smart energy plug

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

in de publimail van vandaag van Conrad staat de Edimax voor het dubbele van de prijs...en is eigenlijk kwasi hetzelfde toestel....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
svenr
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2015, 20:29

De plug is gemaakt door ST&T. Voor meer informatie bij die fabrikant zelf kan je terecht op: http://www.stt.com.tw/pr_automation_sma ... tering.htm

Iemand anders schroefde de Edimax smart plug open en ik diegene die je in de Aldi kan kopen: Voor iedereen die graag eens binnen in kijkt, maar geen driehoekige schroevendraaier heeft: http://openwrt-devel.openwrt.narkive.co ... power-plug.

De "power pcb" diegene waar het relais op zit heeft in die afbeeldingen geen IC. Ik veronderstel dat die instaat voor de stroom meting.

Interessant aan het geheel is dat er op de SoC module een hele hoop extra pinnen zijn die nog vrij zijn en misschien creatief ingezet kunnen worden.

En dat het in theorie mogelijk moet zijn om de plug te flashen met propere code (gebaseerd op de vrijgegeven software van Edimax)
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Ik zie geen pcb met een relais via die link ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Jullie hebben me toch benieuwd gemaakt nu :p

Zal een triac inzitten ofzo ipv relais.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
svenr
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2015, 20:29

Er staat een link in naar verschillende foto's in: http://www.intercity-vpn.de/files/edimax-1101w/

Er zit een relais in; je hoort hem trouwens klikken als de plug boot. Ik veronderstel (maar ben nog niet zeker) dat de pin niet juist gezet werd in de bootloader (waarschijnlijk u-boot) en eerst in Linux juist gezet zal worden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

svenr schreef:Er staat een link in naar verschillende foto's in: http://www.intercity-vpn.de/files/edimax-1101w/

Er zit een relais in; je hoort hem trouwens klikken als de plug boot. Ik veronderstel (maar ben nog niet zeker) dat de pin niet juist gezet werd in de bootloader (waarschijnlijk u-boot) en eerst in Linux juist gezet zal worden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Precies wel degelijke print op eerste zicht. Had wat meer chineese brol kwaliteit verwacht eerlijk gezegd.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

svenr schreef:Voor iedereen die graag eens binnen in kijkt, maar geen driehoekige schroevendraaier heeft:
Waar heb je die 3-hoekige schroevendraaier gekocht? Ik heb een hele reeks speciale doppen maar deze kon ik nergens vinden.
svenr
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2015, 20:29

De driehoekige schroevendraaier heb ik zelf gemaakt. Een ijzeren staafje een vijl en wat geduld en je komt al een heel eind.

Ondertussen weet ik ook al dat op de relaisprint een Prolific PL8331 staat. Dat is een mixed-signal processor die het verbruik kan meten. Hij is via de rx en tx lijnen verbonden aan de Ralink RT5350. Het uitlezen gebeurt dus via die weg.
Merk dus op dat je 2 cpu's hebt voor de prijs van een :-D

Ik heb ook gezien dat bij de devices een SPI bus staat, maar ik vermoed dat dat te maken heeft met het SPI programma geheugen (hoewel de PL8331 ook een SPI bus heeft).
abertier
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2015, 11:53

Hallo allen,
Dank voor deze thread vol waardevolle info omtrent de smartplug.

Weet er ook iemand hoe de status (ingeschakeld/uitgeschakeld) kan opgevraagd worden? (dus niet dmv het actueel verbruik)
De officiele app geeft het weer, dus het moet mogelijk zijn... (niet via de cloud, want alle traffic tussen de plug en WAN is blocked)

Om niet alles via remote shell-achtige oplossingen te moeten doen, wou ik een wat 'properdere' oplossing, en had dus graag info omtrent de API die de android-app gebruikt.
In de handleiding stond dat de software onder GPL viel, en de sources konden opgevraagd worden, wat ik dus geprobeerd heb.
Echter kreeg ik enkel een Excel-document met een 100-tal links naar alle componenten die zouden gebruikt zijn (indien iemand interesse heeft, laat maar weten). Hiermee geraak ik dus niet veel verder..., volgens mij staat er vanalles tussen dat niet op de plug staat, en waarschijnlijk ook omgekeerd.
Heeft iemand anders hier reeds een poging ondernomen om de sources te verkrijgen? (En is dergelijk documentje uitdelen voldoende om de GPL-software te mogen gebruiken?)
svenr
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2015, 20:29

Of je aan de stastatus kan geraken via de beschikbare software is de vraag, dat heb ik nog niet bekeken.

