en unlocked je telefoon.

Met Face ID moet je gewoon van de onderkant van je scherm naar boven swipen, en terwijl je dat doet unlocked Face ID je telefoon zodat dat mogelijk is.

Lijkt mij gewoon (niet persoonlijk bedoeld) dat de mensen die Face ID al op voorhand geen kans geven hetzelfde erover denken als met het nieuwe startmenu in Windows 8 destijds. Als je naar de muispointerbewegingen kijkt, dan zijn die _exact_ hetzelfde als onder de voorgaande Windows versies. Het ziet er anders uit, en het werkt op een andere manier ja, maar de functionaliteit is exact hetzelfde.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

selder schreef:Waarom zou je met je vinger je telefoon willen ontgrendelen als je toch niet kan zien wat er op het scherm staat. .
het is eerder bv snel ontgrendelen om bv uit een ooghoek rap te zien hoe laat het is, van wie da bericht was, ...
met deze techniek zal de gsm niet meer ontgrendelen/reageren als 'm u ni kan herkennen en da kan vervelend zijn

ik denk bij mij aan netflix, ik stream makkelijk en hoef nu ni op mijn gsm gapen want ik zie wat ik doe op m'n tv. Met dit nieuwe systeem moet ik mijne Gsm vastpakken en eerst aangapen. ik zal ni doodgaan maar het is onpraktischer als nu (achteruitgang)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

selder schreef:Ik vrees dat ik het niet snap... Waarom zou je met je vinger je telefoon willen ontgrendelen als je toch niet kan zien wat er op het scherm staat. Als het is om het uur of de datum af te lezen, dan moet je je telefoon niet unlocken, raise-to-wake is daarvoor voldoende. Als het is om iets te zien op je scherm dan maak je mij niet wijs dat jij dat kan zien als je telefoon op tafel ligt en je naar het scherm moet kijken onder die hoek.
Mijn punt is gewoon dat je vanuit eender welke hoek je scherm kunt bekijken om iets af te lezen. Ik kan perfect mijn telefoon unlocken en bedienen terwijl ik hem bekijk onder een hoek van 30 graden of minder, en dat van eender welk van de vier kanten. Ik kan me echt niet inbeelden dat FaceID mijn gezicht vanuit elk van die verschillende hoeken zal zien. Zo enorm breedhoek zal die lens toch wel niet zijn, denk ik.

EDIT: zoals 1207 hierboven zegt, het is gewoon minder praktisch en een achteruitgang. En nogmaals: welk probleem van TouchID wordt hiermee opgelost ?
Laatst gewijzigd door Tomby 13 sep 2017, 11:48, in totaal 1 gewijzigd.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

selder schreef: Ik vrees dat ik het niet snap... Waarom zou je met je vinger je telefoon willen ontgrendelen als je toch niet kan zien wat er op het scherm staat. Als het is om het uur of de datum af te lezen, dan moet je je telefoon niet unlocken, raise-to-wake is daarvoor voldoende. Als het is om iets te zien op je scherm dan maak je mij niet wijs dat jij dat kan zien als je telefoon op tafel ligt en je naar het scherm moet kijken onder die hoek.
Praktisch voorbeeld: op mijn werk lig mijn smartphone naast mij en gebruik ik hem als muziekspeler.
Met Touch ID kan ik mijn snel ontrgrendelen om iets anders te beluisteren of om snel een berichtje te lezen.
Met faceId zou ik mijn telefoon moeten optillen, ofwel moet die telefoon schuin kunnen kijken. Ik ga dan ook geen telefoon kopen zonder vingerafdrukscanner.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

1207 schreef:[...]netflix[...]
Maar zelfs in je netflix-use-case ... om te zien van wie het bericht was of om zelfs het bericht te lezen terwijl je naar je TV kijkt, moet je toch ook je blik van je TV scherm halen en naar het scherm van je smartphone kijken?? Het enige wat in die use-case toe te geven is, is dat je een halve seconde (als het al een halve seconde is hé) langer naar je scherm moet kijken ...

En trouwens, alle recente iPhones ondersteunen "raise-to-wake" dus om je bericht te lezen moet je hem niet eens Touch-ID of Face-ID unlocken...

