Red Dead Redemption 2

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

In navolging van deze topic
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=37&t=54009

wordt dit de RDR 2 topic.

Heb gisteren eindelijk tijd gevonden om eens een dagje ermee te spelen op PS4 pro.

Voor:
- 1e missies in sneeuw: WOW !!
- het stadje Saint-Denis
- waanzinnig mooie landschappen op PS4 PRO in 1080P mode, XBOX ONE X spelers worden nog beter verwend ?
- het dither probleem waar Digital Foundry over spreekt zie je enkel in de staart van het paard
- een GTA VI met deze graphics zou pas de max zijn (en mij overhalen om een XBOX ONE X te kopen dan)
- weereffecten zoals mist, wolken, ... zien er bijna echt uit
- gisteren nog getracteerd op onweer in het spel, omg ....
- waanzinnige draw distance

Tegen:
- soms is de gameplay niet intuitief - bvb schiet een beest, waar verkoop je het carcas ... was even zoeken
- controls GTA IV stijl maar met veel meer submenu's in de weapon wheels
- in chapter 2 is er direct veel te veel om te doen, het gaat echt van vrijwel niks (chapter 1) naar alles (chapter 2)
- en dan het crafting systeem en alle drankjes en pepmiddeltjes om 5 health bars te onderhouden ... pfffff
- het WANTED systeem is soms absurd, je red iemand die op sterven ligt, je bent aan bij de dokter, dropped de zieke die ondertussen gestorven is, hun wanted level en ze schieten op je en als je vlucht hangt er nog een bounty op je kop ....
- ingame prijzen soms absurd, zo kan je een kippenhok in het spel kopen voor je kamp te upgraden wat meer kost dan een paard ...

De gunplay speelt dan weer zoals alle andere recente GTA's.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Heerlijk spel, ik speel het op de Xbox One en de One X.
Momenteel nog steeds in chapter 2 omdat er zo veel te doen is, de side missies, hidden items, strangers, treasures, etc...
Ik ben wel al aan men derde paard, eentje liep onder de trein, een ander verzoop bij een val van een waterval.
Soms mislukken zaken om de domste dingen. Random event, een agent vastgebonden en een paar van een bende die er mee dreigen hem af te maken. Schiet ze allemaal overhoop, blijkbaar was er 1 met zijn gezicht in het kampvuur gevallen, in brand gevlogen, lag zijn been tegen de agent en die ook opgebrand voor ik hem kon redden.
De details in het spel zijn enorm, en ik ben eigenlijk blij dat de multiplayer nog niet uit is, extra eenvoudig dan om te genieten van de single player ervaring :beerchug:

Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Nuttige glitch, en is vlakbij het base camp in chapter 2:



Ondertussen base camp fully upgraded & de general store zo goed als opgekocht ;)
Daarnet ook eens wat langer rondgedoold in Saint-Denis .... OMG wat zijn er knappe interieurs in dit spel.

Spel heeft minstens graphics van uncharted (zoniet beter op gebied van terrein en weereffecten), maar is volledig open world.

Wat mij niet duidelijk is, is wanneer je paard je volgt en wanneer niet? Bvb als je de trein neemt.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Meh, die glitch gebruik ik niet, wat te simpel dan. Heb alle treasures gevonden en zelfs dan is het al wat te makkelijk. Als je een kar steelt volgt het, bij fast travel per koets niet altijd maar je kan het dan ophalen in een stal.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Nog een leuke, het verboden gebied blackwater geeft toegang tot de map van de vorige RDR:

https://www.forbes.com/sites/insertcoin ... ed-dead-2/
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Vet, jammer dat het leeg is maar dat wil waarschijnlijk wel zeggen dat er in tegenstelling tot GTA V misschien single player DLC komt.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb ook RDR2 . Is volledig nieuw voor mij, eerste game sinds Playstation 1. Ben al vaak gestorven. Leren op de juiste knopjes drukken is nu de opdracht. Om te oefenen met schieten poogde ik op mijn paard te schieten maar dat lukte niet. Schiet ik zo slecht of laat het spel dat gewoon niet toe?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Je schiet slecht :p al heb ik het op mijn eigen paard nog niet getest. Uw reputatie gaat wel achteruit bij het doden van paarden.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

MClaeys schreef:Je schiet slecht :p al heb ik het op mijn eigen paard nog niet getest. Uw reputatie gaat wel achteruit bij het doden van paarden.
Ik probeerde het daarjuist nog een keer, tijdens de eerste jachtsessie, chapter 1, met pijl en boog. Letterlijk naast een paard gaan staan en het lukt niet. Het systeem wil het niet toelaten. Misschien maar goed ook, wil eigenlijk niet op paarden schieten.

Het irriteerde mij eigenlijk dat het zou koud was en aan het stormen en dat die paarden buiten stonden. Wou ze binnen zetten maar blijkbaar is dat niet de bedoeling. De gezondheid van de paarden gaat er niet door achteruit, maar had ze toch liever uit de koud gezet.

Nu een trein overvallen ...
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Op een wild paard? :? Echt wel
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

MClaeys schreef:Op een wild paard? :? Echt wel
Nee, was een tam van een teamgenoot. Nog geen wilde paarden gezien voorlopig.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ah, ja dat probeer ik niet want ik probeer het "goede pad" te volgen momenteel om dan later om te slaan naar een totale rampage op een andere save.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dit was een lastige, gelukkig gesaved net voor ik het paard zag.

https://www.vg247.com/2018/11/02/red-de ... est-horse/

Stap 1 is tot aan het witte paard geraken zonder dat het "spooked" is. Dan moet je nog een soort rodeo overleven, en dan kan je je zadel van je oude paard overzetten, en je oude paard wordt dan backup paard. Grappig hoe je default 15$ paard dan achter je blijft lopen, maar als je met dit witte paard vol gas geeft, dan kan je oud paard niet mee.

Ook een train robbery geprobeerd, was weinig fun aan. Best niet proberen voor je dynamiet hebt.

één van de meevallers is cinematic mode, je kan het als een "trage" fast travel gebruiken. Zet je paard in gallop en zet dan cinematic aan, en je hebt de GTA V taxi mode. Enig nadeel is dat je overvallen kan worden. Dus ik ging weg om iets in de tuin te doen, en toen ik terugkwam zat ik ergens 2/3 de route.

RDR 2 is weer al mijn vrije tijd aan het opsouperen, de landschappen zijn gewoon zalig, net een uurtje in de sneeuw rondgelopen.

Als je RDR 2 googled en je clicked op nieuws (news) dan vind je veel van dit soort leuke tips.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Blijkbaar is de HDR in RDR2 fake in dat ze gewoon SDR extrapoleren naar HDR : .
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Zo we zitten nu eindelijk in chapter 3. Het leuke is dat de plek van het kamp niet zover is van de regio die ik reeds verkend heb ;) Yup er zitten mooie dorpjes en zelfs volledige steden in dit spel. Zo is Saint Denis duidelijk een kloon van New Orleans.

Nu tijd voor een pauze .... anders blijven we spelen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Getting into Mexico (spoiler alert)... https://mspoweruser.com/red-dead-redemp ... re-mexico/
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Eindelijk in Saint-Denis chapter 4 missies aan het spelen, het blijft een prachtig spel.
Het spel lijkt wel eindeloos.

En om in Mexico te geraken: als je in de eerste chapters zit en je probeert met een roeiboot over te varen, springt het hoofdpersonage zijn dood tegemoed ergens in het midden van de rivier. Als je probeert over te zwemmen dan drained je health in een paar seconden en ga je dood.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik vind er werkelijk niets aan. Zoooo saai. 't ziet er wel mooi uit, maar da's ook alles. De eerste twee uur moet je eigenlijk gewoon de hele tijd 'X' ingedrukt houden.

Controls zijn zo onhandig en registreren niet altijd, je mannetje beweegt ook alsof hij voordurend door water aan het lopen is. Tooltips zijn zo petieterig klein geschreven en icoontjes op de map zo onduidelijk dat ik de helft dichter bij mijn tv moet gaan zitten.

Ik heb het nu drie avonden op rij geprobeerd, maar telkens na minder dan een uur terug afgezet.

Miskoop.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Geen idee waarop je speelt, maar ik ondervind die zaken toch niet bij mij. De controls zijn even wennen, dat wel. En ja, chapter 1 heeft niet veel om handen.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Op PS4. Ik was al in Chapter 2 (in dat kamp nabij Valentine). Ik werd tureluurs van dat voortdurende heen-en-weer geloop en gerij. Doorzoeken van kasten duurt een eeuwigheid. Alles gaat zo tergend traag... Er scheelt gewoon iets met de basis mechanics van dat spel, vind ik.

Maar goed, vanochtend op 2dehands gezet en een halfuurtje geleden is iemand het komen ophalen. 8)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik moet zeggen dat het mij wel aanstaat. Ik ga 'wandelen' met mijn paarden, wat rondneuzen. De missies uitvoeren ...ik zeg niet dat het niet doe maar er is geen haast bij. De landschappen zijn zo mooi. Wat kamperen en jagen is ook goed.

Er zitten toch wat rare zaken in dit game. Bugs lijkt mij. Ik was te voet van een sneeuwheuvel afgegleden. Maar mijn paarden stonden nog boven en die kwamen niet af toen ik ze floot. Ben toen ruim twee uur veel zitten rondlopen en proberen terug boven te geraken bij mijn paarden. Zonder succes.

Uiteindelijk heb ik het opgegeven en mijn tent opgezet om te gaan slapen. Toen ik terug wakker was (virtueel) stonden mijn paarden op mij te wachten. Heel raar, eigenlijk klopt dat niet.

Al was ik heel blij mijn paarden terug te zien, ondanks dat het virtuele zijn was ik ongerust dat die daar alleen stonden zonder bescherming en eten.

Later had ik iets anders voor dat daar wel enige gelijkenis mee had.

Ik was nog steeds in de zwaar besneeuwde bergen, vrij hoog. Ik was op een weg en juist naast de weg wou ik gaan kamperen op een kleine uitsparing. Aan de andere kant van de weg hoge kliffen. Juist naast de weg zette ik mijn tent op.

De volgende ochtend toen ik mijn tent opruimde bleek ik niet meer naast de weg te zijn maar helemaal bovenaan dat plateau waarvan de kliffen naast de weg waren. Zeer koud, winderiger en zover ik kon zien geen route naar beneden. Samen met twee paarden waarvan ik er maar eentje tegelijk kan leiden en de andere die daarboven niet wil volgen of komen als ik fluit.

Daar heb ik ook uren rondgelopen, ingame meerdere dagen. Uiteindelijk had ik een route gevonden halverwege naar beneden. Op dat punt aangekomen was ik het zo beu dat ik op een paard ben gekropen en in volle gallop de klif afdook, zelfmoord eigenlijk. Ik stuiterde naar beneden. Ik en mijn paard behoorde morsdood te zijn. Doch ik kon wegwandelen zonder schade.

Ik was beneden maar mijn ander paard was nog steeds boven. Het lukt niet om het te gaan halen. Kamperen herenigde mij niet met al mijn paarden.

Juist voor ik van de klif sprong had ik een manuele save gedaan. Die heb ik ingeladen, wou verder boven gaan zoeken naar een route naar beneden zodat ik ook mijn ander paard kon redden. Maar na het inladen van die save was ik plots onderdaan dat plateau met mijn beide paarden.

Mij lijkt dat raar allemaal. Blijft wel prachtig.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

In 't begin had ik mijn paard verloren, want was op een trein gesprongen en mijn paard bleef ter plekke staan. Toen ook even in paniek omdat ik geen zin had om zo ver terug te lopen. Als je doodgaat in het spel spawn je samen met je paard. Kost wel 150$ in het spel.

Ben recent eens volledig de map afgegaan met paard, en er is veel te zien. Je bent vlot een paar uur bezig. Zo zit er een Tesla toren in het spel, ik verklap niet waar, maar kwam er toevallig op. Er zijn een paar missies met Tesla. En je kan blijkbaar in grotten en in de mijn van St Annesburg.

Ben de mechanics nu eindelijk gewoon, en ondertussen in chapter 5. Is wel even wennen, want alles in nu plots anders. 't is net een episode van Lost nu.

Saint Denis was een vette chapter. De LAN is uitgetrokken uit de PS4 PRO zodat hij zeker niet de gold bar glitch ongedaan maakt. Anders zou ik nog langer doen over dit spel, en we zitten nu aan 50%.

Zijn 57 euro meer dan waard. Kan je toch al snel een maand mee vullen ;)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Waarom dood gaan voor uw paard terug te krijgen? Gewoon naar een stable gaan en je kan het fetchen. Is dat wat ver effe een wild paard kapen of een stelen.

Ik snap dat niet, die gold bar glitch. Ik heb van de gewone missies en schattentochten al 5,5K aan goud gevonden en ik weet niet eens waaraan ik het op moet gaan doen. Ik heb ook niet de indruk dat het geld me voordeel doet.
Ik zit nu net in chapter 3 (en die begint al met het krijgen van een gold bar zelfs).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Damn dit speelt terwijl ik een lange tocht terug maak met een geleend paart naar Shady Belle ... na chapter 5 te hebben overleefd.

vette track op een 11.2 systeempje ;) hier die youtube ervan

ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Chapter 6 wat is de sfeer nu grimmig ...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Wat is je totale progress dan al? Ik zit momenteel in deeltje 3 en zit op totale progress van 45% nog maar :D dat is inclusief sidequests, dieren onderzoeken/skinnen, etc... (56 uur playtime blijkbaar al).

Ja, voor mij toch wel game of the year, echt lang op gewacht (Ik wou ook Fallout 76, blij dat ik die heb laten links liggen. Waar Rockstar altijd prachtige afgewerkte games weet uit te brengen is het bij Bethesda net altijd achteruit gegaan).
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Waar kun je de playtime zien?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Geen idee of dit in-game gaat, bij Xbox kan je het gewoon in je feed zien bij de game. Op dezelfde plaats kan je ook je progress naar achievements zien en dergelijke. Actieve time zal iets minder zijn wel, ik zet de console niet uit als ik ga eten en dergelijke.
Patjen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2010, 21:19
Bedankt: 2 keer

Waarschijnlijk een domme vraag maar 2 weken geleden stond ik op het punt de ps4 pro bundle4 met RDR2 te kopen.
Achteraan de doos stond echter de vermelding in de trend van 'RDR2 outputs 4K so a 4K tv is required', de letterlijke beschrijving kan ik me niet meer exact herinneren.
Aangezien mijn tv enkel full HD (1080p) ondersteunt heb ik de bundle uiteindelijk niet durven kopen omwille van die warning.
Maar aan beginpost te zien zou dit dus wel moeten werken op een full HD scherm?
Is de output van RDR2 altijd default 4k of kan je deze kiezen in settings zelf?

ciao
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Patjen schreef:Waarschijnlijk een domme vraag maar 2 weken geleden stond ik op het punt de ps4 pro bundle4 met RDR2 te kopen.
Achteraan de doos stond echter de vermelding in de trend van 'RDR2 outputs 4K so a 4K tv is required', de letterlijke beschrijving kan ik me niet meer exact herinneren.
Aangezien mijn tv enkel full HD (1080p) ondersteunt heb ik de bundle uiteindelijk niet durven kopen omwille van die warning.
Maar aan beginpost te zien zou dit dus wel moeten werken op een full HD scherm?
Is de output van RDR2 altijd default 4k of kan je deze kiezen in settings zelf?

ciao
Dat is geen probleem. Een toestel dat een 4k output heeft kun je ook aansluiten op een Full HD TV.

Opgepast; De Playstation 4 pro heeft dan wel een output van 4K maar intern werkt die met 1080p/FUll HD en gaat dat signaal dan upscalen. Het is dus geen 'native 4k', zoals de xbox one x.

Waarmee ik niet beweer dat daar iets mis mee is en dat ik het verschil zou kunnen zien.
Patjen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2010, 21:19
Bedankt: 2 keer

Ok thx voor je antwoord, snel naar de winkel dus :-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Patjen schreef:Ok thx voor je antwoord, snel naar de winkel dus :-)
Enjoy :).
Overigens heeft de Pro zelfs op een niet-4K TV een voordeel, want er is ook een recente feature die zorgt voor super-sampling : de game wordt gerenderd aan 4K waarna er gedownscaled wordt tot 1080p met anti-aliasing. Daardoor is de beeldkwaliteit beduidend beter dan wanneer de game rendert aan 1080p. Ergens onder het 'Video & Geluid' menu kun je dat activeren.
En verder is er ook nog 'boost mode', dat dan weer in een ander menu verstopt zit, en waarbij oude games, die dateren van vóór de PS4 Pro uit kwam, toch een boost kunnen krijgen voor hogere framerates.
WalterB1 schreef: Opgepast; De Playstation 4 pro heeft dan wel een output van 4K maar intern werkt die met 1080p/FUll HD en gaat dat signaal dan upscalen. Het is dus geen 'native 4k', zoals de xbox one x.
Dit klopt volgens mij niet helemaal. De Pro doet zogenaamde Checkerboarding, waarbij hij wel naar 4K rendert maar slechts de helft van de pixels berekent, nl in een dambordpatroon (vandaar de naam) en de andere helft dus interpoleert. Die rendering is nog altijd veel beter dan renderen naar 1080p en dat gaan upscalen (waarbij je dus 75% van de pixels erbij verzint).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Hint voor mensen die in chapter 6 zitten of er aan beginnen:

- zet je autosave uit
- save na elke missie

Maak zeker een aparte savegame na de missie "My Last Boy" en dus voor de missie "Our Best Selves". Deze laatste herken je omdat je in een grote groep te paard naar St Denis trekt.

Begin je per abuis aan "Our Best Selves", cancel, save en begin opnieuw.

Na chapter 6 krijgt het spel een totaal andere wending, dus best saven als je nog side missies wil uitspelen.

De epiloog is echt wennen, ik ga het spel nu even voor een hele tijd op pauze zetten.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

De epiloog kwam op het ideale moment na de gebeurtenissen ervoor en is ook een mooie overbrugging naar RDR 1.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Net de online even gestart. Begint met een vrij basic missie die alles wat uitlegt en die je verplicht bent te doen. Ze eindigde uiteindelijk in een basecamp en vanaf daar begint de online eigenlijk echt.
Eerste indruk: stabiel, maar er zit ook nog niet veel volk op
Iets minder druk qua dieren, maar dat kan een eerste indruk zijn van puur tijdens die missie
Ben nog niet verder gegaan dan die ene missie, de rest is voor een andere keer (ik wil eerst single player uitspelen op het gemak).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Fallschirmjaeger schreef:De epiloog kwam op het ideale moment na de gebeurtenissen ervoor en is ook een mooie overbrugging naar RDR 1.
Vandaag eindelijk deel II van de epiloog kunnen uitspelen. Een hele namiddag mee zoet geweest, al heb ik ook een uurtje in de map van RDR 1 zitten rondtouren. Laatste missie was een moeilijke, op bepaald moment ging ik steeds dood, vermoedelijk een sniper die ik niet zag, en heb voor de eerste keer een scene geskipped in heel het spel. Die landschappen .... en opmerkelijk maar het begint op een berg, het einde van de main story is ook op een berg, en de epiloog eindigt ook op een berg en wat een vette shootout.

In deel II van de epiloog zit ook een degoutant volkje wat zich schuilhoudt in bossen, en de scene met je medebewoner die op de grill ligt was er voor mij te veel aan .... ook leuk dat in de epiloog je denkt alles kwijt te zijn en je opnieuw moet beginnen, maar zelfs zonder de gold glitch in de epiloog te kunnen gebruiken heb ik nooit geld tekort gehad. Wel meer geloot.

De credit roll na een maand spelen was toch wel zeer indrukwekkend lang, en hoeveel volk daar niet aan gezweet heeft. ZIjn 57 euro dubbel en dik waard.

Eigenlijk hoop ik dat ze RDR 1 als een DLC in 2 gaan aanbieden, de map zit er al grotendeels in. Ik heb geen zin om het vervolg op PS3 te moeten beginnen, heb RDR 1 voor PS3 nog liggen en de PS3 fat 40 GB heb ik ook nog.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ook eens begonnen aan het spel dat net geen jaar in de kast is blijven liggen.
Hoe kan je (op ps p) eigenlijk manueel saven tijdens de game en waar zet je auto saven uit ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Iemand die dit op PC heeft aangeschaft? Ben er zelf wel enorm over te spreken ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Net twee eerste missies gespeeld op PC, ziet er goed uit. :-)
Plaats reactie

Terug naar “Games”