Handleiding VOIP: OVH

eternum
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2762
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 537 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 600 keer

Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor eternum » 28 Apr 2012, 22:56

fluppie schreef:Dit is inderdaad nog wat anders,ik heb jouw link even bekeken,maar U zegt' en dat bestaat nu reeds op de Belgische telefoniemarkt'.
Kan U mij (ons) even uitleggen hoe dit dan in zijn werk moet gaan??

In deze thread (OVH: DID in België), hier op Userbase, van 16 pagina's zult u allicht de antwoorden op uw vragen vinden. Mocht u verder nog vragen hebben, dan kan u die daar kenbaar maken.

"Overstappen van klassieke telefonie naar voip" zal u zeer zeker ook van pas komen.


========================================================================================
De praktische aanpak zonder bovenstaand te hoeven lezen of al de technische details te begrijpen en dit met een erg klein financieel risico.
========================================================================================

Wel, je bestelt gewoon een telefoonlijn bij OVH mét een volledig geconfigureerde telefoon (Plug and Phone). 8)
Als de levering bij jou aankomt, hoef je enkel nog het basisstation in je router te pluggen, de voedingsadapters (van het basisstation en de handset) in te steken en ... te starten met bellen. That's it!! Poepsimpel.

Je gaat hiervoor naar volgende pagina: Télephonie - OVH.
Daar kies je voor een "Ligne SIP Individuelle" van €0,99 (€1,18 incl BTW).

Afbeelding

==> Druk op "Commander". :wink:

Afbeelding

Op de volgende pagina kies je een telefoon die je graag zou gebruiken.
Ik heb in het voorbeeld gekozen voor een "Siemens Gigaset C610 IP".
Je dient dan enkele gegevens in te vullen.
  • Als land heb ik "Belgium" gekozen: hier wonen we;
  • voor de telefoonzone heb ik in dit voorbeeld "Hasselt (011)" gekozen: dit dient uiteraard de telefoonzone te zijn waar jij woont. Dit wordt door OVH gecontroleerd aan de hand van een kopie van je identiteitskaart en een recente factuur van bijvoorbeeld nutsvoorzieningen (water, elektriciteit, etc.). OVH zal jouw in deze telefoonzone een nieuw nummer geven (Belgisch uiteraard en gratis inbegrepen);
  • het initieel tariefplan: "appel vers les mobieles à la seconde" (€1,18/maand). Hierbij inbegrepen zijn alle oproepen naar vaste lijnen in veertig landen. Dal- en piekuren kent men bij OVH niet: je mag altijd bellen! Je kan dit tariefplan achteraf nog steeds aanpassen indien je dat wenst. Stel dat alles meevalt tijdens de periode dat je dit product aan het testen bent, dan zou je voor gesprekken naar Belgische mobiele netwerken kunnen kiezen voor één van de maandelijkse forfaits.

==> Druk op het "plusje (+)" dat staat voor "lignes avec la configuration" en vervolgens op "Ajouter".

Afbeelding

Je krijgt een overzicht van wat je wenst te bestellen.
In dit geval:
  • een "Ligne SIP Individuelle" van €0,99 (€1,18 incl BTW)/maand;
  • een "Siemens Gigaset C610 IP": 80 euro waarborg (geen BTW van toepassing).
==> Druk op "Continuer". :wink:

Afbeelding

Van de voorgestelde accessoires hoef je niets te kiezen. Je kan dit wel doch bedenk dat dit geen waarborg is maar wel daadwerkelijk een aankoop! Indien je hier een extra handset C610H zou kiezen dan zal je €45 plus BTW dienen te betalen.

==> Druk op "Continuer".

Afbeelding

Vul JOUW identificatiegegevens in. Tevens zie je reeds de eerste cijfers van het Belgische nummer dat men je zal toewijzen (in casu 011941xxx).

==> Druk op "Continuer".

Afbeelding

Vervolgens krijg je netjes een mooi overzicht van wat je tot nu toe gekozen hebt.
==> Druk op "Continuer".

Afbeelding

Allicht ben je een nieuwe klant. Kies voor "Nouveau contact".

Afbeelding

Vul je gegevens correct in. 8)
==> Druk op "Continuer".

Afbeelding

Kies je paswoord en bevestig dit.
==> Druk op "Continuer".

Afbeelding

Aanvullingen voor contactgegevens voor diverse funties kan je hier ingeven.
==> Druk op "Continuer".

Afbeelding

Kies voor de verzendwijze die bij jou past.
In dit voorbeeld heb ik gekozen voor "Envoi standard".
==> Druk op "Choisir".

Afbeelding

Lees de Bijzondere Voorwaarden die bij dit contract horen en indien je hiermee akkoord kan gaan, geef je dit aan.
Idem voor uw rechten met betrekking tot annulatie.
==> Indien akkoord: druk op "Continuer".

Afbeelding

Et voila, daar is je bestelbon. Rest er enkel nog de rekening te betalen.

Afbeelding

Nu, ja, hier heb ik toch maar gekozen voor: "ANNULATION".
Eén lijntje van OVH volstaat ruimschoots voor mij. :banana:

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Nu, wat krijg je indien je bovenstaande procedure doorlopen hebt én betaalt ( €80 waarborg, abonnement van €1,18/maand)? In een notendop:

  • Een nieuw Belgische telefoonnummer:
    • waarop je gebeld kan worden (nummerherkenning is gratis inbegrepen);
    • waarmee je naar de vaste lijnen van 40 landen kan bellen: max 60 minuten per gesprek (dus even ophangen na 59 minuten bellen en dan terug bellen kan perfect) en dit naar 99 correspondenten per maand. Bij het begin van iedere maand wordt de "teller" terug op nul gezet. Ruim voldoende voor normaal gebruik dus. Extra verbruik wordt aangerekend.
    • waarmee je naar de Belgische mobiele netwerken belt aan het OVH tarief. Aangerekend per seconde, geen connectiekosten. Dit tarief is niet spectaculair goed maar ook niet slecht in de Belgisch context. (Je kan beter in je Siemens Gigaset een tweede VoIP provider configureren zoals internetcalls. Internetcalls hanteert een tarief van 0,023 euro/min naar Belgische mobiele netwerken);
    • geen piek- of daluren meer: je belt wanneer je wil;
    • waarmee je ook de Belgische nooddiensten (100, 101, 104, 112, etc) kan opbellen. Dat is belangrijk natuurlijk;
    • een antwoordapparaat dat je via jouw telefoon kan raadplegen, via de webpagina van OVH kan raadplegen én indien je dit wenst de berichten ook kan laten afleveren op je e-mail (audio bestandsformaat zelf te kiezen);
    • mensen kunnen jou op dit nummer een fax sturen indien je dit wenst (instelbaar). Faxen komen bij jou toe als pdf-bestand in een e-mail: dus geen energie verslindende "oude, klassieke" faxmachine meer nodig;
    • je kan zelf faxen sturen;
    • het abonnement is maandelijks opzegbaar;
    • heb je last van anonieme bellers en wil je deze blokkeren: perfect mogelijk en inbegrepen in de prijs;
    • heb je last van gekende bellers en wil je deze blokkeren: perfect mogelijk en inbegrepen in de prijs;
    • wil je gesprekken naar bijvoorbeeld dure 0900 nummers uitsluiten: perfect mogelijk en inbegrepen in de prijs;
    • wil je gesprekken naar specifieke nummers uitsluiten (zwarte lijst): perfect mogelijk en inbegrepen in de prijs;
    • wil je enkel gesprekken naar specifieke nummers (witte lijst): perfect mogelijk en inbegrepen in de prijs;
    • oproepdoorschakeling: perfect mogelijk en inbegrepen in de prijs. Let wel: schakel je door naar een mobiel nummer dan zijn de gesprekkosten NIET inbegrepen, naar een vast nummer natuurlijk WEL;
    • wil je alles weten over de inbegrepen diensten: hier vind je een volledige uitleg. :wink:
  • Een telefoon "Siemens Gigaset C610 IP":
    • waar je naast OVH nog vijf(!) andere VoIP providers kan instellen (om te bellen of opgebeld worden) én een klassiek vaste lijn kan aansluiten (bijvoorbeeld een Belgacom vaste lijn of Telenet vaste lijn). Allemaal tegelijk actief indien je dit wenst natuurlijk. Wel maximum 3 gesprekken gelijktijdig.
    • wil je automatische de goedkoopste provider gebruiken: bijvoorbeeld gesprekken naar vaste lijnen via OVH, gesprekken naar mobiele nummers via internetcalls? Dit kan perfect: éénmalig instellen en het toestel doet de rest;
    • waar je tot maximaal zes handsets kan op aansluiten;
    • met een zéér beperkt elektrisch verbruik (max. 2 Watt);
    • wil je graag iets meer weten over dit toestel: hier vind je op 25 pagina's heel wat informatie;
    • wil je graag alles weten over dit toestel: hier vind je ruim 200 pagina's leesplezier;
    • gelukkig heeft OVH voor jou alles al gelezen en hoef jij enkel maar het toestel aan te sluiten. :wink:

