ps4 spel kopen als geschenk

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ben op zoek naar voordelige shops/webshops voor aankoop ps4 spel (vb battlefront) ... ?
Voor me zelf betaal ik nooit meer dan 35 euro voor een nieuw spel maar dat is dan wel op pc ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Is meestal een kwestie van goed rond te kijken aangezien de prijzen niet systematisch in dezelfde winkel het best zijn. Zeker als games al wat ouder zijn, kunnen de verschillen immens zijn. Bvb. GameMania lijkt systematisch belachelijk duur: heb daar al games 2dehands gezien die duurder waren dan in een Bart Smit nieuw. Je hebt ook nog http://www.budgetgaming.nl/ waar je een soort Tweakers Pricewatch hebt voor alle games. Geen idee of die0 even accuraat is als Tweakers.

Voor SW Battlefront lijkt MediaMarkt de goedkoopste met €49.99.

En dan heb je natuurlijk ook nog de mogelijkheid om games in het buitenland (UK, FR, DE...) te kopen. Maar dat heb ik nog nooit gedaan, omdat de keren dat ik keek het niet goedkoper was, en als je eens van goeie deals leest op fora, je riskeert dat het bvb een Franse of Duitse vertaling is (al kan je de games normaal ook altijd in het Engels spelen). Heb nu trouwens ook gamende kinderen en dan verkies ik toch een versie die ook NL heeft, als mogelijk.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

mediamarkt vraagt toch 60 euro (net als alle andere grote ketens ) ?
http://www.mediamarkt.be/nl/product/_el ... 71482.html
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wel, ik ging het net hier komen posten omdat ik eens rap gekeken heb... Wanneer ik kijk online zie ik idd 59.99 staan. Ik heb die echter op Day 1 in de MM in Brugge gekocht voor €49.99, en toen ik eind vorige week daar nog eens was, lag hij daar nog altijd voor €49.99. Blijkbaar zijn hun prijzen online dus niet altijd dezelfde als in de winkel.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Mediamarkt doet uiteraard alles om je naar de winkel te lokken, daar gaan ze heel ver in. Maar meestal is het scenario anders: luidkeels reclame maken en dan toch duur verkopen in de winkel. Nu zou het dus omgekeerd zijn :? Zal hier in Gent ook eens checken ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Gewoon goed uitkijken en prijzen vergelijken.

Ik vergelijk carrefour, bartsmit, makro en af en toe media markt. Makro is duur tenzij het in de folder staat. Media Markt idem, zelfde groep.
Voor wat oudere games heeft carrefour scherpe prijzen (recent batman zien staan voor 30 euro), voor nieuwe games koop ik graag bij Bart Smit, altijd wel een prijs die laag is, en even laag in de winkel als op hun webshop. Bij Bart Smit heb ik nooit de indruk teveel te hebben betaald, koop er enkel nieuwe releases.

Verwacht niet dat je splinternieuwe games die 60 euro nieuw kosten voor 45 euro gaat vinden, volgens mij zijn er wel degelijk prijsafspraken (ook al mag dat niet).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

prijsafspraken, ja dat is ook mijn indruk
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als er nu iets is waarvan ik de indruk heb dat er helemaal geen prijsafspraken zijn, dan is het wel in games. Ik ben recent van de games die me interesseren beginnen bijhouden waar ze hoeveel kosten en het viel me op dat het echt bijna altijd overal verschillende prijs is. Dit is zelfs voor nieuwe games. Om terug SW Battlefront aan te halen: ik heb vanalles gezien toen het uitkwam: €49.99, €52.95, €54.99, €59.99 en zelfs de RRP van €64.99.
Zoals hierboven al aangehaald zijn Bart Smit en Carrefour wel de interessantste voor iets oudere titels.

Als je prijsafspraken wil, moet je maar eens in de muzikanten-branche gaan kijken: thomann.be, keymusic.be en bax-shop.be. Gewoon bijna heel het gamma allemaal dezelfde prijzen. Recent nog iets gekocht bij Key Music. Was overal dezelfde prijs. Een week later zie ik dat de prijs €10 gestegen is. Ik check de andere shops en ook €10 erbij.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Je hebt sowieso de RRP van publishers, maar voor de rest zijn winkels vrij om ervoor te vragen wat ze willen, zolang ze niet met verlies verkopen. Mediamarkt werkt sowieso met regionale ipv nationale prijzen, waardoor er toch verschillende prijzen in de winkels kunnen zijn. Antwerpen is gemiddeld €5 duurder dan Oostakker, maar bij sommige games waren ze dan weer €10 goedkoper.

Bovendien zitten games tegenwoordig zeer snel in deal. Kan pre order deal zijn, kan evengoed al afslag zijn na 1 maand als het niet goed verkoopt.
Vb. Just Cause 3 heb ik voor ps4 in pre order slechts €45 voor betaald. Halo 5 en Forza 6 stonden 1 en 2 maand(en) na release al aan -50% bij Gamemania tijdens black friday.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Tomby schreef: Als je prijsafspraken wil, moet je maar eens in de muzikanten-branche gaan kijken: thomann.be, keymusic.be en bax-shop.be. Gewoon bijna heel het gamma allemaal dezelfde prijzen. Recent nog iets gekocht bij Key Music. Was overal dezelfde prijs. Een week later zie ik dat de prijs €10 gestegen is. Ik check de andere shops en ook €10 erbij.
Als je in mijn sector (hifi) iedereen volledig vrij laat om te stunten met prijzen, dan is vroeg of laat ieder merk kapot, want er zijn webshops die bvb luidsprekermerken verkopen tegen de regulier dealer inkoop met 5 euro winst ofzo ..... daar kan een echte zaak niet van winnen als die een demo moet geven en ze gaan dan op een webshop kopen. Ik heb er al veel zien komen voor een demo, je bent dan snel een uur tot twee uur kwijt en je hoort nadien nooit meer iets, deze merken heb ik zelf in de uitverkoop gezet want is puur tijdverspilling.

Dus logisch dat distributeurs hinten naar het feit dat je er uit ligt als je met prijzen dom gaat doen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Tomby schreef:Wel, ik ging het net hier komen posten omdat ik eens rap gekeken heb... Wanneer ik kijk online zie ik idd 59.99 staan. Ik heb die echter op Day 1 in de MM in Brugge gekocht voor €49.99, en toen ik eind vorige week daar nog eens was, lag hij daar nog altijd voor €49.99. Blijkbaar zijn hun prijzen online dus niet altijd dezelfde als in de winkel.
Zal dat nog eens afronden: Je had gelijk, prijzen binnen Mediamarkt verschillen zelfs in dezelfde regio. Mediamarkt Koornmarkt verkocht het spel in december ook aan 49,99 alleen, ze hadden het niet meer in voorraad ! Ben 2x terug geweest, zonder succes. Uiteindelijk gekocht in Mediamarkt Zwijnaarde en daar was het 5 euro duurder maar dus nog steeds goedkoper dan hun eigen websiteaanbieding ... Rare marketing, ik zal daar nooit iets van begrijpen. Je zou verwachten dat internetprijzen goedkoper zijn en winkelprijzen van 1 keten dezelfde prijs. En als winkelprijzen binnen 1 keten toch verschillen zou ik dan weer verwachten dat centrumwinkels duurder zijn dan randwinkels (omdat het nu eenmaal meer tijd en geld kost te leveren middenin een centrum). Maar bij deze aanbieding was dat alles dus helemaal omgekeerd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Games”