Apple Keynote Events

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Met m'n XS geen last van (maar die laad ik altijd draadloos op), met m'n 7 Plus op iOS 12 (beta) merkte ik het wel. Maar daar stond ook raise-to-wake aan, dus bij het insteken van de kabel ging het scherm praktisch altijd aan en begon hij te laden. Op de SE die ik tijdelijk gebruikte (ook iOS 12 beta) kan ik het me niet meer exact herinneren, maar ik denk dat ik het daar ook wel eens voorgehad heb.

Zal iets voor de volgende iOS update dan zijn vermoed ik.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Zowel m’n vrouw als ik (Xs 64GB Goud en Xs 512GB Space Gray) geen problemen met opladen, 2 verschillende merken draadloze opladers. Met de kabel laden we eigelijk niet meer op :-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Idem, gisteren voor de eerste keer aan de kabel gehangen gehad. Gewoon een Anker wireless charger van 15 euro of zo op m'n bureau, werkt perfect en ik vertrek altijd met 100%.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vandaag om 15u is er opnieuw een keynote "There's more in the making" (het is 15u doordat het in New York doorgaat). Dit keer zal het vooral over hardware gaan:

- iPad Pro met Face id (zonder homeknop dus)
- iPad mini?
- opvolger Macbook Air
- nieuwe hardware voor andere Macbook, Macbook pro en iMac?
- Nieuwe Mac Mini (ben ik persoonlijk wel benieuwd naar)
- Airpower

EDIT: ik vraag mij ook af of ze geen nieuwe Airpods gaan uitbrengen. In het iPhone event zag je Airpods die waterbestendig waren (in het eerste filmpje waar ze de afstandsbediening van de presentatie in een doosje brachten). Lees er alvast niets over op de gerenommeerde websites, maar dat deden ze ook niet vorig jaar op WWDC toen daar al screenshots van Waze en Google Maps op Carplay te zien waren...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 15 keer

Misschien komt er ook nieuws over de beschikbaarheid van Apple Pay in Belgie?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

remus schreef:Misschien komt er ook nieuws over de beschikbaarheid van Apple Pay in Belgie?
Insider much?

https://www.tijd.be/tech-media/technolo ... 64585.html
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het blijft wel zielig dat je hier moet wachten op Apple om de hardware waarvoor je dikke centen hebt mogen betalen kunt gebruiken.

In eerste instantie zou het dan enkel werken voor BNP... kan je nogmaals x-aantal maanden wachten tot de rest toegelaten wordt.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Dat geeft wel ineens een bepaalde zekerheid dat het deftig, veilig en met oog voor privacy geïmplementeerd wordt, in afhankelijk te zijn van een mogelijks gebrekkige implementatie van je lokale bank. En dan het eenduidig werkt tussen verschillende systemen, wat nu ook niet het geval is.
Zeker naar privacy toe heb ik toch meer vertrouwen in Apple daarvoor.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De Bancontact app onder Android is cross-bank... het is dus niets lokaal van één bank en werkt gewoon en dus ook eenduidig.

Ik wil deels in je idee meegaan dat een sterk gecontroleerd eco-systeem zijn voordelen heeft maar Apple loopt er toch de kantjes af (in die zin dat het wat mij betreft zelfs onder misbruik valt).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef:Het blijft wel zielig dat je hier moet wachten op Apple om de hardware waarvoor je dikke centen hebt mogen betalen kunt gebruiken.

In eerste instantie zou het dan enkel werken voor BNP... kan je nogmaals x-aantal maanden wachten tot de rest toegelaten wordt.
Google Pay was eerst ook exclusief voor BNP en nadien is slechts KBC erbij gekomen(met enkele buitenlandse fintechs zoals Revolut en N26, maar niemand gebruikt die als hoofdbank).
Aangezien de NFC niet geblockt is op Android kan je ook third party gaan met bv Bancontact, maar das dan weer waardeloos van zodra je in Nederland of Frankrijk bent.

Ik zie dus weinig verschil tussen Android en Apple.(maar das misschien omdat ik vaak in Nederland ben, en geen zin heb om meerdere apps te installeren die hetzelfde doen).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Het is grappig hoe Apple in staat blijkt hun onzin overal voor waar te doen aannemen.

Geloof je echt dat een bank een service zou aanbieden die qua privacy of veiligheid niet top-of-the-bill is?
Heel de wereld gebruikt Facebook, wat zo lek is als een zeef qua privacy en beveiliging, en dan ook om de haverklap incidenten heeft.
Maar een datalek bij een bank of veiligheidsissues bij een bank, die zijn veel minder frequent.

