Overstappen van klassieke telefonie naar voip

Heb je vragen of opmerkingen op een van onze Tutorials of Reviews, post ze hier!
bcoz
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2015, 19:24

Hallo,

Een vraag als ik 3 vaste ip telefoons installeer met het zelfde tel nummer moet er daarvoor een soort van centrale staan of kan ik gewoon die ip telefoons rechtstreeks op het netwerk plaatsen? En alle 3 laten inloggen op dezelfde tel lijn?

Thanks voor de info

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dat hangt van je VoIP provider af.
bcoz
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2015, 19:24

r2504 schreef:Dat hangt van je VoIP provider af.
Hoe kan ik dit terugvinden?
Ik dacht bij weepee te gaan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als je voor WeePee kiest:
  1. Bestel (on-line) één "forwarding account", en porteer je telefoonnummer naar deze account.
  2. Bestel per toestel een aparte SIP account, aan laat hierop je toestellen registreren
  3. Stel, via de WeePee klantentool, een oproepdoorschakeling in naar jouw 3 VoIP accounts (nummers scheiden met komma). Op die manier komen al jouw binnenkomende oproepen op jouw 3 VoIP toestellen.
  4. Stuur een mail naar [email protected] en vraag dat ze jouw 3 VoIP accounts "screenen" met jouw telefoonnummer. Op die manier zorg je ervoor dat jouw telefoonnummer meegestuurd wordt met uitgaande oproepen.
  5. Stuur een mail naar [email protected] en vraag dat ze jouw 4 accounts samenvoegen in een "PRO account". Op die manier zorg je ervoor dat alle belkrediet samengevoegd wordt (je hoeft dan de individuele accounts niet op te laden).
Maar zoals de vorige poster schreef: het hangt van je provider af.

Bij TigerVoip bijvoorbeeld krijg je een virtuele PBX en kan je een en ander op die manier instellen.

Je kan ook werken met een eigen PBX.
Met een FritzBox bijvoorbeeld, kan je tot 6 VoIP toestellen aansluiten op je netwerk, en deze laten registreren op de FritzBox (SIP server). De FritzBox logt dan in op de VoIP provider, en jouw VoIP telefoons kunnen uitbellen met hetzelfde telefoonnummer ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Hoi Philippe, werkt dit ook voor 2 verschillende locaties?
Heppie NY!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het WeePee verhaal werkt inderdaad ook op verschillende locaties.

Van zodra je met PBX'en start komt er natuurlijk wat meer bij kijken (onder andere firewall ed.)
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Is het op dat vlak dan anders dan wanneer je 1 fritzbox met 1 inkomend weepee nummer gebruikt op 1 locatie?
Heppie NY!
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Oké, ik ben overtuigd van het VOIP verhaal.

Momenteel heb ik Proximus thuis (TV + Internet + Telefoon), ik betaal ongeveer € 65 per maand.
Binnen een 3 tal maanden verhuizen wij naar onze nieuwe woning, het Proximus abo zou ik dan opzeggen.

Op het nieuw adres zou ik een Telenet verbinding nemen (Basic internet + TV) à € 52.65 per maand.
Voor de telefonie zou ik een nieuw nummer aanvragen want ons huidig nummer is toch slechts bij een handvol mensen gekend.
Bovendien verhuizen wij ook naar een andere provincie, ik las dat het soms problemen kan geven?

Als ik het goed begrijp zijn dit mijn te ondernemen stappen:

> Een account aanmaken bij WeePee en het starterspack aankopen. (wij gebruiken slechts 1 telefoon)
https://shop.weepee.io/product/weepee-s ... e-edition/

> Een nieuw nummer aanvragen bij WeePee à € 18 (gaat van mijn € 25 euro belkrediet uit het startpakket)
Moet dit nieuw nummer dan nog ingesteld worden op de gigaset of gaat dat automatisch via weepee?

Op dit moment kan ik al gebeld worden op een vaste lijn nummer? (056/... of 09/...)

