Wacht met tandpijn tot maandag

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

jij focust je op dat 0903 nummer heb ik de indruk. Maar waarom kan dit geen gewoon nummer zijn? Waarom moet dit een 0800 nummer zijn met alle kosten van dien?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

't Is een 0900 nummer voor de apotheker hoor, geen 0903. :wink:

Het hoeft niet perse een 0800 nummer te zijn, maar dit is wel in meer omstandigheden bereikbaar dan een betalend 0900 nummer.
Zoals hiervoor reeds geargumenteerd. Grosso modo dezelfde argumentatie is aan de orde voor een gewoon zonaal nummer.

Nog beter zou het zijn om een speciaal nationaal nummer te voorzien.
Daar zou men dan wachtdiensten van dokters, apothekers, tandartsen onder kunnen groeperen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Inderdaad, een speciaal nationaal nummer voor al deze diensten zou het geheel nog beter maken!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

"Waar een wil is, is een weg": leert ons het gezegde.
Enkele minder voor de hand liggende telefoonnummers dan bijvoorbeeld wachtdiensten van apothekers/dokters/tandartsen: Gratis en laagdrempelig.

Indien ik het bestand bekijk "Alle nooddiensten bij de hand" vanop de website http://www.apotheek.be/ dan moet ik toch vaststellen dat er maar één 0900 tussen staat: "Info service – wachtdienst apothekers". :P
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 530
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 37 keer

eternum schreef:En waarom zou het ene alternatief betalend moeten zijn en het ander gratis?
Daarvoor heb ik hier ook nog geen enkele valabele uitleg zien passeren.
Bijvoorbeeld de publicaties hiervoor vermeld als "het gazetje", lokaal parochieblad/streekkrant/..
Ook dat is niet gratis.
Zelfs de huidige websites zijn niet gratis voor de organiserende groepering.
Ook dat kost geld.
Maar telefonisch, ja, ja, daar ziet men wél een mogelijkheid tot enige directe return.
En die laat men duidelijk niet onbenut.
Omdat niet alles ofwel gratis of alles betalend moet zijn. De gratis diensten zijn de meest bereikbare, en daarnaast bestaan er nog alternatieven die een toegevoegde waarde vormen door hun opstelling (database, sneller en efficiënter) maar waar bijgevolg een prijskaartje aan vasthangt voor de klant. Idd, ook kranten hebben kosten om dit te publiceren, dat recupereren ze via advertenties die wij dan betalen via de gekochte producten. Bij het ene betaal je rechtstreeks de prijs en bij het andere onrechtstreeks :'). Maar wat met gratis bedoeld wordt in 'het gazetje' is dat je er niet rechtstreeks een verplichte kost bij hebt als je niet wil (= keuzevrijheid). Die directe return is eigenlijk een directe deelname in de kosten van een systeem waarvan de kosten niet anders dan op de gebruiker kunnen verrekend worden. Er is een gratis alternatief, dus als je die dienst via telefoon wil bellen lijkt het me logisch dat deze keuze consequenties heeft (= bijdragen aan kosten). Dus wat mij betreft kan dat zeker en vast via een toegankelijk nummer vb 078 (want het systeem erachter heeft ook een kostprijs), maar niet gratis via 0800 en niet via dure 090x.

In mijn hometown Lommel kan het in ieder geval zelfs via lokaal nummer: 011 55 55 55. Hier in Zolder is het 0903... Ik ga hier toch iets voor ondernemen, dit verschil is gewoon te groot; binnenkort eens contact opnemen met de kring en vragen of ze niet eens in Lommel kunnen gaan zien hoe ze dat daar doen en wie de kosten draagt.

Btw, een website bollen kost in verhouding niets in vergelijking met het runnen en forwarden van een 0800-nummer dat dagelijks door 1000-en mensen gebeld wordt en doorgestuurd moet worden.

Ik denk voorts niet dat het de bedoeling is dat iedereen bovenstaande nummers gaan gebruiken om specifiek de wachtdiensten te weten te komen. Als je hun belt, dan zullen ze dat als vorm van service wel meedelen maar de bedoeling an sich is het zeker niet lijkt me.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

LPS schreef:Die directe return is eigenlijk een directe deelname in de kosten van een systeem waarvan de kosten niet anders dan op de gebruiker kunnen verrekend worden.
De kosten worden toch, zij het linksom zij het rechtsom, uiteindelijk op de eindgebruiker(=de klant) verhaalt.
Ik denk dat eenieder zich daar bewust van is. Gratis bestaat inderdaad niet.

Maar ik ben wel van mening dat een betalend nummer (090x) drempelverhogend werkt, minstens.
Dat er efficiëntere manieren mogelijk zijn is intussen duidelijk geworden, denk ik.
LPS schreef:Ik ga hier toch iets voor ondernemen, dit verschil is gewoon te groot; binnenkort eens contact opnemen met de kring en vragen of ze niet eens in Lommel kunnen gaan zien hoe ze dat daar doen en wie de kosten draagt.
In ieder geval mijn welgemeende dank om dit te willen bespreken binnen de kring!
LPS schreef:Ik denk voorts niet dat het de bedoeling is dat iedereen bovenstaande nummers gaan gebruiken om specifiek de wachtdiensten te weten te komen. Als je hun belt, dan zullen ze dat als vorm van service wel meedelen maar de bedoeling an sich is het zeker niet lijkt me.
Om de wachtdiensten tussen 22u00 en 9u00 te weten komen, wordt er nochtans wel enkel melding gemaakt van een 0900 nummer op de website (en een 0903 op het kaartje voor sommige locaties).
LPS schreef:Btw, een website bollen kost in verhouding niets in vergelijking met het runnen en forwarden van een 0800-nummer dat dagelijks door 1000-en mensen gebeld wordt en doorgestuurd moet worden.
Duizenden mensen die een 0900 bellen aan 0.5 €/min generen ook een omzet en inkomsten voor de telecom provider (Belgacom?) waar noch de klant noch de apotheek iets aan heeft en dus enkel kostenverhogend werkt. Een (groot) deel van dit bedrag vloeit immers naar de telecom provider: gedeelde inkomsten...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

LPS schreef:0800 vind ik wat ver gaan, een gewoon lokaal nummer is ook al goed. Daarnaast kan het ook een 0900 nummer zijn, daar zijn volgens mij de doorschakelkosten mee gedekt (50ct pm); maar 0903 is gewoon té duur imo.
Op de website van UZ Antwerpen staat een mooie lijst met noodnummers.
Hier vind je:
  • Wachtdienst tandarts:
    +32 903 99 591 of +32 2 735 23 38
Misschien is dit wel het geografisch nummer dat achter de 0903 zit (dat alleen klinieken kennen) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Na vijf jaar gaat er dan toch verandering komen en zal men de apotheek van wacht terug kunnen vinden op www.apotheek.be zonder een betaalnummer te moeten bellen.

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block is van mening dat het gaat om een basisdienstverlening die voor ­iedereen gratis toegankelijk moet zijn.

De apothekersbond APB is not amused: “We zijn daar helemaal niet gelukkig mee.”

Bron: Het Nieuwsblad, Apotheek van wacht weer open en bloot op website.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik ga hier waarschijnlijk weer het hele forum tegen krijgen maar ik heb nooit last van tandpijn. Logisch ook, ik ga om de 6 maand op controle zodat gaatjes niet echt een kans krijgen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dat is geen garantie voor iedereen hoor en het hangt dan ook nog eens af van de 'strategie' van uw tandarts.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Jack Daniels schreef:Ik ga hier waarschijnlijk weer het hele forum tegen krijgen maar ik heb nooit last van tandpijn. Logisch ook, ik ga om de 6 maand op controle zodat gaatjes niet echt een kans krijgen.
Er zijn wel meer redenen om naar een tandarts te gaan dan gaatjes.
Als je gevallen bent, als je verkeerd gebeten hebt (een bolletje lood in een wilde duif, om maar iets te zeggen), als er iets los is gekomen, als...

Al vraag ik me af wat ze bij spoed doen als je huilt van de pijn...
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Jack Daniels schreef:Ik ga hier waarschijnlijk weer het hele forum tegen krijgen maar ik heb nooit last van tandpijn. Logisch ook, ik ga om de 6 maand op controle zodat gaatjes niet echt een kans krijgen.
Of je gaatjes krijgt , dat hangt niet louter af van tandartsbezoek.
Ik ken iemand zeer goed die nog maar 2x in 40 jaar naar tandarts geweest is en nog nooit gaatjes gehad heeeft.
2x was door een ongeval niet voor gaatjes.

De tanden zijn van zo'n goede kwaliteit dat daar geen gaatjes kunnen inkomen.
Rias
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 nov 2017, 10:18

Vroeger was alles beter :twisted:

Onze tandarts hield altijd tijd vrij voor dringende gevallen.
En indien nodig werkte die langer voor acute gevallen.
Helaas is zij nu op pensioen.

Nu ben je overgeleverd aan de nieuwe generatie die u maar al te graag laat wachten
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik kan zonder problemen op zaterdag terecht in de tandartsen praktijk waar ik al jaren ga.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Ik ben ooit eens naar tandarts van wacht geweest 20km rijden dat wel . T. Was extreem dringend ...
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

ik kan beämen dat het heel erg afhangt van de tanden. Mijn vriendin haar tanden konden net zo goed van cheddar gemaakt zijn. Elke 6 maand practisch een gaatje. En we gaan nochtans regelmatig op controle.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

proximusboyke schreef:soms moet het niet weekend te zijn.
Mijn neef had verleden schooljaar enorm veel pijn dat hij de school moest verlaten we voeren hem naar zijn tandarts, antwoord :
ja maxime we kunnen u nie helpen want je hebt geen afspraak en we zitten echt vol.
Dus de vraag is of dit de toekomst zal zijn dat je op voorhand ga moeten weten als je pijn zult krijgen zodat je een afspraak kunt maken :-( :beerchug:
Sorry hoor, maar een deftige tandarts zal voor urgenties bij z'n eigen patiënten toch wel de moeite doen om die tussenin de afspraken helpen...
Dit heb ik toch altijd zonder probleem ondervonden...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Ook een tandarts is natuurlijk een mens die af en toe in het weekend eens op stap gaat en niet onmiddellijk klaar staat om een noodbehandeling uit te voeren.
Anderhalve euro om een tandarts van wacht te bereiken vind ik best te doen. Zeker als het alternatief zou zijn om tot maandag pijn te lijden....
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”