The WeeBox!

Heb je vragen of opmerkingen op een van onze Tutorials of Reviews, post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op woensdag 8 mei 2013 heb ik de Weebox in ontvangst mogen nemen. Ik doe momenteel mee met een project van GFK (audiometrie, kijkgedrag). De weebox is vrij snel geplaatst en er zijn maar 3 kabeltjes aan te sluiten (Voeding, HDMI en ethernet), ethernet kan in de toekomst nog vervangen worden door Wifi, deze zal ook aangeboden worden door Weepee. Vanaf de moment dit alles is aangesloten dan gaat het toestel zich installeren en updaten. Vanaf de updates gedaan zijn gaat het toestel herstarten en krijg je uw pincode te zien.

Pincode
Het toestel geeft de pincode weer op de televisie. Deze pincode moet je dan toevoegen op: https://mijn.weepee.tv
Vanaf je uw 6 cijfers hebt ingegeven reageert het toestel onmiddellijk en kan je tv kijken. Dit toestel vind u dan ook terug bij 'uw toestellen'.
rsz_pincode.jpg
(7.72 KiB) 7360 keer gedownload
Installatie voltooid, TV kijken:
Startlogo +/- 40 Seconden:
Afbeelding
Weebox geladen:
Afbeelding
Zender kiezen en dan "OK" klikken:
Afbeelding

Ik heb gisteren tv gekeken via weebox, het beeld is vrij goed voor een stream, zelfs op mijn 42" TV,. Het zappen tussen de kanalen gaat vlot, en de 15 gekozen kanalen staan netjes achter elkaar zoals jij het op de site hebt gezet. Echter durft het beeld soms blijven hangen voor enkele seconden tot zelfs een minuut, 1x heb ik effectief het kanaal moeten verzetten en terugzetten om verder te kijken (2x voorgevallen op de hele avond, waarvan 1x effectief de post moeten verzetten). Dit is natuurlijk een irritant gegeven en zal hopelijk een "kinderziekte" zijn. Al blijf je afhankelijk van uw internetlijn natuurlijk.

De afstandbediening:
Afbeelding
Deze afstandbediening is niet groot en heeft niet te veel knoppen. Deze is simpel en toch functioneel. Alles gebeurt via het scherm zelf. Deze afstandbediening heeft de volgende functies:
  • Power on/off ~ Mute ~ Home
  • Richtingtoetsen met "OK" in het midden.
  • Return ~ play/pauze ~ BACK
  • Gele knop ~ STOP ~ Groene knop
  • Verder/terugspoelen (werken niet)
  • Blauwe en rode knop
Onder de homeknop vinden we de instellingen:
Afbeelding
WeepeeTV ~ Snelheidstest ~ instellingen ~ Updater

WeepeeTV: Gewoon terug TV

Speedcheck:
De naam zegt het zelf al, de vertraging tussen router en weebox wordt als eerste gemeten, vervolgens wordt de snelheidstest uitgevoerd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Settings:
Alle instellingen die er zijn in de weebox aan de hand van illustraties:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Updater: Kan je geforceerd nakijken of er updates voor handen zijn.

Uitzicht + aansluitingen weebox
Bovenaanzicht:
AfbeeldingAfbeelding

Voorzijde:
Afbeelding

Zijkant met usbpoorten:
Afbeelding

Achterkant met 1 HDMI, 1 optische uitgang, lan (100Mbps), voeding:
Afbeelding

Verbruik:
In werking: +/- 9 Watt
Standby: 0.1Watt

Bevindingen:
De weebox is een goed apparaat, overal waar een ethernet aansluiting en een tv is kan je deze zonder moeilijkheden aansluiten. De opstarttijd is wel 40 seconden (zowel koude start, als start vanuit standby), maar het zappen zelf gebeurt op een second. Het toestel heeft een verbruik rond de 9W en in standby is het verbruik 0.1W.