Je zal er nog lang over moeten nadenken eer je je spijker op laag water gaat vinden haha :)
Stroper schreef: Praktisch voorbeeld: op mijn werk lig mijn smartphone naast mij en gebruik ik hem als muziekspeler.
Met Touch ID kan ik mijn snel ontrgrendelen om iets anders te beluisteren of om snel een berichtje te lezen.
Met faceId zou ik mijn telefoon moeten optillen, ofwel moet die telefoon schuin kunnen kijken. Ik ga dan ook geen telefoon kopen zonder vingerafdrukscanner.
Dus jij kan onder die hoek waar je naar het scherm van je iPhone moet kijken als die naast je ligt in de muziek app een ander track kiezen... Of zelfs een bericht lezen. En de hoek waar jij je scherm dan aankijkt dan zou Face ID je gezicht niet zien.

Dat is straf.

Ik zou willen vragen of je aan iemand kan vragen dat die die handeling eens kan opnemen zodat ik het kan zien hoe je dat doet - maar dat is teveel moeite :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

selder schreef: En trouwens, alle recente iPhones ondersteunen "raise-to-wake" dus om je bericht te lezen moet je hem niet eens Touch-ID of Face-ID unlocken...
Alleen als je dat in de privacyInstellingen zo hebt gezet.
Bij mij zie ik wel dat ik een berichtje heb, maar zolang je niet unlockt niet wat erin staat(voor mocht ik hem ergens laten liggen).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Stroper schreef:[...] maar zolang je niet unlockt niet wat erin staat [...]
Ok. Dus om dat te lezen ... moet je naar je scherm kijken .. en kan Face ID dus je telefoon unlocken.

Ik snap het allemaal niet meer :-)

Anyway I'm out ... we zullen het allemaal binnenkort in de praktijk zien, ik heb willen meezoeken naar jullie spijkers op laag water maar ik hoop dat jullie samen met mij en met iedereen anders er ook geen gevonden hebben :-D
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

selder schreef: Dus jij kan onder die hoek waar je naar het scherm van je iPhone moet kijken als die naast je ligt in de muziek app een ander track kiezen... Of zelfs een bericht lezen. En de hoek waar jij je scherm dan aankijkt dan zou Face ID je gezicht niet zien.

Dat is straf.
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ? :roll:
Leg je telefoon plat op je bureau rechts van je muis. Perfect te unlocken met TouchID en scherm perfect zichtbaar/leesbaar. 99% zeker dat je uit het beeldveld van de FaceID camera zit.
En ja, telefoon effen opnemen en naar je toe richten is 2 seconden werk, maar het gaat erom dat die FaceID dus gewoon minder handig is dan TouchID.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

selder schreef: Maar zelfs in je netflix-use-case ... om te zien van wie het bericht was )
het gaat om het gezichtsveld
als zo'n iPhone een even breed gezichtsveld heeft als mijn oog dan is de hele functie waardeloos. Dan kunt ge hem ni eens meer op tafel leggen aangezien 'm dan per defitnie altijd ontgrendeld zal zijn.

en bij netflix hoef ik mijn scherm nu niet te bezien want alles verschijnt op den tv :)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Misschien koop ik hem ook wel. Maar soit het blijft persoonlijk zoals met zoveel goederen. Als iedereen voor hetzelfde product zou gaan zou het leven saai worden. Want dan reed iedereen dezelfde auto, dezelfde schoenen, dezelfde shirt & broek.

Kortom als mensen er voor willen betalen laat hen, ik rijd met een toyota maar ben ook niet kwaad omdat iemand een porsche of bmw beter vind. Een iPhone vind ik persoonlijk de meerprijs waard tov van een android ding, maar een porsche tov mijn toyota niet.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

1207 schreef:het gaat om het gezichtsveld
als zo'n iPhone een even breed gezichtsveld heeft als mijn oog dan is de hele functie waardeloos. Dan kunt ge hem ni eens meer op tafel leggen aangezien 'm dan per defitnie altijd ontgrendeld zal zijn.
Wel grappig, want jij zegt eigenlijk net het omgekeerde van ik. Zoals jij het beschrijft zal het zeker wel niet zijn, want zo breed is die camerahoek geenszins. Je moet dus echt wel naar het scherm kijken en wellicht is de max hoek vrij klein. Maar dat zorgt er dus wel voor dat je je telefoon altijd voor je gaat moeten houden om te ontgrendelen.
Persoonlijk vind ik TouchID dan veel handiger, want dat is een actie die ervoor zorgt dat a) de telefoon zeker weet dat ik wil ontgrendelen en b) ik dat onder alle omstandigheden kan doen met mijn vinger (die ik toch nodig heb om de telefoon te bedienen).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik vond dat die faceid wel goed werkte. En ik heb eecht geen last van die first world problems ;)

Ik vind dat unlocken niet de hoofdprioriteit bij sommigen is dat wel zo maar bij mij niet.

