Handleiding VOIP: OVH

conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 Mar 2015
Locatie: Rivierenland
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor conexio » 24 Feb 2016, 17:32

blaatpraat schreef:Vragen die ik heb over OVH:
1. Kan ik gewoon een abo aangaan, thuis alles instellen, en pas daarna overgaan tot een portatie van m'n nummer (waarbij ik weet dat ik nog 2-3 weken moet wachten)? Of moet ik meteen doorgeven dat ik m'n nummer wil overdragen?

Ja, dat kan perfect. Bij OVH zijn geporteerde nummers steeds een alias van een SIP-lijn. Als het nummer overgedragen is moet je het daarna koppelen aan een SIP-lijn.
Je kan een datum kiezen of vragen om dat zo snel mogelijk te doen. Als ik zelf een datum kies kan ik ten vroegste op 10 maart een Proximusnummer laten overdragen.

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1282 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor raf1 » 24 Feb 2016, 17:53

blaatpraat schreef:Als je een fysieke fax hebt, die op dit moment samen met de gewone telefoon op 1 lijn zit, zal dit dan nog werken?

Zelf niet getest, maar je hebt wellicht de optie Plug & Fax nodig om faxen te ontvangen op een analoog toestel.

blaatpraat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 Jan 2014
Bedankt: 44 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor blaatpraat » 29 Feb 2016, 13:53

Vorige week uiteindelijk de overstap gemaakt, nu alles afregelen, testen, en dan nummeroverdracht doorvoeren.

M'n account is geactiveerd (mét nummer) sinds vandaag.

Om te testen probeer ik een softphone uit (de OVH phone moet nog verzonden worden).

Gegevens die ik invul:
SIP server: sip3.ovh.be
Domain: sip3.ovh.be
User: 0032xxxxxxxxxxxxxxx
Login: 0032xxxxxxxxxxxxxxx
Password: Het wachtwoord dat ik heb bij OVH

Melding: incorrect password.
Ligt dit aan mij (foutieve gegevens)? Ligt dit aan het feit dat ik nog wat meer geduld moet hebben? Of neem ik hiervoor best eens contact op met OVH?

eternum
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2762
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 537 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 600 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor eternum » 29 Feb 2016, 14:56

Het wachtwoord om in te loggen op de Manager is niet hetzelfde als dat van uw VoIP connectie.
Het VoIP wachtwoord kan je veranderen, maar bedenk dat je dat dan ook dient te veranderen op de OVH phone wanneer deze toekomt.
Persoonlijk zou ik afwachten tot de OVH phone zich een eerste keer heeft geregistreerd op hun netwerk alvorens het VoIP wachtwoord te veranderen.
Just my two cents. :wink:
Afbeelding

conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 Mar 2015
Locatie: Rivierenland
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor conexio » 29 Feb 2016, 14:58

Als je bij OVH een toestel besteld hebt, kan je jouw account niet op andere toestellen gebruiken. Ik heb daar eens naar geïnformeerd en ze geven je wachtwoord pas wanneer je dat toestel naar hen hebt teruggezonden.

Waterboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 Apr 2007
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Waterboy » 29 Feb 2016, 15:11

Kan je nog een toestel bestellen nadat je al 2 jaar een account hebt?

eternum
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2762
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 537 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 600 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor eternum » 29 Feb 2016, 15:19

conexio schreef:Als je bij OVH een toestel besteld hebt, kan je jouw account niet op andere toestellen gebruiken. Ik heb daar eens naar geïnformeerd en ze geven je wachtwoord pas wanneer je dat toestel naar hen hebt teruggezonden.

Klopt als een bus, zie bijlage.
  • links het desbetreffende deel uit het menu van een lijntje zonder OVH phone: "Mot de passe SIP" is aanwezig;
  • rechts het desbetreffende deel uit het menu van een lijntje met OVH phone: "Mot de passe SIP" is afwezig.
OVH_SIP-paswoord.png
OVH_SIP-paswoord.png (10.97 KiB) 1685 keer bekeken


Waterboy schreef:Kan je nog een toestel bestellen nadat je al 2 jaar een account hebt?
Ja, maar dan ga je een nieuw lijnnummer krijgen.
Mogelijks kan je nadien je oude nummer overhevelen naar je nieuwe lijn ("Convertir la ligne en numéro" en dan het oude nummer toevoegen aan je nieuwe lijn). Allicht betaal je dan voor twee nummers ...
Indien je eerst je lijn omzet naar een nummer, en OVH dit nummer zou gebruiken op de nieuwe phone, ben je wel een tijdje niet bereikbaar.
Afbeelding

jorisx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 397
Lid geworden op: 31 Okt 2010
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor jorisx » 29 Feb 2016, 16:22

Waterboy schreef:Kan je nog een toestel bestellen nadat je al 2 jaar een account hebt?

dat is mogelijk. Van zodra je het toestel van OVH dan registreert, wijzigt het wachtwoord en kan je niet meer zoals voorheen aanmelden. Je kan dan enkel via hun toestel nog bellen.
Na terugsturen van het toestel wordt uw wachtwoord gereset en kan je dit zelf opnieuw instellen/beheren.

blaatpraat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 Jan 2014
Bedankt: 44 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor blaatpraat » 03 Mar 2016, 09:31

Overdracht nummer van telenet naar OVH.

Ik las hier 2-3 weken.

Gisteren heb ik de overdracht opgestart, papieren gedownload, ingevuld, geüpload.
Vandaag is de overdracht al bijna klaar, zit nu in de fase 'Finalisation de la portabilité'.
Toch iets sneller dan verwacht, en ironisch genoeg stukken sneller dan een nationale overdracht...

Vandaag komt m'n plug 'n phone toe, dus we gaan eens zien hoe goed dat werkt.

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 25 Dec 2016, 10:20

Dit klinkt interessant.
Ik wil namelijk overschakelen van een telenet whoppa abonnement met 2 king abos naar orange maar geen vaste lijn bij orange houdt me tegen omdat ik een vaste lijn nodig heb voor mijn alarm (die ook nog aan een ups hangt)

Is zoiets als dit dan de oplossing?
Ik zie ook dat er nog andere identieke mogelijkheden als dit bestaan zoals 3starsnet en weepee?
Maar dan zit ik nog met vragen:

- is dit dan een oplossing voor het probleem voor mijn alarm die een vaste lijn nodig heeft indien ik bij orange ga en dus gn lijn heb, indien ja, waarom gaf niemand dit dan eerder aan? Heb ik dan nog iets extras nodig qua adapter Ofzo?
- hoe zit het met doorschakelen, gratis bellen nr vaste lijnen enz?
- werken de lijnen vd hulpdiensten?
- geen addertjes onder het gras?
- kan ik mijn huidig nr van telenet behouden?
- kan ik mijn huidig toestel behouden?
- welke vd drie is de goedkoopste maar wat zijn dan de minpunten?
- welke voordelen heeft voip ook nog?

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 324 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Splitter » 25 Dec 2016, 11:04

skank schreef:- is dit dan een oplossing voor het probleem voor mijn alarm die een vaste lijn nodig heeft indien ik bij orange ga en dus gn lijn heb, indien ja, waarom gaf niemand dit dan eerder aan? Heb ik dan nog iets extras nodig qua adapter Ofzo?
- hoe zit het met doorschakelen, gratis bellen nr vaste lijnen enz?
- werken de lijnen vd hulpdiensten?
- geen addertjes onder het gras?
- kan ik mijn huidig nr van telenet behouden?
- kan ik mijn huidig toestel behouden?
- welke vd drie is de goedkoopste maar wat zijn dan de minpunten?
- welke voordelen heeft voip ook nog?


- nee (oudere alarmen kunnen soms zelfs gewoon niet overweg met voip, en als je internet niet werkt zal je voip ook niet werken... je kan beter het alarm laten vernieuwen met een gsm en/of lan module)
- staat allemaal op de site van ovh
- ja
- nee (again: alles te vinden op de site van ovh)
- ja
- ja (gewoon een ATA adapter kopen)
- vergelijken op de sites (prijzen staan allemaal op de sites, vergelijk met bestemmingen die jij het meest gebruikt)
- http://www.zdnet.be/article/130826/wat- ... -van-voip/
ooit zal hier iets nuttigs staan

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 25 Dec 2016, 11:10

Hoezo nee voor alarm?
Ook niet met zo'n ata adapter?
Zoiezo hangt mijn modem van telenet nu ook aan een ups speciaal indien mijn internet nu zou wegvallen heb ik ook geen tel meer dacht ik.
Dat zou dan toch ook moeten lukken? Hoeft ik ook belkrediet van een simkaart niet bij te houden en bespaart me de kostprijs van zo'n simbox?

Ik dacht dat ik eruit was :(
Mijn alarminstallatie is nog maar nieuw..

Kan ik die adapter bijbestellen met ovh? Wat is de prijs hiervan?

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1282 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor raf1 » 25 Dec 2016, 11:31

skank schreef:- is dit dan een oplossing voor het probleem voor mijn alarm die een vaste lijn nodig heeft indien ik bij orange ga en dus gn lijn heb, indien ja, waarom gaf niemand dit dan eerder aan? Heb ik dan nog iets extras nodig qua adapter Ofzo?

skank schreef:Hoezo nee voor alarm?

Ja, dit is een oplossing zolang je internetverbinding werkt. UPS is dus een extra zekerheid bij een eventuele stroomonderbreking.
Je hebt een ATA nodig, bijvoorbeeld de Cisco SPA112 die doorgaans compatibel is met alarmsignalen. Check wel eens bij de fabrikant of verkoper van het alarm. VoIP wordt door klassieke operatoren verzwegen omdat het véél goedkoper is dan de telefonie die Telenet, Proximus of Orange aanbieden.

skank schreef:- hoe zit het met doorschakelen, gratis bellen nr vaste lijnen enz?

Doorschakelen kan je zeer gedetailleerd instellen in een webinterface, je belt maandelijks gratis naar 99 verschillende vaste lijnen zolang de gesprekken niet langer dan 60 minuten duren, vanaf de 61ste minuut betaal je per minuut, maar tarieven zijn spotgoedkoop: https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/de ... phonie.xml
skank schreef:- werken de lijnen vd hulpdiensten?

Ja,dit kan je zelf testen met het nummer 117

skank schreef:- geen addertjes onder het gras?

OVH is een Frans bedrijf, helpdesk is Franstalig, webinterface meertalig maar soms een beetje een doolhof
Bij goedkoopste formule kan je slechts één gesprek tegelijk ontvangen

skank schreef:- kan ik mijn huidig nr van telenet behouden?

Ja, op voorwaarde dat je eerst de OVH VoIP-telefoonlijn bestelt en via hun webinterface de nummeroverdracht regelt. Pas wanneer je hebt vastgesteld dat de nieuwe VoIP-telefoonlijn met je vertrouwde telefoonnummer functioneert, kan je de overstap naar Orange aanvragen.
Die volgorde is zeer belangrijk, want je telefoonnummer zit momenteel bij Telenet en dit zal je verliezen wanneer je eerst naar Orange overstapt.

skank schreef:- kan ik mijn huidig toestel behouden?

Ja, als je een ATA kiest zoals bijvoorbeeld de Cisco SPA112

skank schreef:Kan ik die adapter bijbestellen met ovh? Wat is de prijs hiervan?

Voor de Cisco SPA112 betaal je 50 euro waarborg, die krijg je terug als je het toestel terugstuurt moest je bijvoorbeeld na een aantal maanden niet tevreden zijn van OVH.

skank schreef:- welke vd drie is de goedkoopste maar wat zijn dan de minpunten?

Geen idee, dit is afhankelijk van je belgedrag maar wellicht is OVH in veel gevallen de goedkoopste. Voor 1,19 euro/maand heb je de telefoonlijn, de ATA koop je waar je wil of bruikleen je bij OVH met een waarborg. Doorgaans betaal je niets om te bellen naar vaste lijnen en de tarieven naar gsm's zijn zeer laag.

skank schreef:- welke voordelen heeft voip ook nog?

Uitgebreide webinterface waar je alle details van de telefoonlijn kan raadplegen en instellen:
gemiste oproepen, gemaakte oproepen, nummerblokkering inkomend en uitgaand, doorschakeling bij bezettoon, afwezigheid of panne, antwoordapparaat dat mp3's verstuurt naar je mailbox, eigen verkorte nummers en adresboek, etc...
Oproepen ontvangen op eender welk toestel met internetverbinding: bijvoorbeeld via smartphone of pc met headset

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 324 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Splitter » 25 Dec 2016, 11:42

skank schreef:Hoezo nee voor alarm?
...
Mijn alarminstallatie is nog maar nieuw..


een nieuw alarmsysteem met énkel maar telefoonlijn?
beetje bizar, maar ok.

nee voor alarm omdat sommige alarmen het signaal niet doorsturen over voip (nieuw alarm zou dat wel moeten lukken denk ik dan),
omdat er geen lijn is als de elektra uitvalt (los je idd op met UPS aan de modem), en omdat er geen lijn is als internet niet werkt (bv panne of defecte modem)

de kost van een gsm kaartje valt al bij al mee als je een modern alarmsysteem hebt dat lan heeft met gsm backup: dan kan je de installateur gewoon er een base 0 kaartje laten insteken (krijg je wss nog 15 euro "cadeau" van base ook), dan gebruikt die internet en indien niet beschikbaar zal die overgaan naar gsm.

samengevat: waarschijnlijk zal het wel werken met voip, maar het kan evengoed een vals geval van veiligheid geven en niet (correct) werken,
dus de vraag is meer wat je bereid bent in te wisselen van prijs/veiligheid/veiligheidsgevoel
(beetje hetzelfde concept als: een alarm is maar nuttig zolang je gebuur er geen heeft en het dus voor de dief makkelijker is 5m verder te gaan inbreken)
ooit zal hier iets nuttigs staan

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 25 Dec 2016, 11:51

Is dit bij telenet nu ook niet zo, wanneer mijn internet wegvalt, mijn telefonie ook weg is (whoppa)?

Als ik die adapter neem, cisco spa112, heb ik er dan 2 nodig? Ene voor alarm en andere voor mijn analoge telefoon?
Of kan beide op 1 ?

50 voor die adapter. Mmm nie zo goedkoop, kan ik die ergens goedkoper kopen? Het is niet de bedoeling om nax maanden weg te gaan.

Ovh is een betrouwbaar, volwassen bedrijf? Het is niet zo dat dit zal verdwijnen?

Ons alarm is een lightsys prosys systeem, geen idee of dit nu kan.
De ene hier zegt ja het is ok indien je de adapter gebruikt en de andere spreekt dan tegen. Moeilijk

Wat betreft de volgorde dus eerst ovh aanvragen en daarna orange?

Hoe lang duurt het voor ovh in orde is. Orange actie stopt op 31/12

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1282 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor raf1 » 25 Dec 2016, 14:39

skank schreef:Is dit bij telenet nu ook niet zo, wanneer mijn internet wegvalt, mijn telefonie ook weg is (whoppa)?

Niet noodzakelijk, maar telefonie kan inderdaad ook wegvallen bij Telenet.

skank schreef:Als ik die adapter neem, cisco spa112, heb ik er dan 2 nodig? Ene voor alarm en andere voor mijn analoge telefoon?

Je hebt twee analoge telefoonaansluitingen op de cisco spa112, die kan je zo configureren zodat ze allebei werken met éénzelfde telefoonlijn.
Als je alarm moet werken terwijl je met de andere lijn belt, dan neem je best twee telefoonlijnen bij OVH voor 2,38 euro/maand en configureer je op elke aansluiting een aparte lijn.

skank schreef:50 voor die adapter. Mmm nie zo goedkoop, kan ik die ergens goedkoper kopen? Het is niet de bedoeling om nax maanden weg te gaan.

Eventueel op tweedehands websites of als je toevallig eens in Duitsland bent, kan je het maximaal 15 euro goedkoper vinden.

skank schreef:Ovh is een betrouwbaar, volwassen bedrijf? Het is niet zo dat dit zal verdwijnen?

Ja, OVH is een zeer groot webhostingbedrijf dat zich specialiseert in datacentertoepassingen. Telecom en VoIP is dus slechts een kleine afdeling binnen een groter bedrijf. Een aantal jaar geleden adverteerden ze dat ze reeds 100 000 telefoonlijnen hadden. Ikzelf ben klant sinds begin 2012 en ben de laatste paar jaar zeer tevreden. De eerste jaren heb ik wel de kinderziekten meegemaakt zoals onbereikbaarheid van noodnummers maar ondertussen staat hun platform op punt.

skank schreef:Ons alarm is een lightsys prosys systeem, geen idee of dit nu kan.

Uittesten is de boodschap, je krijgt bij OVH toch sowieso een telefoonlijn met nieuw nummer en je beslist pas als de telefoonlijn actief is om op de lijn een nummeroverdracht te doen.

skank schreef:Wat betreft de volgorde dus eerst ovh aanvragen en daarna orange?

Ja. Voor het nummerbehoud is het noodzakelijk dat Telenet en OVH hun nummeroverdrachtsprocedure foutloos afhandelen. Laat Orange dus nog even met rust.

skank schreef:Hoe lang duurt het voor ovh in orde is.

Hou rekening met de kerstperiode, maar als je met kredietkaart betaalt, wordt de lijn zo snel mogelijk geactiveerd. De ATA moet natuurlijk ook nog opgestuurd worden en je kan de nummeroverdracht pas opstarten als je de login voor de webinterface hebt. Nummeroverdracht duurt iets langer omdat men je fysiek adres gaat controleren door een brief op te sturen per post met een bevestigingscode.
Op twee weken zou die procedure toch moeten afgehandeld zijn, bij de aanvraag van de nummeroverdracht wordt er sowieso een datum vastgepind.

skank schreef:Orange actie stopt op 31/12

Da's totaal geen optie meer als je je Telenet-nummer wil behouden. Tijdsdruk bij een overstap is om problemen vragen zeker tijdens de kerstperiode waar veel werknemers verlof willen.

Januari is soldenmaand bij Telenet, Orange zal wellicht ook iets doen in januari.

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 25 Dec 2016, 15:22

Mmm idd ivm die twee vaste lijnen, vraag is wederrom, moet dit? Hoe zit dit nu bij telenet? Is dat 1 lijn? Geen flauw idee eerlijk gezegd.

Wel jammer dat ik dan de actie bij orange mis hierdoor, zouden ze die niet verlengen

Zou ik bij orange niet kunnen intekenen en pas na 2tal weken laten uitvoeren zodoende ik de overdracht ng kan doen en de actie niet misloop

Ik zou graag mijn ovh al bestellen.
Echter 2 zaken.
- neem ik 1 of 2 lijnen, ik heb nu ook maar 1 dacht ik. Je kan dan zeggen van ja als hij bezet zal die vr je alarm niet gaan, maar dan ben ik toch thuis he, als hij bezet is.. Dus...
- ik check morgen even of mn alarm signaal kan sturen over voip dan heb ik die adapter mss toch niet nodig
- mijn vaste teltoestel nu is aan. Vervanging toe, ofwel koop ik een nieuwe digitale ofwel een analoge maar dan heb ik die adapter zeker nodig, maar sla ik mss 2 in 1 slagen
Het is mss nu de moment voor zo een voip. Toestel maar 80 euro vind ik nogal duur.. Wat zijn de voordelen van zo'n toestel? Echt fancy moet hij niet zijn vr me .. Mss dan toch beter een analoge?

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1919
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 102 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor lacer » 26 Dec 2016, 13:42

De voordelen van een Voip toestel vb Gigaset C610IP is dat je geen ATA adaptor meer moet hebben.
Maar hoe je dan het alarm zult regelen is maar de vraag ...
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 2B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 16.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3448
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 220 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor satsurfer » 26 Dec 2016, 14:06

@skank: interessante info. :-D

Je kan vb. nu OVH nr. aanvragen. Eerst wat spelen ermee of het werkt met alarm en telefoneren. Je vraagt vb. nu (vóór 31/12) Orange aan voor installatie 1/2/2016. Je laat OVH uw nr. 25/1/16 porteren. Dan paar dagen op internet basic+tv, en dan overstap? :-D

Indien het niet zou werken, installatie annuleren, wegens niet compatibel met voip? Soit, ik verwacht nog verlenging van gratis inst.+ activatie hoor! Ze verplichten nl. nog altijd een gsmabbo hé....Dus stormloop zal het niet zijn.

http://www.2dehands.be/telecommunicatie/telecom-accessoires-overig/overig/cisco-spa112-voip-ata-320525192.html

ipv een ATA een fritzbox 7360?

http://www.kapaza.be/nl/printers-en-accessoires/fritzbox-7360-router-115034793.htm

AC router (achter de Orange modem)
http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/netwerkkaarten-routers-en-switches/m1119501929-fritzbox-7490.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=2

https://forum.ovh.com/showthread.php/76326-Alarme-avec-VoiP
https://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?f=61&t=91686

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=48200
philippe_d schreef:
satsurfer schreef:Dus wanneer vraag je nrportering aan (vb. 1-2 maand voor je Orange installeert?). Als het geporteerd werd, dan zeg je bij TN, schakel mij om naar internet + tv? en dan doe je aanvraag Orange?

De volgorde is juist ...
  1. Je vraagt de nummerportering aan bij OVH. Op dat formulier vermeld je dat de andere diensten (internet, TV) behouden blijven.
  2. Je zegt niets aan Telenet. Op het ogenblik dat de nummerportering geslaagd is, zal de pack korting vervallen.
    De nummerportering geldt als opzeg van jouw vaste lijn.
  3. Je doet een aanvraag voor Orange (TV, internet).
  4. Nadat Orange geïnstalleerd is (en goed werkt), zeg je Telenet op. Op die manier ben je zeker dat je geen onderbreking hebt ...
In tegenstelling tot telefonie, geldt de installatie van Orange internet + tv niet als opzeg van je Telenet abbo.


PeterP schreef:Mijn ouders hadden Wop bij Telenet.
Ik heb deze zomer hun telefoonnummer geporteerd naar Weepee.
Telenet heb ik hiervan niet op de hoogte gebracht.
De dag van de portatie zie je in "mijn Telenet" dat het verandert naar digitale tv en internet fiber 100 apart.
Nog die dag zelf heb ik in "mijn Telenet" het internet aangepast naar basic internet.
Op de eerstvolgende factuur was alles correct aangerekend zonder bijkomende kosten.
Laatst gewijzigd door satsurfer op 26 Dec 2016, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 26 Dec 2016, 14:20

Ovh heb ik al aangevraagd en betaald en de staafdocumenten opgestuurd. Helaas nog gn bevestiging van betaling alsook mijn domein die k aangekocht heb is foetsjie.

Dus jij zegt nu om toch al orange aan te vragen en te laten beginnen 1 februari?
En dan ervoor mijn nr portering doen, laten we zeggen de 25ste.
Interessant idd

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1919
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 102 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor lacer » 26 Dec 2016, 14:27

je hebt toch aangevinkt dat je niet gebruik wilde maken van een bedenktijd ? Deze duurde 10 of 14 dagen zo uit m'n hoofd.
Het zal dan effectief 10 à 14 dagen duren eer je Ovh actief wordt.
Ik had dit ik 2012 ook voorgehad en na online contact gehad te hebben met Ovh hadden ze dit snel opgelost en kreeg ik de dag erna reeds m'n inloggegevens.
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 2B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 16.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 26 Dec 2016, 14:33

lacer schreef:je hebt toch aangevinkt dat je niet gebruik wilde maken van een bedenktijd ? Deze duurde 10 of 14 dagen zo uit m'n hoofd.
Het zal dan effectief 10 à 14 dagen duren eer je Ovh actief wordt.
Ik had dit ik 2012 ook voorgehad en na online contact gehad te hebben met Ovh hadden ze dit snel opgelost en kreeg ik de dag erna reeds m'n inloggegevens.


Waar stond dit? Ik heb dit ook niet in de handleiding gezien

BertG3
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1400
Lid geworden op: 27 Okt 2014
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor BertG3 » 26 Dec 2016, 14:38

Dat moest je afvinken tijdens de bestelling. Heb ik ook gedaan bij mijn bestelling. Indien je dit niet gedaan hebt zal je 14 dagen moeten wachten tegen dat je lijn actief is. Indien je dit toch niet wilt zal je contact moeten opnemen met de klantendienst. Via twitter, ticket of telefonisch (in het Frans).
Stond in dit screenshot (uit de handleiding gehaald)
Bijlagen
image.jpg

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 26 Dec 2016, 14:47

Het onderste vinkje? Ja dat stond automatisch niet aangevinkt.
Heb ik ook zo, ik heb zo precies als in dat screenshot

BertG3
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1400
Lid geworden op: 27 Okt 2014
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor BertG3 » 26 Dec 2016, 14:52

Zover mijn Frans reikt denk ik dat je het onderste vinkje moest hebben om geen gebruik te maken van het herroepingsrecht. Maar die verificatie laat ik over aan een gebruiker die iets sterker in Frans is dan ik :lol:

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 26 Dec 2016, 14:59

Ja hoe moesten die vinkjes nu staan? iK heb ze exact zoals op het screenshot. Mijn frans is ook niet goed genoeg

Zo is mijn account nu

image.png


image.png


Dat 3 lijntje stond erst als niet gevaliderd en nu dus wel, is alles goed nu voor telefonie?

Los daarvan zie ik nog altijd mijn aangekocht domein niet meer

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1919
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 102 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor lacer » 26 Dec 2016, 15:01

Inderdaad onderaan vinkje plaatsen, ipv bovenaan, dan vervalt je herroepingsrecht.
ovh.png


Je hebt al een "groep", maar nu moet je nog een "lijn" krijgen, daar zal dan je toegekend nr bij staan.

Ik denk dat je eens contact zal moeten opnemen om dat in orde te brengen, anders zal je moeten wachten.
Laatst gewijzigd door lacer op 26 Dec 2016, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 2B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 16.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 26 Dec 2016, 15:04

lacer schreef:Inderdaad onderaan vinkje plaatsen, ipv bovenaan, dan vervalt je herroepingsrecht.
ovh.png


Dus maw ik moet nu 14 dagen wachten?
Kan ik een mailtje sturen om dit te veranderen? Moet in het frans? Damn
Graag hulp lol

Waar zie je dat ik al een groep heb, ze mogen mij direct alles activeren, ook vreemd dat mijn betalig niet geconfirmeerd werd.

Wat moet ik nu doen om asap alles in orde te hebben
Laatst gewijzigd door skank op 26 Dec 2016, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1919
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 102 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor lacer » 26 Dec 2016, 15:05

Ik had dat dus ook tegengekomen, je kan hen contacteren via web formulier of ticket dacht ik zo.

Stuur hen misschien het screenshot toe, dan verstaan ze wat je bedoeld.

Voor je groep, zie je bovenste screenshot.
Laatst gewijzigd door lacer op 26 Dec 2016, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 2B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 16.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 26 Dec 2016, 15:07

lacer schreef:Ik heb dat dus ook tegengekomen, je kan hen contacteren via web formulier of ticket dacht ik zo.

Stuur hen misschien het screenshot toe, dan verstaan ze wat je bedoeld.



In het engels of frans of nederlands? Via ticket system waar ik ingelogd ben? Of welk web formulier?

BertG3
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1400
Lid geworden op: 27 Okt 2014
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor BertG3 » 26 Dec 2016, 15:13

Via twitter zijn ze ook vrij snel in het antwoorden https://twitter.com/ovh_support_fr/with_replies .

Zeg gewoon iets in de aard van "Bonjour, je voudrais annuler la rétractation parce que je voudrais utiliser la ligne téléphonie immédiatement sans attendre 14 jours.

Ticket kan je aanmaken via je control panel niet ?

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1919
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 102 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor lacer » 26 Dec 2016, 15:16

Bovenaan op Assistance klikken en kies créeer une demande d'assistance.
Je krijgt dan rechtsonder dan een formuliertje om verder in te vullen (liefst in het Frans uiteraard, maar misschien lukt het wel met Engels).
Als je verder hulp wil, laat maar weten.
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 2B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 16.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 26 Dec 2016, 15:23

Ik heb ticket aangemaakt en verzonden, ook op twitter

Help ik krijg dit als antwoord
Bonjour, je peux annuler la demande mais j'ai besoin de ton identifiant client et de ta confirmation écrite par mail. Pour cela je t'invite à créer un ticket depuis ton espace client en spécifiant bien ton accord pour supprimer le délai de rétractation. Tu peux revenir ici pour me donner le numéro de ticket, je me chargerai de le faire. Cordialement. ^DamG

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 28 Dec 2016, 23:01

Nog steeds geen ovh ligne :(

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1919
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 102 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor lacer » 28 Dec 2016, 23:13

Heb je een ticket kunnen aanmaken in je espace client ?
Zo ja, je ID client en bevestiging dat je ontvangen had per mail ingeven en ook nog specifiëren dat je akkoord bent om de wachttijd voor je herroepingsrecht te laten verwijderen.
De nummer van het aangemaakte ticket verzenden via Twitter, waar het Frans antwoord van kwam.
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 2B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 16.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 28 Dec 2016, 23:16

lacer schreef:Heb je een ticket kunnen aanmaken in je espace client ?
Zo ja, specifiëren dat je akkoord bent om de wachttijd voor je herroepingsrecht te laten verwijderen.
De nummer van het aangemaakte ticket verzenden via Twitter, waar het Frans antwoord van kwam.


Dat is volgens die gast op twitter al sinds maandag verwijderd...

Gebruikersavatar
Geert-Jan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 Okt 2016
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Geert-Jan » 28 Dec 2016, 23:18

Waarom zou je naar OVH gaan?

Nomado en 3Stars zijn veel goedkoper :banana:

Zeker als je regelmatig belt is Nomado het goedkoopst vanwege hun pakketten met gratis belminuten.
En portatie is gratis als je op de helpdesk beetje vriendelijk vraagt :-D

Ben er al jaren bij tot volle tevredenheid en bel me helemaal te pletter, kom amper boven 100 euro per jaar aan kosten.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1919
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 102 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor lacer » 28 Dec 2016, 23:20

Ha ok, hou er rekening mee dat er misschien met de periode tussen kerst en nieuwjaar minder personeel is.
Ik zou zeggen nog wat geduld :roll: ...

Ovh kost hier per jaar 12 x 1,2 = 14,4 €
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 2B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 16.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

BertG3
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1400
Lid geworden op: 27 Okt 2014
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor BertG3 » 29 Dec 2016, 09:37

Ik ging het ook net zeggen Geert-Jan €100/jaar ???? Max 15 hier met OVH :lol:

Gebruikersavatar
Geert-Jan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 Okt 2016
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Geert-Jan » 30 Dec 2016, 00:26

Daarom zei ik ook dat ik me helemaal te pletter bel.
Ik bel naar heel veel landen en dat meermaals dik een uur of langer.
Als het je enkel om het nummer gaat, wel ga dan naar WeePee, die zijn het goedkoopst.
Maar als je heel veel belt is Nomado en 3stars veel goedkoper.

Ik gebruik het niet enkel als inbound maar doe enorm veel outbound.
En neen, de kwaliteit van Betamax aanvaard ik niet als fatsoenlijk.

Voor amper 8 euro per maand bellen en ook naar GSM en buitenland waar ik me niet aantrek hoe lang het duurt, kan ik niet duur noemen.
Heb nu eenmaal veel vrienden en familie over de grens en voor ik het weet ben ik weeral 60 minuten verder met kletsen.

Dat wil ik je wel eens zien doen voor het bedrag dat jullie noemen. Of je belt nooit.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.


Terug naar “Tutorials/Reviews”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast