Apple Keynote Events

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

iMac Pro was het enige echte 'nieuwe', de rest viel onder refreshes (MacBooks) of verwachte evolutie (iPad pro). Echt veel spectaculairs viel er dus niet te leaken.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

iMac Pro hadden ze al laten vallen dat die voor dit najaar ging zijn en dat er een nieuwe Mac Pro is voor eind 2018 of zo.

Anyway, WWDC is nog steeds een bijeenkomst voor developers en daar viel er toch wel echt wat te rapen imho. Dingen zoals de Metal API, HEVC hardware decoding (4K Netflix op Mac?), een hoop nieuwe 'Kit' toestanden waar gebruik van te maken valt, ...
Ze zeiden ook zelf dat de focus vooral op 'refinements' ligt in deze iteraties van de OS'en.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

AndRo555 schreef:iMac Pro was het enige echte 'nieuwe', de rest viel onder refreshes (MacBooks) of verwachte evolutie (iPad pro). Echt veel spectaculairs viel er dus niet te leaken.
De HomePod is anders wel ook iets totaal nieuws voor Apple.

Ik vond het persoonlijk nogal weinig software nieuwigheden. De dingen die aangehaald werden, zijn wel een verbetering (zo denk ik aan iMessage die in de cloud zal gaan). Het kan natuurlijk ook zijn dat ze dit bewust minder aangehaald hebben omdat ze zoveel hardware moesten aankondigen. Deze keynote was 2,5u lang, da's toch al een halfuur langer dan anders.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Vaganzza schreef:
AndRo555 schreef:iMac Pro was het enige echte 'nieuwe', de rest viel onder refreshes (MacBooks) of verwachte evolutie (iPad pro). Echt veel spectaculairs viel er dus niet te leaken.
De HomePod is anders wel ook iets totaal nieuws voor Apple.
Inderdaad, was ik even vergeten.
Ik vond het persoonlijk nogal weinig software nieuwigheden. De dingen die aangehaald werden, zijn wel een verbetering (zo denk ik aan iMessage die in de cloud zal gaan). Het kan natuurlijk ook zijn dat ze dit bewust minder aangehaald hebben omdat ze zoveel hardware moesten aankondigen. Deze keynote was 2,5u lang, da's toch al een halfuur langer dan anders.
Zelfde bij Google en Android. Zo heel veel valt er precies niet meer te verbeteren aan het core OS. Dan zie je ze elk jaar met een hoop nieuwe apps/diensten proberen waar er altijd wel een paar van echt een succes zijn en de rest op de achtergrond verdwijnt.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

AndRo555 schreef:Dan zie je ze elk jaar met een hoop nieuwe apps/diensten proberen waar er altijd wel een paar van echt een succes zijn en de rest op de achtergrond verdwijnt.
Ja, wat mij daarin opviel: voor 3D Touch op de iPhone worden geen nieuwe functies ontwikkeld.

Nog een nieuwigheidje dat niet vermeld werd, maar wel direct duidelijk was in de Developper build die uitgegeven werd van macOS High Sierra en iOS 11: je kan je iCloud abo delen met je gezin (toch die van 200GB (2,99/maand) en 2TB, 1TB werd afgevoerd en vervangen door 2TB aan zelfde prijs). Da's toch wel een welgekomen verbetering waar ik al tijdje op aan het wachten was!
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ik mis den Jobs toch.
Diene 3D touch gebruik ik niet ondanks dat dat niet slecht is maar ik gebruik het gewoon niet.
Ik verwacht nu echt wel veel vd nieuwste iPhone.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7193
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is bijna zover.
Nieuwe iphone komt uit, maar tegen welke prijs ?

http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedi ... aard.dhtml
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

999 startprijs, tja, andere merken moeten niet veel onderdoen tegenwoordig. Zolang het verkoopt zie ik niet in waarom ze het anders zouden doen.

