GTA V

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Een vriend van mij kocht dinsdag ook GTA V. Letterlijk een halve dag werk gehad eer het speelbaar was. Boot Camp partitie verwijderen, nieuwe (grotere, aangezien het spel ± 65 GB inneemt) maken, Windows opnieuw installeren en die de installatie van het spel. Jongens, 2 uur wachten waarbij je regelmatig de dvd moest verwisselen, ik voelde me tien jaar terug in de tijd geworpen. Zelf heb ik al bijna drie jaar geen optische drive meer en een ssd, dus alles gebeurt via images. Echt verschrikkelijk hoe traag die dingen werken (volgens Task Manager 14-15 MB/s) eens je sneller gewoon bent.

En als kers op de taart was er dan nog die 'day one' update van 7 GB waardoor de servers van Rockstar in elkaar zakte "gelijk ne zak patatten". Rond tien uur was het dan uiteindelijk speelbaar (we waren van een uur of twee bezig).

Toegegeven: eens alles rond was, zag het er wel BANGELIJK uit en volgens hem is het ook echt een topspel en het wachten waard, maar het was toch even slikken. Ik koop in ieder geval nooit meer zoiets op DVD, al moet ik 100 GB downloaden.

Nog even een sidenote: die miserie met de servers van Rockstar vind ik eigenlijk echt niet kunnen. Als je dan 45 euro uitgeeft aan een spel zou je vind ik wel mogen verwachten dat de backbone iets deftiger is. Ze wisten toch dat dit immens veel capaciteit ging vereisen, waarom zijn ze dan niet beter voorbereid?
En als ze dan toch niet (tijdelijk) willen upscalen, waarom dan gewoon geen torrent- of ander p2p-systeem zodat die download tenminste te doen blijven.
/rant
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Je kan het toch ook via Steam kopen?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Steam versie kost € 59,99 is voor mij net iets te duur, misschien wat later in een impulsmoment of dood moment om dan tegen de 65gig installer te lopen :D
Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik heb destijds de IV gekocht voor PS3 (zelfs 2x, eerst de gewone en nadien de stories from liberty city - die laatste had een veel snellere game engine), en nadien de PC versie en een gaming PC rond gebouwd, zodat ik GTA IV met icehancer in 21:9 op een cinemascope scherm kon spelen. De framerate was vrij acceptabel:



Ik speelde op een LG 21:9 scherm, AMD Hex-core Thuban CPU, 16 GB ram en een of andere overclocked EVGA NVIDIA kaart van een dikke 200 euro (viel nog mee) en als controller mijn PS3 controller. IV op PC was veeel beter dan op PS3 en XBOX en dankzij de controller speelde identiek als op PS3.
gta rig.jpg
Ik heb dan de V gekocht voor PS3, op een week op 't gemak uitgespeeld, dan een PS4 gekocht, V voor PS4 opnieuw gekocht en alweer uitgespeeld.
Op de PC versie zit ik niet direct te wachten. Pas als er veel mods komen zal ik misschien de PC versie kopen.

Voor IV was dat destijds icehancer + hd textures + native simple trainer. Als die icehancer photomod nu ook voor V uitkomt, met dan 4k resolutie wordt het helemaal zottekot!!! En wat mij ook interesseert zijn maphacks om tot in ludendorff north yankton te geraken ( = eerste missie in de sneeuw, als je van de route afwijkt direct mission failed) .... je komt tegen ongeveer 3/5 in het spel nog eens opnieuw in Ludendorff maar je zit alweer vast aan een heel klein deel van de map.

Maar voor het zover is zijn we nog wel even zoet, dus ik heb terug even tijd om mijn gaming pc te updaten en het spel eens tweedehands te scoren (ga niet 3x 60 euro dokken, tweemaal was er al te veel aan).
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Ongelooflijke versie van GTA V met de Oculus Rift.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6650540 ... gta_5.html
R3ap4r
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jun 2011, 16:22
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

FunkStar schreef:Steam versie kost € 59,99 is voor mij net iets te duur, misschien wat later in een impulsmoment of dood moment om dan tegen de 65gig installer te lopen :D
Kan je veel goedkoper krijgen op bundle websites of retailer keys.

http://isthereanydeal.com/#/page:game/i ... talkombatx

Geef de naam van het spel dat je zoekt in op deze site Is There Any Deal en je krijgt de beste deals voorgeschoteld.
Afbeelding
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

selder schreef:Je kan het toch ook via Steam kopen?
Dat zou ik persoonlijk ook gedaan hebben, maar hij had het spel dinsdag al in de winkel gekocht. Maar zoals aangehaald: op Steam kostte het 60 euro, hij heeft het voor 45 bij Bart Smit gekocht denk ik. (En hij heeft Whop -> downloadlimiet van 150 GB)

Op Bol.com stond het spel dinsdag zelf voor 74 euro als ik mij niet vergis..
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Heb het spel ook gekocht, ook bij Bart Smit voor 45 euro.
De installatie duurt echt lang en als dat geïnstalleerd is dan moet die nog een update binnenhalen van 5 gig.

Eenmaal je het kan spelen is het lange wachten wel de moeite, maar ik denk dat ik mijn videokaart moet gaan upgraden.
Ik heb recent een nieuw moederbord, cpu en ram geheugen, maar mijn videokaart HD7850 haalt toch niet zo hoge fps of
je moet alles wat lager instellen bij de settings maar dan trekt het weer op niks. Ik speel trouwens op 1920*1080.

Ik ga eerst nog eens wat prullen met de settings en als dat niet helpt denk ik dat ik terug naar Nvidia ga overschakelen.
Dan wordt het een GTX960 of GTX970.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

ik heb mijn uiteindelijk op g2play.net gekocht voor 44 euro, is wel de rockstar social club versie. Normaal verkopen ze Steam, Origin, Uplay keys.

Als ik iets koop kijk ik altijd eerst eens op g2play.net of g2a.com, want het verschil is soms groot.
Steam 59,99
g2play nu 45,99 + 0.70 cent garantie en 35 cent voor bankcontact
g2a 45.99 + 1 euro voor garantie.

Dat zijn namelijk de voornaamste waar ik koop je kan ook nog vergelijken op allkeyshop.com maar de website is even offline voor de moment.

Het grappige was wel dat ik hem s'nachts liet downloaden de vrijdag want 65+- GB ging 6 uur duren :p
Zaterdag zet ik mij terug achter de PC en krijg ik een mooie ballon te zien met de tekst "Windows has installed new updates" nog 3 uur wachten :D
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

AnD schreef:Eenmaal je het kan spelen is het lange wachten wel de moeite, maar ik denk dat ik mijn videokaart moet gaan upgraden.
Ik heb recent een nieuw moederbord, cpu en ram geheugen, maar mijn videokaart HD7850 haalt toch niet zo hoge fps of
je moet alles wat lager instellen bij de settings maar dan trekt het weer op niks. Ik speel trouwens op 1920*1080.

Ik ga eerst nog eens wat prullen met de settings en als dat niet helpt denk ik dat ik terug naar Nvidia ga overschakelen.
Dan wordt het een GTX960 of GTX970.
Feit! Is er een reden dat je naar Nvidia gaat? Volgens reviews zou de R9 290X 1080p60 kunnen geven en de GTX970 heeft maar 3,5GB geheugen (0,5 GB heeft performance problemen). En volgens reviews is de GTX960 niet echt top, tenzij je er een SLI setup mee zou maken? :p

Hier dus een MSI Radeon R9 290X GAMING 8G die goedkoper is dan de GTX970 en met 8GB geheugen. Hopelijk zal dat veel betere resultaten geven dan m'n GTX570 die al enkele jaren oud is :p
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Er zijn een aantal redenen waarom ik terug naar Nvidia ga.

Ten eerste de drivers zijn beter dan die van AMD
Ten tweede het verbruik is lager

Mijn laatste 2 kaarten waren van AMD/Ati vooral om de underdog wat te sponseren.

Dat van dat geheugen is niet van toepassing bij gta, maar zoals ik overal lees alleen bij één spel iets van mordor etc.
AMD is ook geen heilige want hun nieuwe kaarten zijn ook maar oude overklokte kaarten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Hier dus toch een GTX970 ipv die AMD kaart. Vooral de drivers schrikken me inderdaad af, vroeger had ik al eens enkele ATI/AMD kaarten gehad en 't was om van te 'bleiten'.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Op tweakers hebben ze de console en pc versie nader vergeleken en ook wat kaarten getest:
http://tweakers.net/video/10216/vergeli ... ion-4.html
http://tweakers.net/reviews/3999/grand- ... keken.html
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik ben sinds een paar dagen ook aan het spelen (op de PC). Eerst drie dagen zitten sukkelen om het aan de praat te krijgen. Ik heb de non-steam versie en de Rockstar Downloader tool slaagde er telkens in om een aantal files corrupt te downloaden. Uiteindelijk alles toch aan de praat gekregen. Ik ben normaal niet zo voor van die open wereld games (kan soms te overdonderend zijn als in "en wat moet ik nu doen?"), maar ik heb er wel veel plezier in. Ga vanavond aan mijn eerste heist beginnen. :)

Op technisch vlak vind ik het wel wat tegenvallen. Ik zit met een i7 3770K, 16GB en een R9 290X. Ik heb wel wat last van framedrops hier en daar hetgeen me toch wel stoort. Gisteren heb ik geprobeerd om de laatste beta drivers van AMD te installeren aangezien die geoptimaliseerd zijn voor GTA5, maar ik slaagde er helemaal niet in. Zeer vreemd. Telkens ik de installer lanceerde, blokkeerden mijn muis en toetstenbord na een tijdje. Op het scherm zag ik de installatie dan wel verder gaan, maar op een gegeven moment stopte die dan ook. Reboot in safemode, met DDU de nieuwe drivers terug verwijderen, en na veel geknoei en een hoop extra reboots de gewone drivers er terug op gezet.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2125
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

nog even over het game zelf
als je niet in een missie of andere opdracht zit, dan kan je vrij gaan en doen wat je wil. kan je dan bijv een overval plegen, met dat geld een zwaarder wapen kopen? Heb je dan dat zwaarder wapen ook ter beschikking wanneer je een nieuwe missie start of als je een gesavde missie wil herspelen
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 25 keer

Hier nog geen problemen gehad met i5 3570K, 8GB ram en ASUS HD 7850.
Met 2GB video geheugen kan ik sommige settings op high/very high zetten en is het nog speelbaar.

Echter speel ik dit enkel online met maten = fun. :P
We zijn wel nog op zoek naar een 4e man voor heists!
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Maglor schreef:Ik ben sinds een paar dagen ook aan het spelen (op de PC). Eerst drie dagen zitten sukkelen om het aan de praat te krijgen. Ik heb de non-steam versie en de Rockstar Downloader tool slaagde er telkens in om een aantal files corrupt te downloaden. Uiteindelijk alles toch aan de praat gekregen. Ik ben normaal niet zo voor van die open wereld games (kan soms te overdonderend zijn als in "en wat moet ik nu doen?"), maar ik heb er wel veel plezier in. Ga vanavond aan mijn eerste heist beginnen. :)

Op technisch vlak vind ik het wel wat tegenvallen. Ik zit met een i7 3770K, 16GB en een R9 290X. Ik heb wel wat last van framedrops hier en daar hetgeen me toch wel stoort. Gisteren heb ik geprobeerd om de laatste beta drivers van AMD te installeren aangezien die geoptimaliseerd zijn voor GTA5, maar ik slaagde er helemaal niet in. Zeer vreemd. Telkens ik de installer lanceerde, blokkeerden mijn muis en toetstenbord na een tijdje. Op het scherm zag ik de installatie dan wel verder gaan, maar op een gegeven moment stopte die dan ook. Reboot in safemode, met DDU de nieuwe drivers terug verwijderen, en na veel geknoei en een hoop extra reboots de gewone drivers er terug op gezet.
Die laatste beta driver lost nochtans de framedrops op. Ik had er ook last van. Heb een R290 en geen problemen meer sinds de laatste beta drivers.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik krijg het gewoon niet geïnstalleerd. Ik heb het gisterenavond nog eens geprobeerd. Er is gewoon iets 'wonky' met mijn systeem vrees ik. Het probleem is echter dat ik geen idee heb aan wat het kan liggen. Ik ben er uiteindelijk in geslaagd om de 14.12 er terug op te zetten.

Dit weekend eens een format doen en Windows herinstalleren. Zien of het daarmee opgelost raakt. Wat een gedoe.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Indertijd had ik een ASUS 7970 gekocht, toen had ik ook altijd zever met de drivers en andere issues. Meteen ook de reden waarom ik niet sta te springen voor een AMD kaart. Eens de drivers in orde waren ging alles zoals het hoorde, maar het duurde gewoon soms lang.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Plaats reactie

Terug naar “Games”