Dat ik in december 2016 een nieuwe telefoon heb gekocht betekent dat ik deze zal overslaan :beerchug:
Maar ik vind het zo een nice phone. :banana:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Het leuke is dat de SE behoorlijk betaalbaar wordt. Misschien schakel ik wel weer over.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ivm de SE, ik zou echt nog een half jaar wachten. Ik vermoed echt dat er een update komt in februari/maart.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dat wel, ze beginnen toch in ieders budget wel een toestel te hebben.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boonpwnz schreef: Ik vind dat unlocken niet de hoofdprioriteit bij sommigen is dat wel zo maar bij mij niet.
het gaat om het gebruiksgemak

nu kan ik 'm gebruiken zonder naar te kijken,met half oog,.. en zit de veiligheid in de vingerafdruk
als da nimmer ga is da een achteruitgang
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

MClaeys schreef:Dat wel, ze beginnen toch in ieders budget wel een toestel te hebben.
Serieus ? Er komen 3 modellen bij, eentje van 800+, eentje van 900+ en eentje van 1100+ en jij gaat zeggen dat ze voor ieders budget nu een toestel hebben ? :bang: :bang: :bang: :bang:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

De SE, 6S en 7 zijn in prijs verlaagd. De prijzen schommelen nu tussen 419 en 1329€. Ok het laagste segment nemen ze niet mee, dat klopt. Maar dat is Apple zijn doelpubliek helemaal niet (zij moeten het met de 2dehandse oudere modellen doen, zoals de 5 en 5S).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Vaganzza schreef:Ivm de SE, ik zou echt nog een half jaar wachten. Ik vermoed echt dat er een update komt in februari/maart.
Er is altijd iets beters en nieuwers te verwachten é.
Ik zal nog wel wachten, mijn huidige gsm voldoet nog, maar mijn vrouw haar 4s begint toch serieus tegen te vallen.
Als we €5/maand bij haar abonnement doen kunnen we een SE kopen voor €209. Dat vind ik toch behoorlijk aanvaardbaar.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat is zeker aanvaardbaar. Hou er alleen rekening mee dat de ondersteuning in feite al 2 jaar loopt en Apple zo'n 5 jaar ondersteund normaal, zal bij de SE 4,5 jaar zijn vermoedelijk in totaal. Maar een 4S wordt nu ook al een jaar niet meer ondersteund, dus dat zal op zich niet zo'n super probleem zijn :)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

iceke schreef:
MClaeys schreef:Dat wel, ze beginnen toch in ieders budget wel een toestel te hebben.
Serieus ? Er komen 3 modellen bij, eentje van 800+, eentje van 900+ en eentje van 1100+ en jij gaat zeggen dat ze voor ieders budget nu een toestel hebben ? :bang: :bang: :bang: :bang:
Ik doelde op de prijsverlaging van de andere toestellen :roll: , hun laagste prijs komt nu dus wel degelijk in het vaarwater van mid-range Android devices. Dat zal hun geen windeieren leggen.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik ben niet overtuigd van FaceID. Het is precies nog niet echt een systeem waar je dagdagelijks op mag rekenen. Zeker na het onderstaande op Tweakers.net te lezen heb ik wat m'n bedenkingen... Zelfs een personeelslid kreeg het niet echt aan de praat. Zeker als je telefoon bv op je nachttafel ligt en je vlug scheef gekeken eens wil checken om hoe laat je wekker staat en je daar met je hoofd ploeg bovenhangen...... Okay de fancy one's vragen dat dan mss aan Siri of Google Assistant :lol: Ik vraag het nu aan m'n Google Home :banana:

We hebben dat even kort kunnen testen in het Steve Jobs Theater. Meestal ging het ontgrendelen van de iPhone X goed en redelijk snel. Of het net zo snel is als de vingerafdrukscanner met Touch ID wagen we wel te betwijfelen. Toch moeten we het wat meer in de praktijk testen om te kunnen zeggen of het vervelend wordt om de telefoon te ontgrendelen met het gelaat als je het snelle Touch ID gewend bent.

Bij het ontgrendelen is het wel zaak om de telefoon goed op je gericht te houden en naar de telefoon te kijken. Volgens medewerkers van Apple zelf is dat expres zo ontwikkeld, omdat het onveilig zou zijn als iemand je telefoon pakt en hem kan ontgrendelen terwijl je er zelf niet naar kijkt. We vragen ons wel af hoe het zal zijn als je bijvoorbeeld in de auto zit en je de iPhone X in een autohouder hebt zitten. Het zou onhandig zijn om ervoor te moeten hangen met je gezicht. Ook op tafel moet je er wellicht wat geforceerd boven gaan hangen of de telefoon oppakken en dat is wellicht een nadeel van de afwezigheid van Touch ID.


Wat sowieso in negatieve zin opvalt is dat de medewerker die ons Face ID demonstreerde de telefoon soms niet ontgrendeld kreeg met het gezicht. Uiteindelijk moest ze haar code zelfs invoeren om Face ID dan maar opnieuw in te stellen, maar ook daarna ging het nog een keer mis. Wellicht is het een bug, want het werkte ofwel goed en redelijk snel, of eigenlijk helemaal niet, ook niet na een aantal keer proberen. We hopen dat dit een incident blijkt.
Bron:Tweakers
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dit bevestigt dus grotendeels onze bedenkingen hierboven...
BertG3 schreef:
Wellicht is het een bug, want het werkte ofwel goed en redelijk snel, of eigenlijk helemaal niet, ook niet na een aantal keer proberen. We hopen dat dit een incident blijkt.
Bron:Tweakers
LOL, wat een belachelijk uitleg. Het werkt wel of helemaal niet, dus het moet wel een bug zijn ?! Bestaat er dan zoiets als 'half werken' ? Ofwel lukt de unlock ofwel lukt hij niet, lijkt me niet dat er een tussenweg is.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Tomby schreef: Leg je telefoon plat op je bureau rechts van je muis. Perfect te unlocken met TouchID en scherm perfect zichtbaar/leesbaar. 99% zeker dat je uit het beeldveld van de FaceID camera zit.
En ja, telefoon effen opnemen en naar je toe richten is 2 seconden werk, maar het gaat erom dat die FaceID dus gewoon minder handig is dan TouchID.
Zoals selder al impliceert, wacht met oordelen tot je het effectief gebruikt. Het lijkt dat het minder handig is, maar dit is Apple. "Minder praktisch en achteruitang" hebben we nog al gehoord. De afschaffing van de AUX poort heeft hen in ieder geval geen verkoopsmoeilijkheden gebracht, en met een toestel met W1-chip is het beluisteren van audio net wel praktischer en een vooruitgang. Als je desondanks wil vasthouden aan Touch ID dan kan dat: gisteren zijn er 2 gloednieuwe iPhones op de markt gebracht met Touch ID die nog jaren ondersteund zullen worden.

Wat het "incident" betreft ben ik wel van mening dat het een fail was omdat de melding na een reboot anders is voor Touch ID. In de iOS 11 GM is dit duidelijk: "Touch ID requires your password when iPhone restarts". Als ik bij een warme iPhone verschillende keren een verkeerde vinger leg, is de melding het equivalente "Your passcode is required to enable Touch ID". Tenzij de meldingen bij Face ID anders zijn, leek het mij wel een geval van verkeerde herkenning te zijn. Iets wat min of meer bevestigd werd in de ervaringen in de hands-on na de keynote. En de schuld van een medewerker die zijn gezicht liet scannen: dit zou niet stroken met de perfectie waar Apple naar streeft op hun Keynotes. In ieder geval, dat hoeft op zich ook allemaal geen probleem te zijn, het is nog meer dan een maand naar de release date en het zal pas 2018 zijn eer de iPhone X significant marktaandeel zal verwerven, ze hebben dus nog tijd om de kinks eruit te werken (die eerder software-gerelateerd lijken). Ze hebben gisteren in ieder geval wel gedemonstreerd dat het concept werkt.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Akkoord met de conclusie van het artikel. De oorzaak zullen we wel nooit weten :wink: .
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”