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

't Werd tijd, ik was het Apple bashen bijna verleerd. :banana:
MClaeys schreef:999 startprijs, tja, andere merken moeten niet veel onderdoen tegenwoordig...
Noem eens 1 merk waarbij hun "entry level" smartphone 999 Dollar moet kosten
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8276
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

iceke schreef:'t Werd tijd, ik was het Apple bashen bijna verleerd. :banana:
MClaeys schreef:999 startprijs, tja, andere merken moeten niet veel onderdoen tegenwoordig...
Noem eens 1 merk waarbij hun "entry level" smartphone 999 Dollar moet kosten
De Thuraya satelliet-smartphone bijvoorbeeld.

Nu, zoals hierboven al aangehaald, verkopen als zoete broodjes gaan ze toch doen, ook als het 1000 EUR is. Dus waarom zouden ze het niet aan die prijs zetten.

Ze gaan daarnaast nog wel een goedkopere variant releasen ook waarschijnlijk.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

iPhone 8 is geen entry level, dat is de SE die voor 489 te kopen is bij Apple zelf, wrs nog iets goedkoper elders te vinden.

iPhone 8 zal het direct tegen de Note 8 moeten opnemen, denk ik dan en die kost ook 999€. Het zou mij ook niet verbazen dat de € prijzen iets hoger zullen, liggen omdat 999$ genoemd wordt voor 64GB model en dat is zonder taxen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

iceke schreef:
MClaeys schreef:999 startprijs, tja, andere merken moeten niet veel onderdoen tegenwoordig...
Noem eens 1 merk waarbij hun "entry level" smartphone 999 Dollar moet kosten
Noem 1 merk dat hun flagship niet elk jaar een neut duurder maakt? De Oneplus 5 tegenover de eerste bij release, de Galaxy serie, als het verkoopt gaan merken het doen, simpel. En bij Apple verkoopt het, ik ken er minstens 3 die hem sowieso kopen, Apple kent er nog een paar miljoen andere.
Ik heb het er niet voor over, dus ik koop het niet. Zo simpel kan het zijn, toch?

Ik verwacht de volgende Galaxy in die prijsrange (nog net iets minder), de volgende Pixel ook. Trouwens de huidige 7 zal blijven bestaan als 7SE gok ik, aan dezelfde prijs als nu of iets lager gok ik.


Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
Laatst gewijzigd door MClaeys 05 sep 2017, 18:48, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vaganzza schreef:dat is de SE die voor 489 te kopen is
Blijven absurde prijzen als een 'entry level' telefoon ook al zoveel kost. En die SE komt wellicht nog niet aan de enkels van mijn OP3 die mij €399 gekost heeft.

Nu, ben zelf ook wel benieuwd wat juist de line-up zal zijn. Mijn vrouw zit nog met een iPhone 5 die zo stilaan ook aan vervanging toe is. Die was destijds overigens ook €800 voor een 32GB model.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vaganzza schreef:iPhone 8 is geen entry level, dat is de SE die voor 489 te kopen is bij Apple zelf,
Jij noemt dat entry level, ik noem dat afdankertjes
CCatalyst schreef: De Thuraya satelliet-smartphone bijvoorbeeld.
Yups, en de Red zover moet je dus gaan zoeken, Smartphones waarvan 99% niet eens weet dat ze bestaan.
MClaeys schreef: Noem 1 merk dat hun flagship niet elk jaar een neut duurder maakt?
idd, maar ergens moet er toch eens pivot point komen, en die tijd zal echt niet zo veraf meer zijn..

btw, ik vind dat scherm wel iets hebben, in ieder geval een mooiere oplossing dan bij de s8
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8276
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

iceke schreef: idd, maar ergens moet er toch eens pivot point komen, en die tijd zal echt niet zo veraf meer zijn..
Natuurlijk komt er daar ooit wel eens een einde aan. Maar het zal nog niet dit jaar zijn. En ik ben benieuwd welke fabrikant dat gaat zijn, momenteel zie ik nog geen enkele de aantrekkelijkheid van de iPhone evenaren. In tussentijd kan Apple blijven de prijs verhogen, jaar na jaar.

Als je ziet dat in de VS 81% van de jongeren voor een iPhone kiest ipv een Android toestel*, dat is echt wel hallucinant veel... Het werkelijk bezitten van een iPhone ligt niet veel lager: iets van 75%. Reden is trouwens iMessage, dus het is niet zozeer de hardware, wel Apple's software. Het gaat hier over de consumenten en verdieners van morgen...

Terzijde, merk ook de populariteit van Netflix tov kabel-TV en de "decline of Facebook" op in die studie. Facebook is aan het vervreemden van de Amerikaanse jongeren (Instagram dat ook in FB's handen is daarentegen niet).

* die 81% staat in de rechterkolom op de eerste pagina, op 3 na laatste bullet
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

iceke schreef:
MClaeys schreef: Noem 1 merk dat hun flagship niet elk jaar een neut duurder maakt?
idd, maar ergens moet er toch eens pivot point komen, en die tijd zal echt niet zo veraf meer zijn..

btw, ik vind dat scherm wel iets hebben, in ieder geval een mooiere oplossing dan bij de s8
De Note 8, dus zo ver moet niet gezocht worden naar een toestel met die prijs.
En die pivot zal er wel komen, hoe sneller hoe liever want vandaag want rondgekeken voor een nieuwe en die prijzen kan ik aan mezelf toch niet verkopen. Het probleem is dat degelijke mid-range hierdoor ook duurder is geworden.



Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

iceke schreef:
Vaganzza schreef:iPhone 8 is geen entry level, dat is de SE die voor 489 te kopen is bij Apple zelf,
Jij noemt dat entry level, ik noem dat afdankertjes
Seriously, de SE is een toptoestel. Zeker voor die prijs (in vergelijking met andere iPhones weliswaar).

Praktisch dezelfde hardware als de 6s, enorm snel en een stevige batterijduur. Reken daarbij ook nog eens 4,5 jaar software-ondersteuning (hij is een half jaar later uitgekomen dan de 6s en ik volg de normale ondersteuning van vijf jaar).
Form factor die zeer gegeerd is. Ik ben nog geen Android toestel tegengekomen dat in die grootteorde een gelijkaardige performance levert, daar is het sowieso een groter model als je een 'beter' toestel wilt.

Wel aan een update toe ondertussen, daar niet van. Maar de prijs ligt momenteel op 349 voor 16 GB en 399 voor 32 GB. Niet slecht in mijn ogen voor het toestel dat je krijgt.

Anyhoops, ik volg de rumors niet echt en zal wel zien waar ze mee afkomen. Voor mijn 7 Plus ook veel geld betaald, maar een vergelijkbare Android kost me blijkbaar even veel. Zie Pixel/Samsung Note.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja en nee, hangt er vanaf wat je midrange noemt.
Voor 200€ heb je een degelijke smartphone zonder toeters of bellen (hd scherm 2gb ram 16 gb opslag en een snapshot camera ) een stapje hoger gaan we nu naar metaal en glazen/alu achterkant en waterdicht, dus ja die zijn duurder geworden, maar je kan evengoed een modelleke lager kiezen in de 2017 reeksen.
Puur qua prijs vind ik <200€ low-end, 200-400 midrange, >400 high-end. Vorgig jaar mocht je daar toch nog overal 50€ bijtellen (1+ ff buiten beschouwing gelaten)

De note8 kan je mi niet vergelijken met de iphones, die staat anders in de markt met zijn stylus en zijn dock om monitor/toetsenbord/muis op aan te sluiten.