Er zit geen harde schijf in verwerkt dus opnemen is niet mogelijk, er is wel de mogelijkheid om een flashdrive aan te sluiten tot 32GB (maar zal ook niet werken volgens mij). De reden dat er geen harde schijf in zit, is een overeenkomst tussen weepee en de zenders, het toestel mag niet in staat zijn om programma's op te nemen. Pauzeren gaat dan weer perfect, echter verder en terugspoelen gaat niet.

Ik heb vernomen dat de onderhandelingen met vier en vijf aan de gang zijn (bron: technieker). Hopelijk komt er NGC ook nog op termijn bij. Doordat vier en vijf niet in het zenderpakket zitten, is het product voor een best groot publiek geen waardige vervanger voor kabel of iptv. De dag dat de vlaamse zenders compleet te kiezen zijn bij weepeeTV, dan zou dit best een succesformule kunnen worden!

Vandaag (09/05/13) staat de weebox al van deze morgen op. De kinderen (7 en 5) hadden best snel gevonden hoe ze ketnet moesten opzetten, dus het gebruik van de weebox is bij deze dus echt kinderspel! Vandaag heeft deze nog geen freeze gehad en speelt al de hele dag zeer goed.

De beeldkwaliteit is naar mijn smaak best goed voor geen HD te zijn. Stuk beter dan een stream via de pc. Ik kan niet nameten of de stream van de weebox ook 1Mbps is. Hier zou ik meer duidelijkheid kunnen krijgen van Chris. Ikzelf zou de weebox durven aanschaffen. De prijs van aankoop zou een doorslaggevend beslissing kunnen geven. Hoeveel deze zou bedragen kan alleen weepee ons meedelen.

Enkele extra zaken die me net meegedeeld zijn:
  • Gele knop: De gele knop op de afstandsbediening is voor het beeldformaat. Zal niet op elk scherm duidelijk verschil geven.
  • Known Bug: Als je de tv uitzet blijft de stream wel verdergaan, dus moet je altijd eerst naar het scherm met de vier icoontjes gaan (home knop). Dan is de stream zeker gestopt.
  • Zappen met de pijltjes up en down werkt ook
  • Bij een lange freeze eens op "OK" duwen.
Weebox van dichterbij gezien: Abox 42
Afbeelding
M12 high performance OTT STB
[list][*] Fast Broadcom BCM7231 multi media processor
[*] High-speed 2D and 3D GUI and browser
[*] 512MB Ram, 1 GB Flash, add on Flash of up to 32GB
[*] HDMI 1.4 -> 1080p
[*] S/P DIF digital audio
[*] 2 x USB (1flash, 1 WIFI (optioneel)[/list]

OTT Support media:
[list][*] HTTP progressieve download van de webserver
[*] Adaptive HLS Streaming (zoals QuickTime, iPad en iPhone)
[*] Adaptive Microsoft Smooth streaming (zoals Windows, Silverlight en Xbox)
[*] Motorola BitBand streaming
[*] Adaptive MPEG Dash (in ontwikkeling)
[*] Adaptive DivX Plus Streaming[/list]

Mogelijke DRM en BEVEILIGING:
[list][*] Microsoft DRM10 voor HTTP progressieve download
[*] Microsoft PlayReady voor vlotte streaming
[*] Secure HLS streaming
[*] SecureMedia voor BitBand streaming
[*] Verimatrix (in ontwikkeling)
[*] DivX DRM voor DivX Plus Streaming (Nog niet gecertificeerd)[/list]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Mooie review... alléén spijtig dat WeePeeTV hierover zelf geen communicatie doet.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@r2504 alles op zijn tijd :)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

