Apple Keynote Events

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Laat IOS 12 maar komen... Die parental controls gaan handig zijn :P. En die Siri Shortcuts lijken me ook wel handig. En benieuwd hoe accuraat die meettool is, want is ook wel handig.

Maar ik blijf me toch steeds weer ergeren aan dat publiek... Telkens ze iets aankondigen dat er eigenlijk al lang had moeten inzitten reageren ze juist nog het meest enthousiast :roll: . We brengen de Stocks app naar de iPad... YAY ! Groeperen van notificaties... YAY ! Enz... En toch enkel Apple kan 5 minuten enthousiasme opwekken voor het maken van Memoji's dat in wezen nauwelijks meer is dan wat je met Nintendo Mii's en hopen andere avatar creatie tools al ettelijke jaren doet :P.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

iOS 12 ook voor de iPhone 5S. Wauw, dat is dan 6 jaar support voor deze iPhone die gelanceerd werd op 20 september 2013!

Ivm dat publiek. Ja, je moet daar doorkijken/luisteren. Dat zijn Amerikaanse toestanden, die je ook bij bv Google I/O wel ziet. Ik zet mijn mindset gewoon anders en kan er dan wel naar kijken.

In feite is het wel goed dat WWDC 100% software was dit jaar, daar is het in feite ook voor bedoeld. Dat ze de hardware maar in september doen :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Wilfired
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2018, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

Vaganzza schreef:iOS 12 ook voor de iPhone 5S. Wauw, dat is dan 6 jaar support voor deze iPhone die gelanceerd werd op 20 september 2013!
Als je kijkt naar vergelijkbare android telefoons uit dat tijdperk is de ondersteuning daarvoor al jaren geleden gestopt,
dus hier scoort apple goed.
Per jaar gerekend is de iets duurdere apple dan wel een veel betere zaak voor de bewuste consument.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Tomby schreef:Laat IOS 12 maar komen... Die parental controls gaan handig zijn :P. En die Siri Shortcuts lijken me ook wel handig. En benieuwd hoe accuraat die meettool is, want is ook wel handig.
Meettool werkt snel en heel accuraat.
6A7993F0-18C5-45C5-9D09-0E3D603F5D7B.jpeg
Ik draai beta 1 zowel op iPhone als iPad. Nog nooit zo een stabiele en snelle beta 1 gehad. In het verleden ook al met iOS bètas gespeeld. Waren toen weer even snel verwijderd dan geïnstalleerd. Meestal waren betas pas bruikbaar vanaf de 3de of de 4de. Deze keer hou ik de beta.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Wakker de temptation niet verder aan aub :lol: .

Vorig jaar ook vanaf beta 1 op m'n daily driver iPhone gebruikt en nooit echt last mee gehad eigenlijk. Nu gebeurt het wel dat de stabiliteit met komende beta's net eerst nog wat achteruit gaat om dan tegen september echt klaar te zijn. Op het einde van de week eens eerst proberen op m'n iPad, als het me bevalt volgt de iPhone waarschijnlijk toch.
Mojave staat hier wel al in een VM en ziet er leuk uit, maar mijn laptops zijn werkpaarden en daar kan ik het niet echt maken om een van de twee al over te schakelen op een beta. Voor macOS vind ik het wel goed dat ze eindelijk echt proberen werk te maken van de App Store. Adobe CC en Office zijn al zeer waardevolle toevoegingen. Office draait hier momenteel in een aparte Windows VM omdat ik vind dat het te veel hacky methoden gebruikt die invloed hebben op de rest van mijn systeem. Via de App Store is dat onmogelijk aangezien MAS apps nogal sterk gecontroleerd worden in wat ze wel en niet kunnen aanspreken.

Nooit verwacht dat ze de 5s toch nog gingen laten meegaan, maar des te beter natuurlijk aangezien deze iOS versie vooral om performance gaat.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

kdhoe schreef:Meettool werkt snel en heel accuraat.
6A7993F0-18C5-45C5-9D09-0E3D603F5D7B.jpeg
Op die manier kan ik het ook wel heel accuraat hoor ;).
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Tomby schreef:
kdhoe schreef:Meettool werkt snel en heel accuraat.
6A7993F0-18C5-45C5-9D09-0E3D603F5D7B.jpeg
Op die manier kan ik het ook wel heel accuraat hoor ;).
Ik wou een voorbeeld gebruiken dat zeker 20cm is, ook door de iPhone gemeten wordt als 20cm. Hoe kon ik anders de accuraatheid testen?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vanavond om 19u is het weer zover: de nieuwe iPhones, iPads en vermoedelijk ook Mac en MacBooks worden voorgesteld. Wie zal er live kijken?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Wilfired schreef:Per jaar gerekend is de iets duurdere apple dan wel een veel betere zaak voor de bewuste consument.
Helemaal akkoord! bv mijn 10 jaar oude iMac wordt nog dagelijks gebruikt, probeer 's met een gewone PC? Die toestellen hebben heel stabiele OS'n (zowel op mac als iPad/iPhone). Al moet ik erbij voegen: op de Lenovo T-laptop van 't werk staat Windows 10, dat werkt ook heel goed.

Een kennis verkocht na een tijd zijn Macbook. Reden: hij prutste graag aan computers, een echte tweaker. Maar een mac werkt al zo optimaal dat hij zich verveelde :lol:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Vaganzza schreef:Vanavond om 19u is het weer zover: de nieuwe iPhones, iPads en vermoedelijk ook Mac en MacBooks worden voorgesteld. Wie zal er live kijken?
Op iPads en Macs zou ik niet hopen. Apple Watch Series 4 zit er wel aan te komen, en nieuwe iPhones natuurlijk. Moest er van de rest nog een update komen dit jaar, zal daar wel een apart event aan besteed worden.
Wilfired schreef:Per jaar gerekend is de iets duurdere apple dan wel een veel betere zaak voor de bewuste consument.
Mee eens! Én de restwaarde ligt bijna altijd redelijk hoog. Ik heb nu mijn twee jaar oude iPhone 7 Plus verkocht voor 600 euro, terwijl ik hem 900 betaald heb. Da's op twee jaar een kost van 300 euro. Als ik twee jaar geleden een Android van 300 euro had gekocht was de restwaarde nul en een pak minder gemak van gehad (voor mijn use cases toch, ik ben fan van Android maar zit in het Apple ecosystem dus biedt een iPhone mij meer gebruiksgemak).

Ik bestel dus ook gewoon de nieuwe iPhone. De uitgave is nu misschien wel groot (ik reken op een 1000-tal euro), maar ik weet ook dat zo lang ik er zorg voor draag de waarde wel behouden blijft.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

phildww schreef: Een kennis verkocht na een tijd zijn Macbook. Reden: hij prutste graag aan computers, een echte tweaker. Maar een mac werkt al zo optimaal dat hij zich verveelde :lol:
Of een mac echt zo optimaal werkt wil ik in het midden laten ;p zal te zien zijn wat je ermee doet. Voor mezelf werkt het OS gewoon niet lekker. Ja, OSX is een 'unix', maar ondertussen zo een verbastering dat het echt niet meer prettig werkt.

Ik had vroeger een witte macbook, en daar toch 1.5j OSX op gedraaid. Langer en langer met meer en meer homebrew, en dan heb ik er uiteindelijk OSX volledig afgesmeten en puur Linux gegaan. De laatste die ik getest heb is mountain lion, dat werkte toch niet deftig meer op m'n macbook.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Voor mijn geen nieuwe iPhone tot ik zeker weet welke cellular chip ze in de EU modellen steken. Als het weer zo'n minderwaardige Intel-chip is koop ik mijn nieuwe iPhone met duurdere/betere Qualcomm-chip in de VS later dit jaar.

Het verschil in het product van "manus-van-alles"-Intel vs het product van decennia R&D in de telecom van Qualcomm is wel degelijk merkbaar (praktijkervaring). Zelfs nadat Apple de Qualcomm chip softwarematig beknot opdat het verschil niet te veel zou opvallen.

Nieuwe iPads zijn een tijd geleden geregistreerd geweest bij die compliance commissie. Of ze effectief vandaag zullen uitkomen valt nog te bezien, zal anders idd voor later dit jaar zijn.

AirPower mag wel eens komen :-D
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

butskristof schreef:Als ik twee jaar geleden een Android van 300 euro had gekocht was de restwaarde nul
Nu ook niet overdrijven om je uitgave te rechtvaardigen, he :roll: . Ja, Apple spul behoudt beter zijn waarde, maar doen alsof Android dingen waardeloos zijn na 2 jaar is toch echt wel fanboyism.
Heb zelf eens mijn vorige verkoop opgezocht... In 2016: 3 jaar oude LG Nexus 4. In 2013 gekocht voor €300, verkocht voor €80. Dus die kostte mij ook maar €70 per jaar. En de Nexus 4 moest in die tijd zeker niet onderdoen voor iPhone 5s.
Twee jaar geleden een OnePlus 3 gekocht voor €400 (ok, da's nog altijd €100 meer dan jouw voorbeeld) en ben vrij zeker dat ik daar vandaag ook weer nog gemakkelijk €150 voor zou krijgen. (Voldoet echter nog prima, dus ik zie mezelf daar nog gemakkelijk een jaar mee doen, accidentjes buiten beschouwing gelaten).

Anyway, terug on-topic. Wat ik enorm mis: nieuwe iPad Mini's !!! LIjkt alsof Apple daar totaal niet meer geinteresseerd in is. De 4 is ondertussen al 3 jaar op de markt, maar nog totaal geen teken van een opvolger.
Laatst gewijzigd door Tomby 12 sep 2018, 11:43, in totaal 1 gewijzigd.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer

quote]
... Als ik twee jaar geleden een Android van 300 euro had gekocht was de restwaarde nul en een pak minder gemak van gehad (voor mijn use cases toch, ik ben fan van Android maar zit in het Apple ecosystem dus biedt een iPhone mij meer gebruiksgemak)...
quote]

Mocht ik twee jaar geleden een Android van 300 euro gekocht hebben, dan koop ik nu toch ook gewoon een nieuwe?
Hebben we allebei evenveel uitgegeven, en moet ik me niets aantrekken van een eventuele 'restwaarde', waarbij ik niet moet hopen dat het toestel ondertussen niet kapot gegaan is, of een of ander mankementje vertoont (scherm, batterij, ...).

De prijzen die ze vandaag de dag vragen voor de 'high-end' smartphones (zowel bij Apple, Samsung, Huawei, Oneplus, ...), nee laat maar.

Nu, elk zijn goesting en geniet van de show straks.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Alweer wat info gelekt, alhoewel meer een bevestiging van eerdere lekken: https://tweakers.net/nieuws/143281/appl ... en-xr.html .
Overigens hebben ze eindelijk iets wat voor mij de no1 was om voorlopig geen iPhone te hebben: dual-SIM. Desondanks zijn er nog altijd handige Android features die ik zwaar zou missen op een iPhone. Bvb het automatisch aanzetten van mijn hotspot wanneer ik in de auto ben, zodat de kinderen online kunnen met hun iPad.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Tomby schreef:Alweer wat info gelekt, alhoewel meer een bevestiging van eerdere lekken: https://tweakers.net/nieuws/143281/appl ... en-xr.html .
Overigens hebben ze eindelijk iets wat voor mij de no1 was om voorlopig geen iPhone te hebben: dual-SIM. Desondanks zijn er nog altijd handige Android features die ik zwaar zou missen op een iPhone. Bvb het automatisch aanzetten van mijn hotspot wanneer ik in de auto ben, zodat de kinderen online kunnen met hun iPad.
Hopelijk zijn de Dual-SIMs ook in EU verkrijgbaar. Geruchten gaan dat ze die alleen in China zouden uitbrengen...
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Vaganzza schreef:Wie zal er live kijken?
't is niet meer nodig, alles is al uitgelekt.
https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-xr-naam-lek/

:roll:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op zich is dat bij elke keynote al zo dat er gelekt is, zie je ook bij andere merken. Maar op zich heeft het steeds wel iets verrassends om live te kijken. Niet alles is gelekt :-D
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

jollito schreef:Hopelijk zijn de Dual-SIMs ook in EU verkrijgbaar. Geruchten gaan dat ze die alleen in China zouden uitbrengen...
Het is inderdaad enkel in China :bang: . De rest moet het doen met eSIM + nanoSIM en is dus afhankelijk van eSIM support van de operator (lees: momenteel nog geen enkele).
Ook wel verrassend en nogal onappels : Dual SIM Dual Standby. Ik had nu toch echt verwacht dat ze Dual Active gingen implementeren. Apple is er immers voor gekend direct voor de beste experience te gaan als ze een nieuw feature introduceren dat elders al jaren bestaat.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

phildww schreef:
Wilfired schreef:Per jaar gerekend is de iets duurdere apple dan wel een veel betere zaak voor de bewuste consument.
Helemaal akkoord! bv mijn 10 jaar oude iMac wordt nog dagelijks gebruikt, probeer 's met een gewone PC?
Maak uzelf niets wijs.
Ik heb een Samsung laptop van 7 jaar oud en die draait nog prima. Aanschafprijs was trouwens €600.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ne gsm van €1600...
Dat kan je toch niet anders zien dan een statussymbool?
Restwaarde? Als dat valt is ‘t kapot.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ben eens aan't zien naar een stukje ervan via YouTube. Same ol'...
- "The best ever"
- "The fastest ever"
- "The most innovative"
...