butskristof schreef: Seriously, de SE is een toptoestel. Zeker voor die prijs (in vergelijking met andere iPhones weliswaar).
Kijk, dat bedoel ik dus met "ik snap die Apple gebruikers niet" ;-)
350€ voor een toestel met maximum 16gb dat naar de 2 jaar gaat, een te klein scherm heeft & waar naar mijn mening een k*t os op draait :angel:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7193
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoe graag ik ook met apple werk, 1000 a 1250 is veel te veel.
Ben enorm benieuwd naar de nokia 8
Misschien tijd om te veranderen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

iceke schreef: Kijk, dat bedoel ik dus met "ik snap die Apple gebruikers niet" ;-)
350€ voor een toestel met maximum 16gb dat naar de 2 jaar gaat, een te klein scherm heeft & waar naar mijn mening een k*t os op draait :angel:
64 GB, ideaal scherm, voor mij uitstekende software, samenwerking met ander apple toestellen en in 2020 heb ik da toestel nog altijd
(net zoals mij iPhone 4s nog altijd dienst doet bij iemand)

android ken ik niet maar hoef ik niet te kennen want geen noodzaak om te switchen
iPhone gaat 4j mee waar androids doorgaans na 2,5 vervangen worden om allerlei redenen (batterij, traag, gebrekkige update, crashes,...) dan relativeert zich de prijs
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

iceke schreef:Ja en nee, hangt er vanaf wat je midrange noemt.
Voor 200€ heb je een degelijke smartphone zonder toeters of bellen (hd scherm 2gb ram 16 gb opslag en een snapshot camera ) een stapje hoger gaan we nu naar metaal en glazen/alu achterkant en waterdicht, dus ja die zijn duurder geworden, maar je kan evengoed een modelleke lager kiezen in de 2017 reeksen.
2GB ram is bij Android toch te weinig voor een echt vlotte ervaring, dat heb ik ondertussen toch met 3 toestellen kunnen ondervinden. Lenovo K6, Motorola G5 en Nokia 5. Die laatste heeft vrijwel stock draaien, de K6 leunt daar ook dicht tegen aan. 16GB is acceptabel als een SD kaart kan geplaatst worden.
Ik denk niet dat iPhone meer dan 2GB ram heeft, maar dat OS gaat er wel beter mee om, die ervaring had ik ook bij Windows phone.



Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Aaaah haha, altijd weer lachen dit soort topics, en het is weer de tijd van het jaar :)

Anyway, het verschil tussen Apple en niet-Apple gebruikers is dat die eersten naar het platform, het geheel, het gebruikerscomfort kijken en de 2de group naar de specs. De specs zijn al eens haasje-over tussen die 2 groepen fabrikanten, maar meestal gaat Apple toch lopen met een key-selling-point ... hoog DPI scherm, een fingerprint scanner etc etc, daar zijn veel voorbeelden van. Android is dan wat opener als je je homescreen wat wilt aanpassen of whatever, of als je op je stock OS elvendertig camera en photo apps wil geïnstalleerd hebben*.

Het andere kamp weet graag bijvoorbeeld hoeveel RAM er in hun telefoons zit, maar uiteindelijk heeft dat maar weinig belang. iOS heeft een superieure geheugenmanagement dan Android, ik heb nog nooit gemerkt dat er te weinig RAM in m'n 7 zit, iOS doet dat allemaal voor mij en ik heb er geen omzien naar. Meer geheugen is niet zaligmakend, je kan die vergelijking die we gewend zijn van desktops/laptops niet doortrekken naar mobiele apparaten waar de stroom beperkt is. Liever een OS dat tsjokvol zit met race-to-sleep dan eentje met 6GB ram en een octacore die dan warm wordt omdat er een app in de achtergrond beslist dat ie veel stroom nodig heeft.

(* de reden daarvan is dat Samsung wel innoveert op hardware vlak, zijn eigen software dan meegeeft om de hardware (camera in dit voorbeeld) te kunnen aansturen, maar dan moet wachten totdat Google de functionaliteit ook in hun OS steekt (API's) en om de één of andere reden reageert Google daar te traag op. Meestal zit er dan wel een API in de volgende Android versie, maar het hangt dan weer van de provider af of die nieuwe Android versie op uw vlaggeschip geïnstalleerd kan worden.)

De keuze van Apple om nu een onderscheid te maken tussen hun iPhone 8/X/edition en de opvolger van de 7 komt omdat er geen fabrikanten bestaan die de AAA-onderdelen in de iPhone 8 kan produceren in de hoeveelheden die Apple nodig heeft voor de launch. Hoe graag het andere kamp ook zegt dat ze de grootste zijn, moet Apple zo'n slordige 60~70 MILJOEN iPhones kunnen produceren per kwartaal. De fabrikanten van de onderdelen van de 8 kunnen die hoeveelheden nog niet aan. Vandaar de hogere prijs, om een splitsing te maken tussen hun "gewoon high end" model (7S) en hun super-high-end model (8).

Ik denk niet dat iemand hier de schaal van de iPhone kan bevatten ... Apple zou PER DAG zo'n slordige 1 MILJOEN iPhones moeten maken om aan de vraag te kunnen voldoen. "de vraag" hé, want Apple ramt die iPhones door niemand hun strot, de markt vraagt die hoeveelheden.

Ik verwacht dan ook m'n 8/X/edition/Pro/jezus versie te kunnen bestellen een paar weken na volgende dinsdag, met een levering van ergens in 2018...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 7 keer

Buiten het feit dat ik bijna nooit apple apparaten koop, is het toch altijd wel leuk om die keynotes te bekijken.
Eens zien wat ze dit jaar uit hun hoed gaan toveren. :-)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

selder schreef: Anyway, het verschil tussen Apple en niet-Apple gebruikers is dat die eersten naar het platform, het geheel, het gebruikerscomfort kijken en de 2de group naar de specs. De specs zijn al eens haasje-over tussen die 2 groepen fabrikanten, maar meestal gaat Apple toch lopen met een key-selling-point ... hoog DPI scherm, een fingerprint scanner etc etc, daar zijn veel voorbeelden van. Android is dan wat opener als je je homescreen wat wilt .
It is what it is, zeggen ze dan. Bij Apple koop je de laatste nieuwe of die van het jaar ervoor(of ervoor, ervoor) Schaapjes die braaf naar de marketing machine luisteren van Apple. Dan zeggen specs inderdaad zeer weinig.

Trouwens, die key selling points zijn intussen ook al jaren een hoop bs. Fingerprint ? Nog nooit gebruikt, zolang ze die niet gaan inbouwen in de aanknop ga ik dat ook nooit gebruiken. Hoog dpi scherm ? Ondertussen maakt Samsung al een paar jaar betere schermen dan die in Iphones & is wordt het verschil in midrange phones altijd maar kleiner en kleiner. Betere screen to body ratio ?(jaja we gaan het niet alleen over Apple key selling points hebben)
Allemaal goed en wel, maar de helft van de tijd is die extra space niet bruikbaar/niet nuttig & zijn de opofferingen die ze daar voor moeten doen een groter gemis dan het voordeel van dat nieuw snufje. Nog wat voorbeelden ? Dunner = kleinere & vaste batterij. Waterdicht = zelf geen gebroken scherm herstellen.

Dus ja, een android gebruiker kijkt naar de specs, omdat hij die keuze heeft itt de Apple gebruiker.
Goesting om ca. 1000€ uit te geven ? Keuze uit een 10 tal flagships van Samsung/Lg/1+/Huawei/Google/Motorola.
Goesting om een degelijke telefoon te kopen aan een normale prijs ? Ook geen probleem.
Goesting in iets specifieks ? Ik roep maar iets, een heel klein scherm, of een heel groot? of een ultra sterk toestel ?Of eentje met een degelijke camera ? Ook geen probleem.