> Als ik nu ook wil uitbellen maak ik een account aan bij een betamax naar keuze (of meerdere)
> De Betamax providers stel ik in via de configuratiepagina van mijn telefoon
> Ik koop belkrediet aan bij de betamax providers en als die op is herlaad ik? (wij bellen echt niet vaak, worden vaker gebelt)

Wat is dan eigenlijk nog het verschil met OVH Provider? Is die niet nog goedkoper?
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/of ... ip_ovh.xml
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Beide zijn goede alternatieven. Ovh is momenteel iets goedkoper naar vaste lijnen, vroeger was het omgekeerd.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Je kan eventueel nu reeds je huidige nr laten porteren naar Weepee of OVH. (je Proximus abo zal dan automatisch worden aangepast naar internet + tv) Verhuis je nadien van zone, zou je dit nr kunnen meenemen... (denk niet dat daar echt problemen mee te verwachten zijn)

Weepee is eenmalig 18 EUR voor je nr. Daarnaast nog gesprekskosten (via Weepee zelf of via Betamax of andere provider)
OVH is 1,2 EUR per maand. Voor dat bedrag kan je gratis bellen naar alle vaste lijnen (ook buitenland), 24h per dag, 7 dagen op 7.
indien gesprek langer dan 60min, dan worden die extra minuten betalend. Naar gsm is sowieso betalend.

Hier tevreden OVH gebruiker, tot op heden nog geen problemen ondervonden.
Bij OVH kan je ATA-adapter (om analoge telefoon aan te sluiten) of VOIP-telefoon huren. Je dient hiervoor enkel een waarborg te betalen (geen maandelijkse huurgelden) en toestel wordt reeds geconfigureerd geleverd) wanneer je toestel terugstuurt, dan wordt de waarborg terugbetaald. (heb je dan ook onbeperkt garantie op volgens mij, maar zelf nog niet nodig gehad)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

via OVH naar mobiele nrs bellen kost ca 3 cent/minuut, wat beter is dan bij Weepee...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Best gewoon een account nemen bij ovh, daar krijg je een did nummer.

weepee heb je niet nodig, 18 euro uitgespaard

mvg,
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Ik twijfelde nog over OVH omdat het een Frans bedrijf is en mijn Frans is nu niet meteen fantastisch te noemen.
Is deze tutorial nog up-to-date? https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=34042

Als ik die heb doorlopen krijg ik een telefoontoestel opgestuurd die al volledig klaar is voor gebruik, dus verbinden met internet en bellen?
Als ik dan verhuis naar het nieuwe adres neem ik gewoon dat toestel mee en steek ik die daar in de router?
Moet ik problemen verwachten met SIP poorten die geblokkeerd worden door Proximus (nu) en Telenet (nieuw adres)?

Wat is een did nummer? Is dat mijn huidig 09 nummer?

Ik betaal dan 1.2 euro per maand aan OVH en daarvoor bel ik in principe gratis naar alle vaste nummers? (wij bellen nooit langer dan 1 uur)
Als ik dan toch zou bellen naar een GSM krijg ik op het einde van de maand de factuur toegestuurd of hoe moet ik dan precies betalen?
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Je plan kunnen trekken in het Frans is een must bij OVH.
Bij de bestelling moet je een nummer nemen in de telefoonzone waar je de telefoonlijn gaat gebruiken. Kwestie van in orde te zijn met de wetgeving rond noodoproepen naar 100/112/101.
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Wel ja, dat Frans zal wel lukken hoor.

Ik ga dus gaan voor OVH, veel goedkoper (en gemakkelijker) gaat het volgens mij niet worden.
Bij problemen zeg ik de boel op en plaats ik mijn nummer bij weepee.

Ik heb nu al facturen van ons nieuw adres en ga daar dan ook het nummer voor aanvragen.
Zo blijft alles hier ook netjes werken en zeg ik de volledige boel op als we verhuizen.

***Edit***

Na nog wat meer opzoekwerk vind ik toch hier en daar mensen die klagen over de kwaliteit van OVH.
De kwaliteit zou toch wel goed moeten zijn om mijn vrouw te overtuigen... :bang:

Misschien kies ik toch best voor weepee, kost mij 18 euro om mijn nummer daar te parkeren.
Nadien maak ik gewoon een account aan op megavoip en zet ik wat krediet op die account voor mijn uitgaande oproepen.
Lijkt mij nog steeds vrij eenvoudig en de kost valt ook wel mee, bovendien heb ik dan ook geen abonnementskosten.
De tarieven van megavoip is nu 0.006/min voor vaste lijnen en 0.015/min voor mobiele nummers.
Als alles goed werkt zal ik mijn contactpersonen ook wel kunnen overtuigen over te schakelen zodat we allemaal gratis bellen...

