Advertentieblokker wint van uitgevers

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Wat je vragen betreft zou ik er haast identiek op antwoorden... in dat opzicht is er dus weinig verschil. Ik bekijk het echter ook van een andere kant (namelijk dat de huidige trackers grotendeels waardeloos zijn), en dat jij uiteindelijk wel het meeste te verliezen hebt (volgens jou blijkbaar niet) aangezien je eerst en vooral zal moeten gaan betalen om content te krijgen op langere termijn, en er tevens een nieuwe methode zal ontwikkeld worden om je alsnog te tracken (waar een blocker niet meer zal helpen).

Ik bekijk het een beetje zoals... zolang ze reclame in m'n brievenbus stoppen (nutteloos trouwens) is er weinig aan de hand, de dag dat ze dat niet meer doen (mede doordat mensen blokker stickertjes plakken) ga ik me meer zorgen maken want dan hebben ze een manier gevonden om me diezelfde reclame op te dringen zonder dat ik het besef.

Finaal... ik gebruik geen blokker en heb nog steeds geen deftige reclame ontvangen... volgens mij vecht je dus tegen iets dat er niet/amper is (beetje zoals mensen met een alu-hoedje).
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

r2504 schreef:Finaal... ik gebruik geen blokker en heb nog steeds geen deftige reclame ontvangen... volgens mij vecht je dus tegen iets dat er niet/amper is (beetje zoals mensen met een alu-hoedje).
Big data is meer dan gerichte reclame ontvangen.

Ik heb al uitgelegd dat de reden dat je geen gerichte reclame krijgt, is omdat de aanbieders van big data niet de juiste klanten kunnen aantrekken om die data verkopen zodat die klanten jou gerichte reclame kunnen aanbieden in ruil daarvoor. Het gebrek aan het voor-jou-geschikte cliënteel bij big data-verkopers bewijst daarom echter niet dat big data een grote zeepbel is die niet werkt noch dat daardoor je privacy niet is aangetast.

Het verlies van bepaalde websites wordt gigantisch overdreven en wordt vooral opgeblazen door de eigenaars van die website als reactie tegen het gebruik van blockers en is voornamelijk FUD, wat dient om mensen een schuldgevoel aan te praten en angstig te maken voor een toekomst zonder die website en zo hen te overtuigen om die blockers op hun website toch maar achterwege te laten. Hahaaa.

Een beetje zoals grote bedrijven die beweren dat de wereld zonder hen niets zou zijn. Het is eigenlijk omgekeerd: macht aan het grote volume, macht aan het proletariaat! Zonder hen zouden bedrijven niks zijn, want ze hebben hen nodig voor twee dingen: om van hen arbeid te ontrekken voor een niet-evenwichtige verloning (cf. de stijgende welvaart in de hoogste 1% vs de gestagneerde welvaart in de laatste 40 jaar bij het plebs) en ook om hen de vruchten van die arbeid terug te verkopen aan woekerprijzen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

JamesEarlGray schreef:omdat de aanbieders van big data niet de juiste klanten kunnen aantrekken om die data verkopen zodat die klanten jou gerichte reclame kunnen aanbieden in ruil daarvoor.
En waarom denk je dat ze geen klanten kunnen aantrekken... omdat het één grote luchtbel is !

Big data werkt tot op een algemeen niveau... mannelijk/vrouwelijk, wat leeftijdscategorieën, ... maar iemand individueel targetten is nog steeds een lachertje (en het zal alléén maar erger worden als er nog meer data komt). Kijk maar naar de inlichtingendiensten... die verdrinken gewoon in hun data.

Je gaat trouwens voorbij aan het finale doel... meer omzet voor bedrijven, niet dat Jan, Piet of Jos hun product koopt (dat laat een bedrijf koud)... er is dus niets persoonlijks aan, het is gewoon een optimalisatie.
JamesEarlGray schreef:Het verlies van bepaalde websites wordt gigantisch overdreven en wordt vooral opgeblazen door de eigenaars van die website als reactie tegen het gebruik van blockers en is voornamelijk FUD
Je hebt het over de trackers... gigantisch overdreven en pure FUD.
JamesEarlGray schreef:macht aan het proletariaat!
Je Robin Hood gehalte komt weer tevoorschijn.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik hou wel van enig Robin Hood gehalte, dus laat maar komen 8)
r2504 schreef:Ik bekijk het een beetje zoals... zolang ze reclame in m'n brievenbus stoppen (nutteloos trouwens) is er weinig aan de hand, de dag dat ze dat niet meer doen (mede doordat mensen blokker stickertjes plakken) ga ik me meer zorgen maken want dan hebben ze een manier gevonden om me diezelfde reclame op te dringen zonder dat ik het besef.
Daar heb je wel een punt. De vindingrijkheid is ongekend in de reclamewereld.
r2504 schreef:...en dat jij uiteindelijk wel het meeste te verliezen hebt (volgens jou blijkbaar niet) aangezien je eerst en vooral zal moeten gaan betalen om content te krijgen op langere termijn, en er tevens een nieuwe methode zal ontwikkeld worden om je alsnog te tracken (waar een blocker niet meer zal helpen).
Ik denk niet dat ik veel te verliezen heb mochten ze me gaan weigeren op een website. Want betalen voor content zal ik nooit of te nimmer doen. Dan haal ik mijn mosterd wel elders. Is een website in de eerste plaats niet bedoeld om bezoekers over de vloer te krijgen? En of het nu de lokale hondenclub, de overheid of de pers is? Wat die andere trackermethode betreft, zelfde opmerking over de ongekende vindingrijkheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef: Ik denk niet dat ik veel te verliezen heb mochten ze me gaan weigeren op een website. Want betalen voor content zal ik nooit of te nimmer doen. Dan haal ik mijn mosterd wel elders. Is een website in de eerste plaats niet bedoeld om bezoekers over de vloer te krijgen? En of het nu de lokale hondenclub, de overheid of de pers is? Wat die andere trackermethode betreft, zelfde opmerking over de ongekende vindingrijkheid.
Wow serieus?
Jij wilt dus niet betalen voor een site dus de inkomsten moeten vanzelf komen?

Ik heb vele sites die ik bezoek waar ik niet voor wil betalen. Met advertenties om ze levende te houden.
Als ik dus geen advertenties meer wil dan heb ik niets meer te zoeken op internet? Want das mijn grootste tijdverdrijf dat is interessante nieuwtjes bekijken op sites.

Zit veel op tech sites.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
JamesEarlGray schreef:Het gaat erom dat mensen moeten kunnen kiezen niet getrackt te worden.
In de ideale wereld... die bestaat al lang niet meer, je leeft in een illusie.
Je geeft zelf toe dat die optie niet bestaat tenzij we zelf gaan blocken en kiezen welke delen van een site we inladen, en tegelijk begrijp je blijkbaar niet goed waarom we dat zouden doen, want als ik je goed samenvat is het de maker van een site die dat mag beslissen, en wij hebben maar goed te vinden?
Ik weet soms niet of ik de discussie nog snap.
Kort samengevat: ik wens niet getracked te worden; dat is mijn recht, en ik zal alle mogelijkheden benutten om dat recht af te dwingen zonder daarom bepaalde sites niet meer te bezoeken.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

r2504 schreef: Ik bekijk het echter ook van een andere kant (namelijk dat de huidige trackers grotendeels waardeloos zijn)
En die dommeriken van ad/tracking bedrijven blijven daar dus fortuinen in investeren en aan verdienen... :bang:

Welk bedrijf houdt zich bezig met dingen waarvan geweten is dat ze niet werken? De big data firma's :roll: Een beetje serieus blijven, hé.

Mocht ik hier niet zowat alles blokkeren zou ik graag eens zien wel profiel ze van mij hebben. Omdat ik graag allerhande "mysteries" (geocaching) oplos kom ik op veel sites over onderwerpen die me niet eens interesseren (biersoorten, Nederlandse oldtimers, wapens uit WO 2, kinderseries, metaalsoorten... )
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:Is een website in de eerste plaats niet bedoeld om bezoekers over de vloer te krijgen?
Een website is een product... en soms staat dat op zichzelf (bv. Userbase heeft geen andere activiteiten), soms is het een onderdeel van een globale strategie (bv. een persgroep die er klanten mee tracht aan te trekken). Dit is grotendeels bepalend voor het inkomsten model aangezien niets gratis is (al geloven er hier nog altijd mensen van wel blijkbaar), alsook de waarde van de inhoud (content leveren kost eveneens geld).

