Alien Isolation

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Eerste game dat ik "tegoei" speel sinds ik sinds een paar jaar helemaal overgeschakeld ben naar MAC.

Alien Isolation in een Windows 8.1 Bootcamp installatie op een mid-2014 Macbook Pro (topmodel), draait als een tierelier op 1080p full detail, danku GeForce GT750M. Je hoort dan wel de fans goed hun werk doen.

Enkele puntjes van het game:

- Door de SSD kan je beginnen spelen 45 seconden nadat je dubbel geklikt hebt op het icoontje
- Grafisch is het top-notch, lang geleden dat ik nog zo'n grafische pracht gezien heb. Vertekend beeld misschien: want de consoles laten hun beeld zien op een groot scherm, maar dat staat verder weg.
- Door het hyper-hoge detail van het game wordt je helemaal ondergedompeld in het Alien universe (universe van de eerste film uit 1979)
- Niet zozeer een action game, maar eerder een survival/horror game, met veel sluipen, en ongezien weggeraken.
- de Xenomorph is w-a-u-w, dat is echt hyper-realistisch (kuch)
- Het gevoel dat je krijgt dat de Xenomorph om eender welke hoek kan komen is zéér goed uitgewerkt.
- Eerste keer dat ik de Xenomorph aan de andere kant van een grote kamer in volledig detail zag was ik zo van de kaart van de grafische kwaliteit dat ik te laat doorhad dat hij tegen een ongelooflijke snelheid naar mij kwam gelopen, en m'n hoofd opensplatte... ik heb toen een paar minuten met wijd opengesperde ogen en mond naar m'n scherm blijven staren, hah, dat was cool!
- Ik dacht dat je alleen de Xenomorph had om je zorgen over te maken, maar redelijk vroeg in het game merk je dat je de "worker joes" (een vroegere/dommere versie van de Synthetic van in de films) ook maar beter kan ontwijken.
- De sfeer wordt versterkt doordat er maar op bepaalde plaatsen kan bewaard worden. 't is niet zo van op de "save game" knop te rammen als je een deur opendoet.
- De mini-games (deuren hacken om open te doen bijvoorbeeld) zijn ook héél goed uitgewerkt en vervelen totnogtoe nog niet, maar ze zijn eerder echt leuk. Tel daarbij op dat je eigelijk het liefst van al over je schouder zou willen kijken, en je begrijpt dat het met momenten zenuwslopend is.
- gisterenavond aan het spelen in de zetel, en één van de dochters deed boven de deur open om naar het toilet te gaan, needless to say dat ik bijna een meter omhoog sprong in de zetel...

Kortom: echt een héle dikke aanrader, zo'n games komen niet veel uit heb ik de indruk. Heeft ook echt niks te maken met al de vorige games in de alien franchise :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Op de ps4 kan je instellen dat "echt" geluid, beweging je verraad. Best niet spelen met een verkoudheid.
Voor mij is het die steeds maar wederkerende "beep" die het hem doet.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Blijkbaar toch goed geoptimaliseerd, want een GT750M is niet echt een powerhouse. Dat was 'ie niet toen 'ie uitkwam, en 2 jaar later is dat al helemaal niet het geval.
Knap.

Ik pik deze wel op wanneer ik een Rift in mijn klauwen heb.
Reden : de gamevideo's van de reacties van de gamers die dit met een Rift hebben gespeeld zijn ronduit hilarisch. Vooral de scene waar een Rift-gamer zich achter een grote box verstopte, en zijn view realistisch veranderde wanneer hij vanuit zittende toestand even "over de box" heen wou kijken door echt in het echt even uit zijn stoel te komen en recht te staan .... priceless. "Wow this is so cool" *whack dood*. :-D
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Het zijn ook echt kleine details ... zo bijvoorbeeld dat het beeld wat "niet scherp" wordt als je de motion tracker vastpakt, maar als je dan de rechtermuisknop inhoudt, dan wordt het beeld scherp, maar de motion tracker weer onscherp. Echt goed over nagedacht.

Net enkele reviews gelezen ... en het zal ook nooit goed zijn. Bij ander games zitten de reviewers te klagen dat het verhaal niet lang genoeg is (op enkele uren uitgespeeld) en dan bij Alien Isolation vinden ze dat het te lang duurt. Humpf. Voor mij persoonlijk - en ik vind het Alien universe van de 1979 film één van de beste ooit - is het hét beste game ooit :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “Games”