Blergh. Afgezet na 5 minuten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Heel erg jammer dat er mensen zijn die zo veel geld overhebben voor zo'n telefoon.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

cadsite schreef:Ne gsm van €1600...
Dat kan je toch niet anders zien dan een statussymbool?
De iPhone X, pas vorig jaar gelanceerd aan meer dan 1.000€, heeft nu al een marktaandeel van 12% in alle iPhones die nu in gebruik zijn. Nogal wat mensen zijn bereid hier veel voor te betalen, ja...
Dat geldt trouwens ook voor auto's, TV's, dure kledij enzomeer... aan luxe wordt veel besteed.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

idd, blijkt dat veel (of in ieder geval genoeg) mensen wel degelijk >1k EUR willen neerleggen voor een smartphone. Hoever Apple kan gaan met die prijs weet ik niet, maar de grens is duidelijk nog niet bereikt.
Tomby schreef: Het is inderdaad enkel in China :bang: . De rest moet het doen met eSIM + nanoSIM en is dus afhankelijk van eSIM support van de operator (lees: momenteel nog geen enkele).
Simkaart is zo achterhaald. Hopelijk volgend jaar een iPhone XI die enkel nog met eSim werkt.

Ja ik hoor de consternatie alweer, maar het zal de enige manier zijn om Proximus en co richting eSim te dwingen. Als Apple het doet zullen de operatoren wel volgen. En Samsung en co wachten op Apple om het te doen.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Tomby schreef:
jollito schreef:Hopelijk zijn de Dual-SIMs ook in EU verkrijgbaar. Geruchten gaan dat ze die alleen in China zouden uitbrengen...
Het is inderdaad enkel in China :bang: . De rest moet het doen met eSIM + nanoSIM en is dus afhankelijk van eSIM support van de operator (lees: momenteel nog geen enkele).
Ook wel verrassend en nogal onappels : Dual SIM Dual Standby. Ik had nu toch echt verwacht dat ze Dual Active gingen implementeren. Apple is er immers voor gekend direct voor de beste experience te gaan als ze een nieuw feature introduceren dat elders al jaren bestaat.

In China hebben ze wel iPhones uitgebracht met twee aparte SIM trays.
Werken die ook in EU of wordt dat weer op één of andere manier geblokkeerd?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb gisteren gekeken en ik vraag mij echt af wat de meerwaarde is van de Xs tov de X... Ik zie het nut van een upgrade echt niet. Mocht ik zoveel geld willen uitgeven, dan zou ik nog eerder voor de X gaan omdat die wat in prijs zal zakken. Apple ziet het zelf ook zo, want ze verkopen de X zelf niet meer. Enkel via erkende resellers zal die nog te koop zijn.

Wat ik nog erger vind om vast te stellen: RIP verkoop SE... Ik vraag mij zelfs af of er wel nog een nieuwe 4" iPhone komt. De Xr is alvast te duur voor dit segment van iPhone gebruikers, de goedkoopste iPhone is de 7 van 2 jaar geleden.

Mocht mijn SE nu kapot vallen, dan weet ik niet goed wat ik zou doen...
- Xs, Xs Max of Xr: zou ik niet doen, denk dat ik dan eerder voor X kies dan deze modellen (alhoewel ik verwacht dat de vernieuwde prijs nog wel min 875€ zal zijn)
- iPhone 8: lijkt de grootste kanshebber
- Iphone 7 kopen, maar dan wel de 128GB versie, moet niet meer minder dan 64GB hebben. Daarmee komt die wel maar 50€ goedkoper uit dan de 8. Dat lijkt me in verhouding ook weer te duur.

Het komt er op neer dat je geen iPhone onder de 500€ meer kan kopen momenteel (bij Apple zelf welteverstaan) en dat de goedkoopste slechts 32GB heeft. Voor diezelfde prijs heb ik mijn 64GB SE gekocht 2,5 jaar geleden. Goed dat die nog ff mee kan :lol:


Dan de Apple Watch: ok leuk dat de functies uitgebreid worden naar elektro cardiogram en dat het scherm groter geworden is. Echter is de watch ook weer een heel pak duurder geworden (ongeveer 60€ voor goedkoopste series 4).

Dus conclusie: ik vond het een zeer lauwe Keynote. 1 van de slechtste iPhone presentaties ooit. Denk dat de volgende Keynote met de nieuwe hardware voor Macs meer animo zal brengen dit jaar. :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

CCatalyst schreef:Simkaart is zo achterhaald. Hopelijk volgend jaar een iPhone XI die enkel nog met eSim werkt.

Ja ik hoor de consternatie alweer, maar het zal de enige manier zijn om Proximus en co richting eSim te dwingen. Als Apple het doet zullen de operatoren wel volgen. En Samsung en co wachten op Apple om het te doen.
Mocht Apple dat voor elkaar krijgen, wil ik ze er wel het krediet voor geven.
Met andere "innovaties" van Apple hoop ik vooral dat anderen er zich NIET door laten inspireren, bv jack aansluiting.

eSIM, is dat ook met (virtuele) slots, of kan je dan "oneindig" aantal abo's afsluiten/verbinden op uw telefoon?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef:
Ja ik hoor de consternatie alweer, maar het zal de enige manier zijn om Proximus en co richting eSim te dwingen. Als Apple het doet zullen de operatoren wel volgen. En Samsung en co wachten op Apple om het te doen.
Waarom zou daar ophef over zijn ?

Er is een groot verschil tussen iets weglaten om je eigen markt te beschermen of iets weglaten om heel de markt vooruit te helpen.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ook wel opvallend: op de website van alle major operatoren van onze buurlanden (of verder zoals Zwitserland) staat alle info al over de nieuwe iPhones, prijzen, inschrijvingen enz.
Maar in arm België? Geen enkel spoor van de nieuwe iPhones, noch op Proximus, Orange, Telenet of Base... Dat typeert weer eens hoe we hier altijd opnieuw moeten achterlopen op de rest. :bang:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Wat een ramp, nog geen Belgische prijzen bekend bij onze providers :cry: wat lopen we toch achter in dit apenland :cry: </sarcasm voor wie niet tussen de regels kan lezen>
:roll: Tis al ver gekomen als dat de maatstaf moet worden :roll:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

iceke schreef: Waarom zou daar ophef over zijn ?
Omdat het verandering is.
Stiaan schreef: Maar in arm België? Geen enkel spoor van de nieuwe iPhones, noch op Proximus, Orange, Telenet of Base... Dat typeert weer eens hoe we hier altijd opnieuw moeten achterlopen op de rest. :bang:
Wist niet dat mensen daar nog kochten :eek: .

Ik koop gewoon op apple.be - prijzen staan erop.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

MClaeys schreef:Tis al ver gekomen als dat de maatstaf moet worden :roll:
De maatstaf niet, maar sinds koppelverkoop kan, zou ik toch ook verwachten dat mobiele operators zouden springen op deze nieuwigheid, in die zin volg ik Stiaan wel... Tja marketeers hé :wink:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef:
iceke schreef: Waarom zou daar ophef over zijn ?
Omdat het verandering i
.
Alé, dan moeten we ons over deze keynote weinig zorgen maken, niks wereldschokkend te melden ;-) Weer wat groter, weer wat duurder en weer wat ander kleurekes.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Tomby schreef:En de Nexus 4 moest in die tijd zeker niet onderdoen voor iPhone 5s.
True, maar die 5s krijgt volgende week wel nog een update naar iOS 12. En daarmee is er wel een duidelijke performance boost waarmee hij nog een hele tijd mee kan moest je dat willen. Toegegeven, die boost lijkt wel eens zo groot omdat iOS 10/11 voor nogal een grote hit zorgde op die toestellen. Maar ze worden nog ondersteund, en dat is securitygewijs alleen al knap.

iPad Mini is inderdaad dood. Ik zou hem alvast zeker niet meer kopen aangezien hij duurder is dan de 2018 'gewone' iPad denk ik.
lukadad schreef:Mocht ik twee jaar geleden een Android van 300 euro gekocht hebben, dan koop ik nu toch ook gewoon een nieuwe?
Hebben we allebei evenveel uitgegeven, en moet ik me niets aantrekken van een eventuele 'restwaarde', waarbij ik niet moet hopen dat het toestel ondertussen niet kapot gegaan is, of een of ander mankementje vertoont (scherm, batterij, ...).
Klopt, maar persoonlijk heb ik, zeker voor datzelfde geld, dan toch liever een iPhone die perfect samenwerkt met mijn andere toestellen. Call me a fanboi, maar het ecosysteem werkt gewoon goed voor mijn use cases. Voor mankementjes heb je garantie, en stukgaan/kapotvallen is een kwestie van verantwoordelijk omgaan met je toestel en er zorg voor dragen.

Op vlak van dual-SIM is het wel crappy dat ze de versie met twee simkaarten enkel in China aanbieden. Zo zie je maar hoe zelfs een gigant als Apple toch neerbuigt voor een markt waar ze niet gewoon hun zin kunnen doordrukken, maar wel veel willen verkopen. Sneu dat we dan hier de mogelijkheid niet krijgen aangezien we volgens mij nog heel lang kunnen wachten op eSIM support van onze Belgische providers.
Vaganzza schreef:RIP verkoop SE...
Inderdaad, en RIP kleinere schermen. Je merkt wel al heel lang dat iOS niet meer gemaakt is om met die 4" om te gaan. Op de SE die ik nu tijdelijk gebruik is soms het halve scherm al gevuld met de titel en de zoekbalk in dingen als Settings (design guideline sinds iOS 11). Is me nooit echt opgevallen op m'n 7 Plus, maar wordt nu pijnlijk duidelijk.

De X wordt door Apple niet meer verkocht, bij APR's is hij eindereeks aan 1029 euro. Ik zou dan in ieder geval gaan voor een Xr aan 859 aangezien die wel de nieuwe A12 chipset heeft (7nm design), dus langer ondersteund zal worden en daarbij zowat alle features van de X heeft (maar een slechter display).

Al bij al is het inderdaad niet de Keynote geweest die misschien vele verwacht hadden, of waar de hype elk jaar naar gestuurd wordt. Realistisch gezien valt hij achteraf altijd 'tegen' omdat er zoveel herrie rond wordt geschopt. Zeker in 's-jaren', die vooral draaien om chipset- en incrementele verbeteringen wordt er dan veel over tegenvallende releases gesproken, maar achteraf blijken die toestellen wel langer mee te gaan. Zie 5s met introductie van 64 bit chip (5 jaar later nog steeds OS-updates), 6s die veel stabieler/sneller/steviger is dan de 6, ...
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

phildww schreef:
MClaeys schreef:Tis al ver gekomen als dat de maatstaf moet worden :roll:
De maatstaf niet, maar sinds koppelverkoop kan, zou ik toch ook verwachten dat mobiele operators zouden springen op deze nieuwigheid, in die zin volg ik Stiaan wel... Tja marketeers hé :wink:
Dat is inderdaad wat ik bedoel..
Is ook maar één voorbeeld van nog wel meerdere die aantonen dat we vaak achterlopen op de rest.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Stiaan schreef:
Is ook maar één voorbeeld van nog wel meerdere die aantonen dat we vaak achterlopen op de rest.
En wie mag die rest dan wel zijn, niet bij swisscom salt of sunrise. Zelf bij Verizon is het ook nog een groot mysterie.




Ha, voor mij zal het een chinese xmax 256 worden.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

9livesuni schreef:
Stiaan schreef:
Is ook maar één voorbeeld van nog wel meerdere die aantonen dat we vaak achterlopen op de rest.
En wie mag die rest dan wel zijn, niet bij swisscom salt of sunrise. Zelf bij Verizon is het ook nog een groot mysterie.





Bij Swisscom en Sunrise hebben ze toch eSIM beschikbaar?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sommige winkels hebben wel geen schaamte precies. Krijg reclame van Vandenborre :
Heb je zin om een nieuwe iPhone te kopen? Breng je oude iPhone X 64 GB in goede staat* binnen in een van onze winkels en bestel een nieuwe iPhone XS of XS Max met een korting van € 348.
Een iPhone X in goede staat is volgens mij nog minstens het dubbele waard :roll: .
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”