Blijft er over : dat os.
Geef de gemiddelde leek een Android en een Apple toestel in zijn handen en vraag hen om een foto, een liedje en een document van en naar dat toestel te sturen met een pc of een mac.
Geef de gemiddelde leek een nieuw Android en Apple toestel in hun handen en vraag hen om hun gegevens van hun oud toestel over te zetten.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

iceke schreef:[...]
Geef de gemiddelde leek een Android en een Apple toestel in zijn handen en vraag hen om een foto, een liedje en een document van en naar dat toestel te sturen met een pc of een mac.
Geef de gemiddelde leek een nieuw Android en Apple toestel in hun handen en vraag hen om hun gegevens van hun oud toestel over te zetten.
Is dat waar dan het onderscheid tussen Apple en Android (kort door de bocht) zit voor u? Die 2 dingen die je aanhaalt zijn namelijk helemaal noob-proof in het Apple ecosysteem. Ik denk niet dat ik al ooit "een foto heb moeten overzetten" ... iCloud Photo Library doet dat allemaal over al mijn apparaten automatisch. Songs zitten in één of andere streaming app, en files zitten ook automatisch op al m'n apparaten via iCloud drive. Gegevens van een oud apparaat overzetten op een nieuw? iCloud backup doet dat voor mij.

Hoe lang is het geleden dat je nog eens een Apple apparaat in je handen gehad hebt?

En over de key-selling-point ... Apple is zelden ooit écht "eerst" met iets, maar ze verbeteren een onderdeel wel op die manier dat alle vergelijkbare "eerdere" onderdelen van concurrenten het nakijken gegeven worden. Of ga je nu beweren dat Android als eerst een scherm met een DPI zo hoog dat je het niet meer ziet had? Of dat Android als eerste een fingerprint sensor had die zo snel werkt als die van Apple? Of dat Samsung een vergelijkbare W1 chip heeft om BT oortjes met al je apparaten te koppelen?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7193
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Maar daar gaat het niet om.
Ik weet ook wel dat de iphone subliem is van software enz.
Aleen vraag ik me af hoeveel gaan er dezelfde vraag stellen als ik .
Is het 1000 - 1250 euro waard ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

proximusboyke schreef:[...]
Is het 1000 - 1250 euro waard ?
Dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken. Voor de ééne is het het waard, voor de andere niet. Maar toch raar dat voor diegenen die daar niet mee akkoord zijn dan zo hard zitten blazen ...

Maar zoals ik hierboven al zei ... Als "de markt" van Apple vraagt dat ze 1 miljoen iPhones per dag moeten produceren, dan weet je wel hoeveel mensen die vraag beantwoorden hé.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7193
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wel ik niet heb lang apple gebruikt naast mijn lumias.
Maar ik ben nog zo iemand die in bef ga rekenen.
50000bef vind ik lichtjes overdreven.
Maar misschien heb ik niet het juiste profiel, ik ben iemand die graag ne keer iets anders gebruik om ervaringen enzo op te doen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Heb ondertussen weet van enkele multinationals die bewust ah afstappen zijn vd iphones omwille van de kost (aankoop, replacement en repair) en dat zal met deze prijzen zeker niet minderen....
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Eind vorig jaar was er nochtans het verhaal van IBM (toch geen kleintje) dat die naar Apple gingen overstappen omdat de kost over 4 jaar gezien lager ligt. Ok, de aankoopprijs ligt iets hoger, maar vooral de support kosten liggen veel lager. IBM heeft 200.000 laptops nodig, dus die gaan die berekening echt niet zo snel snel gedaan hebben...

Ik zie trouwens Apple meer en meer verschijnen in bedrijven, alsook bij mensen thuis. Het is voor velen een hele grote stap om van Windows af te stappen (had ik zelf ook 2,5 jaar geleden), maar eens ze over zijn hoor je in 99% van de gevallen "had ik dat maar sneller gedaan" of "once you go mac, ...".

Ok, vele tweakers zullen dat zeker niet vinden, ook ergens logisch. Maar als een pure gebruiker is Mac heel vaak een verademing.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Er gaan teveel devices 'stuk/verloren' bij de launch van een nieuw model en dat werd niet ingecalculeerd. Uiteindelijk loopt het kostenplaatje erg op.

