Handleiding VOIP: OVH

Heb je vragen of opmerkingen op een van onze Tutorials of Reviews, post ze hier!
Plaats reactie
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.ovh.com/managerv3/#tel
-> Répondeur
-> Configuration du répondeur
-> Gérer
-> Message d'accueil du répondeur : annonce personnalisée
-> Fichier : uwvoicemail.mp3
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

dat was me net gelukt na wat sukkelen, maar de taal van voicemail zelf (dat jij na toe belt om je boodschappen te beluisteren) zal je wel niet kunnen veranderen zeker? Nogal moeilijk om al die uren te verstaan, of zelf de verschillende toetsen om je bericht te bewaren/verwijderen enzo. :D Ik dacht dat mijn frans nu niet slecht was, maar zo goed toch ook weer niet.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Goh, ik heb de voicemail zo ingesteld dat hij alles dormailt als MP3 bestanden. Moet je niet veel antrekken van die menus etc.
Je kan ook via de webmanager naar een overzicht van de voicemails gaan.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Als je al een OVH Nic handle hebt aangemaakt voor je een Ligne SIP individuelle aanschaft, zou je het telefoonnr zelf kunnen kiezen bij je aanvraag. Dat werd hier in deze thread gezegd een tijd geleden. Is dat nog steeds zo? Ik probeer dit nu, maar zie de optie alleszins niet staan.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Iemand die weet hoe je je eigen telefoonnummer kan kiezen bij OVH? Of dat vroeger mogelijk was? Ik vermoed dat ze de optie gewoon afgesloten hebben?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Dat is nog steeds zo.

Na inloggen via de "Manager OVH" => kies voor "Téléphonie"
Afbeelding

Kies vervolgens voor "Numéro" en kies voor "Commander 1 à 100 numéros nationaux ou internationaux, géographiques, non-géographiques ou spéciaux"
Afbeelding

En kies dan voor "Belgique", vul uw telefoonzone in.
In de drop-down list kan je dan (beperkt ) kiezen uit een aantal telefoonnummers.
  • "Numéros premium" (met een maandelijkse kost van 5.98 euro/maand).
  • "Numéros standaards" (met een maandelijkse kost van 1.20 euro/maand)
Vermoedelijk zijn deze bedragen cumulatief bij het maandelijks bedrag van 1.18 euro. Doch dit weet ik niet met zekerheid.

Afbeelding
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Hmm, ik heb een handle aangemaakt via deze pagina: https://www.ovh.com/fr/cgi-bin/nic/newNic.cgi
Daarna ingelogd, maar dan zie ik onder "Téléphonie" enkel grijze vlakken, niet aanklikbaar.
Screen Shot 2013-01-22 at 12.04.33.jpg
(92.39 KiB) 11 keer gedownload
Ik hoopte stilletjes dat dit een gratis dienst was, maar dat is dus niet zo. Je zou hier wel goedkoop een premium nummer kunnen kiezen en dan porteren naar Weepee ofzo.

Bedankt voor de uitleg
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoe moet ik in manager van OVH een bestaand Belgacom nummer aanvragen? Hoelang duurt
het voor de overdracht gebeurd is?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

In hetzelfde plaatje van mijn vorige bericht kies je voor "Demander la portabilité de numéro(s) chez OVH".

Afbeelding

Vul dan al de gevraagde gegevens in.
Bij de gewenste datum zie je dat indien je vandaag de portatie aanvraagt, dit ten vroegste 11 februari aanstaande mogelijk is.
Ten vroegste: want ook OVH is onder andere afhankelijk van de medewerking van de vorige operator.
Realistischer is allicht de week van 18-22 februari.

Afbeelding

Indien je al een nieuw OVH nummer hebt, zal je na de portatie over twee nummers beschikken.
Je hebt dan twee inkomende nummers voor de prijs van één. :wink:

Je kan de oproepen op de beide nummers op hetzelfde telefoontoestel laten toekomen.
Zie hiervoor het bericht van raf1: Re: OVH: DID in België.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

brubbel schreef:https://www.ovh.com/managerv3/#tel
-> Répondeur
-> Configuration du répondeur
-> Gérer
-> Message d'accueil du répondeur : annonce personnalisée
-> Fichier : uwvoicemail.mp3
via internet explorer lukt het me niet. Na het selecteren van mijn mp3-bestandje en op valider te klikken, gebeurde er niets. De pagina werd niet herladen of dergelijke.
Dan maar eens geprobeerd via Chrome en dit lukte dan weer wel...


Nog een ander vraagje. ik heb ons analoog telefoontoestel (Belgacom Twist 555) aangesloten op onze BBOX2 van Belgacom. Tot op heden werkt alles goed. Enkel wanneer iemand een berichtje heeft ingesproken op de voicemail, dan ging vroeger een rood LEDje knipperen op deze telefoon, zodat we wisten dat we naar de voicemail moesten bellen.
In bovenstaande setup knippert het LEDje niet meer wanneer ik een bericht inspreek op mijn OVH-lijn.
Iemand een idee om dit terug werkend te krijgen? (Ik vrees echter dat dit niet zo lukken, maar misschien zijn er hier die er wel in geslaagd zijn)
Is nu niet zo een heel groot probleem (voicemail-berichten komen ook als mp3 in mijn mailbox terecht) maar zou wel leuk zijn moest het terug werken.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Heeft iemand al geprobeerd om een nummer van OVH naar een andere provider (bv Weepee) te porteren? Ik probeer het nu met een Premium nummer, benieuwd!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Liegebeestig : zou normaal geen probleem mogen zijn. Echter wat is een premium nummer bij OVH? Een makkelijk nummer (bvb 09 234 34 34) of een naam van een bepaald product? (ik gebruik enkel weepee, ovh ken ik niet op gebied van voip)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
florisla
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 maa 2013, 13:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

liegebeestig schreef:Hmm, ik heb een handle aangemaakt via deze pagina: https://www.ovh.com/fr/cgi-bin/nic/newNic.cgi
Daarna ingelogd, maar dan zie ik onder "Téléphonie" enkel grijze vlakken, niet aanklikbaar.

Ik hoopte stilletjes dat dit een gratis dienst was, maar dat is dus niet zo. Je zou hier wel goedkoop een premium nummer kunnen kiezen en dan porteren naar Weepee ofzo.
Je ziet daar niks staan omdat 1) je geen OVH lijn hebt 2) je bovendien ook nog niet gevalideerd bent als geldige telefonie klant.

Dat laatste kun je oplossen door de procedure te volgen ("Anticiper et procéder à validation de votre compte téléphonie dès à présent").
Maar zelfs dan kun je nog geen premium nummers kopen, daarvoor moet je echt een ligne individuelle hebben.

Is wel een snood plan, bij OVH een premium nummer nemen en die dan meteen naar WeePee porteren ;-)

@krisken, een premium nummer is een gewoon DID telefoonnummer, maar iets makkelijker te onthouden qua nummer (je kan een nummer uitkiezen uit een lijst).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bwah WeePee heeft ook premium nummers hoor en doet niet moeilijk als je deze vraagt. Ze zijn er zelfs erg transparant in : je kan alle beschikbare nummers van een bepaalde zone gewoon zo opvragen! Zo heb ik iemand onlangs geholpen en die heeft het nummer 1111 gekozen uit zijn telefoonzone. Absoluut geen probleem voor hun :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Inderdaad, Ik heb ook een gemakkelijke reeks nummers dankzij Weepee en Krisken (03/369 xx 00 tot en met 03/369 xx 09), en heb daar de normale prijs voor betaald.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer


Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
florisla
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 maa 2013, 13:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Mijn recent aangemaakte OVH lijn heeft nummer +321586000X.

Gezien de '000X' denk ik dus dat ik bij de eerste 10 klanten ben in de 015 zone. Ergo: tot ze aan klant nummer 100 zitten voor zone 015 kun je dus zonder meerprijs een 'bijna-premium' nummer krijgen met twee nullen in (0158600XX).

(Mikken op 015860086 wordt wel moeilijk denk ik ;-)
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Enkele vragen ivm OVH, vermits ik niet tevreden ben bij WeePee:

- Wat kost het om je telefoonnummer te verhuizen?
- Bij checkout zie ik: "Forfait illimité vers les fixes" >>> betekent dit dat je onbeperkt gratis belt naar vaste lijnen?
- Bij tarieven zie ik dit staan bij GSM tarieven BE: 0.026 € HT 0.031 € TTC >>> wat betekent TTC & HT?
- Hoe werkt doorschakeling bij OVH? Is dit makkelijk in te stellen? hoe?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Telefoonnummer porteren naar OVH is gratis. Maandelijkse kostprijs is 1,18 euro bij OVH
Forfait illimité vers les fixes: de eerste 99 vaste nummers die je belt zijn inbegrepen in die 1,18 euro, dus die mag je eigenlijk gratis bellen. Die 99 nummers mogen verspreid zijn over 40 landen.
TTC: Tarif Tout Compris (Prijs btw inbegrepen); HT = HTVA = Hors TVA ofte exclusief BTW
Doorschakeling in de manager is makkelijk zelf in te stellen via de webmanager.
Het is zo dat je bij OVH een lijn krijgt en aan die lijn wordt dan je eigen (geporteerde) telefoonnummer gekoppeld. Is bij mij ook zo. Mijn lijn nr. is iets in de zin van 052 86 xx xx en mijn geporteerde Belgacom nr. is 052 48 xx xx. Als je wilt dat je opgebeld wordt op je geporteerde nr. en dat je geporteerde nr. gebruikt wordt om uit te bellen, dan moet je dat nummer linken aan de OVH lijn.
Let wel: je hoeft je eigen nr. niet te porteren. De lijn die je bij OVH krijgt is perfect bruikbaar om uit te bellen en opgebeld te worden. Alleen zal je dan aan iedereen dit tel. nr. moeten laten weten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik heb me aangemeld, maar heb wel nog wat vragen...

- Heb 1 uur fix naar GSM geselecteerd, en 4 EUR betaald... Maar als ik tarieven bekijk, en ik doe 60 minuten x 0,026 , dan kom ik aan 1,56 EUR (+1,18 = 2,74). Dan betaal ik meer dan normale prijs?!
- Als ik nummer laat porteren, dan betaal ik elke maand goede euro extra? of niet?
- Ik ben nu aangemeld, maar heb verder geen info ontvangen van OVH. Wat moet ik doen? Moet je niet bewijzen dat je woonachtig bent in de desbetreffende regio? Hoelang duurt een aanmelding gemiddeld?
- Kan je doorschakeling ook instellen via android app "OVH" ? (heb die geïnstalleerd en ziet er goed uit)

PS: ik heb geen Gigaset geselecteerd, omdat ik al één had... Maar zie ik nu goed dat je die eigenlijk gratis kreeg? Dat je gewoon 80 EUR waarborg moest storten? Is dit al te laat? ...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je je nummer porteert (of als je gewoon een OVH lijn aanvraagt zonder nummer portering) betaal je elke maand 1,18 euro, de abonnementsprijs voor uw lijn zeg maar.
Bij OVH is het zo dat je documenten moet bezorgen die bewijzen dat jij op dat bepaalde adres woont. Ik heb een kopie van een gas- of electriciteitsfactuur gemaild. Bij nummerportering duurt het twee tot drie weken voor alles rond is. Je krijgt bericht van OVH en van je huidige telefoonprovider dat je tel. nr. gaat veranderen van operator.
Android app OVH heb ik niet op mijn smartphone staan, dus kan je geen antwoord geven.
Prijs voor dat GSM gesprek lijkt mij duur. Zoals je schrijft: tarief is 0,026 euro per minuut. Maar ik begrijp niet dat je nu al moet betalen. Je krijgt maar 1 keer per maand een factuur van OVH met alle details.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Je betaald sowieso 1.18 EUR bij OVH voor je lijn. Hierbij krijg je een nieuw telefoonnr, waarmee je perfect kan bellen of gebeld worden.
Indien je je huidige telefoonnr wil blijven gebruiken, dan kan je dit laten porteren naar OVH, hiervoor worden geen kosten aangerekend (geen éénmalige alsook geen extra maandelijkse kosten)
Je blijft dus 1.18 EUR per maand betalen, maar iedereen kan je nu ook op je huidige nr bereiken, of je kan hier ook mee bellen. Na de nr-portatie dien je wel in de manager je geporteerde nr te koppelen.

Ik heb mijn VOIP ingesteld in mijn BBOX2 dus heb zelf geen Gigaset nodig, maar wat ik begrepen had, dien je inderdaad enkel een waarborg van 80 EUR te betalen. Indien je nadien je toestel terugstuurt naar OVH, dan zou je je 80 EUR moeten terugkrijgen. (ik ga ervan uit dat de verzendingskosten naar Frankrijk wel op uw kosten zullen zijn)
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Dus ik zal binnen enkele dagen een mailtje ontvangen waarin ze om bepaalde documenten vragen? En dan kan ik beginnen te bellen met nieuwe nummer? Eventueel later nog oud nummer porteren?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je ontvangt een mail om bewijs van adres te bezorgen. Eens dat bewijs in hun bezit is krijg je een brief thuis gestuurd met daarin activeringscode. Met die activeringscode moet je je account en tel. nr. activeren. Dan pas kan je beginnen bellen en opgebeld worden maar houd rekening met 2 à 3 weken vooraleer alles operationeel is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Ok! Geen haast bij...

Maar wanneer mag je die mail normaal gezien verwachten?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je de "10 dagen bedenktijd" (wat was dat weer in het Frans) optie hebt aangevinkt dacht ik dat je 10 dagen moest wachten. Ik dacht eerst ook dat er vanalles was misgegaan, maar uiteindelijk kwam het vanzelf in orde.
Volgende mails kreeg ik vorig jaar:

Code: Selecteer alles

2012-04-11 Welkom bij OVH !
2012-04-12 U heeft zonet uw klant ID gecreëerd
2012-04-12 Acceptation de votre procédure de validation de compte
2012-04-18 Wij hebben de betaling voor uw bestelling goed ontvangen
2012-04-18 Votre forfait est opérationnel
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Ik heb dat uitgevinkt. Maar heb nog niets gehad, zelf niet deze mails:

2012-04-11 Welkom bij OVH !
2012-04-12 U heeft zonet uw klant ID gecreëerd
2012-04-12 Acceptation de votre procédure de validation de compte

Ook niet in spamfolder. Lijkt me niet normaal?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Met quatorze juillet zal het wat trager gaan zeker?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Mijn frans is nog mottiger dan hilde crevits haar engels.

Ons belprofiel :

Wij bellen nagenoeg steeds in de daluren (16:00-08:00) aangezien we beiden werken.
Af en toe zijn er telefoontjes overdag soms vast maar meestal naar gsm.

Bij sarlet trio zit bellen naar vast in de daluren inbegrepen.
Bellen naar gsm in de daluren kost 5€.

Is ovh dan wel interessant?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

OVH is nog wel interessant dan:
1,18 euro per maand, bellen naar vaste nummers 24/7 inbegrepen (weliswaar beperkt tot 99 verschillende nummers per maand).
oproepen naar gsm zijn ongeveer 3 cent per minuut, ongeacht het ogenblik.

Mogelijk ander voordeel is dat je nummer ziet bij inkomende oproepen, ik weet niet of dit bij Scarlet ook is.
Een ander voordeel is dat je voor je telefoon onafhankelijk wordt van je internet-provider. Als je ooit bij Scarlet weggaat, verandert er niets aan je telefoon.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bellen naar de gsm kost bij OVH maar 3,1 eurocent/minuut en het abonnement kost 1,18 euro/maand.
Dus als je minder dan 123 minuten/maand* naar gsm's belt dan is OVH interessanter dan een belbundel van Scarlet Trio.

* berekening: (5 euro - 1,18 euro) : 0,031 euro/minuut = 123 minuten 13 seconden
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

En de variabele "connectie kost" niet vergeten.
Laatste factuur is niet echt van toepassing (verlofperiode en dus meer bellen overdag.)
E-services is al helemaal een ramp.

Ik bekijk het nog wel even.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Ali3nSt0rm
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:38

Hello,

Ik zag in de uitleg staan dat er faxen naar je telefoonnummer kunnen gestuurd worden als je gewoon een ligne sip individuelle neemt.
Echter vond ik daar nergens iets van terug in de instellingen in de manager. Alsook geen informatie over hoe je er een fax mee zou kunnen versturen.

Toen ik de faxmogelijkheden opzocht bij hen zag ik dat je wel gratis een faxnummer kreeg bij een OVH domeinnaam (of iets in die aard). En dat een aparte fax lijn ook 1.18 euro per maand kost.

Is er echt een manier om dit te doen gewoon via de telefoonnummer die je hebt bij hen? Zoja, waar kan ik dit terugvinden?

Bedankt!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Jazeker, normaalgezien staat er in de webinterface de optie "Fax" en kan een Ligne SIP individuelle ook als fax gebruikt worden. http://www.ovhtelecom.fr/sms_et_fax/eco ... hnique.xml)
Je moet wellicht nog een fax-wachtwoord instellen, en daarna kan je faxen via e-mail of via de Ecofax-software.
Actuele en nuttige handleidingen staan onderaan de webpagina: http://www.ovhtelecom.fr/sms_et_fax/
http://www.ovhtelecom.fr/sms_et_fax/envoyer_fax.xml
http://www.ovhtelecom.fr/sms_et_fax/recevoir_fax.xml
http://www.ovhtelecom.fr/sms_et_fax/ges ... ntrant.xml
http://www.ovhtelecom.fr/sms_et_fax/logiciel_ecofax.xml

(en telkens 0032-notatie gebruiken want anders komt je fax misschien bij een Fransman terecht)
Ali3nSt0rm
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:38

Bedankt!

Echter vind ik dit niet terug :(
Wanneer ik inlog in de manager en op téléphonie klik. Moet ik dan op "ligne", "numéro" of "Groupe" staan om de faxinstellingen te kunnen bekijken? Ik vind nergens iets terug dat ook mar met Fax te maken heeft in de opties.

Momenteel heb ik 1 nummer (bij OVH aangevraagd) en deze staat bij ligne, bij numéro staat er nog niets (omdat ik nog geen nummer geporteerd hebt, dit moet nog aangevraagd worden). Heeft dit hier soms iets mee te maken?

Of kan je mij de menustructuur zeggen waar ik er iets over kan vinden (om het wachtwoord in te stellen van de fax enzo)?

Edit: Ik heb het ondertussen gevonden, de fax menu kan ik enkel terugvinden als ik in de lijst met al die links op de "Numéro" tab klikt op de "Convertir des Ecofax perso en Ecofax pro". Dan staat in het menu links dus ook de optie om het wachtwoord aan te passen en de gegevens te zien. Alsof ze de hoofdmenu om er heen te gaan vergeten maken zijn..
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Met de nieuwe tarieven van scarlet in het achterhoofd eens een jaartje facturen bekeken.
OVH is aangevraagd!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Ik denk iets gemist te hebben
Als er geen connectie kost is en bellen naar GSM 0.031per minuut kost (1.86/uur) waarom kost 1 uur inbegrepen dan 3 euro?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Dat is Franse logica.
Daar moet je verder niets achter zoeken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Halvelings hieraan gekoppeld: in mijn ervaring is de OVH kwaliteit is over 't algemeen goed (tot zeer goed) maar soms heb je miserie.

De kwaliteit van een Belgacom/Scarlet/Telenet setup lijkt toch nog een stuk consistenter.
Het prijspunt van de "betere" voip komt dan weer in de buurt wat bovenstaande grote spelers rekenen als je een beetje belt.
Onlangs een groepspraktijk niet op voip doen overschakelen om deze reden. Voor thuisgebruik perfect.

Zijn er nog mensen die dit zo aanvoelen, of doe ik iets verkeerd?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Van de betamax clones weet ik het wel. Ik hoop dat ovh een stuk beter is wat betreft beschikbaarheid en kwaliteit van de lijn.
Wij doen veel (<100) korte gesprekken. Heb de facturen van afgelopen jaar, eens laten herrekenen met de nieuwe tarieven en dit komt voor ons gewoon een pak duurder uit.

Natuurlijk houden we scarlet als backup.

Toch bizar die franse logica.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “Tutorials/Reviews”