Apple TV - Tv Belgium App [Testflight]

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
PieterVO
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2017, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 53 keer

Dag iedereen,

Ik wil jullie melden dat ik op de hoogte van het crashen bij het scrollen in de A-Z lijst en bij het herbekijken van VTM.
Het probleem ligt bij 1 enkele serie van VTM die niet alle verwachte informatie bevat...
Helaas kan ik geen nieuwe builds published op TestFlight tot 27 December. Hopelijk verpest dat jullie feestdagen niet :P.
Afbeelding

Ik had eigenlijk net een build klaar waarin je ook tussen alle beschikbare series kan zoeken door tekst in te typen.
Verwacht dus op 28 December een nieuwe update :wink:.

Edit: buiten de A-Z lijst en het herbekijken van VTM series zou alle andere functionaliteit moeten werken

Fijne feestdagen,
Pieter
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Heb de app sinds vandaag in gebruik.
Tot nu toe zeer tevreden! Knap werk. Het voelt een beetje aan zoals tv zou moeten zijn. De combinatie van lineair met op aanvraag wanneer het ons uitkomt.
Als ik dan toch iets moet opmerken, dan is het tv-gids. Ik zou geen icoontjes per programma tonen en de balkjes per zender dus dunner maken waardoor er meer zender zichtbaar zijn op het scherm. Maar ik weet niet war hier realistisch is. En het is uiteindelijk een kwestie van esthetiek en niet functioneren.
Dus overall een handige app die mij het leven makkelijker maakt!
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik kan momenteel niets herbekijken van VTM, Vier en Q2. Enkel VRT NU werkt hier vandaag... Gisteren werkten de anderen nog perfect. Nog iemand last van?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
PieterVO
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2017, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 53 keer

Vaganzza schreef:Ik kan momenteel niets herbekijken van VTM, Vier en Q2. Enkel VRT NU werkt hier vandaag... Gisteren werkten de anderen nog perfect. Nog iemand last van?
Klopt. Maar is niet bij elke serie/aflevering het geval.
Ik heb snel eens gekeken naar Vier, en dat valt daar zeker op te lossen. Het heeft te maken met een verandering van hun api/urls. Waarschijnlijk zal dit voor VTM en Q2 ook het geval zijn (indien de video's daar nu geëncrypteerd worden, zal ik er helaas niet veel aan kunnen doen... Laat ons dus hopen van niet!).

Zal het morgen proberen verder te bekijken en op te lossen.

Groeten,
Pieter
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bedankt Pieter. Ik begon op den duur te denken dat het aan Proximus lag :lol:

Ik gebruik de app trouwens meer en meer. Super handig en grote voordeel bij de commerciële zenders is dat je geen reclame hoeft door te spoelen, want die is er gewoonweg niet. Heb ook de indruk dat de uitzend kwaliteit van de commerciële zenders hoger is dan van de VRT (op die ene 4k serie na dan uiteraard). Of heb ik het daar verkeerd voor?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
PieterVO
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2017, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 53 keer

Vaganzza schreef:Heb ook de indruk dat de uitzend kwaliteit van de commerciële zenders hoger is dan van de VRT (op die ene 4k serie na dan uiteraard). Of heb ik het daar verkeerd voor?
Heb eens snel gekeken (op basis van een random video):
Bij Vier zijn alle videos 800x450
Bij VTM maximum 1024x576 (variabele versies - afhankelijk van netwerk snelheid)
Bij VRT NU maximum 960x540 (variabele versies - afhankelijk van netwerk snelheid)

Omtrent het probleem:
Bij Vier was het inderdaad een kleine API verandering (die het verassend genoeg vergemakkelijkt om de video streams op te halen, misschien zelfs een fout?). Indien die verandering toch weer ongedaan zou gemaakt worden, zullen de Vier-videos automatisch de oude API-flow moeten gebruiken.
Bij VTM en Q2 hebben ze de gewone HLS streams verwijderd. Er zijn nu enkel nog de geëncrypteerde HLS streams, HLS-Fairplay en DASH.
Het is mij gelukt om de geëncrypteerde HLS streams te laten afspelen door het voorziene framework van Apple in tvOS. Voor HLS-Fairplay en DASH zou de SDK nodig zijn waarmee ze hun DRM toepassen. Hopelijk blijven de geëncrypteerde HLS streams dus nog even beschikbaar!

