Handleiding VOIP: OVH

eternum
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2757
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 536 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 600 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor eternum » 29 Jul 2014, 16:51

bitbite schreef:Halvelings hieraan gekoppeld: in mijn ervaring is de OVH kwaliteit is over 't algemeen goed (tot zeer goed) maar soms heb je miserie.

Mijn ervaring met OVH is dat de gesprekken over een BGC VDSL2 lijntje altijd goed zijn.

OVH over een Telenet lijntje geeft soms kwalitatief minder goede gesprekken. Ook in de "niet drukke" uren.
Waarbij het dan ook nog eens echt opvalt dat dit zich meestal voordoet indien men naar een Telenet nummer belt.
Afbeelding

Michael
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 08 Mar 2011
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Michael » 11 Sep 2014, 21:35

Weet iemand of er een manier was om sneller die overdracht te regelen via OVH? ipv te wachten tot als die bevestigingsbrief komt?

johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2173
Lid geworden op: 23 Mar 2009
Bedankt: 125 keer
Uitgedeelde bedankjes: 562 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor johcla » 11 Sep 2014, 21:46

Er is inderdaad een snellere manier, ik heb die eens gepost hier. De code die in je brief staat, vindt je ook online. En de url waar je die moet ingeven, staat ergens in dit topic. Ik zit nu wel op mijn phone te typen, dus kan nu niet zoeken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Michael
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 08 Mar 2011
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Michael » 12 Sep 2014, 12:51

Intussen gevonden, auth.ovh.com

Kan dit in principe direct na de aanvraag worden ingevoerd? Dus verwerking zelfde dag?

johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2173
Lid geworden op: 23 Mar 2009
Bedankt: 125 keer
Uitgedeelde bedankjes: 562 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor johcla » 13 Sep 2014, 22:59

Je kan het al meteen ingeven.
Operatoren hebben wel enkele dagen tijd om de overdracht uit te voeren, dus het is niet echt 'verwerking zelfde dag'.

Gebruikersavatar
edon
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 Jul 2011
Bedankt: 2 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor edon » 31 Dec 2014, 11:03

Ik probeer een account aan te maken, maar als ik bij het betalingsgedeelte terecht kom dan kan ik enkel kiezen voor 'Paiement par prélèvement automatique' waaronder ik domiciliëring versta. Weet iemand hoe je bvb via Paypal kan betalen?

Alvast bedankt

powaq
Pro Member
Pro Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 16 Sep 2008
Bedankt: 32 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor powaq » 31 Dec 2014, 11:19

Paypal doen ze niet denk ik. Ik betaal gewoon automatisch via credit card.

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1789
Lid geworden op: 29 Jan 2004
Bedankt: 152 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Tomsworld » 31 Dec 2014, 14:17

Paypal gaat wel hier gebeurd het zo heb paypal & cc geconfigureerd maar hij neemt altijd paypal, weet alleen niet meer hoe het gebeurd is. Ik denk via de oude manager 3 en automatisch betalen.
Provider: Belgacom comfort VDSL2 100/20 Vectoring & DLM enabled ( Abbo 100/6 ) + Telenet Bussiness 240 ( Test )
Netwerk: BBox3 (Sagem), Unifi Edgerouter Lite, 2 x UniFi® AP AC Pro 's + switches Voip: Voip Ovh + 3*net
Tv: BGC TV met decoder v4 + v5

Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 28 Dec 2008
Bedankt: 245 keer
Uitgedeelde bedankjes: 331 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Kenw00t » 17 Mei 2015, 11:44

De handleiding is ondertussen 3 jaar oud en is in principe nog bruikbaar, maar mag toch hier en daar een update krijgen (misschien nieuwe screenshots?).

