Je eigen domeinnaam gebruiken om e-mails te versturen

Heb je vragen of opmerkingen op een van onze Tutorials of Reviews, post ze hier!
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Dit ook gevonden. https://www.ovh.nl/g1474.algemene-infor ... ing-emails

Wat ik nu nog wil is gmail gebruiken voor mn mails en dat [email protected] gebruikt wordt in gmail om mails te verzenden maw als iemand mail van ons krijgt, dit van [email protected] komt.

Hoe los ik dit nu op want het lukt me niet.
Flippi,volgens jou is dit enkel mogelijk mmet zoho?

Het kan niet enkel met ovh dan?
Mijn telenet koppelen hoeft niet meer,gezien ik momenteel alles van telenet doorstuur naar mijnnaam@mijndomein en zo in mn gmail terecht komt. Bovendien gaat telenet er binnenkort uit


Ik heb van mails nu wel alles overgezet naar gmail, nu terug overzetten naar zohozie ik niet zitten lol.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

skank schreef:Is smtp van google een oplossing? Of gaanze dan mijnnaam niet zien?
Als je 2-step verification op je account hebt ingesteld en een app-wachtwoord gebruikt als wachtwoord, zou je smtp.google.com kunnen gebruiken.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

raf1 schreef:
skank schreef:Is smtp van google een oplossing? Of gaanze dan mijnnaam niet zien?
Als je 2-step verification op je account hebt ingesteld en een app-wachtwoord gebruikt als wachtwoord, zou je smtp.google.com kunnen gebruiken.
Mm dan moet ik telkens eenwachtwoord invullen voor het checken v mn mails? Not an option vr vrouwke denk ik lol.
Anders niet dan met google?
Indien ik zoho gebruik, is het dan google die ik gebruik of zoho, maw heb ik dan 15 of 5 gig voor mn mails, of gaat op die manier, gewoon alles naar buiten via zoho maar binnen via google? Of ben ik mis?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

skank schreef:Mm dan moet ik telkens eenwachtwoord invullen voor het checken v mn mails?
Neen, eenmalig dit zo instellen zou voldoende zijn.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik heb met mijn Ovh domein bij die Google settings als login gewoon mijnnaam staan en wachtwoord is leeg.

Dus als het [email protected] zou zijn dan is Login skank en wachtwoord leeg. Probeer eens?
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

skank schreef: Flippi,volgens jou is dit enkel mogelijk met zoho?
Het is mogelijk met ZOHO, maar er zullen nog wel andere opties zijn ook vermoed ik.
Mantis
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 28 apr 2007, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Een alternatieve gratis oplossing om je domein te gebruiken op gmail: Mailgun
Verzenden en ontvangen gaat alleszins sneller dan de Zoho methode.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Mantis schreef:Een alternatieve gratis oplossing om je domein te gebruiken op gmail: Mailgun
Verzenden en ontvangen gaat alleszins sneller dan de Zoho methode.
Wil je even helpen hiermee aub
Goztow schreef:Ik heb met mijn Ovh domein bij die Google settings als login gewoon mijnnaam staan en wachtwoord is leeg.

Dus als het [email protected] zou zijn dan is Login skank en wachtwoord leeg. Probeer eens?
Helaas, ook niet met enkel naam en wachtwoord
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Deze heb je al geprobeerd neem ik aan http://help.ovh.com/EmailConfiguration
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Het is gewoon niet mogelijk om vanuit Google met de smtp-server van je provider te verzenden. Vanuit Google kan je uiteraard de smtp van je domein steken maar die vereist authenticatie. Bijgevolg zal je slechts vanaf één e-mailadres kunnen verzenden. Indien je GMail bijvoorbeeld in de mail-app van je iPhone, Android, of Outlook op pc instelt dan zal je je SMTP van je provider als uitgaande kunnen instellen en zo kan je e-mailen vanaf één gekozen e-mailadres.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

BertG3 schreef:Het is gewoon niet mogelijk om vanuit Google met de smtp-server van je provider te verzenden.
Even nuanceren: wel als je het afzenderadres gebruikt dat je hebt bij je provider (althans toch bij Telenet).
BertG3 schreef:Vanuit Google kan je uiteraard de smtp van je domein steken maar die vereist authenticatie. Bijgevolg zal je slechts vanaf één e-mailadres kunnen verzenden.
Vanuit Gmail verstuur ik:
1.mails met als afzender [email protected]
2.mails met als afzender [email protected] (via de smtp van Telenet)
3.mails met als afzender [email protected] (via de smtp van Zoho)
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik dacht dat mailgun gratis was?
Ik krijg de melding bij verzenden v mail: error 554 free accounts are for test purpose only. Please upgrade or add adress to authorized recipients..

Dan moet ik vooraf iedereen toevoegen met wie ik. Wil mailen ofzo? Ja dat gaatook niet he.

Zie screenshot van mailgun zelf
image.png
Mantis
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 28 apr 2007, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Oei da's vreemd. Krijg je die 554 error wanneer je probeert te mailen via Mailgun SMTP in gmail?
Ik ben zelf nog even ingelogd op m'n free account en ik zie nergens die limitatie staan. Misschien dat ze dit dan hebben ingevoerd voor nieuwe gebruikers :-(
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Mantis schreef:Oei da's vreemd. Krijg je die 554 error wanneer je probeert te mailen via Mailgun SMTP in gmail?
Ik ben zelf nog even ingelogd op m'n free account en ik zie nergens die limitatie staan. Misschien dat ze dit dan hebben ingevoerd voor nieuwe gebruikers :-(
Ja zodra ik mail nr een niet domein adres.
Of moet ik een credit card toevoegen en wordt hij niet aangerekend de eerste 10.000mails? Heb je dat ook gedaan?

Ik heb dit gevonden
image.png
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Is natuurlijk een andere service maar heb ook al goede zaken over mailjet gehoord. 6000 e-mails/maand

=> https://www.mailjet.com/feature/smtp-relay/

Heb eens een test account gemaakt bij MailJet. In het dashboard moet je je e-mailadressen verifiëren en dan krijg je een smtp-server met username en paswoord. Deze kan je gebruiken in Gmail en dan het e-mailadres opgeven waarmee je wil verzenden. Volgens mij is dit wat je zoekt.
Bijlagen
cab1483000442668.jpg
cab1483000376327.jpg
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

BertG3 schreef:Is natuurlijk een andere service maar heb ook al goede zaken over mailjet gehoord. 6000 e-mails/maand

=> https://www.mailjet.com/feature/smtp-relay/

Heb eens een test account gemaakt bij MailJet. In het dashboard moet je je e-mailadressen verifiëren en dan krijg je een smtp-server met username en paswoord. Deze kan je gebruiken in Gmail en dan het e-mailadres opgeven waarmee je wil verzenden. Volgens mij is dit wat je zoekt.

Dit is ook volledig gratis?
En daarmee kan ik mails sturen en ontvangen? En dit voor 4 mailadressen?
Is dit dan niet hetzelfde als die mailgun? :)


Ik zie ook net staan dat het maar 30 dagen free is
Mantis
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 28 apr 2007, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

skank schreef:
Mantis schreef:Oei da's vreemd. Krijg je die 554 error wanneer je probeert te mailen via Mailgun SMTP in gmail?
Ik ben zelf nog even ingelogd op m'n free account en ik zie nergens die limitatie staan. Misschien dat ze dit dan hebben ingevoerd voor nieuwe gebruikers :-(
Ja zodra ik mail nr een niet domein adres.
Of moet ik een credit card toevoegen en wordt hij niet aangerekend de eerste 10.000mails? Heb je dat ook gedaan?
Nope, heb ik niet moeten ingeven maar misschien is dat inderdaad al genoeg om het te doen werken?
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een tutorial hoe je een account creëert bij Zoho-mail:
http://123mobielinternet.be/forum/viewt ... &t=44&p=47

En vervolgens hoe je e-mails (van ISP of eigen domein) ontvangt en verstuurt vanuit Gmail:
http://123mobielinternet.be/forum/viewt ... &t=28&p=30
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Babbel eens met deze gasten:

Voor bedrijven: http://www.inforbusiness.com
Voor particulieren: https://www.in.be

Die doen domein-registratie en hebben een DNS alsook Mail/Web forward service waarbij die laatste gratis is.
Dus kan je gewoon je domein mail laten forwarden naar eender waar je het wenst.
En ja zoveel emailadressen op je domein als je wenst, maakt niks uit, immers je beheerd je eigen domein zoals jij wenst.

Ik gebruik die gasten al jaren en die rekenen niet meer dan de domein-kosten, de rest is gratis.
Komt op iets van 15 euro per domein per jaar.

Verzenden doe je gewoon langs de SMTP naar keuze, kan Google zijn of je eigen provider.
Zolang je geen spam wil verzenden ga je geen problemen hebben.

Waarom zou je allerlei dure of moeilijke constructies gebruiken? :banana:
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Geert-Jan schreef:Waarom zou je allerlei dure of moeilijke constructies gebruiken? :banana:
Omdat hij ook wil verzenden of replyen met zijn domein e-mail en dit met verschillende devices.
Gaat niet via de provider en ook niet gratis via Google.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Sorry maar dat gaat wel en ja het gaat ook via Google.
Waarom zou dat niet gaan?

Ik doe dit al heel lang zo zonder enige probleem.

Je hoeft namelijk helemaal geen domein aan een SMTP-server te hangen om te versturen.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Geert-Jan schreef:Sorry maar dat gaat wel en ja het gaat ook via Google.
Waarom zou dat niet gaan?

Ik doe dit al heel lang zo zonder enige probleem.

Je hoeft namelijk helemaal geen domein aan een SMTP-server te hangen om te versturen.
Hij wil een mail gericht aan [email protected] ook beantwoorden met datzelfde adres.
Dit kan niet via Gmail tenzij je 4 € per maand betaalt voor G Suit. Vroeger kon je dit wel gratis, misschien ben je nog bij de gelukkigen die er vroeger op ingegaan is.

Via zijn ISP is ook geen optie omdat hij Gmail wil gebruiken naar ik begrepen heb.
Ik spreek nu enkel over Telenet, maar een bericht verzenden met je domein e-mail als afzender via de smtp van Telenet kan enkel als je verbonden bent met het netwerk van Telenet, bijv. met Outlook vanaf je PC thuis. Het lukt dus niet via Telenet's smtp vanuit Gmail.

Hij zoekt dus een andere smtp waarmee het wel mogelijk is om gratis vanuit bijv. Gmail domein e-mail te verzenden. Zou dus mogelijk zijn met Zoho, Mailgun of Mailjet, zij het met beperkingen bij de gratis formules van deze 3 services.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Flippi schreef:
Geert-Jan schreef:Sorry maar dat gaat wel en ja het gaat ook via Google.
Waarom zou dat niet gaan?

Ik doe dit al heel lang zo zonder enige probleem.

Je hoeft namelijk helemaal geen domein aan een SMTP-server te hangen om te versturen.
Hij wil een mail gericht aan [email protected] ook beantwoorden met datzelfde adres.
Dit kan niet via Gmail tenzij je 4 € per maand betaalt voor G Suit. Vroeger kon je dit wel gratis, misschien ben je nog bij de gelukkigen die er vroeger op ingegaan is.

Via zijn ISP is ook geen optie omdat hij Gmail wil gebruiken naar ik begrepen heb.
Ik spreek nu enkel over Telenet, maar een bericht verzenden met je domein e-mail als afzender via de smtp van Telenet kan enkel als je verbonden bent met het netwerk van Telenet, bijv. met Outlook vanaf je PC thuis. Het lukt dus niet via Telenet's smtp vanuit Gmail.

Hij zoekt dus een andere smtp waarmee het wel mogelijk is om gratis vanuit bijv. Gmail domein e-mail te verzenden. Zou dus mogelijk zijn met Zoho, Mailgun of Mailjet, zij het met beperkingen bij de gratis formules van deze 3 services.
Dat is onzin, want je doet een verificatie op de SMTP-server en zet gewoon je eigen domein in je return adres en afzender.
Maar ik vermoed dat die WEBMAIL wil doen, en dan heb je geen keuze.
Als je gewoon Thunderbird doet gaat het perfect, langs je provider alsook langs Google.
Iets zegt me dat die kwibus een krent is die zelf geen enkele moeite wil doen.

Anders begint die toch een eigen smtp/pop server, zo moeilijk is dat nu ook weer niet, ik heb ook een eigen domein en eigen server hier thuis draaien.
Is geen enkel probleem.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Dat zei ik toch al Geert-Jan ?

skank schreef:
BertG3 schreef:Het probleem is dat je bij OVH enkel via hun smtp server kan mailen via het e-mailadres dat je gebruikt als mailhosting bij hen.

Kan je je e-mails niet lokaal zetten en sturen via de smtp server van Telenet ?

Oei, dus dat gaat niet?
Ik wil niks meer lokaal he, enkel googl. Ik overigens weg van telenet , dus vul die dan ook niet graag meer in.
Wat is de oplossing da? Ze moetenkel zien dat het VAN "[email protected]" komt

Is smtp van google een oplossing? Of gaanze dan mijnnaam niet zien?
BertG3 schreef:Het is gewoon niet mogelijk om vanuit Google met de smtp-server van je provider te verzenden. Vanuit Google kan je uiteraard de smtp van je domein steken maar die vereist authenticatie. Bijgevolg zal je slechts vanaf één e-mailadres kunnen verzenden. Indien je GMail bijvoorbeeld in de mail-app van je iPhone, Android, of Outlook op pc instelt dan zal je je SMTP van je provider als uitgaande kunnen instellen en zo kan je e-mailen vanaf één gekozen e-mailadres.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Geert-Jan schreef:
Flippi schreef:
Geert-Jan schreef:Sorry maar dat gaat wel en ja het gaat ook via Google.
Waarom zou dat niet gaan?

Ik doe dit al heel lang zo zonder enige probleem.

Je hoeft namelijk helemaal geen domein aan een SMTP-server te hangen om te versturen.
Hij wil een mail gericht aan [email protected] ook beantwoorden met datzelfde adres.
Dit kan niet via Gmail tenzij je 4 € per maand betaalt voor G Suit. Vroeger kon je dit wel gratis, misschien ben je nog bij de gelukkigen die er vroeger op ingegaan is.

Via zijn ISP is ook geen optie omdat hij Gmail wil gebruiken naar ik begrepen heb.
Ik spreek nu enkel over Telenet, maar een bericht verzenden met je domein e-mail als afzender via de smtp van Telenet kan enkel als je verbonden bent met het netwerk van Telenet, bijv. met Outlook vanaf je PC thuis. Het lukt dus niet via Telenet's smtp vanuit Gmail.

Hij zoekt dus een andere smtp waarmee het wel mogelijk is om gratis vanuit bijv. Gmail domein e-mail te verzenden. Zou dus mogelijk zijn met Zoho, Mailgun of Mailjet, zij het met beperkingen bij de gratis formules van deze 3 services.
Dat is onzin, want je doet een verificatie op de SMTP-server en zet gewoon je eigen domein in je return adres en afzender.
Maar ik vermoed dat die WEBMAIL wil doen, en dan heb je geen keuze.
Als je gewoon Thunderbird doet gaat het perfect, langs je provider alsook langs Google.
Iets zegt me dat die kwibus een krent is die zelf geen enkele moeite wil doen.

Anders begint die toch een eigen smtp/pop server, zo moeilijk is dat nu ook weer niet, ik heb ook een eigen domein en eigen server hier thuis draaien.
Is geen enkel probleem.

Kwibus, krent? Spreek over jezelf.
Ondertussen werkt alles dankzij mailgun.
Met dank aan mantis en gert voor de hulp.
Los van andere krenten.

Was mijn vraag dan zo moeilijk/onduidelijk?

Ik wil een eigen domein en 4 google accounts omvan daaruit te ontvangen en verzenden op 4 eigen domeinadressen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Iets zegt me dat deze tutorial toch niet meer helemaal in to date is. Kan iemand dat mss eens testen?
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Goztow, ik heb hem gevolgd he, en liep vast omdat je niet kan verzenden in naam v je domein. Ik denk dat je best mailgun erbij betrekt..
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Zijn er hier nog mensen die sinds gisteren middag geen mails meer kunnen ontvangen via eigen domeinnaam en zohomail? Ik heb nu de mx records aangepast bij TransIP aan de hand van wat ze opgeven bij zohomail, en nu werkt het weer. Blijkbaar wijzigen ze dit bij zohomail? 't is al de 2de keer in ongeveer anderhalf jaar denk ik dat ik dit moet doen.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Nee, bij mij niet. Ik zit al een heel lange tijd bij Zoho en heb dit nog nooit moeten doen. Mijn domeinnaam zit ook bij TransIP. Een andere domeinnaam van mij zit bij Versio en daar heb ik ook geen problemen.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

En vroeger kon ik mails ontvangen op "eenderwat"@mijndomein.be . Terwijl dit nu enkel nog op [email protected] is, zoals m'n mail bij zoho is ingesteld.
Ik heb dan nog een ander domein dat ik eigenlijk niet gebruik, maar mails die op dit domein toekomen worden geforward naar m'n gmail. en daar kan ik wel nog naar "eenderwat"@mijndomein.be mailen, alles komt toe.
Nu, ik ben al tevreden dat ik weer mails kan ontvangen op m'n gebruikelijke mailadres. De rest speelt eigenlijk geen rol.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Je moet een catch-all instellen. In je control panel onder mail administration - org settings. Daar kan je kiezen aan welk e-mailadres je de cath-all koppelt.

Bij mij is dat [email protected] => als je dan mailt naar [email protected] komt dat binnen op [email protected]

Zonder catch-all werkt dat bij mijn weten niet.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Naamloos.jpg
ik zal het even navragen bi TransIP, er moet daar toch iets fout lopen vermoed ik.
@BertG3, heb jij dan ook een mail account bij TransIP?
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Ik heb twee domeinnamen bij Xenius en mail bij Zoho en alles werkt hier nog naar behoren. Net even getest en zowel op mijn gebruikelijke adres als op mijn catch all komt alles nog correct aan.

Ook na het instellen nooit nog de DNS records moeten aanpassen btw. Gewoon MX en zo ingesteld zoals Zoho aangaf en daarna de catch all bij hen ingesteld.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

ik heb nu de catch all bij Zoho ingesteld en nu werkt het wel. In het nederlands is dit wel "alle ondervangen"
Bedankt :beerchug:
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Froggy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 jul 2018, 02:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

Wat in de tutorial kan toegevoegd worden is het instellen van een SPF-record om te voorkomen dat je verstuurde mail bij de spam komt van de ontvanger:
Als je via een smtp-server met een andere domeinnaam verstuurt dan dit van het mailadres dat je als afzender gebruikt:
bijvoordbeeld: je stuurt via de servers van google (smtp.gmail.com ofzo) en je mail adres is [email protected]
gaan veel spamfilters geneigd zijn om dit als spam te markeren.

Als je MX-records zijn ingesteld op dezelfde domeinnaam (zoals smtp.gmail.com) zal deze kans veel kleiner zijn, maar in het geval van gmail is dit al niet zo (dat verwijst naar gmail-smtp-in.l.google.com) .

In het SPF-record (eigenlijk een specifiek TXT-record) van je DNS van je domeinnaam, kan je aangeven met welke (smtp-)servers je mails verzendt met deze domeinnaam (bijvoorbeeld smpt.gmail.com). Je spam-score is nu veel lager, de kans dat je mail als spam gemarkeerd zal worden is dus kleiner.
Iemand die jouw mail-adres als afzender gebruikt en via een andere server stuurt (een spammer of scammer,...) zal sneller gezien worden als spam.

Hoe je je SPF-records kan instellen kan je vinden op o.a. https://support.combell.com/nl/wat-is-e ... anmaken/77
Dit zijn wel specifiek de instellingen voor Combell. Deze moet je uiteraard vervangen door de server die voor jou van toepassing zijn.
Shinza
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2018, 11:43

Beetje threadomancy maar ik heb eigenlijk dezelfde vraag en de aangeboden oplossingen lijken niet (meer gratis) te werken.

Wat wil ik bereiken:
emails versturen komende van [email protected] via (bv.) telenet of gmail/outlook

Ik heb uiteraard toegang tot de DNS records van mijn domein, de domein seller laat forwarding toe (alles gestuurd naar [email protected] sturen ze door naar gewenst email adres) maar voor het gebruiken van hun smtp moet je een apart hostingpakket kopen.

Mailgun vereist blijbkaar een CC en Zoho is niet meer gratis.

Kan dit nog? Iemand een oplossing?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Gewoon hosting kopen? Meer heb je niet nodig uiteindelijk?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Google even op 'free smtp server', er zijn er verschillende. Als het aantal mails niet te groot is, is het meestal gratis.
Shinza
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2018, 11:43

Thanks got it working.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Vermoedelijk zijn er hier nog mensen die de gratis mailserver van Zoho gebruiken?
Ik heb vandaag pas ondervonden dat ik sinds een 4-tal dagen geen mails meer ontvang!
Oorzaak is voor mij onbekend... Mensen krijgen geen mail dat de mail niet afgeleverd is. Op de mailserver van Zoho zelf staan ze ook niet.
Ik heb nu voorlopig maar een betalende mailserver bij Transip waar ook m'n domeinnaam zit.

Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem?
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Plaats reactie

Terug naar “Tutorials/Reviews”