BNP zal wel zwaar betaald hebben om het exclusieve recht te hebben voor die periode.
Ze willen mee "hip" doen, maar de echte revolutie zal niet van GooglePay of ApplePay komen, maar van PSD2...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Stroper schreef:Aangezien de NFC niet geblockt is op Android kan je ook third party gaan met bv Bancontact
Is dat effectief zo... waarom zie ik dan niemand dit gebruiken met NFC ?
Stroper schreef:maar das dan weer waardeloos van zodra je in Nederland of Frankrijk bent.
95% kan perfect met die beperking leven dus dat is een non-argument lijkt me.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik gebruik het regelmatig met de Bancontact App en Samsung S7.
Zeer handig. Wel net zo snel als contactloos betalen met een kaart.
Het valt me wel op dat het bij Colruyt nooit werkt... misschien bewust om hun systeem te promoten?
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

johcla schreef:Ik gebruik het regelmatig met de Bancontact App en Samsung S7.
Zeer handig. Wel net zo snel als contactloos betalen met een kaart.
Het valt me wel op dat het bij Colruyt nooit werkt... misschien bewust om hun systeem te promoten?
Nochtans is het bij mij telkens gelukt om met de Bancontact app te betalen in de Colruyt winkels, je moet wel maken dat je smartphone een internetverbinding heeft anders zal het natuurlijk niet lukken.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Ik gebruik al heel lang draadloos betalen via de Belfius app op mijn Android. Belfius gebruikt in feite Android Pay maar passen het toe in hun eigen app. Enkele misverstanden wegwerken:

* Werkt overal waar je met Maestro kan betalen, draadloos, dus ook in het buitenland
* Je hebt géén internetverbinding nodig. Je gsm gedraagt zich zoals een bankkaart met NFC in, genereert codes lokaal die via de NFC worden gestuurd naar de terminal, die wél op internet moet zitten

Wat een zever dat het systeem van Apple robuuster of veiliger zou zijn of een betere provacybescherming zou bieden. Dat slaat toch nergens op. Alsof banken zouden werken met een systeem at niet volledig waterdicht is.

Waar ik al tegen op zie is dat als Apple Pay dan eindelijk, na al die jaren, ook in België te krijgen zal zijn, het dan zal voorgesteld worden alsof Apple het zelf uitgevonden heeft en dat het toch geweldig is wat je allemaal kan met een iPhone. Terwijl ik al meer dan een jaar met mijn Android draadloos betaal en de winkeliers er nog elke keer staan naar te kijken met grote verbazing.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ondertussen blijft het stil... werkt de Bancontact app op iPhone via NFC... ja of nee ?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Niemand heeft ooit beweerd dat Bancontact met NFC werkt op iOS.

(tenzij je mijn bericht verkeerd gelezen hebt, waarin ik zeg dat NFC niet geblockt is op Android en je daardoor third-party kan gaan ipv. bij een iPhone. :wink: )
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef:Het blijft wel zielig dat je hier moet wachten op Apple om de hardware waarvoor je dikke centen hebt mogen betalen kunt gebruiken.
In eerste instantie zou het dan enkel werken voor BNP... kan je nogmaals x-aantal maanden wachten tot de rest toegelaten wordt.
Ik zie volstrekt geen nut voor die apple pay
betaal al een eeuwigheid met m'n gsm'tje en de qr codes in den delhaize, tandarts, online, kroeg, frituur en zelfs krantenboer (als ik wil).

is toch rap genoeg?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Stroper schreef:Niemand heeft ooit beweerd dat Bancontact met NFC werkt op iOS.

(tenzij je mijn bericht verkeerd gelezen hebt, waarin ik zeg dat NFC niet geblockt is op Android en je daardoor third-party kan gaan ipv. bij een iPhone. :wink: )
Je gaf nochtans die indruk met die bewering... als NFC niet geblokkeerd is heeft Bancontact ook geen enkele reden om het op iOS niet te laten werken... of mag het toch niet van Apple ?
1207 schreef:Ik zie volstrekt geen nut voor die apple pay
Prima, al zijn er nog genoeg andere mensen op de wereld.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Echt niemand ? Tsss..ub mag terug wat animo krijgen :angel:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Bwoah, zo'n threads draaien meestal toch uit op mensen die geen Apple apparaten hebben maar er dan toch hun mening over geven. Hoe ouder ik word hoe oninteressanter dat ik dat vind :-) Dat en de verplichte "zijn ze zot geworden met die prijzen", urgh.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Agreed. Android fans tov apple fans ;)

Zelf ben ik geen Apple fanaat (mijn recentste aanraking was een iPad Pro welke ik na een maand heb teruggebracht, it's just not my thing).
Ieder z'n goesting.

Wel even zitten nalezen wat er is gezegd.. en eh... ok. Ik zit echt wel te wachten op 'the next big innovation' (niet alleen bij Apple trouwens)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Heb mijn iPhone X onlangs verkocht en ik zit momenteel op mijn "burner"/travel iPhone 8+, dus ik zit sowieso in de markt voor een nieuwe iPhone. Ik zal de "gewone" iPhone 11 wellicht nemen na de eerste reviews en uitgebreide specs af te wachten. Het verschil met de pro is te weinig om het prijsverschil te verantwoorden voor mij (voor camerafanaten zal dat wel anders zijn). Maar vooral omdat er volgend jaar - zogezegd - toch een grote update zou komen met 5G en (hopelijk) USB-C.

Apple Watch S5 heb ik besteld op Apple's website maar ben nog aan het twijfelen. Enerzijds heb ik nu een S4 en is het verschil eigenlijk niet groot, anderzijds is dat verschil nu wel zaken die ik kan gebruiken, zeker die always-on functie. Zal volgende week de knoop doorhakken.

Had wel gehoopt op die "Tile"-tags, jammer dat er geen one more thing was.
JAMIN001
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

CCatalyst schreef:Heb mijn iPhone X onlangs verkocht en ik zit momenteel op mijn "burner"/travel iPhone 8+, dus ik zit sowieso in de markt voor een nieuwe iPhone. Ik zal de "gewone" iPhone 11 wellicht nemen na de eerste reviews en uitgebreide specs af te wachten. Het verschil met de pro is te weinig om het prijsverschil te verantwoorden voor mij (voor camerafanaten zal dat wel anders zijn). Maar vooral omdat er volgend jaar - zogezegd - toch een grote update zou komen met 5G en (hopelijk) USB-C.

Apple Watch S5 heb ik besteld op Apple's website maar ben nog aan het twijfelen. Enerzijds heb ik nu een S4 en is het verschil eigenlijk niet groot, anderzijds is dat verschil nu wel zaken die ik kan gebruiken, zeker die always-on functie. Zal volgende week de knoop doorhakken.

Had wel gehoopt op die "Tile"-tags, jammer dat er geen one more thing was.

USB-c is standaard bij de iPhone 11 pro
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Apple-fan of niet, blijft leuk om te lezen: https://www.demorgen.be/meningen/de-iph ... ~b05919e0/
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zalig droog ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

JAMIN001 schreef:USB-c is standaard bij de iPhone 11 pro
Weer een sterk staaltje verkeerde informatie.

https://www.apple.com/benl/iphone-11-pro/specs/
Screenshot 2019-09-12 at 13.46.30.png
Flippi schreef:Apple-fan of niet, blijft leuk om te lezen: https://www.demorgen.be/meningen/de-iph ... ~b05919e0/
demorgen.be schreef:[...]Toen Steve Jobs, Jobs, Jobs nog leefde[...]
Hé? Wat heeft "jobs jobs jobs" met Steve te maken?
demorgen.be schreef:[...]Voor de rest blijft het een optocht van sober geklede mannen van middelbare leeftijd[...]
Ik vermoed dat ie maar met een half oog gekeken heeft, de externe developers zagen mij er jong uit, en er hebben zelfs 2 vrouwen een deel van de presentatie gedaan.

Afin, dan denk ik van de rest van zijn opiniestuk ook het mijne hé :-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

selder schreef:
JAMIN001 schreef:USB-c is standaard bij de iPhone 11 pro
Weer een sterk staaltje verkeerde informatie.
(muggezifter-modus aan)
Helemáál onjuist is het ook niet: de bij de iPhone 11 Pro meegeleverde lader heeft een USB-C poort, en er is een USB-C-naar-Lighting kabel bij.
(modus uit)
:wink:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Haha wtf :-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Waarom krijg ik bij zo'n gedoe als 'usb-c op de lader maar lightning op het toestel' het gevoel alsof het een vergetelheidje was, die lightning poort?