De API op de android phone praat met de cloud, je kan die code van je telefoonof tablet afhalen en decompileren. Dan krijg je vrij leesbare java code (bij Android toch). Jammer genoeg zijn alle variabelen en classes dirty gemaakt. Dat wil dus zeggen dat bvb de class plugcontrol met functie switchon terug te vinden zal zijn als d.g(). Waarbij d de class is en g de functie. Aangezien er ook authenticatie zal bij zitten en misschien nog wat dingen zal je wel even bezig zijn om alles te achterhalen.

Wat de xls betreft: daar staat (volgens mij) alle software in die de fabrikant gebruikt voor zijn toestellen. Samba zal je niet op de plug vinden :-) Maar daarmee heb je nog niet de code van de server die instaat communicatie met de cloud. Dus zonder de echte source code ga je niet veel verder geraken vrees ik.

Met Wireshark de paketten bekijken die je gsm verzend is misschien nog de eenvoudigste manier.
42wim
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 jan 2013, 23:16
Bedankt: 18 keer

abertier schreef:Hallo allen,
Om niet alles via remote shell-achtige oplossingen te moeten doen, wou ik een wat 'properdere' oplossing, en had dus graag info omtrent de API die de android-app gebruikt.
Zie mijn vorige post met meer info over protocol http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p588705
Als het je lukt te decrypteren, laat iets weten :)

Ivbm aan/uit status, andere apps kijken of er meer dan 1W gebruikt wordt om te bepalen als die wel of niet aan staat.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Voor zij die zich wagen aan een Open-Wrt installatie op de SmartPlug:
http://wiki.openwrt.org/toh/hilink/hlk-rm04
Via deze link lijkt het niet hetzelfde product te zijn, maar er zijn toch veel gelijkenissen zoals de Ralink chip RT5350F
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
abertier
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2015, 11:53

Omtrent de standaardsoftware en status: het groene lichtje geeft aan of de plug aan/uit staat, en wordt ook mee up-to-date gehouden wanneer je het manueel op de plug zelf aan/uitschakelt (iirc). Aangezien het config-wifi-netwerk van de plug uitgeschakeld is bij mij, en de router alle traffic naar internet (filter op basis van MAC van de plug) dropt, lijkt mij dat de android-app die status rechtstreeks van de plug krijgt (en niet via de cloud, tenzij de firewall niet alles filtert uiteraard...).

Ik ben ook niet op zoek om met het TUTK IOTC platform te spreken, zou graag rechtstreeks de status uitlezen. Het kan natuurlijk ook altijd dat de api van TUTK IOTC detecteert dat er geen p2p-verbinding is via de cloud en dan maar hetzelfde protocol spreekt over LAN... En nee, ik heb niet de ambitie om AES128-encryptie te breken :).
Heeft iemand al een poging gedaan om de java-code te decompilen, als de obfuscation niet te drastisch is, zou je vanuit de UI-kant denk ik goede aanwijzingen moeten kunnen vinden naar de juiste routines? (heb zelf weinig ervaring met java, dus zeker niet meer thuis in de decompilingtools ervoor)

OpenWRT zou top zijn, maar is op dit moment te ambitieus. (gezien de weinigen/niemand het voorgedaan hebben, en tijds-/ervarings-gebrek...)

Aangezien het protocol voorlopig een mysterie blijft (mss sla ik wel eens aan het sniffen), toch beter uitkijken naar een korte-termijn oplossing.
Iemand die een shell-cmd kan verzinnen om de status op te vragen?
Laatst gewijzigd door abertier 03 maa 2015, 08:16, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
monty_burns_007
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 maa 2010, 19:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Het Aldi exemplaar toont enkel het actueel vermogen/stroom/spanning.
De Edimax daarentegen kan wel historische data weergeven en lokaal of in the cloud loggen.
In de huidige vorm ben je met het aldi exemplaar weinig voor vermogen analyse. Zelfs vermogen tellen (kwh) is beperkt of onbruikbaar.

Een oplossing is bv. de plugctl software te gebruiken. Echter hiervoor moet je een netwerkverbinding opzetten met een Raspberry Pi of PC waarop de logging loopt.
Is er geen oplossing waarbij loggen OP de plug zelf mogelijk is ?
Desnoods het Adi exemplaar Flashen met de Edimax firmware ?
Iemand hier al ervaringen mee ?
42wim
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 jan 2013, 23:16
Bedankt: 18 keer

abertier schreef: Ik ben ook niet op zoek om met het TUTK IOTC platform te spreken, zou graag rechtstreeks de status uitlezen. Het kan natuurlijk ook altijd dat de api van TUTK IOTC detecteerd dat er geen p2p-verbinding is via de cloud en dan maar hetzelfde protocol spreekt over LAN... En nee, ik heb niet de ambitie om AES128-encryptie te breken :).
Dat klopt, zo doet die het ook. Hij gebruikt tutk libraries op android en praat direct op het lokaal segment.
abertier schreef: Heeft iemand al een poging gedaan om de java-code te decompilen, als de obfuscation niet te drastisch is, zou je vanuit de UI-kant denk ik goede aanwijzingen moeten kunnen vinden naar de juiste routines? (heb zelf weinig ervaring met java, dus zeker niet meer thuis in de decompilingtools ervoor)
Misschien dat de source wel hier te vinden is:
http://decompile-storage.s3.amazonaws.c ... source.zip

abertier schreef: Iemand die een shell-cmd kan verzinnen om de status op te vragen?
Plugctl (https://github.com/42wim/plugctl)

$ ./plugctl -show power
Power is off
(zolang het device dat je er aanhangt meer dan 1W gebruikt ;)
svenr
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2015, 20:29

monty_burns_007 schreef:Desnoods het Adi exemplaar Flashen met de Edimax firmware ?
Iemand hier al ervaringen mee ?
De firmware van de plug bestaat eigenlijk uit 2 delen; de bootloader (UBoot) en Linux. De locatie in het geheugen van Linux is bij beide systemen anders. Dan moet je ook de bootlader overschrijven, maar de kans dat je dan je plug gaat bricken is wel erg groot.

Op mijn plug is nog 19MB aan RAM vrij, in theorie zou je die kunnen gebruiken. Er is ook een block flash geheugen vrij (maar niet gemount) dat niet gebruikt is, maar daarin loggen zou op termijn je flash kapot schrijven.

Het gebruik van het plugctl script is de eenvoudigste weg.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

concreet ben ik dus met het aldi-exemplaar weinig?

tenzij ik met die scriptjes continu uitlees

Ik zou als zaak graag een aantal zones meten:

- mijn home server hok
- mijn bureau
- mijn drie outlets in de toonzaal
- mijn werkplaats
bjornvh
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2013, 10:06

Is er een mogelijkheid om via php de status van de plug op te vragen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De benodigde URL's staan in het topic... gewoon in PHP een HTTP GET hiervan doen en het resultaat parsen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ok, heb er daarnet zo'n 2 van de aldi gaan halen. Ben er nu met 1 bezig, maar ik krijg die maar niet geconnecteerd aan mijn telenet wifi... WLAN blijft maar rood branden... Iemand een idee hoe ik dat geconnecteerd krijg?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vaganzza schreef:Iemand een idee hoe ik dat geconnecteerd krijg?
Deze thread lezen... staat meermaals beschreven... volg de stappen en laat eens weten waar het precies fout gaat.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ondertussen gelukt, ik had in het begin een foutje gemaakt :)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
bjornvh
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2013, 10:06

r2504 schreef:De benodigde URL's staan in het topic... gewoon in PHP een HTTP GET hiervan doen en het resultaat parsen.
Jaja, voor aan en uitzetten geen probleem, maar de actuele status is iets anders
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Dit lijkt een goedkoper (Belgisch!) alternatief: http://www.smappee.com/be_nl/.

Voor zover ik kan zien werkt het ook over WIFI en via 'de cloud'. Er zit echter wel een afstandsbediening bij en het is behoorlijk goedkoop. Ook een API !

[EDIT]: niet hetzelfde dus. Ze werken op 433 Mhz. Communicatie is dus 1-way, geen mesh networking ...
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb sinds kort zo'n smappee ding en er zit inderdaad een comfort plug bij in de doos.
Het is inderdaad 1-way communicatie.
Maar voorlopig zie ik in mijn situatie daar geen echt nadeel in.
De smappee hangt bij mijn elektriciteitskast en de comfort plug hangt in de tuin in de technische ruimte van het zwembad.

De plug is over internet te bedienen (4G of wifi) vanaf de app (geen afstandsbediending gekocht)
Vermits het de bedoeling is dat smappee je verbruikers detecteert en herkent kan je altijd in smappee app zien of je verbruiker is ingeschakeld of niet.
Voordeel van deze plug is dat je tal van trigger events hebt die je kan gebruiken om je plug te laten schakelen.
gewoon aan en uit via app, geprogrammeerd via een klok, vakantie modus, enz.... de standaard dingen dus
maar je kan de plug ook laten schakelen afhankelijk van de activiteit in huis, bepaalde locatie bereikt of verlaten of afhankelijk van de opbrengst van je zonnepalen of verbruik van je woning.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Met name het totale verbruik (dus gemeten op de klemmen in de meterkast) vind ik wel interessant.
Verder is 2-weg communicatie voor mij een must (daarom gebruik ik ook PlugWise).
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Voor discussies over de Smapee, hier is het betreffende topic:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=88&t=39571
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

oh de Smappee, een gadget en meer ook niet...., Flukso is een stuk betrouwbaarder...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 3 keer

<offtopic>
ieder zijn ding.
Bij mij heeft de smappee toch al zijn nut bewezen zoals een dompelpomp in de kruipkelder die we vergeten waren uit te zetten
en we konden ook zien dat de diepvries een hoger verbruik had dan verwacht omdat iemand in het gezin de verwarming in die ruimte op 5 had gezet.
</offtopic>

btw het merendeel van mijn post ging over de smartplug die toevallig bij smappee bij geleverd was, wilde geen boom opzetten over smappee.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

devastator schreef: en via 'de cloud'.
Brrr... net daar ben ik allergisch aan.
Ggaljoen
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2015, 11:53

svenr schreef: Ondertussen weet ik ook al dat op de relaisprint een Prolific PL8331 staat. Dat is een mixed-signal processor die het verbruik kan meten. Hij is via de rx en tx lijnen verbonden aan de Ralink RT5350. Het uitlezen gebeurt dus via die weg.
Gezien de beperkte beschikbare info over de RT5350 firmware, kwam het idee om eens te kijken naar de ESP8266 als vervang module.

@svenr kan je misschien nog meer info delen (J101-J102-J103) over je vaststellingen wat die rx en tx lijnen betreft en misschien nog andere weetjes?
joyrider3774
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2015, 22:42
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

iemand dit al gezien ? http://emoncms.org/
je kunt dit thuis draaien en data aan doorgeven om dan zelf een dashboard (view) te creeren met allerhande gegevens. Dit is perfect combineerbaar met de maginon plugs. Het enigste wat nodig is is een programma dat de gegevens inleest van de plug (dit bestaat al min of meer via plugctl) en dan gewoon een bepaalde http get doet met een api key naar uw server waar je emoncms draaien hebt. beiden zijn te draaien vanaf de raspberry pi eveneens. maar ik ga het gebruiken op een intel nuc die hier dag en nacht staat te draaien. ik zal wsl plugctl als startpunt nemen (voor de gegevens op te halen) en te kunnen doorsturen naar emoncms. vermoed dat dit me wel moet lukken. Als ik iets draaiends heb laat ik het wel weten
joyrider3774
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2015, 22:42
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

hey tis me gelukt, heb plugctl kunnen uitbreiden om een nieuwe daemon te maken die de gegevens doorstuurd naar emoncms. Heb van slag me ook bezig gehouden met een klein dashboardje te maken. Het toont me de huidige waarden van de plug alsook max waarden, een realtime grafiek en het kwh verbruik per dag (zie screenshot in bijlage).

Ik heb op github al een fork gemaakt van plugctl maar moet al de rest nog eens uitvissen hoe je juist git en meer bepaald github gebruikt. Ben meer gewend van met svn te werken opt werkt
emoncms met maginon plugs
emoncms met maginon plugs
joyrider3774
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2015, 22:42
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

heeft er iemand misschien nog een plug die hij of zij niet meer gebruikt en mss wil verkopen ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

er zijn nogal wat aldi's die er nog in de winkel liggen hebben...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik heb er recent nog ene gekocht in den Aldi van Oostkamp. 't Was de voorlaatste, maar in het kassasysteem was het artikel niet meer bekend.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

In Tielt, ook West Vlaanderen, lagen er 2 weken terug ook nog 4 of 5...ik ga zelden naar den Aldi maar dat was me wel opgevallen...
Eens bellen naar de regionale verdeelcentra van Aldi, zoals Roeselare, erpe-Mere..zij kunnen U normal gezien perfect vertellen waar er nog beschikbaar zijn...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
joyrider3774
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2015, 22:42
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

het kan zijn dat ik er al 2 kan overkopen van iemand. De aldi's overlopen was geen optie, heb namelijk geen wagen en zie me dit niet echt met het openbaar vervoer doen :)

heb een klein videotje gemaakt om die emoncms te tonen. Heb nog wat extra dashboards bijgemaakt:



https://github.com/joyrider3774/plugctl als je zelf wilt proberen (well effe compileren). Het lijkt toch allemaal te werken maar moet nog eens uittesten wat er gebeurd als je geen data krijgt van emoncms of een error
Laatst gewijzigd door joyrider3774 17 okt 2015, 15:11, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ziet er wel netjes uit, misschien moet ik ook maar eens foefelen met die plugs :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
monty_burns_007
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 maa 2010, 19:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

joyrider3774 schreef:heeft er iemand misschien nog een plug die hij of zij niet meer gebruikt en mss wil verkopen ?
Ik heb er nog 1 die ik niet gebruik. Nog splinternieuw in originele folie/verpakking.
Nog nooit effectief gebruikt, enkel getest.
Ga zelf overschakelen naar Z-wave op raspberry pi.... wel een pak duurder

bij interesse PM...
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”