Kan de weebox overweg met vlans zoals de dreambox?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Zeer mooie(hartelijk bedankt daarvoor!!!) review,de knoppen vd afstandsbediening staan duidelijk ver uit elkaar,ik moet spontaan denken aan oudere mensen,die heel veel miserie hebben met de afstandsbedienigen van onze grote providers.
Als het mogelijk is,om alle Nederlandstalige zenders (deze die nomaal door Telenet en Belgacom aangeboden worden)aan te bieden,zit er zeker wel wat in.
Ik zie op hun website,dat een abbo v/e jaar,een 10 € pm zal kosten.Een abbo voor 3 maanden kost 33€.Er gaan 5 vaste kanalen zijn,en nog 10 andere,die je zelf zal mogen kiezen,maar de keuze v/d 10 zenders,die je zelf mag kiezen,zijn tot nu toe zo beperkt,dat,als het zo blijft,het niets voor mij zal zijn.
Laatst gewijzigd door fluppie 11 mei 2013, 10:36, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik vraag me nog steeds af waarom je niet ALLE zenders gewoon in je aanbod kan stoppen? Vind het behoorlijk raar dat je zenders in een basis pakket kan stoppen om ze daar dan dagelijks te kunnen aanpassen. Zeker nu is het gewoon te gek omdat er amper meer zenders zijn dan die 15. (25)

Het ontbreken van een programmagids vind ik ook een serieus minpunt. Het feit dat je niet kan opnemen op de box, goh, het zal er dan vanaf hangen hoeveel het kost tegenover een digibox maar het blijft ook een gemis aan functionaliteit tegenover de klassieke aanbieders die welliswaar duurder zijn, maar... Je moet dan ook al een goed abo hebben bij je provider want de reviewer had gerust ook eens mogen kijken hoeveel data de box verstookt op zo'n dagje kijken. Met mijn limiet van 100 gig per maand kom ik niet ver bij weepee. Een duurder abo zou dan weer ingaan tegen de filosofie van goedkoper af te zijn dan de klassieke tv bij de normale providers.

Goh, ik kraak het product zeker niet helemaal af, want ik heb zelf een abo van 12 maand, maar er zijn en blijven toch nog heel wat tekortkomingen om de toch redelijk hoge prijs te rechtvaardigen. Vooral het gemis aan alle vlaamse zenders en oa het uitblijven van andere (grotere) zenders.

De vijf vaste zenders zijn al bekend... VTM, één, 2BE, Canvas en Ketnet/Op 12. Die staan bij mij in ieder geval op "slot".

In ieder geval, als ze willen boven de rest uitspringen zullen ze er eens werk van moeten maken. Met Stievie in het achterhoofd zou het wel eens kunnen dat er een geduchte concurrent op de loer ligt wat functionaliteit betreft (programma's herbekijken, veel meer zenders in het aanbod,...) Als ze daar ongeveer dezelfde prijs gaan hanteren...

Komaan Weepee team, maak er eens werk van ipv zo om de maand een mini update uit te voeren.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

weepee heeft in een andere draad op dit forum al vermeld dat hun dataverbruik min. 400 MB/uur is...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ja, minimum, maar daarmee weten we nog steeds niet hoeveel de box precies verstookt. Neem trouwens wat dataverkeer betreft al maar het dubbele hoor. Het zit eerder in de buurt van 700MB per uur. Neemt toch een mooi hapje uit je limiet als je dagdagelijks een uurtje of drie kijkt, en met kinderen in huis loopt dat zeker op.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Slafes schreef:Neem trouwens wat dataverkeer betreft al maar het dubbele hoor. Het zit eerder in de buurt van 700MB per uur.
Bron?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hetgeen wat ik kan doen om dit te meten is de weebox op mijn pc hangen (2de lan) en die lan meten. Ik heb nu wachtdienst dus kan niet beloven dat ik dit vandaag nog kan doen. Maar ik doe mijn best!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Als je niet kan opnemen zie ik dit in ieder geval niet als alternatief voor TLN,BGC of TVV.
ook dat je geen reclame kan doorspoelen is een grote domper.

De enige reden dat ik dit zelf zou 'willen' aanschaffen is als de prijs echt een pak lager is.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Als ik zo eens kijk hierboven,moet men zeker een ongelimiteerde internetlijn hebben,ik vraag me af,of de snelheid van die lijn,ook een rol spleet??
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

weepeechris schreef:@r2504 alles op zijn tijd :)
Tijd heb je op internet niet... gebrek aan communicatie wordt gewoon afgestraft !

Waarom geen artikel zoals "WeePee plaatst eerste WeePeeBox bij testers"... het zou je een heel ander imago geven !

