steam - vrienden toevoegen

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Om met een familielid samen te kunnen gamen online heb ik ook het spel grid autosport aangeschaft. Je moet dat installeren via steam (dus aanmaak steamaccount).
Die installatie is bij beiden normaal verlopen.
Nu proberen wij uiteraard elkaar als vriend te taggen maar dat lukt niet. Niet vanuit het spel maar ook niet vanuit steam zelf. We krijgen steeds de melding dat het niet gelukt is, probeer opnieuw.

In de 'supportfiles' van steam het een en ander gelezen maar dan van het soort info dat nog meer vragen oproept dan dat het antwoorden geeft ... :?
Zo spreken zo bv. over een soort beperkte account (welke dan ondermeer geen vrienden kan toevoegen), zonder dan erbij te vermelden hoe je dan wel kan zien of je een normale account hebt of niet. En zonder ook te vermelden aan wat dat nu ligt indien je een beperkte account zou hebben.

Dus mocht er een ervaren steamer dit even kunnen uitklaren ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Niemand ? Er moeten hier toch wel heel wat gamers tussen zitten ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Eén van jullie (of allebei) zal een limited account hebben zeker, check hier:

https://support.steampowered.com/kb_art ... -IAGK-7663

In het kort: limited accounts kunnen geen vrienden toevoegen. Je maakt van een limited account een "volledige" account door iets via Steam aan te kopen. Probably moeten jullie dat dan allebei doen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Op die pagina staat te lezen :
Beperkte gebruikers kunnen nog steeds communitygroepen maken, toegevoegd worden als vrienden, en chatten met andere gebruikers.
Wat een onduidelijk boeltje is dat eigenlijk. Waarom kunnen ze nu niet gewoon duidelijk aangeven of je een beperkte account hebt of niet en waarom het zo is ... :-(
Laatst gewijzigd door fredo66 20 feb 2015, 15:41, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ja, misschien wel toegevoegd worden, maar dan misschien "niet zelf een vriend toevoegen".
Heb je al ooit iets via Steam gekocht?

Dit staat er op diezelfde website:
Limited users are prevented from accessing several features on Steam, including but not limited to:
- Sending friend invites
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Mijn familielid kocht het spel op steam zelf. Ik kocht de dvd versie in Game Mania. Maar hij kan mij ook niet toevoegen.

De kans is allicht groot dat de reden is dat ik ook iets op steam moet kopen, maar dat ze daar dan volledig duidelijk over zijn hé.
En eigenlijk is dat toch niet ernstig: ik word verplicht steam te gebruiken ook al kocht ik het spel op DVD en dan nog veel duurder dan online op steam. Dus meer betalen om minder te krijgen ... ?

Misschien moet ik de volgende keer het maar gewoon illegaal downloaden :cry:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Je kan cdkeys toevoegen in steam dacht ik. Dat zal ook wel tellen.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 744
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 28 keer

Een key activeren op Steam telt blijkbaar niet:
Steam Support schreef: Note:
CD Keys and retail purchases do not remove limited user restrictions. You must make a purchase from your Steam account or accept a Steam gift.
Als je familielid het spel rechtstreeks op Steam heeft gekocht zou hij jou moeten kunnen toevoegen. Plaats hier (of PM) eens je Steam profiel, dan probeer ik je toe te voegen.

Edit:
Other features are still available. Limited users can still create community groups, be added as friends, and chat with other users.
Friends Requests:

Limited users must navigate to their Steam community homepage in order to view friend requests.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ok, bedankt voor de hulp. Ik stuur je pm
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Games”