Pokémon GO thread

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

https://play.google.com/store/apps/deta ... .pokemongo



Vanaf nu dus officieel beschikbaar in België

Nuttige info:

- Pokémon(spawn)kaart: https://pokemapper.co/ ( vooral in België nog niet compleet, alle hulp is welkom ;) )

- nabijheid van pokémon: ( momenteel bebugd, meestal van 3 stappen rechstreeks naar 0 )
1 stap: binnen de 40 en 60 meter
2 stappen: tussen 60 en 90 meter
3 stappen: meer dan 90 meter ( waarschijnlijk tot +- 400 meter )

- Pokéstops en Gyms: https://www.ingress.com/intel

- Uit eigen veronderstelling lijken Pokémons vaste spawnlocaties te hebben, althans ik kom pokémon altijd op dezelfde plekken tegen. Vandaar dat spawnmaps handig kunnen zijn. Vooral voor mensen die op het platteland wonen.

- Despawntijd van een pokémon is 5 minuten, na 5 minuten verdwijnt een Pokémon dus. Pokémon kunnen oneindig keer gevangen worden en zitten bij iedereen op dezelfde locatie. bron: samen met een vriend gespeeld en samen dezelfde pokémon op dezelfde locaties gevangen. CP verschilt wel.

- Pokéstop herverstijd ( tijd voor je hem opnieuw kunt draaien ) is 5 minuten

- Eieren kunnen met de fiets of te voet gedaan worden, zolang je maar niet te snel fietst. GSM kan in je zak tijdens het fietsen, je voelt hem trillen als er een pokémon zit. Een fietshouder is ook handig, je moet natuurlijk nog wel op het verkeer letten.
Laatst gewijzigd door lanadekat 17 jul 2016, 13:07, in totaal 8 gewijzigd.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

ben level 12 en je moet echt lopen voor die eieren. Die gps is echt toestel afhankelijk. Ik moet dichter naar de draaiertjes lopen terwijl vrouw en kinderen dit veel vroeger kunnen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

TiTanium schreef:ben level 12 en je moet echt lopen voor die eieren. Die gps is echt toestel afhankelijk. Ik moet dichter naar de draaiertjes lopen terwijl vrouw en kinderen dit veel vroeger kunnen.
Hoeveel pokémon komt u tegen? Ik zie er bijna nooit. Vandaag op weg naar het werk in de wagen mijn record gevestigd: een stuk of 5 pokémon op 15 minuten ( ps: ik heb een "chauffeur" ) en daarnet op de fiets opeens 3 pokémon op 15 meter en voor de rest niets na een halfuur zoeken. Lijkt echt afhankelijk te zijn van het gebied.

Ik zal dit weekend de Ingress map eens gebruiken om te kijken waar het "druk" is een daar eens proberen naartoe te fietsen. Daar zal ik hopelijk meer geluk hebben.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik lig al een tijd stil met Ingress, wegens te time-consuming. Maar wellicht ga ik deze wel eens proberen, maar dan met de kinderen erbij. Zullen ze ongetwijfeld geweldig vinden, maar ze zijn nog te klein voor een smartphone, laat staan om alleen op weg te gaan.
Wel ongelooflijk hoe snel dit een hype wordt. Heb er eergisteren voor het eerst over gehoord, en vandaag staan de nieuws- en kranten-sites er al vol van (vandaag zowel op HLN als De Standaard stonden er een moment 4 verschillende artikelen over op de homepage).
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

heb op 2 dagen en een half 202 pokémons gevangen, veel dezelfde maar die heb je nodig voor evolutie. Gisteren had ik er 90 gevangen :)
Ik zit in een gebied met veel groen, dus hier vangt ge er snel een hoop. Die draaierkes hier brengen ook altijd goed op.
Edit:
heb de voorbije 2 dagen +/- 23km gestapt :) Ik merk ook voordelen aan dat spelleke :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Is al 'oud' nieuws, want vandaag is er alweer meer dan 10% bijgekomen, wat de winst op een paar dagen tijd al boven de 50% brengt. Ik dacht ook, hoe kan zoiets door een gratis app, maar blijkbaar staat die app ondertussen ook al op #1 in omzet door de in-app purchases.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het eerste slechte nieuws is er ook al.
Er is blijkbaar een optie op tegen betaling mensen naar een bepaald punt te "lokken".
Dit is al door een aantal bendes misbruikt om kwaadwillig mensen te lokken en dan te bestelen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Zelf speel ik het niet omdat ik geen Android of IOS heb, maar het zag er wel plezant uit. Ik ben met de serie en spelletjes opgegroeid dus ik volg het wel wat op :-) . Alleen heb ik al gemerkt dat er zijn die het in hun wagen aan het stuur spelen :bang: en mensen die op de terreinen van het bedrijf rondlopen die daar niet horen :roll: . In Nederland hebben ze al spoorlopers gestopt, een beetje nadenken mag natuurlijk nog wel.

De kerk bij ons in 't dorp is nen gym :lol: tis ook een manier om volk naar de kerk te lokken natuurlijk
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hah :-)
Andere problemen zijn mensen die hun oprit ni uitkunnen omdat hun huis een gym ofzo is en iedereen te pas en te onpas zich ervoor parkeert.

Ik geef toe dat ik de pokemon hype nooit meegemaakt heb, dus ik ken er geen zak van :-)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

lanadekat schreef:Aangezien dit een populair spel is en er al wat forumleden Ingress speelden gok ik erop dat Pokémon GO hier net zo populair is als op de rest van het internet, normaal zie ik nooit niemand op straat maar als ik nu rondrijd met een gsm in mijn hand zie ik opeens iedereen ook met een gsm in de hand vreemd naar mij kijken :lol:
Ik vind dit totaal onverantwoord. Op de weg aandacht op de realiteit, niet op een of andere augmented game. Zelfde met van die klojo's die achter het stuur met een ipad bezig zijn, heb al genoeg gezien op de baan. Ik heb dan echt zin om ernaast te gaan rijden en te beginnen claxoneren.

Van mij mogen ze de boete op 1.000 € per overtreding zetten, je zal maar gepoked worden door een andere wagen die meer oog had voor dit soort spelletjes dan voor de veiligheid.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met de wagen is het eigenlijk zinloos... Het spel detecteert wanneer je stapt en wanneer je rijdt. Je kan wel van punt tot punt rijden, maar alles hoger dan 20mph wordt niet gerekend voor uw eitjes, in toertjes lopen eveneens niet. Ik heb dit 1x met de fiets gedaan, s7 edge in mijn zakken en als hij trilde zette ik mij voorzichtig opzij. Maar liever doe ik alles te voet. Mijn kinderen gaan dan mee en hebben al geleerd dat als we een kruispunt naderen het toestel dicht moet, ze doen dit goed. Alleen mogen ze er niet mee buiten, altijd vergezeld met een ouder(s).

Voordelen:
Actief bezig, reden tot bewegen met een "doel".
Sociaal ben je met vrienden en gezin bezig, passanten vragen aan elkaar hoe en wat.
Ik ben op enkele dagen 3Kg afgevallen :p 10km wordt er gemiddeld gewandeld per dag.
Je leert de monumenten of points of interest met culturele achtergrond kennen, die je ondanks je in de buurt woont nog nooit gezien hebt.
Kinderen leren bij dergelijke spellen dat je altijd moeten blijven opletten. (verantwoordelijkheid)

Nadelen:
Vele lopen/rijden met oogkleppen op en rijden gevaarlijk met hun fietsen.
Batterij verslindend, hier thuis is het alleen mijn s7 Edge die het lang volhoud.
Mensen gebruiken hun gezond verstand niet doordat ze bij elk dingske willen raken, ook al moeten ze op privégrond.
Criminelen (al gebruiken die alles wat in hun macht ligt)


Voor pokémons te lokken moet je niet perse aankopen, als je een level verhoogd krijg je automatisch extra's. Alleen gaat het sneller als je betaald. Het spel op zich steekt goed in elkaar, ook zullen ze het nog uitbreiden met ruilen en aanmaak tot eigen punten of gym's (daarvoor moeten spelers in de buurt eveneens akkoord gaan). De vraag wanneer deze hype overwaait lijkt mij moeilijk te beantwoorden. Als ik ze echt allemaal heb gevangen, weet ik niet in hoe verre ik er nog mee bezig ga zijn.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

TiTanium schreef: Als ik ze echt allemaal heb gevangen, weet ik niet in hoe verre ik er nog mee bezig ga zijn.
Zodra iemand daarvan in de buurt komt voegen ze gewoon de volgende reeks toe ;) Net als bij de andere games.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

MClaeys schreef:
TiTanium schreef: Als ik ze echt allemaal heb gevangen, weet ik niet in hoe verre ik er nog mee bezig ga zijn.
Zodra iemand daarvan in de buurt komt voegen ze gewoon de volgende reeks toe ;) Net als bij de andere games.
Om die reden speel ik games die ik kan uitspelen, bvb GTA V, Uncharted IV.
Games zonder einde interesseren mij niet echt, gezien de verleiding dat ze je leven worden.

Daarom speel ik waarschijnlijk ook niet GTA online, omdat ze daar ook steeds nieuwe zaken aan toevoegen.
Met dit spel zal je waarschijnlijk heel je leven kunnen verspillen aan een oneindig universum:

http://www.no-mans-sky.com/about/

geen interesse ;)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik hoop echt dat het de volgende 14 dagen regent,... en hup naar de volgende hype ;-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren eer het hier gereleased wordt... Want als ze niet oppassen is tegen dan de hype al uitgedoofd en schrijven de gazetten er niet meer over.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Een leuk spel om eens rond te wandelen in de buurt, maar verder dan dat gaat het toch niet. Zowel voor mij als voor de kinderen denk ik toch dat geocaching met c-geo een leuker spel is dan pokemon.

Hopelijk houden ze het voor niet betalende spelers ook heel leuk en attractief. Er staat een GYM in het dorp, maar daar kan ik nu zelf al niets gaan doen (800 cp is al de norm blijkbaar).
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Block schreef:Een leuk spel om eens rond te wandelen in de buurt, maar verder dan dat gaat het toch niet. Zowel voor mij als voor de kinderen denk ik toch dat geocaching met c-geo een leuker spel is dan pokemon.

Hopelijk houden ze het voor niet betalende spelers ook heel leuk en attractief. Er staat een GYM in het dorp, maar daar kan ik nu zelf al niets gaan doen (800 cp is al de norm blijkbaar).
Lokale gym hier is minstens 2xx CP, valt nog wel mee heb net ook een 200CP pokémon geleveled.
Wel is het spel heel vervelend om te spelen: random reboots van mijn smartphone + random crashes van het spel + GPS die vervelend doet + Batterij die het begeeft. Na een uur eigenlijk maar 5 minuten fatsoenlijk kunnen spelen. De meesten van de problemen kunnen wel opgelost worden met een fatsoenlijke smartphone hoop ik.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

TiTanium schreef:heb op 2 dagen en een half 202 pokémons gevangen, veel dezelfde maar die heb je nodig voor evolutie. Gisteren had ik er 90 gevangen :)
Ik zit in een gebied met veel groen, dus hier vangt ge er snel een hoop. Die draaierkes hier brengen ook altijd goed op.
Edit:
heb de voorbije 2 dagen +/- 23km gestapt :) Ik merk ook voordelen aan dat spelleke :p
Zit de nearby tab helemaal vol ( 9 ) ?
In mijn dorp zitten er maximum 3-4 in, meestal minder of geen. In de buurt van de plek waar ik werk heb ik meer geluk, ik zal daar eens moeten gaan wandelen.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Wel maf hoeveel volk er komt naar zo een gym of pokestop. Valt echt op als je het spel zelf speelt.


De map van https://www.ingress.com/intel is blijkbaar de basis voor pokestops en gyms. Klopt toch ongeveer in mijn gemeente.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik ben net een fietstochtje gaan maken, niet ver, maar door zo van die gehuchtjes waar 3 man en een paardekop woont, en het valt echt wel op hoeveel volk er op de been is met hun smartphone in hun hand ... allemaal nerds :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik vind dat eigenlijk wel tof dat andere dit ook spelen, je gaat gemakkelijk babbelen met andere mensen.
lanadekat schreef:Zit de nearby tab helemaal vol ( 9 ) ?
Geregeld vol :) Ik zit aan het middelheimpark en das een goldmine voor te draaien en te catchen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Wat is een Das, Coldmine, gym of pokestop ? ....
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Block schreef:Wel maf hoeveel volk er komt naar zo een gym of pokestop. Valt echt op als je het spel zelf speelt.


De map van https://www.ingress.com/intel is blijkbaar de basis voor pokestops en gyms. Klopt toch ongeveer in mijn gemeente.
De meeste Ingress portals zijn inderdaad pokestops of gyms.
Ik ben redelijk actief in Ingress en heb in het begin heel veel portals toegevoegd met het gevolg dat mijn 'boerendorp' vol pokestops staat.
Ook een aantal gyms (7 ofzo)

Ongelofelijk hoeveel volk dit speelt, zelfs in mijn buurt.
Ingress portals blijven hier dagen of zelfs weken uncaptured. De gyms wisselen dagelijks verschillende keren van kleur. :-o
iceke schreef:Ik hoop echt dat het de volgende 14 dagen regent,... en hup naar de volgende hype ;-)
Ieder zijn zin zeker, ik speel liever Ingress en dit dan 90 min naar overbetaalde voetballers te kijken. :lol:
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik denk dat ik de beste tactiek gevonden heb, gewoon blijven rondlopen tussen verschillende pokéstops, vandaag al 20 pokémon gevangen :banana:
Ook lijkt mijn GPS en het spel stabieler na de update van 13 juli, geen teleportatie meer, geen constante random crashes buiten bij het vangen van een pokémon dan is de kans +- 1/5 dat mijn spelt crasht. Als ik het terug opnieuw opstart zit de pokémon wel gewoon in mijn inventory :)
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Gisteren 8,2 km afgelegd in Oostende, 9,66MB data verbruikt, 34 pokémons gevangen.
Dat valt gelukkig nog goed mee. Ik heb dommel mobile, dus dat komt neer op een kleine 20 cent.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Een collega wist zonet te vertellen dat er eentje op m'n bureau zat :roll:
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Bij Orange in je ter gelegenheid van de Pokémon Hype een 2600 mAh (pff wat weinig als je weet dat er al zijn van 25600) kopen voor €13 en iedere keer gedurende 12 maanden laten omwisselen voor een geladen exemplaar. Als daar geen misbruik van gemaakt zal worden :lol:
Bijlagen
Screenshot_20160715-215831.png
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

lanadekat schreef:- Ben ik de enige die last heeft van een onnauwkeurige GPS?
Ik gebruik een iPhone. Ik weet niet wat jij gebruikt, en de GPS werkt oké, maar heeft soms echt wel zijn kuren.
In Apple Maps kan je een functie gebruiken om te zien waar je telefoon naartoe wijst (handig als je bijvoorbeeld niet weet of je een parking nu langs links of rechts moet verlaten bij het volgen van de navigatie-aanwijzingen), en dit werkt 95% héél correct.
Pokémon Go denkt soms eventjes dat je een andere kant uitgaat dan werkelijk is, dus ik denk ook dat de app er voor een belangrijk stuk tussen zit.
lanadekat schreef:- Moet je echt "stappen" om een egg te incubaten? (5 km) Bij mij werkt dit dus niet en ik heb geen idee waar het probleem zit.
Nee. Ik denk wel dat de app niet op de achtergrond werkt (niet zeker), maar de kinderen hadden hem open in de auto, en de kilometers waren gewoon meegeteld, hoewel iemand me vertelde dat hij het niet registreert als je rijdt (wat hij dus blijkbaar wél doet, zelf aan snelheden van 50 km/u).
ub4b schreef:Ik vind dit totaal onverantwoord.
Je kan natuurlijk makkelijk andere mensen in gevaar brengen. Ze kunnen een functie implementeren dat het niet in de auto werkt (zoals Waze een waarschuwing geeft dat de bestuurder niet mag typen als je rijdt), maar in ons geval waren de kindjes nu heel actief opzoek tijdens de laatste autotrip, dus dan neem je dit ook wel weg.
Tomby schreef:Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren eer het hier gereleased wordt... Want als ze niet oppassen is tegen dan de hype al uitgedoofd en schrijven de gazetten er niet meer over.
Ik denk wel dat je nog zal verschieten hoeveel mensen de app nog niet hebben, die het dolgraag zouden hebben.
Ik heb nu nog een Amerikaans iTunes-account dat ik vroeger vaak gebruikte, en er bestaan natuurlijk enkele work-arounds, maar veel mensen weten en/of kunnen dit niet, en sommige wachten gewoon echt op de officiële release omdat ze niet zo van die work-arounds houden.
Block schreef:Een leuk spel om eens rond te wandelen in de buurt, maar verder dan dat gaat het toch niet.
Ik vind het spel nogal stom als je wandelt. Dat is uiteindelijk de bedoeling, natuurlijk, maar ik ben met de kinderen een wandeling gaan maken van 5 km en we zijn slechts 2 Pokémon en 2 Pokéstops tegen gekomen, en allebei nog redelijk dicht bij elkaar.
Rond ons huis en vooral naar het centrum van het dorp toe, heb je dan weer 12 Pokéstops relatief dicht bij elkaar (waarvan 2 keer 4 en 2 keer 2 letterlijk naast elkaar) en redelijk wat Pokémon, omdat je zowel vijvers als bossen etc. hebt (en 7 gyms, dicht bij elkaar). Dan is het natuurlijk wel leuk.
Iedereen zegt dat het in de auto niet goed werkt, maar toen ik (als passagier) in de auto zat, heb ik het ook stiekem eens gespeeld, en als de server goed reageert, werkt het prima en is het prettig.
Als een Pokémon 'nearby' is met 3 voetjes, dan is hij in principe nog redelijk ver (als je wandelt). Als je hem aanduidt, krijg je wel een melding wanneer je de juiste richting uitstapt, maar toch...
Met de auto stond er een Pokémon op de 5de plaats, en 2 km verder op de 3de, om dan uiteindelijk nog iets verder pas tevoorschijn te komen... Dat is toch wel ver als je al wandelent opzoek bent naar een bepaalde Pokémon...
In de auto gaat het prima, vind ik, en de kinderen amuseren zich er mee. Aan hoge snelheden werkt het uiteraard niet heel goed, maar tot +50 km/u gaat het prima, heb ik ondervonden.
selder schreef:Ik ben net een fietstochtje gaan maken
De fiets wordt dan toch gebruikt. :lol:
selder schreef:allemaal nerds :)
Hoezo zijn ze dan automatisch 'nerds'? ...
selder schreef:...en het valt echt wel op hoeveel volk er op de been is met hun smartphone in hun hand
Ik was met het ventje eens onderweg, en er liep één of andere over straat (in het midden), dicht bij een Pokéstop. Ik zei nog om te lachen "die zal wel Pokémon aan het spelen zijn", maar volgens mij was het echt zo. Hij liep zonder opletten in het midden van de straat. Mijne vent moest uiteindelijk stoppen, want pas toen hij héél dichtbij was merkte hij dat hij in de weg liep...
En dan in een boerengat zagen we een vrouw met een gsm in haar hand. "Mama, zou die Pokémon spelen?" Ik moest ermee lachen, maar op het einde van de straat was ze met haar gsm van links naar rechts aan 't zwaaien, waar blijkbaar een Pokéstop is.
En vandaag ging ik naar de bibliotheek, en zag ik allerlei tieners met een groen-blauw schermpje rondlopen. Toevallig zijn er 3 Pokéstops rond de bieb. Ik hoef niet uit te leggen wat ze aan het spelen waren.
In het dorp speelde misschien wel meer dan 9/10 van de mensen waarvan ik hun gsm zag, Pokémon.
decat schreef:Ieder zijn zin zeker, ik speel liever Ingress en dit dan 90 min naar overbetaalde voetballers te kijken. :lol:
+++
dweezil schreef:Gisteren 8,2 km afgelegd in Oostende, 9,66MB data verbruikt, 34 pokémons gevangen.
Dat valt gelukkig nog goed mee. Ik heb dommel mobile, dus dat komt neer op een kleine 20 cent.
De app verbruikt nog niet zo heel veel data, inderdaad. Bij mij staat het verbruik nu op 50 MB, maar er is zijn wel al héél wat kilometers afgelegd.
Dommel.com is natuurlijk niet de beste provider voor zoiets, die focussen zich écht op lichte verbruikers. Dan is hun aanbod zeer interessant (toch qua MB's).

Ik vind het wel een tof spelletje. De jeugd beweegt erdoor. Sommige mensen moeten wel hun prioriteiten kennen en vooral eerst aan hun (en anderen hun) veiligheid denken (zoals diene halve garen die in 't midden van de straat liep).
's Avonds is het spel wel een ramp. Het blokkeert vaak, Pokéstops laden niet, je wordt uitgelogd, het update niet, ... omdat de servers volzitten. Er zitten natuurlijk wel meer mensen op die servers dan verwacht, maar hier mogen ze toch wel in gaan investeren. Als die Amerikanen en Australiërs wakker zijn, is het echt niet te doen, vooral dan wanneer de Amerikanen aan het spelen zijn.
's Ochtends en 's middags hebben de kindjes er dan wel veel plezier van.

En wat me echt verbaasd, zijn de fotootjes bij de Pokéstops. Iemand zei me dat ze van Google Streetview komen, maar dit kan niet, omdat ze veel recenter zijn en op plaatsen getrokken zijn waar Streetview er niet aan kan. Zo is een superoud kapelletje waar niemand naar omkijkt, gemetseld in één van de huizen hier, een Pokéstop.
Ik had hier al gelezen dat ze informatie van Ingress gebruiken?
Ook tof hoe het al redelijk op punt staat, qua waar de Pokéstops zijn en waar de Pokémon zich bevinden. In Nederland heb je vaak nog random plaatjes bij Pokéstops blijkbaar, i.p.v. een fotootje van de Pokéstop zelf.
Ook hoorde ik dat je account geband kan worden als je het gebruikt waar het officieel nog niet is toegelaten, maar online las ik dan weer dat dit slechts een gerucht is. Volgens mij gaat Nintendo daar toch ook niet veel aan doen...
Blond doesn't mean stupid :roll:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

BertG3 schreef:Bij Orange in je ter gelegenheid van de Pokémon Hype een 2600 mAh (pff wat weinig als je weet dat er al zijn van 25600) kopen voor €13 en iedere keer gedurende 12 maanden laten omwisselen voor een geladen exemplaar. Als daar geen misbruik van gemaakt zal worden :lol:
Mophie heeft ook al een Pokémon-batterijhoesje gemaakt, en bij T-Mobile US krijg je tijdelijk gratis onbeperkte data voor deze app.
Ook nogal prettig dat je ze telkens moet gaan omwisselen in een Orange-shop... Met 2600 mAh laadt je je telefoon waarschijnlijk net, of nog niet 1 keer op... Dan sta je daar elke dag aan je lokale Orange-shop...
Voor €10 heb ik een powerbank van 4000 mAh, die lekker portabel is. Én je kan hem 's avonds gewoon opladen :lol:
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

IYZY schreef:
ub4b schreef:Ik vind dit totaal onverantwoord.
Je kan natuurlijk makkelijk andere mensen in gevaar brengen. Ze kunnen een functie implementeren dat het niet in de auto werkt (zoals Waze een waarschuwing geeft dat de bestuurder niet mag typen als je rijdt), maar in ons geval waren de kindjes nu heel actief opzoek tijdens de laatste autotrip, dus dan neem je dit ook wel weg.
Tja, het spel dit laten verbieden bij autoritten vind ik ook nogal onozel, smsen schakelen gsm's toch ook niet uit? Het is bij wet verboden met je gsm bezig te zijn in de wagen als je aan het stuur zit, wie zich daar aan houd heeft dus geen probleem. Dat er dan altijd wat exemplaren bij zitten die het toch niet kunnen laten dat heeft niet echt met het spel te maken maar meer met de verstandelijke capaciteiten van die medemens en die mogen ze gerust van de baan plukken om hun roze papiertje (of tegenwoordig plastiekje) af te nemen. Dus in mijn ogen moeten de kindjes op de achterbank zich geen zorgen maken.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

MClaeys schreef:Je kan natuurlijk makkelijk andere mensen in gevaar brengen. Ze kunnen een functie implementeren dat het niet in de auto werkt (zoals Waze een waarschuwing geeft dat de bestuurder niet mag typen als je rijdt), maar in ons geval waren de kindjes nu heel actief opzoek tijdens de laatste autotrip, dus dan neem je dit ook wel weg.
Tja, het spel dit laten verbieden bij autoritten vind ik ook nogal onozel, smsen schakelen gsm's toch ook niet uit? Het is bij wet verboden met je gsm bezig te zijn in de wagen als je aan het stuur zit, wie zich daar aan houd heeft dus geen probleem. Dat er dan altijd wat exemplaren bij zitten die het toch niet kunnen laten dat heeft niet echt met het spel te maken maar meer met de verstandelijke capaciteiten van die medemens en die mogen ze gerust van de baan plukken om hun roze papiertje (of tegenwoordig plastiekje) af te nemen. Dus in mijn ogen moeten de kindjes op de achterbank zich geen zorgen maken.[/quote]

Inderdaad, dat bedoel ik. Als manlief rijdt, tik ik ook soms iets in op Waze. Ik krijg dan wel een waarschuwing, maar je kan aanduiden dat je als passagier iets aan het intikken bent (wat ook klopt), maar voor hetzelfde geld ben je gewoon aan het rijden en tik je op de passagier-knop.
Ze kunnen het dus nooit echt het beste van twee werelden geven, en het hangt natuurlijk ook een stuk van de chauffeur af.
Voorkomen is beter dan vermijden, maar, zoals ik aangaf, dan nemen ze het spel ook weg van de kindjes op de achterbank bijvoorbeeld.

Het ligt in de handen van de chauffeur, en zoals je zegt, mensen hebben ook de mogelijkheid om te bellen en te sms'en achter het stuur.
En daarover gesproken: ik kom er zo elke dag zoveel van tegen... Het stoort me toch op één of andere manier.
Misschien ook omdat ik er al zoveel door rood heb zien rijden, verkeersborden heb zien negeren, gezien heb die vergeten voorrang te verlenen en zelf (lichte) accidentjes heb zien veroorzaken.
Bij een veiligheidscampagne moest ik eens proberen een filmpje op Snapchat te plaatsen tijdens het rijden, en vanaf 30 km/u voelde ik me er al niet meer veilig bij, omdat er zoveel aandacht naar je telefoon kruipt, terwijl je sowieso al op zoveel moet letten tijdens het rijden...
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

@ IYZY

Die foto's van de pokestops zijn gewoon overgenomen uit de database van Ingress. Die komen meestal niet uit google street view.

https://www.ingress.com/intel
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

r2504 schreef:Een collega wist zonet te vertellen dat er eentje op m'n bureau zat :roll:
Ge hebt ze toch allebei aan het werk gezet :)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Hij is nu officieel verkrijgbaar in Belgie lees ik net.

http://www.hln.be/hln/nl/4126/Games/art ... lgie.dhtml
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Block schreef:Hij is nu officieel verkrijgbaar in Belgie lees ik net.

http://www.hln.be/hln/nl/4126/Games/art ... lgie.dhtml
Heb ik ook gelezen! Fijn :D
Blond doesn't mean stupid :roll:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Er gaan nog meer ongevallen gebeuren door PokemonGOol, hoeveel moeten er nog sneuvelen voor ze dit gaan verbieden?



Op FB block ik iedereen die pokemon promoot.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Links kijken, rechts kijken, weer links kijken. Als 15-jarige mag je dat wel kennen!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

ub4b schreef:PokemonGOol, hoeveel moeten er nog sneuvelen voor ze dit gaan verbieden?
Zo kennen we je wel... Nog raar dat je niet klaagt over alle extra GSM straling die Pokemon Go veroorzaakt in jouw direct omgeving. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Games”