Je eigen domeinnaam gebruiken om e-mails te versturen

Heb je vragen of opmerkingen op een van onze Tutorials of Reviews, post ze hier!
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Gewoon IMAP instellingen ingeven.

Imap.zoho.com SSL 993
Smtp.zoho.com SSL 465

Auth. Username en Password. Username = gebruikersnaam @ domeinnaam

IMAP wel instellen in settings van account

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Ter info: je kan blijkbaar geen domeinnaam meer, gratis dan, koppelen aan je outlook account.

Ik heb het met zoho geprobeerd maar kan op geen enkele manier het domeinnaam geverifieerd krijgen (CNAME & TXT)
Heppie NY!
leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mei 2013, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Validatie van domein was bij mij geen probleem vorige week. Probeer anders eens de .HTML methode om het domein te valideren.

Heb zoho hier ook sinds vorige week, werkt goed moet ik zeggen.
Mail komt mooi aan bij gmail en hotmail zonder in de spam te belanden. Je kan via de webinterface mooi rules maken om je mails te sorteren in mappen. Hun android APP client werkt ook goed.

Minpuntje: zeer trage webinterface voor settings en eventueel webmail.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Bij hotmail? Heb je dan een forwarding rule ingesteld of betaald om het bij outlook.com te kunnen doen?

Moet ik voor die html verificatie geen webhosting hebben waar ik dat bestand kan plaatsen?
Heppie NY!
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik heb dat denk ik gedaan met een CNAME record...

https://adminconsole.wiki.zoho.com/set- ... steps.html
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zou dit een mogelijke oplossing kunnen zijn:

Een mailserver installeren op je NAS en via die smtp-server vanuit Gmail domain e-mails verzenden?

Flippi
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Redelijk zuur dat Google met hun gratis service hiervoor gestopt is.

Zelf gebruik ik nu een kleine drie maanden zoho.com met mijn eigen domein en ik ben hier toch wel tevreden van. (Gewoon Exchange/IMAP naar mailprogramma, de webinterface gebruik ik niet).
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

ik heb een betalend Gmail account op mijn domein, ik wil eigenlijk niets anders meer.

wel ooit een "confidential mail" gehad dat met de melding dat er mogelijk 3den toegang hadden tot mijn mails via de backup functie.
blijkbaar kon het dus ooit gebeuren dat bij een export van de mails er dus mails van een ander inzaten.

Persoonlijk ben ik eerder te vinden voor de open aanpak van security problemen dan het verzwijgen ervan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ik heb nog zo een google apps account uit de tijd dat het gratis was voor VZW's en particulieren. Ik zou nooit iets anders meer willen. Als het vanaf morgen betalend was, dan bleef ik nog.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Sub Zero schreef:Ik heb nog zo een google apps account uit de tijd dat het gratis was voor VZW's en particulieren. Ik zou nooit iets anders meer willen. Als het vanaf morgen betalend was, dan bleef ik nog.
Inderdaad, idem hier.
Zeer gemakkelijk ook in combinatie met een Android toestel en het gehele Google eco-systeem.
De interface (admin.google.com) maakt de dingen des te gemakkelijker. Services uitschakelen is 1 knop verwijderd, SPF in te stellen, 2-step authentication forceren voor het hele domein, log files bekijken, statistieken opvragen, users indelen in groepen, mailing lijsten aanmaken, wachtwoorden resetten, ...
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Idem hier, nog een google Apps domein uit de tijd dat het gratis was.
Ik heb wel meerdere adressen, dus versturen doe ik wel via een andere smtp om die 'sent on behalf of'-melding niet te hebben.

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe mailPlus van Synology vanaf DSM 6.0, al vind ik het zelf runnen van een mail-server niet echt een meerwaarde: zelf zorgen voor bereikbaarheid en zo. Privacy is wel beter voor mails verstuurd binnen je domein, maar externe mails komen net zo goed in handen van andere providers.
Op het werk zijn webmail-diensten zoals Gmail en Hotmail geblokkeerd. Op mijn NAS heb ik nu Roundcube draaien die enkel proxy speelt voor Gmail, om het zo te omzeilen.
Conce
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2015, 11:08

Ik heb een poging ondernomen om een domeinnaam in gmail te creëren. Deze werd helaas halverwege onderbroken. Ik wil nu dezelfde domeinnaam opnieuw registreren maar krijg te melding dat "de domeinnaam reeds gereserveerd is en het eigendom wordt geverifieerd." Ik ga ervan uit dat dit een gevolg is van mijn eerdere mislukte poging. Hoe kan ik deze domeinnaam alsnog registreren?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Blijkbaar is je poging niet mislukt dan... en moet je misschien gewoon even wachten ?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

De nieuwe UI van Zoho is nu voor iedereen beschikbaar. Ik ben onder de indruk...