Voor diegene in het buitenland heb ik BVN-Live toegevoegd (suggestie door Koen).
Verder ook de balk per zender smaller gemaakt in de TV-Gids en icoontjes verwijderd (suggestie door @spunk)

Ik probeer de update vandaag nog beschikbaar te maken.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bedankt (alweer) voor je werk, Pieter!
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
PieterVO
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2017, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 53 keer

Update 0.6 build 59
Nieuw:
• BVN Live zender (voor de Belgen in het buitenland - suggestie door Koen)
Verbeteringen:
• Oplossing voor het herbekijken van VTM, Q2 en sommige VIER videos (gemeld door Vaganzza)
• TV-Gids UI update (suggestie door Spunk)
• Live zenders zouden nu moeten stoppen als je naar het herbekijk-menu gaat (gemeld door Kurt)
• Herordenen van live zenders intuïtiever (suggestie door Kurt)
• Favorieten voor VRT NU series werken terug (gemeld door Kurt)
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Nogmaals mijn complimenten voor de mooie en dagelijks gebruikte app. De perfectie is bijna bereikt :-D.
Nog een paar kleine suggesties:
- 1 bepaalde serie staat niet chronologisch in de Herbekijk-sectie. Big Little Lies bij VRTNU: de 1ste aflevering staat ergens middenin. Die serie liep over het jaareinde, het is vermoedelijk verholpen door bijvoegen jaartal bij de datum.
- onthouden waar je stopt, en hernemen op die plaats als je wil verder kijken.
- een item in de Herbekijk-sessie als 'gezien' markeren wanneer je tot einde kijkt.
- De titels in de hoofstukken zijn moeilijk leesbaar, zeker op een witte en/of lichtgekleurde achtergrond.
- automatisch stoppen wanneer er bv. 3 uur lang geen enkele interactie met de user is geweest, een slaapfunctie ofzo... De app is hier zo eens een hele nacht blijven streamen, er zal wat data doorgejaagd zijn.

Grjs
Ph.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

phildww schreef:- onthouden waar je stopt, en hernemen op die plaats als je wil verder kijken.
Nu je het zegt: dat zat er vroeger zeker in, maar sinds kort werkt die functie inderdaad niet meer.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
PieterVO
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2017, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 53 keer

phildww schreef: - 1 bepaalde serie staat niet chronologisch in de Herbekijk-sectie. Big Little Lies bij VRTNU: de 1ste aflevering staat ergens middenin. Die serie liep over het jaareinde, het is vermoedelijk verholpen door bijvoegen jaartal bij de datum.
Was al reeds door iemand anders ook gemeld. Was ook bij sommige andere series van VRT NU het geval.
Is in de volgende build opgelost.
phildww schreef: - onthouden waar je stopt, en hernemen op die plaats als je wil verder kijken.
- een item in de Herbekijk-sessie als 'gezien' markeren wanneer je tot einde kijkt.
Is enkel een probleem bij VRT NU series. Zou in de volgende build ook opgelost moeten zijn.
phildww schreef: - De titels in de hoofstukken zijn moeilijk leesbaar, zeker op een witte en/of lichtgekleurde achtergrond.
Hmmm, ik denk dat de menu layout voor de chapters door Apple bepaald word. Als ik meer tijd heb zal ik er eens naar kijken.
phildww schreef: - automatisch stoppen wanneer er bv. 3 uur lang geen enkele interactie met de user is geweest, een slaapfunctie ofzo... De app is hier zo eens een hele nacht blijven streamen, er zal wat data doorgejaagd zijn.
Staat op het verlanglijstje :wink: .

De update draagt build nummer 62. Normaal zou hij vandaag beschikbaar moeten zijn, maar de laatste tijd is de TestFlight service veel trager geworden... Laat mij iets weten indien jullie de update deze week niet ontvangen.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

PieterVO schreef:de laatste tijd is de TestFlight service veel trager geworden...
De aankondigingsmail van Testflight is toch al binnen... zal vanavond 's updaten.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

PieterVO schreef:
phildww schreef: - 1 bepaalde serie staat niet chronologisch in de Herbekijk-sectie. Big Little Lies bij VRTNU: de 1ste aflevering staat ergens middenin. Die serie liep over het jaareinde, het is vermoedelijk verholpen door bijvoegen jaartal bij de datum.
Was al reeds door iemand anders ook gemeld. Was ook bij sommige andere series van VRT NU het geval.
Is in de volgende build opgelost.
phildww schreef: - onthouden waar je stopt, en hernemen op die plaats als je wil verder kijken.
- een item in de Herbekijk-sessie als 'gezien' markeren wanneer je tot einde kijkt.
Is enkel een probleem bij VRT NU series. Zou in de volgende build ook opgelost moeten zijn.
phildww schreef: - De titels in de hoofstukken zijn moeilijk leesbaar, zeker op een witte en/of lichtgekleurde achtergrond.
Hmmm, ik denk dat de menu layout voor de chapters door Apple bepaald word. Als ik meer tijd heb zal ik er eens naar kijken.
phildww schreef: - automatisch stoppen wanneer er bv. 3 uur lang geen enkele interactie met de user is geweest, een slaapfunctie ofzo... De app is hier zo eens een hele nacht blijven streamen, er zal wat data doorgejaagd zijn.
Staat op het verlanglijstje :wink: .

De update draagt build nummer 62. Normaal zou hij vandaag beschikbaar moeten zijn, maar de laatste tijd is de TestFlight service veel trager geworden... Laat mij iets weten indien jullie de update deze week niet ontvangen.

Update werkt bij mij, nogmaals dank voor al je werk!
Hogerotsen
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 apr 2017, 10:59

PieterVO schreef:
woutervh schreef:Bestaat de kans dat iets gelijkaardigs voor android wordt gemaakt? Of is dit een brug te ver?
Sorry, heb totaal geen Android ervaring.
Ik denk ook dat de video's, net zoals op iOS, makkelijk te bekijken zijn met de aparte apps of via een browser?
Op android kun je "VRT.nu" inderdaad gewoon via de browser bekijken. Maar als je internetverbinding te langzaam is (zoals bij ons in Frankrijk) is het niet mogelijk om op een goede manier een uitzending te bekijken. Is er een mogelijkheid om deze video's eerst te downloaden met een android tablet? (voor PC bestaat die mogelijkheid wel met een speciaal progje; TV downloader of TeeveeDownloader) Zodat je ze nadien in zijn geheel kunt bekijken?
Vanaf januari 2018 heeft VRT ook geo ristrictie ingevoerd voor in het buitenland aangekochte reeksen.
Alvast dank aan de behulpzamen onder jullie.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Ik had gisteren een probleempje met Eurosport, kreeg een foutboodschap "Broadcast token expired".
Enig idee wat dit kan zijn?

EDIT: werkt nu terug, zal een tijdelijk probleem geweest zijn.
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ik moet zeggen dat ik graag gebruik maak van de app! Veel handiger dan ik op voorhand dacht! Ook de kinderen hier in huis vinden het super handig!
Ik vind het zelfs jammer dat er geen iPad en iPhone app van is!
PieterVO
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2017, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 53 keer

Update 0.6 build 74
Grote dank aan Stijn om uitgebreid te testen en het design een niveau hoger te tillen!
Nieuw:
• Nieuw home scherm met live zenders en favorieten
• Kijk live vanuit tv-gids
• Verberg zenders (onderaan bij instellingen)
• Serie-niet-volledige-bekeken-status bij favoriete series
• Long press om een programma aan favorieten toe te voegen
• Optie bij Long press op favoriete serie om alles te markeren als bekeken
Verbeteringen:
• Fix voor dubbele audio
• Bevestiging-popup voor bekeken/onbekeken
• Laad scherm verschijnt sneller (waar mogelijk)
• Aflevering-scherm layout verbeteringen
• Achtergrondafbeelding constant bij VRT NU categorieën
• Sterretje voor favorieten
• Layout en design meer uniform
• Andere algemene layout en design verbeteringen


Er is ook een Slack workspace voor mensen die heel actief feedback willen doorgeven of op de hoogte willen blijven van toekomstige veranderingen.
Indien je daarin wenst deel te nemen mag je mij altijd contacteren (mijn email is te vinden onder het app-icoon in de instellingen in de app).
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Deze update al geïnstalleerd en werkt toch al goed. Volgende dagen eens verder testen.
Internet via Mobile Vikings
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

PieterVO schreef:Update 0.6 build 74

Nogmaals bedankt voor het werk.
Er zijn toch enkele programma's op VRT NU geblokkeerd door geo-block. Ik heb een OpenVPN connectie met een Belgisch netwerk, maar geen idee hoe ik dit kan gebruiken op een AppleTV.
Iemand een idee?
Ik kan het wel bekijken op iPad bijvoorbeeld, maar dan werkt de Airplay niet...
Laatst gewijzigd door FlashBlue 02 feb 2018, 17:01, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Geen fullquotes aub :-)
KriCo
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 dec 2017, 00:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

PieterVO schreef:Update 0.6 build 74
Mooie en grote update! Wat een plezier is het op je app te gebruiken. Jammer dat hij waarschijnlijk nooit officieel zal uitkomen.
Laatst gewijzigd door FlashBlue 02 feb 2018, 17:00, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Geen fullquotes aub :-)
Tiekenei
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2018, 09:29

Hallo,

Ik heb si ds gisteren de Apple TV 4K en was heel benieuwd naar de ondersteuning van de Belgische zenders, wat duidelijk quasi nihil is. De enige app blijkt de VTM app te zijn en die werkt zoals het hoort maar ik ben fervent VRT NU gebruiker, en na wat zoeken kwam ik Testflight tegen. App geïnstalleerd, waarvoor dank Pieter, maar ik moet een redeem code ingeven en die blijk ik niet te hebben. Kan ik hier even met mijn neus in de juiste richting gezet worden?

Dank!
mr_palmtree
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2018, 20:05
Bedankt: 1 keer

Beste PieterVO

Kun je me aan de testflight toevoegen?
Ik ben zeer, zeer benieuwd, en naar wat ik aan lovende reacties lees, is dat geheel terecht!

Ik kon op moment van schrijven nog geen privebericht sturen. Maar als het niet per se mijn apple id moet zijn, mag dat naar [email protected]

Merci!

groet

Mr_Palmtree
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Aan de twee personen hierboven, in de eerste post staat een link waar je je gegevens kan ingeven.
Boombastic
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 dec 2015, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb mij ook gisteren een apple tv gekocht. En echt de app is heel mooi in elkaar gestoken. Ik mar er dagelijks gebruik van. Hopelijk schakelen de zenders in de toekomst over naar hd resolutie. Alleen telenet zal dit wellicht niet graag hebben :p
Hoppetabenjamin
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 feb 2018, 12:34
Bedankt: 1 keer

Sinds gisteren maak ik gebruik van deze app.
Geen idee of er meer gebruikers zijn die dit ervaren maar als ik op een zender klikt gaat hij terug naar het appletv start menu. Als ik de app dan weer opstart gaat het goed.
Verder ben ik er heel blij mee.
Christoff
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2018, 14:50
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Super app, ik heb hem twee weken geleden nog maar ontdenkt, maar gedaan met Stievie streamen!!
Is er een mogelijkheid om Bruzz en MENT tv toe te voegen?
Macbook Pro OLED - Iphone X - Ipad Pro - 2x Apple tv 4
Proximus Fiber - Homekit: Tadoo, Philips HUE, Ikea Trådfri
Orange Eagle
Beta tester Stievie - Beta tester NLZIET - Canal Digital Sverige - Knippr - WIlmaa CH - Zattoo CH - Tv Vlaanderen - Ace vpn...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoppetabenjamin schreef:Geen idee of er meer gebruikers zijn die dit ervaren maar als ik op een zender klikt gaat hij terug naar het appletv start menu. Als ik de app dan weer opstart gaat het goed.
Ik moet de app altijd 2x opstarten. De eerste keer loopt hij precies vast en keert terug naar home screen. Bij 2e keer openen werkt alles prima. Vraag mij af of dat ergens komt door de sluimerstand van de Apple TV. Zou het nog eens moeten testen als ik de Apple TV manueel herstart heb (en dus geen sluimerstand gebruik).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Vaganzza schreef: Ik moet de app altijd 2x opstarten.
Bij mij hetzelfde. Net alsof hij de procedure voor invoeren wachtwoorden niet opstart... Voor de rest: :banana:
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Bij mij ook hetzelfde, maar voor de rest: perfect!
Laatst gewijzigd door TiTanium 21 feb 2018, 20:40, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Fullquote = tegen de regels!
PieterVO
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2017, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 53 keer

Er zouden veel probleem opgelost moeten zijn in de nieuwe build.

Update 0.6 build 100

Nieuw:
• Helemaal vernieuwde TV-Gids
• Stel herinneringen in (vanuit tv-gids)
• Dynamische content in de shelf
• Zender switcher (swipe up bij live kijken)
• Huidig programma info bij Mijn TV
• Info pop-ups vernieuwd
• Info tekst indien er geen favorieten zijn
• Long press om live zenders te verbergen
• Titel bij afleveringlijst
• Instellingen design dichter bij standaard Apple design

Verbeteringen:
• Correctie logo’s één en canvas
• Popups meer uniform
• Laad scherm bleef staan indien er geen favorieten zijn
• Menu-knop om bij popups terug te keren
• Titel veranderd nu vloeiend van positie als item (on)focused wordt
• Geen transparantie rond het live zender icoon
• Hoofdpunten-popup vernieuwd
• Info over huidig live programma 1 minuut op voorhand tonen
• Links en rechts lang drukken om van zender te veranderen (pijlen op een niet-Apple afstandsbediening)
• Custom error tekst indien je geen Stievie Premium hebt
• Algemene achtergrond verbeteringen
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is er iets gewijzigd (lees het niet direct, vandaar) ivm het "probleem" dat je de app altijd 2x moet starten? (1e keer gaat hij altijd terug naar home)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
PieterVO
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2017, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 53 keer

Vaganzza schreef:Is er iets gewijzigd (lees het niet direct, vandaar) ivm het "probleem" dat je de app altijd 2x moet starten? (1e keer gaat hij altijd terug naar home)
Het puntje Algemene achtergrond verbeteringen betekent verschillende kleine bugs die zijn opgelost.
Indien je het toch nog voorhebt dat de app crasht, mag je mij altijd contacteren via email.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ok Pieter, bedankt. Ik test het vanavond :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

De tv-gids is een grote verbetering en aangenamer om door te scrollen!
Misschien een voorstel qua gebruik. Is er een mogelijkheid om in de "Mijn TV" sectie een "verder kijken" optie te verwerken waar pakweg de laatste 2 niet geheel afgespeelde programma's staan?
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ik vroeg me ook af of de NPO herbekijk gids geen mogelijkheid was. Heel veel van hun programma's staan "open" op hun platform, ook vanuit andere landen.
gravgrav
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2018, 19:33

Ik heb me even een account aangemaakt om je te bedanken voor deze app!
Loopt vlot, ziet er strak uit en nog geen bugs ontdekt.
Ik heb het niet meteen gelezen, maar heb je al meer feedback gekregen uit het vrt.nu kamp?
Verder nog veel success met de ontwikkeling van de app!
JohanBoskamp
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2018, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Heb deze Testflight pas ontdekt en natuurlijk een super initiatief. Ik denk dat ik een van de velen ben hier die om de zoveel weken eens Google afspeurt of er nieuwe zaken zijn i.v.m. Belgische kanalen en de Apple TV. Ik dit nu pas toevallig tegen, snel tester geworden en echt super.

Ik heb hem nog maar een paar uur getest en kan dus nog maar weinig feedback geven, maar ik zal deze nu eens een weekje in gebruik nemen en ook uitvoerig testen.
PieterVO
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2017, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 53 keer

Build 104

Nieuw:
• Scrollende labels, overal waar nodig

Verbeteringen:
• Oplossing voor crash bij openen van de app, na een tijd op de achtergrond te hebben gestaan
• Hervatten-popup geeft aantal seconden indien je minder dan een minuut gekeken hebt
• Fix voor sortering van afleveringen (bij SBS series)


@punk, er is op Github een open source app te vinden voor NPO die je via side-loading op de Apple TV kunt zetten.
FTMC
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 maa 2018, 12:38

Hier ook een tevreden gebruiker van de app... Echt een geweldig initiatief.
punk schreef:Ik vroeg me ook af of de NPO herbekijk gids geen mogelijkheid was. Heel veel van hun programma's staan "open" op hun platform, ook vanuit andere landen.
+1, zou mooi zijn om alles geïntegreerd te hebben in dezelfde app (en vooral zonder sideloaden).
Hoppetabenjamin
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 feb 2018, 12:34
Bedankt: 1 keer

Regelmatig bij wisseling van zender terug naar het appletv hoofdmenu. Ook bij de Stievie zenders als er een programma is afgelopen en er een nieuw programma start gaat hij terug naar hoofdmenu.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”