Pokémon GO thread

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Doet me eigenlijk een beetje denken aan de beelden van als er een nieuwe iPhone of XBox in de winkels ligt en er een meute is die het absoluut op minuut 1 moet hebben :D.
Zoals met alles kan je overdrijven...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Tomby schreef:Doet me eigenlijk een beetje denken aan de beelden van als er een nieuwe iPhone of XBox in de winkels ligt en er een meute is die het absoluut op minuut 1 moet hebben :D.
Zoals met alles kan je overdrijven...
Lemmings for real ...
http://www.latimes.com/local/lanow/la-m ... story.html#
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Half uurtje geleden nog op de velo gesprongen op aanvraag van een kameraad om hier 800m verder naar een Pokéstop te gaan waar een Lure Module actief was en nog 9 andere mensen blijkbaar. De 21ºC buiten laten het toe en ik verveelde mij toch. :lol:
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ga je nu echt elk artikel dat je verbazing/ergernis versterkt hier posten ? :roll:
Het is nu eenmaal hoe de hedendaagse media werken. Iets is superpopulair, dus elk mogelijk nieuwsje erover wordt gepost aangezien dat een massa clicks/visits oplevert. Trouwens, het spel heeft al meer dan 25 miljoen actieve spelers per dag, dan is het ook niet te verwonderen dat je wel dagelijks van die extreme nieuwsjes te lezen krijgt.

Dat het populair was, merkte ik gisteren al. Gewoon uit nieuwsgierigheid eens naar onze lokale kerk gereden (gezien dat een Ingress portal is) en op een paar minuten tijd al 4 anderen gezien die hoogst waarschijnlijk PG aan het spelen waren. En dat in een boerengat met 6000 inwoners. In de tijd dat ik Ingress speelde nooit iemand gezien in de tientallen keren dat ik deze kerk als portal hackte.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Tel eens de karakters van Pokemon Go (spatie = 0) samen op basis van het Engelse Gemiatra schrift.
english gematria.gif
english gematria.gif (9.53 KiB) 3901 keer bekeken
Dus P=96, O=90, .....

En google eens het getal wat overeenkomt met de som van de letters. Good luck. Neen ik ga het niet spelen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Somehow vrees ik dat je het nog meent ook :). BTW, waarom Base 6 en geen Base 3, kun je ook eens het getal googlen :P.
Laatst gewijzigd door Tomby 17 jul 2016, 10:49, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

haha, hopelijk drinkt ub4b geen monster!

[youtube]bntfUA6TmLs[/youtube]
Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

FunkStar schreef:haha, hopelijk drinkt ub4b geen monster!
volgens mij drinken pokemon spelers dat om de pokemon gym te overleven en hem tegen te komen ;)

hahaha:
Afbeelding
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Alles dat een "hype" is zal altijd iets over geschreven worden. Als je speelt, speelt dan verantwoord. Dat is met alles zo, of het nu pokemon go is, voetbal op een lokaal pleintje, gocarting aan zee... Aan alles zijn gevaren verbonden, maar of je nu iets voorhebt of niet, heb je zelf in handen! Ik speel alleen met mijn kinderen pokémon go in park. Niet op straat.

ub4b,
we snappen uw punt... Door al die artikels te delen, maak jij zelfs reclame voor het spel :bdaysmile: Das hetgeen de media graag doet, een hype negatief of positief uitvergroten, om zo nog meer lezers te lokken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Afbeelding
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik denk dat iemand niet zo van ooievaars houdt, ik kan makkelijk van +-20 meter afstand een pokémon vangen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Denk gewoon na als je het spel speelt, simpel.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb het spelletje gisteren voor de fun eens geïnstalleerd en samen met mijn vriendin door Wetteren gewandeld op zoek naar Pokémons. Pixar, onze hulphond-in-wording, vond dit extra wandelingetje absoluut niet erg. Op zich is het wel een leuk spel : je leert nieuwe elementen kennen uit je omgeving (bijvoorbeeld 3 standbeelden in een bos vlakbij het ziekenhuis van Wetteren, NOOIT geweten dat die daar stonden), je bent gezond bezig (toch vlotjes 8km gewandeld) en er is toch een zekere "spanning" (zou er een Pokémon opduiken of niet).

Tijdens deze wandeling passeerden we het gemeenteplein van Wetteren en jawel : een groepje van 30/40 man stond daar het spelletje te spelen om 1u 's nachts! Iemand eens aangesproken en het bleken allemaal inwoners van Wetteren te zijn die via Facebook hadden afgesproken (je bent van Wetteren als - pagina) om het eens te spelen. Dus je kan zelfs nieuwe mensen leren "kennen" die je al jaren "kent" van op Facebook!

Op zich ben ik zeker niet tegen het spelletje. Hopelijk kan het "oudere" kinderen (lees : vanaf een leeftijd dat men op een correcte manier de weg kan gebruiken, en dit ook toepast) aanzetten tot wat meer beweging? Er zijn talloze verhalen inmiddels van mensen die tegen bomen lopen, bijna een auto-ongeval hebben, die een borduur niet zien en vol op hun neus gaan etc. Tuurlijk. Maar dergelijke accidenten gebeuren ook dagdagelijks zonder Pokémon hoor. Denk maar aan sms'ende, viberende en whatsappende mensen.

Ik zie niet echt een reden om tegen het spel zelf te zijn. Maar uiteraard - zoals met vele zaken - smeren kranten en online nieuwsartikels graag het breed uit omdat het een hype is...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik zie dit niet in Wetteren gebeuren, maar dit legt exact de term sheeple uit:

Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik heb het gisteren ook eens geprobeerd. Wou toch al een lange wandeling maken en dit zou nog iets extra kunnen toevoegen. Ik heb het geluk dichtbij enkele plaatsen te wonen waar er items te vinden zijn. Daar aangekomen viel me op dat er nog volk rondliep dat wat verdwaald leek maar geen echte toeloop. Nadien naar een natuurpark getrokken omdat de pokemon verschillen naargelang de omgeving (stad, natuur, water,...). Ook daar liep er meer en vooral ander volk rond dan gewoonlijk. Opvallend een paar groepjes jongeren die ik er anders minder vaak zie. Uiteraard met gsm in de hand :)

Het spel werkt verslavend omdat je steeds in verwachting bent van iets nieuws. In het begin ga je ook snel vooruit wat ook helpt.

Ook stap je al snel verder dan je van plan was omdat je ziet dat net iets verder nog een bijzondere plaats is of een pokemon zit. Er zit ook een functie in om zogenaamde eieren uit te broeden. Daarvoor moet je een bepaalde afstand afleggen (2 of 5 km). Ook dit zorgt ervoor dat je blijft stappen want he, waarom niet die laatste 1.5 km erbij doen en dan ben je klaar.

Sommige dingen werken niet zo goed. Het spel installeren was al niet mogelijk in het begin. Mijn toestel was zogezegd niet compatibel maar via apk ging het wel. Ook is het me niet gelukt een pokemon daadwerkelijk in beeld te zien als de camera aan staat. Dit zou pas echt het VR gevoel geven. Misschien heb ik niet genoeg geduld.

In ieder geval heb ik op een paar uur een twintigtal pokemon gevangen. Dat gaat vrij vlot eens je de "techniek" wat in de vingers hebt. De pokemon zitten bijna altijd vlak langs de weg. Ik had ook het idee dat ze niet langs drukke wegen te vinden zijn (veiligheidsoverwegingen?).

Het gevaar valt al bij al mee maar toch zou ik het niet aan te jonge kinderen overlaten. Zelfs als volwassene loop je toch snel naar je scherm te kijken en mis je uiteraard andere zaken. Het helpt als je de trilfunctie op zet, dan hoef je niet te kijken en krijg je toch een signaal als er een pokemon opduikt. Met de fiets kan het ook als je niet te snel fietst (<15km/u) maar dan lijkt het me nog gevaarlijker. Nu heb ik me te voet al een paar keer verstapt :)

Soms zijn de servers overbezet en kan je niet inloggen. Soms loopt het spel ook vast maar heropstarten lost dat altijd op. Het grootste nadeel is echter dat het spel batterijkracht verspilt. Met een 85% volle gsm haalde ik geen 12 km al zal dat ook afhangen hoe je toestel is afgesteld (andere apps) en hoe vaak je het scherm gebruikt en hoeveel pokemon je vangt.

Conclusie: eens plezant om te doen en zeker goed voor mensen die een aansporing nodig hebben om uit hun zetel te komen. Of dit zal blijven duren betwijfel ik dan weer. Na een tijd is het nieuwe eraf en wat als je alle pokemon die in jouw streek zitten hebt gevangen? Niet iedereen gaat er speciaal voor op reis of staat op andere uren op om toch maar kans te maken op die ontbrekende pokemon. De makers kunnen uiteraard nog zaken toevoegen en bijvoorbeeld de interactiviteit tussen spelers verhogen en enkele schoonheidsfouten eruit halen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

lanadekat schreef:Ik denk dat iemand niet zo van ooievaars houdt, ik kan makkelijk van +-20 meter afstand een pokémon vangen.
Dit illustreert inderdaad gewoon hoe de pers klakkeloos alle controversiële nieuwtjes de wereld instuurt. Idem met 'er zit een Pokémon op mijn xxx'. Mja, inderdaad, en ga naar de wc, en ineens zit hij in je wc, ga naar de keuken en ineens zit hij op het aanrecht. Het spel is nog altijd GPS gebaseerd en vereist zeker geen nauwkeurigheid tot op een meter. Ik heb hier thuis dit weekend al 15 Pokémons gewoon van thuis uit gevangen, zelfs met een iPad zonder GPS die dus zijn geo-locatie gewoon via Google Location Services haalt. Mijn buren hadden ze dus even zeer kunnen zien en vangen van bij hun thuis.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

ub4b schreef:Ik zie dit niet in Wetteren gebeuren, maar dit legt exact de term sheeple uit:

Dat noemt nu éénmaal een hype. Geef het een maand en het is al heel wat stiller er rond. Als geen enkele gazet of site over dit spel had gepiept dan was die hype ook niet zo groot hoor...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

ub4b schreef:Ik zie dit niet in Wetteren gebeuren, maar dit legt exact de term sheeple uit:
Blijkbaar post je al zoveel stuff dat je zelf al niet meer weet wat je wel en niet gepost hebt :P.
Maar zoals krisken ook schrijft, over een paar weken lees je er gewoon niets meer over, is het aantal actieve spelers gedecimeerd, en de Nintendo stock price terug gekelderd :).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Tomby schreef:
ub4b schreef:Ik zie dit niet in Wetteren gebeuren, maar dit legt exact de term sheeple uit:
Blijkbaar post je al zoveel stuff dat je zelf al niet meer weet wat je wel en niet gepost hebt :P.
Maar zoals krisken ook schrijft, over een paar weken lees je er gewoon niets meer over, is het aantal actieve spelers gedecimeerd, en de Nintendo stock price terug gekelderd :).
Die video heb ik nog maar één keer gepost, last van confabulatie beste vriend?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Eergisteren de app ook eens geprobeerd... Bij mijn vriendin is er pas op enkele kilometer een punt om ballen te scoren. We gingen toch wandelen dus even Pokémon opgezet. Naar het punt toe, midden in de bos op een berg kwam een auto aanrijden. Iedereen met zijn gsm in de weer. Tot ze zagen dat ik de mijne ook vast had. Luidkeels 4 mannen in de auto die Pokémon!!! riepen. :p

Vond het best grappig, maar na 4 km wandelen en 3 Pokémon had ik zoiets van: wat boeit dit nu bij de mensen? De kinderen van mijn vriendin vroegen wat het was maar hadden zelf niet veel interesse. Het zijn precies voornamelijk oudere spelers, en eerlijk, na de zomervakantie is de hype over. Zeker als dat spel geen betere en interessantere spelmodus krijgt.

Het loopt ook te vaak vast, hoe je Pokémons kan vinden loopt moeilijk en op 1u wandelen 30% van uw batterij er aan, gaat er ook wel over. :)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Slafes schreef: Het loopt ook te vaak vast, hoe je Pokémons kan vinden loopt moeilijk en op 1u wandelen 30% van uw batterij er aan, gaat er ook wel over. :)
Maak daar maar 100% in 1 uur van bij mij :(
Plus het feit dat een powerbank niet echt helpt aangezien mijn batterij nog steeds dood gaat na een hele tijd spelen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Mijn vriendin woont aan een PokéStop, en ik zat daar op het terras en zag net mensen op de fiets met de GSM in de hand en daarna zelfs automobilisten met de gsm in de hand de PokéStop nemen. Gevaarlijk, en ook irritant voor andere weggebruikers zo van die halve garen die in het midden van de weg vertragen voor wat virtuele ballen... Gezond verstand, bestaat dat nog?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik zou een login willen op de ingres map, zodat ik weet waar de pokemon hotspots zijn in Wetteren en zeker in mijn wijk.

Ik vermoed dat het volstaat om ingress op een android device te zetten, zodat de ingress website je met je google account kan doen inloggen.
Zonder de app te hebben geïnstalleerd logt hij wel in, maar geeft dan een fout dat ik de app niet heb geïnstalleerd.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

bluestacks + fake GPS + Pokemon GO
is jagen vanuit luie zetel...

tip camera van bluestacks uitzetten via registry (cfr video's op youtube)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Er zijn al diverse scripts te vinden die je gewoon kan laten draaien en die Pokemon's vangen voor jou zonder dat je iets moet doen :lol:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Nieuw verkeersbord " verboden Pokemon te vangen" :)
http://m.hln.be/regio/nieuws-uit-warege ... -a2800197/
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Heb je nog een oude platendraaier?

http://www.mirror.co.uk/tech/pokmon-go- ... gs-8417793
r2504 schreef:Er zijn al diverse scripts te vinden die je gewoon kan laten draaien en die Pokemon's vangen voor jou zonder dat je iets moet doen :lol:
Scripts om virtuele wezentjes te vangen ... OMG. Code die andere code chased .....

Hier is het niet de bedoeling om zelf te spelen, maar te weten wat er in mijn buurt is. Kunnen we eens een ludieke actie doen ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

philippe_d schreef:Nieuw verkeersbord " verboden Pokemon te vangen" :)
http://m.hln.be/regio/nieuws-uit-warege ... -a2800197/
Ik interpreteer dat eerder als Pikachu niet toegelaten :lol:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

[youtube]ERXCx7C6sU4[/youtube]
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Kan de politie nu de rekening naar Unizo en Niantic sturen a.u.b.? U weet wel, die stralingsdeskundige die rondliep in Brussel met zijn dikke vest, en aanzien werd voor een terrorist .... wel de politie wil de kost op hem & de RUG verhalen voor het nodeloos afzetten van de straat. Waarom doen we dan niet hetzelfde met deze pokémon onzin? Zouden ze niet beter criminelen in de gaten houden ..... ipv onze policeforce hieraan te verspillen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160727_02401065
selder schreef:[youtube]ERXCx7C6sU4[/youtube]
02:21 is dit een community? ze zitten allemaal naast mekaar op hun pokemon schermpje te turen, maar dit is hetzelfde als samen op restaurant gaan en allemaal op je smartphone zitten prutsen ipv een echte conversatie te voeren
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Nee, om twee redenen.
1) ze waren op voorhand op de hoogte
2) ze hebben geen gigantische politiemacht ingezet omdat ze wisten dat het niet om een terroristische daad ging, wat met de regenjas niet duidelijk was.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Moest aan ST:TNG denken:


13769472_626885077471727_7305988690860157753_n.jpg
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Ik laat al dat Pokemon gedoe ver achter mij, geef mij maar Geocaching waar je je hersenen en avontuurlijke drive aan het werk zet.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

En we hebben een winnaar:
http://www.hln.be/hln/nl/4126/Games/art ... eest.dhtml

Is het spel nu gedaan ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Een nieuwe update die het spel stabieler maakt maar eigenlijk niet beter. Nog steeds geen mogelijkheid om Pokémons op te sporen, lukraak en doelloos rondwandelen buiten steden levert je zo goed als enkel wat duiven en wat wormen op.

Pokevision.com werkt op vraag ook niet meer dus zelfs in steden is het nu doelloos rondlopen. Zonder te weten waar er wat zeldzamere Pokémons opduiken is het een ongelooflijk saai en doelloos spel. Gyms zijn dan ook nog eens bevolkt met cheaters en hebben verder eigenlijk geen nut.

***WIS*** :) Toch 2 weken plezier aan gehad maar meer is het echt niet. Na augustus hoor je er niet meer van als dit "maar" het spel is... Potentieel zat er veel in, maar de realiteit is toch wel een stuk minder.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik zou het toch ook niet fijn vinden als in mijn games die ik online speel al mijn progressie wordt gewist. Ik heb al ettelijke uren World of Tanks gespeeld bvb en zou toch ook mijn progressie niet graag zien verdwijnen.

Het zijn trouwens niet de enige reacties. Op Tweakers klagen veel mensen vooral over een gebrek aan communicatie vanuit de organisatie aan. Een update, maar nergens te vinden wat er veranderd is, veel dingen die niet meer werken zoals voorheen. Veel mensen die hun progressie kwijt zijn. Een kennis van mij kwam daarstraks nog jammeren dat zijn 200 Pokéballen verdwenen zijn en dat er maar 15 meer over waren.

Dat zijn mensen die ook echt geld neerleggen om progressie te maken en dan blijkt dat je in de zak gezet bent. Die gaan niet opnieuw zo gek zijn om er weer geld in te pompen. Alhoewel... Zot zijn doet geen zeer, het jeukt alleen een beetje. :)

Als je het aantal actieve spelers bekijkt in een grafiek, mja, een mooie dalende lijn. Zeggen dat er 9,5 miljoen actieve US spelers zijn... Ik vraag me af hoeveel er daar na een maand nog van overschieten. Het is niet genoeg 'spel' om een blijver te zijn.

http://mashable.com/2016/07/25/pokemon- ... 42qoCkP8qL

Nu ja, even zwaar cashen, veel beloven, niets geven en binnen enkele maanden trek je de stekker uit het bedrijf en met de dikke winst gaan lopen. :)
Plaats reactie

Terug naar “Games”