Een ander issue (niet meer van toepassing sinds de eu roaming en interessantere tariefplannen) was bij de overstap destijds van blackberry naar iphone (of andere devices!) dat de kosten voor data serieus opliepen. Blackberry verbruikte namelijk significant minder data door de compressie algoritmes.
Was voor velen toch een 'oeps' momentje, zeker op grote schaal.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

beont schreef:Buiten het feit dat ik bijna nooit apple apparaten koop, is het toch altijd wel leuk om die keynotes te bekijken.
Eens zien wat ze dit jaar uit hun hoed gaan toveren. :-)
Ik ben ook zeer benieuwd wat voor nieuws het allemaal zal zijn, en vind Apple, ondanks de belachelijke prijzen, altijd zeer mooie en goede toestellen op de markt brengen. Maar die keynotes... jongens toch... lijkt wel een bijeenkomst van een sekte. Zelfs als Cook een scheet zou laten zou het publiek nog uit de bol gaan.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Vergeet niet dat op die Keynotes ook altijd een 1000tal werknemers van Apple zelf zitten. Dus ja, dat verklaart al vee van die sfeer... Ik vind het ook belachelijk om te zien, maar het is ook typisch Amerikaans. Zo keek ik onlangs naar een Google I/O en ja, dat had er ook een serieuze noot van... Het is gewoon iets wat wij niet kennen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

selder schreef: Is dat waar dan het onderscheid tussen Apple en Android (kort door de bocht) zit voor u?
Ja(kort door de bocht) en nee(de lange versie). Ik heb de Apple OS'en nooit intuïtief gevonden (niks staat bv. waar ik het ga zoeken) maar puur in gebruik is elk OS voor mijn part voor minstens 80% gelijk in gebruik 15% verschillend waarmee ik kan leven of beter is tov van een ander os en 5% waar ik het ongelooflijk moeilijk mee heb... en daar gaf ik dus 1 voorbeeld van
selder schreef: Die 2 dingen die je aanhaalt zijn namelijk helemaal noob-proof in het Apple ecosysteem. Ik denk niet dat ik al ooit "een foto heb moeten overzetten" ... iCloud Photo Library doet dat allemaal over al mijn apparaten automatisch. Songs zitten in één of andere streaming app, en files zitten ook automatisch op al m'n apparaten via iCloud drive. Gegevens van een oud apparaat overzetten op een nieuw? iCloud backup doet dat voor mij.
Idd, en laat dat nu eens door een leek doen
selder schreef: Hoe lang is het geleden dat je nog eens een Apple apparaat in je handen gehad hebt?
Waarschijnlijk heb ik (spijtig genoeg) meer verschillende Apple apparaten in mijn handen als jij :angel:
selder schreef: En over de key-selling-point ... Apple is zelden ooit écht "eerst" met iets, maar ze verbeteren een onderdeel wel op die manier dat alle vergelijkbare "eerdere" onderdelen van concurrenten het nakijken gegeven worden. Of ga je nu beweren dat Android als eerst een scherm met een DPI zo hoog dat je het niet meer ziet had? Of dat Android als eerste een fingerprint sensor had die zo snel werkt als die van Apple? Of dat Samsung een vergelijkbare W1 chip heeft om BT oortjes met al je apparaten te koppelen?
Nee, ik zeg dat die Innovaties ondertussen een hoog Bulsh*t gehalte hebben. Ik koop geen nieuwe telefoon omdat het scherm enkel beter is als ik ze echt naast elkaar vergelijk, ik koop geen nieuwe telefoon omdat de BT oortjes beter zijn (ik kies een telefoon en ik kies oortjes, no way dat ik ooit het een het ander ga laten beïnvloeden) en zoals ik al zij ik gebruik geen fingerprint scanner (die staan gewoon altijd op de verkeerde plaats(net zoals ik nooit die s8 ga gewoon worden door het groter scherm staan de knoppen ook op een verkeerde plaats, alhoewel dat waarschijnlijk wel kan aangepast worden, het voelt gewoon niet goed))
Laatst gewijzigd door iceke 06 sep 2017, 14:01, in totaal 2 gewijzigd.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1895
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 157 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die keynotes lijken mij eerder iets typisch Amerikaans, waarbij men constant overenthousiast is.

Ik ga nog afwachten of ik mijn iPhone 6 ga vervangen of niet, maar als ik hem vervang zal het zeker niet het duurste model zijn(eerder 7s of 7 of ik hoop een SE2).
Zal nog afwachten wat ik van de 8 vind maar als ik op de geruchten mag afgaan vrees ik een beetje op een Samsungisering(geen bezels, geen/foutgeplaatste touchId, te groot).
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

iceke schreef:Fingerprint ? Nog nooit gebruikt, zolang ze die niet gaan inbouwen in de aanknop ga ik dat ook nooit gebruiken.
Dat is toch exàct waar de fingerprint reader zit? In de homeknop op de iPhone (die je normaal gebruikt om hem te activeren), en in de powerknop op Mac?

Soit, vorig jaar is hier dezelfde discussie ook gevoerd met eigenlijk dezelfde uitkomst. Het Apple ecosysteem heeft een aantal goeie selling points als je helemaal in het ecosysteem zit en er volledig van kan profiteren. Kom je van Windows/Android, is het moeilijker om bepaalde dingen 1-op-1 hetzelfde te doen en dien je wat bij te sturen.
Ik heb zelf een paar keer op het punt gestaan om de stap naar Android te maken, maar de voordelen wegen gewoon niet op tegen wat ik zou verliezen aan functionaliteit in combinatie met mijn Mac/iPad.

Het ging hier over iPhones maar Mac passeert hier ook de ronde: Mac werkt heel goed voor 'gewone' gebruikers, maar is ook het centrale werktuig voor hopen professionals. Denk grafische media, audio, video, én in veel gevallen ook softwaredevelopment gezien de onderliggende UNIX.

EDIT: verkeerde quote was mijn fout, excuus!
Laatst gewijzigd door butskristof 06 sep 2017, 13:11, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

iceke zijn quote game is wel niet on point :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Apple Bashers, here I come!!

De Apple iPhone Edition (Apple bashers, doe de moeite je correct in te lezen in alle geruchten) zal naar alle waarschijnlijkheid >999USD kosten, oftewel 1199€ bij ons. Daarvoor "krijg" je niet alleen toegang tot het meest geavanceerde OS in de smartphone industrie, de beste ondersteuning (major updates elke jaar gedurende 5 jaar) en degelijke aftersales service (coulance jaren na garantie), maar je hebt ook de meest krachtige telefoon op de markt (eentje die rondjes draait rond de gemiddelde Windows Laptop in single core operations), met een afwerking die tot voor kort voorbehouden was aan High End mobiele telefoonmerken die enkel gekocht worden door mensen die niet meer weten wat ze moeten doen met hun geld (saffierglas, roestvrijstaal case).

Is de Apple iPhone Edition het waard? Dat is nogal subjectief. Maar "goed" kost nu eenmaal geld, en "best" kost nog veel meer.

:wink:
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb destijds een keynote met Steve Jobs bijgewoond (first row!). De sfeer is gewoon bijzonder spannend. Vooreerst is het al een voorrecht om er kunnen bij te zijn. Dat schept al een speciale sfeer. Er was toen nog niet veel gelekt, dus alles wat plots op het podium verscheen was echt nieuw.
Apple personeel was aanwezig maar een minderheid. Voornamelijk (vak)pers. Dus een groot deel niet "fan-boys".
Feit is : de keynotes zijn goed opgebouwd. Inhoud, tempo, stijl, vormgeving, techniek, allemaal zeer professioneel en indrukwekkend goed.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

road rebel schreef: Is de Apple iPhone Edition het waard? Dat is nogal subjectief. Maar "goed" kost nu eenmaal geld, en "best" kost nog veel meer.
voor mij niet want de se zal z'n job nog to 2020 moeten doen
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”