Dus kortweg besluiten dat een website een visite kaartje is (en daarom gratis moet zijn) is wel echt kortzichtig.
boonpwnz schreef:Als ik dus geen advertenties meer wil dan heb ik niets meer te zoeken op internet?
Nee, zo "eerlijk" is men dan ook niet... men blocked de advertenties maar kijkt ondertussen rustig verder.

Een blocker zou fijn zijn als de website dan ook meteen volledig op zwart gaat... maar dat besef is er niet bij hen (de graai cultuur mag maar in één richting werken, zelf willen ze alles, de andere mag niets).
ITnetadmin schreef:Je geeft zelf toe dat die optie niet bestaat tenzij we zelf gaan blocken en kiezen welke delen van een site we inladen
De optie bestaat inderdaad spijtig genoeg niet... maar je zou zelf de website natuurlijk meteen kunnen verlaten zodra je merkt dat er ook maar één advertentie of tracker op zit (maar dat doe je natuurlijk niet, zo fair speel je het spel natuurlijk niet).
ITnetadmin schreef:want als ik je goed samenvat is het de maker van een site die dat mag beslissen, en wij hebben maar goed te vinden?
Natuurlijk is de maker van het product vrij om het te maken zoals hij wil... en jij bent vrij het product in zijn geheel te aanvaarden of niet.
ITnetadmin schreef:Kort samengevat: ik wens niet getracked te worden; dat is mijn recht, en ik zal alle mogelijkheden benutten om dat recht af te dwingen zonder daarom bepaalde sites niet meer te bezoeken.
... "zonder daarom bepaalde sites niet meer te bezoeken". Blijkbaar besef je niet dat in dat gedeelte het probleem zit.

Je wil jou deel, maar je gunt niemand anders zijn deel... puur egoïsme dus. Je wil gratis op de eerste rij zitten.

Anderen zijn volgens jullie trouwens per definitie evil, en zelf ben je allemaal een engeltje.
on4bam schreef:Welk bedrijf houdt zich bezig met dingen waarvan geweten is dat ze niet werken?


1001 voorbeelden... er zijn al genoeg hypes de grond in gegaan en bubble's gebarsten.
on4bam schreef:Omdat ik graag allerhande "mysteries" (geocaching) oplos kom ik op veel sites over onderwerpen die me niet eens interesseren (biersoorten, Nederlandse oldtimers, wapens uit WO 2, kinderseries, metaalsoorten... )
Je geeft dan zelf nog het argument ook waarom het niet werkt :bang:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boonpwnz schreef: Jij wilt dus niet betalen voor een site dus de inkomsten moeten vanzelf komen?
Duidelijk dat jij van een andere "internet" generatie bent 8) Je weet toch waar de term "surfen" van komt? r2504 is dat blijkbaar ook vergeten. Alles voor de markt, een website is zelfs al een "product" geworden...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:Duidelijk dat jij van een andere "internet" generatie bent
Gelukkig niet van de nieuwe "ik neem wat ik wil" generatie die het woordje moraal of ethiek niet kent (en zich er steeds tracht uit te praten omdat de andere het ook doet).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Welke soort generatie is dat dan? :D

Ik ben trouwens 22 ;)

dus daar heb je misschien gelijk in.

Maar feit is en blijft dat ik sommige sites hun advertenties juist doorlaat omdat ze een streng advertentiebeleid hanteren en daar ook input vraagt van zijn/haar leden.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef:
petrol242 schreef:Duidelijk dat jij van een andere "internet" generatie bent
Gelukkig niet van de nieuwe "ik neem wat ik wil" generatie die het woordje moraal of ethiek niet kent (en zich er steeds tracht uit te praten omdat de andere het ook doet).
Over reflexie gesproken kan dat tellen. De surfer is dus de egoïst die neemt wat hij wil en moet maar plooien naar wat hij voorgeschoteld krijgt? Het www is gelukkig wel wat meer dan een product dat in een markt-economisch kader benadert moet worden. Moest dat zo zijn, zou er initieel zelfs geen www geweest zijn.

Wat een gedachtekronkel en dan nog durven beginnen of moraal en ethiek. Woordjes die je gevonden hebt in het woordenboek?
boonpwnz schreef:Maar feit is en blijft dat ik sommige sites hun advertenties juist doorlaat omdat ze een streng advertentiebeleid hanteren en daar ook input vraagt van zijn/haar leden.
En heb ik ooit gezegd dat dat niet mag?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef:[

Wat een gedachtekronkel en dan nog durven beginnen of moraal en ethiek. Woordjes die je gevonden hebt in het woordenboek?
boonpwnz schreef:Maar feit is en blijft dat ik sommige sites hun advertenties juist doorlaat omdat ze een streng advertentiebeleid hanteren en daar ook input vraagt van zijn/haar leden.
En heb ik ooit gezegd dat dat niet mag?
Nee dat heb je niet gezegd. Maar punt 1 je wil niet betalen voor een site. Punt 2 waar haalt die site zijn inkomsten vandaan, juist ja, door advertenties en donaties. Maar denk je dat elke site kan overleven op dat laatste?

Dus soms zijn er advertenties nodig...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

En daar maak je dan de denkfout over inkomsten en dat élke website een economisch doel moet hebben. Het www is nog altijd maar een middel tot communicatie, vrij ter invulling, niet meer niet minder. Dat er kosten aan verbonden zijn, is nu eenmaal de consequentie als je je website wereldkundig maakt. En daar laat ik iedereen vrij in om dat op te lossen op zijn manier. Het is perfect mogelijk om iemand met een addblocker de toegang te ontzeggen, waar ik absoluut geen probleem mee heb, maar raar, dat doen ze niet hé.

Maar sommigen zeggen hier dat ik graai... Ik zie alleen maar wat me aangeboden wordt. Zie het als een folder die in je handen geduwd wordt. Is dat ook nemen wat je wil? Staat het je aan, dan lees je het en anders wordt het verticaal geklasseerd.
Er is genoeg content op het net om je een miljard jaar bezig te houden en waar je niks voor moet betalen, waar ze al blij zijn als eens langs komt. En ja, er zijn héél véél sites die overleven van donaties.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

r2504 schreef:Een website is een product... en soms staat dat op zichzelf (bv. Userbase heeft geen andere activiteiten), soms is het een onderdeel van een globale strategie (bv. een persgroep die er klanten mee tracht aan te trekken). Dit is grotendeels bepalend voor het inkomsten model aangezien niets gratis is (al geloven er hier nog altijd mensen van wel blijkbaar), alsook de waarde van de inhoud (content leveren kost eveneens geld).

Dus kortweg besluiten dat een website een visite kaartje is (en daarom gratis moet zijn) is wel echt kortzichtig.

Nee, zo "eerlijk" is men dan ook niet... men blocked de advertenties maar kijkt ondertussen rustig verder.

Een blocker zou fijn zijn als de website dan ook meteen volledig op zwart gaat... maar dat besef is er niet bij hen (de graai cultuur mag maar in één richting werken, zelf willen ze alles, de andere mag niets).

De optie bestaat inderdaad spijtig genoeg niet... maar je zou zelf de website natuurlijk meteen kunnen verlaten zodra je merkt dat er ook maar één advertentie of tracker op zit (maar dat doe je natuurlijk niet, zo fair speel je het spel natuurlijk niet).

Natuurlijk is de maker van het product vrij om het te maken zoals hij wil... en jij bent vrij het product in zijn geheel te aanvaarden of niet.

... "zonder daarom bepaalde sites niet meer te bezoeken". Blijkbaar besef je niet dat in dat gedeelte het probleem zit.

Je wil jou deel, maar je gunt niemand anders zijn deel... puur egoïsme dus. Je wil gratis op de eerste rij zitten.

Anderen zijn volgens jullie trouwens per definitie evil, en zelf ben je allemaal een engeltje.

1001 voorbeelden... er zijn al genoeg hypes de grond in gegaan en bubble's gebarsten.

Je geeft dan zelf nog het argument ook waarom het niet werkt :bang:
Een website met advertenties is géén product, een website met advertenties is puur aas om bezoekers te lokken.

Het product zijn de bezoekers die hun data achteloos en quasi onwetend weggeven in ruil voor wat content - een slechte deal voor de bezoekers.

Niemand beweert hier trouwens eerlijk te zijn. Wél beweert men dat het niet nodig is om eerlijk te zijn, want kapitalisme kent geen eer, alleen centen en wat er tegenover staat.

Dat komt dus neer op: een website probeert te grabbelen wat hij wilt zonder op te willen draaien voor de nadelen die hij een ander bejegent; een bezoeker idem. Niemand die moreel de bovenhand heeft, maar dat maakt niet uit want doet niet terzake. Het is eigenlijk ieder voor zich, toch als het aankomt op handelen van producten of diensten tegen geld.

En tuurlijk is er het besef er dat websites eventueel de beslissing zullen nemen om een betaalmuur op te zetten; het is aan hen om die stap te wagen en te hopen dat ze zo zullen voortbestaan. Maar mijn gegevens stelen en daarmee hun centen verdienen, voor geen content! (Voor geen geld kan ik hier moeilijk zeggen, eh 8)) Jij doet alsof iedereen maar verwacht dat het systeem zo in stand blijft, maar wie zegt dat eigenlijk te verwachten? Bijna niemand, bij god!

En nee, een website is geen beschermd geheel dat as-is moet worden geconsumeerd, dat gaat de hele opzet van het web voorbij. Dat jij het er graag van wil maken, dat is zeer duidelijk, maar gelukkig is het niet zo! Enkel in je browser aanvaarden wat je zelf goedkeurt en de rest blokkeren is totaal geen probleem en tevens niet oneerlijk. Moést het oneerlijk zijn (en dat is het niet), dan hoeven websites niet te zeuren, aangezien ze zelf oneerlijk spel spelen door gegevens te stelen en te verkopen voor veel geld. Jij doet alsof websites bezoeken en trackers+ads blokkeren hetzelfde is als aardbeien nemen en opeten in de winkel zonder ermee langs de kassa te passeren, maar nope, dat is niet zo. Ik heb het al duust keer gezegd, websites bieden hun content ZELF aan ZONDER eerst een overeenkomst te sluiten, dus dan moeten ze nadien niet klagen als ze er niet voor krijgen wat ze willen. Dat hadden ze maar op voorhand duidelijk moeten maken.

,,... "zonder daarom bepaalde sites niet meer te bezoeken". Blijkbaar besef je niet dat in dat gedeelte het probleem zit.´´

Daar zit net géén probleem. Websites mogen een vergoeding vragen voor wat ze aanbieden, maar ze doen dat niet - wat ze wél doen is gegevens van hun bezoekers stelen en voor grof geld verkopen. Moesten ze nu zoals een normale winkel effectief eerst een prijs stellen en wachten op betaling (ipv direct te nemen zonder te vragen) maar toch bestolen worden door hun cliënteel, dan heb je gelijk, maar dat gebeurt niet, dus je punt gaat niet op.

En big datas ultieme doel is niet jou perfect bemeten reclame opdringen, maar puur zo veel mogelijk van jouw data - eender wat! - vergaren om een zo compleet mogelijk profiel van jou te kunnen opbouwen om dat te kunnen aanbrengen als product bij bedrijven die graag veel geld willen betalen om reclameblokken (of andere eenheden) te kopen die een (iets) betere conversion rate hebben dan lukrake reclame. Dat hoeft niet altijd een schot in de roos te zijn, als het maar beter werkt dan willekeurige reclame, dan is het al lang goed, want reclame is duur. Je moet niet denken dat big data gefaald heeft omdat jij soms reclame van inlegkruisjes voor je kiezen krijgt; dat is geen indicator van de effectiviteit van de hele opzet van big data en absoluut geen indicator van de zwaarte van het probleem mbt privacy dat big data omvat.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wel, ik gebruikte tot nu toe nog geen adblocker maar r2504 heeft mij overtuigd om er vandaag nog eentje te installeren. :angel:

Het is MIJN computer en MIJN internetverbinding en MIJN kostbare tijd.
En dus surf ik en bekijk ik lekker wat IK wil zien.
En als diegene die de website online zet het niet leuk vind dat ik reclame blokkeer dan moet hij er maar voor zorgen dat ik zijn site niet meer kan zien.
Ik zoek wel een alternatief.

Wat is dar nu voor een klinkklare nonsens zeg, niet de maker van de website, maar ikzelf bepaal wat er binnenkomt en wat niet.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

OK, 't wordt hoog tijd dat ik een adblock blocker ga plaatsen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

duizend schreef:Het is MIJN computer en MIJN internetverbinding en MIJN kostbare tijd.
En het is IEMAND ANDERS z'n content.
duizend schreef:Wat is dar nu voor een klinkklare nonsens zeg
Respect voor iemand anders z'n werk is geen klinkklare nonsens... maar tof dat de ware aard van een aantal personen hier naar boven komt :roll:
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

r2504 schreef:En het is IEMAND ANDERS z'n content.
... die ze gratis weggeven voordat ze er iets voor vragen. Hoe dom kunnen ze zijn, als hen dat niet zint?
r2504 schreef:Respect voor iemand anders z'n werk is geen klinkklare nonsens... maar tof dat de ware aard van een aantal personen hier naar boven komt :roll:
Respect moet van twee kanten komen, zoals ik al duust-en-ondertussen-één keer zei.

@cadsite: go for it. 8)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik doe een laatste poging op reactie.

Ik heb het hier al een paar keer gezegd, tot hiertoe zonder reactie.
Mijn site: http://www.cadsite.be
Zet even je adblock af als je wil en kijk er naar. Doe anders eens de test met opera met/zonder reclame.
Is dat nu zo storend?
Is hetgeen ik aanbied niet voldoende om me iets te gunnen?
Ik heb alle begrip voor adblock, maar 't zou leuk zijn mocht je die standaard uit zetten en aan zetten bij storende inhoud. Als tweakers weer eens afkomt met hun 'rebranded' site vliegt de adblock bij mij ook aan hoor. Er zijn grenzen.

@JamesEarlGray Nu nog eentje vinden die zijn werk goed doet.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Het gaat mij persoonlijk niet om de ads, maar om het feit dat daarvoor (altijd weer dezelfde) derde partijen worden voor ingeschakeld, met als gevolg dat zij Big Data® vergaren - iets waar ik zeer erg tegen ben.

Moest je nu zelf je ads hosten, dan laat ik die zeker zichtbaar! EDIT: allez, toch wanneer de ads een bescheiden plaats in de content behouden; moest je nu proberen om de content te overwoekeren met ads of het mij moeilijk te maken om content te onderscheiden van ads, dat is natuurlijk een ander paar mouwen.
Laatst gewijzigd door JamesEarlGray 28 sep 2017, 09:36, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Het gebeurt dat ik zelf ads host. Als ik een deal(tje) kan sluiten met een winkel ofzo.
In tussentijd vliegt adsense erop. Ik kan niet gemakkelijker zijn, maar versta wel dat dit niet perfect is.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

cadsite schreef:OK, 't wordt hoog tijd dat ik een adblock blocker ga plaatsen.
Wat houdt je tegen?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

petrol242 schreef:
cadsite schreef:OK, 't wordt hoog tijd dat ik een adblock blocker ga plaatsen.
Wat houdt je tegen?
tijd en goesting en niet te vergeten, de kennis.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Je geeft zelf toe dat die optie niet bestaat tenzij we zelf gaan blocken en kiezen welke delen van een site we inladen
De optie bestaat inderdaad spijtig genoeg niet... maar je zou zelf de website natuurlijk meteen kunnen verlaten zodra je merkt dat er ook maar één advertentie of tracker op zit (maar dat doe je natuurlijk niet, zo fair speel je het spel natuurlijk niet).
Niks fair aan. Er is helemaal geen verbintenis die zegt dat ik third party junk (of zelfs first party junk) moet toelaten op mijn browser.
Er is niks fairs aan rommel op mijn pc toelaten; als je een site bouwt aanvaard je dat de client die rendert zoals hij wil. Of ga je straks ook klagen dat blinden/slechtzienden die andere browsers en tools gebruiken dat recht ook niet hebben?
r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:want als ik je goed samenvat is het de maker van een site die dat mag beslissen, en wij hebben maar goed te vinden?
Natuurlijk is de maker van het product vrij om het te maken zoals hij wil... en jij bent vrij het product in zijn geheel te aanvaarden of niet.
Eh, nope. HTML laat de client toe om te kiezen wat en hoe hij dingen displayed.
De maker is vrij om het te maken zoals hij wil, en ik ben vrij om te kiezen of ik al dan niet de maker volg of de data edit alvorens ze op mijn browser terechtkomt.
Mijn PC, mijn regels.
r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Kort samengevat: ik wens niet getracked te worden; dat is mijn recht, en ik zal alle mogelijkheden benutten om dat recht af te dwingen zonder daarom bepaalde sites niet meer te bezoeken.
... "zonder daarom bepaalde sites niet meer te bezoeken". Blijkbaar besef je niet dat in dat gedeelte het probleem zit.
Je wil jou deel, maar je gunt niemand anders zijn deel... puur egoïsme dus. Je wil gratis op de eerste rij zitten.
Ik gun idd geen kat recht om mij zomaar te volgen overal.

cadsite schreef:Ik doe een laatste poging op reactie.
Ik heb het hier al een paar keer gezegd, tot hiertoe zonder reactie.
Mijn site: http://www.cadsite.be
Zet even je adblock af als je wil en kijk er naar. Doe anders eens de test met opera met/zonder reclame.
Is dat nu zo storend?
Ik heb die "cadsite.be" ns gechecked; lijkt me nog braaf te zijn, hoewel mijn browser toch een third party script van google analytics heeft moeten blokkeren (zowel noscript als ghostery hebben njet gezegd), en je site zelf ook javascript probeert uit te voeren.
Komt daarbij dat de banner extern gehost is, en je dus niet weet of een andere banner ooit zal proberen om meer scripts te runnen.

Van de andere kant, betalen banners tegenwoordig on-click, en niet on-view; dus als ik er niet op click, is dat eigenlijk verloren moeite?
Want ik klik nooit op banners.
Ik ben uiteraard bereid om een extensie te installeren die de banner onzichbaar in een sandbox inlaadt, als dat zou kunnen helpen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef: En het is IEMAND ANDERS z'n content.
En die iemand zet het vrij toegankelijk op het net.
Hij zorgt er zelfs voor dat de zoekrobotten hem zo ver mogelijk bovenaan plaatsen.
Zodat er zoveel mogelijk personen zijn content kunnen lezen.
Hij kan het ook afschermen zodat ik het niet kan zien, en de content pas tonen als je betaalt, maar neen dat doet hij niet want dan heeft hij geen viewers meer ...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Nog een reden om ads te blokkeren :)
https://tweakers.net/nieuws/130683/the- ... t-out.html
The Pirate Bay heeft de Javascript-code voor het minen van cryptocoins door bezoekers weer ingeschakeld, zonder gebruikers hierover in te lichten of de mogelijkheid te bieden deze uit te schakelen. De stap volgt na een eerdere korte test.
The Pirate Bay zet opnieuw Coinhive in om gebruikers monero-munten te laten minen, maar laat de code dit keer lopen via zijn domein voor reclame Traffic-adxprts.com. Gebruikers van adblockers kunnen de miner daarom eenvoudig blokkeren, maar wie dat niet doet kan pieken wat betreft cpu-belasting ervaren, schrijft Torrentfreak.
In de reacties op Tweakers ook nog gevonden hoe je dergelijke brol vlot kan blokkeren:
Voeg dit toe aan uw PiHole
https://raw.githubusercontent.com/hoshs ... /hosts.txt
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Winnie
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 apr 2018, 21:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Adblock is maffia

