Mad Max op PS4

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Heb Mad Max voor PS4 in promo gekocht in de Makro (net geen 53 euro).

Na een dagje rondrijden/missies proberen:

1. de map is enorm, de landschappen zijn prachtig
2. de storyline lijkt kort, maar de nevenactiviteiten zijn enorm, op de map staan al zeker 50 dingen die je kan doen, en dat is dan nog misschien nog geen 1/5 van de totale map
3. ik heb ondertussen twee basissen waar ik allerlei crews moet samenstellen
4. het meest irritante is dat je niet meer kan rondrijden, of je wordt beschoten door snipers, kom je te dicht bij een basis vuren ze molotovs op je af ....
5. de combat is saai en traag, je moet op x duwen en af en toe op de juiste knop om een slag af te weren ....
6. gunplay is voorlopig erg gelimiteerd, je moet echt zoeken naar kogels .... en die zijn direct op

Dit spel lijkt wel op just cause 2 (enorme map, enorme wereld, zelfde dev) meets the last of us (ammo is schaars, currency is schaars, je moet zelf je tools bouwen en daarvoor scrap verzamelen, ....) meets burnout paradise (het rammen van andere auto's blijft fun).

Spijtig dat de storyline kort lijkt en de nevenactiviteiten dan weer extreem uitgebreid, en sommige zaken zijn gewoon erg repetitief.

Als je tijd te veel hebt, een ideaal spel dus om je bezig te houden .....
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ben het ook aan het spelen op dit moment (op PC kunnen op de kop tikken voor 17€, :banana: ).

1. Kan ik enkel maar beamen.
2. Ik hou me meer bezig met die nevenactiviteiten dan met de main storyline. :) Ik heb zo LOTR: Shadow of Mordor helemaal 100% uitgespeeld. Ik weet wel niet of ik het hier ook zal kunnen. Er is hier wel een pak meer te doen. Na een tijdje wordt het wel repetitief.
3. Ik heb al een derde 'Pink Eye'. :)
4. Euh, je hebt toch zelf je sniper geweer waarmee je die kan neerknallen? Of anders met je harpoen de toren (of de sniper) neerhalen? Snipers zijn echt het minst van mijn zorgen. :twisted:
5. Melee combat is quasi een kopie van Batman: Arkham Knight (en eigenlijk ook van Shadow of Mordor). Het is inderdaad een spel van timing en op tijd parry-en. Eigenlijk iets te eenvoudig, maar hij schudt wel vaak vette moves uit zijn mouwen. :twisted:
6. Dit is geen shooter. ;)

Ik amuseer me er wel mee.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Snipers in torens zijn idd makkelijk om te leggen via je wagen, mits genoeg sniper rifle bullets. Dat laatste is altijd een probleem.
Ik moet dus dringend een crew hiervoor samenstellen. Hoe zit het eigenlijk met de scraps die een bevriende basis oplevert? Hoe claim je die?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Je kan bvb in Jeet's fortress een aantal verbeteringen toevoegen. Zo kan je (de naam ontsnapt me even) een 'ammo-stand' maken (hiervoor moet je wel eerst een side missie doen voor Jeet) die automatisch al je ammo aanvult als je in Jeet's fortress toekomt.

Elke basis die je overneemt (die 'schedel' icoontjes op de map) wordt overgenomen door allies die je regelmatig (automatisch) van extra scrap voorzien. Je kan trouwens ook verbeteringen bij Jeet maken die ervoor zorgen dat je ook scrap krijgt terwijl je niet aan het spelen bent of die automatisch scrap verzamelen van auto's die je vernielt (zo moet je zelf niet telkens uitstappen).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Heb ondertussen al enkele basissen rondom Jeet overgenomen. één van de truken die ik net ontdekte is de tegenstander uit zijn tent lokken, en dan met de grapling hook vanuit de auto wegtrekken. Geen melee combat nodig. Bijna Just Cause 2 .... werkt ook perfect met die mini kampen waar je scrap kan halen.

De projecten van Jeet om o.a. water, health, ammo en benzine telkens op te vullen bij aankomst in de basis van Jeet heb ik ook net rond.

De moeilijkste basis was die van Wreck Hill, je moet dan op het pleintje midden in de basis door een deur via een soort halve boot, en als je dan van de ladder daalt, springen er direct 10 op je. Er is een type vijand die altijd direct bukt en dan komt er een rood logo boven de vijand, ik heb totaal geen idee hoe ik die verslaan heb, de knop om aan te vallen werkt niet, dus ben ik random de X en de knop om aan te vallen (rechthoek) beginnen smashen of tegelijkertijd en dan was dit type plots dood.



vanaf 02:55, okergele vijand
met een melee wapen gaat het wel, met de vuisten amper

Dit is voor mij het grootste minpunt in dit spel: van zodra er een berg vijanderen op een pleintje staat, is het niet meer leuk. Bijna puur button smashing
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Dat rood icoontje duidt op een aanval die niet te blocken is (omdat hij een mes vast heeft). Op dat moment moet je 'dodgen'. Heb wel geen idee welke knop dat is op de PS4. Nadat hij zijn aanval ingezet heeft (en jij dus gedodged hebt), verdwijnt dat icoon en kan je hem gedurende een bepaalde tijd wel aanvallen.

Ook die gevechten met 10+ tegenstanders. Ik denk dat je daar iets verkeerds doet. Het idee dat het enkel maar button mashing is, is verkeerd. Het is een spel van timing. Je moet echt op het juiste moment een aanval inzetten (hoe langer je drukt, hoe harder de aanval, maar hoe kwetsbaarder je bent voor aanvallen van anderen). Telkens je aanval onderbreken en parry-en als je ziet dat een vijand je gaat aanvallen. Zie ook dat je Max zelf upgrade met nieuwe moves, uitrusting,...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Heb mad max op 't gemak uitgespeeld, heb ook alle kleine side quests gedaan zoals bvb alle scavenging locations ..... buiten dan een paar in de luchthaven waar je ondergronds moet zoeken. De main storyline is best wel kort.

Mijn theorie rond button smashing klopt wel degelijk. Een stronghold waar ik nooit voorbij geraakte was Proving grounds. Je komt in een arena en vanaf de 1e verdieping springen drie of vier hordes van vijanden op je af, en daarna de top dog, die op zich erg makkelijk is.

Dus ik ben beginnen aanvallen (vierkante button) en tegelijkertijd parry (pijl omhoog) induwen in repeat, en enkel als een vijand een rood icoon toonde op R1 geduwd, en ik moest dus bijna NIKS doen ..... éénmaal je dit truukje door hebt is er dus niks meer aan combat.

Het onnozele is dat ik dit pas op het einde van het spel heb ontdekt. Had ik dit eerder geweten dan had ik veel sneller de story uitgespeeld ....

Ik moet nog aan Batman Arkham beginnen en hoor dat het vechtsysteem hetzelfde is, straks is dit gewoon mad max (rijden + vechten) maar dan in een donkere stad ipv woestijn ......
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dit spel nu voor PC gevonden op 4x DVD, met een steam code erbij, voor 2.5 euro in den action.

Ik heb dit spel dan wel uitgespeeld op de PS4, maar wil het eens op mijn oude game PC met een trainer testen.

Update: het is het volledige spel voor 2.5 euro. De PC versie is best vloeiend met een oude GTX660 in 1080p. Enkel aan de keyboard + mouse controls wennen tov de PS4 controller is toch andere koek, zeker bij het rijden.
Plaats reactie

Terug naar “Games”