Fabrikanten: switch gewoon es allemaal naar USB-C. en USB-C met USB3+. Geen idioot gedoe zoals lightning, of zoals OnePlus met hun USB-C connector (maar USB2 protocol...)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb niet live kunnen kijken naar de keynote, maar de "best" iPhone deal van dit jaar is zonder twijfel de "gewone" 11. Grappig dat velen er niets over zeggen, maar de nieuwe 11 kost 50€ minder dan de "oude" XR vorig jaar...

Nu mijn SE doet af en toe raar, maar ik blijf het er wel even mee volhouden. Ik mis vooral een goede camera (nee Pro camera heb ik ook weer niet nodig :lol: ). Ik ga sowieso wachten tot het voorjaar, want nu gaan er wel terug geruchten van een opvolger voor de SE: een iPhone 8 met alle componenten van een 11 er in (dus A13 chip, zelfde achter camera). Dan bekijk ik het wel weer verder. Of misschien wacht ik gewoon tot volgend jaar om de 11 dan te kopen. Ik kan mij toch niet voorstellen dat er een gigantisch iets zal veranderen tegen dan.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

selder schreef:Bwoah, zo'n threads draaien meestal toch uit op mensen die geen Apple apparaten hebben maar er dan toch hun mening over geven. Hoe ouder ik word hoe oninteressanter dat ik dat vind :-) Dat en de verplichte "zijn ze zot geworden met die prijzen", urgh.
Mijn laatste iPhone was een 3GS, mooi toestel en jaren gebruik van gemaakt. Daarna ben ik overgestapt naar Moto 3 wat ik tot op vandaag nog steeds gebruik. Bij toeval stootte ik deze week op het Apple Event via You Tube en ben blijven volgen tot aan de iPhone(s).

Helemaal geen nood aan een nieuwe telefoon hier, maar krijg ik de indruk dat sinds de dood van Steve Jobs de echte innovatie eruit is?
Spelletjes, films... voortdurend upgrades bij alles maar geen echt nieuwe baanbrekende dingen zoals ten tijde...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Apple evolueert naar een software diensten bedrijf, waarbij de hardware nog wel gedaan wordt maar niet meer de hoofd inkomstenbron wordt. Dat laatste is vooral omdat de innovatie (bij alle merken trouwens) aan zijn limieten zit.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Hoeveel innovatie wil je eigelijk nog? Aan wzt denk je dan bijvoorbeeld? Welke “killer” feature verwacht je nog van smartphones in het algemeen?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

selder schreef:Hoeveel innovatie wil je eigelijk nog? Aan wzt denk je dan bijvoorbeeld? Welke “killer” feature verwacht je nog van smartphones in het algemeen?
Voor mij persoonlijk
* indoor navigatie, ook als gps/bereik wegvalt
* battery life van een Nokia 3310 of beter

't Eerste komt eraan. Het tweede niet zozeer.

Er zijn nog wel innovaties die ik zou willen maar die zijn veel meer software/app gericht.

Ik denk dat we idd op een punt gekomen zijn dat de meeste innovatie zich op niches zal richten en niet op alle smartphone-gebruikers. Behalve battery life dan.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Ik weet ook nog wel een paar innovaties die ikzelf zou appreciëren:
- opvouwbaar of oprolbaar (groot scherm, weinig plaats in broekzak)
- batterij gaat een week mee
- veel betere integratie met andere toestellen (bv auto)
- oplaadbaar in de zon (integratie zonnepaneeltje in het scherm, bestaat al zelfs)
- touch-ID in het scherm
- bestand tegen vallen en krassen zonder hoesjes en bumpers
- alle draadloze netwerken (bluetooth, 4G, Wifi...) vervangen door 1 allesomvattend netwerk waarmee je steeds verbonden blijft, zonder je ook maar iets te moeten aantrekken.
enz enz
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3708
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

selder schreef:Hoeveel innovatie wil je eigelijk nog? Aan wzt denk je dan bijvoorbeeld? Welke “killer” feature verwacht je nog van smartphones in het algemeen?
Dat men al eens start met gewoon een DoNotDisturb die je dagelijks op andere uren kan configureren... en zo zijn er nog wel tientallen voorbeelden waar de software eigenlijk bedroevend is voor iets wat aan versie 12 zit :roll:
remus schreef:Misschien komt er ook nieuws over de beschikbaarheid van Apple Pay in Belgie?
Open gewoon een gratis rekening bij Hello bank (dochter van Fortis) en Apple Pay werkt gewoon.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

selder schreef:Hoeveel innovatie wil je eigelijk nog? Aan wzt denk je dan bijvoorbeeld? Welke “killer” feature verwacht je nog van smartphones in het algemeen?
Een gemiddelde telefoon is zo krachtig als een desktop pc van enkele jaren geleden. Via USB-C kan je ook alles aansluiten wat je wil (charger, scherm, UTP, HDMI, ...).
Waarom kan ik nog steeds mijn telefoon niet gebruiken als office-desktop?
Mijn telefoon kan makkelijk herkennen dat er een 1080p scherm aanhangt, en geeft dan op het scherm een layout weer die lijkt op een desktop. Voor office toepassingen (Word, Excel, PPT, surfen, whatsapp, ...) is een GSM prima geschikt.

WindowsPhone had die optie - ik denk dat een power-user van UB zelfs screenshots gepost heeft, er zijn enkele Samsung telefoons (Sx-reeks) die het ook kunnen. Waarom niet bij de rest?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

phildww schreef:- opvouwbaar of oprolbaar (groot scherm, weinig plaats in broekzak)
Als we kijken waar die technologie al staat bij Samsung kunnen we er nog wel even op wachten.
phildww schreef:- batterij gaat een week mee
Batterijen met andere "ingrediënten" bestaan al (LiPo, ...), die veel sneller laden en hun lading langer houden, alleen zijn die niet zo stabiel als de huidige NiMH of Li-ion en als er een probleem mee is dan wil ik die niet in m'n broekzak hebben zitten. Een nieuw type batterij is ook niet op 10 jaar ontworpen, dus ik vrees dat we hier weinig mogen verwachten de komende jaren.
phildww schreef:- veel betere integratie met andere toestellen (bv auto)
Ik zal je laten weten hoe de draadloze CarPlay straks werkt in m'n nieuwe 118dA :-p
phildww schreef:- oplaadbaar in de zon (integratie zonnepaneeltje in het scherm, bestaat al zelfs)
Hoeveel electriciteit je kan opwekken uit de zon is recht evenredig met de totale oppervlakte aan cellen, ik denk dat je er met 5x5cm lang niet gaat geraken.
DarkV schreef:Dat men al eens start met gewoon een DoNotDisturb die je dagelijks op andere uren kan configureren... en zo zijn er nog wel tientallen voorbeelden waar de software eigenlijk bedroevend is voor iets wat aan versie 12 zit :roll:
Talk about a killer feature :eek:
DarkV schreef:Open gewoon een gratis rekening bij Hello bank (dochter van Fortis) en Apple Pay werkt gewoon.
De bankkaarten en VISA kaarten van Fortis, Hello en Fintro kon ik allemaal zonder problemen toevoegen op Apple Pay.
heist_175 schreef: Een gemiddelde telefoon is zo krachtig als een desktop pc van enkele jaren geleden. Via USB-C kan je ook alles aansluiten wat je wil (charger, scherm, UTP, HDMI, ...).
Waarom kan ik nog steeds mijn telefoon niet gebruiken als office-desktop?
Mijn telefoon kan makkelijk herkennen dat er een 1080p scherm aanhangt, en geeft dan op het scherm een layout weer die lijkt op een desktop. Voor office toepassingen (Word, Excel, PPT, surfen, whatsapp, ...) is een GSM prima geschikt.

WindowsPhone had die optie - ik denk dat een power-user van UB zelfs screenshots gepost heeft, er zijn enkele Samsung telefoons (Sx-reeks) die het ook kunnen. Waarom niet bij de rest?
Ja, ik :-) Heb zelfs de dock om een Windows telefoon aan te sluiten nog - die trouwens ook gewoon werkt als dock/dongle onder macOS.

Ja, ok, dat is/was een killer feature, daar volg ik je in.
Maar als het bij Microsoft niet van de grond gekomen is, waarom zou het dan bij andere fabrikanten wél werken? Waarom zou een fabrikant daarin investeren en u dan uiteindelijk maar 1 apparaat verkopen terwijl je er nu minstens 2 nodig hebt?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

selder schreef: Ja, ok, dat is/was een killer feature, daar volg ik je in.
Vind je dat? Lijkt me vooral onhandig voor de mobiele werkmens (zoals ik): je dient al overal een docking/scherm/keyboard te hebben, terwijl ik nu gewoon mijn laptop openklap en ik kan beginnen. En velen moeten toch ook nog wel eens telefoneren en op 't scherm iets nakijken tegelijk ook?

Wat betreft je andere replieken op mijn lijstje: volledig akkoord, als je kijkt met de bril van huidige technologie. Maar hé, we denken innovatief hé! :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”