Handleiding VOIP: OVH

Heb je vragen of opmerkingen op een van onze Tutorials of Reviews, post ze hier!
Plaats reactie
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Update:

Ondertussen heb ik bevestiging en track n trace ontvangen, mn adapter is onderweg.
Factuur ontvangen en ondertussen heb ik een lijn.
Ben erg benieuwd.
Nu war zijn de volgende stappen?
Moet ik nog iets instellen?
Voor voicemail?
Hoe zit dit met adresboek? Want mn analoge telefoon heeft ook een eigen adresboek?
Kan ik bij afwezigheid gratis laten doorschakelen nr gsm?
Snufjes techjes die kunnen die ik moet weten of kan raadplegen? App om te bellen met gsm nr vaste nrs op kosten van ovh?
Prettig eindejaar!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

skank schreef:Nu war zijn de volgende stappen?
Alles aansluiten en testen. Daarna eventueel nummeroverdracht aanvragen: https://docs.ovh.com/pages/releaseview. ... Id=7536746
skank schreef:Moet ik nog iets instellen?
Voor voicemail?
Ja, je moet op https://www.ovhtelecom.fr/manager/ doorschakeling instellen naar voicemail. Je kan ook een geluidsbestand uploaden met een begroeting voor de voicemail, een e-mailadres dat de berichten moet ontvangen, etc...
ttps://docs.ovh.com/display/public/CRTEL/Comment+configurer+les+renvois+d%27appels
skank schreef:Hoe zit dit met adresboek? Want mn analoge telefoon heeft ook een eigen adresboek?
Dat blijft werken, maar OVH biedt ook een centraal adresboek aan via de oude webinterface onder het tabblad Groupe/Groep.
skank schreef:Kan ik bij afwezigheid gratis laten doorschakelen nr gsm?
Niet gratis. 3,1 eurocent per minuut https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/de ... phonie.xml
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Gisteren mijn ata adapter ontvangen. Direct voip getest.
Oude telefoon uitgetrokken, alarm gaf direct melding dat er iets mis was.

Voip adapter aangesloten en de analoge lijn erop.
Direct melding v alarm dat het terug in orde was.
Dan de voip lijn getest, en die werkte, top!
Heb direct nummeroverdracht aangevraagd, en die is ondertussen goedgekeurd. Overstap voorzien 18 januari.
Daarna weg bij telenet.


Die centrale adresboek bij ovh. Hoe kan ik daaraan? Maw, ik kan die toch niet gebruiken met een analoge teltoestel?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

skank schreef:Die centrale adresboek bij ovh. Hoe kan ik daaraan?
Je moet een VoIP-toestel hebben dat een centraal adresboek ondersteunt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je kan via OVH Support de nodige instellingen krijgen indien je de instellingen niet terugvindt via de webinterface. Concreet synchroniseert je telefoontoestel dan met een xml-bestand met contactgegevens op een OVH-server.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ok good to know, thx raf
Trouwens ben jij dezelfde raf van op bouwinfo van vroeger?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Neen, op bouwinfo lees ik af en toe eens iets, meer niet.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

dag Skank en dag Raf,

Ik overweeg ook om voor mijn vaste telefonie (van telenet) te migreren naar OVH, en dan zou ik misschien ook voor de ata adapter gaan, en daar mijn huidige draadloze analoge dect telefoon op aansluiten.
Aangezien jij dit recent gedaan hebt (of aan het doen bent), en je de voip lijn inmiddels al getest hebt, en daar blijkbaar erg tevreden over bent, zou ik je toch nog eens willen vragen of de geluidskwaliteit te vergelijken is met hetgeen je voordien had bij de vaste telefonie van telenet.
Uit de berichten die ik in deze (en andere) threads al gelezen heb, ga ik er van uit dat die cisco die je ontvangt van OVH al vooraf geconfigureerd is, en dus in feite plug & play is, en bij gevolg heel simpel aan te sluiten is?
In een andere thread waar Raf op inpikte (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 5&start=80 bericht van 4/1/2017) lees ik o.a. over de geluidskwaliteit, die blijkbaar afhangt van welke audio codec die gebruikt is. Weet u Raf hoe dat met die ata adapter is?
Skank kan misschien iets meer vertellen of deze hiervoor te configureren is? Langs de andere kant zou het me verwonderen dat OVH dan ook zelf niet de beste geluidskwaliteit voor geconfigureerd heeft...


Dank voor jullie antwoorden!

skank schreef:Gisteren mijn ata adapter ontvangen. Direct voip getest.
Oude telefoon uitgetrokken, alarm gaf direct melding dat er iets mis was.

Voip adapter aangesloten en de analoge lijn erop.
Direct melding v alarm dat het terug in orde was.
Dan de voip lijn getest, en die werkte, top!
Heb direct nummeroverdracht aangevraagd, en die is ondertussen goedgekeurd. Overstap voorzien 18 januari.
Daarna weg bij telenet.


Die centrale adresboek bij ovh. Hoe kan ik daaraan? Maw, ik kan die toch niet gebruiken met een analoge teltoestel?
raf1 schreef:
Simon96321 schreef:Na nog wat meer opzoekwerk vind ik toch hier en daar mensen die klagen over de kwaliteit van OVH.
Dat heeft volgens mij alles te maken met de G.729-audiocodec die OVH standaard gebruikt.

Als je een configuratie gebruikt waarbij je VoIP-toestel de codec G.729 ondersteunt, dan ga je bij alle ontvangen oproepen steeds telefoneren in G.729-kwaliteit en dat is behoorlijk slechte audiokwaliteit.

G.722 en G.711 bieden veel betere audiokwaliteit en OVH ondersteunt deze codecs ook volledig.
Maar om deze audiokwaliteit bij OVH te forceren moet je je VoIP-telefoon zo instellen dat je toestel geen G.729 meer ondersteunt, uitsluitend G.711 en G.722.

Als je bijvoorbeeld via een Fritz!Box telefoneert, ga je met OVH ook die slechte G.729-kwaliteit ondervinden.
Om de betere codec G.711 te forceren moet je dan de instellingen van de Fritz!Box exporteren, het geëxporteerde configuratiebestand manueel aanpassen en via het programma fritzchecksum de juiste checksum in het bestand terugzetten en het configuratiebestand opnieuw importeren in de Fritz!Box.

De manuele aanpassingen voor de Fritz!Box zijn als volgt:

Code: Selecteer alles

        use_audiocodecs = yes;
        audiocodecs = "G722", "PCMA", "PCMU";
Daarna bel je steeds in G.711-kwaliteit of in de nog betere G.722-kwaliteit tussen OVH-klanten. OVH beweert wel dat er een aantal (obsure) providers bestaan die uitsluitend de G.729-codec ondersteunen en dat bepaalde oproepen dan niet zouden lukken voor wie alleen de G.711-codec accepteert.
Als iemand zo'n obscure VoIP-provider kent, mag je het me altijd laten weten want totnogtoe zijn die onvindbaar.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

yezzer schreef:Langs de andere kant zou het me verwonderen dat OVH dan ook zelf niet de beste geluidskwaliteit voor geconfigureerd heeft...
Je mag gerust zijn, de apparatuur die OVH levert is voorgeconfigureerd voor codec G.711a, dat is identiek dezelfde kwaliteit als bij Telenet of Proximus.
Codecproblemen doen zich uitsluitend voor met eigen apparatuur waarvan de configuratie niet compatibel is met OVH, wie bijvoorbeeld de Fritz!Box gebruikt, moet manueel de codec vastzetten op G.711a.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Alles gaat goed behalve nu lo
Vandaag om 14u werd mijn telenet nr overgezet.
Nu na testen wat blijky

-met mijn ovh nummer kan ik bellen en gebld worden ophun numme.
-met mijn telenet nummer kan ik bellen naar iemand maar kan zelf niet gebeld worden. Whats wrong?

Maw
Als ik bel met mijn analoge lijn naar bv mn gsm dan Verschijnt mijn telenet vaste nummer, so far so good.
Als ik bel met mn gsm naar mn oud telenet nummer(die nu overgezet is) ben ik onbereikbaar?


Wat nu?

Zodra het werkt, zeg ik telenet vaste tel op? Of heeft ovh dit gedaan?
Wat met mijn internet en digitale tv? Die komen pas volgende week van orange, wacht ik niet best met opzeggen vaste tel samen met tv en internet na volgende week? vErmits telenet anders hun prijzen hoger gaan zetten vr enkel tv en internet..
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

waarschijnlijk nog even geduld uitoefenen, zodat de operatoren weten dat je nr verhuist is naar OVH. Ik weet niet juist hoe snel die database wordt geupate en hoe vaak de providers deze wijzigingen doorvoeren. (kan zijn dat je via base of zo wel al bereikbaar bent...)

Je hoeft uw vaste lijn niet meer op te zeggen bij telenet, dat heeft OVH reeds gedaan door de overdracht van uw nr.
Hoe het juist zit met internet en digitale tv, daar vermoed ik dat je deze zelf zal moeten opzeggen.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

@ skank

Heb je al iets met je TN nummer gedaan (zoals het toewijzen aan uw OVH lijn)?
Zie ook dit bericht: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 26#p584826.

Je kan immers je TN nummer als uitgaand nummer instellen maar ook voor het inkomende gesprek (op je TN nummer) kan je instellen wat er moet gebeuren.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Is al opgelost :)
Ik morst idd de lijn nog redirecten.
Ik had dat antwoord gekregen via ovh twitter support. Top v die mannen.

@yezzer

Que kwaliteit merk ik geen verschil.
Ik zou zegge, je moest al veranderd zijn! Lol
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

skank schreef:Zodra het werkt, zeg ik telenet vaste tel op? Of heeft ovh dit gedaan?
Telefonie wordt automatisch opgezegd bij een nummeroverdracht.
skank schreef:Wat met mijn internet en digitale tv?
Dat blijft behouden, je verliest eventueel de bundelkorting omdat telefonie automatisch werd opgezegd.
skank schreef:Die komen pas volgende week van orange, wacht ik niet best met opzeggen vaste tel samen met tv en internet na volgende week?
Inderdaad, je wacht tot de installatie van Orange correct werkt. Daarna kan je Telenet telefonisch opzeggen met uitdrukkelijke mededeling dat de opzeg onmiddellijk moet ingaan. Vergeet ook niet de decoder en modem terug te brengen naar Telenet, tenzij je andere instructies krijgt.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

skank schreef:@yezzer

Que kwaliteit merk ik geen verschil.
Ik zou zegge, je moest al veranderd zijn! Lol
Yep Skank, is dus al gebeurd inmiddels:
Ik heb zelf voor een linksys PAP2T gezorgd en gisteren heb ik dan gewoon een lijn bij OVH besteld, en die werd direct geactiveerd.
na wat rommelen in de settings van dat bakje was ik gisterenavond reeds "up & running" en voorlopig bevalt het uitstekend.
de volgende stap is eveneens de overzetting van mijn bestaande telenet lijn naar OVH, net zoals jij dat ook gedaan hebt.
heeft dat trouwens lang geduurd: hoeveel dagen zitten er tussen de aanvraag doorsturen en de werkelijke overschakeling?
en hebt u dan in 'mijn telenet' eventueel uw internet abonnement achteraf zelf aangepast of veranderd naar hetgeen u wenst?
(ik kan dat zelfs nu niet doen bij wijze van test, wellicht omdat het nog een oude shake formule is: daar krijg ik de boodschap dat ik moet bellen)


aan Raf, eveneens bedankt voor uw antwoord hoor!
misschien toch nog even vragen, in mijn linksys staat de codec op g711.u en dat werkt naar voldoening: verzet ik die beter of laat ik het zo?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

yezzer schreef:misschien toch nog even vragen, in mijn linksys staat de codec op g711.u en dat werkt naar voldoening: verzet ik die beter of laat ik het zo?
De meeste operatoren ondersteunen verschillende codecs. Maar in Europa gebruiken de operatoren standaard g711.a, dus die codec zet je best prioritair. g711.u wordt standaard gebruikt in de USA, dus die heb je ook soms nodig.
Meest logische volgorde is: g711a, g711u, g722 en eventueel g729 om compatibel te blijven met enkele duistere VoIP-providers in landen met slechte internetverbindingen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:je verliest eventueel de bundelkorting omdat telefonie automatisch werd opgezegd.
En zo betaal je dan plots meer dan voordien... best tweemaal nadenken voor je een "goedkope" VoIP oplossing kiest.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

r2504 schreef:
raf1 schreef:je verliest eventueel de bundelkorting omdat telefonie automatisch werd opgezegd.
En zo betaal je dan plots meer dan voordien... best tweemaal nadenken voor je een "goedkope" VoIP oplossing kiest.
Kan goed zijn, vandaar dat iedereen dat voor zichzelf in zijn persoonlijke situatie best vooraf bekijkt en daarna beoordeelt of men dat schrapt.

Ik ga daar toch ruim 140 euro per jaar met besparen, dus de keuze was vlug gemaakt toen telenet mij onlangs een brief stuurde dat ik ruim 8% zou meer betalen vanaf 19/2/2017. (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... &start=200 zie blz 5 mijn bericht van 12/1/2017)

Btw, uw voorstel dat u telenet gaat doen dat ik in diezelfde thread lees: heb je daar al resultaat van? ik ben wel benieuwd... (bel 0800-66.365)
Bij mij is het nog erger: via de site als ik inlog krijg ik te lezen dat mijn verhoging € 3,62 bedraagt, en de brief die ik van Dhr. Jeroen Bronselaer onlangs kreeg, heeft het over een verhoging van € 3,77 ... Verschil van 0,15 €
r2504 schreef:Ik ga Telenet een voorstel doen... ofwel verhogen ze m'n prijs niet en blijf ik Whoppa, ofwel downgrade ik naar een Whop (op zich kan ik daar wel mee leven).

Resultaat voor TN is dus 18.6 euro (1.55 * 12) prijsverhoging inslikken, ofwel 125.4 (10.45 * 12) euro aan inkomsten minder.

Het zal hun ARPU alvast geen goed doen (-15% !) als meer mensen zo denken :twisted:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

yezzer schreef:Kan goed zijn, vandaar dat iedereen dat voor zichzelf in zijn persoonlijke situatie best vooraf bekijkt en daarna beoordeelt of men dat schrapt. Ik ga daar toch ruim 140 euro per jaar met besparen
Iedereen moet inderdaad zelf die vergelijking maken... ik herinner me alléén (misschien moet ik de berekening eens opnieuw doen) dat het verschil in prijs voor internet + TV versus internet + TV +telefonie amper 1.5 euro was (en gelieve geen discussies te starten dat ik dan internet ook maar meteen elders moet nemen)... daar kan geen enkele VoIP oplossing tegenop.

Tenzij je dus veel overdag zou bellen lijkt het me onmogelijk 140 euro per jaar uit te sparen.
yezzer schreef:Btw, uw voorstel dat u telenet gaat doen dat ik in diezelfde thread lees: heb je daar al resultaat van? ik ben wel benieuwd... (bel 0800-66.365)
Ik heb m'n mail pas gisteren gehad van TN... nu nog eens een rustig moment uitzoeken om te discussieren.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:En zo betaal je dan plots meer dan voordien...
Helemaal niet. Het gaat om een overstap van Whoppa aan 79,48 euro/maand of Whop aan 68,82 euro/maand naar Orange Internet + TV aan 49 euro/maand + gsm-abonnement Orange Kolibrie 8 euro/maand of Orange Dolfijn aan 15 euro/maand gecombineerd met OVH VoIP Découverte aan 1,19 euro/maand

Als ik goed kan tellen betaal je dan maandelijks 58,19 euro of 65,19 euro en dus minder dan een Telenet Whop-abonnement. Bovendien is je gsm-abonnement in die prijs reeds inbegrepen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Graag appelen met appelen vergelijken... ik ontken niet dat het goedkoper kan, maar dit is niet louter een overstap naar VoIP maar meteen een verandering van zowel internet als TV provider.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

r2504 schreef: Iedereen moet inderdaad zelf die vergelijking maken... ik herinner me alléén (misschien moet ik de berekening eens opnieuw doen) dat het verschil in prijs voor internet + TV versus internet + TV +telefonie amper 1.5 euro was (en gelieve geen discussies te starten dat ik dan internet ook maar meteen elders moet nemen)... daar kan geen enkele VoIP oplossing tegenop.

Tenzij je dus veel overdag zou bellen lijkt het me onmogelijk 140 euro per jaar uit te sparen.

Ik heb m'n mail pas gisteren gehad van TN... nu nog eens een rustig moment uitzoeken om te discussieren.
Dit is toch eenvoudig uit te rekenen?

Nu betaal ik maandelijks € 54,06 voor mijn oude shake (basis internet+telefonie+digitale tv) en die wordt volgens de brief van meneer Bronselaer van telenet vanaf 19/2/2017 +€ 3,77, dus dat wordt dan € 57,83 per maand

Doe ik de telefonie weg, dan neem ik enkel basis internet (nieuwe prijs € 27,80) en digitale tv (nieuwe prijs € 16,90) dus samen is dat € 44,70
Verschil per maand: € 57,83 - € 44,70 = € 13,13 x 12 = € 157,56 MIN 1,2 x 12 (OVH voip, dus min € 14,4 ) = € 143,16 profijt.
In de veronderstelling dat er enkel naar vaste lijnen gebeld wordt (wat nu ook zo is - bovendien is 'gratis' alleen maar mogelijk buiten de daluren bij telenet), en bij OVH kan dat zonder problemen 24/7, zolang een gesprek minder dan 60 minuten duurt. (haak in en bel opnieuw)

Verschilpunten na deze downgrade: ik zal de triiing app niet meer hebben (maar dat mis ik helemaal niet, want ze werkt niet super) en ga ik met die vaste lijn van telenet ook niet meer in de daluren gratis kunnen bellen naar mobiele nummers (mis ik in feite ook niet: gebruik daar hoofdzakelijk mobiel abo of andere oplossingen voor, zoals whatsapp bellen, Skype...) bovendien ga ik zelfs meer downloadvolume hebben (150) in het basis internet pakket dan hetgeen ik nu in mijn shake heb (nu 100). Maar ik gebruik amper 50 à 65 % van dat volume. Zie ik nog iets over het hoofd?

trouwens, hou ons eens op de hoogte als uw rustig moment iets opgebracht heeft... ik vermoed dat je enkel een kijkbon voor 3 gratis films, een maand gratis play of in het allerbeste geval een jaar of half jaar gratis huur digicorder uit de brand zult kunnen slepen. Keep us informed ! (het nr waar je naartoe kunt bellen heb ik trouwens al vermeld)
Laatst gewijzigd door yezzer 21 jan 2017, 10:17, in totaal 3 gewijzigd.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

r2504 schreef:
yezzer schreef:Kan goed zijn, vandaar dat iedereen dat voor zichzelf in zijn persoonlijke situatie best vooraf bekijkt en daarna beoordeelt of men dat schrapt. Ik ga daar toch ruim 140 euro per jaar met besparen
Iedereen moet inderdaad zelf die vergelijking maken... ik herinner me alléén (misschien moet ik de berekening eens opnieuw doen) dat het verschil in prijs voor internet + TV versus internet + TV +telefonie amper 1.5 euro was (en gelieve geen discussies te starten dat ik dan internet ook maar meteen elders moet nemen)... daar kan geen enkele VoIP oplossing tegenop.
Ik zal niet uitrekenen of het effectief klopt, maar bij OVH betaal ik 1,20/maand.
Dit is al minder dan 1,50 die je uitspaart.
Daarboven heb ik nummerherkenning (5 euro/maand bij Telenet) en 24/7 bellen naar vaste lijnen (freephone 24 bestaat niet meer, maar was dacht ik 30 euro toeslag vroeger).

Enkel maar als je veel 's avonds, en in het weekend, belt naar GSM nummers, en je hebt geen nood aan nummerherkenning, en je doet al deze gesprekken puur via de vaste lijn, dan pas zou ik zeggen: telenet (of een andere vaste lijn aanbieder) is goedkoper.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

yezzer schreef:Dit is toch eenvoudig uit te rekenen?

Nu betaal ik maandelijks € 54,06 voor mijn oude shake (basis internet+telefonie+digitale tv) en die wordt...
Mooi... zoals ik al schreef moet iedereen z'n persoonlijke situatie bekijken... ik heb een Whoppa waarbij de situatie dus geheel anders is. Blijkbaar bestaan er dus situaties waar het wel zinvol is over te stappen.
yezzer schreef:of in het allerbeste geval een jaar of half jaar gratis huur digicorder uit de brand zult kunnen slepen. Keep us informed ! (het nr waar je naartoe kunt bellen heb ik trouwens al vermeld)
Voor mij is dat al prima... zo is de extra kost weeral twee a vier jaar gecompenseerd.
blaatpraat schreef:24/7 bellen naar vaste lijnen (freephone 24 bestaat niet meer, maar was dacht ik 30 euro toeslag vroeger).
M'n ouders hebben nochtans nog steeds deze optie (en is iets van 10 euro dacht ik, voorheen was het zelfs nog goedkoper).

Bij Proximus was het destijds enorm duur in vergelijking met TN.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

r2504 schreef:
blaatpraat schreef:24/7 bellen naar vaste lijnen (freephone 24 bestaat niet meer, maar was dacht ik 30 euro toeslag vroeger).
M'n ouders hebben nochtans nog steeds deze optie (en is iets van 10 euro dacht ik, voorheen was het zelfs nog goedkoper).

Bij Proximus was het destijds enorm duur in vergelijking met TN.
Klopt: als je de optie hebt, blijf je hem hebben.
En zonet eens bekeken: je kunt het nog steeds hebben, maar het noemt nu AnyTime, voor 7,50 per maand extra.
Ik meen mij te herinneren dat het een tijd geleden niet meer te bestellen was alvast...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:ik ontken niet dat het goedkoper kan, maar dit is niet louter een overstap naar VoIP maar meteen een verandering van zowel internet als TV provider.
Een bewuste consument kan niet anders dan ook internet en tv bij andere providers nemen aangezien Telenet absurde meerprijzen rekent wanneer je je vaste telefoonlijn uit de triple play bundel schrapt.
76,90 of zelfs 98,90 euro/maand voor dual play is absurd als je bij Proximus hetzelfde voor 55 euro/maand kan krijgen.
(Vergelijking Proximus Internet+TV 100/6 Mbps/300GB en Telenet Internet+TV 100/10 Mbps/200GB)

Bij de alternatieve providers kan het nog enkele euro's per maand goedkoper. Besparingen van 150 euro á 250 euro per jaar voor telecom zijn dus gemakkelijk te behalen voor Telenet triple play-klanten. Met de huidige stijgende water- en elektriciteitsprijzen moet je het toch ergens blijven halen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je moet natuurlijk wel gek zijn om je vaste lijn te schrappen en meer te betalen... dan behou je ze gewoon en gebruik je ze niet.

Hetzelfde heb je bv. ook met option packs op wagens... die zijn ook goedkoper dan de individuele opties apart.

Maar ik wou gewoon even weten hoe men aan die 140 euro kwam... en niet de zoveelste prijs discussie starten (het kan goedkoper dat weten we allemaal).
den_gerten
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:16

Ik probeer ook in te schrijven, maar krijg onderstaande fout. Iemand een idee wat ik fout doe? Ik heb de juiste zone 050 gekozen en als ik dan de 'titulaire' invul kan ik niet verder door deze melding:

Oups, nous n'arrivons pas à récupérer le résumé de votre commande.
Addon shipping-phone is not compatible with plan phone-gigaset-c530ip - (400) FR.v6-8.5894820b.36060.0606

Ik heb geen accessoires toegevoegd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Kan je bij OVH betalen via PayPal, ook al heb je geen krediet kaart en/of bankrekening gekoppeld?

Ik meen ergens op hun website gelezen te hebben dat je geld kan opladen naar OVH, om zo bijvoorbeeld 1 jaar verder te kunnen.
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Simon963 schreef:Kan je bij OVH betalen via PayPal, ook al heb je geen krediet kaart en/of bankrekening gekoppeld?

Ik meen ergens op hun website gelezen te hebben dat je geld kan opladen naar OVH, om zo bijvoorbeeld 1 jaar verder te kunnen.
Dit betwijfel ik: stel dat je via PP 12x1,20 = €14,40 als betaling voor één jaar zou kunnen "reserveren" ten gunste van OVH, wat als je dan opeens gesprekken begint te voeren 'buiten het forfait' (zoals bvb. gesprekken naar mobiele nummers) die maandelijks ook (bijkomend) getarifeerd worden?

Uiteraard is betaling via PayPal mogelijk. Ikzelf heb voor die mogelijkheid geopteerd om zo de maandelijkse factuur te betalen. Maar er is een kredietkaart aan mijn PP rekening gekoppeld. Misschien zijn er hier mensen die dus geen kredietkaart aan hun PP account gekoppeld hebben, en die toch zo OVH kunnen betalen via hun PP rekening?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Standaard kan je bij OVH tot 150 euro "in het rood" gaan. Daarna blokkeert OVH alle uitgaande oproepen tot je betaalt. ==> https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/se ... rantie.xml

Bij mijn weten kan je dus ook gewoon manueel via Paypal je OVH-factuur betalen op het moment dat je die via e-mail ontvangt. Hoe het geld in je Paypal account terechtkomt, heeft OVH geen zicht op.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ja, ik betaal OVH al jaren via paypal gekoppeld aan mijn visakaart. En ja, ik betaal bv 15,00 € vooruit waardoor ik meerdere maanden toekom inzake telefoon-afrekeningen. Loopt allemaal perfect en automatisch :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Oké eindelijk heb ik mijn OVH lijn besteld, betaling is al in orde en telefoonnummer is ook al zichtbaar in het beheerspaneel.
Iemand enig idee hoelang het duurt voordat de telefoon geleverd zal worden? :banana:
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Simon963 schreef:Oké eindelijk heb ik mijn OVH lijn besteld, betaling is al in orde en telefoonnummer is ook al zichtbaar in het beheerspaneel.
Iemand enig idee hoelang het duurt voordat de telefoon geleverd zal worden? :banana:
De telefoon is deze morgen al geleverd :bdaysmile: vanavond installeren en testen.
De eerste factuur heb ik via overschrijving betaald, zal de eerste factuur op dezelfde manier binnenkomen?
Ik was eigenlijk van plan om alles met PayPal te betalen maar als ik die probeer te activeren vraagt hij een VISA of dergelijke toe te voegen.
Ik gebruik mijn PayPal momenteel zonder dat daar kaarten aan gelinkt zijn (geen bankrek en geen visa).
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor mijn maandelijkse betalingen aan OVH heb ik een bestendige opdracht gegeven aan PP. Mijn PP rekening is wel gelinkt aan mijn kredietkaart. Dus elke maand gaat er 1,20 EU van mijn PP rekening en stuurt PP mij automatisch een email dat er door mij een betaling geautoriseerd werd aan OVH.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Jack Daniels schreef:Voor mijn maandelijkse betalingen aan OVH heb ik een bestendige opdracht gegeven aan PP. Mijn PP rekening is wel gelinkt aan mijn kredietkaart. Dus elke maand gaat er 1,20 EU van mijn PP rekening en stuurt PP mij automatisch een email dat er door mij een betaling geautoriseerd werd aan OVH.
Heb je dit voor elkaar gekregen via de OVH website om gewoon via PP? Via PP heb ik dit nog niet geprobeerd, ik weet ook niet naar waar ik die betaling moet sturen.
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Gewoon via OVH de toelating gegeven voor betaling met Paypal.
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

AfAX schreef:Gewoon via OVH de toelating gegeven voor betaling met Paypal.
Dan krijg ik dit
Bijlagen
Knipsel.JPG
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk dat je écht wel een kredietkaart nodig hebt die aan je PP account gelinkt kan worden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Misschien kan je nadien in Paypal je kredietkaart weer verwijderen?
Plaats reactie

Terug naar “Tutorials/Reviews”