In de fase waar je nu zit moet je vertrouwen kweken bij je potentiele klanten en dat doe je helemaal niet.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@r2504 dit is deel van een kijkcijferproject, en in feite komt de echte test van de WeeBox nog. Maar zodra dat gebeurt, zullen we zeker daarover communiceren.

Het verbruik van de WeeBox is hetzelfde als TV kijken via de computer. Dat schommelt tussen de 400 mb en 1 gb voor een uurtje kijken.

@Slafes het principe is dat je zelf kan kiezen welke kanalen je wil. De meeste mensen kijken naar een 6-tal zenders. Wij geven mensen de 5 populairste vast en 10 vrij te kiezen uit het aanbod. Dat aanbod staat trouwens niet vast. Nieuwe zenders zijn zeker mogelijk, zonder meerkost.

De WeeBox is een manier om WeepeeTV te kijken op je TV. Het zal zeker niet verplicht zijn om deze te gebruiken. Nu al kan je dat doen via een android stick, een apple TV (met mac, iphone of ipad) en in de toekomst komen er ook apps voor Smart TV's.

Waarom duurt het allemaal wat langer? Omdat na de (soft) lancering we eerst en vooral alle kleine bugs één voor één hebben aangepakt. Niet erg flashy, maar eigenlijk wel beter, niet? :)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

@Chris,

Belangrijkste vraag om een volwaardig pakket te hebben is wanneer VT4 en VIJFtv er eindelijk zien aan te komen want zolang deze er niet zijn.......

---en kijken in het buitenland, ik kan in Nederland of Frankrijk ook op mijn schotel naar de Vlaamse zenders kijken, ik kan in Turkije ook naar het nieuws online van bv VTM kijken.....

Dt is net de meerwaarde van IP-TV, en gezien er een abonnement moet zijn, op een Belgisch adres, kan dit toch geen problemen geven?

Weepeetv is bezig in Nederland, waarom dan niet de Nederlandse publieke omroepen ook in het Belgische pakket steken?

ik dacht dat er ook vrij verkeer van goederen en diensten binnen Europa is, dus de openbare omroepen zouden zeker moeten kunnen, via DVBT kan je ze ook vrij ontvangen, ook de Franse..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Vrij verkeer van goederen wel, maar met auteursrechten zijn er totaal andere constructies nodig omdat ze er zo een knoeiboel van gemaakt hebben. Men was bezig voor iets voor expats maar daar is het erg stil rond alweer.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2943
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 591 keer
Bedankt: 81 keer

r2504 schreef:
weepeechris schreef:@r2504 alles op zijn tijd :)
Tijd heb je op internet niet... gebrek aan communicatie wordt gewoon afgestraft !

Waarom geen artikel zoals "WeePee plaatst eerste WeePeeBox bij testers"... het zou je een heel ander imago geven !

In de fase waar je nu zit moet je vertrouwen kweken bij je potentiele klanten en dat doe je helemaal niet.
Nagel op de kop!
Trouwens eerst met veel poeha een jaar vooraf (give or take..) aankondigen dat er iets ongelooflijks zit aan te komen en dan nu al de moeite niet meer doen
om over de verdere evolutie te communiceren?
Mij lijkt het dat de concurrentie ondertussen zonder hype vooraf al verder staat, en laat ze daar misschien hun zaakjes nog niet helemaal op orde hebben,
ze hebben dan hun product niet al een jaar vooraf ons door de spreekwoordelijke strot...
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

weepeechris schreef:Het verbruik van de WeeBox is hetzelfde als TV kijken via de computer. Dat schommelt tussen de 400 mb en 1 gb voor een uurtje kijken.
Mag ik hier uit opmaken dat jullie werken met VBR (variabele bit rate) ?
Slafes schreef:Ja, minimum, maar daarmee weten we nog steeds niet hoeveel de box precies verstookt. Neem trouwens wat dataverkeer betreft al maar het dubbele hoor. Het zit eerder in de buurt van 700MB per uur. Neemt toch een mooi hapje uit je limiet als je dagdagelijks een uurtje of drie kijkt, en met kinderen in huis loopt dat zeker op.
700 is idd. het gemiddelde van 400 en 1.000
Afbeelding Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

weepeechris schreef:@r2504 dit is deel van een kijkcijferproject,
Trouwens raar project gezien je twee belangrijke zenders mist in je aanbod ?
weepeechris schreef:en in feite komt de echte test van de WeeBox nog. Maar zodra dat gebeurt, zullen we zeker daarover communiceren.
Too late... zoals Petrikske aangeeft kan je niet eerst hemel op aarde beloven en daarna nog niet eens de moeite doen om over je product (kijkcijferproject of niet) te communiceren. Je beseft toch zelf dat niemand je nog ernstig neemt met de historiek van de laatste maanden.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

krisken schreef:
Slafes schreef:Neem trouwens wat dataverkeer betreft al maar het dubbele hoor. Het zit eerder in de buurt van 700MB per uur.
Bron?
Dat is toch wel ongelooflijk dat ik verdorie een bron moet aanhalen, ik zie toch zelf wat ik verbruik? :)

Al een geluk dat men het hier zelf bevestigt of ik moest nog screenshots trekken.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

weepeechris schreef: @Slafes het principe is dat je zelf kan kiezen welke kanalen je wil. De meeste mensen kijken naar een 6-tal zenders. Wij geven mensen de 5 populairste vast en 10 vrij te kiezen uit het aanbod. Dat aanbod staat trouwens niet vast. Nieuwe zenders zijn zeker mogelijk, zonder meerkost.
Ok, hier heb ik dan weer enkele opmerkingen over...

De meeste mensen kijken naar een 6-tal zenders, en dat is correct, maar als die mensen toch maar naar 6 zenders kijken, waarom dan een systeem maken dat men zenders kan toevoegen en verwijderen naar smaak en ze en ze niet gewoon allemaal vrij beschikbaar stellen? Ik snap niet meteen wat de meerwaarde hiervan is. Eerder een minwaarde, wil ik eens een niche zender bekijken moet ik immers mijn pakket zitten aanpassen, en pas de dag erna kan ik terug een andere zender toevoegen. Vreemd systeem.

Nu, er zijn ook zo weinig echt "goeie" zenders in het pakket dat het al moeilijk wordt om meer dan 6 zenders te bekijken om eerlijk te zijn. :-D Ik zou liever 15 volwaardige zenders hebben. Het filmaanbod en dergelijke interesseert mij dan weer niet, al snap ik wel dat daar ook wat geld te halen valt bij gezinnen met kids.

Nat Geo en Discovery zouden kanalen zijn die zeker mogen toegevoegd worden, Vier en Vijf is anders ook wel een serieus gemis. Hopelijk komen er zulke kanalen bij en dan pas de niche kanalen. Ik kijk er naar uit. :)

Ik vergelijk het nu even met Snow, daar krijg je toch ook minimum al 32 kanalen, een tv gids, HD kanalen, uitgesteld kijken... Kweenie, hopelijk gaan we op termijn hier ook naartoe.

Ben nog 11 maand klant dus hoop ik dat men echt iets doet met de commentaren die mensen hier geven.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@laroyj het zou inderdaad schitterend zijn moesten we dat zo mogen doen. Maar ik vrees dat auteursrechten behoorlijk wat complexer zijn. Zenders kopen programma's aan om in een bepaald geografisch gebied uit te zenden. Daar waar ze op de kabel zitten natuurlijk, of uitgezonden worden via DVB-T. Dat wil niet zeggen dat ze datzelfde programma ook mogen uitzenden in het buitenland. Vier mag de Simpsons niet gaan uitzenden in Duitsland, want daar vallen die rechten bij iemand anders.

Met producties die de zenders zelf in eigendom hebben, is er eigenlijk geen probleem. Alleen is er bijna geen enkele zender die enkel producties uitzendt waarvan ze alle rechten internationaal in eigendom hebben. Daarom is het nieuws bijvoorbeeld geen probleem, maar de soap serie ervoor wel.

Wij onderhandelen met elke zender apart, het is niet zo dat wij ze gewoon uit de lucht mogen plukken en uitzenden. Een zender kan er pas bijkomen als die zender dat zelf ook wil. Waarom zouden ze dat willen? Omdat ze daar geld aan verdienen én ze zo onze klanten bereiken. Catch 22 natuurlijk, hoe meer klanten, hoe meer zenders, maar om veel klanten te halen, heb je veel zenders nodig.

@Mclaeys het expat product wordt op dit ogenblik voorbereid maar het wordt een totaal ander product, dat je niet zal kunnen nemen als je in België woont.

@Petrikske er is op dit ogenblik geen concurrentie voor WeepeeTV. Stievie is nog in beta en biedt niet dezelfde zenders of platformen aan. Overigens mijn excuses als de hype rond ons je stoort. We waren gewoon héél enthousiast. :)

@r2504 wij verlenen gewoon onze steun aan dit project. :) Zijn niet de initiatiefnemer. En... wij hebben geleverd wat we beloofd hebben. Spijtig dat het bij sommige mensen niet in goede aarde valt, maar daar kunnen we niet veel aan doen. Dit was eigenlijk puur toeval. Eén van de userbase redacteurs was bij de mensen die geselecteerd werd om deel te nemen aan het project. Ik zag er geen graten in om deze review toe te laten, maar de review toestellen voor de gewone pers zijn nog niet verzonden. Ook niet in het buitenland.

@Slafes concreet: het is voor een TV-zender waardevoller om in een lijst van 10 te staan, dan in een lijst van 50. De TV-zenders krijgen ook een vergoeding van ons op basis van hun populariteit. Door die lijst kunnen we de prijs laag houden. Je betaalt eigenlijk voor een pakket, dat je elke dag mag aanpassen. Wat die volwaardige zenders betreft: wij kunnen enkel een zender toevoegen waar we een contract mee hebben. Hoe groter we worden en hoe meer we in de pers komen, hoe meer zenders het belangrijk vinden om aanwezig te zijn op WeepeeTV.

Weepee NMV is een klein bedrijfje en het gaat niet altijd zo snel als we wel zouden willen. Jullie tips en kritiek blijven altijd welkom, maar het kan soms even duren voor we er zijn. En deze review is exclusief voor Userbase, dus jullie weten het sowieso als eerste. Natuurlijk is het dan "oud nieuws" als het een maand later pas in de reguliere pers komt :)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

weepeechris schreef:We waren gewoon héél enthousiast.
Hmm, je gebruikt de onvoltooid verleden tijd. 8)

Afin, ik ben ook ooit héél enthousiast geweest. :P
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Slafes schreef: Ik vergelijk het nu even met Snow, daar krijg je toch ook minimum al 32 kanalen, een tv gids, HD kanalen, uitgesteld kijken... Kweenie, hopelijk gaan we op termijn hier ook naartoe.

Ben nog 11 maand klant dus hoop ik dat men echt iets doet met de commentaren die mensen hier geven.
Snow is BelgacomTV in resell. WeePeeTV kan je beter vergelijken met Stievie en Bhaalu.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Hoe bedoel je?
Stievie en Bhaalu zijn toch nog niet officieel gelanceerd. :mrgreen:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Beiden zijn zogenaamde OTT initiatieven, net als WeePeeTV.
Wat die laatste betreft : als je geld vraagt om je product op de markt te brengen onder de vorm van maandelijks te betalen bedrag + éénmalig bedrag dan denk ik te kunnen zeggen dat het gelanceerd is. Voor iets dat niet gelanceerd is, en dus eigenlijk niet bestaat, kan je immers geen geld vragen ;)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Bhaalu is eerder een soort Crowd Cloud PVR waarbij je zelf nog ergens anders een tv abo nodig hebt. Niet echt vergelijkbaar, misschien wel compatibel. :)

Stievie is echte OTT, maar enkel op iOs en enkel de deelnemende zenders. Even wachten wat dat geeft natuurlijk. Sowieso zijn ze op dit ogenblik nog niet commercieel gelanceerd en dus (nog) geen concurrentie. Er is op dit ogenblik geen concurrentie voor WeepeeTV.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

weepeechris schreef:@r2504 wij verlenen gewoon onze steun aan dit project. :) Zijn niet de initiatiefnemer. En... wij hebben geleverd wat we beloofd hebben. Spijtig dat het bij sommige mensen niet in goede aarde valt, maar daar kunnen we niet veel aan doen. Dit was eigenlijk puur toeval. Eén van de userbase redacteurs was bij de mensen die geselecteerd werd om deel te nemen aan het project. Ik zag er geen graten in om deze review toe te laten, maar de review toestellen voor de gewone pers zijn nog niet verzonden. Ook niet in het buitenland.
Klopt, heb de enquête ingevuld en wist dat de kans reëel was dat ik er bij ging zijn. Gezin met 2 volwassen en 2 kinderen zijn denk ik ideaal te volgen. De mensen van iminds hebben mij er inderdaad uitgekozen. Ik heb dan van de gelegenheid gebruikt gemaakt om het product te reviewen en de nodige foto's te nemen. Ik heb natuurlijk gevraagd of ik mijn review mocht posten. Daar kreeg ik direct groen licht voor.

Nu ben ik bezig om te kijken hoe de stream zich gedraagt op 1 uur. Maar weet niet goed met welke software ik een mooi grafiek kan krijgen van 1 uur stream. Ik heb de weepeebox nu op men 2é lan hangen. Ik kan de 2de lan recorder maar zou leuk zijn moest dit met grafiek zijn. Kan iemand mij op weg helpen aub? 400Mb per uur is wel degelijk fout ;) gaat eerder naar 700 a 900Mb/h
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Een virtual machine openen met router OS, is dat een optie?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 349
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

eternum schreef:Hoe bedoel je?
Stievie en Bhaalu zijn toch nog niet officieel gelanceerd. :mrgreen:
WeepeeTV toch ook niet...? :eek:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Goed punt, enkel de softlaunch, wat neerkomt op betaald bètatesten :roll: de officiële launch ging in maart zijn maar deze is niet geweest.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

TiTanium schreef: Klopt, heb de enquête ingevuld en wist dat de kans reëel was dat ik er bij ging zijn. Gezin met 2 volwassen en 2 kinderen zijn denk ik ideaal te volgen. De mensen van iminds hebben mij er inderdaad uitgekozen.
Beetje off topic, maar toch: ik heb toen ook de enquête ingevuld (zonder resultaat overigens), en heb vandaag een mail van iMinds ontvangen over een heel ander project. Conclusie: ik vul vanaf nu geen enquêtes meer in want ze blijven u achteraf lastig vallen :-(
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Yeps, ook die mail gehad...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Krisken, ik vergelijk wat het zenderaanbod betreft graag met Snow omdat het enerzijds een low cost aanbieder is dus vergelijkbaar met weepeetv op dat vlak. Of het nu werkt via de tamtam of via glasvezel maakt mij weinig uit.

Wat het populaire van zenders betreft, dat kan toch gemeten worden? Daar moet de klant toch niet de dupe van zijn die voor een redelijke vergoeding al niet echt veel zenders krijgt?

Zit ondertussen in het buitenland, is het blijkbaar niet mogelijk om de vrt netten te ontvangen hier. VMMA netten gaan perfect. Ook hier snap ik het niet, met de tvv antenne (en abo) op de mobilhome is dat WEL perfect mogelijk, en het kost nog amper meer ook... Alleen de aanschaf van hardware gaat niet lukken omdat ik mijn antenne niet kan plaatsen op het werk. :)

Bon, het loont op termijn misschien wel de moeite om op Snow of Belgacom over te stappen om tv te kunnen kijken op andere toestellen en netwerken. Vooral als het in de prijs is inbegrepen.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Wel tof dat de staff reageert!!

Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik vraag me af of de klanten van het eerste uur eigenlijk een soort compensatie zouden krijgen of iets exclusiefs. Uiteindelijk zal de prijs even hoog blijven, zelfs met nieuwe kanalen en extra functies. Uiteindelijk zijn we precies allemaal betatesters. :)
Plaats reactie

Terug naar “Tutorials/Reviews”