Je eigen domeinnaam gebruiken om e-mails te versturen

Heb je vragen of opmerkingen op een van onze Tutorials of Reviews, post ze hier!
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Edit: deze tutorial is niet meer up to date en wordt best niet meer gevolgd

Deze tutorial geeft aan hoe je goedkoop een eigen domeinnaam kan gebruiken om e-mails te versturen, in combinatie met een bestaand gmail mailadres.

Versie 1.0

1. Waarom?

Niet enkel is een domeinnaam zoals [email protected] gewoonweg heel erg makkelijk te onthouden, het is ook veel zekerder. Velen gebruiken vandaag namelijk adressen van ofwel hun ISP ([email protected] bijvoorbeeld) of van google / microsoft ([email protected]) maar misschien wil je ooit wel van ISP veranderen of vind je google niet meer betrouwbaar en dan moet je al je contacten gaan verwittigen. Niet zo handig! Zeker indien je dat e-mailadres dan nog op visitekaartjes en zo wenst te plaatsen.

Je zal misschien wel wat creatief moeten zijn als je een regelmatig voorkomende familienaam hebt, want vele domeinnamen zijn al geregistreerd. Maar met even creatief te zijn, vind je misschien ook wel iets zoals onze eigen userba.se :).

Bijkomend voordeel: je bestaand gmailadres blijft gewoon bestaan, dus je kan vandaag geleidelijk aan overschakelen naar het nieuwe adres door het bijvoorbeeld ook in je signatuur aan te geven.

2. Wat is goedkoop?

Tja, dat hangt een beetje af van de kost van je domeinnaam. Een .be-domeinnaam kost iets van een 5-10 € per jaar, afhankelijk van de firma waar je deze bestelt. Andere domeinnamen kunnen soms wel iets duurder zijn.

3. Je eigen domeinnaam registreren en e-mail doorverwijzen

In dit voorbeeld gebruiken wij de domeinnaam janssens.be en het gmail adres [email protected] als fictief voorbeeld.

Hiervoor moet je bij een firma als alfahosting.be , transip.be , jouwdomein.be , ovh.nl en zovele andere. Zoek gewoon voor de goedkoopste voor jouw noden. Pas op, ze moeten wel e-mail redirects toestaan! Zorg ervoor dat je dit eerst checkt. Ik heb OVH gebruikt en daar was dit geen probleem.

Op hun website vind je een tool die toelaat om onmiddellijk te checken of de domeinnaam die je wenst nog vrij is.

Na registratie krijg je dus toegang tot een administratiepaneeltje waar je e-mail redirects kunt instellen. Bij OVH gaat dat via:
* inloggen in de manager
* bij "Kies een product om het te configureren" klikken op janssens.be
* dan links boven knopje emails
* dan "Email redirecties"
* tenslotte "creatie", beide e-mailadressen invullen, "Een kopie behouden in de locale mailbox" afvinken
* 5 minuutjes wachten tot de configuratie OK is

Daar stel je dus in dat [email protected] (of liever: uw equivalent hiervoor :) ) door verwijst naar [email protected] . Zo zal e-mail dat naar u wordt verstuurd automatisch belanden in uw gmail inbox.

3. Mail versturen met [email protected]

Je kunt nu al mail ontvangen maar je wil er natuurlijk ook versturen via [email protected] . Log hiervoor in in je gmail account via gmail.com .
* ga naar de instellingen via de instellingen knop (
instellingen.png
(619 Bytes) 4096 keer gedownload
).
* ga naar "accounts en import" en bij "E-mailberichten sturen vanaf:" klik je op "Nog een e-mailadres toevoegen waarvan je eigenaar bent"
* voeg hier je naam en als e-mailadres je equivalent van [email protected] toe. "Behandelen als alias" afvinken
Nu zal je een bevestigingsmail krijgen in je gmail-inbox (dankzij de doorverwijzing in punt 2) om deze actie te bevestigen.
* Indien gewenst: onder "accounts en import" en bij "E-mailberichten sturen vanaf:" kan je [email protected] als standaard instellen zodat dit mailadres standaard gebruikt wordt om je mail te versturen

Deze wijziging werkt zowel voor het versturen van mail via je internet browser (gmail.com) als via de Android gmail app op je smartphone.

4. Ik gebruik Windows mail, Outlook, Thunderbird, ...

Indien u een mailprogramma gebruikt, kunt u na het toepassen van bovenstaande wijzigingen ook versturen met [email protected] door in de accountinstellingen van uw gmail account simpelweg het e-mailadres en eventueel het "antwoord naar" adres te wijzigen naar [email protected] . Pas op: uw gebruikersnaam moet gelijk blijven ([email protected]). Voor de rest moet niks gewijzigd worden.