Vergelijk:
Ik zorg dat er niemand reclame in uw brievenbus steekt, tenzij de reclamemaker mij betaald om dat wel te mogen doen.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Dat even nuanceren:
  1. Het is ten alle tijden aan de gebruiker zelf om te beslissen of alle ads geblokkeerd worden of enkel de irriterende ads. Adblock zelf kan niets forceren.
    But I hate all ads!
    No problem, you can disable this feature at any time:
  2. Ads die doorgelaten kunnen worden moeten voldoen aan bepaalde criteria en je kan niet betalen om de criteria lichter te maken of te omzeilen. Ook worden ads beoordeeld door de gebruikers op het forum.
    To ensure transparency and fairness, the following rules have and will always apply to everyone without exceptions:
    • Participants cannot pay to avoid the criteria. Every ad has to comply with the criteria.
    • For transparency reasons, we add all Acceptable Ads to our forum to provide our community with the opportunity to submit feedback. We greatly value feedback and read all comments.
    • Adblock Plus users are valuable to us and we listen to them. If, for valid reasons, any Acceptable Ads proposal is rejected by our community, the ad(s) will be removed from our whitelist.
  3. Je moet enkel betalen als je 10 miljoen ad impressions per maand haalt met gewhiteliste ads in adblock plus.
    Regarding fees, only large entities (those with more than 10 million additional ad impressions per month due to participation in the Acceptable Ads initiative) have to pay. For these entities, our licensing fee normally represents 30 percent of the additional revenue created by whitelisting its acceptable ads.
https://adblockplus.org/en/acceptable-ads
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Elke, maar dan ook *elke* ad die betalend de block omzeilt, is onaanvaardbaar.
Winnie
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 apr 2018, 21:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

MaT schreef:Dat even nuanceren:
Het zakenmodel blijft gebaseerd op maffiaprincipes, dat moet je niet nuanceren.

Het excuus dat je voor opt-out kan kiezen is zwak. Als ze menens waren als adblocker was het opt-in voor hun maffiapraktijk.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Er is een hemelsbreed verschil tussen betalen zodat jouw ad erdoor komt en je ad minder storend maken zodat hij op de whitelist kan en pas een bijdrage leveren na 10 miljoen impressions/maand.
Zonder deze 'maffiapraktijken' is het nog slechter voor de websites want dan word alles per definitie geblocked. De reclamebusiness heeft dit toch grotendeel aan zichzelf te danken door steeds meer en opvallender te willen adverteren maar velen beseffen ook dat dit vaak broodnodige inkomsten zijn. Als gebruiker kan je de whitelist uitzetten of een andere adblocker gebruiken.

Volgens mij maak je een storm in een glas water. Ik zie het probleem niet.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Aanbeveling voor adblockers vanuit onverwachte hoek :)
https://tweakers.net/nieuws/205716/belg ... leren.html
De Belgische Federale Politie raadt bedrijven aan een adblocker te gebruiken om zichzelf te beschermen tegen hacks. De politie noemt specifiek AdBlock en raadt verder ook aan antivirussoftware te testen op AV-TEST.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Hehe :P
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Ik zit er ook al een tijd aan te denken om iedereen een adblocker te geven. Mijn collega's slagen er bijvoorbeeld in om op twijfelachtige sites terecht te komen en vervolgens notificaties te aanvaarden. Die krijgen dan constante stroom aan spam pop ups.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Ze adviseren dan echt wel een brakke adblocker, snap die keuze niet en mogen ze dit zelfs doen? Is dit niet gewoon reclame maken voor een commercieel bedrijf door een overheidsinstelling?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

AdBlock, dat is toch een dochter van Unbox? ;)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Er zijn wel betere adblockers dan AdBlock, maar zonder adblocker ziet het internet er echt slecht/vies uit.
Af en toe kom ik op een pc waar geen adblocker is (geen browserextensie, geen PiHole), en dan staan webpagina's dus vol brol. Dat mensen daarvoor blijven kiezen, verbaast me.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Omdat ze van niet beter weten? Ik en alvast blij met Brave op mijn slimme foon.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”