Minecraft voor W10

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zijn er hier Minecraft kenners ?
Mijn zoontje van 7 is al behoorlijk bedreven in Minecraft op de iPad (Pocket Edition) en op de PS4. Heb voor onze kinderen nu een oude laptop geïnstalleerd, en natuurlijk heeft zoon de Minecraft trial versie gevonden die standaard met W10 komt.

Wat is de beste manier om die aan te schaffen ? Via in-game aankoop kost die €26.99, wat ook de W10 prijs is op minecraft.net. Daar zie ik echter ook een Java versie voor €23.95 waarbij je ook een code krijgt voor Minecraft voor W10. Is dat dan dezelfde versie, want is wat vreemd dat het dan goedkoper is ? Of zijn er nog andere, goedkopere, manieren om het aan te schaffen ?

Ook: zijn de creaties/werelden cross-platform ? Maw, kan hij creaties vanop zijn iPad of PS4 importeren op de PC ?
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Ach joh, als je wil zal ik je mijn oude account geven.

Gewoon email veranderen en username :)
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

De Java versie is de old school Minecraft. Hiervoor zijn vaak meer mods/addons etc beschikbaar vanuit de community dan voor de W10 versie.
Als je de Java versie koopt kan je via de Minecraft site een code claimen voor de W10 versie.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

https://support.xbox.com/nl-BE/games/ga ... 1e974be7cc

De Win10 versie is tegenwoordig de "better together"-versie dat crossplatform moet zijn met ongeveer alle versies van Minecraft, behalve de Java-versie: https://minecraft.gamepedia.com/Better_Together_Update
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

En behalve de PS4 versie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Thanks mannen. Heb het dus inderdaad gewoon bij Mojang rechtstreeks aangekocht. In de account van mijn zoon daar kon ik dan de W10 versie redeemen en die code dan gebruiken in de W10 store.
Ik ga me er toch eens wat moeten in verdiepen, want zoonlief blijft zagen dat ik moet meespelen in zijn wereld, en wil ook al dat ik uitzoek hoe ik sommige mods (die hij gezien heeft op YT) moet installeren... Ben wel occasionele gamer, maar Minecraft zegt me dus echt wel niets... :roll:
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Mods gaan niet werken op W10 versie. Alleen voor de Java versie tenzij dat pas veranderd is.
Plaats reactie

Terug naar “Games”