Edit: deze tutorial is niet meer up to date en wordt best niet meer gevolgd
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Alle suggesties zijn welkom om deze tutorial te verbeteren. Ik heb er deze namiddag wat op moeten zoeken en vond het wel handig om dit te delen! Indien iemand het wil schrijven voor andere adressen dan gmail, dan mag dat zeker ook!
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1838
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 354 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mooie tutorial. Een nadeeltje vind ik is dat de ontvanger wel kan zien dat de mail afkomst was van gmail (on behalf of toestanden). Ik heb zelf mijn domein op google apps geinstalleerd. Dit was gratis tot 25 gebruikers/mailboxen (overlaatst nog tot 10 gebruikers) en nu betalend.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Combell biedt al mailboxen van 250MB aan voor 1 euro per maand. Toch veel eenvoudiger dan al dat redirecten?

zelf heb ik bij combell een exchange die agenda, mails, contactpersonen synchroniseert, en dat ik zou ik niet meer kunnen missen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

250 MB vind ik wat weinig eens je gmail gewens bent. Ik gooi geen mails meer weg... Gmail heeft ook een heel krachtige spamfilter. Maar er is zeker voldoende verschillende oplossingen zodat elk wat wils krijgt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Toevallig ben ik hier gisteren met bezig geweest.

Via een alias die geforward wordt naar m'n webruimte bij lukte dit niet spijtig genoeg.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Hier ook Google Apps in gebruik. Jammer dat dit nu 40EUR/jaar kost (per persoon) voor nieuwe gebruikers.
Misschien dat http://www.zoho.com/mail/zohomail-pricing.html interessant kan zijn.
Laatst gewijzigd door 2Flip 02 jan 2013, 19:05, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Via een MS reseller krijg je 'full exchange" mailboxen aan 5EUR / per user, #domeinen en #aliassen is ongelimiteerd voor zover ik weet. De grootte van de mailbox is 25Gb ... OK, is en blijft wel wat geld, maar dan heb je een service die vanop ELK os beschikbaar is, inclusief contacten en agenda en afh. van het OS ook taken.

Naargelang wat de eisen van de gebruiker zijn, is dan die poespas via gmail het niet waard vind ik.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Tja mijn eisen zijn om private mails te versturen, zoals de meeste mensen, denk ik :).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sasuke schreef:aan 5EUR / per user
Per maand veronderstel ik... da's 60 euro per jaar dus.
Sasuke schreef:Naargelang wat de eisen van de gebruiker zijn, is dan die poespas via gmail het niet waard vind ik.
Gmail is trouwens gestopt met "Exchange compatibiliteit" wat het helemaal niet meer interessant maakt (behalve dan de size).
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een andere optie is outlook.com te gebruiken (het vroegere hotmail). Zij hebben wel ondersteuning voor domeinnamen:

http://www.labnol.org/internet/setup-ou ... ain/24699/
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik beheer men email via one.com,
5GB webspace + eigen domein (.info)
Laatste factuur was: 37,51€
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Hier alles bij OVH. Voor m'n zaak een Exchange Corporate (dus eigen afzonderlijke Hosted Exchange) en voor m'n privé mail een Individual Exchange account van 25GB.

Werkt goed. En goedkoop :p
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Kan je met meerdere individual accounts hared folders gebruiken ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

fryelectro schreef:Mooie tutorial. Een nadeeltje vind ik is dat de ontvanger wel kan zien dat de mail afkomst was van gmail (on behalf of toestanden).
Ik doe min of meer hetzelfde als in Goz' tutorial
  • Ik heb een (gratis) domain bij Belgacom. Al mijn e-mail @philippe_d....net wordt geforward naar mijn Hotmail.com (nu Outlook.com)
  • Ik gebruik mijn hotmail account als mijn mailbox (via MS Outlook)
De ontvanger kan absoluut niet zien dat de e-mails vanuit Hotmail komen (geen on behalf of toestanden), want ik verstuur ze direct vanuit MS Outlook via de SMTP van mijn provider.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

r2504 schreef: Gmail is trouwens gestopt met "Exchange compatibiliteit" wat het helemaal niet meer interessant maakt (behalve dan de size).
Enkel voor de gratis accounts. Betalende klanten krijgen wel nog steeds activesync ondersteuning.
Ken schreef:Hier alles bij OVH. Voor m'n zaak een Exchange Corporate (dus eigen afzonderlijke Hosted Exchange) en voor m'n privé mail een Individual Exchange account van 25GB.

Werkt goed. En goedkoop :p
Is het dan niet beter om office365 te nemen? Dan krijg je dezelfde email maar ook office webapps.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:Ik heb een (gratis) domain bij Belgacom. Al mijn e-mail @philippe_d....net wordt geforward naar mijn Hotmail.com (nu Outlook.com)
Inderdaad, dat mankeerde nog in de mogelijke oplossingen. Zoals julle wel zullen weten moet je minimum een Maxi abbonement hebben.

@Goz: heel goede tutorial, een dikke +1
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

fryelectro schreef:Een nadeeltje vind ik is dat de ontvanger wel kan zien dat de mail afkomst was van gmail
Dat kan je oplossen door in je alias in je gmail te kiezen om de mails via een andere smtp-server te sturen. Dan zal er geen on-behalf-of staan.

Een pluspunt van gmail vind ik ook dat ze 2-factor authentication ondersteunen. Voor zover ik weet, is het niet mogelijk bij andere webmail-diensten.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Even oud topic bovenhalen.

Als ik een extra e-mail adres toevoeg in gmail en als smtp-server smtp.telenet.be gebruik kan ik geen mails sturen. Mails keren terug met de melding dat "[email protected]" geen alias is van "[email protected]"
Kan ik daar iets aan doen?
Nu krijgen mensen dus mail van "[email protected]" met als reply-adres "[email protected]". Ik zou dit liever anders zien.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

euh...
de smtp van gmail gebruiken?
je domein bij gmail zetten?
de mailfaciliteiten van je domeinhost gebruken?
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ik had graag smtp van gmail gebruikt, maar dit gaat niet http://googlesystem.blogspot.be/2014/08 ... gmail.html
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Kan je niet de smtp gebruiken van jouw provider transip.be?
Hier vind je wat uitleg: Wat is het adres van de SMTP-server van mijn webhosting-pakket?.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ik heb geen webhosting bij transip.be, enkel een domein...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

@ kamiel

Vanop het Telenet netwerk.
Indien je vanop het Telenet netwerk een e-mail wil versturen, met als afzender jouwnaam@jouwdomein, dan kan dit gebruikmakende van:
  • smtp server: uit.telenet.be
  • poort: 25
Telenet kan immers achterhalen vanaf welk IP-adres op haar netwerk een e-mail verstuurd werd ...

Van buiten het Telenet netwerk.
Echter ga je in de problemen komen indien je van buiten het Telenet netwerk een e-mail wil versturen, met als afzender jouwnaam@jouwdomein, gebruikmakende van bovenstaande smtp server/poort. Dat zal niet lukken.

Je zal, allicht tegen betaling, een betrouwbare smtp server dienen te vinden die toelaat om van om het even waar e-mails te versturen, met als afzender jouwnaam@jouwdomein.
Normaliter zal dit dan over een beveiligde verbinding gebeuren:
  • SSL/TLS, TLS, STARTTLS, wachtwoord (al dan niet geëncrypteerd), ...
  • gebruiken makende van een andere poort (465, 587, ...)
Het komt mij over dat TransIP voor jou hiervoor de meest aangewezen partij is.
TransIP biedt een "E-mail Only" oplossing aan.


Dit alles lijkt vervelend maar is begrijpbaar inzake het versturen van spam, phishing-e-mail, identiteitsfraude, ...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik heb verschillende websites gehost bij one.com, allen met hun eigen info@
Gewoon 1 login voor alle mail en gewoon kiezen dewelke ik wil voor verzenden, via outlook of op iphone en ipad kan ik ze gewoon direct ook uit het lijstje nemen zonder veel poespas... inkomende mail laat ik gewoon forwarden naar 1 gmail adres...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Bedankt voor de reacties.
Een domein naam betalen heb ik er nog net voor over. Maar elke maand nog €2,00 à €3,00 voor mail heb ik er niet voor over. Dan wordt het maar GMail.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

heb je goed rondgekeken?
als je reeds de domeinnaam hebt kan je bv voor 12 euro / jaar bij 1-eurohost alles neerplanten.
dan heb je een basic websiteje en je mails dat je daar kan zetten...
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

neen ik heb niet goed rond gekeken :oops:
Ik heb rap gekeken... was benieuwd of ik m'n domein ging kunnen overplaatsen doordat telenet het nog niet had vrijgegeven.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

mogelijks dat er hier nog zijn die een goedkopere oplossing weten (er zullen er altijd zijn...), maar:

- verhuis je domein naar leaseweb (iets van een 1 euro / jaar)
- neem het goedkoopste pakket bij 1-eurohost (12 euro / jaar)
voor een totaal van 13 euro / jaar heb je dan je domeinnaam, een webruimte waar je een simpele site kan opzetten, en je mailhosting.
ik vermoed niet dat je daarmee "de bank breekt" ? :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Splitter schreef:- verhuis je domein naar leaseweb (iets van een 1 euro / jaar)
Per maand zal je bedoelen ! Goedkoper is je domainname eveneens bij 1-Euro-host te nemen dan.
leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mei 2013, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Ik zit bij versio als goedkope host om mee te mailen, maar er is hier een enorm nadeel.
Regelmatig worden hun servers gebruikt om te spammen waardoor mijn emails bij gmail en hotmail weer in de spam belanden. Je kan dat dan wel oplossen door een ticket te loggen zodat ze je verhuizen naar een ander ip-adres maar toch blijft dat heel vervelend.

Momenteel ben ik aan het experimenteren met een goedkope OVH vps, als je daar OVH release 3 laat installeren op je vps heb je al een basis mailserver en imap klaar geinstalleerd. Moet dan enkel nog manueel je config wat verbeteren voor dkim enzo en firewall rules zetten etc...
Het is me hier wel nog niet gelukt om de smtp server van de VPS te gebruiken vanaf mijn thuis internet. Maar ik moet eerst nog heel wat tutorials lezen om precies te weten wat ik nog mis of verkeerd doe :-) Webbased mail gaat wel goed.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Zoho.com voor e-mail en domein bij Versio ?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Splitter schreef:voor een totaal van 13 euro / jaar heb je dan je domeinnaam, een webruimte waar je een simpele site kan opzetten, en je mailhosting.
Dat gaat je toch eerder iets in de buurt van een 30€/jaar kosten indien je de berekening goed maakt én een aanbieder kiest die een voldoende betrouwbare service aanbiedt waar je weinig tot geen omkijken naar hebt.

Bijvoorbeeld (volledige pakketten: domeinnaam + webruimte + mailhosting): Uiteraard hebben dergelijke pakketten hun eigen sterke en zwakke punten (toegewezen ruimte, aantal e-mail accounts/aliases, etc.) doch dit kan je makkelijk aanpassing mits je het juiste bedrag op tafel legt.

De cheap-as-hell aanbieders hebben meestal veel meer last van beschikbaarheid van hun services (ip-adres aangemerkt als spam adres, server "gewoon" down en dus niet bereikbaar, extreem trage respons wegens overbelaste servers, etc.) en dit kan men meestal enkel oplossen door voor een andere aanbieder te kiezen. Dat is natuurlijk ook "mogelijk" maar veel omslachtiger ...

Just my 2 cents. :wink:
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Gebruik al een hele tijd Zoho.com voor mijn Versio domeinnaam en ben erg content. Kost niets en is zeer handig. Ook met hun apps. Desnoods kan je ze op een homeserver nog koppelen met Roundcube of Rainloop mocht je de UI niet aangenaam vinden.

Ook nog kalender, documents,...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Dus voor 3,24€ (excl. BTW) per jaar (kostprijs bij versio voor een .be/.nl domein) en een gratis zoho.com e-mail account (tot 10 gebruikers) ben jij klaar. Mooi.
Hoeveel jaren gebruik je deze combinatie al succesvol?
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ach ik zal Zoho eens proberen
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als je enkel en alleen je mails wilt forwarden naar een gmailadres (dus geen mailboxen of werkende website) dan wil ik je domein wel op mijn server zetten. Kan je zelf de forwards etc aanmaken in directadmin.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

mail forward naar gmail is geen probleem, dat werkt met transip.be. Zal nog eens proberen met Zoho (maar vandaag niet meer...).
Bedankt voor het aanbod.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Is in orde via zoho.com :banana:
smtp server van zoho.com ingesteld in gmail.
Weeral eens bedankt userbase!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

BertG3 schreef: Desnoods kan je ze op een homeserver nog koppelen met Roundcube of Rainloop mocht je de UI niet aangenaam vinden.
Raad altijd zoho.com indien men gratis mail wil, maar hoe koppel je die aan roundcube bv?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Plaats reactie

Terug naar “Tutorials/Reviews”