Watch dogs II

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Wie heeft Watch Dogs 1 met plezier gespeeld en kijkt uit naar deel 2?

Ik vond deel 1 erg somber, met zaken zoals kidnapping, mensenhandel, .... en het was best een uitdagend spel. Het was in 't begin wennen aan "hacking" via het camerasysteem en aan de game mechanics. Ik was GTA V gewoon, dus het was op alle vlakken wennen.

Deel II belooft minder zwaar te zijn, en een 2x grotere map waarbij men San Francisco heeft nagemaakt.

Chicago in deel 1 vond ik best overtuigend, maar eenmaal je buiten de stad zat, was je snel rondom.

Ben wel benieuwd naar WD II, ik heb hem in pre-order voor PS4 staan.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

ub4b schreef:Wie heeft Watch Dogs 1 met plezier gespeeld en kijkt uit naar deel 2?
o/

Blij te zien dat er hier nog kenners van goede games zijn (of beter: games die toch wat dieper gaan dan enkel het simpele iedereen neerknallen). :-) .

Ik heb wel kunnen genieten van Watch_Doges 1. Nu, heb een lange preview van Watch_Doges 2 gezien en het ziet er zeker anders (imho nog veel beter) uit. En dus inderdaad ook een hele andere city setting.

Het is een van de weinige games die ik pre-ordered heb dit jaar, voor de rest zal het dit najaar voornamelijk VR stuff zijn dat ik ga proberen. Dus ja ik kijk er ook wel naar uit.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Ik hoop gewoon dat deze keer ze wel een goede pc versie maken. Eentje die niet naar 10fps dipt op low settings met een upper range videokaart.

Sent from my A0001 using Tapatalk
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Heb zelf WD1 nooit kunnen uitspelen wegens tijdsgebrek, ondertussen al meer dan een jaar niet meer naar gekeken. :(

Vond het spel alleszins verdomd goed, in tegenstelling tot wat de reviews allemaal zeggen.
Ik kan dan ook niet wachten op WD2.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik koop zelden nog games.. omdat ik ze niet meer interessant genoeg vind.
De tijd van intens uren, dagen, maanden lang spelplezier met Crystal Caves of Commander Keen zijn lang voorbij :(

Eigenlijk enkel de laatste jaren Tom Raider gekocht en alle versies van Far Cry, maar de nieuwe Primal niet meer.

Watch Dogs heb ik geprobeerd, en vond ik heel leuk, maar geen tijd toen. Misschien dat ik nu wel tijd ga maken voor WDII.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:Ik heb wel kunnen genieten van Watch_Doges 1. Nu, heb een lange preview van Watch_Doges 2 gezien en het ziet er zeker anders (imho nog veel beter) uit.
Afbeelding

:mrgreen: Soit, heb ook wel genoten van den 1, alleen toch niet zo "gripping", dus niet uitgespeeld. Zal allicht wachten op een prijsdaling alvorens ik het aanschaf (eerst me een slaapgebrek spelen met Civ VI :-D ).
ooh. shiny.
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

En ik zit met een kleine World of Tanks verslaving. En het is nog gratis ook!
Dat in vergelijk met de pre order prijs van ± €60 voor WD2.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dafke schreef:alle versies van Far Cry, maar de nieuwe Primal niet meer.
hier eveneens gestopt bij de 4 maar wel met alle DLC's.
Ik kijk ook uit naar Watch Dogs 2, ik heb de 1 wel uitgespeeld, maar daar ging toch de nodige tijd over heen :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Net een paar uur kunnen spelen met WD II op PS4.

De eerste missie is echt moeilijk. Je moet in een CTOS datacenter je eigen profiel wissen, en je hebt niet meer dan een stun gun ter beschikking, geen melee dus mogelijk (of ik had de controls ervan nog niet gevonden). Ik vond het echt een lastige intro missie. Maar nadien speelde het spel als een trein. Zit nu in een missie waar je een sekte moet infiltreren, leuk .....

Wat is de bay area mooi geworden in dit spel. Wereld is zeer kleurrijk en levendig. Ik las ergens in een review dat het een alternatief voor GTA V zou kunnen zijn, in zekere zin ben ik akkoord. Car handling en zeker bike handling is aanvaardbaar. Vroeger had je virtuele walls zodat je niet buiten de map kon gaan, nu als je buiten de map probeert te gaan, krijg je een warning dat je bay area verlaat, en respawn je terug binnen de map.

Het spel is zeker niet makkelijker dan deel 1. Flikken losrijden is lastig, en ze hebben nu ook bootjes dus ontsnappen is een uitdaging geworden. In deel 1 kon je in het water springen en ze konden je dan niet volgen.

Wat erg leuk is, is met de jumper rond te rijden in gebouwen, ben benieuwd wanneer de drone ter beschikking komt.

Het meest indrukwekkend is de AI, het zit goed in mekaar. Als je een flik omver knalt, en niemand ziet het, gaat je wanted niet omhoog. Logisch, want hoe kan dat anders vastgesteld worden? In GTA zat je dan direct aan 3 of meer sterren. De AI is vele malen beter dan GTA. Als je bvb met de jumper een gebouw binnenrijdt, de boel plathacked, en de guards komen dan buiten, en jij hebt je laptop ondertussen opgeborgen, weten ze nog steeds niet dat jij het was, en vallen ze je niet lastig. Dit is het soort verfijning wat erg prettig aanvoelt in de virtuele wereld van WD II.

De eerste indruk is dat WD II een mooier spel is geworden dan WD I, waarbij het zware verhaal van deel I is weggelaten.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Speel zeer weinig, maar WD1 heb ik toch graag gespeeld (liever dan GTA eigenlijk). Misschien omdat ik in WD verder geraakte? (makkelijker?)
Ben tot de laatste missie geraakt, daar waar ze altijd de weg opblazen en de radar verknoeid is. Die heb k nooit kunnen uitspelen :(

Ik zal de 2 dus ook wel is proberen als ik tijd heb.. hopelijk is het spel niet te zwaar, (pc is maar eentje van dik 200€ van een tijdje terug AMD X840 en met 270X)

Wel spijtig dat het water geen vluchtweg meer is (onder een brug wachten tot de helicopter weg is is er dus niet meer bij :( )
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Flup schreef:Speel zeer weinig, maar WD1 heb ik toch graag gespeeld (liever dan GTA eigenlijk). Misschien omdat ik in WD verder geraakte? (makkelijker?)
Ben tot de laatste missie geraakt, daar waar ze altijd de weg opblazen en de radar verknoeid is. Die heb k nooit kunnen uitspelen :(
Voor de laatste missie was de truuk om alles via water te doen tussen de locaties waar je iets moest doen, en de helicopter hacken, want boten die je volgen hadden we niet in WD1. Ik heb dus die laatste missie zonder veel moeite uitgespeeld.

Je moest wel een beetje plannen om altijd de kortste route tussen een waterweg en je target aan land te hebben, zo kon je de laatste missie in WD1 dus wel uitspelen. Het lastigste was de missie waar je Irak moest omleggen in zo'n flatgebouw, waar op het einde een enforcer random spawned, en je bommen moest leggen. En er was een missie waar je alles melee moest doen in een CTOS gebouw op een heuvel, die was ook zeer uitdagend.

Daar ben ik lang mee zoet geweest.


Update: wat een mooi spel is WD II. Er zijn nu moeilijkere missies met biker gangs, waar de politie zich ook nog eens moeit als je niet oplet. De AI zit goed in mekaar. Op één missie bijna 2 uur zoet geweest, je moet drie ATM machines vernietigen rondom een biker hangout, en van zodra ze je weten te vinden kan je bijna niet meer winnen, want ze bellen voor backup en dan heb je plots tientallen bikers die je zoeken ;)

Ook hebben ze google nagemaakt in dit spel, en er zit een missie in waar je moet binnenbreken in hun datacenter, de server room is gigantisch en indrukwekkend, maar hoe je binnen geraakt is nog een grotere uitdaging.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Wat gaat dit spel vlot, kan beginnen aan de laatste missie. Dat hebben ze eens speciaal aangepakt: als je de missie wil starten, vraagt hij of je wel zeker bent,of je nog meer tijd nodig hebt. Dat belooft.

Blijkbaar is de skill tree niet volledig vol, maar ik geraak ook niet aan locaties om nog skill points te verzamelen ....

Dus erg benieuwd. Tot nu toe één van de betere open world games ooit.

Nog een kleine update: ben nu alle sides missies aan het completen, waaronder de online maar die speel ik alleen, moeilijk zijn ze alvast niet.
Wat mij stoort is het feit dat ik maar geen extra skill points erbij krijg, heb er nog één of twee nodig om het aantal explosieven naar 5 te kunnen upgraden. Op de map zie ik ook geen zwarte research points meer, soms random rondrijden helpt, dan poppen ze plots op je map.

Ik heb al een paar youtubes bekeken van de laatste missie, met de moeilijkste vijanden, dus ik zou graag een savegame maken, en dan die laatste level een paar keer spelen met verschillende stijlen, bvb stealth only, of gewoon alles omver knallen, ......
Plaats reactie

Terug naar “Games”