Microsoft Surface Book

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Toch wel redelijk onder de indruk van de Microsoft Surface Book
[youtube]XVfOe5mFbAE[/youtube]

http://www.theverge.com/2015/10/6/94561 ... p-hands-on
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Idem hier. Eigenlijk ook van de hele Microsoft presentatie. Je mag zeggen wat je wil, maar hier was toch veel meer innovatie te zien dan op de laatste Apple event. Jammer dat de gewone pers dit weer doodzwijgt. Zelfs dat oude iPhones nu de tweedehandsmarkt overspoelen, is blijkbaar meer nieuwswaardig dan een hele reeks nieuwe Microsoft producten... *zucht*

Jammergenoeg is er wel 1 ding van Apple waar MIcrosoft zich laat door inspireren: de premium prijzen. Die SB prijzen bvb,... slik.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Goh ja, die prijzen. Het is op zich vergelijkbaar met Apple, alleen is de SB toch echt nog een pak aantrekkelijkere hardware, dus op zich valt dat dan weer mee. Niet dat ik me er eentje ga aanschaffen, maar ik heb toch al menig man gehoord die de overstap nu overweegt.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik had veel moeite met de presentaties van al dat nieuw materiaal ... precies alsof ze eens goed naar Apple gekeken hebben die zelf op het onuitstaanbare af de hele tijd "great" "awesome" "best" "gorgeous" gebruiken ... bij MS was het nog een pak erger!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Ben eigenlijk ook onder de indruk. Als die prijzen nog een beetje zakken, zou ik eindelijk een vervanging hebben voor mijn Sony VAIO Pro 13. Tot nu toe (2 jaar later) nog geen enkele laptop gezien van dit niveau. De SB komt er dicht bij (al is die natuurlijk niet 950/1200gr, maar goed).

Het concurreert wel met de Dell XPS 13 (zeker eens die op 6th Gen overschakelen), maar de Surface Book ziet er eecht goed uit!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

selder schreef:Ik had veel moeite met de presentaties van al dat nieuw materiaal ... precies alsof ze eens goed naar Apple gekeken hebben die zelf op het onuitstaanbare af de hele tijd "great" "awesome" "best" "gorgeous" gebruiken ... bij MS was het nog een pak erger!
Dat inderdaad ook wel... Zeker die Panos Panay begon toch wel serieus tegen te steken, zeker ook gezien zijn constant serieuze blik. Maar neemt niet weg dat de producten toch echt wel top zijn, terwijl ik bij de laatste Apple event helemaal dat wow gevoel niet had.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Dima_2005 schreef:Het concurreert wel met de Dell XPS 13 (zeker eens die op 6th Gen overschakelen), maar de Surface Book ziet er eecht goed uit!
Of de nieuwe Precision reeks:

Dell vernieuwt Precision-reeks
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

selder schreef:Ik had veel moeite met de presentaties van al dat nieuw materiaal ... precies alsof ze eens goed naar Apple gekeken hebben die zelf op het onuitstaanbare af de hele tijd "great" "awesome" "best" "gorgeous" gebruiken ... bij MS was het nog een pak erger!
De presentatie van de nieuwe Tesla gezien ? Daar hadden ze extra emmers besteld om de kwijl in op te vangen :angel:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

iceke schreef:De presentatie van de nieuwe Tesla gezien ? Daar hadden ze extra emmers besteld om de kwijl in op te vangen :angel:
Die heb ik live bekeken inderdaad, maar dat vond ik nu net het tegenovergestelde! In plaats van "glorious wing-doors" te zeggen en "it's beautiful" deed Musk daar gewoon efkes een demo op het podium zonder er iets bij te zeggen! Daar heb ik véél meer van genoten dan van al die vergrootwoorden van Apple en MS...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

FunkStar schreef:
Dima_2005 schreef:Het concurreert wel met de Dell XPS 13 (zeker eens die op 6th Gen overschakelen), maar de Surface Book ziet er eecht goed uit!
Of de nieuwe Precision reeks:

Dell vernieuwt Precision-reeks
Ik zie enkel 15", en meh.
Eigenlijk ben ik geen fan van Dell, maar de XPS13 was een laptop waar ik nog over zou kunnen nadenken moest mijn SVP13 kapot gaan. De Precision reeks ben ik niet echt van onder de indruk om eerlijk te zijn.
(en Apple komt het huis niet in!)
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Afbeelding

Voor mensen die een groter scherm willen lijkt me dit toch wel 1 van de betere opties.
Afbeelding
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 25 keer

Wat is er zo innovatief aan die surface book?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Gewoon een "perfecte" 13" laptop. Bij andere laptops moet je telkens compromis op iets inleveren. Hier niet.

Natuurlijk moeten de reviews nog komen, maar ziet er uitstekend uit.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

ldw schreef:Wat is er zo innovatief aan die surface book?
De elektromechanische lock tussen scherm/tablet en keyboard.
De hinge, die er toch veel beter uitziet dan wat Lenovo bvb heeft (EDIT: besef nu pas dat die bij Lenovo 360 graden gaat - waar Microsoft het oplost door toe te laten het scherm achterstevoor in te pluggen).
Batterijen in zowel tablet/scherm als keyboard, en optioneel GPU in keyboard.

En op voorhand mijn excuses als er al vendors een van deze gepresteerd hebben ;).
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”