[youtube]ebGnSv3L06A[/youtube]
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Nog nooit de webinterface van Zoho gebruikt om eerlijk te zijn. Ik heb wel altijd die UI gehad als ik het me goed kan herinneren (ik heb me met mijn domein begin augustus geregistreerd), waarschijnlijk zal ik automatisch in de beta gezeten hebben of zo.

Ziet er inderdaad niet slecht uit, maar ik vind de native Mail client op mijn Mac en iPhone toch handiger.
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Sinds vandaag ook eigen domein bij Zoho. In het verleden zat er een forwarder op maar gezien dat niet klikte om goed te versturen was ik op zoek naar een betere oplossing.

Had wel eerst probleem dat ik nog een oud Zoho-adres zag staan om berichten te sturen. Ik heb alles dan maar weer verwijderd en de account opnieuw aangemaakt. En nu kunnen we dus alles migreren van Gmail.

En dat allemaal dankzij Userbase.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb een domein gekocht bij ovh.nl maar hoe moet het nu verderr, ik vind niet weer waar ik die redirecting kan instellen en 4 mailadressen kan invullen.

Ik heb al 4 google adressen
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Sub Zero schreef:Ik heb nog zo een google apps account uit de tijd dat het gratis was voor VZW's en particulieren. Ik zou nooit iets anders meer willen. Als het vanaf morgen betalend was, dan bleef ik nog.
Idem hier, ook nog altijd gratis. Moesten ze hiermee stoppen betaal ik onmiddellijk.
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Hier ook 2 keer G-suite in gebruik voor mail met 2 domeinen waarvan 1 gratis.

Voor VZW gebruiken we de Microsoft servers met enkele gebruikers. Voordeel aan deze systemen is dat je ook gebruik kunt maken van uitgaande servers. Met eigen domein op eigen server al gemerkt dat dit met bepaalde filters problemen kan geven wegens te onbekend.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

skank schreef:Ik heb een domein gekocht bij ovh.nl maar hoe moet het nu verderr, ik vind niet weer waar ik die redirecting kan instellen en 4 mailadressen kan invullen.

Ik heb al 4 google adressen
Iem die kqn helpen? Met de handleiding hier loop ik vast
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

De handleiding dateert van 2013, ondertussen bestaat google's gratis oplossing jammer genoeg niet langer. Als je een gratis oplossing wil, dan kan dat nog voor één enkele domeinnaam via zoho: https://www.techwalls.com/set-free-emai ... zoho-mail/ . Misschien zijn er andere, ik weet het niet.

Ik heb soms al gezien dat sommige userbase gebruikers in dergelijke gevallen voorstellen om vrijblijvend je domeinnaam te hosten op hun mail servers. Dit is uiteraard een oplossing waar je niet zeker bent dat dit in stand blijft gehouden, maar waarschijnlijk wel de goedkoopste oplossing. Misschien eens een PB sturen naar krisken.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Goztow schreef:De handleiding dateert van 2013, ondertussen bestaat google's gratis oplossing jammer genoeg niet langer. Als je een gratis oplossing wil, dan kan dat nog voor één enkele domeinnaam via zoho: https://www.techwalls.com/set-free-emai ... zoho-mail/ . Misschien zijn er andere, ik weet het niet.

Ik heb soms al gezien dat sommige userbase gebruikers in dergelijke gevallen voorstellen om vrijblijvend je domeinnaam te hosten op hun mail servers. Dit is uiteraard een oplossing waar je niet zeker bent dat dit in stand blijft gehouden, maar waarschijnlijk wel de goedkoopste oplossing. Misschien eens een PB sturen naar krisken.
Enkel nog via zoho dus, okay, mss dan best in grote letters op de openingspost zetten. Zo gaan er niet nog meer mensen zoiets tegenkomen.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Je kan ook eerst het voledige topic rustig doorlezen en dan beginnen...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik heb het aangepast in de eerste post.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Sorry hoor Skank maar ik vind je reacties weinig respectvol. De volledige Userbase wil je helpen en gisteren heb ik enkel over Zoho gesproken en niet over deze redirect-methode. Ik denk dat je heel erg blij mag zijn dat mensen je op kerstdag en tweede kerst willen helpen, belangeloos en vrijwillig. Daarom hoop ik dat je iets respectvoller naar ons toe bent. Als voor jou enkel Zoho overschiet wil ik gerust helpen, heb al meerdere zoho-opstellingen gedaan, maar dan verwacht ik dat je iets meer leest en opzoekingswerk doet. Niet alles staat hier volledig in tutorial omdat wij ook maar 24 uur op een dag hebben... Bijvoorbeeld een bedankje ofzo zou wel welkom zijn.

Komt misschien iets bot over maar is goed bedoeld.
Goztow schreef:Ik heb het aangepast in de eerste post.
PS. Goztow, dit gaat toch niet over de g-suite ? Deze tutorial werkt nog perfect aangezien dit gewoon met een redirect werkt van OVH naar een gratis g-mailadres... Deze tutorial is absoluut niet outdated
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Op de duur weet ik het zelf ook niet meer :-P. Ik heb de boodschap dus weggehaald...
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Is in orde. Skank zal nu eerst eens moeten beslissen of hij met redirects zal werken of via Zoho. Als Zoho zo populair begint te worden wil ik daar wel eens een tutorial van maken, maar ik moet enkel weten of het de moeite is want daar kruipt best wel wat tijd in.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

BertG3 schreef:Sorry hoor Skank maar ik vind je reacties weinig respectvol. De volledige Userbase wil je helpen en gisteren heb ik enkel over Zoho gesproken en niet over deze redirect-methode. Ik denk dat je heel erg blij mag zijn dat mensen je op kerstdag en tweede kerst willen helpen, belangeloos en vrijwillig. Daarom hoop ik dat je iets respectvoller naar ons toe bent. Als voor jou enkel Zoho overschiet wil ik gerust helpen, heb al meerdere zoho-opstellingen gedaan, maar dan verwacht ik dat je iets meer leest en opzoekingswerk doet. Niet alles staat hier volledig in tutorial omdat wij ook maar 24 uur op een dag hebben... Bijvoorbeeld een bedankje ofzo zou wel welkom zijn.

Komt misschien iets bot over maar is goed bedoeld.
Goztow schreef:Ik heb het aangepast in de eerste post.
PS. Goztow, dit gaat toch niet over de g-suite ? Deze tutorial werkt nog perfect aangezien dit gewoon met een redirect werkt van OVH naar een gratis g-mailadres... Deze tutorial is absoluut niet outdated
Was niet mijn bedoeling, sorry hiervoor, ik had je daarpas ook al bedankt, wil dit gerust nog doen! Idd respect vr jullie ommij zo te helpen! Top en bedankt!

Zoho hoeft voor mij niet hoor, toch bedankt. Als het zou gaan met enkel dat 1 domein aankopen 4 gmails en redirecten dan graag.
Eerst maar eens zien of ik terug aan mn domein kan bij ovh , want die lopen door elkaar.
Het was nogal laat gisteren :) ik heb de 2 handleiding al helemaal gelezen hoor, maar sla alles door elkaar denk ik.

Ik weet nie of dit v belang is

https://simplyian.com/2015/01/07/Hackin ... -for-free/
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

BertG3 schreef:Is in orde. Skank zal nu eerst eens moeten beslissen of hij met redirects zal werken of via Zoho. Als Zoho zo populair begint te worden wil ik daar wel eens een tutorial van maken, maar ik moet enkel weten of het de moeite is want daar kruipt best wel wat tijd in.
Bert, k kan er terug in, wat nu?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Is een beetje moeilijk voor mij omdat ik het control panel van OVH niet ken. Vind je nergens iets terug over redirects van mails ? Als je ergens iets ziet daarover neem je best een screenshot. Het probleem is dat ik geen domein heb bij OVH dus kan ik niet meevolgen.

Onder e-mail in je control panel moet je normaal mail redirections terugvinden.

Neem anders eens de 'oude manager'. Kan je normaal bovenaan je scherm vinden en volg dan eens deze tutorial
=>
Laatst gewijzigd door BertG3 27 dec 2016, 12:02, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Mijn excuses dat ik er nu tussen kom springen, maar als er reeds een .be e-mailadres is, wil ik die anders gerust op mijn servers gooien zodat de mails alvast werken.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

krisken schreef:Mijn excuses dat ik er nu tussen kom springen, maar als er reeds een .be e-mailadres is, wil ik die anders gerust op mijn servers gooien zodat de mails alvast werken.
Bedankt maar ik wil toch even google proberen

Bert, het is ondertussen gelukt voor die redirections

Als ik nu een mail zend naar [email protected]
Komt hij mooi toe in mijn google
Nu moet ik nog omgekeerd ook doen, als ik zend vanuit google dat hij [email protected] gebruikt.

Daarna moet ik nog al mijn mails van telenet overzetten nr google, hoe doe ik dat?
En daarna moet ik nog op de 1 of andere manier al mn contacts verwittigen van nieuwe mailadres.
Kan ik ook alle mails die binnenkomen op telenet doorverwijzen nr google?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Google is je vriend :)

Voor telenet:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... j-webmail/

Voor gmail te versturen als:
* ga naar de instellingen via de instellingen knop (
* ga naar "accounts en import" en bij "E-mailberichten sturen vanaf:" klik je op "Nog een e-mailadres toevoegen waarvan je eigenaar bent"
* voeg hier je naam en als e-mailadres je equivalent van [email protected] toe. "Behandelen als alias" afvinken
Nu zal je een bevestigingsmail krijgen in je gmail-inbox (dankzij de doorverwijzing in punt 2) om deze actie te bevestigen.
* Indien gewenst: onder "accounts en import" en bij "E-mailberichten sturen vanaf:" kan je [email protected] als standaard instellen zodat dit mailadres standaard gebruikt wordt om je mail te versturen

Je mails overzetten? Je zou ze best gewoon in een archief houden in je favoriete mailprogramma (lokaal dus).

Je vrienden verwittigen? In je favoriete e-mailprogramma heb je wel ergens een adresboek zeker?
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Thx. Nu heb ik wel probleem om in google in te stellen da hij [email protected] moet gebruiken.
Hij vraagt configureer dat je email wordt verzzonden via smtp van...

Dan smtp server
Gebruikersnaam en wachtwoor en een poort


Qua migratie mails. In google heb je bij imports ook emailberichten importeren. Dat lukt voor de mails die in inbox staan maar die in mappen pakt hij niet mee, ideetjes?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

smtp.mijndomein.be
poort: 587
beveiligde verbindign via TLS

qua migratie mails: gemakkelijkste lijkt me om alles uit de mappen terug in de inbox te slepen.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Goztow schreef:smtp.mijndomein.be
poort: 587
beveiligde verbindign via TLS

qua migratie mails: gemakkelijkste lijkt me om alles uit de mappen terug in de inbox te slepen.
En gebruikersnaam en wachtwoord eant dat is blijkbaarniet gelijk als mn login

Klopt ivm overzetten mails, ben ik aan het doen, thx

Moet ik overigens in google mail, imap in of uitschakelen?
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Het lukt me niet om in google dat adres in te vullen van mijn domein.
Ik krijg telkens verificatir mislukt.
Smtp.mijndomein.be
Poort 587
Username : [email protected]
Paswoord ? Mijn paswoord om in te loggen in ovh? (Is hetzelfde voor de 4 mails?)
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Het probleem is dat je bij OVH enkel via hun smtp server kan mailen via het e-mailadres dat je gebruikt als mailhosting bij hen.

Kan je je e-mails niet lokaal zetten en sturen via de smtp server van Telenet ?
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

BertG3 schreef:Het probleem is dat je bij OVH enkel via hun smtp server kan mailen via het e-mailadres dat je gebruikt als mailhosting bij hen.

Kan je je e-mails niet lokaal zetten en sturen via de smtp server van Telenet ?

Oei, dus dat gaat niet?
Ik wil niks meer lokaal he, enkel googl. Ik overigens weg van telenet , dus vul die dan ook niet graag meer in.
Wat is de oplossing da? Ze moetenkel zien dat het VAN "[email protected]" komt

Is smtp van google een oplossing? Of gaanze dan mijnnaam niet zien?
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik verstuur mails met als afzender [email protected], [email protected] en [email protected] via de interface van Gmail.

Je provider adres zoals [email protected] koppelen aan Gmail leer je hier: http://123mobielinternet.be/forum/viewt ... 8&p=30#p30

Via ZOHO kun je 1 domeinnaam met 25 e-mail adressen GRATIS hosten: https://www.zoho.com/mail/zohomail-pricing.html
Je kunt dan de ZOHO-inteface gebruiken om mails te versturen met als afzender [email protected] of je kunt er ook voor kiezen om Gmail als interface voor al je adressen te gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Tutorials/Reviews”