Of maak ik mij nu druk om niets en neem ik best gewoon OVH? Ik ben nogal een twijfelaar... :angel:
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

voor elke klacht over OVH zijn er waarschijnlijk 5 of 10 te vinden over betamax! Kan me moeilijk voorstellen dat je vrouw gelukkig gaat zijn met "call-back" geklungel als oplossing voor betamax kwaliteitsproblemen :-D
Laatst gewijzigd door wied 04 jan 2017, 12:45, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Als betamax niet meevalt kan je nog bij nomade of voiptiger gaan. Beide Belgische bedrijven, wel iets duurder. Voip biedt enorme vrijheid van aanbieders.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Simon96321 schreef:Ik ga dus gaan voor OVH, veel goedkoper (en gemakkelijker) gaat het volgens mij niet worden....
Misschien kies ik toch best voor weepee, kost mij 18 euro om mijn nummer daar te parkeren....

Of maak ik mij nu druk om niets en neem ik best gewoon OVH? Ik ben nogal een twijfelaar... :angel:
Niet twijfelen, gewoon een keuze maken, en er dan voor gaan ...
Beide zijn evenwaardig, en die 18€ is maar een klein bedrag in vergelijking met je hele verhuiskost :-) .

In beide gevallen zal je minder betalen wat je nu betaalt aan telefoonkosten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Sinds ik G711 geforceerd heb in mijn Fritz en in het control panel van OVH heb ik nooit of te nimmer nog problemen gehad met OVH. Ik zou alvast direct opnieuw deze beslissing maken als ik ergens nog telefonie nodig heb !
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Simon96321 schreef:Na nog wat meer opzoekwerk vind ik toch hier en daar mensen die klagen over de kwaliteit van OVH.
Dat heeft volgens mij alles te maken met de G.729-audiocodec die OVH standaard gebruikt.

Als je een configuratie gebruikt waarbij je VoIP-toestel de codec G.729 ondersteunt, dan ga je bij alle ontvangen oproepen steeds telefoneren in G.729-kwaliteit en dat is behoorlijk slechte audiokwaliteit.

G.722 en G.711 bieden veel betere audiokwaliteit en OVH ondersteunt deze codecs ook volledig.
Maar om deze audiokwaliteit bij OVH te forceren moet je je VoIP-telefoon zo instellen dat je toestel geen G.729 meer ondersteunt, uitsluitend G.711 en G.722.

Als je bijvoorbeeld via een Fritz!Box telefoneert, ga je met OVH ook die slechte G.729-kwaliteit ondervinden.
Om de betere codec G.711 te forceren moet je dan de instellingen van de Fritz!Box exporteren, het geëxporteerde configuratiebestand manueel aanpassen en via het programma fritzchecksum de juiste checksum in het bestand terugzetten en het configuratiebestand opnieuw importeren in de Fritz!Box.

De manuele aanpassingen voor de Fritz!Box zijn als volgt:

Code: Selecteer alles

        use_audiocodecs = yes;
        audiocodecs = "G722", "PCMA", "PCMU";
Daarna bel je steeds in G.711-kwaliteit of in de nog betere G.722-kwaliteit tussen OVH-klanten. OVH beweert wel dat er een aantal (obsure) providers bestaan die uitsluitend de G.729-codec ondersteunen en dat bepaalde oproepen dan niet zouden lukken voor wie alleen de G.711-codec accepteert.
Als iemand zo'n obscure VoIP-provider kent, mag je het me altijd laten weten want totnogtoe zijn die onvindbaar.
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

Mijn dochter wil ook overstappen van de klassieke BGC lijn naar Voip.
Als Internet heeft ze een Start met een BBOX3.
De bedoeling is met weepee een nummeroverdracht te doen, voor het uitgaand verkeer zien we nog wel.
Nu zou ik mijn 'oude zwarte' Sagem 3464 willen gebruiken als ATA, dus achter de Bbox3 zetten enkel voor de VOIP.
Als oefening heb ik de Sagem hier bij mij thuis op mijn FritzBox 7490 aangesloten, maar ik slaag er niet in om een voipbuster account te registreren.
Hier op dit forum heb ik ergens iets gelezen van 2 x een ppoe? Vandaar mijn vraag moet die Sagem een tweede ppoe opzetten om de voip werkende te krijgen?
Met een SPA3102 lukt dat zonder meer.
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

Groot voordeel is dat gebruikers van Weepee naar Weepee gratis bellen (voor familie-vrienden) en dat is erg handig.
Ik gebruik Weepee (enkel inkomend), OVH (uitgaand vaste lijnen) en discountvoip.co.uk (gsm nr's) tesamen.
18€ is niet, alleen de nummerherkenning kost al enkele €'s/maand bij sommige providers.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

alfa_ajx732 schreef:Nu zou ik mijn 'oude zwarte' Sagem 3464 willen gebruiken als ATA, dus achter de Bbox3 zetten enkel voor de VOIP.
Als oefening heb ik de Sagem hier bij mij thuis op mijn FritzBox 7490 aangesloten, maar ik slaag er niet in om een voipbuster account te registreren.
Dat zal nooit lukken, gezien de Sagem 3464 geen WAN poort heeft, en je via de webinbterface ook geen mogelijkheid hebt om deze in te stellen als "router" of als "Client".
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 24 keer

raf1 schreef: G.722 en G.711 bieden veel betere audiokwaliteit en OVH ondersteunt deze codecs ook volledig.
Maar om deze audiokwaliteit bij OVH te forceren moet je je VoIP-telefoon zo instellen dat je toestel geen G.729 meer ondersteunt, uitsluitend G.711 en G.722.
G.711 heeft dan waarschijnlijk een grotere bandbreedte nodig?
Is dat nog te doen op bvb een Proximus lijn die heel ver van de centrale zit
Ik lees op de wiki dat de bitrate 64 kbit/s is
Of klopt dat niet echt?
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

philippe_d schreef: Dat zal nooit lukken ...
Dat was ik langzaam ook aan het beseffen !
De boel omdraaien en de BBOX3 op de Sagem (in bridged mode) aansluiten is waarschijnlijk om miserie vragen?
Besluit:
Voor Voip met een BBOX3 is het dan te overwegen ofwel meteen een IP tel (C530 IP) kopen of via een ATA (SPA112) de oude analoge toestellen weer gebruiken?
Het weepee startpakket voor 115€ (nummeroverdracht+C530IP+15€ belkrediet) lijkt ook interessant
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

crackjack schreef:G.711 heeft dan waarschijnlijk een grotere bandbreedte nodig?
Is dat nog te doen op bvb een Proximus lijn die heel ver van de centrale zit
Ik lees op de wiki dat de bitrate 64 kbit/s is
Of klopt dat niet echt?
Om comfortabel te telefoneren heb je een bandbreedte nodig van 100 kbps (down en up).
Je moet al héél ver van de centrale zitten om een lijntje te hebben van minder dan 100 kbps?
alfa_ajx732 schreef:Voor Voip met een BBOX3 is het dan te overwegen ofwel meteen een IP tel (C530 IP) kopen of via een ATA (SPA112) de oude analoge toestellen weer gebruiken?
Het weepee startpakket voor 115€ (nummeroverdracht+C530IP+15€ belkrediet) lijkt ook interessant
Of voor 20-25€ een oude FritzBox op de kop tikken, die je kan instellen als IP Client.
Die 15€ belkrediet bij WeePee heb je niet echt nodig, als je WeePee alleen voor inkomende gesprekken gebruikt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

Een WeePee nummer is op zijn beurt maar overdraagbaar na een termijn van 12 maanden. Indien het nummer toch voor het einde van die termijn wordt overgedragen, moet er - volgens de huidige algemene voorwaarden - 350 euro betaald worden aan WeePee. Ik zie echter niet meteen een reden waarom iemand zijn nummer snel terug bij Weepee zou wensen weg te halen.
Ik heb zojuist het formulier bij Weepee gehaald voor nummeroverdracht (proximus vaste lijn -> weepee); van bovenstaande voorwaarde die aan het begin van dit topic staat, vind ik echter niks terug !
Is dat nog geldig?
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

alfa_ajx732 schreef:
Een WeePee nummer is op zijn beurt maar overdraagbaar na een termijn van 12 maanden. Indien het nummer toch voor het einde van die termijn wordt overgedragen, moet er - volgens de huidige algemene voorwaarden - 350 euro betaald worden aan WeePee. Ik zie echter niet meteen een reden waarom iemand zijn nummer snel terug bij Weepee zou wensen weg te halen.
Ik heb zojuist het formulier bij Weepee gehaald voor nummeroverdracht (proximus vaste lijn -> weepee); van bovenstaande voorwaarde die aan het begin van dit topic staat, vind ik echter niks terug !
Is dat nog geldig?
Was een aantal jaar geleden geldig toen ik mijn overdracht deed. Indien het niet meer in het contract staat zal het dus niet meer geldig zijn. Wat zegt hun helpdesk? Die kan je uitsluitsel geven.
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

Antwoord van Weepee:
In artikel 6 van de eingebruikersovereenkomst kan u het volgende lezen: Een gekoppeld telefoonnummer is gratis overdraagbaar na een termijn van zes maanden. Indien het nummer binnen deze termijn wordt overgedragen, is een
schadevergoeding verschuldigd aan Weepee ten bedrage van 100 Euro.

Dit is het juiste, de schadevergoeding voor de uitportatie binnen de 6 maanden na inportatie is omwille van een sperperiode voor nieuw ingeporteerde nummers.


met vriendelijke groeten,
Kind regards,
--
Jonathan van Dooren
Weepee NV
Buisstraat 19B
2890 Sint-Amands
Belgium
Artikel 6 had ik nu net niet tot op het einde gelezen :?
Het is dus 6 maanden geworden en 100 € schadevergoeding.
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

Alweer een staaltje hoe vierkant het bij Proximus draait !
Nadat de aanvraag bij Weepee voor nummeroverdracht ingediend was werd 1 week later van het proximus abonnement 'Internet Start met vaste lijn' de vaste lijn verwijderd en het nummer aan Weepee overgedragen.
NATUURLIJK was het internet ook uitgeschakeld. Telefoon naar Technische Dienst en jawel het abonnement was volledig stop gezet; geen probleem het wordt opnieuw geactiveerd. OK.
- Mail van Proximus 'Bevestiging van wijziging' Internet MAXI + ACTIVERING = 100€ (ex btw) :oops:
- 1ste telefoon naar Klantendienst proximus; nadat ik mijn verhaal had gedaan was opeens de lijn weg :bang:
- 2de telefoon naar Klantendienst proximus: "Ach nee meneer, u moet opnieuw een abonnement nemen weliswaar een START maar die activeringskosten moeten erbij" ... terwijl ik mijn tirade afvuurde ... werd opeens de lijn verbroken ... GELUKKIG want
- 3de telefoon naar Klantendienst proximus: (Nieuwe meneer die juist aan zijn shift begon) "Ah nee meneer, dat hoeft niet die activering kosten, ik ga dat subiet veranderen ... voila het is weer internet start ... nog een prettige dag" :-)
- Mail van Proximus 'Bevestiging van wijziging' Internet START = 22,73 € (ex btw)

Begrijpe wie kan
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Als ik op de png bestanden click (vb in punt 4 van de handleiding helemaal in het begin van deze draad), dan krijg ik "De geselecteerde bijlage bestaat niet meer."
Heb geprobeerd op PC en laptop.

Nogal moeilijk om te installeren zonder deze pictures.
Hoe komt het dat de pictures (momenteel) niet beschikbaar zijn?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik vrees dat ik deze afbeeldingen niet meer heb :(. Misschien staan ze wel nog ergens op de FTP, ik heb er momenteel geen toegang meer toe. Meon?
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Het is gelukt zonder de afbeeldingen uit ervaring. Voor iemand die dit de eerste keer moet doorlopen zal het mss minder evident zijn.
Moet enkel nog mijn rules instellen.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Is het nog zin vol om thuis een vaste nummer te hebben ?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hangt af van je noden, zeker? Hier is het vooral voor ouders (die bellen niet graag naar gsm), en feit dat internationaal bellen gratis is (naar vaste lijnen)

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

glda19 schreef:Is het nog zin vol om thuis een vaste nummer te hebben ?
Ik denk dat je het primair kunt opdelen tussen deze twee ingesteldheden als loontrekkende particulier;

Wil je steeds en altijd bereikbaar zijn? Dan is het hebben van een vaste telefoon niet zinvol.

Voel je u niet 'naakt' als je durft buitenkomen zonder telefoon? Kan u het u niet schelen als mensen u niet altijd en overal kunnen bereiken? - Neem een vaste telefoon en geef dat nummer door. Als je toevallig thuis bent zul je wel opnemen. En kunnen ze u niet bereiken? Pech. Probeer later opnieuw. Stuur een e-mail of nog beter laat mij gerust.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Prachtige analyse :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb vooral een vast nummer omdat
1) een 3-pack bij TN goedkoper was dan enkel internet en tv; de vaste lijn kost me 20 euro per maand, maar ik krijg tegelijk ook 40 euro korting. Zonder lijn was mijn kost dus netto 20 euro meer.
2) Ik geef echt niet graag mijn gsm nummer aan bedrijven enzo, maar sommige systemen aanvaarden gewoon niet dat je geen nr geeft. Bij online forms is mijn nr dan vaak allemaal nulletjes, of 123456, maar als ze echt een contact nodig hebben geef ik dus gewoon mijn vaste lijn.
Komt daarbij dat die vaste lijn een goedkoop antwoordapparaat bevat waarop een ingebouwde stem in het Engels kort zegt dat ze een boodschap moeten achterlaten, wat bijna geen kat durft te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Tutorials/Reviews”