Just Cause 3 op PS4

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Gisteren Just Cause 3 gaan halen voor PS4, had al uitgebreid fun gehad met Just Cause 2 voor PS3.

Ben het dus totaal niet eens met deze reviewer die een PC games is, die dus niet overweg kan met de lagere framerate van PS4:
http://www.ign.com/games/just-cause-3/ps4-20027484

De wereld ziet er fantastisch uit, de wingsuit is de max. Tijdens de introscene liep de PS4 dus éénmaal vast, en heb deze opnieuw mogen kijken, nadien speelde het als een trein gedurende uren. Framerate is goed genoeg en detail is echt WOW. De mediterane map geeft je goesting om op vakantie te gaan. Tijdens installatie kan je trouwens op een mini eilandje al je skills oefenen, BOOM ISLAND, zeer goed gevonden.

Wat ik mis tov Just Cause 2 zijn de talrijke vliegvelden: in JC2 kon je bijna overal een fighter jet stelen, in JC3 zijn er blijkbaar maar twee luchthavens.

Je kan uiteraard wel met een heli overal geraken, maar is minder spannend.

Enige minpuntje is dat er veel opdrachten zijn waar je binnen de minuut iets moet af krijgen, en dat vind ik minder leuk, bvb in een stadje de bewakingssystemen uitschakelen, dan heb je dus 1 minuut om drie locaties te bereiken. Ook op basisen om turbines uit te schakelen, vind het een minpunt. En de car handling, heeft last van understeer.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Dat lijkt me zo'n dwaas spel eh:




Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dat spel is de max :D Ik speel ze weliswaar nooit voor het verhaal, meer voor de stunts en onnozelheid die ge kunt uithalen.
Zelf nog geen crashes gehad, en ook de framerate zit wel goed (Xbox One versie).
Die statistiekjes als hoe ver je een persoon katapulteert, u optrekken aan je parachute of in de lucht blijven met wingsuit houden me vooral bezig :).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik speel het spel ook niet voor de story, die is totaal niet interessant. Het is misschien wel doelloos knallen, maar je moet soms een strategie bedenken of je bent direct dood.

Ik vind de graphics best de moeite voor zo'n enorme map. En de map ... vlieg eens naar de hoogste berg met links die moeilijke basis waar ze met een bavarian nuke je afschieten, nog geen manier gevonden om die te omzeilen. Aan de achterkant een prachtig sneeuwlandschap met dennen .... In JC2 zat een skigebied heb ze in JC3 nog niet gevonden. En dan de mile high club .... met die vette housetrack, hoorde ze toen ik zo'n propaganda van stal in een liberated stadje ... grappig.

Basisen vrijspelen is een uitdaging, zo is er een ondergrondse in de eilandengroep links op de map, waar de tegenstanders met dezelfde wapens terugvechten zoals de small machine gun die bij de meeste basisen aan de inkom zit ... er is dus uitdaging aan ;) Die basis deed mij aan James Bond denken.

Ik heb nog geen enkele challenge gespeeld, misschien moet ik Rico eens upgraden .....
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

De Mile High club is er nog steeds ;) zoek de kust maar eens af :D
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Heb de onderste twee eilandgroepen unlocked en daar dus alle basissen uitgespeeld en dus alle provincies blauw.
Het groter eiland bovenaan nog zes te gaan en dan heb ik heel de map vrijgevochten. De straaljagers zijn weer prima vermaak om basissen en boorplatformen mee aan te vallen. Heb wel de indruk dat de tegenstanders steeds moeilijker worden, alsof het spel bijhoudt hoeveel basissen je al hebt gedaan. Meer snipers, meer machine gun vijanden, ninja's die duiken als je schiet .... het wordt steeds gekker.

Storyline heb ik op 35% niet verder gespeeld .... vind basissen leuker. De map heeft een aantal pareltjes, o.a. de hoofdstad, de montana berg (nog geen skipiste gezien helaas).

Eigenlijk een prima spel, met één enorm minpunt: het uitschakelen van die monitoring palen is verschrikkelijk lastig, meestal heb ik maar enkele seconden over. In de hoofdstad moet je er dan nog 8 afwerken .... gelukkig bij 2e poging gelukt. En de framerate .... die dropped extreem in de hoofdstad, maar het detail is gewoon waanzin .... als developer zou ik in geval van een extreme framerate drop, de boel intern op 720p renderen ipv 1080p en upscalen ..... liever vloeiende motion dan haarscherp beeld. Dat truukje doet watchdogs als je een riooldeksel opblaast ....

Bij 720p kan de PS4 zeker het dubbel aantal frames renderen.....
Plaats reactie

Terug naar “Games”