games crashen maar geen oplossing

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb nu een kaart van inno3d van nvidia.

Het maakt niet uit op welke instelling. Ik heb orange 100/10.

De nieuwste van star wars, battlefield 1 en gta V hebben deze verschijnselen.

Temperaturen liggen rond de 70 graden full load. Ook wanneer games crashen gebeurt er niets raars met temperatuur en de belasting van de gpu heeft er ook niets mee te maken want die ligt goed en ik probeer verschillende settings met dezelfde problemen.

Symptomen:
Game loopt vlekkeloos en opeens freezed mijn game. Afsluiten helpt niet behalve via taakbeheer. Vaak in multiplayer maar niet altijd.

Wat heb ik al geprobeerd:
Driver met ddu in safe mode uninstallen en herinstalleren achteraf.
Wifi uitgeschakeld en even met kabel verbonden(CAT6 met certificatie)
Settings lager gezet.

Games waar ik het nog niet ben tegengekomen is runescape en For Honor.

Wat zou hier de oorzaak zijn?
Ik krijg geen foutmelding.

Setup pc:
GTX 1050 ti
amd ryzen r5 1600
asus x370 pro mobo
16 GB 2666 corsair vengeance lpx (2x8)
crucial mx 300 525 GB
windows 10 nieuwste versie

EDIT 10u18: ik doe wel tijdens het gamen discord, zou het daarmee te maken hebben?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Welke voeding?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Corsair rm550x gekocht in mei 2017.

Die was ik nog vergeten.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Kijk eens in de "Event Viewer" van Windows of je niets verdacht ziet op het tijdstip van de laatste freeze:
https://docs.microsoft.com/en-us/window ... windows-10

Test ook eens met USB-bekabelde input devices. Draadloze systemen durven nogal eens falen zonder dat een (slecht geprogrammeerde) game engine het opmerkt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Raf hoe zou een input device ervoor zorgen dat de hele game freezed en in geval van GTA V ook direct afsluit?

Vreemd genoeg had ik het nog niet voordien en ik denk niet dat ubisoft een betere engine heeft dan de rest persoonlijk...

Is frostbite en Rage dan echt zo slecht qua engine tov anvil?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

boonpwnz schreef:Raf hoe zou een input device ervoor zorgen dat de hele game freezed en in geval van GTA V ook direct afsluit?
Kijk in Windows Event Viewer, het zou toch kunnen dat er een bepaalde driver library van bijvoorbeeld een bluetooth device een fout geeft die slecht opgevangen wordt door GTA V. Het feit dat GTA V geen foutmelding geeft is toch opvallend, terwijl Windows en andere software blijkbaar wel blijven werken.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Rf ik zal dat vanavond eens bekijken.

Alvast bedankt voor de tip. Ja geen foutmelding. Ook bij de andere niet. Bij GTA V sluit hij dus direct af het enigste verschil daarin is dat GTA V single modus is en de rest van de games multiplayer. Multiplayer van GTA V nog niet getest sinds dit probleem.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

De denkpiste van Raf1 is niet zo gek, het kan inderdaad door een apparaat komen die de boel in de war stuurt.

Als je games aan het spelen bent wordt zo goed als alles belast van je systeem, CPU, RAM, GPU, eventueel zelfs de storage als er maps in de achtergrond geladen worden. Maar als 1 van die onderdelen "crasht" (ofwel de hardware (fout geheugen?) of via de driver) dan kan je verwachten dat heel je windows crasht en dus niet dat je je game nog kan afsluiten en daarna gewoon in Windows verder werken.

Probeer alles eens afzonderlijk te stresstesten: Prime95 voor de CPU, UNIGINE voor de GPU, of de Intel XTU voor het hele systeem. Een storage stresstest heb ik zelf nog niet gedaan/gevonden, benchmarks wel, maar de belasting daarvan is meestal maar voor even en is geen echte stresstest.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

Ik had een tijdje terug ook last van freezes in my game (ark survival evolved)

Dit kwam na tijdje zoeken door intel Turbo mode. Ik heb deze via energiebeheer op 99% max belasting gezet.
Hierdoor schiet de turbo boost niet aan
Probleem was weg.

Asus heeft 1maand later een bios update gedaan die dit euvel verholpen heeft.

Mss is dit ook je probleem. CPU Throttle
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Misschien de grafische kaart en de ramsticks nog eens aanduwen om zeker te zijn dat ze goed zitten? Uiteraard wanneer computer volledig van het stroomnet is, en zorg dat je geen statische elektriciteit op je hebt want ram is daar gevoelig voor.

Ik zou ook de audio driver eens herinstalleren of updaten. Probeer de laatste versie op de website van je moederbord eerst, en anders die vanop de website van de audiochipmaker (Realtek ALC S1220A chip als dit jouw mobo is).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik vermoed dat cpt kangaroo mss gelijk kan hebben.

Ik ga straks eens kijken maar ik had wat moeite met de gpu in het slot deftig te steken. Misschien ligt daar de oorzaak en is het geen windows fout of driver fout maar een menselijke fout.

Ik zal dat eerst proberenen daarna de rest van de tips.

Denk dat de temperatuur in orde is omdat stroomvoorziening geen probleem is. Maar kan wel mogelijk als hij niet helemaal goed zit en het wordt warm in de kast dat dit het probleem veroorzzakt.
Crazy2
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 maa 2008, 15:34
Locatie: Heusden-Zolder, België
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Je draait toevallig niet Lucid Virtu MVP om de krachten van GPU on onboard GPU te bundelen?
Enkel tijdens het gamen had ik last van reboots op willekeurige momenten.
Less is more
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik vind 70gr toch warm. Niet te warm natuurlijk, maar mijn systeem hier draait op max 51graden onder full load.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Zolang de CPU of GPU niet thermal throttelt is er geen probleem. Een moderne CPU begint pas te throttelen vanaf 100°C en een GPU vanaf 90°C. Ryzens zijn nu wel nog meer heethoofden dan Intels, en die laatste zijn al echt heethoofden.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Dat kan maar komt de levensduur niet ten goede.
Liever een systeem dat aan mas 50gr draait dan 90gr :)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik begrijp dat dat logisch lijkt, maar het is niet de realiteit. Het is niet zo dat een (GPU/CPU) chip die je ver van de maximale TDP afhoudt langer zal meegaan dan eentje die niet zo ver van de TDP zit. Een chip die je op 40°C houdt gaat niet dubbel zo lang leven dan een chip die op 70°C zit te werken, zo is het ontwerp van die chips niet.

De key hier is de maximale temperatuurslimiet waarvoor de CPUs ontworpen zijn, ga je niet over de 100°C voor recente Intel chips, dan is er geen probleem, die krengen zijn ervoor ontworpen, en hebben zelfs een ingebouwde beveiliging voor die limiet. Ga je over die limiet, dan clockt de chip zelf zijn voltage en frequentie terug zodat ie onder de 100°C ligt.

Een beetje hetzelfde onderwerp: zo zijn er verschillende testen van GPUs die eerst gediend hebben om maanden of jaren aan 1 stuk aan cryptovaluta te minen daarna getest zijn in gewone games, en er was 0,0% verschil in prestaties.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Een graka kan zeker 85 graden aan dus temps is geen probleem.

Zou het kunnen veroorzaakt worden door discord?
Ik hoor dat die overlay wel voor zo'n zaken kan zorgen in bepaalde games.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

raf1 schreef:Kijk eens in de "Event Viewer" van Windows of je niets verdacht ziet op het tijdstip van de laatste freeze:
https://docs.microsoft.com/en-us/window ... windows-10
Als hij crasht komen er 5 waarschuwingen met hetzelfde:
Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.

Terwijl ik de recenste WQHL driver heb.


Deze fout kreeg ik op hetzelfde moment
Naam van toepassing met fout: dwm.exe, versie: 10.0.16299.15, tijdstempel: 0x7f22d77c
Naam van module met fout: dwmcore.dll, versie: 10.0.16299.248, tijdstempel: 0x083611ba
Uitzonderingscode: 0xe0464645
Foutmarge: 0x000000000008e0c9
Id van proces met fout: 0xf10
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d3bd9645fffb56
Pad naar toepassing met fout: C:\Windows\System32\dwm.exe
Pad naar module met fout: C:\Windows\System32\dwmcore.dll
Rapport-id: c06c71fd-eeb4-496e-bd07-d1d589e90720
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:

en deze heeft niets met de crash te maken maar komt in 24 uur 234 keer voor
In de machtigingsinstellingen standaard voor deze computer wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{C2F03A33-21F5-47FA-B4BB-156362A2F239}
en APPID
{316CDED5-E4AE-4B15-9113-7055D84DCC97}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vond de onderstaande melding met die errorcode -- ik denk dat het wel een iets te algemene code is om er specifieke fouten mee te identificeren, maar 't is wel een mogelijke piste, dus: gebruik je een console controller pad om te gamen?
FIXED the issue. Problem was caused by DS4Windows software. If you use a Dualshock4 controller with your PC, switch to the SCPToolkit software to make it work, or play hardwired.
Ik zag ook een verwijzing dat een te lage framerate bij iemand gelijkaardige problemen gaf -- als je een g-sync/freesync setup hebt, zou ik dat eens uitzetten (vermoedelijk is daar een optie voor in de nvidia display driver ?).

Om vermoedens van oververhitting uit te sluiten, zou je eens kunnen proberen met de zijkant van de case open en een grote kamerfan erop te laten blazen. Zorg wel dat het niet superhard op andere fans blaast, anders geeft dat misschien een ongunstige invloed.

btw, weer iets bijgeleerd: Windows heeft een ingebouwde memtest via mdsched.exe
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het vreemde is dat ik het niet bij elke game heb. Of soms zelfs even geen last van.

Ik heb alleen schrik dat het mss van de instellingen die nvidia zelf toepast kan zijn? Bedoel dan nvidia scant mijn games en doet daar zelf de instellingen?

Kan het dat zijn?
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Alle zaken die zich in de games vasthaken, zijn een mogelijkheid, maar Runescape ontbreekt terwijl For Honor wel in de lijst van Geforce Experience supported games staat. Maar ik zou Geforce Experience zeker eens afzetten om het uit te sluiten (eventueel nog eens driver herinstalleren zonder GE).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb vanwege dat windows ook raar deed eens windows gereinstalled maar dat heeft het euvel ook niet verholpen.

Ik weet niet meer wat ik best doe maar het is bijna direct dat het crashed.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Welke suggesties heb je allemaal al geprobeerd?

Als de games direct crashen en Windows ook 'raar doet', dan zou ik eerder aan het ram geheugen denken dan aan de gpu.

Probeer die ingebouwde memtest eens door Start>Run box (Start>Uitvoeren) en dan mdsched.exe intikken. Tijdens een restart van de computer loopt er dan een geheugentest van enkele minuten. In principe is MemTest86 of MemTest86+ de beste, maar daar kruipt wat meer tijd in omdat je dan een bootdisk moet maken. Hcidesign heeft een test die je in Windows kan laten lopen.

Check ook eens je BIOS versie: mogelijk zijn er updates die de stabiliteit kunnen verbeteren. Maar voorzichtig met BIOS updaten (elektriciteit mag niet uitvallen tijdens dat minuutje) -- begin maar met een geheugentest eerst.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik zal kijken voor het RAM dan.

Vreemd genoeg kan ik dan niet verklaren waarom dit enkel ingame gebeurt en maar juist bepaalde games?
Want (online)mmorpg's hebben tot nu toe geen last van gehad. Heel de tijd wow gespeeld en runescape en nergens last van. Ik start star wars op en 2 minuten later beland ik op de desktop :bang:

Ik heb nu dus windows gereinstalled en de recenstste drivers geinstalleerd. Ik heb gezorgd dat bij men nvidia driver er geen audio driver of geforce experience wordt geinstalleerd.
De fysieke verbindingen tussen voeding en gpu bekeken en alle kabels eens aangedrukt alsook memory. Er was niets dat wijst op problemen.

Dus u zegt om memtest te draaien?
Ik zal zien of dat het probleem dan werkelijk is.

Ik verdenk mijn grafische kaart omdat dat het enigste is dat ik vervangen heb. Daarom twijfel ik.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Een geheugentest kan al veel zaken uitsluiten want vrijwel alles passeert via het geheugen. "Direct crashen" interpreteerde ik ook als zijnde binnen enkele seconden, maar de test blijft nuttig.

Je bord heeft 3x PCIe sloten maar de gpu moet in de slot die het dichtst bij de cpu zit -- en mocht je ooit crossfire/sli draaien, dan gaat de tweede gpu in het tweede slot. Het derde PCIe slot op je mobo is beperkt tot "x4 mode" dus eigenlijk is dat een PCIeX4 slot en niet bedoeld voor gpu's (waarschijnlijk ook elektrisch te beperkt) -- mobo handleiding is een beetje onduidelijk maar dit staat in de specs.

Weet je nog of je een beschermingssticker van de gpu pinnen moest halen, of was je met een plastic beschermingshoesje? In geval van een sticker zou ik nog eens checken of er geen stukje achtergebleven is.

In het BIOS onder 'NB Configuration' zet je
-- "IGFX Multi-monitor" op Disabled
-- als er bij "Primary Video Device" een optie 'auto' staat, zet je 'm beter op 'PCIE'
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Men kaart was met plastic bescherming.

Zit in eerste pcie slot.

Nee de tijd dat het spell crasht is niet vast te stellen op tijd.
Dat kan 1 minuut zijn of dat kan 3 minuten of zelfs 5 minuten zijn. Staat niet vast en is meestal ingame zelf.

Temps zien er voor mij zeer acceptabel uit dus daar zit niet het probleem.

Ik ga nog eens kijken voor die bios settings.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Tenzij ik er overheen heb gelezen natuurlijk maar ik zie nergens vermeld staan of ge een OC hebt draaien op uw mem clock en core clock van de GPU.
If so, draai alles eens op stock settings en ziet dan eens wat 'm doet.
Heb zelf ook regelmatig crashes gehad tijdens het testen van OC's op m'n kaart (normaal crasht het spel gewoon met een error maar af-en-toe had ik ook dat het spel gewoon bleef vast hangen en ik 'm volledig moest ALT-F4'en.

RAM issue kan het ook zijn, gewoon eens een test runnen tijdens het gamen en zien of er dan fouten optreden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Phenom alles draait op stock ;)
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

Al eens geprobeerd met een UPS of een andere voeding?
Kan zijn dat de spanning op uw lijn onstabiel(er) is geworden door de tijd heen (zonnepanelen in de buurt bijgeplaatst of whatever...). Of ben ik het te ver aan het zoeken?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Andere voeding?

Zou vreemd zijn dat een kwaliteitsvoeding van nog geen jaar oud al kuren begint te vertonen. Wetende dat het in windows nooit een probleem is en in sommige games ook niet.

Nu goed gisteren heb ik even met een fps cap gespeeld en niet gecrashed. Dus zal het volgende week maandag(als ik terug thuis ben) terug proberen en als dat zo is dan heb ik de oplossing gevonden...
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Heb het hier aan een kameraad nagevraagd (is zowat een guru als het op Pc's aan komt en overclocken etc.)
Hij zei ook dat het mogelijk de voeding is of de grafische kaart, zeker met uw huidige symptonen.
FPS cap zorgt er ook voor dat uw GPU minder hard draait -> minder usage -> PSU wordt minder belast.

Als ge nog een PSU hebt liggen, probeer daar eens mee (wel minstens een 550 of 650W) en anders kan het goed zijn dat uw GPU defect is.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nee ik heb niet nog een psu liggen van 100 euro :bang: tis men eerste pc.

En dus zou ik men voeding moeten terugsturen? Na minder dan een jaar?

Het is allemaal begonnen met nieuwe gpu dus ik verdenk nog steeds de gpu...

Ksnap dan ook niet dat WOW en rs wel lukken urenlang..
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

Van waar ben je ergens?
Er zullen wel mensen zijn hier op het forum waar je een voeding van kan lenen of een UPS (of een helpende hand).

Ik vermoed persoonlijk ook dat sommige games dus veel LOAD veroorzaken op uw systeem, waardoor bepaalde hardware onderdelen onderuit gaan.
Daarom dat ik dus zeker eerst de voeding zou uitsluiten van problemen.

Verder heb ik hier nog een GTX 770 liggen die je kan lenen bij wijze van test.

Het kan ook uw moederbord nog zijn, heb in het verleden ook zo'n situatie gehad trouwens: thuis gamen geen probleem, dan op een LAN party aankomen en m'n systeem gaat onderuit ... Uiteindelijk nieuw moederbord gestoken en problemen waren opgelost.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Onder load gaat hij onderuit ja.

Maar er is geen aanwijzing wanneer dat gebeurt en hoe frequent.

Ik kan perfect hebben dat ik een MP match kan uitspelen en dat hij daarna crasht.

Crashen wil zeggen dat hij gewoon teruggaat naar BUREAUBLAD dus windows crasht nooit enkel het programma.

EDIT 28/03/2018 3u

https://help.ea.com/en-sg/help/pc/game- ... n-windows/

Zou dit het probleem zijn? Ik speel wel een aantal EA games...

Alleen weet ik niet waarom GTA V zou crashen maar misschien dezelfde oorzaak
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Die website is vooral bedoeld om hun eigen tooltje te doen downloaden.

Heeft de geheugentest iets opgeleverd? Heb je de BIOS versie al eens gecheckt? (kan via tools als AIDA64 of CPU-z) Gebruik je G-Sync of Freesync met je monitor? Heb je de koeling al eens aangepast (truc met grote fan)? Toen je de kaart in z'n slot stak, was dat diep genoeg zodat de locking clip op de slot vasthaakte in de kaart?

BIOS versie zou ik graag weten omdat de kaart al z'n power uit het mobo haalt en er dus BIOS updates kunnen zijn die meer stabiliteit geven.
Plaats reactie

Terug naar “Games”