En, stel dat je het hele boeltje na 3 weken beu bent: dan zeg je gewoon op! Dit kan automatisch via de webinterface.
Je Siemens Gigaset C610 IP gaat retour naar OVH en je krijgt je waarborg (van 80 euro) terug.
Je nieuwe Belgische telefoonnummer komt te vervallen.
Geen maandelijkse aanrekening meer van 1,18 euro.
Einde OVH verhaaal.

Ben je tevreden: dan kan je ook gratis jouw huidige nummer overdragen naar OVH.
De gesprekken van je huidige nummer zullen dan eveneens toekomen op de Siemens Gigaset C610 IP.

Nu, bovenstaand is wat ik noem flexibel.
Maar goed, onze Belgische politici gaan intussen werk maken van een kosteloze opzeg na zes maanden ... :bang:



Een laatste plaatje (vervang France door België/Belgique/Belgien):
Afbeelding
Bron: OVH - Siemens C610 IP
Afbeelding

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2258
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 50 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Berichtdoor fluppie » 29 Apr 2012, 09:59

Eternum,bedankt voor alle (uitvoerige)info dit is een zeer intresant alternatief,u verdiend een pluim!.
Wat het onderwerp zelf betreft,is het niet mogelijk( nu men na 6 maanden van provider zal kunnen veranderen) dat men trouwe klanten,die al enkele jaren bij hun provider zijn nu zal belonen voor hun trouw??

Gebruikersavatar
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2281
Lid geworden op: 04 Sep 2004
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Bedankt: 205 keer
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer

Re: Aanval op hoge telefoontarieven ingezet

Berichtdoor bambipower » 29 Apr 2012, 12:04

inderdaad knappe handleiding...

Maar moet je voor voip geen ip hebben? Dus internet?
Degene die geen internet hebben, hebben dus wel voordeel aan die <6maand opzeg. En de gsm abbo's.... hebben er ook voordeel bij.
Niet iedereen is ook zo 'technisch' om voip voor elkaar te krijgen (die handleidingen helpen natuurlijk wel), of ze doen de moeite niet, of weten van niets...
de koe zegt boe

Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5335
Lid geworden op: 27 Feb 2007
Locatie: Antwerpen 2
Bedankt: 442 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor TiTanium » 29 Apr 2012, 12:31

Ik heb deze handleiding afgesplitst van het oorspronkelijk "Aanval op hoge telefoontarieven ingezet"
Deze wel uitgebreide handleiding verdient zijn eigen topic. Vragen betreffende deze handleiding kan dan hier ook gewoon gesteld worden + eventuele appreciaties.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X@4.8Ghz ~ 32GB@3000Mhz Quad ~ GTX1080Ti Strix ~ M.2 Samsung EVO 960 500GB
MONITOR: Samsung S27A950D & S27B750V
TABLET: Samsung TABpro 10.1 4G + 64GB -> IOM
GSM: Samsung Galaxy S7 Edge + 200GB -> Mobilus M
Px: Tuttimus @ 85/20 ~ Px 11 ~ Mini decoder
eXtra: Sony 4K 55" TV ~ Netflix ~ TN CI+

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3981
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Ken » 29 Apr 2012, 14:14

Als je trouwens eerst een NIC-handle aanmaakt (op deze pagina: https://www.ovh.com/fr/cgi-bin/nic/newNic.cgi) kan je in de telefonie sectie van de OVH manager zelfs het nummer kiezen dat je besteld.

Als je al klant bent, heb je sowieso een NIC-handle en kan je dat ook.
@Work Telenet Business Fibernet 200/25. @Home Orange Love Internet+TV + boost 200/20, Orange Arend Pro+Huawei Honor9

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3125
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 403 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 405 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Joe de Mannen » 29 Apr 2012, 16:47

Ik kan niet direkt de settings vinden om in je eigen IP telefoon te zetten. Of krijg je die pas als je besteld hebt ?

Stel dat je een nieuw nummer bestelt, en als het meevalt je bestaande (Belgacom) nummer porteert, kan je dan dat eerst nummer opzeggen ?

J.

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3981
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Ken » 29 Apr 2012, 18:02

Joe de Mannen schreef:Stel dat je een nieuw nummer bestelt, en als het meevalt je bestaande (Belgacom) nummer porteert, kan je dan dat eerst nummer opzeggen ?J.
Ja, je porteert je bestaand nummer en stelt het in op de lijn en het andere nummer zeg je op. Of je zegt je lijn op en je zet het geporteerd nummer op die lijn. Zo kan je lijnen opzeggen en nummers behouden en visa versa.
@Work Telenet Business Fibernet 200/25. @Home Orange Love Internet+TV + boost 200/20, Orange Arend Pro+Huawei Honor9

chabi2010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 Jan 2011
Bedankt: 1 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor chabi2010 » 30 Apr 2012, 01:14

hoe veel minuten man kan eleke mand bellen 3000 of 5000 of 10000?
is het gratis naar USA mobile of aleen vastlijn?
Die instelling is aleen in France of ook in Nederland of Engels.
Kan ik mijn eigen nummer naar OVH overdragen?

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1282 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor raf1 » 30 Apr 2012, 08:36

chabi2010 schreef:hoe veel minuten man kan eleke mand bellen 3000 of 5000 of 10000?

Per maand kan je gratis een onbeperkt aantal oproepen doen naar 99 verschillende vaste nummers. Als een oproep langer dan 60 minuten duurt, wordt er vanaf de 61ste minuut gewoon gefactureerd. http://www.ovh.fr/telephonie/decouvrez/ ... phonie.xml

chabi2010 schreef:is het gratis naar USA mobile of aleen vastlijn?

Alleen gratis naar vaste lijnen in de USA.

chabi2010 schreef:Die instelling is aleen in France of ook in Nederland of Engels.

Administratiepaneel is ook in Engels, Nederlands en andere talen.

chabi2010 schreef:Kan ik mijn eigen nummer naar OVH overdragen?

Je kan een Belgisch geografisch nummer overdragen via het administratiepaneel nadat je OVH-telefoonlijn werd geactiveerd. http://guide.ovh.com/TelFaqPortabilite

Joe de Mannen schreef:Ik kan niet direkt de settings vinden om in je eigen IP telefoon te zetten. Of krijg je die pas als je besteld hebt ?

Je krijgt je SIP-login en paswoord pas na activering van je OVH-telefoonlijn. Bijvoorbeeld:
login: 00322xxxxxxx
paswoord: test1234
SIP-domein/registrar/proxy: sip.ovh.be:5060

Ken schreef:
Joe de Mannen schreef:Stel dat je een nieuw nummer bestelt, en als het meevalt je bestaande (Belgacom) nummer porteert, kan je dan dat eerst nummer opzeggen ?J.
Ja, je porteert je bestaand nummer en stelt het in op de lijn en het andere nummer zeg je op. Of je zegt je lijn op en je zet het geporteerd nummer op die lijn. Zo kan je lijnen opzeggen en nummers behouden en visa versa.

Ik heb een andere ervaring. Er is een onderscheid tussen een OVH-telefoonnummer en een geporteerd nummer. OVH-telefoonnummers kan je inderdaad heel flexibel beheren maar een geporteerd nummer blijft een geporteerd nummer en kan alleen gekoppeld worden aan een bestaand OVH-telefonieproduct. Je blijft dus je nieuwe OVH-nummer behouden maar je kan wel je geporteerd nummer gebruiken voor nummerweergave, direct inward dialing en PBX-diensten.
Laatst gewijzigd door raf1 op 30 Apr 2012, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13114
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2053 keer
Recent bedankt: 23 keer
Uitgedeelde bedankjes: 576 keer
Contact:

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor philippe_d » 30 Apr 2012, 08:44

raf1 schreef:
chabi2010 schreef:is het gratis naar USA mobile of aleen vastlijn?

Alleen gratis naar vaste lijnen in de USA

In de USA is er geen onderscheid tussen mobile en vaste lijnen (zelfde tarief). Gratis gesprekken naar USA wil dus altijd zeggen vast + mobiel.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1282 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor raf1 » 30 Apr 2012, 08:47

Aha, weer iets bijgeleerd. Bedankt voor de snelle correctie @philippe_d

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13114
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2053 keer
Recent bedankt: 23 keer
Uitgedeelde bedankjes: 576 keer
Contact:

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor philippe_d » 30 Apr 2012, 12:35

Daarvoor is Userbase, we leren altijd van mekaar ...

Er zijn inderdaad enkele landen in de wereld waar er geen onderscheid is tussen vast en mobiel. Hong-Kong is er nog zo eentje.
In USA gaan ze ervan uit dat jij als beller niet kan weten waar je correspondent zich bevindt. Dus als je naar een mobiel belt, wordt het gesprek als het ware "doorgeschakeld" naar de bestemmeling - op zijn kosten. Een beetje zoals bij roaming.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 27107
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1808 keer
Recent bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 313 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor r2504 » 30 Apr 2012, 14:25

philippe_d schreef:Dus als je naar een mobiel belt, wordt het gesprek als het ware "doorgeschakeld" naar de bestemmeling - op zijn kosten.


Maw. de ontvanger mag tevens een deel van de rekening betalen... wat dan bij ons weer niet het geval is.

wim.pi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 Jul 2011
Bedankt: 1 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor wim.pi » 30 Apr 2012, 19:28

Wat je wel hebt in Hong Kong is dat je je gsm kan doorschakelen naar een vaste lijn en dat je dan als ontvanger niets betaalt. Het doorschakelen van eender welke lijn naar eender welke andere lijn is daar gratis. Als je een gesprek ontvangt op een vaste lijn betaal je niets extra per minuut (wel abonnement voor die lijn natuurlijk). En normaal betaal je ook niet voor een uitgaand gesprek van een vaste lijn... Misschien toch niet zo'n slecht systeem...

Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1033
Lid geworden op: 05 Jul 2008
Bedankt: 116 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Ramaht » 01 Mei 2012, 09:55

r2504 schreef:
philippe_d schreef:Dus als je naar een mobiel belt, wordt het gesprek als het ware "doorgeschakeld" naar de bestemmeling - op zijn kosten.


Maw. de ontvanger mag tevens een deel van de rekening betalen... wat dan bij ons weer niet het geval is.

Ik denk niet dat het het geval is als je je in je thuisstaat bevindt en dus op je eigen netwerk.

Dikwijls zit je daar ook te roamen op andere netwerken omdat niet elke provider even goed voorzien is in elke staat. Wij hadden een prepaid sim van X, in San Francisco & LA totaal geen probleem, dus de staat California. In de staat Nevada was het een ferm pak minder, en de prepaid die wij hadden stond geen roaming toe.

Dennahz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 Okt 2006
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Dennahz » 11 Mei 2012, 22:18

Aangevraagd. Ben benieuwd! Bedankt voor de uitleg!

johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2173
Lid geworden op: 23 Mar 2009
Bedankt: 125 keer
Uitgedeelde bedankjes: 562 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor johcla » 11 Mei 2012, 23:14

Kan je met OVH naar noodnummers bellen? Ik heb hierover al tegenstrijdige berichten gelezen, dus weet niet wat de huidige stand is, en het zou de enige reden zijn om OVH aan te schaffen.

Hoe gebeuren de maandelijkse aanrekeningen? Per kredietkaart, overschrijving, ...?

eternum
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2762
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 537 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 600 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor eternum » 12 Mei 2012, 01:19

Ja, je kan met OVH noodnummers bellen.

De maandelijkse betalingen kan je op verschillende manieren voldoen.
Zie hiervoor ook het eerste bericht van dit topic.
Daarin vind je volgende link: LES PAIEMENTS.
Afbeelding

johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2173
Lid geworden op: 23 Mar 2009
Bedankt: 125 keer
Uitgedeelde bedankjes: 562 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor johcla » 12 Mei 2012, 19:10

Merci voor de info, ik heb een 059-nummer aangevraagd.

Michael
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 08 Mar 2011
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Michael » 12 Mei 2012, 20:40

Mss ook ergens vermelden dat je de inlichtingen (1207) nog niet kan bereiken via ovh.

karp_p
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 Dec 2006
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor karp_p » 06 Jun 2012, 18:39

kan je dan ook de sip setting gebruiken op je smartphone en via wifi bellen en gebeld worden in het buitenland.
Of staan ze maar 1 inlog via sip toe?

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3981
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Ken » 06 Jun 2012, 18:58

karp_p schreef:kan je dan ook de sip setting gebruiken op je smartphone en via wifi bellen en gebeld worden in het buitenland.
Of staan ze maar 1 inlog via sip toe?
Enkel het laatst ingelogde toestel zal kunnen bellen of opgebeld worden. Dus ja 1 login toegestaan éh :-)
@Work Telenet Business Fibernet 200/25. @Home Orange Love Internet+TV + boost 200/20, Orange Arend Pro+Huawei Honor9

karp_p
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 Dec 2006
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor karp_p » 09 Jun 2012, 17:24

Heb mijn aanvraag woensdag gedaan. Betaald en documenten via mail verzonden zelfde dag. Heb geen telefoon toestel genomen daar ik hier al voip toestellen heb.
Mijn vraag is nu of iemand weet hoelang het gemiddeld duurt voor we de login gegevens en tel nummer krijgen?

Zit op "hete kolen" om dit eens uit te testen..... :twisted: :twisted:

eternum
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2762
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 537 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 600 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor eternum » 09 Jun 2012, 18:41

Nadat ik mijn documenten ter bevestiging van mijn adres (kopie identiteitskaart + factuur van nutsvoorziening) had doorgestuurd per e-mail: een goede halve dag.
Afbeelding

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1282 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor raf1 » 09 Jun 2012, 18:52

Binnen de week zal het wel in orde zijn. Toen ik eind vorig jaar klant werd, duurde dit slechts één werkdag. Nu is OVH blijkbaar in Frankrijk iets populairder geworden en duurt het toch een aantal werkdagen.

karp_p
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 Dec 2006
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor karp_p » 09 Jun 2012, 19:11

Dan zal het voor in de loop van volgende week zijn.....
Werkgever gaat internet betalen.... moet kiezen tss Belgacom of telenet internet. Dan ben ik weg bij Dommel, dus moet dan nog telefonie hebben, en als het een beetje doet wat het moet doen zou ik OVH nemen.

VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2284
Lid geworden op: 10 Jan 2006
Locatie: Herent
Bedankt: 206 keer
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor VOiD » 10 Jun 2012, 08:19

karp_p schreef:kan je dan ook de sip setting gebruiken op je smartphone en via wifi bellen en gebeld worden in het buitenland.
Of staan ze maar 1 inlog via sip toe?

Tip: http://www.sipsorcery.com
Ik gebruik deze dienst sinds kort en ben er zeer tevreden van. Ok, kost wel 35$ dollar per jaar maar dat bespaart me weer een Asterisk config :)
Internet & TV: Belgacom Comfort Pack - Netflix
Telefonie: Weepee - OVH - Rebvoice
GSM: Proximus

karp_p
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 Dec 2006
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor karp_p » 10 Jun 2012, 14:21

@VOiD, bedankt voor de tip, zal er eens naarkijken.

silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3850
Lid geworden op: 08 Jul 2008
Locatie: 398m van de ROP@0.48dB
Bedankt: 99 keer
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor silencer » 10 Jun 2012, 14:26

karp_p schreef:Dan zal het voor in de loop van volgende week zijn.....
Werkgever gaat internet betalen.... moet kiezen tss Belgacom of telenet internet. Dan ben ik weg bij Dommel, dus moet dan nog telefonie hebben, en als het een beetje doet wat het moet doen zou ik OVH nemen.

Je kunt je nr ook gewoon registreren op je smartphone, dan heb je je thuisnr altijd bij (en geen voip adapters/telefoons meer nodig/is wel een of/of verhaal bij OVH).

johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2173
Lid geworden op: 23 Mar 2009
Bedankt: 125 keer
Uitgedeelde bedankjes: 562 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor johcla » 23 Jun 2012, 14:50

Ik heb nu ook een OVH-nummer. Test-oproep naar 112 lukte.
Ik heb nog één vraagje: weet iemand hoe je de taal van de voicemail kan veranderen?

edit: registratie verliep moeilijk omdat ik een nummer wou op een adres dat niet mijn hoofdadres is. Een factuur van de elektriciteit van dat adres werd niet aanvaard, omdat die factuur naar mijn hoofdadres verstuurd wordt. Zelfs een mail met uitleg van de situatie en markeren van het andere adres op de factuur, lukte niet. Ik heb dan het postadres van die factuur maar aangepast, en de volgende factuur werd dan wel aanvaard door OVH.
(het grappige is dat ik die facturen per mail ontvang en er dus eender welk postadres kan opzetten. Het adres van de aansluiting lijkt me dan ook meer waard te zijn dan het postadres).

karp_p
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 Dec 2006
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor karp_p » 23 Jun 2012, 15:31

Mijn aansluiting is nu ook volledig in orde. Overname van mijn oude nummer ga ik niet laten doen daar ik nu een veel gemakkelijker nummer heb :P :P
Heb mijn lijn nu werkende via de bbox2 en de kwaliteit van de lijn is een pak beter dan wat ik daarvoor bij Dommel had.

boran_blok
Premium Member
Premium Member
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 Mar 2011
Bedankt: 47 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor boran_blok » 27 Jun 2012, 20:14

Enkele vragen,

versta ik het goed dat nummeroverdracht niets anders is dan een forward van je nummer laten doen (en opzeg bij huidige provider) maw, je hebt dan 2 nummers, ovh nummer + overgezet nummer?

Kan je bij OVH ook de telefoon aankopen ipv lenen met waarborg ? Ik bezit liever iets volledig voor ik er mee ga rondklooien.

Ik las in het begin ergens dat er voordelen toegekend werden als je hun preconfigured telefoons pakte, zijn er nog voordelen nu ?

Ik heb enkel telefonie bij belgacom en internet bij telenet, als ik die nummeroverdracht doe, moet ik dan iets formeel aan belgacom laten weten ?

Alvast bedankt voor de info.

Edit: nog een vraag vergeten, ik heb nu wat oude standaard siemens telefoons die ook DECT hebben (Gigaset A160) zou ik deze twee telefoons dan kunnen overzetten naar het nieuwe basistation ? Geen deze overweg kunnen met de aangeboden functies of gaan deze redelijk flippen ? Ik moet geen fancy stuff op die telefoons hebben, maar gewoon bellen en ontvangen zou tof zijn.

eternum
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2762
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 537 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 600 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor eternum » 27 Jun 2012, 21:31

Indien je eerst een Ligne SIP individuelle aanschaft (inbegrepen een nieuw Belgisch geografisch nummer) en nadien jouw Belgacom nummer overdraagt naar OVH, heb je inderdaad twee nummers waarop men jou kan bereiken (voor het totale maandelijkse bedrag van 1,18€ inclusief BTW).

Betreffende de aankoop versus waarborg: mogelijks kan je hen vragen om daadwerkelijk aan te kopen. Heel in het begin stond dit ook als mogelijkheid op hun website.
Doch indien je bij het waarborgsysteem je toestel niet inlevert op het einde van je overeenkomst is het ook van jou... en kan je allicht genieten van "onbeperkte" garantie gedurende de looptijd.

Een voordeel bij een preconfigured toestel is dat je ook voor het "unlimited" GSM forfait kan kiezen ( 99 verschillende nummers per maand / 60 minuten per gesprek / onbeperkt aantal gesprekken / 10,99 euro per maand exclusief BTW). Dit kan niet indien je de Ligne SIP individuelle activeert op een eigen toestel (of VoIP centrale).

De nummeroverdracht van je Belgacom nummer dien je inderdaad via OVH aan te vragen. Dit kan je heel simpel online (via je account). OVH zal verder voor alles zorg dragen. Zeg zeker je nummer bij Belgacom zélf niet op!!! Je bent het dan onherroepelijk kwijt! Zorg wel dat alle rekeningen bij Belgacom betaald zijn (anders gaat de overdacht allicht niet door). Indien het nummer overgedragen is, kan je alles instellen in de online "Manager".

Betreffende de handsets: zelf heb ik ook oude (+10 jaar) handsets van Siemens aangemeld op zo'n VoIP basisstation: geen enkel probleem.
Recent had ik in den Aldi een nieuw Medion setje aangekocht (MD 82576 / E63016). Ondankds dat dit DECT én GAP compatibele handsets zouden zijn, werkte dit niet vlekkeloos samen met mijn Siemens VoIP basisstation (S685IP en A580IP).
Your mileage may vary ... of toch tenminste de mijne. :wink:
Afbeelding

VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2284
Lid geworden op: 10 Jan 2006
Locatie: Herent
Bedankt: 206 keer
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor VOiD » 27 Jun 2012, 22:35

Indien je eerst een Ligne SIP individuelle aanschaft (inbegrepen een nieuw Belgisch geografisch nummer) en nadien jouw Belgacom nummer overdraagt naar OVH, heb je inderdaad twee nummers waarop men jou kan bereiken (voor het totale maandelijkse bedrag van 1,18€ inclusief BTW).

Ben je hier zeker van ? Ik dacht dat er in de Ligne SIP individuelle slecht 1 nummer is inbegrepen en dat je voor een extra nummer (ook geporteerde nummers) 1€/maand extra betaald ?
Laatst gewijzigd door VOiD op 27 Jun 2012, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet & TV: Belgacom Comfort Pack - Netflix
Telefonie: Weepee - OVH - Rebvoice
GSM: Proximus

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3981
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Ken » 27 Jun 2012, 22:51

VOiD schreef:Ben je hier zeker van ? Ik dacht dat er in de Ligne SIP individuelle slecht 1 nummers is inbegrepen en dat je voor een extra nummer (ook geporteerde nummers) 1€/maand extra betaald ?
Normaal 1€ extra hoor. Heb zelf nog geen nummers geporteerd maar wel extra nummers genomen en die worden elk gefactureerd aan 1€ / maand.
@Work Telenet Business Fibernet 200/25. @Home Orange Love Internet+TV + boost 200/20, Orange Arend Pro+Huawei Honor9

eternum
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2762
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 537 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 600 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor eternum » 28 Jun 2012, 01:38

eternum schreef:Indien je eerst een Ligne SIP individuelle aanschaft (inbegrepen een nieuw Belgisch geografisch nummer) en nadien jouw Belgacom nummer overdraagt naar OVH, heb je inderdaad twee nummers waarop men jou kan bereiken (voor het totale maandelijkse bedrag van 1,18€ inclusief BTW).

@VOiD, Ken
Bovenstaand is vanuit de praktijk. (Nieuw OVH nummer op nieuwe account + nadien overdragen Telenet nummer.)
Zelf had ik ook verwacht dat er één euro extra aangerekend ging worden.
Doch dat blijkt, tot op heden, niet het geval te zijn.

Afbeelding

PS
1) Of men een Telenet dan wel een Belgacom nummer overdraagt, maakt in deze mijn inziens geen verschil.
2) Tussen het openen van de nieuwe account (met een nieuw OVH nummer) en de overdracht van het Telenet nummer zat iets van een twee á drie maanden.
Afbeelding

boran_blok
Premium Member
Premium Member
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 Mar 2011
Bedankt: 47 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor boran_blok » 28 Jun 2012, 05:52

bedankt voor de info.

Dan gaan we de grote sprong maar wagen zeker. (Verwacht nog meer vragen in de toekomst naarmate ik vorder, dit hele VoIP gedoe is nieuw voor mij)

Weet er iemand met meer zekerheid of je hun toestel kan houden en de waarborg als aankoopprijs beschouwen ? 80 euro is geen slechte koop voor dat toestel.

Het lijkt mij dat een overgedragen nummer niet wordt aangerekend omdat het een beetje een specialleke is, zoals er op de factuur staat, een alias.

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1282 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor raf1 » 28 Jun 2012, 06:21

Klopt wat eternum zegt. Nummeroverdracht is volledig gratis. Ik heb nu ook twee nummers, een nieuw en overgedragen nummer voor 1,18 euro per maand.
Nummeroverdracht moet gratis zijn, dat is zo wettelijk geregeld.

Wat betreft de toestellen en de waarborg: de waarborg wordt ingetrokken als je niets terugzendt binnen 15 dagen na de opzeg.Conditions particulières offre plug & phone

VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2284
Lid geworden op: 10 Jan 2006
Locatie: Herent
Bedankt: 206 keer
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor VOiD » 28 Jun 2012, 08:00

@Raf1 Nummeroverdracht op zich wel ja maar dat belet volgens mij niet dat de provider een maandelijkse vergoeding per nummer mag vragen.
Internet & TV: Belgacom Comfort Pack - Netflix
Telefonie: Weepee - OVH - Rebvoice
GSM: Proximus

ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 10 Apr 2007
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor ReLoad » 09 Aug 2012, 17:00

Ondertussen al bij iemand gelukt om de voicemail in Engels of Nederlands te zetten, want nu versta ik er bijna geen snars van xD
25/3.5
Afbeelding


Terug naar “Tutorials/Reviews”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast