Handleiding VOIP: OVH

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4875
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 576 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 233 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Jack Daniels » 13 Apr 2017, 13:59

Volgens mij gaat er dan ook geen betaling meer uitgevoerd worden als je je kredietkaart weer verwijderd hebt.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

blaatpraat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 733
Lid geworden op: 10 Jan 2014
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor blaatpraat » 13 Apr 2017, 14:02

Ik heb een PP waar mijn visa alsook mijn gewone bankrekening aan gekoppeld zitten.
Als ik iets moet betalen via PP (al dan niet automatisch) staat deze ingesteld op 1) saldo, 2) bankrekening, 3) visa, meestal dus het tweede (gebeurd maar bitter weinig dat ik saldo heb staan).

Bij OVH betalen via PP heb je geen optie om voor bankrekening te kiezen, het gaat dus tussen saldo en visa.
Ontvangende partij kan dit blijkbaar uitschakelen.

Visa-kaart koppelen en nadien verwijderen is dus geen optie.

Wat wel een optie kan zijn, is om je PP saldo op te laden, en zo maandelijks te betalen, via https://www.paypal-opladen.be/nl/opwaarderen .
(Ja, die site is van paypal zelf)
Dan wordt er niet aan je visa gekomen.

Of je laat het gewoon zo, en ziet maandelijks dan die 1,20 die via PP, via visa, via domiciliëring van je rekening gaat.

Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 03 Jan 2017
Locatie: W-VL
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor diepvries » 13 Apr 2017, 14:14

Ik heb voldoende saldo staan op mijn PP en had het liefst gewoon elke maand daar automatisch 1,20 laten afgaan.
Dan zorg ik er zelf wel voor dat er altijd voldoende saldo op PP staat, zo nooit geen problemen.
Maar aangezien ik de PP gewoon weg niet kan koppelen lijkt het mij niet mogelijk om het zo te doen...

Ik zal nog eens een request sturen naar OVH zelf, misschien krijg ik het zo wel voor mekaar.

Alternatief zal ik de rekening maandelijks wel overschrijven, ik neem aan dat dit wel zal gaan?
:???: Telenet Basic Internet 50/5 + Telenet TV
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone (1) - Base business
:???: iPhone (2) - Scarlet Red

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 10 Mei 2018, 15:18

Tijdje geleden dat ik hier nog reageerde...
Ik gebruik nog steeds OVH met een ata adapter en een analoge lijn
Nu heeft die analoge telefoon het begeven
ik moet dus een nieuwe kopen
vraag is, koop ik terug een analoge lijn of iets anders?

Ik had graag 2 toestellen (1 boven en 1 beneden)

Weet ook dat ik met een alarm zit die een telefoonlijn nodig heeft.. geen idee of dit ter zake doet

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4875
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 576 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 233 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Jack Daniels » 10 Mei 2018, 15:40

Volgens mij heb je voor een alarm een analoge lijn nodig.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor skank » 10 Mei 2018, 15:45


Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4875
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 576 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 233 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor Jack Daniels » 10 Mei 2018, 16:10

Ik heb zelf mijn DECT toestellen (Medion, 3 stuks) te koop gezet en ben overgestapt op Fritz!Fon C5 omdat ik een Fritzbox als VDSL modem heb. Mijn persoonlijke advies: heb je een Fritzbox, neem dan de Fritzfon. Heb je een non-Fritzbox modem, dan maakt het niet zoveel uit denk ik.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1697
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 55 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Contact:

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor devilkin » 15 Jun 2018, 13:33

Blijkbaar nu geen mogelijkheid meer om dit via paypal te laten lopen, maar moet direct een bankkaart (?) of bankrekeningnummer opgeven.
Telenet Whoppa -- using Ubiquiti USG-3
Mobile Vikings & Proximus-- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

sanderl
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 Aug 2018

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor sanderl » 27 Aug 2018, 18:24



Ik zit met hetzelfde 'alarmprobleem'.
Ik heb nu vaste lijn telenet gekoppeld aan mijn alarm. Als dat afgaat, wordt er automatisch gebeld naar mijn gsm en hoor ik het 'alarm report' bandje.

Nu ben ik aan het overwegen om van provider te veranderen en geen vaste lijn meer te houden. Is er een mogelijkheid om mijn alarm via het internet te laten bellen? Iemand hier ervaring mee?

Ik kan ook een gsmmodule laten plaatsen, maar da's nogal duur en dan zit ik met een machine to machine simkaart die mijn installateur wil dat ik neem. Dat is nog eens een jaarlijkse kost.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29019
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1915 keer
Recent bedankt: 24 keer
Uitgedeelde bedankjes: 397 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor r2504 » 28 Aug 2018, 22:40

sanderl schreef:Is er een mogelijkheid om mijn alarm via het internet te laten bellen?


Ja, gewoon een VoIP ATA aanschaffen... hierop kan je dus een analoge lijn aansluiten.

Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 03 Jan 2017
Locatie: W-VL
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor diepvries » 10 Sep 2018, 15:21

Sinds enkele weken klagen mijn inkomende bellers over een krakend geluid, zelf merk ik er niets van.
Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
:???: Telenet Basic Internet 50/5 + Telenet TV
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone (1) - Base business
:???: iPhone (2) - Scarlet Red

mgo72
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 30 Nov 2011
Bedankt: 27 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor mgo72 » 11 Sep 2018, 11:22

Welk dect toestel dat OVH aanbiedt zouden jullie aanraadden?

En welke android-app werkt beste met OVH. In verleden toch wat problème gehad oP VOIP-app voor iPhone.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

lanadekat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 23 Aug 2013
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor lanadekat » 11 Sep 2018, 11:35

Geen van alle, bij de gateway was het zo dat je geen login gegevens krijgt als je die bij hun neemt. Dus ik neem aan dat het met de telefoons ook zo werkt. Als je dan wil troubleshooten wat er mis is ... Tenzij het toestel bij hun goedkoper is. Dan neem je gewoon de lijn met het toestel en zeg je de lijn op. Waarna je er terug eentje neemt zonder toestel.

En Zoiper werkt gewoon op Android.

Maar je kan wel maar op 1 toestel zijn ingelogd, dus ofwel een vaste lijn ofwel op Android. Tenzij je voor hun duurdere oplossingen gaat IIRC.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3668
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 198 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer

Re: Handleiding VOIP: OVH

Berichtdoor wied » 11 Sep 2018, 12:20

Alle oproepen worden steevast door OVH doorgestuurd naar mijn smartphone/Tempo Easy simkaart (ca 3 cent/minuut). Uitbellen doe ik met Csipsimple, Zoiper of Linphone. Werkt hier al jarenlang zonder enige zorg!
Proximus Start, OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix, Astra 1&2...


Terug naar “Tutorials/Reviews”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast