online minecraft ps3

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo, even een vraagje van mijn zoon. Hij heeft een ps3 en wil graag minecraft online met andere spelen. Hij heeft een psn account via mij ( als vader ). Hoe is dit te realiseren? Ik heb op google verschillende dingen getracht maar niks gelukt.
Ik zie ook vaak als aanmeldingsid prachtig verzonnen namen, maar ik krijg alleen maar mijn mailadres als id, en kan dit ook niet veranderen.
En ja sorry dit zijn 2 vragen eigenlijk :0

Gr regeri
Live life to the Max
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ook wel toevallig, want gisteren voor het eerst mijn zoontje eens online laten spelen met Minecraft op de PS3.
Om te beginnen moet je jouw PS3 profiel nemen op de PS3 en daarmee dan inloggen op PSN. Profiel kies je helemaal links in het XMB menu (maar misschien gebruik je maar 1 profiel). Als je dan Minecraft opstart zal hij in elk geval niet komen reclammeren ivm PSN. Hoe je de 'normale' Minecraft online speelt weet ik niet (nog niet geprobeerd) maar de Minigames zijn dan zo in elk geval online te spelen.

Ivm aanmeldingsid, weet je nog welke je gekozen hebt als je jouw PSN account aangemaakt hebt ? Als je op de PS3 ingelogd bent op PSN moet je daar in elk geval ergens je PSN ID te zien krijgen. Maar misschien heb je destijds (per ongeluk?) je e-mail adres gebruikt als PSN ID, al heb je dan wel een kort adres, want een PSN ID kan max. 16 karakters zijn. Waar zag je je e-mail adres staan ? Zo uit het hoofd zie ik enkel mijn e-mail adres in het inlogscherm.
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar een eigen PSN ID kan vanaf 7 jaar. Mijn zoon wordt over een paar maand 7 en zal dan ook zijn eigen PSN ID krijgen. Eigen PSN ID zorgt er nl. o.a. voor dat ze hun eigen trofeeën hebben, en eigen avatar kunnen kiezen.

Zal vanavond anders nog eens checken of bovenstaande wel accuraat is :).
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Bedankt al voor het snelle antwoord :) Ik kan ook via https://account.sonyentertainmentnetwork.com deze pagina alles beheren. tevens ook eventueel subaccount maken, maar als ik dat ook doe staat er"Aanmeldings-ID (e-mailadres)"aanmelden met mailadres en dit is tevens je psnaccount??

De minigames speelt hij inderdaad met anderen ja, maar hij wil graag online met anderen creative spelen? Weet niet of dit kan. Zie op verschillende plaatsen staan dat er een server opgezet moet worden etc etc.
Live life to the Max
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

regeri schreef:Ik kan ook via https://account.sonyentertainmentnetwork.com deze pagina alles beheren. tevens ook eventueel subaccount maken, maar als ik dat ook doe staat er"Aanmeldings-ID (e-mailadres)"aanmelden met mailadres en dit is tevens je psnaccount??
Daar zie je volgens mij enkel je SEN accounts, maar niet specifiek je PSN ID. Waar je in elk geval wél zeker je PSN ID ziet is in de PSN Store: store.playstation.com . Als je daar inlogt heb je rechtsboven je Avatar en je PSN ID.
EDIT: toch verkeerd, je kan op SEN ook je PSN ID zien onder 'Account - Profiel'. Daar zie ik 'Echte naam' en 'Online-id' waarbij deze laatste mijn PSN ID toont.
Plaats reactie

Terug naar “Games”