Milquet is geknoei met politieradio's beu

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Daar raak je precies het tere punt aan van het systeem.
Doordat mensen het niet begrijpen alsook niets horen hebben ze het idee dat het spul niet werkt.
Met als gevolg dat ze beginnen zenden waarop de mast moet reageren maar tijden die reactie is er weeral zendtijd verloren.
Uiteindelijk begint alles en iedereen te roepen en raakt het overbelast terwijl er niemand nog door raakt.
Want ook een poging tot zenden bezet een slot, voor korte duur, klopt.
Als heel veel dat tegelijk doen krijg je congestie en komt er uiteindelijk niemand nog door.

Laat je alles en iedereen meeluisteren op de voor hen belangrijk talkgroep dan horen dat mensen bezig zijn en heb je minder kans dat ze blijven proberen.
Luisteren kost niks, maar de pogingen een talkgroep te bereiken wel want dan ben je aan het zenden.
Beter iets laten horen dan niets.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

@mailracer : dat laatste kan ik alleen maar beamen!

Enkele tips:
- Een micro dient niet om deze op 2centimeter van uw mond te horen en vervolgens te brullen. Heb je de onweerstaanbare drang om dit steeds te doen? Draai dan op zn minst de micro 180 graden.
- Als je PTT induwt, wacht een goede second en begin niet meteen te ratelen. Zo niet zal men het begin van je gesprek niet horen

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
sdke
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:43
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Och, zwijg over die mensen die de radio aan hun mond plakken. Je hoort ze gewoon blazen erdoor, om zot van te worden!
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Ik draaide mijn Tytera / Hytera (DMR geen Astrid maar zelfde spul) steeds 90 graden zodat je erlangs moet spreken ipv er knal in.

Persoonlijk vind ik digitaal geen verbetering, grappig is overigens wel dat bij de buurtpolitie ze het meestal goed doen, buiten dat het apparaat niet aanstaat of ze de PTT niet induwen :lol:
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Of digitaal al dan niet een verbetering is, daar kuren we uren over babbelen denk ik. Ik ben er in elk geval neutraal in, het maakt mij echt niet uit.
In de ambulance gebeurt het zelfs dat ik de mic op de haak laat (+/- 60cm van mijn mond) en gewoon ptt induw. Blijkbaar ben ik dan nog steeds perfect verstaanbaar.

Wat ook helpt (wat ik vanuit de wagen doe met mijn icom) : mic +/- 10cm onder mijn kin houden en horizontaal. Blijkt ook prima te zijn.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Sorry Kris, ik ben er niet neutraal in.
Als je digitaal iets gaat vervangen dat Analoog al bedient gedurende 50 jaar of langer, dan moet je drommels goed zorgen dat het werkt.
Echter digitaal bewijst steeds weer dat het dat niet kan, men verwacht te veel of de fabrikant schetst alles veel te rooskleurig.
Indien men bij de opdracht van een systeem de clausule inbouwt dat bij elk falen van het systeem de fabrikant 1 M-Euro moet ophoesten als blijkt dat het systeem de fout in ging, dan moet jij eens opletten hoe ze het dan ontwerpen.....zal heel anders zijn.
Op dit moment is er geen enkele clausule die zoiets bepaald, dus krijgen ze systemen en een berg zotzooi dat fout gaat al op de tekentafel.
Maar niemand moet opdraaien voor dit falen buiten de belastingbetaler voor de zoveelste keer.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”