PS2 emulatie?

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Zijn er userbase leden die PS2 emulatie aan de praat hebben gekregen? Ik speel al een tijdje met MAME en de Amiga emulator, maar een PS2 emuleren is toch andere koek.

Gisteren heb ik de Arcade van R-TYPE LEO gespeeld via MAME, wat een mooi 2D spel voor 1992 .... de soundtrack doet me zelfs denken aan een lounge cd. Nu is er een 3D versie van R-TYPE, R-TYPE final, en ondanks de ouderdom vind ik de graphics en forced 3D perspective nog steeds knap:



https://www.playstation.com/en-us/games ... final-ps2/

Nu kan ik dit spel voor 10 euro tweedehands kopen, maar dan moet ik ook nog een PS2 scoren of een fat PS3 met PS2 compatibiliteit .... dus vandaar denk ik richting emulatie, en heb daarvoor twee potentiële pc's:

PC1: AMD 1055T, 6 cores @ 2.8 Ghz + 16 GB ram en GTX 660 twinfrozer MSI 2 GB
PC2: Intel I5 3550, 4 cores @ 3.3 Ghz + 8 GB ram en GTX 560

Wat denken jullie?

Update: spel blijkt te booten met de welbekende PS2 emulator, maar op de i5 heb ik ingame 50 a 75% speed. R-TYPE is speelbaar, maar dan in slowmo, bizar is dan weer dat er maar 17% cpu load is op de i5, dus benieuwd waar de bottleneck zit.

Grafische kaart is voorlopig een Radeon 2600HD, en die is niet echt snel genoeg voor PS2 emulatie, het is dan ook een HTPC kaart en dus geen gaming kaart. Dus software rendering aangezet, nu gaat dit spel 2x zo snel en loopt nu aan 100% speed met ongeveer 50 a 60% load op de i5.

Ik kan hiermee leven. De meeste PS2 games zijn speelbaar op deze setup.

GTA III loopt dan weer zeer traag, vermoedelijk is een echte gaming kaart alsnog nodig om de rendering te offloaden, gezien de cpu veel zwaarder belast wordt. Ik heb ooit GTA San Andreas voor PC gekocht en wou altijd weten hoe het er op PS2 uitzag. Ik kan beter GTA III gewoon native in een XP draaien.
Plaats reactie

Terug naar “Games”