Ook de draadloze telefoon is geen C610 IP meer, maar een C530 IP.
Hier de links voor de handleidingen:
beknopt
uitgebreid

Verder is mij opgevallen dat, gelijk welke telefoonzone ik kies bij de bestelling, ik enkel uit een lijst postcodes kan selecteren in de omgeving van Hasselt. Blijkbaar is er dus iets kapot of moet ik dit na bestelling laten corrigeren?
Proximus Internet Comfort + TV @ Fritz!Box 7360 v2 6.52 @ 85/15
Orange @ Sony Xperia Z3 Compact

Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 Mar 2004
Bedankt: 52 keer
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Flup » 17 Mei 2015, 12:01

2 maand geleden nog telefoonnummer (onder mijn account) besteld voor mijn ouders. Gewoon op hun adres en dat is geen postcode in hasselt.
Recent probleem dus?
Handleiding is zeker geen overbodige luxe bij OVH. Ik heb hier veel info uit het forum kunnen halen maar alles bundelen in de startpost hier zou leuk zijn (met screenshots enz).
Alleen zegt OVH al een lange tijd de oude manager te sluiten..als dat gebeurd moet die oefening weer opnieuw gebeuren (screenshots enz..)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV

Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 28 Dec 2008
Bedankt: 245 keer
Uitgedeelde bedankjes: 331 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Kenw00t » 17 Mei 2015, 12:15

Heb een andere browser geprobeerd en daar is het ook van dat. Het probleem lijkt zich echter niet bij alle telefoonzones voor te doen. Kan iemand anders eens proberen met telefoonzone Aalst (053) ?
Proximus Internet Comfort + TV @ Fritz!Box 7360 v2 6.52 @ 85/15
Orange @ Sony Xperia Z3 Compact

Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 28 Dec 2008
Bedankt: 245 keer
Uitgedeelde bedankjes: 331 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Kenw00t » 18 Jul 2015, 17:46

Het probleem is er nog steeds en ondertussen begint een bestelling zich toch op te dringen...

Kan iemand anders eens een simulatie doen door een nummer te bestellen in zone 053, en daarna te kijken of postcode 9300 in het lijstje staat? Als ik nu 053 kies, dan is het alleen mogelijk om postcodes tussen 3500 en 3990 te kiezen (zie schermafdruk hieronder). :x

Of kan iemand me helpen dit probleem aan te kaarten bij OVH, want mijn Frans is nogal behaard. :|

Afbeelding
Proximus Internet Comfort + TV @ Fritz!Box 7360 v2 6.52 @ 85/15
Orange @ Sony Xperia Z3 Compact

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4222
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 532 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Jack Daniels » 18 Jul 2015, 17:59

powaq schreef:Paypal doen ze niet denk ik. Ik betaal gewoon automatisch via credit card.

Mijn OVH factuur wordt elke maand betaald via een bestendige opdracht bij PayPal.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3637
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1280 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor raf1 » 18 Jul 2015, 20:13

Kenw00t schreef:Of kan iemand me helpen dit probleem aan te kaarten bij OVH, want mijn Frans is nogal behaard.

Allez, eerst in het Nederlands:
Er zit een bug in de bestelmodule op jullie website https://www.ovhtelecom.fr/commande/telephonie.cgi. Wanneer ik een Ligne VoIP Découverte wil bestellen in de zone Aalst(053) in België kan ik in het volgende scherm alleen een woonplaats selecteren in de zone Hasselt(011) in België. Kunnen jullie deze bug zo snel mogelijk oplossen alstublieft? Ik zou graag zo snel mogelijk een telefoonlijn kunnen bestellen in regio Aalst in België.


Daarna even bovenstaande tekst door https://translate.google.com/#auto/fr/ halen en de machinefouten corrigeren met de Franse kennis die iedere Belg normaliter heeft:

Il y a un bug dans le module de commande sur votre site https://www.ovhtelecom.fr/commande/telephonie.cgi. Quand je veux commander une Ligne VoIP Découverte dans la zone Alost (053) en Belgique, je ne peux pas sélectionner une résidence dans la région de Hasselt (011) en Belgique dans l'écran suivant. Pourriez-vous résoudre ce bug aussi vite que possible s'il vous plaît? Je voudrais commander une ligne de téléphone dans la région d'Alost en Belgique le plus vite que possible.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4222
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 532 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Jack Daniels » 18 Jul 2015, 20:30

Ik heb zelf eens gekeken en er zijn nog maar weinig zonenummers bij OVH. Dat was wel even anders toen ik mijn lijn bij OVH heb besteld. Zelfs Dendermonde stond er tussen. En dat moest ik hebben ook.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 28 Dec 2008
Bedankt: 245 keer
Uitgedeelde bedankjes: 331 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Kenw00t » 18 Jul 2015, 20:49

Raf, bedankt om te helpen.

Jack, volgens mij is Dendermonde (052) nog steeds beschikbaar? Ik kan het althans invullen:

Afbeelding
Proximus Internet Comfort + TV @ Fritz!Box 7360 v2 6.52 @ 85/15
Orange @ Sony Xperia Z3 Compact

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4222
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 532 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Jack Daniels » 18 Jul 2015, 21:15

@ken: de vertaling van Raf klopt niet, er zit een bug in. Je moet dit stukje "je ne peux pas sélectionner une résidence" vervangen door "je peux uniquement sélectionner une résidence...". Zoals Raf het schrijft is het "ik kan geen woonplaats selecteren in regio Hasselt". En dat moet natuurlijk zijn "ik kan alleen maar een woonplaats selecteren in Hasselt...."
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1789
Lid geworden op: 29 Jan 2004
Bedankt: 152 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Tomsworld » 19 Jul 2015, 09:01

Typ gewoon 053 in in nummer dat werkt dan kan ik een nummer aalst toevoegen.

Je moet zone nummer ingeven niet de postcode.
Provider: Belgacom comfort VDSL2 100/20 Vectoring & DLM enabled ( Abbo 100/6 ) + Telenet Bussiness 240 ( Test )
Netwerk: BBox3 (Sagem), Unifi Edgerouter Lite, 2 x UniFi® AP AC Pro 's + switches Voip: Voip Ovh + 3*net
Tv: BGC TV met decoder v4 + v5

Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 28 Dec 2008
Bedankt: 245 keer
Uitgedeelde bedankjes: 331 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Kenw00t » 19 Jul 2015, 20:17

Dat doe ik ook, het probleem stelt zich 2 stappen verder als je je adres moet invullen. Men geeft daar voor zone 053 een totaal verkeerde lijst met postcodes en gemeenten.

@Jack: bedankt voor de correctie, maar ik had het helaas zo al doorgestuurd. Ik hoor wel of ze nog verduidelijking nodig hebben.
Proximus Internet Comfort + TV @ Fritz!Box 7360 v2 6.52 @ 85/15
Orange @ Sony Xperia Z3 Compact

Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 28 Dec 2008
Bedankt: 245 keer
Uitgedeelde bedankjes: 331 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Kenw00t » 21 Jul 2015, 20:02

Ik ben al iets verder geraakt aangezien die gegevens op dat scherm blijkbaar later ingevuld kunnen worden via de manager als ik het goed begrijp (checkbox):

Afbeelding

Enkele schermen verder krijg ik echter onderstaande opeenvolgende schermen. Deze komen net na de stap waar je contactpersonen kan ingeven voor Admin/Tech/Factuur. Blijkbaar laten ze mij dus een betalingsmodus kiezen, maar... ik krijg enkel het formulier voorgeschoteld voor domiciliëring ??? Verbeter me aub indien ik iets foutief interpreteer. Screenshots zijn deze keer genomen met alle beschikbare knoppen op het scherm.

Afbeelding

Afbeelding
Proximus Internet Comfort + TV @ Fritz!Box 7360 v2 6.52 @ 85/15
Orange @ Sony Xperia Z3 Compact

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1913
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 102 keer
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor lacer » 23 Jul 2015, 14:33

Een maand geleden voor iemand 't een en ander geregeld om haar een ander OVH telefoonnummer te geven.
Moest dan een nieuw lijn bestellen en koppelen aan bestaand account.
Uiteraard moest dan een nieuwe betaling overgemaakt worden en voor aanmaak lukte het met Pay-Pal, maar nadien werd ook alleen maar gevraagd achter een domiciliëring.
Bon voor de persoon voor wie het moest opgesteld worden was dat geen enkel probleem, maar kan mij voorstellen dat daar niet iedereen gelukkig mee is.
Ikzelf betaal elke maand automatisch via Pay-Pal.

Een off-topic tip: De Gigaset C530IP staat nu in de Makro voor 69 €.
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 2B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 16.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1789
Lid geworden op: 29 Jan 2004
Bedankt: 152 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Tomsworld » 23 Jul 2015, 15:07

C530 IP staat bij Ovh voor 80 euro , wel waarborg dus als je je contract op zegt krijg je het terug en ik veronderstel dus eeuwig garantie.
Provider: Belgacom comfort VDSL2 100/20 Vectoring & DLM enabled ( Abbo 100/6 ) + Telenet Bussiness 240 ( Test )
Netwerk: BBox3 (Sagem), Unifi Edgerouter Lite, 2 x UniFi® AP AC Pro 's + switches Voip: Voip Ovh + 3*net
Tv: BGC TV met decoder v4 + v5

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3447
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 220 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor satsurfer » 05 Sep 2015, 19:51

1) kan je timebased dialing rules instellen in de siemens 530IP? dus vb. tot 16 u. bellen naar gsm's met FVD, en na 16 u. via de telenetlijn. naar vaste nr's bellen via OVH voor 16 u.
2) zou mijn ouders hun nr. niet porteren, kan je, mocht OVH niet genoeg kwaliteit bieden qua 'voice quality'....gewoon het abbo opzeggen, en de telefoon behouden? (je hebt immers 80 € betaald). voorlopig staat hij overal duurder. :?

Fritzbox is geen optie, daar die geen 'time based dialing rules' aankan....dus moet 'out of the box' plug & play zijn (door mij in te stellen).

BertG3
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1400
Lid geworden op: 27 Okt 2014
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor BertG3 » 05 Sep 2015, 20:14

satsurfer schreef:1) kan je timebased dialing rules instellen in de siemens 530IP? dus vb. tot 16 u. bellen naar gsm's met FVD, en na 16 u. via de telenetlijn. naar vaste nr's bellen via OVH voor 16 u.
2) zou mijn ouders hun nr. niet porteren, kan je, mocht OVH niet genoeg kwaliteit bieden qua 'voice quality'....gewoon het abbo opzeggen, en de telefoon behouden? (je hebt immers 80 € betaald). voorlopig staat hij overal duurder. :?

Fritzbox is geen optie, daar die geen 'time based dialing rules' aankan....dus moet 'out of the box' plug & play zijn (door mij in te stellen).

Ik bel hier 24/24 altijd met OVH. Als je de G711 codec vastzet is dit perfecte kwaliteit.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3447
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 220 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor satsurfer » 05 Sep 2015, 20:18

bedankt, da's juist de fun dat je 6 sipaccounts kan invoeren en hij automatisch kiest... :-D

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3447
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 220 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor satsurfer » 18 Sep 2015, 16:25

Tomsworld schreef:C530 IP staat bij Ovh voor 80 euro , wel waarborg dus als je je contract op zegt krijg je het terug en ik veronderstel dus eeuwig garantie.

http://www.amazon.de/Gigaset-Hybrid-Dect-Schnurlostelefon-analog-Anrufbeantworter-schwarz/dp/B00TG2BHBO/ref=dp_ob_title_ce
71 € +/- incl. verzending. en laatste nieuwe model. Misschien beter om dan gewoon het abbo los te bestellen. :-D

bartlimb
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 Jan 2013
Locatie: Limburg
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor bartlimb » 18 Sep 2015, 17:50

Heb nu ook de C530 IP via OVH.

Ik had een een tijdje terug een probleem met mijn Siemens C610ip van OVH en gewoon kunnen switchen naar de nieuwe versie zonder meerprijs.

Ik moest bij het wisselen wel de prijs van het nieuwe toestel voorschieten maar kreeg na het terugsturen van het defecte toestel onmiddellijk mijn waarborg terug.

Het viel me ook op dat op de waarborg van het toestel bij OVH geen BTW wordt verekend, dat scheelt dan ook weer 21% :-)

Ik heb OVH VOIP sinds 2012 en ben nog steeds een heel tevreden klant.

leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 13 Mei 2013
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor leohein » 21 Sep 2015, 15:20

Ik heb mijn waarborg van 80 eur teruggehad op mijn OVH account. Maar ik vind nergens een functie om dit over te schrijven naar mijn PayPal of bankrekening. Weet er iemand waar deze functie zit in het klantenportaal ?

