Netflix komt naar België

Ander nieuws dat te maken heeft met technologie
UBremoved_15318
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer

Ik kan ook snel ondertitels lezen, maar om te zeggen dat ik alle talen vlotjes ga beheersen door enkel films te bekijken en de ondertitels te lezen is niet voor mij weggelegd. Ik ben geen wonderkind dat alle referenties in een dialoog kan plaatsen met betrekking tot het land van oorsprong, een dialoog is niet enkel de taal, verwijzingen naar plaatselijke tradities/foklore/helden/gebeurtenissen moet je soms kennen om het volledig te begrijpen en waarderen( als grap, sarcasme, ..)

Ik ben voor een stuk opgegroeid in de UK, het frans is daardoor nooit m'n sterkste punt geworden, de tijd dat ik toen in België was stond enkel de BRT op :)

@stroper : ik hoor toch liever de Vlaamse versies, gemakkelijker om te relateren, de dialecten voelen bekend aan, en als die dan nog juist geplaatst zijn met de clichés en het karakter dat ze spelen voelt de dub goed aan.

Toen de kinderen nog klein waren, alle Harry Potters in het Vlaams gezien, nu zien ze die vlotjes in het Engels met ondertiteling :)
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Frankrijk en Duitsland zijn al opgestart, benieuwd wanneer België aan de beurt is. Zou me niet verwonderen dat ze dit als laatste houden omdat het een speciaal gevalleke is (tweetalig) :lol:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1377 keer
Bedankt: 508 keer

Da's ook de eerste keer dat ik een concrete datum voor Netflix tegen kom. Is dat officieel al geconfirmeerd of zo ?

[Mod Edit] verplaatst naar de juiste topic
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Tomby schreef:
Da's ook de eerste keer dat ik een concrete datum voor Netflix tegen kom. Is dat officieel al geconfirmeerd of zo ?
Kwam de CEO van Netflix vrijdag niet naar ons land? Dacht zoiets gehoord te hebben. Zou dus wel kunnen kloppen..
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Op een ander forum las ik dat Netflix eind deze week operationeel zou zijn in België. Weet niet of die info correct is.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3727 keer
Recent bedankt: 24 keer
Provider

[Mod Break]

Deze topic gaat over de komst van Netflix in België, en de nakende start ...

Discussies over netneutraliteit graag posten in: Telenet pleit voor wetgeving om Netflix te laten betalen

Graag de juiste topic gebruiken, anders riskeren we parallelle discussies
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Maandag in Duitsland en Frankrijk gelanceerd, vandaag in Oostenrijk. Zwitserland volgt nog deze week (morgen waarschijnlijk), dus lancering in België vrijdag, zal wel kloppen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1948 keer
Recent bedankt: 18 keer

Het is geen geheim meer hoor:
After Berlin, the troupe heads to Austria on Wednesday, Switzerland on Thursday and closes its pan-European tour with Netflix's Belgium launch this Friday.
bron: http://www.hollywoodreporter.com/news/n ... big-733252
Michael
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

"Germany looks ripe for the picking. Subscriptions for Netflix’s German service start at around $10.30 (€7.99) a month, rising to $15.50 (€11.99) for the top-end service allowing use on up to four devices and streaming in ultra HD."

Bij de US versie is dit standaard Ultra HD ?
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Provider

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Ze zouden er alle seizoenen van Thuis op kunnen zetten, ze zouden meteen een hit hebben :p Mijn ma zou alvast niet twijfelen dan :p
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

het zou mooi zijn moest netflix de meeste series die er nu te zien zijn in .be en dan ook de .us/.uk series aanbieden (met ondertitels)
gezien je dan een aanbod films + series hebt, waarvan je de meeste nu ook kijkt, zou er geen reden meer zijn een tv abbo te hebben :)

internet : edpnet newer & faster: 35.95 euro
telefoonlijn over voip (ovh): 1.20 euro
netflix voor alles tv: 11.99 euro
totaal: 49.14 voor internet + telefonie + max 4 devices
(goedkoopste alternatief = scarlet met aangekochte decoders, maar eer je dat er dan terug uit hebt...)
donneo
Member
Member
Bedankt: 10 keer

Ze hebben het ook gegeven op het nieuws van 18u op één. (Dat netflix morgen komt en vrt er mee gaat samenwerken)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Telenet blijft wel de exclusieve verdeler van HBO, ze gaan de afleveringen daags na het uitzenden in de USA ook aan hun klanten aanbieden. De enige manier waarop Telenet zieltjes gaat kunnen winnen is door de prijs te verlagen van rex en rio volgens mij, zeker als VRT mee in Netflix zou stappen. Normaal kost die uitzending gemist ook al 6 euro per maand. VTM zet ook al gratis zijn afleveringen online...

We zullen zien wat de start van Netflix kan losweken hier.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Vind het nog steeds stom dat ze in die rex en rio nog een heleboel zenders hebben gestoken waar ik niets aan heb .(oa de kinderzenders).
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Splitter schreef:het zou mooi zijn moest netflix de meeste series die er nu te zien zijn in .be en dan ook de .us/.uk series aanbieden (met ondertitels)
gezien je dan een aanbod films + series hebt, waarvan je de meeste nu ook kijkt, zou er geen reden meer zijn een tv abbo te hebben :)

internet : edpnet newer & faster: 35.95 euro
telefoonlijn over voip (ovh): 1.20 euro
netflix voor alles tv: 11.99 euro
totaal: 49.14 voor internet + telefonie + max 4 devices
(goedkoopste alternatief = scarlet met aangekochte decoders, maar eer je dat er dan terug uit hebt...)
Je vergeet de 10 euro voor EDPnet Telephony (of het duurdere raw copper/bgc lijn) mee te rekenen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

heh... die stomme raw copper vergeet ik idd steeds *sigh*
snap nog steeds niet dat ze dat niet gewoon in de prijs bij insteken, maarja... belgie hé
UBremoved_15318
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer

mmmm, mediaplayer en TV hier ondersteunen netflix niet :|
Jack3770
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

MichelJ schreef:mmmm, mediaplayer en TV hier ondersteunen netflix niet :|
Chromecast voor € 35...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Nu heb ik al veel over Netflix gelezen, alleen... hoe ontvang je dat signaal of hoe bekijk je dat op om het even welk medium? Mijn Dreambox sat ontvanger hangt aan het internet. Ik zou het eens langs deze weg willen proberen. Alleen... gaat dat lukken op een Dreambox?
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 18 sep 2014, 21:47, in totaal 1 gewijzigd.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

computer, laptop, playstation, xbox, appletv, chromecast, smarttv, tablet, smartphone en nog vele anderen...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 759 keer
Recent bedankt: 4 keer

Mede8er boxen ondersteunen het alvast (nog) niet.
Je hebt geloof ik wel een app nodig, gewoon een streaming protocol en adres zal naw niet werken.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Beetje gezocht. Voor Dreambox bezitters geen Netflix. Ik dacht nochtans ergens gelezen te hebben "alles wat aan het internet hangt". Bij deze is die stelling dus ontkracht.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Aangezien het, iirc, niet om een open streaming standaard gaat die je via elke player kan streamen, zou het me verbazen moesten ze "alle toestellen op internet" kunnen waarmaken.

Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Michael schreef:"Germany looks ripe for the picking. Subscriptions for Netflix’s German service start at around $10.30 (€7.99) a month, rising to $15.50 (€11.99) for the top-end service allowing use on up to four devices and streaming in ultra HD."
Neen, in de US is Ultra HD ook enkel met het $11.99 abonnement (net gecheckt met mijn US account). Het lijkt er toch op dat het in alle landen hetzelfde zal zijn:
* €7.99 of $7.99: 1 stream, SD
* €8.99 of $8.99: 2 streams, HD
* €11.99 of $11.99: 4 streams, UltraHD
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Jack Daniels schreef:Beetje gezocht. Voor Dreambox bezitters geen Netflix. Ik dacht nochtans ergens gelezen te hebben "alles wat aan het internet hangt". Bij deze is die stelling dus ontkracht.
Voor de telenet digicorders ook niet, en die hangen ook aan het internet. Mijn lampen hangen ook aan het internet...

Apple TV, WD live,.. Smart TV's. Alle PC/laptop/gsm/tablet toestanden. De lijst van apparaten is heel lang.

En een 35 euro chromecast is voldoende om heel simpel Netflix in 1080p te kunnen zien. Ik zie niet in waarom je 35 euro zou willen besparen om netflix te kijken op een dreambox en dan zoekopdrachten met die afstandsbediening te gaan ingeven. (als dat al zou kunnen)
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 32 keer

Tomby schreef:
Michael schreef:"Germany looks ripe for the picking. Subscriptions for Netflix’s German service start at around $10.30 (€7.99) a month, rising to $15.50 (€11.99) for the top-end service allowing use on up to four devices and streaming in ultra HD."
Neen, in de US is Ultra HD ook enkel met het $11.99 abonnement (net gecheckt met mijn US account). Het lijkt er toch op dat het in alle landen hetzelfde zal zijn:
* €7.99 of $7.99: 1 stream, SD
* €8.99 of $8.99: 2 streams, HD
* €11.99 of $11.99: 4 streams, UltraHD
Dat staat er idd maar ik ontvang ook UltraHD met mijn abbo van $8.99

Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Netflix is gelauncht. Ps4 app werkt nu perfect.

Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Yep, we zijn live :D.
En alvast al een opsteker: helemaal geen Nl vs Fr probleem meer te bekennen. Alle titels die ik te zien krijg zijn de originele versies en dus geen naar Frans vertaalde titels !

raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1948 keer
Recent bedankt: 18 keer

ITnetadmin schreef:Aangezien het, iirc, niet om een open streaming standaard gaat die je via elke player kan streamen, zou het me verbazen moesten ze "alle toestellen op internet" kunnen waarmaken.
Netflix draait ook in de nieuwste HTML5-browsers die encryptie(EME) ondersteunen. Hier bijvoorbeeld op Linux Mint 17 met Chrome 39.

In principe moet het dus op termijn ook op dreambox/enigma2 mogelijk zijn...
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Alles staat bij mij nog in het Engels door mijn US account, maar kan het aanpassen naar alle talen van de landen waar Netflix actief is, zoal Duits, Nederlands, Zweeds, enz. Dus qua taalondersteuning kan ik zeker niet klagen.

Tomby
Elite Poster
Elite Poster

je kan ergens je taal instellen. Dan heb je ongeacht de Netflix die je bezoekt alles in je eigen taal. Zelfs veel content beschrijvingen zag ik dan in het Nederlands op bvb Netflix US, wellicht telkens als die content ook al op Netflix NL beschikbaar was. Het idee is ongetwijfeld dat dit bedoeld is voor op reis zijnde abonnees: alles zoals thuis, behalve het aanbod, omdat ze daarvoor rekening moeten houden met hun lokale rechten.

Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

raf1 schreef: Netflix draait ook in de nieuwste HTML5-browsers die encryptie(EME) ondersteunen. Hier bijvoorbeeld op Linux Mint 17 met Chrome 39.
door UA switching te doen enzo.... schandalig van netflix om niet native linux te ondersteunen (het kost ze exact 1 regeltje code veranderen wss: de OS check weghalen),
is een minpunt dat ze én geen app hebben én geen native ondersteuning via de site.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Fallschirmjaeger schreef:Netflix is gelauncht. Ps4 app werkt nu perfect.

Nog aan het uitzoeken of het met mijn HDI Dune 3.0 gaat werken. Heb ook nog een PS3 en PS4 maar die slurpen meer stroom :(
En een windows 7 htpc ook ... dus zal wel ergens op draaien.

Klopt het dat de 1e maand gratis is ?

Stel je een abbo neemt:

- ik assign mijn PS4 als authorized device
- ik zet mijn PS3 bij vriendin en authorize die ook op mijn account (één dorp verder, dus ander WAN ip)

als we niet simultaan kijken, gaat dit werken ?

ps: denk dat ze bij TN niet goed gaan slapen deze nacht ..... ;)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

raf1 schreef:
ITnetadmin schreef:Aangezien het, iirc, niet om een open streaming standaard gaat die je via elke player kan streamen, zou het me verbazen moesten ze "alle toestellen op internet" kunnen waarmaken.
Netflix draait ook in de nieuwste HTML5-browsers die encryptie(EME) ondersteunen. Hier bijvoorbeeld op Linux Mint 17 met Chrome 39.

In principe moet het dus op termijn ook op dreambox/enigma2 mogelijk zijn...

Ik dacht eerder aan vlc, mijn mede8er kan het niet aan, dus die moet een standaard dlna stream gaan krijgen, of eerst de eps downloaden en dan lokaal afspelen.

Tomby
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef: Stel je een abbo neemt:

- ik assign mijn PS4 als authorized device
- ik zet mijn PS3 bij vriendin en authorize die ook op mijn account (één dorp verder, dus ander WAN ip)

als we niet simultaan kijken, gaat dit werken ?
Dat is hier al eens aan bod gekomen en zou moeten gaan. Zelfs simultaan als je de optie van €8.99 neemt, i.e. 2 streams + HD. Volgens mij neemt er nagenoeg niemand de €7.99 optie (1 stream + slechts SD).
En ja, eerste maand is gratis.

Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

hmmm...

- geen oude klassiekers (wel power rangers, maar niet bv knight rider, airwolf, wonder years, parker lewis, ....)
- niet de nieuwste afleveringen (doctor who S8 nog geen enkele aflevering)

ze hebben -op het eerste zicht- een uitgebreid aanbod, en ik moet nog even beter rondkijken straks,
maar ik denk niet dat het zo'n denderend baanbrekend product gaat zijn als gehoopt.
diederik
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

hm, juist een account aangemaakt maar is het normaal dat ik alle amerikaanse series zie en kan bekijken.

Ik zie niets van nederlandse content of nederlandse ondertitels kan ik ook nergens kiezen.

Heb wel een email adres + login gebruikt die al gekoppeld was aan een amerikaanse account, zou dit de reden zijn ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Dan heb je m.i. Helemaal geen nieuw account aangemaakt want alle accounts werken wereldwijd op alle lokale Netflixen. Wie dus al een account had, kan ook gewoon direct inloggen op de nieuwe Be Netflix. Al is het wel raar wat je zegt van ondertitels want die zouden toch gewoon in het NL beschikbaar moeten zijn. Kijk ook eens of de taal in jouw account op NL ingesteld is.

bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

ik blijf het jammer vinden dat 'het nieuws' niet beschikbaar is. Als ik dat er bij had, kon ik mijn tv-abbo opzeggen
Enja, ik weet dat je kan kijken via internet, maar dan krijg je weer verschillende toestellen, en ingewikkeld gebruik
de koe zegt boe
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws ivm technologie”