Belgie is duidelijk een Playstation land

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Bij rondvraag in de Collischop blijkt dat Belgie het vooral moet hebben van de Playstation,het is jammer dat de Xbox het niet zo goed doet,in Belgie want ze hebben twee zeer goed consoles op de markt hier,ik denk dat vorige generaties vooral een bittere nasmaak achtergelaten hebben,bij de gamers.
https://www.9lives.be/news/belgië-duide ... ation-land
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Is wereldwijd fenomeen. PlayStation wordt steeds dominanter.

https://www.statista.com/statistics/276 ... -consoles/

Hier zelf ook een PS4, nooit interesse gehad in Xbox.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

PS3, PS4 en nu PS4 PRO op een 1080P plasma

PS4 PRO in 4K op een 49 inch 4K scherm vind ik minder dan in 1080P met vrijwel perfecte AA op een 65 inch plasma topmodel uit 2011
liever lagere resolutie met betere graphics / betere framerate, dan hogere resolutie met aliasing en lagere framerate

de 4K xbox ziet er wel net iets beter uit, maar geen gigantische wereld van verschil met PS4 PRO
maar de PS4 PRO is wel al relatief lang op de markt

vanaf 8 minuten:


ook bij dit spel geen wereld van verschil:


bij Rise of the tombraider is de xbox 4k wel beduidend beter:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

2x originele Xbox, 2x Xbox 360 (heb zo een oude kiosk van in de winkels) met Kinect, 1x Xbox One en 1x Xbox One X :-)
Aan Xbox geen gebrek hier. Men neven hadden Playstation, maar zulke slechte controller, om kramp van te krijgen... Bij Xbox had ik dat niet, en zo is dat gegroeid :).
En een deftig online platform (al was het bij de eerste vooral LAN).

Enkel hun taalproblemen steken wat tegen zoals Franse films en achievements etc...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

De PS1 was mijn laatste console, maar toch kan ik dit erover zeggen: ik vind de PS controller veel handiger dan de xbox controller.
Ik ben geen fan van de analog sticks, en de xbox controllers verplichten je wel wat om die te gebruiken.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het grote gebrek aan playstation is helaas hun controller.
Hbe je een xbox controller in je hand... waauw, die liggen gewoon veel beter in de hand.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Die Xbox One X(Scorpio) heeft toch een volledig nieuwe controller?? ik heb hem in Mediamarkt gezien,en hij is in ieder geval zeer mooi,ik weet nu niet of hij ook compatibel is met een Xbox S.

Ik kan alleen maar bevestigen dat de huidige XboxS en de X geweldig goede consoles zijn.
https://www.xbox.com/en-us/xbox-one/
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Hoezo nieuwe controller? Behalve wat kleine tweaks zijn ze identiek. Die van de Xbox S hebben wel blietooth, nog niet op gelet of die van de One X dat ook heeft.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb geen probleem met de PS controller... maar ook geen ervaring met de Xbox controller.

Bij mijn keuze ging het voornamelijk over de games en hierin verschillen smaken nu eenmaal maar het exclusieve playstation aanbod sprak me meer aan.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

MClaeys schreef:2x originele Xbox, 2x Xbox 360 (heb zo een oude kiosk van in de winkels) met Kinect, 1x Xbox One en 1x Xbox One X :-)
Aan Xbox geen gebrek hier. Men neven hadden Playstation, maar zulke slechte controller, om kramp van te krijgen... Bij Xbox had ik dat niet, en zo is dat gegroeid :).
En een deftig online platform (al was het bij de eerste vooral LAN).

Enkel hun taalproblemen steken wat tegen zoals Franse films en achievements etc...
Idem hier 1 xbox360(op pensioen) en een xbox one x.
Speel er eigenlijk weinig op omwille van het warme weer nu vooral, in de winter is het natuurlijk wel eens leuk potje game met vrienden.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Voor mij zijn die xbox controllers super onhandig.
Tegelijk de D pad en de knoppen bedienen zorgt ervoor dat je de controller constant scheef in je handen hebt.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Hebben ze daar geen mooi nederlands woord voor naar marketing die erop los fingeerd?

Ik kan me best inbeelden dat aandeelhouders wakker liggen van een dergelijk gegeven, al zullen zij zich liever beroepen op concrete cijfers dan op wat gefantaseer van een stagaire.

Ik bezit beiden en waar ik zeker van ben is dat de colruyt groep daar geen frank aan verdient heeft. :beerchug:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik weet niet hoe het systeem van betaling is,bij die consoles,betalend per stuk,en een percentage op de verkoopprijs,of als de winkel en een x aantal verkoopt krijgt men er een gratis,die men dan ook verkoopt,en daarmee zijn winst maakt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

ub4b schreef:PS4 PRO in 4K op een 49 inch 4K scherm vind ik minder dan in 1080P met vrijwel perfecte AA op een 65 inch plasma topmodel uit 2011
liever lagere resolutie met betere graphics / betere framerate, dan hogere resolutie met aliasing en lagere framerate
Da's dan wel met Supersampling aan, neem ik aan ? Had me ook al afgevraagd of op eenzelfde TV het niet beter is van te renderen naar 1080p met supersampling. Nadeel is echter dat de TV dan terug moet gaan upsamplen naar zijn eigen 4K resolutie, wat mogelijk weer tot kwaliteitsverlies leidt en in mijn geval ook tot veel grotere inputlag.
Plaats reactie

Terug naar “Games”