Van OVH heb ik volgene info ontvangen, maar ik vind het niet terug :oops:
Tout est en ordre et la totalité de votre caution vous sera restituée dans
les jours qui suivent. Elle sera créditée sur votre compte OVH, accessible
à partir de votre espace Client Télécom > Facturation > Mon Compte OVH.
Vous pouvez à tout moment procéder à un transfert vers votre compte
bancaire depuis votre espace client
.
--> maar ja, waar zit die functie, oude of nieuwe manager ?

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3447
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 220 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor satsurfer » 21 Sep 2015, 16:58

bartlimb schreef:Ik had een een tijdje terug een probleem met mijn Siemens C610ip van OVH en gewoon kunnen switchen naar de nieuwe versie zonder meerprijs.
Ik heb OVH VOIP sinds 2012 en ben nog steeds een heel tevreden klant.

Dus na de wettelijke waarborperiode van 2 jaar nog een vervangtoestel gekregen? :-D Zou hem liever zelf nieuw kopen, maar als ze levenslang garantie geven....

bartlimb
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 Jan 2013
Locatie: Limburg
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor bartlimb » 22 Sep 2015, 00:22

satsurfer schreef:
bartlimb schreef:Ik had een een tijdje terug een probleem met mijn Siemens C610ip van OVH en gewoon kunnen switchen naar de nieuwe versie zonder meerprijs.
Ik heb OVH VOIP sinds 2012 en ben nog steeds een heel tevreden klant.

Dus na de wettelijke waarborperiode van 2 jaar nog een vervangtoestel gekregen? :-D Zou hem liever zelf nieuw kopen, maar als ze levenslang garantie geven....


Toestel was van mei 2012 en ik heb hem teruggestuurd in februari 2015 en ik heb die 80 euro zonder problemen terug gekregen. Dus toch meer als 2,5 jaar gebruikt zonder er iets aan uit te geven. Als ik hem gekocht had moeten hebben was garantie vervallen en moest ik een nieuwe aanschaffen.

Restitution d'une caution 1 0,00 € 0,00 €
Remboursement caution Téléphone
Siemens C610IP
1 -80,00 € -80,00 €
Sous total -80,00 €
CAUTION -80,00 €

bartlimb
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 Jan 2013
Locatie: Limburg
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor bartlimb » 22 Sep 2015, 01:03

leohein schreef:Ik heb mijn waarborg van 80 eur teruggehad op mijn OVH account. Maar ik vind nergens een functie om dit over te schrijven naar mijn PayPal of bankrekening. Weet er iemand waar deze functie zit in het klantenportaal ?

Van OVH heb ik volgene info ontvangen, maar ik vind het niet terug :oops:
Tout est en ordre et la totalité de votre caution vous sera restituée dans
les jours qui suivent. Elle sera créditée sur votre compte OVH, accessible
à partir de votre espace Client Télécom > Facturation > Mon Compte OVH.
Vous pouvez à tout moment procéder à un transfert vers votre compte
bancaire depuis votre espace client
.
--> maar ja, waar zit die functie, oude of nieuwe manager ?


Je moet dit doen in de oude manager V3
https://www.ovh.com/managerv3/telephony2-main.pl

Eerst naar GROUP gaan, dus niet onder LINE of NUMBER, daarna "Billing" (links onderaan) -> "Payment by Transfer" -> "Manage"

You can make a transfer with the amount of your choice from your OVH customer account to a bank account. Please note that only the amounts produced by transfers and reimbursements are available.

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3981
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Ken » 30 Sep 2015, 09:34

Ze gaan alle oude managers eind volgende week stopzetten en alle klanten verplichten met de nieuwste te werken.
Al moet ik zeggen dat ik met de nieuwste manager nog altijd mijn SIP lijnen en nummers kan beheren :'-(
@Work Telenet Business Fibernet 200/25. @Home Orange Love Internet+TV + boost 200/20, Orange Arend Pro+Huawei Honor9

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1913
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 102 keer
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor lacer » 30 Sep 2015, 17:10

NIET kan beheren bedoel je :wink:

Moet je mij eens vertellen hoe ik white en black-list kan beheren ?
Tijdsduur vooraleer het antwoordapparaat werkt
Te gebruiken mail adresen bij het versturen van gemiste gesprekken (bij mij 2)
enz...
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 2B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 16.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3060
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 260 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor wied » 30 Sep 2015, 17:16

ja, die twee managers bestaan al maanden/jaren naast mekaar :-(
Proximus Start, OVH, Tempo Easy, Scarlet Red, FTA DVB-T/S2, Netflix

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3981
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Ken » 30 Sep 2015, 18:15

lacer schreef:NIET kan beheren bedoel je :wink:

Moet je mij eens vertellen hoe ik white en black-list kan beheren ?
Tijdsduur vooraleer het antwoordapparaat werkt
Te gebruiken mail adresen bij het versturen van gemiste gesprekken (bij mij 2)
enz...

NIET inderdaad, met de v4 manager voor VoIP kan je die black & white list beheren hoor in Filtrage d'appel.

't Wordt echt eens tijd dat alles in één manager staat :p
@Work Telenet Business Fibernet 200/25. @Home Orange Love Internet+TV + boost 200/20, Orange Arend Pro+Huawei Honor9

kippewit
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 Jul 2011
Bedankt: 2 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor kippewit » 30 Sep 2015, 18:25

Ik wou dat ik "filtrage d'appel" ergens zie staan. Ik zie in de nieuwe manager enkel

"Mes services
Aucun service trouvé"

Iemand een stap-voor-stap handleiding om aan die blacklist en andere functies te geraken?

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1913
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 102 keer
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor lacer » 30 Sep 2015, 19:22

Klik dan bovenaan door naar de oude manager, dat werkt nog uitstekend.
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 2B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 16.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3981
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Ken » 12 Okt 2015, 17:07

Even ter verduidelijking, ik had met OVH via hun mailinglist contact met hen, de oude manager voor VoIP blijft bestaan tot alles in de nieuwe geïntegreerd is vanaf de nieuwe kan je naar de oude gaan via de link die er vermeld staat.
@Work Telenet Business Fibernet 200/25. @Home Orange Love Internet+TV + boost 200/20, Orange Arend Pro+Huawei Honor9

AfAX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 7 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor AfAX » 23 Feb 2016, 18:54

Enkel ter info: Had me verleden week donderdag tijdens mijn bestelling dus ook laten vangen om aan te vinken dat ik wou kunnen gebruik maken van het recht tot opzegging van de bestelling. Vermits ik erna gelezen had dat je dan langer moet wachten om het nummer te bekomen heb ik vrijdagmorgen een berichtje gestuurd dat ik afzag van dat recht, maar blijkbaar helpt het niet om hun proces snel af te handelen zoals het blijkbaar gebeurt als je bij de bestelling geen aanspraak maakt op dat recht.
Nog een paar daagjes geduld voor mij dus ;-).

blaatpraat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 Jan 2014
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor blaatpraat » 24 Feb 2016, 16:52

Ben van plan om over te stappen naar een VOIP omgeving.
Aan het twijfelen tussen OVH en Weepee, maar ik neig eerder naar OVH op dit moment.

Vragen die ik heb over OVH:
1. Kan ik gewoon een abo aangaan, thuis alles instellen, en pas daarna overgaan tot een portatie van m'n nummer (waarbij ik weet dat ik nog 2-3 weken moet wachten)? Of moet ik meteen doorgeven dat ik m'n nummer wil overdragen?
2. Als je een fysieke fax hebt, die op dit moment samen met de gewone telefoon op 1 lijn zit, zal dit dan nog werken?
Ik weet dat OVH een e-fax systeem heeft, waar ik misschien wel naartoe zal overstappen uiteindelijk, maar voor nu.
Ik weet dat ik een ATA nodig heb, om dit analoge signaal om te vormen. Maar zal dit werken, of niet?

Ik ben van plan om thuis een VOIP server op te zetten (redelijk wat ervaring mee), die te laten SIP trunken naar OVH (ik ga er toch van uit dat OVH via SIP werkt), en op deze server m'n telefoon te laten inloggen, maar ook smartphone apps zodat ik op locatie ook met m'n vaste lijn kan bellen (en opgebeld worden). Mocht er op m'n tweede vraag positief geantwoord worden (dat een fax dus kan), lukt dit dan ook in zo'n opstelling?


Terug naar “Tutorials/Reviews”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast